Kisah Kolej Komuniti

Assalamualaikum guys, dulu aku pernah post cerita tajuk “izin”, then kali ini aku nak post cerita baru. Maaf andai dulu cerita aku tak berapa nak menarik but kali ini aku try yang terbaiklah. Thanks kepada admin sebab pernah post cerita aku dulu.

Cerita aku kalini dari teman aku sendiri yang belajar kat kolej komuniti di pahang. Kolej komuniti dia ni lot kedai je, asrama dia pun sama jast block kedai. Nak kata terpinggir tak pun just tepi2 pekan dengan kawasan perumahan je

KISAH 1: MAKE UP
Masa tu aku maybe dalam hujung minggu camtu tak sure, ramai student yang balik kerumah masing2. Teman aku ni aku bagi samaran A jela, dia dengan 2 orang kawan dia iaitu peah dan jemah (bukan nama sebenar) serta beberapa orang bilik lain yang tah sape aku tak sure haha.. stay je kat asrama tak balik pun.

Then dia terperasan ada peah kat situ macam baru lepas makeup. Yang A ni pun dengan mamai pergilah tegur si Peah. Tegur apa tak sure la but si peah ni buat tak layan just diam je. Ulang2 kali pun still kaku macam batu. Maka si A ni pun tidur la balik dengan slamber. Bila dah malam dorang lepak la balik sama2. Yang A pun tanya peah dia buat apa kat meja tadi dalam bilik jemah, panggil pun buat taktau. Dalam keadaan terkejut si peah dia kata dia tak masuk bilik pun, just stay kat bilik kawan dia je. Maka semua pun tergamam. Jeng jeng jeng…. siapa kat meja tu???

KISAH 2: BELAJAR
Kisah ni terjadi dalam bilik A sendiri. Dorang satu bilik belajar sama2 dalam bilik A sebab ada test ke nak final dah , tak sure.keadaan masa tu katil dirapat rapatkan so senang nak study ramai2 atas katil. Biasa la dah nama study ramai2 confirm ada gossip,lawak bodoh sampai gelak pun macam apa kan.

Tengah dalam keadaan study yang kecoh tu,secara tiba2 katil A ni bergegar. Tak sure bergegar macam digoyangkan atau ditendang dari bawah, yang pasti bawah katil tu just barang2 dorang dengan beg2 baju dorang. Dorang semua pun terkejut beruk jugak la tetiba macam tu, dorang pun teruskan study dengan keadaan lebih aman dan tenang sikit. Tak lama lepas tu, benda yang sama jadi. Dengan serta merta semua campak buku ketepi terus buka surah dan tidur

Sebenarnya ada banyak lagi cerita macam hantu dibilik air, A nampak kepala kat luar tingkap bilik dia and lain la. Yang pelik kebanyakan benda jadi kat dia, sometimes berbiru peha.

Okay la tu jela setakat ni. Terima kasih!

Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

23 thoughts on “Kisah Kolej Komuniti”

  1. Aku xnak komen psl citer tp Aku tahu sgt kolej komuniti ni dkt mana.. kalau korg tak galak2 sgt mgkin tak kena kacau..xpun korg rajin2 gi jemaah dkt masjid sebelah tuh

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.