#POV -Selamat Malam Aiman

“Hah, padan muka kau tak guna! Berani kau malukan aku dihadapan ramai orang, kau fikir aku takda maruah ke sia*!!..?”. Terus kau memotong lidah aiman yg pernah ligat menabur fitnah terhadap kau. “arghhhhhhhh. Olonggg “. Pelat bahasanya kerana lidahnya telah tiada. ” rasakan ni bangsat !.. hahahahaha… “Gelak tawa kau memecah kesunyian malam.

Seperti biasa tepat jam 9.00am kau sudah terpacak di meja pejabat tempat kau bekerja. Kau mula menyelak satu persatu tugasan yg belum diselesaikannya kelmarin. Entah dari mana si aiman rakan sepejabat kau muncul lalu menampar belakang kau, lantas membuatkan kau terkejut. ” kau nih asyik asyik datang awal pagi terpacak terus buat kerja. Kau nak bodek boss ke apa? “. Kata kata aiman menghentikan pergerakkan kau, kau merenung tajam sambil berkata, “eh takdanya aku nak bodek boss. Boss yg bodek aku adalah hahahaha”. Lalu aiman terus berlalu pulang ke mejanya. Siapa je tak kenal si aiman tuh? Memang mulut bangkai, ditambah pulak dengan sikap nak cepat naik pangkat dia tu. Tapi kau sikit pun tak ambil pusing dengan kata kata si aiman. Keesokkan harinya, seperti biasa kau datang ke pejabat, sedang leka kau menekan papan kekunci komputer, kau terdengar suara seseorang sedang berborak. Bila kau amati suara itu, ya suara si aiman. Tapi apa yg dia sedang borakkan? Kau pun cuba mendekatkan diri untuk mendengar dengan lebih jelas. Dialog yg bisa membuat hati kau panas” tahu tak yang si hazmi tu guna bomoh untuk buat boss sayang dia? Sebabtu lah asal semua je pasal dia boss mudah nak apply. Kalau kita ni, berjanggut putih pun dia takkesah”. Lancang dia mengolah ayat berbaur fitnah terhadap kau, langsung tidak mengenang semua budi yg telah kau buat. Kau pun kembali ke meja kau, fikiran kau masih bercelaru memikirkan apa yg kau dengar tadi.

Hujung minggu seperti biasa kau keluar dengan awek kau untuk menonton wayang. Sedang kau membeli pop corn. Kau perasan yang aiman pun ada disitu, kau pun tegur aiman, ” eh aiman, kau buat apa dekat sini? Sorang je ke ..? “. Soalan kau tadi dibalas dengan wajah yang masam mencuka. Kau tahu yang dia memang cemburu dengan kau ! .. Dari office, sampailah ke awek kau. Semua dia nak cemburu kalau boleh. Berbalik kepada tadi, dia langsung tak jawab soalan kau. Seolah kau tak wujud.

Kau tiba di pejabat. Kau lihat semua staffmate perhatikan kau seperti kau baru lepas b***h orang. Kau bingung lalu langsung duduk di kerusi kau dengan kepala otak kau ligat memikirkan apa yang tidak kena dengan kau. Kau cek semua pakaian kau dari atas hinggalah ke bawah. Semuanya lengkap. Namun apa penyebab semua staffmate kau memandang kau begitu? Tiba tiba arip staffmate yang agak rapat dengan kau menghampiri kau. ” kau tahu tak aiman dah cerita satu office yang kau mandrem boss.? ” katanya. Kau terpaku. Muka kau terasa bahang, hati kau seperti terbakar. Kau hilang kesabaran lalu pergi ke meja aiman. Kau inginkan penjelasan. Tapi apa yg kau dapat? Kau dimalukan dihadapan staffmate kau.” kau jangan ingat aku taktahu yg kau dah mabdrem boss demi kepentingan kau. Tu ibu saudara kau.. Dia pengamal ilmu hitam kan? Hahaha. Entah entah kau pun jadi syaitan dia! ” kata aiman dengan senyuman sinis. Ya, memang betul ibu saudara kau seorang pengamal ilmu hitam, tapi kau tak pernah langsung rapat dengannya. Hati kau kini penuh kebencian terhadap aiman. Syaitan mula merasuk jiwa kau. Kau tidak tahan dengan segala gala kata dusta yang telah dilemparkan kepada kau. Kau pulang ke meja kau dengan api yang marak. Dalam hati kau memberontak inginkan kepuasan. Ya kau tahu satu satunya cara hendak memuaskan hati kau hanya dengan melenyapkan si tak guna tu buat selamanya ! Kau tersenyum. Kau mula berfikir apa yang akan kau lakukan terhadap bangsat tu. Hanya satu yang tergerak di minda kau. Iaitu m******h aiman !. Ya kau ingin m******h dia. Rancangan gila mula ligat berjalan di benak fikiran kau, seperti ada yang ghairah berbisik suruh kau buat macamtu. Pulang dari kerja terus kau balik ke rumah. Kau mengatur strategi seperti hendak berperang. Kau hanya tidur 2 jam pada hari itu. Kau seperti orang yg hilang kewarasan. Tapi. Ya ! Memang kau sudah hilang kewarasan. Ini semua disebabkan si bangsat tu. Kau benci dia !

Esoknya kau datang ke pejabat. Kau nampak aiman sedang duduk dimeja nya. Kau mula mengolah langkah dengan seribu satu kelicikkan. Kau sapa aiman, ” aiman.. Aku mintak maaf dengan kau, bukan niat aku nak marah kau semalam. Aku sikit pun tak terasa hati, mungkin aku penat gamaknya semalam. Sorry ye.. “. Kata kata kau langsung dibalas aiman, ” aku pun nak mintak maaf sebab dah buat cerita yang bukan bukan pasal kau, aku pun nak mintak maaf sesangat dengan kau..,” kedengaran agak menyesal. Tapi tu langsung tak dapat memadamkan api hati kau yang sedang marak. Kau menyambung ” eh aiman malam ni jemputlah datang kerumah aku. Sambut birthday awek aku. Kau datang eh? Pukul 10 tau.. “. Aiman mengangguk tanda setuju. Sebenarnya semua itu hanya gimik yang telah dirancang oleh akal jahat kau. Hampir setiap masa kau mendengar akal jahat kau berbisik ditelinga kau, malangnya kau tidak cuba melawan. Semua ini kerana nafsu kau sudah menggelegak untuk berbuat demikian.

10.15 malam aiman tiba di hadapan rumah kau. ” aik. Betul ke ni rumah dia? Cakap buat birthday party. Asal macam takde orang je.. “. Aiman tidak perasan kau sudah sedia menanti disebalik tirai rumah kau. Kau terus keluar dari rumah kau menyambut kedatangan mangsa kau, ” jemputlah masuk aiman. Dorang belum sampai lagi.., “. Aiman melangkah masuk kedalam rumah kau. Aiman tergikir lagi ” eh dia ni. Cakap buat birthday party?. Kosong je rumah dia “. Dengan pantas terus kau menekup hidungnya dengan cecair yang telah kau beli di farmasi petang tadi. Aiman jatuh pengsan. Hati kau girang seperti seorang kanak kanak yg mendapat gula gula, kau ketawa sekuat hati kerana rancangan kau telah berjaya.

Kau memapah aiman lalu diletakkan di atas kerusi. Gigih kau mengikat kaki dan tangan aiman di kerusi. Kau menunggu aiman sedar sambil menyedup asap rokok. Aiman terjaga sambil matanya dikecilkan. Mungkin sebab silau setelah lama pengsan, ” asal ni hazmi. Apahal kau ikat aku macamni. Lepaskan aku, lepaskan aku !. “. Sambil meronta ronta minta dilepaskan. Kau ketawa lagi. Asyik sungguh kau ketawa seperti kanak kanak. Akal fikiran kau menang sudah tidak berada dikepala. Syaitan yg menggantikan akal kau. Soalan aiman tadi dijawab” kau tanya aku kenapa? Kau tanya diri kau tu yg kenapa. HAHAHAHA…, “. Kau kembali menyambung gelak ketawa kau seperti agak mengilai. Cukup seram kalau didengari orang lain. Aiman terkesima. ” tapi kau cakap kau dah maafkan aku kan? Kenapa kau nak buat aku macamni. Sekali lagi aku mintak maaf hazmi.,.. “.

Wajahnya tak ubah seperti kanak kanak yg mahu menangis. Kau pandang wajahnya dengan serious, ” bangsat ! Kau ingat aku senang senang boleh maafkan kau selepas apa yang kau fitnah aku ? Matilah kau celaka !!.., “. Kau tersenyum. Sesekali kau serious. Kau memang sudah hilang akal. Hampir lupa yg kau hendak m******h aiman. Namun kau mula terdengar bisikkan memaksa kau m******h aiman. Kau langsung lari kedapur mendapatkan pisau pemotong daging yang agak besar, tangan kau yang sebelah lagi mencapai sudu. Kau kembali dihadapan aiman, berdegup laju jantungnya serta dahi dibasahi peluh yg mengalir, ” kau nak buat apa dengan pisau ni hazmi. Ishgtifar hazmi ishgtifar !.. “. Menangis aiman dihadapan kau. Kau tersenyum tidak menjawab. Aiman menyambung lagi, ” hazmi aku mintak maaf sesangat. Aku takda niat pun nak malukan kau depan semua staff kita. Tapi aku cemburu dengan sikap kau yg baik dan disayangi boss !. Maafkan aku hazmi ! “. Seperti tadi, kau tidak membalas. Kali ini kau terdengar suara bisikkan jahat kau ” kau b***h je dia. K***t badan dia !. Kau jangan lupa dia dah malukan kau !!..,”. Kata kata bisikkan jahat itu mengukir senyuman dibibir kau.

Lama kau terdiam, akhirnya kau bersuara, ” hah padan muka kau takguna!, berani kau malukan aku dihadapan ramai orang, kau fikir aku takda maruah ke sia*!!..?”. Kau terus melulu kearah aiman, kau menumbuk wajahnya. Hampur saja pengsan si aiman dek kerana tumbukan kau yang amat kuat. Pantas kau menarik keluar lidah aiman yg pernah ligat menabur fitnah terhadap kau lalu mengeratnya dengan pisau tadi. “arghhhhhhhh. Olonggg “. Pelat bahasanya kerana lidahnya telah tiada. ” rasakan ni bangsat !.. hahahahaha… “Gelak tawa kau memecah kesunyian malam. Kau terasa puas, tapi belum cukup untuk menghentikan perbuatan kau. Kau mula memandang kaki aiman, kau memandang tepat wajah aiman yg sedang meraung kesakitan, ” kau dah takda lidah, mustahil kau perlukan kaki kau nih kan ? HAHAHAHA!!. ”

Dengan sekelip mata kau mencantas kaki aiman langsung terpisah dari tempatnya. D***h memercik mengenai pakaian kau, kau tak hiraukan. Malah kau mencalit sedikit d***h yang terkena pada tangan kau lalu dijilat, kau terasa asyik dengan perbuatan kau tanpa hiraukan tangisan meraung raung dari aiman. Kau langsung takkesah, seperti kau tidak mendengarkan suaranya yang meraung. Kau pandang wajah aiman dengan senyuman, tangan kanan kau melepas pisau pemotong daging itu. Namun kau bukan hendak menghentikan perbuatan kau itu, kau mencapai sudu yang kau ambil tadi. Rakus kau mengorek keluar biji mata aiman menggunakan sudu.

Terjojol keluar biji mata aiman dari kelopak matanya, tidak terhenti di situ saja. Kau mencapai kembali pisau dan terus menetak leher aiman, kedengaran aiman mendengus seperti lembu yang disembelih. Kau memberi satu lagi hayunan tepat kearah leher aiman. Langsung berpisah kepala dari jasadnya, d***h pekat memercik diseluruh tempat itu. Kau mendekatkan diri kau sambil tersenyum gembira lalu menjilat d***h itu tanpa sedikitpun ada perasaan kotor. Kau sudah gila sepenuhnya. Kau melutut didepan mayat aiman yang mengerikan. Kau menangis, ” aimann kenapa kau jadi macamnii. Uhukkk uhukk !.., “. Tetapi itu hanya sementara, kau sambung ketawa menyeringai, ” mampus jugak akhirnya kau anjing. Bangsat!!.., “. Jasad aiman diangkat dan direbahkan dilantai. Kau mula melapah daging aiman seperti daging lembu. Kau mencincang dagingnya sehalus halus yang boleh. Akhirnya kau simpan didalam plastik dan diletakkan didalam peti ais. Kenapa buat begitu? Semuanya kerana kau ingin menghapuskan bukti. Keretanya kau bawa dan dilongsorkan kedalam tasik yang agak jauh dari rumah kau. Kau tersenyum puas sambil memerhati kereta aiman yang tenggelam ke dasar tasik, ” Selamat pagi aiman. HAHAHAHAHA!!..,”

Nota: Maaf ini kali pertama saya menulis dan hantar ke FS. Jika ada kekurangan/tersalah bahasa. Saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan.

P/s: Tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang sudah m**i.

Sebuah Cerita Rekaan.

Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Syazrul

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

62 thoughts on “#POV -Selamat Malam Aiman”

  1. X aceee…. maybe sbb fkir..
    “Ek eleh bru first time kut kne fitnah cmtu..trus jd gile”

    But..x mghampakan.. tgkatkn lg prestasi anda..

    Reply
  2. Syazrul. Nice story. Percubaan yg bagus untuk second pov.

    Tapi banyak spelling error la dik. Then paragraph tu macam tebal sangat (boleh dipecahkan lagi). Satu lagi nama orang adalah kata nama khas. So, ejaan nama perlu berhuruf besar ‘Aiman’ ‘Hazmi’.

    Hantar story lagi ‘kay? hihi

    Reply
  3. Dik… banyakkan perenggan dik. Aku ni dh berumur, juling mata aku tengok mana satu perenggan baru, err kalao boleh utk skrip tu buat perenggan lain. Selain mudah utk baca, ianya nmpak lebih teratur…

    Tu je komen CN. Aku suka cite ni best. Buat lah story lagi ya…

    Reply
  4. Kejam nyaa. But bestt baca malam2 hahahha cumanya tulah nama huruf besar biar nampak perenggan tu boleh dipecahkan. Ceh aku komen mcm cg bm pulak. Btw congrats best

    Reply
  5. B***h org kt umah.. jiran2 xdengr ke kwn tu mnjerit?.. polis xcari ke? Hurmmm… cm xpro btol cara b***h org nie.. skill b***h tu ada ..kejam. Mangsa buli mmg kesian. Pahm

    Reply
  6. Boleh tahan kejam cite ko ni… kerana mulut badan binasa…hukhuk~

    Cuma nak gtau, dalam satu perenggan kalo boleh jgn masukkan byk sgt dialog. Kalo boleh, buat perenggan baru..

    Reply
  7. Gilerr seram citer ni.hari aku baca crita ni,mlm tu jgk aku mimpi aku buat bnda yg sama kt abg aku masa dia masuk hutan nk g hiking ngn kwn2 dia.(tpi aku xcincang la bdn dia)part kprek mata tu mcm real.aku buat main mata dia.golek2 smpai lmbik.lps smua tu bru aku mnyesal smpai mngis2 sbb dh b***h abg ksyangn aku.mujur lh tersedar jgk dri mimpi tu xlama lps tu.aku siap prgi cek lg abg aku hidup ke tak.yelah dh rasa mcm real kn..mujur lh tu hnya mimpi.klau x tak taulh.first time ni baca dlm fs smpai trmimpi2.haihhh ..apelahh ..hahhaa

    Reply
    • Sori adik. Tersalah komen ni. Akak cuma takut part korek mata k***t kaki tu ja. Penulisan adik ni best sangat. Keep it up. Dari segi penulisan akak bagi 5 bintang. =)

      Reply
    • Sambung, dik. Kak Izzara tu dah suruh sambung. Buatlah macam yang dia cakap tu. Hazmi bermimpi ke supaya taklah rasa kejam sangat kalau jadi dalam mimpi. Kembangkan imaginasi kau, dik. Abe nak tengok sampai tahap mana imaginasi kau boleh sampai. Cerita 5 bintang. Penulisan kau, pelan-pelan kau baiki. Keep up the good work.

      Reply
      • Haha terima kasih Abe ! Akan saya cuba buat yg terbaik lagi. Tapi kalau sambungan mungkin tak. Sebab semua tu berdasarkan imaginasi saya sendiri. Mungkin agak kejam. Tapi ia berkisarkan ‘ darkside ‘ seseorang. Hehe. Terima kasih sekali lagi !

        Reply
  8. Super nice , tu laa org tak kacau dia .. dia boleh pulak pergi buat fitnah..
    Salah kau jugak aiman , kau pergi “kejutkan darkside” dia .. tu makan kau .. haa ..

    Tapi m******h memang salah, apa2pun citer ni best !!!

    Reply
  9. Reason nak m******h mcm tak cukup konkrit. setakat fitnah mandrem boss blm cukup rasanya nak bangkitkan dark side dlm diri seseorang. lebih2 lagi org tu baik mcm aiman. kalau gangster lain cerita, kau jeling dia pun boleh jadi reason utk dia belasah sampai m**i. 😀 bagi 4 bintang.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.