Rasukan Terhadap Yaya

Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca FS. Jutaan terima kasih kepada pihak FS crew kerana telah publishkan cerita Di. Haii , Di is comeback hahaha!. Ini cerita kelima Di. Untuk pengetahuan semua, semua nama dalam cerita ini bukanlah nama sebenar dengan tujuan untuk menutup aib.

So, Di teringat cerita ni bila Di tengok cerita ‘Kisah Seram Hostel’ yang ada kat astro citra tu. Okey, so let’s start. Cerita ni ada kena mengena dengan asrama.

Di ada kawan nama Yaya . Dia classmate Di la. Dia tu strange sikit. Yaya ni dia cheerful , happy go lucky, but tu la, dia weird.

Ada satu hari ni, dia period. So time tu nak solat maghrib. So mana students yang period / non muslim kena duduk di DS (dewan selera) . So yang muslim kena baca mathurat.

Di takda masa Yaya tu meracau. So Di taktahu full story. Di tahu full story lepas bestie Di yang bernama Wawa .

Sebenarnya , waktu tu , wawa and kawan dia tengah nyembang (waktu tu tengah tunggu kakak senior datang supaya boleh baca mathurat bersama sama). Pastu tiba tiba dia nampak Yaya ni jalan tunduk ke bawah. Wawa cam suspicious tapi biasala tu so dia buat dunno jer.

Then, suddenly yang si yaya ni angkat kerusi kat DS tu dan campak kuat kuat. Dan dan la kakak senior datang. Pastu kakak senior tu terus la tanya kat Yaya. “eh kenapa ni” yaya diam je, lepastu dia menjerit bagai tiada hari esok.

“AAAARRGGHHHH!!!!” memang nyaring kuat gila jeritan yaya tu, sampai kat surau (surau kat atas DS) boleh dengar. Pastu bila semua turun DS, kecoh la pasal jeritan tu..

Lepas solat maghrib, kena pergi prep. So semua students wajib pergi. Waktu prep, Di tak nampak la pulak si Yaya tu. So Di tanya la kat Wawa.

“Wawa asal aku dengar ada orang jerit kat DS tadi?”
“kau taktahu ke?” soal wawa kembali. Di cuma geleng kepala saja. Rupanya si yaya tu dia kena rasuk. So lepas prep tu je naik surau balik sebab nak baca yassin.

Masa nak balik aspuri, Di ada dengar cam orang bisik : “can mali can , can mali can ketipung payuuuuung”. Di macam “kau ingat aku budak ke nak nyani lagu didi” then bila Di tengok belakang ,

NO ONE!!!!!!!

memang takda orang pun sebab Di la orang yang last naik aspuri. Berdiri bulu roma Di.

Yaya tu ada ustaz merawat dia. Pastu esok tu cam biasa je pi class. Kitorang pergi class siap pegang pegang tangan lagi sebab Di tahu time tu dia sedar lagi.

Prep petang tu, Yaya pergi kelas sebelah. Lepastu Di dengar jerit jerit lagi. So kalau jerit jerit ni Di tahu la , yaya la tu. Ni bukan jerit bishe bishe tau. Bukan beshe beshe.

Keadaan bertambah teruk pada keesokan hari. Prep petang esok tu, yaya pi tandas, pastu balik dari tandas dia nangis nangis. Di cam risau la kan, so Di tanya kat dia asal dia nangis.

Tapi dia tak jawab, Di biar jelah, tengah emo jangan dikacau. Dia perlu ruang hahaha gituew. Pastu ,tangisan yaya tu reda sikit. Yaya mintak aku panggil puteri , vp batch. Punya la Di cari tak jumpa.

Di kata la dekat yaya yang Di tak jumpa puteri , pastu yaya jeling Di punya tajam masya Allah.. Di rasa cam eh dia ni aku tumbuk kang.

Lepastu di duduk jelah kat tempat di. Elok je di duduk puteri sampai. Dia pujuk la yaya. Then tiba tiba acap (classmate si puteri) baca ayat kursi. Lepastu kan, yaya jeling dia , lama gila. Dah tengok keadaan dia cemtu , puteri suruh satu kelas baca ayat kursi ramai ramai. Yaya jeling je semua orang.

Lepastu puteri ajak yaya balik aspuri. Puteri tolong la pegang beg yaya, tapi yaya rentap beg dia dari puteri , satu class terkejut.

Lepas je dia keluar, di dengar dia jerit. LIVE kot! Di waktu tu dah meremang gila. Nasib baik la siang, takde la takot sangat.

Lastly, rupa-rupanya yaya nangis sebab ada kakak senior ni pi cerita hantu kat dia. So dia takut, lemah semangat.

Dekat sini creepy sikit sebab ada satu laluan ni memang no entryla sebab lalauan tu ada benda benda ghaib. Maybe yaya lalu kat situ.

Sekian, thanks sebab sudi baca cerita Di! Di ada tulis beberapa cerita sebelum ni, jadi jemput baca! Thanks again muah!

-usop
-mayang ulek sewaktu kem
-akibat fly dan pontent prep
-pulang

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Diana

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 1 Average: 1]

7 thoughts on “Rasukan Terhadap Yaya”

  1. budak sekolah ke yang tulis ni. harap banyakkan belajar menulis dan membaca agar cara penulisan dapat dipertingkatkan di masa akan datang

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.