Sekolah

Hi Assalamulaikum,sekali lagi kita bertemu didalam page fiksyen shahsa nie…Aku Sara..nie cerita kedua aku yang aku nak kongsi..cerita kali ni ada dua cerita ringkas jer…so tanpa basa basi jom aku start cerita aku..bismillahirahmanirahim..

-Cerita 1-ADA LEMBAGA HITAM-

Ok cerita ni jadi kat sekolah aku…aku sekolah kat sekolah agama ataupun orang panggil sekolah arab..sekolah tu aku dah setahun kat situ..masuk tahun ni dah dua tahun..Okey cerita die macamni..

Masa tu aku datang sekolah awal lah..dalam pukul 6:00 pagi macamtu..gelap weyh..lampu sekolah masih buka kat lorong ape semua..kelas aku kat tingkat 1..so aku kena naik tangga..kelas aku gelap takde orang kelas lain pun..yang aku nampak jer makcik cleaner..ngan guard jer..masa aku masuk kelas..aku dah letak beg kat kerusi..ada kawan aku masuk..si najibah.

Masa aku nampak die masuk kelas..aku pun teringat lah kunci locker..kunci ni kene ambik awal” sebab nak belajar..sebab buku semua kat dalam locker..so aku pun nak minta teman ngan die..die pun okey jer..kunci tu ada kat pentadbiran..

-SKIP SAMPAI PENTADBIRAN AND DAH AMBIK KUNCI-

Lepas dah ambik..kitorang turun tangga..waktu tu gelap jugak lah..terang sikit..tiba” masa aku nak turun tu..baru jer aku nak jejak kaki ni kat tangga..ada lembaga hitam kat belakang aku..sebab tempat tu ada lorong kecik..tak lah panjang mana..and ada tandas jugak gaiss..so aku pun cepat” turun..gelabah jugak lah aku masatu..takdelah gelabah mane..tenang lah jugak..then dekat kelas dah ada beberapa kawan aku dah datang..baru aku bukak cerita..sebab si najibah nie die tanya aku..”Kenapa kau gelabah semacam jer tadi?”..aku cerita lah..aku nampak something..then die telan air liur die sebab cuak..haha sian die.

-CERITA 2-TAPAK KAKI SAPE TU?-

Cerita kedua ni berlaku kat sekolah yang sama..tapi lain kawan..Okey cerita die macamni..masatu period time Bahasa Arab…so macam biasa ustazah suruh dua orang ambik buku latihan(tadribat) kat pentadbiran..so cikgu suruh aku ngan kawan aku si Fatihah pulak…die ketua kelas..so memang dah kerja die jugak..aku pulak pengawas..Okey kitorang keluar kelas..kitorang lalu kat koridor kat bawah bangunan sebelah iaitu bangunan tahun 5..bangunan tu aku pernah duduk tingkat bawah..so koridor tu melintasi kelas darjah 5 dua buah kelas,bilik ICT..dan dua buah tandas.

Masa kitorang tengah bejalan sambil becerita..kitorang melintasi tandas gaiss..tandas tu satu lagi dah tak guna..satu lagi kene pakai..masa tengah lalu tu..aku dengar tapak kaki orang..bunyi die sebijik macam bunyi kasut ustaz” or kasut orang CEO tu..kasut lelaki lah(nak sebijik jugak macam high heels)..kuat gila..sebab koridor tu sunyi..then aku PANDANG lah belakang takda orang..muka aku curious nak tahu sangat” sape tu?..then kawan aku tanya..die nie caring jenisnya..”Kau Okey tak nie?”..aku pun iyakan jer lah..aku pusing dua kali beb..dua kali tu jugak die tanya..sampai kelas baru aku bukak cerita..die apa lagi..terkejut lah weyh..”YA ALLAH..OMGGG..KENAPA BAGI TAU AKU?!”..lah die marah kite plak..die yang tanya kite tadi..

So dah habis cerita kite…so kat sini aku nak ingatkan…kalau boleh pegi mane” jer bawak berzikir banyak”..sebab kita taktau..kita tak nampak die…tapi die nampak kite..So terima kasih sudi membaca..sampai jumpa lagi.

-Sara-

hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Sara

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 91 Average: 2]

8 thoughts on “Sekolah”

  1. assalamualaikum.. sorry la nk ckp sikit.. cite kau ni enta pape la.. kjap gelabah.. pastu gelabah tak sgt.. langsung x de keseraman.. lawak bodoh ada la.. cite ko kdua aq x bca dah.. cm ape je la adoii

    Reply
  2. Sara Dari brunei…yr 6 sekolah Arab…sara sepatutnya dah form 1 tahun ni…tapi disebabkan sekolah arab ni cuma calon yang terpilih…so I have to rewind balik yr 5 2x lah…thank you for Ur feedback..:)

    -شكرا-

    Reply
  3. So aku lalu lorong gelap ..xde la gelap sgt ..

    Time tu gelabah wey..tapi xde la gelabah mane ,tenang sikit..

    Aku rasa story ni seram sara ,xde la seram mane ,ehh seram jugak..ehh seram sikit ,ehh seram amat..

    Adik sara dari Brunei Darussalam, Antum Kai fahala Luki ..sihat ke sayang ..

    Lepas ni baiki sikit demi sikit tau syg ..kecik² ada bakat menulis ,harap berjaya jadi seorang ustazah dlm jurusan undang² syariah nanti..

    Assalamualaikum wbt

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.