Nyanyian misteri

Kisah ni kisah lama sewaktu umur aku belasan tahun aku duduk di salah sebuah asrama agama, nama sekolah agama tu tak perlu lah aku bg tau (rahsia).
kisah seram yg aku alami tak pnjang jalan cerita nye macam kisah penulis yg lain..

Begini kisah nya…ada satu Hari aku tak dapat hadir ke kelas prep malam.. Kebiasaan duduk asrama ada prep malam utk pelajar study waktu malam.. Jadi semua rakan satu dorm aku semua pelajar keluar utk pergi prep cuma aku sorang je yg tinggal dlam bilik tu kerana aku rasa kurang sihat .. berani kan diri juga lah tinggal sorang..haha..dah lah aku ni jenis perempuan yg penakut tp buat rilek je lah tak nak fikir yg menakutkn..

Keadaan dalam dorm mula sunyi.. Tetiba ada sorang warden asrama masuk.. aku terkejut jugak lah tetiba je masuk dah lah ustazah tu pakai selubung hitam je tudung labuh.. Rupa nya warden aku lega lah… aku diam je berselimut atas katil tu, warden hanya menegur aku tak pegi prep sambil warden tu rasa dahi aku ingat aku demam ker ape.. haha.. Aku cuma ckap aku kurang sihat je pening kepala.. sepatah je dia tanye pastu warden pun beredar dari situ..dlam dorm tu satu cahaya lampu je sebab lampu lain aku tutup.. jadi sedikit gelap.. Dlam hati ku berkata entah2 itu bukan warden.. mula lah aku fikir bukan2 dlam suasana sedikit gelap.. hanya ada cahaya lampu samar2 je.. aku tak berapa jelas sngat nmpak muka warden.. tp malas lah aku nk pikir..biarkan lah janji warden tu dah blah dah..selamat aku..

Tetiba aku rasa mcam seram sejuk berpeluh sedang kan dalam dorm tu ada kipas..suasana terasa sunyi.. bagi hilang kebosanan aku tetiba rasa nak menyanyi untuk hilang kan ketakutan.. dalam hati aku berkata bila lah korang semua nak balik ke dorm ni.. Menyesal pulak aku tak pegi prep..

Untuk pengetahuan pembaca semua bilik dorm aku tu betul betul belakang hutan.. Tepi katil aku tu tingkap yg boleh intai lihat hutan kat belakang asrama tu.. Direct situ memang hutan.. sambil aku menyanyi rasa nk terlelap dlam Keadaan khayal mata nk mengantuk tu aku berhenti menyanyi tetiba dlam suasana sunyi tu aku terdengar bunyi suara sayup sayup dari jauh suara perempuan menyanyi lagu kumpulan feminin tu bunyi lagu tu mcam ni ‘Angin bayu membawa diri ku sepintas lalu ku terkenangkan mu.. Memori silam meresap malam.. ‘dan semakin hilang nyanyian tu.. yg lebih menyeramkn selang seli dengan tangisan merintih pastu ketawa seperti mengilai..kejap nyanyi kejap bunyi menangis.. tp waktu tu aku bebudak belasan tahun aku pikir itu radio budak dorm sebelah kot ada yg ponteng prep jugak kot.. tp klau fikir logik belakang tu hutan.. Bunyi nyanyian tu mcam dari arah hutan kedengaran dari jauh tapi jelas nyanyian nye..,

waktu tu aku terus berselimut selubung tutup muka dngan selimut.. pastu bukan habis di situ je siap sambung lagi nyanyian.. tapi lirik lagu mcam dah di ubah nyanyi lagu kumpulan Ukays pulak.. begini bunyi lagu nye ‘walaupun LEHER ku panjang tiada mimpi bertandang.. Menghitung Hari berlalu seksa nya aku..’ selang seli dngan tangisan merintih.. then ketawa.. Aku biarkn aje janji tak kacau aku n muncul depan aku.. perasan tak sepatut nye lirik lagu asal tu begini ‘ walaupun LENA ku panjang tiada mimpi bertandang.. bla.. bla.. aku biar kan lama kelamaan hilang sendiri nyanyian tu.. Lega rasa nya bila semua rakan satu dorm aku balik ke dorm semula.. Rasa lama betul aku sorang kat dlam dorm.. padahal waktu prep tu sekejap je tapi rasa mcam seharian aku dlam dorm tu kesorangan..

Pada malam tu juga ada budak dorm atas kena kerasukan mcam histeria then panggil ustaz utk pulihkan dia .. Suara pelajar tu pun dah bertukar lain kena rasuk..seram. aku dorm tingkat 2.. Semua nya ada 3 tingkat.. Nasib aku tak kena apa2.. Syukur.. Sekian, itu je pengalaman aku.. tak lah seram sangat kn..

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Cik wan nur

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 11 Average: 4.3]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.