Pengalaman Seram Pelajar Kampus

Assalamualaikum and hai peminat FS sekalian. Okay malas nak muqaddimah panjang sangat kita ‘straight to the point’ jelah okay? Kisah yang aku akan cerita ni adalah pengalaman yang dialami oleh kakak aku. Kakak aku cerita dekat aku so aku pulak hasilkan entri ni untuk share kat korang semua.

ASSIGNMENT
Pada suatu malam yang sunyi, kakak aku and kawan dia (akak siti) nak hantar assignment depa dekat rumah lecturer diorang (tak pasti rumah atau hostel). Tapi rumah lecturer tu agak jauh dari hostel depa. By hook or by crook depa kena hantar juga assignment malam tu. Masa pergi memang tak ada apa lah. Semua smooth je. Tak ada yang aneh. Lepas dah hantar assignment dengan selamat depa pun pulanglah ke hostel semula. Ha, masa balik ni la start ceritanya. Time tu jam dah pukul 11 kot. Kawasan yang depa lalu tu teramat lah sunyi sehinggakan ada diorang berdua je malam tu.

Dalam beberapa minit perjalanan diorang terserempak dengan seorang akak ni (dari jalan yang bertentangan). Tak ada yang aneh kalau dilihatkan dari struktur fizikal akak ni. Nampak macam orang normal je. Cuma rambut dia panjang sikit. Baju dia tak nampak sebab terlindung dek pepohon rendang tepi tu. So kakak aku ni cakap dalam hati (Eh, berani betul akak ni jalan seorang malam2 macamni). Tapi kakak aku dengan Kak Siti tak begitu ambil kisah dekat akak tadi. Depa rancak bersembang (dalam masa yang sama nak redakan rasa takut juga). Nak dijadikan cerita, sepanjang pergerakan akak tu, separuh badan dia terlindung dek pepohonan di tepi dia so kakak aku and Kak Siti ni takde la nampak badan akak ni full. Mana lah tahu badan akak tadi tu macam Nicki Minaj ke kan?

Okay back to the story, so depa ni teruskan je perjalanan sampailah kakak aku n Kak Siti ni tadi sampai hostel depa. Yang kakak aku ni terus jalan menonong tak toleh belakang. Tapi Kak Siti ni menoleh. Nak tahu apa dia nampak? Dia nampak akak tadi tu punya full body. And yes, akak tu takde kaki. So akak yang berselisih dengan depa tu tadi adalah Ponti.

ANAK KAU BERAPA?
Member kakak aku pernah cakap, kalau nak tahu anak kita berapa orang boleh try guna loket. Kalau kita punya cara kan tekan2 tapak tangan tengok berapa biji keluar banyak tu lah anak kita.Tapi cara yang ni advance sikit, depa guna loket. Caranya macam ni. Genggam tangan buat gaya penumbuk tapi jangan kuat sangat biar ada ruang ‘o’ tengah-tengah tu. Then ambil pulak rantai yang ada loket. Celup loket tu dengan ruang jari tu. Celup, angkat (ulang 3×). Bila dah angkat kali ketiga tu biar je loket tu. Dia akan gerak sendiri. Jantina anak depends pada gerakan loket tu. Kalau gerakan dia macam bulatan means anak perempuan. Tapi, kalau gerakan tu hayun ke kiri and kanan anak lelaki.

So kakak aku yang innocent sangat ni teramatlah teruja nak practice benda tu. Dia tak tahu pulak ada sangkut paut dengan benda ghaib ni, fikir nak seronok je. So dia try main loket tu seorang diri. Celupan pertama bermula, diteruskan dengan celupan kedua dan ketiga. Setelah celupan ketiga dia angkat loket tu and biarkan. Tiba-tiba loket tu shaking and mula bergerak. Slow-slow loket tu bergerak berpusing macam bulatan lepas tu berhenti. So means anak kakak aku yang first perempuan la. Bila dah tengok macam tu kakak aku ni punya teruja. Then dia ulang lagi. And celupan-celupan seterusnya dia dapati anak dia dua orang perempuan and seorang lelaki. Pusingan kali keempat, loket tu tak bergerak dah. Maknanya, anak kakak aku tu tiga orang jelah.

Lepastu akak aku ni pergi hebohkan dekat kawan-kawan dia pasal permainan ni. Kawan-kawan dia pun terpengaruh. Satu malam ni, diorang main dalam bilik kakak aku. Yang main tu dalam 4 orang la termasuk kakak aku. So lepas dapat tahu jumlah anak masing-masing depa pun bergelak tawalah dengan riang. Tapi dalam bilik tu ada seorang kawan kakak aku yang tak join main and dia duduk dekat katil lagi satu, jauh sikit dari kawan-kawan dia tu.

Awal-awal permainan dia join gelak sekali tapi masa last-last dia jadi senyap and muka dia berubah. Dia jadi macam tercengang tau. Then kawan-kawan yang lain tanya lah “Weh, kenapa kau senyap ni?” then dia jawab ” Masa korang gelak-gelak tadi aku nampak ada seorang nenek tengah ikut korang gelak sekali.”

Kawan2 yang tadi tu apa lagi. Meremang la bulu roma masing2. Then kakak aku tadi terfikir. “Masa main ramai2 ni nenek tu join depa gelak, haritu aku main sorang-sorang mesti nenek tu join aku sekali”.

Okay tu je cerita aku. Sorry kalau bosan. This is my first time. Harap-harap korang enjoy.

Assalamualaikum

Dira

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 3 Average: 3.7]

124 thoughts on “Pengalaman Seram Pelajar Kampus”

  1. atuk bagi pihak keluarga HASANI minta maaf atas tindak tanduk keluarga kami. Inilah jadinya jika kurang kasih sayang dalam keluarga serta hasil dari persetubuhan haram seterusnya melahirkan generasi yg bodoh seluruh keturunan. Atuk sekali lagi minta maaf bagi pihak keluarga HASANI.

    Salam Ramadan semua…

    Reply
  2. kire mcam tade gangguan ape2 lah..
    mgkin cerita pendek kot sebab tue tak berapa nak seram..
    takpe cube lagi yer.

    Reply
  3. Tok cuba untuk faham.. masa type ni kau rush sangat ke? haha
    setori ok.. cuma masalahnya kau matikan cerita secara mendadak.. macam kau tgh drve laju, suddenly kau break mengejut..

    untuk cubaan pertama dalam menulis tok bagi 7/10
    kipidap dongibab writer..

    ** Aku bukan kondem penulis (Kena cakap siang2..nnt ada pula yg salah faham)
    ** Komen aku suka ati aku.

    Reply
  4. FS ni makin lama makin lembap pulak update story.. berhari2 pun kdg 3,4 cerita je.. dulu sekali refresh terus satu page baru haa penuh update.. come on la FS.. bosan la tunggu.. ada rasa nak hilang reader tetap ke? tgk dkt komen pun makin lama makin kurang frequent reader komen.. ko simpan je lah keluarga hasani penuh hasad tu min..

    Reply
  5. Tak pernah dengar pula pasal loket ni. Mana dapat loket tu? Beli di pasar malam tak apa ke? Ceritalah lagi pls

    Reply
  6. kalau korang mau tau brapa anak bakal korang ada nanti, korang muhasabah diri. Kalau korang type pngamputan n kuat kene amput pasti anak ramai….. nyaman bh itu bh lai.

    Reply
  7. Guna loket utk tahu anak berapa? Orang Islam tak boleh amal tu. Syirik, dosa besar. Rezeki dan jodoh hanya Tuhan yg tahu. Main benda syirik memang cepat la syaitan datang dekat. Geng dia.

    Reply
  8. kisah 1 menyeramkan ape2 pun tak tade lah kene gangguan kna..
    kisah 2 punye seronok sampai ade yang join sekali..hahhaha

    Reply
  9. first time baca cte celup2 loket utk tahu psl bilangan anak.

    x nk bc dua kali (baca td sepintas lalu dan x fokus) nt ak ter imagine n gatal tgn nk buat plk huhu.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.