Hantu Dr Suresh

Assalamualaikum warga FS semoga anda semua sihat selalu inshallah..ok hari ini saya nak bercerita Tentang sebuah hospital di pulau pinang, hospital besar penang la kan…ok masa tu umur aku baru 12 tahun dan adik aku umur 9 tahun, aku dan adik aku ni memang rapat sejak kecil lagi, apa2 program semua kami akan buat la.

Pada satu hari tu atuk kami di masukan di hospital besar penang tu sebab kena serangan jantung biasa la orang tua kan tak nak jaga pemakanan hhehe. So nak di jadikan cerita malam itu kami berdua di tugaskan untuk menghantar makanan pada atuk kami sebab atuk kami ni suka makan nasi kandar. Malam tu dah pukul 9.30 malam ikut kan waktu melawat dah habis tapi kakak security ni bagi la kat kami untuk naik ke atas,  kat dalam hospital tu ade 2 lift untuk naik satu untuk ke ward satu lagi untuk ward macam simpan barang gitu.

So kami amik la lift yang numbor 2 ni, nak di jadikan cerita lift yang kami guna tu berhenti di tingkat 4 so aku dan adik aku ni pun keluar la tengok kenapa gelap tempat ni macam penuh katil yang dah rosak. So kami decided la nak patah balik dan kami pon masuk ke dalam lift semula, dan masa lift nak tutup tu ade tangan menahan lift tu kulit gelap gitu. Mula kami ingat hantu owh Rupanya manusia (doctor).
Kami pun tanya la doc tu.
Kami : doctor kat mana bilik pesakit kami nak hantar makanan kat atuk kami.
Doc suresh : hurmmm
Adik aku : (adik) kenapa doc tu bunyi macam berdengus ja.
Aku : mybe doc tu sakit tekak kut hahhaha.

OK bila dah turun bawah balik, kami amik la lift numbor 1..tapi doctor tu berhenti di tingkat 3. Yang kami tahu tingkat 3 tu macam bilik pembedahan.lantak la kami tak terpikir pon apa2 lagi.
Lepas dah setel hantar makanan semua. Kami pon turun la. Bila kami sampai di tempat kakak security tu.. Dia pun tanya kami. Kamu amik lift yang mana naik tadi bukan main lama lagi duduk kat atas. Kami beritahu kami naik lift numbor 2. tetiba muka dia terkejut dan tanya korang ade jumpa apa2 tak.

Kami beritahu yang kami jumpa doctor suresh kat tingkat numbor 4. Kakak security terkejut muka dia pucat. Kami relax la lagi kan.. Biasa la budak2 time tu heheh. Kakak security tu beritahu yang doctor tu m**i minggu lepas m**i sebab kemalangan jalan raya…aku dan adik tengok sama sendiri, adik aku pulak lepas kejadian tu demam 1 minggu.

So kami dah tak pergi hantar makanan pada waktu malam. famliy aku beli siap2 makanan untuk makan malam datuk aku…sampai sekarang aku masih lagi ingat muka doctor suresh tu..
Sekian terima kasih membaca kisah yang tak berapa seram ni.. Assalamualaikum semua..

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Yol

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 18 Average: 3.2]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.