Pocong . dirasuk . dicakar hantu kucing

Assalammualaikum FS saya sha (bukan nama sebenar). saya ada share cerita saya yang bertajuk ‘ulek mayang’ sebelum ni . kali ni saya nak share 3 pengalaman seram saya , saya share sikit dulu ye kalau cerita semua sampai ke sudah tak habis… haha

tajuk cerita saya ni mungkin seram tapi ceritanya tak tahulah seram atau tak untuk korang
1 – Pocong
2- Dirasuk
3 -Dicakar

1 POCONG
aku ingat lagi masa aku berumur 12 tahun (tak silap) aku dengan kawan2 lepak dekat ‘kota lama’. Masa tu aku baik dengan sorang kawan aku. Aku namakan dia siti . masa tu kitorang berdua decide nak mandi kolam dekat ‘Marina Resort’ (yang tahu2 la).  Aku pun naik la basikal dengan dia pergi resort tu . Sebenarnya tak boleh masuk sembarangan tapi kitorang ni nakal pergi macam tu je lepas tu mandi . Nasib baik guard xperasan mula2 hahaha . tengah syok2 mandi aku tengok langit dah gelap rupanya dah pukul 7 malam.  Aku pun balik lah . macam biasa, sampai je rumah terus mandi2 . Ok ni part seram bagi aku .

Sudah je mandi2 tu aku rilek2 jap kat ruang tamu sambil main laptop . Dekat meja aku main laptop nih mengadap ke tingkap , belakang tu ada almari . bukak je laptop gatal ler tangan nak bukak kamera , kau tau tak apa yang aku nampak???/ aku nampak dalam kamera ada pocong wehhh . terkejut gila aku . masa tu aku p hendap laptop . muka dia hitam macam tengah marah kat aku.,  Ya Allah, perasaan aku masa tu nak nangis , aku pusing belakang tak ada . aku tengok balik laptop aku elok je ada . aku pusing lagi sekali . tak ada woi (dia cuma ada dalam kamera je) masa tu aku dah tak fikir panjang , aku tutup laptop terus aku lari. tepi almari yang ada pocong tu ada tangga. aku terjun kat situ . ‘dummmmmmmm’!!!!!! habis sakit kaki aku hahahaha . aku pergi kat luar cerita kat semua tapi dia gelakkan aku . walaupun sekarang dah 20an umur aku tapi masih ingat lagi muka pocong hitam tu .

2 DIRASUK
kalau korang nak tahu sebenarnya aku ni lemah semangat . penakut takyah cakap la. Masa tu aku sensorang kat umah . yang lain semua keluar pi mana ntah ke mana.
masa tu dalam pukul 4 ptg aku terjaga dari tidur kepala pening sangat. Bangun la nak ke tandas cuci2 muka, tengok je cermin damnnnnn!!!!! muka lain yang keluar , muka tu buruk sesangat muka pucat ala2 warna biru mata hitam merah2. Apalgi, akupun  cepat2 keluar. Masa tu aku dah tak berapa sedar aku nangis sambil ketawa , nak call ayah aku pun tak boleh sebab masa tu dah tak berapa sedar.
Esoknya aku jumpa kawan aku . aku cerita kat dia , masa tu lepak kat depan rumah aku je dalam pukul 8 malam . dia pun terkejut dia pun pasang surah Yassin sebab nak pastikan ada tak benda tu dengan aku , sebab dia tahu aku ni lemah semangat selalu kena kacau.
Masa dia pasang tu, aku mengamuk kat luar suruh dia tutup sambil aku nangis teresak tak tahu kenapa . aku tunduk sambil tutup telinga suruh dia tutup. “tutup la bodohhhhhh’!!! dengan suara garau aku membentak . Dia pun masuk umah panggil ayah aku , ayah aku pun panggil suruh masuk , masa tu ayah dah sedia nak ubatkan aku .

masuk je aku nangis2 dan ayah dah standby nak ubatkan.  Aku jadi takut , aku nak lari tapi ada orang pegang aku.  Tengah2 berubat (masa tu aku sedar) ayah aku keluarkan ‘benda’ dari badan aku , benda tu rendah macam budak 4 tahun. Aku tak nampak tapi masa nak buang tu yelah dah depan mata kan , pergerakan buang tu macam tarik benda keluar dari badan aku (dalam hati aku hantu budak ke? patutla asyik nangis je hahaa) sempat eh . lepas berubat je aku dah ok . Macam biasa xde nangis2 tapi tula cuma letih dan pening2 kat peha ada lebam2 . Tapi lepas pada tu sering jugak jadi benda sama (malas nak cerita tak habis2 jugak) tu jelah aku mampu cerita. sampai sekarang benda ni sering jadi kat aku

  1. Dicakar
    ok guys ni last cerita aku . Masa tu tahun 2014 kot . aku suka lepak kat kedai makan depan rumah aku ni. Aku baik dengan isteri kepada pemilik kedai tu dan aku panggil dia makcik berumur  dalam 50an . Tapi sekarang dah tak ada meninggal sebab sakit apa aku tak tahu (sakit tua kot).  Aku baik dengan makcik sebab aku kawan dengan cucu dia .
    Nak dijadikan cerita masa tu dah pukul 11malam , aku duk sembang2 dengan makcik belakang kedai . kerusi yang aku duduk tu ada lubang2 . tengah syok2 sembang tiba2…… rasa kena cuit , pusing belakang x ada apa2 ( ingatkan kucing ) . banyak kali kena cuit2 last2 dia gurau kasar dia p cakar aku, terkejut aku sampai nak nangis. makcik pun perasan sebab dia kena jugak . aku tanya la makcik .

aku : makcik apa benda duk cuit2 saya daripada tadi?

makcik : kenapa sha? kucing agaknya . makcik pun kena tapi tak nampak pula kucingnya

aku : sha rasa macam kucing sebab main cakar2 tapi mana kucingnya makcik? tak ada pun dah lama kita duk sini tak nampak sekor pun kucingnya

makcik pun masuk dalam panggil anak dia yang sulong . anak dia ni pandai jugak berubat2 ni . dia pun mari kat aku , dia tanya

long : kenapa ni sha ?

aku : takde la long sha duk sembang2 ngan makcik tiba2 rasa kena cakar2 , nak kata kucing takda pula kucingnya

makcik : haa long. ma pun kena(mama) dah banyak kali , duk intai2 kat lubang bawah kerusi ni xde pula nampak kucing

Long pun baca2 sambil gengam tangan dia masukkan tangan dalam kerusi bawah tu sambil tarik sesuatu dengan kuat. Aku terkejut beruk. ‘ehh kenapa ni long ?’ tanyaku .

sudah Long tangkap benda tu dia buang kat sungai , (kedai makcik depan tu sungaj) . dia pun bagitahu aku , bawah sha duduk tu ada hantu kucing, dia duk kacau2 sha sebab dia lapar, selalu nya ada orang buang makanan kat lubang tu . Mungkin tak ada makanan tu yang dia kacau. Long dah buang . sha pergi la balik dah lewat ni ‘

aku pun pulang la tapi makcik yang teman hahaha penakut la katakan . Al-fatihah buat makcik .

terima kasih sudi baca certa saya yang tak seberapa ni . assalammualaikum

ira

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 3]

1 thought on “Pocong . dirasuk . dicakar hantu kucing”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.