kenapa umi diganggu?

SALAM SEMUA PEMINAT FS.
Ok sha saja nak kongsi citer about my family.. family sha ada 12 orang.. kebanyakannya ada yang boleh Nampak natang tu..sha kurg sikit dan tak nak pun Nampak.. tapi yang biasa Nampak umi dan ayahlah. kalau kami kumpul ramai2 confirm ada acara cerita seram besar2an…sha tak pandai citer pandai cakap je..kalau FS ni bole voicenote dah lama sha buat..jadi kalau bersimpang siur citernye pandai2lah luruskan sendiri..hehe

Kisah umi..
1. Umi banyak duduk rumah sorang.. anak2 bergilir balik..ayah umi dah berpisah atas sebab2 tertentu..jadi malam tu my turn lah..tidurlah dgn umi kat ruang tamu. Tengah urut2 umi tak sedar pukul 1 pagi..mata dah ngantuk tapi dengar umi mengadu kaki umi sakit sangat teruslah picit sambil pikir mcm mana nak hilangkan ngantuk.. Minum kopi memang taklah sebab tk suka. Buka tv cari cerita best tiba2 ada citer hantu..Terus segar mata.. Tengah duk syok layan tiba2 umi bangun. Pandang sha dan suruh sha tutup pintu. “kenapa ramai sgt masuk rumah umi ni.. ehh..ada kimi ada tiyah balik sekali tu..” kata ibu. ”umi takdelah, mana ada orang..” Sambil sha peluk umi. Mungkin umi tengah rindu anak yang lain. Umi kata lagi, ”ada tu pergi suruh kimi ngan tiyah tidur bilik atas..” umi pandang sha sambil tunjuk tangga..”umi tidur ye ..nanti sha selesaikan depa tau..”sha pujuk umi dan umi pun tido.. sha amik stoking pakaikan kat umi dan amik air tahlil sapu kat kepala umi.. sha spray air tu keliling kami dan sha dengar ada suara bising2 kat atas.. “Mesti natang tu”. Bisik hati Sha.. sha buat tak tau, terus tidur..esok tu sha tak cakap apa2 pun kt umi,umi pun diam je..takde pulak nak panggil jelmaan kimitiyah tu makan..

  1. Waktu tu kami semua raya belah ayah kt Kelantan.. Umi pun ikut demi anak2 tersayang.. cewah.. Tapi umi banyak duduk atas.. Umi turun pun untuk masak sebab ayah suka masakan umi dan yg betul2 boleh khadam resepi umi kak long sha je. Malam tu umi tidur awal.  sha macam biasa umi akan panggil untuk urut kaki.. umi pernah accident dulu waktu pregnant adik sha. kaki terkepit. sampai lani terasa… sha layan cerita hantu jugak masa tu kat tepon.. Tengah syok2 layan umi terus jerit..”allah ..allah ..allahuakbar.. sambil tangan umi tepis kiri kanan.. sha dah macam umi ni kenapa.. sha panggil umi tapi umi tak sedar.. Akhirnya sha bangun buka lampu dan terus peluk umi..”umi kenapa ni..umi pandang sha dan terus tidur. Esoknya sha Tanya kenapa umi macam pelik semalam.. umi kata”natang tu lawan dengan umi ,umi lawan dia balik, tapi tengah lawan tu natang tu tiba2 keadaan jadi gelap.. umi tak nampak sebab tu umi panggil allah2 tu”. Byk kali pulak tu.. sha just diam je dan ajak umi turun sarapan.. Bila sha cerita dekat kakak sha.  Kakak sha nama luna. Dia kata memangpun umi ni tengah ada someone dari alam sana nak dia..  someone tu kata, umi ni wanita satu dalam seribu.. sampai skrg sha terfikir apa yang umi ada sampai someone tu nak sangat kat umi.. Kadang2 cari pasal ngan umi. Kak luna tegur Sha agar jangan tengok citer hantu dekat2 umi. Dia suruh pergi jauh sikit sbb natang tu sentiasa nak menyakat umi..

  2. jiran sebelah rumah sha ni india tau dan jarang kami bertegur.. nama dia K.. Dia jarang ada kat rumah..Satu haritu tengahari dia wasap umi ..”idah,where are you?’’ umi jawab ”I stay rumah je”. Umi rasa pelik jugak sebab tak pernah dia wasap umi sebelum tu.. Waktu umi tidur2 ayam kat ruang tamu,umi tersedar sebab ada natang duduk depan dia dengan rupa rambut putih panjang tutup separuh muka dan muka tu macam muka jiran aku.. umi terus jerit. “laknatullah..laknatulah” umi tengok benda tu keluar ikut pintu belakang walaupun pintu belakang tu tertutup.

4.waktu ni sha kecil molek lagi.. ok umi dengan ayah sha pergi kenduri dekat area Pahang. Jadi waktu otw balik rompin tu dah malam sgt dah.. Dalam perjalanan tu tak banyak kereta.. Jadi ayah steadylah bawak nye.. Tiba2 depan kereta ayah ada kereta lain tau.. lembap sgt orang tu bawak.. umi sha ni matanya memang tajam.. umi duk usha lah kereta depan tu.. umi cakap dalam hati ”eh keciknye orang yang bawak kereta ni..tak nampak kepala pun” umi terus usha sampailah ayah p****g kereta tu. Umi toleh naklah tengokkan sape yang bawak tu.. kalau baby bawak boleh viral kejap. Rupanya bukan baby  tapi orang takde kepala.. umi sempat cakap “patutlah bawak lambat tak der kepala rupanya”. Ayah sha kat sebelah “haaa..idah cakap apa..’’ eh taklah tngah berzikir ni..” umi mmg tak cerita langsung kat ayah yela takut ayah terkejut karang terbabas kereta.. Tapi beberapa hari lepas tu baru umi cerita dekat ayah..

Ok.sha nak sambung tapi ada tanggungjawab lain pulak nak buat.. nanti kalu ada sambutan sha cerita pasal family yang lain tau..

ok mzb..

shapinky

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.