Diekori Pelesit?

Assalamualaikum dan salam sejahtera warga FS. Ni first time aku share kisah seram kat sini. Selalu kawan2 aku jee yang setia mendengar. Jadi kalau ada sebarang kesalahan mohon tegur dengan lembut ok.

Sebenarnya banyak kisam seram yang jadi kat diri aku sendiri. Kali ni aku share kisah “RAMBUT SIAPA NI” ni dulu. Nanti kalau nak aku share kisah lain jangan segan silu bagitau okay.

Nama aku ZANA.

Benda ni jadi kat aku masa aku umur 18 tahun. Masih segar diingatan. Masa ni aku busy dengan kerja. Aku kerja biasa jee kat restoran makanan segera. Biasalah kan baru habis SPM. So selalu aku akan balik kerja lewat malam. Lepas tu balik bukan terus balik rumah sbb parent aku ada kedai makan. Sambung pulak lepak situ lepas habis kerja. So ceritanya bermula macam ni………

Masa tu aku baru habis kerja, so aku pun macam biasa singgah kedai makan parent aku dulu sebelum balik rumah. Kedai makan parent aku dengan rumah tak jauh. Jalan kaki pun sampai. Nak dijadikan cerita haritu aku penat sangat so memang tak lepak. Aku terus balik rumah…

Masa jalan kaki nak balik rumah, aku jalan macam biasa jelah. Baru beberapa tapak melangkah Tiba-tiba aku rasa macam ada angin menerpa. Sampai badan aku automatik pusing ke belakang. Mak aku pun naik pelik terus mak aku tanya kenapa. Aku masa tu macam blurrr so aku just cakap takde pape then terus balik rumah.

Ok rumah aku ada tiga bilik dan bilik aku tengah2. Tapi masa ni aku rasa penat sangat. So aku pun terus masuk bilik belakang then baring. Ohh lupa nak bgtau aku masuk tadi ikut pintu belakang so aku rasa bilik belakang tu mmg paling dekat untuk aku beradu…. padahal biilik tengah tu beberapa tapak jee. Tapi ntah kenapa memang aku fikir nak tidur jee masa tu…..

Aku pun dengan masih pakai baju kerja masa tu terus terlelap. Tak lama lepas tu aku nampak mak aku tertunduk tunduk amek something tepi katil. Ntah bila mak aku masuk pun aku tak sedar. Aku pun tanya lah mak aku dia amek apa, tapi mak aku blas takde apaaaa…hhmm aku pun teruskan lah tidur aku tu tanpa fikir apa pun huhuhuhu….

Keesokan harinya aku pergi kerja macam biasa. Tapi aku rasa letih yang teramat. Tak tau sebab apa. Padahal semalam aku dah bedal tidur sampai tengahari huhuhu.

Dan disinilah bermula gangguan yang aku hadapi. Aku tiba2 jadi susah sangat2 nak tidur. Dah macam burung hantu pun ada. Aku cuma akan tidur lepas aku dengar azan subuh. Mula2 aku ingat mungkin sebab aku dah tidur petang tadi sebab tu susah nak tidur tp makin hari makin menjadi2 masalah tidur aku ni. Sampai aku terpaksa ponteng kerja sbb tak cukup tidur…..

Dah seminggu aku ada masalah susah nak tidur. Mak aku pun perasan sebab tiap kali dia balik dari meniaga mesti dia nampak aku belum tidur dan aku bukanlah jenis yang suka berjaga malam. Mak aku meniaga malam so dia akan balik pukol 3 atau 4 pagi….

Lepas seminggu aku ada masalah tidur, aku mula dapat gangguan lain. Tengah aku sedap baring sambil mengiring main phone tiba2 ada rambut yang sangat panjang jalan dari bawah kaki sampai atas kepala. Aku pun terus tutup mata and berharap ni cuma mimpi. Tapi itulah kenyataannya. Rambut yang sangat panjang jalan atas badan aku dari malam sampai lah azan subuh…. aku tak dapat nak bergerak untuk lari dan mulut aku juga seakan terkunci. Tanpa mampu berbuat apa-apa…..

Hari demi hari aku masih dapat gangguan yang sama. Setiap hari akan ada rambut yang berjalan diatas badan aku. Dari kaki naik ke kepala.. turun naik turun naik sehingga subuh…….

Aku mula jadi resah gelisah. Aku tak mampu nak bercerita. Setiap kali aku cuba untuk bagitau parent aku mesti aku jadi macam tak tentu arah. Mulut aku seakan terkunci…

aku mula tidur tanpa tutup lampu dan tanpa tutup pintu bilik aku.. mak aku perasan perubahan aku. Terus mak aku tanya kenapa aku berubah sikap. Kerja selalu ponteng, aku mula menyendiri, aku takut gelap sebab bila gelap rambut tu akan datang berjalan atas badan aku…..

Akhirnya aku punyai kekuatan untuk ceritakan apa yang terjadi. Aku menangis semahunya dihadapan mak aku sambil mulut tergagap gagap menceritakan apa yang terjadi. Sebenarnya mulut aku seakan berat untuk cerita tapi aku cuba lawan sebab tu aku menangis….

Lepas aku ceritakan semua yang berlaku, barulah mak aku buka cerita. Masa aku tidur kat bilik belakang tu, mak aku masuk rumah then dia terdengar bunyi dari dalam bilik aku. Dia pun masuk then terus nampak ada belalang kunyit duk tengah tenung aku. So masa aku tersedar tu sebenarnya mak tengah cuba tangkap belalang kunyit tu. Masa mak aku keluar dari bilik mak aku terus taruk kepala belalng tu. Mak aku cakap masa dia tarik kepala belalang kunyit tu, dia nampak ada rambut. Orang kata kalau tarik kepala belalang kunyit then ada rambut maknanya benda tu pelesit. Mak aku pun apa lagi terus bakar belalang tu kat api.. mak aku taknak bgtau aku sebab dia ingatkan tu pelesit sesat…

Tapi sebenarnya pelesit tu ikut aku.. ini apa yang pakcik aku cerita masa dia ubatkan aku. Dia cakap. Benda ni jadi masa aku duduk kat kedai mak aku. Masa aku nak balik rumah tu pelesit tu nampak aku and terus suka kat aku… sebab tu dia ikut aku. Aku bernasib baik sebab sempat berubat. Sebab kalau benda tu jatuh cinta kat aku memang susah aku nak pulih. Ni ape yang pakcik aku cerita. Aku pun ye kan jelah sebab masa tu aku tak berapa paham sangat benda2 mistik ni.

Ni pengalaman pertama aku pasal benda2 mistik ni. Lepas daripada gangguan ni jadi kat aku, aku mula terima gangguan lain. And macam2 lagi yang aku kena. Nanti kalau aku ada masa aku sambung cerita gangguan seterusnya ok… terima kasih baca kisah aku. Jumpa lagi.

Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Zana

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 4.5]

9 thoughts on “Diekori Pelesit?”

  1. Yang aku tau pelesit ni akan menghantui orang yang rambut nya ada dalam badan pelesit tu (yang bomoh tanam dalam badan pelesit)

    Macam mana pelesit tu boleh sesuka je ikut kau…? Pelik

    Reply
  2. selalu kalo sekali dh kena,pastu mmg akan kena gangguan lagi..bykkan berzikir baca quran solat jgn tinggal..mereka suma mmg makhluk Allah jgk

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.