Kisah bonda(Persekolahan)

Assalammualaikum kpd pemgemar FS. Salam syg buat semua dan salam Lock down.

Kisah ni tentang kisah zaman persekolahan Bonda. Jd diharap semua terhibur….

Kisah kereta walksgon….

Bonda masa sekolah dulu naik van sekolah seorang apek. Tapi Bonda & geng panggil apek gila. Sebab ape?. Sebab dia suka ambil budak budak pukul 4.00 pagi. Sampai sekolah 4.30pagi. Nampak rajinnya bonda kan. 😅. Tapi di sebab kan keawalan ni lah.. Makin berkurangan geng Bonda naik Van apek gila.. Hahahaha. Jangan marah ye.. Mmg jujur Bonda gelarkan apek ni camni sebab marah dulu. Sorry.

Dari 4 jadi ke 3 orang yang naik.. Sampai la Bonda sorang. Cerita ni jadi masa sorang geng Bonda cuti sebab tak nak naik Van apek ni. Takut punya pasal. Tinggal la Bonda dan kakak angkat Bonda kak fara. Pagi tu kami di tinggalkan berdekatan Pagar sekolah menengah (TCS). Tepat pukul 4.15 cmtu. Jadi kami duduk lah dekat batu tepi longkang bersebelahan Pagar.

Suasana memang sunyi. Lampu jalantakda.. Rumah semua gelap yang ada cuma Cahaya dari lampu luar rumah sesetengah rumah. Kira malap la. Tiba-tiba dr simpang jln belakang sekolah Bonda, belakang bilik pertukangan (kiranya dr hadapan tempt kami duduk) 1 kereta wolksgon tiba-tiba je kuar, takda bunyi lngsung. Bonda buat dek je tengah syok kuis pasir. Kak fara je dok perhati kereta tu.
Bonda perasan kereta tu sampai dekat kami dia slow, cam bertolak.. Buat dek je la kan. Yang pelik kak fara cakap jgn pandang kalau lalu lagi kereta tu. Bonda blurrr.. Tengah layan perasaan mengantuk. Tetiba kereta tu muncul lagi.. Tp kak fara tak perhati lg dh.. Dia cuma tunduk dan baca Al fatihah. Lps kereta tu menghilang, terus kak fara ajak jln ke Pagar sekolah rendah. Dia kata lg teruk nanti kalau kereta tu lalu lg. Alahai.. Dh la jauh sb besar sekolah tu bersambung sekolah menengah dan rendah.

Kisah aci cantik (sambungan dr walksgon)

Lps kak fara suru pg Pagar sekolah rendah, kitaorg pon berjln la tgh tgh gelap tu. Byg kn sebelah kanan perumahan tp gelap sb semua penghuni tdo. Belah kiri padang sekolah & pokok pokok besar merimbun. (kitaorg jln belah kiri). Tup Tup, ada satu aci kat sebelah kitaorg jln seiringan gn kitaorg. Dr mana dia dtg.. Pelik. Tp aci tu cantik, cm nk g majlis besar, sari dia berkelip kelip, pakai bunga melur dan tinggi org ye. Bau dia.. Wangi ya amat, bau bunga melur. Kak fara terkejut tertegur, “aunty, mau pergi mana cantik cantik?”.. Aci tu cuma jwp “Emmm”,. Terus kak fara peluk Bonda suru jln laju laju.. Sampai simpang tiga, aci tu tuju ke simpang kiri & hilang, real.. Depan mata hilang.. Dan kitaorg ape lg pecut simpang kanan ke pgar sek. Ren. Menangis nangis panggil pakcik guard. Masa sampai tu nmpk ada nyalaan rokok bawah pokok kayu tepi Pagar. Ingat pakcik guard. Rupenye, pakcik guard dok terkuap kuap kuar dr dewan baru bgun tdo sb dgr suara kitaorg.. Jd sape pulak la hisap rokok td kat pokok tu.. 😓. Nasib nasib. Sejak tu.. Kak fara x naik Van dah. Tinggal la Bonda keseorangan menempuh pelbagai peristiwa.
Sblum lupe pasal walksgon tu, rupenye x d pemandu.. Saje dia jln slow sb tahu kak fara dok tenung.. 😂😂. Itu sb kak fara pesan jgn tengok.

Sekian.

Terima kasih kerana sudi membaca. Harap maaf kalau x berapa best citer ni ye.

Salam sayang ❤️BONDA ALIDA❤️

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

❤️Bonda alida❤️

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 10 Average: 4.8]

6 thoughts on “Kisah bonda(Persekolahan)”

  1. Bonda.. apsal awal sangat pegi sekolahnya tu?? 😂😂 parents x de yg tegur ke?? Kesian budak² kena tunggu 3 jam sblm tunggu waktu persekolahan bermula.. bangun plk kul berapa? Kesian x cukup tido korg… 😂😂

    Reply
    • Pernah 1 hari tu ngantuk sangat, hujan pulak pagi tu. Tertido sampai budak dh masuk kelas. Malu rasanya😂. Berlari masuk kelas. Masa tu sekolah rendah. Kawan nmpk saje x nk kejutkan 🤣🤣🤣. Tido depan dewan menengah. Diorg nyanyi lagu negara ku ngn sekolah.. Bonda sedap membuta depan semua. 🤗

      Reply
    • Insyaallah. Mmg bnyk kisah bonda. Tp kalau diizinkan. Dan harap semua terhibur gn pengalaman Bonda. Terima kasih. 😘

      Reply
  2. Pernah 1 hari tu ngantuk sangat, hujan pulak pagi tu. Tertido sampai budak dh masuk kelas. Malu rasanya😂. Berlari masuk kelas. Masa tu sekolah rendah. Kawan nmpk saje x nk kejutkan 🤣🤣🤣. Tido depan dewan menengah. Diorg nyanyi lagu negara ku ngn sekolah.. Bonda sedap membuta depan semua. 🤗

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.