perkampungan bawah titi

hye pembaca fs! dah lama aku jadi reader fs tapi tk pernah pun menulis cerita aku. sebab malas dan lebih suka baca cerita orang lain hahaha. tapi ada satu kisah dalam hidup aku yang aku rasa menarik untuk korang baca.

Kejadian ni berlaku bukan atas diri aku sendiri tapi keluarga terdekat. ali (bukan nama sebenar) memang kadang kadang boleh nampak dan rasa benda pelik. ali ni tinggal dekat kampung, so setiap kali raya atau ada kenduri aku selalu je jumpa dia bila balik rumah nenek.

Pernah satu hari dia balik dari lepak tengah malam, dia akan lalu satu titi kecil tau sebelum ke kampung aku. so waktu tu dah tengah malam dan dia naik motor je. maklumlah bujang.. dan bila dia lintas je titi tu, dia terserempak dengan tiga org perempuan, berbaju putih. cantik orangnya dan muka ada iras( mungkin adik beradik) . dorang minta ali tumpangkan balik. katanya rumah berdekatan dengan titi tu je. ali sorang ja waktu tu tapi dia tak fikir pun yang bukan bukan. ali tolak dengan sopan, yelah dia naik motor kot. macam mana nak bawak tiga orang naik sekali . tapi waktu ali cakap dia balik macam biasa ja dan jalani kehidupan macam biasa.

Tapi, sejak malam tu ali selalu mimpi yang bukan bukan. mimpi benda yang sama berkali kali, setiap hari. ali selalu kena tindih walaupun dia tidur waktu siang. tak kira tempat. meskipun dia tidur atas sofa pun kena tindih. pernah sekali tu nenek ada tertidur sebelah ali kat ruang tamu. sekali dengan nenek kena tindih hahahaha.

Dalam mimpi tu, ali mimpi ada tiga orang perempuan bawa dia pergi satu tempat. cantik, kampung dorang. ada air terjun, suasana kampung, ada ramai..tua muda, kanak kanak pun ada. sorang ajak ali tinggal sekali. tapi ali tolak. kampung dorang tu betul betul kat bawah titi laluan sebelum ke kampung ali.ali mimpi benda yang sama..berkali kali. dan makin lama makin berkurangan, sampai la sekarang dah tkda mimpi benda tu lagi. mungkin perempuan tu dah penat kena reject kot hahaha.

Ali memang special sikit dari adik beradik yang lain. ada satu malam dia balik dari kedai makan. dia nampak satu tempayan besar betul betul dekat dengan simpang nak ke rumah nenek. tempayan tu besar sangat dan basah. macam ada orang basuh. tanah pun basah. ali ignore ja dan balik tu dia cerita kat nenek yang dia nampak tempayan. nenek cakap dalam tempayan tu ada harta yang orang dulu dulu simpan( guna ilmu) . nenek ajak ali pergi lagi sekali tempat tu, tapi tempayan tu dah tkda. tempat tu pun kering ja tkda pun kesan basah atau air macam yang ali baru je nampak.

sebenarnya banyak je kisah ali ni tapi aku dah mula malas nak menaip. hopefully kalau cerita ni dipublish korang enjoy la baca dulu. kalau rajin aku share lagi. byebyee

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

mira

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 18 Average: 3.4]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.