Memori terakhir

Assalamulaikum kepada para pembaca dan terutama sekali kepada admin FS. Terima kasih kalau cerita saya ni dapat approval. Saya nak cerita moment terakhir saya dan family bersama atok saya.

Saya ni memang rapat dengan atok, dah 3 kali berhenti kerja sebab nak jaga atok. Atok sakit. Fast forward, waktu tu saya kerja di JB pada waktu tu, naik dari cuti raya cina, 2 hari lepastu dapat tahu atok saya dah start bercakap sorang, taknak tengok muka orang & sentiasa main kain. Kalau nak diikutkan dengan kepercayaan orang melayu, itu tanda tanda dia dah nak pergi. Jadi saya pun hantar resign letter dan terus balik ke kampung.

Masa dah kat kampung, saya lah yang jaga atok. banyak pengalaman seram kami semua alami. Atok ni, dia jenis tak boleh tidur malam dan sepanjang hidup dia, bila tak boleh tidur malam dia akan tengok tv, minum coffee & baca Al- Quran. itulah routine dia setiap malam. bukan malam je, bila dia free, dia memang akan baca Al-quran.

Ada satu malam, saya ni tengah layan atok lah kan, dia masetu memang dah cakap bukan bukan. dia banyak cakap as if dia actually nampak benda tu semua. contohnya, macam bila dia tengok selimut, dia tak nampak tu selimut tapi dia nampak macam ikan lah, duit lah, bunga lah dan macam macam lagi.

macam biasa, saya bercakap dengan atok tapi atok diam je dia cuma mengiyakan je apa yang saya cakap. waktu tu saya ada merasa remang bulu roma, jadi saya buka youtube & ayat ayat al quran. saya duduk sebelah atok, sebab atok & nenek katil berasingan, dua dua single bed. saya duduk di katil nenek, nenek dah tidur. Saya perasan atok asyik menjeling ke arah saya, tak lama tu saya tanya,

“tengok apa tu?”

dia diam.

“kenapa? jeling apa?”

dia pusing kat saya, dia muncungkan mulut dia ke arah belakang saya, macam nak tunjuk yang belakang saya ada benda. lepastu cepat cepat dia tunduk.

Pengalaman 2:

Waktu ni, saya nak buat air untuk atok. Waktu tengah buat air, tiba tiba macam ada dengan orang berdengus belakang saya, saya pusing takde orang. terus lari kedepan. sambung kacau air kat depan hahahah.

Pengalaman 3:

Ini pengalaman sepupu, waktu tu, yang jaga atok 4 orang. Saya, makcik saya, sepupu lagi 2 orang. sorang duduk sebelah atok, dan yang lain duduk jauh sikit je kami berborak. lepastu, sorang sepupu yang duduk sebelah atok menggigil. saya tanya kenapa? dia cakap ada orang bongkar berjalan dekat belakang & bongkar sampah. padahal belakang tu, takde orang. waktu tu dah 3 pagi. Tiba tiba entah kenapa, atok saya boleh bangun & baca Al-Fatiha & ayat Qursi. saya terus meremang & belakang saya sakit.

lupa pula, sepupu yang duduk dengan atok ni dia baru baik demam.. sebab last time dia balik kampung, dia berjalan ke belakang & nampak seorang budak dalam lingkungan umur 7-8 tahun berjalan menuju ke belakang rumah. dia nampak dengan jelas, dia cakap budak tu berkulit hitam gelap, pakaian macam orang asli.

banyak lagi pengalaman yang lain, cuma ini apa yang saya ingat. inshallah, lain kali saya akan kongsikan lagi. Atok saya ni sepanjang sakit dia, dia sentiasa baca ayat al quran yang dia ingat sebab dah last last tu, otak dia tak berfungsi dengan baik. Betul, kami semua ingatkan atok ada saka tapi rupanya bila berubat, atok di buat dengan 3 orang yang berlainan.

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

ohwow

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 24 Average: 4]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.