Resort di Kampung Bunian

⁃ Resort di kampung bunian .

Bismillah , terlebih dahulu . ribuan terima kasih untuk admin fs & reader sekalian . ini pertama kali saya menulis , sebelumni silence reader . kenalkan saya el . cukup disitu pengenalan .

kali ini nak menceritakan kisah resort di sebuah negeri pantai timur , mungkin ada yang dah tahu dimana terletaknya resort ini . tidak lah terlalu popular tetapi mempunyai pengunjung yang ramai seketika dahulu dan “ hint “ bagi nama resort , resort ( nama buah ) . terletaknya di kemaman .

Pada mulanya penduduk berdekatan tidaklah sentiasa kunjungi resort @ tidak mengetahuinya pun ada . Ada satu kejadian yang menyebabkan penduduk kampung mengetahui tentang hal ini , disebabkan oleh renovation . lalu terbiar . ianya disebabkan oleh kekurangan wang . Resort ini mempunyai permadangan yang cukup cantik & indah untuk dikunjung .

Pada hari itu , ada seseorang pengunjung yang mengunjungi resort ini ditanya oleh seseorang yang tak dikenali “ assalamualaikum, saya nak berjumpa mak saya “ . pengunjung tersebut terkejut ( kerana tiada siapa yang berani menginap di situ ) lalu menjawab pertanyaan “ maaf cik , yang mana satu ya “ . beliau membalas soalan dengan hanya mengukir senyuman yang begitu menyeramkan . Resort ni mempunyai banyak kisah mistik terutamanya , Suara yang mengilai cukup menaikkan bulu roma & luluh jantung bila dengar . begitu juga dengan kisah perempuan yang duduk cangkung diatas pokok yang besar pada waktu malam & mengigit lidahnya yang panjangnya hingga ke lantai jalan raya . sungguh seriau .

Tetapi , resort ini masih terbiar . & terlalu terbuka untuk penduduk disitu . Untuk pengetahuan , resort ini jugak terletak di perkampungan bunian 😰 , patut tak risau keadaan penduduk ? adoii . pantang larang terlalu banyak untuk penduduk di kampung tersebut . sungguh menyeramkan . mereka hanya keluar shingga pukul 7 malam .

Kisah yang termistik bagi saya , penduduk disitu akan berasa normal apabila “ kelibat “ wanita tua beruban & berpakaian serba putih , berbongkak & membawa tongkat . berkeliaran di tepi resort itu , tidak tahu mana mungkin penjaga @ sebagainya . waallahualam . kisah2 yang berlaku kpda penduduk amatlah biasa .

Pengetahuan untuk reader juga , perkampungan ini adalah salah satu “ kawasan “ perumahan “ Mona Fendi “ ( boleh search google ) iaitu seorang yang begitu seram & mistik juga kisahnya .

Maaf , jika cerita terlalu berterabur . saya bukan penyampai yang baik . have fun semua . nanti more time , el akan share banyak lagi yang didengari & dialami .

salam , el .

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

el

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 24 Average: 2]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.