Rasukan Hantu Thai

Salam admin, nak cerita pengalaman aku sewaktu di hostel sekolah menengah yang tak dapat aku lupakan. Sorry kalau cerita aku ni tak seram tapi sampai sekarang walaupun aku dah bekerja, aku masih ingat kejadian yang berlaku.

Malam tu angin terasa sayu macam ada sesuatu yang tak kena. Habis jer prep (preparation class) malam tu, terus naik ke dorm. Waktu tu dorm aku tingkat satu blok A. Rutin harian budak hostel, siap je tukar baju terus akan pergi toilet untuk cuci muka dan gosok gigi. Tandas pulak kat hujung koridor, memang kalau dua tiga orang tak berteman tak sah.

Siapnya aku tukar baju malam tu dekat loker aku, Kak Rita ni ada bagitau aku yang dia rindukan arwah nenek dia, rasa macam nak jumpa sangat2. By the way, akak ni rapat dengan aku sebab kami suka anime dan drama thai, korean n so on. Jadi, waktu tu aku hanya berdiamkan diri sebab aku pun tak tau nak comfort dia macam mana. Mungkin sebab masa tu aku tak berapa nak matang lagi, untuk hiburkan dia aku pun ajak dia tgok sambungan anime minggu lepas.

Sebelum tu, aku ke tandas untuk gosok gigi dan cuci muka. Dah jadi rutin budak hostel situ sebelum tido pergi ke tandas dulu sebab tandas setiap tingkat hujung koridor, takut lar kalau nak bangun lewat malam semata2 nak ke tandas. Waktu aku keluar dari toilet seusai buang hajat, tetiba ada akak senior ni kaki dia sakit dalam tandas tu, nasib baik ada kawan2 dia yang pegang dia. Kaki dia takleh gerak langsung, dia cakap sakit yang amat.

Waktu tu aku dah rasa tak sedap hati, cepat2 aku keluar tandas amik berus gigi dan ubat gigi kat sinki. Bukan tak nak tolong, tapi aku pun tak kuat iman. Sampai je aku depan pintu dorm, akak yang kat toilet tu dah menempik weyy . Satu blok dengar, sumpah masa tu berdebar giler.

Kemudian, jeritan kali kedua nyaring giler, ruper2nye disambung budak kat dorm sebelah tandas tu. Habis berjangkit weyy, sumpah malam tu paling teruk pernah kena kat hostel aku. Jeritan ketiga pulak disambung budak dorm sebelah aku. Waktu tu aku panik dah sebab jeritan tu macam dikenali dan lagi kuat daripada yang kedua2 tu.

Tibe2 ada sorang budak dorm aku ni bagitau dengan kepohnye yang kena kat dorm sebelah tu Kak Rita rupenyer, cam mane dia boleh sampai ke situ padahal dia satu dorm dengan aku. Muka aku dah pucat dah aku rasa, tangan dan kaki semua dah rasa sejuk weyy. Kat sini aku nak pendekkan akak senior yang kena dekat toilet tu, dan budak yang dorm sebelah toilet tu dah selamat dibawa balik oleh parents masing2. Yang permasalahannya Kak Rita ni tiada sedara mara dekat yang boleh ambil.

Kejadian dekat sebelah dorm aku ni kawan aku yang citer sebab aku tak dibenarkan keluar dorm lepas kak Rita menjerit tu. Budak dorm sebelah decide untuk baca yassin buat satu circle ramai2 camtu. Kak rita yang kena ni ada kat tengah2 circle, tau tak apa yang kak Rita buat kat tengah2 circle tu ? Dia menari thai weyy, lentik tangan2 sampai. Makin kuat baca makin galak dia menari, siap baca sekali yassin weyy. Dia siap cakap lagi dengan suara garau “korang ingat aku tak pandai ke baca yassin, haahahhaahahaha” sambung dengan cakap thai merapu ape entah. Gila tak meremang bulu roma.

Waktu tu dah call ustaz sekolah, tapi tak tau kenapa yang datangnye PK HEM baru kami. Lambat jugak nak boleh sampai sebab nak tunggu isyak dulu katanya. Lepas je menari, kak Rita pun lompat keluar dari circle, berlari keluar dorm berkaki ayam, nasib baik tak terjun koridor. Dia punya lari cam pelesit sampai tingkat tiga, budak2 hostel tingkat tiga pegang bawa masuk dorm.

Setahunya aku dia kat tingkat tiga, aku cuba kuatkan hati untuk pergi
tengok. Empat, lima orang pegang pun tak kuat lagi, waktu tu kuku dia dah lar tajam habis kawan2 aku kena cakar. Kuat betul tenaga dia, tak penat ke. Time tu jugak lar PK HEM tu sampai dengan kain serban ats tengkok dia. Lain semacam je aku tengok dia, biasa pakai kemeja helokk je, ni cam da gaya ala2 ustaz gitu dengan tasbih kat tangannya dan minyak dalam botol kaca kecik.

Aku ingat lagi dialog PK HEM ni ” Awak semua jangan risau, saya ada bawa minyak daripada Mekah yang boleh halau segala makhluk halus2 ni, jap saya bukak pegang dia ni kemas2″. Fuhh konfiden level dia memang 110% lar. Nak ikutkan cerita, PK HEM ni pun renjis lar minyak tu dekat kak Rita ni, memang berkesan weyy. Kak Rita cakap sakit sakit, lepaskan aku, PK HEM aku pun pegang kepala dia baca surah2. Menggeletar badan kak Rita waktu tu, tobat tak nak kacau dah anak cucu cicit adam (ehh tetiber). Suara kak Rita dah balik asal, cakap tolong lepaskan dia sakit sangat. Pastu PK HEM aku cakap “tak leh caya dia ni”, (sambung baca surah lagi) then, suara garau kak Rita kembali lagi cakap sakit sakit. Waktu tu aku kesian gila tak tau nak tolong cam mane, air mata mengalir dah tengok kesakitan dia ni.

Abis surah yang dibaca PK HEM, kak Rita kembali normal walaupun memang nampak dia takde tenaga. Habis kena sedut dengan makhluk halus tu gamaknya. Sedar je dia, terus ceritakan pada aku yang dia nampak arwah nenek dia dekat pokok besar tengah lambai2 panggil dia, so dia pun pergi lar kat arwah nenek dia tu, lepas tu terus mata dia blackout. Serius scary weyy time ni, semua dengar apa yang dia cakap.

Waktu tu dah dua, tiga pagi. Semua orang nak tido dah, kena ada sorang yang jaga kak Rita kut2 benda tu datang balik. Time tu semua kecut perut nak tido dengan dia, aku yang tak kuat iman ni cuba jugak beranikan diri tidur sebelah dia. Alhamdulillah masih hidup lagi aku keesokan hari, dah lar esok sekolah kalau cuti takpe lar (ehh tiberr pemalas betoii).

Esoknya kak Rita balik dengan makcik/abang dia tak silap aku. Lupa dah part ni sebab aku kena fokus untuk pmr plak. Itu lar kejadian yang tak dapat aku lupakan sebab orang yang rapat dengan aku. Aku berharap Kak Rita bahagia dengan kehidupan dia sekarang walaupun aku dan dia lost contact lama dah sebab sim aku selalu hilang. Almaklumlah kalau spot check kat hostel, fon dan sim kena dipisahkan. Sim tu lagi bernilai dari fon tapi sim pun lupa letak mana, hahaaha. Sekian dari pengalaman sebenar aku, sorry kalau tak seram bagi korang tapi cukup mendebarkan buat aku.

Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Mek Kelate

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 3 Average: 2.7]

2 thoughts on “Rasukan Hantu Thai”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.