Sesat dalam perjalanan pulang

Sesat Jalan dalam perjalanan pulang.

Assalamualaikum, Salam sejahtera buat teman teman..

Kisah pengalaman aku utk di kongsi kan utk semua Sahabat2.. kisah ini berkisar kan Mistik dan menyeram kan.. harap anda semua terhibur..

Semalam aku keluar hantar barang (Delivery food) di Area Klang (tempat nya tak perlu di cerita kan) Masa OTW pulang tiba2 waze aku tak boleh On, cek2 line putus..

Lalu aku pun nekad .. jalan je lah dah pun larut malam ni, nak tunggu apa lagi.. Aku pun gerak.. sambil tercari cari Jalan.. Al maklum lah.. tak biasa kerja delivery 1st time ever.. ingat2 lupa.. waze pun masih lagi tak berfungsi…

Lalu Aku pun redah masuk dalam Lorong ni.. eh mcm salah tapi terus je lah.. jalan ni lurus bukan kawasan perumahaan, kiri dan kanan tiada org lalu lalang.. keadaan gelap gelita.. harap lampu motor ku dan pancaran sinaran bulan suram2..

Dalam pejalanan itu ada selekoh.. Tiba-tiba bulu tengkok ku meremang naik Robbbbb.. aduhhh tiada jalan nak di tempoh lagi Tawakal je lah Redah kata dalam hati ku…

Tiba-tibaa di dalam sinaran bulan yg menyinar suram-suram… Aku ternampak SEORANG PEREMPUAN!! clear ya.. Aku ni rabun dekat.. bukan rabun jauh.. Rabun pun rabun membaca ja.. so clear lah pandangan di hadapan… perghhhhh weiiii!!!RAMBUT NYA PANJANG DAN BERBAJU PUTIH sedang berjalan,

Saudara dan saudari fikir apa??? Dah tentu bukan orang.. dalam gelap dan pantulan cahaya bulan yang suram2, kiri dan kanan gelap tak nampak apa2 cuma bermodal kan lampu motor ku..

Aku pun jalan terus berlakon buat buat tak perasan.. Brummppp tak pecut biasa ja… tengok jam di tangan kiri angkat je lampu jam menyala.. Jam HAMPIR PUKUL 12 Malam..

Dalam setiang Aku jalan.. tiba-tiba bau wangi menusuk ke hidung ku.. bau wangi itu seolah olah menyuruh ku toleh kebelakang teringat cerita “JANGAN PANDANG BELAKANG”jantung ku macam nak jatuh ooo… Serammmm….

Lalu Aku pun kuncup kan side mirror kiri dan kanan, supaya Aku tak tgk side mirror.. Aku masih tak pecut motor ku sebab aku berlakon buat-buat tak perasan… BAU WANGI SEMAKIN KUAT.. SANGAT SANGAT KUAT YA.. seolah olah menarik aku toleh ke belakang.. ohhh tidak, aku tidak akan berbuat demikian,

Aku buat macam biasa.. tiba-tiba depan tu ada simpang lalu aku pun jalan tak laju macam biasa.. lepas ja simpang itu… Fuhhhhh “ADA ROADBLOCK” polis kata dalam hati…

Salah seorang Angota menahan ku, selamat malam Encik… selamat malam tuan sambil terhegeh hegeh keluar kan dompet nak tunjuk Lesen & IC..Polis tu pun tegur… owhhh Encik hantar makanan ya.. tak sempat nak keluar kan ic.. dia suruh jalan.. Encik boleh jalan ya sambil senyum.

Aku pun.. Tuan saya nak cakap sikit, tadi masa saya keluar dari simpang tu ada seorang “PEREMPUAN RAMBUT NYA PANJANG BERBAJU PUTIH” sedang menuju kearah sini tuan.. sambil Aku terkebil kebil..

Polis tu pandang ke arah jalan tu.. sambil berkata.. Encik berhenti dan tegur tak.. ehhh tak tuan malam-malam dah lah gelap.. tengah malam ni lagi pun…. BAU WANGI TU MASIH LAGI MELEKAT KAT HIDUNG KU.. bau lagi ya.. tiba-tiba Tuan tadi cakap nada yang pelahan PONTIANAK kot… gluppp.. tercicir jantung ku nasib tak terkucil…

Tiba-tiba saudara saudara sekelian.. Anggota Yayg lain… menyapa… WANGI NYAAAAA…Tuan tadi terkejut lalu menyapa rakan nya huiii.. jangan tegur tengah malam ni… baik Encik.. Encik boleh jalan… Tuan.. sebenar nya saya ni tersesat.. waze saya tak boleh on.. line tak clear….saya nak balik Shah Alam ni..

Owhhh.. patut lahh biasa Runner tak ikut jalan ni.. lagi pun jalan tu keras dengar orang cerita lah dan sebelum ni tiada apa-apa pun yag berlaku.. sampai lah encik ni.. DALAM HATI KU BERKATA.. BULAN LEPAS PUASA MANA ADA HANTU DAN SETAN DAH KENA LOCKUP..

Encik boleh jalan terus.. nampak simpang 3 masuk kiri jalan terus nampak Tol boleh terus ke highway Shah Alam ikut panduan signboard ya… baik tuan Terima kasih “ASSALAMUALAIKUM”… “W.salam.. sambil tuan tu buka hp nya pasang surah…

Aku pun.. gerak terus dan pecut jentera ku.. nampak simpang 3 masuk kiri terus nampak Tol dan keluar highway.. Aku pun terus pecut… teringat aku cerita kat tuan tadi.. “NAMPAK PEREMPUAN RAMBUT NYA PANJANG BERBAJU PUTIH SEDANG MENUJU KE ARAH SINI.. dia cakap tak berhenti tegur ke sambil pandang ke arah jalan tu.. lepas tu dia cakap nada yg rendah.. PONTIANAK KOT.. mungkin tuan tu terlepas cakap.. tiba2 Salah seorang Rakan nya menyapa.. WANGI NYAAAAA… huiiii tgh malam ni jagan tegur.. perggghhhh serammmm..

Masuk ja highway Aku pecut.. perghhh sunyiii… tiada kenderaan pun di highway.. Perjalanan masih jauh lagi.. tiba2 Waze aku berfungsi kembali dan berbunyi bunyi.. salah jalan kata waze suruh masuk simpang balik menuju ke jalan Asal yg Aku setting lah kot,

Aku abai kan waze tu.. aku terus kan perjalanan sbb aku nampak signboard Shah Alam ada 3 kilometer lagi.. Gila apa nak ikut waze takut-takut dia bawak aku ke jalan tadi.. Apa cerita dan bau wangi tadi dah pun hilang…

Masuk ja ke simpang Shah Alam.. ada Roadblock.. Aku pun slow.. polis tu suruh berhenti dan tengok aku. Tak sempat nak berhenti dia suruh jalan.. jauh lagi area rumah aku ada 3 kilometer lagi.. aku tempoh kawasan ni sunyi… Lazim nya kawasan ni agak meriah.. PKPB peritah kawalan agak longar sedikit..

Sampai ja area rumah aku.. ni tak boleh masuk lagi ke rumah kena stay mana-maa.. teringat kat kawasan rumah ada 7e.. Dalam hati boleh stay kejap sambil kudap-kudap,

Masuk ja area nampak dari jauh 7e dh tutup lampu dah di m**i kan.. nasib ku baik ada STALL BURGER masih operasi di sebelah 7e tu.. lalu Aku pun landing sambil ucap Assalamualaikum bro….

Waalaikumsalam bang…. wah abg dah bela misai pkp ni hehehe macam Wak doyok la pulak.. Aku pun tersenyum.. lalu aku pun oder.. burger 1 biasa ya taknak special.. mamat ni aku kenal dia pun kenal aku..

Aku pun teringat Isteri.. lalu aku pun vedio call.. lama gak dia nak pickup.. Aku jauh sikit dari mamat ni sebab karang.. Kalau dia dengar dia suruh cerita… nanti takut pulak dia.. kesian baru nak buka sebab pkp ni lama dia bercuti.. PKPB ni longgar sedikit dia pun sorang-sorang berniaga,

Tengah berborak borak tiba2 RADIOCAR!! lalu pandang kearah kami dan berlalu pergi.. jam dah dekat pukul 2am.. mamat ni tegur Abg.. saya nak tutup kedai ni dah dekat pukul 2am..

Owhhh nak tutup dah ke? Ye Abg wak doyok sambil bergurau.. ooo kalau macam tu aku tolong kau kemas-kemas kan… eh.. ehhh takpe bang saya boleh kemas dah biasa buat kerja sorg… ahhhhh takpe lah aku tolong kau lagi pun dapat pahala kan… ok lah Abg Wak doyok.. boleh2!!!

Dah siap kemas semua.. Aku pun keluar kan dompet nak bayar lah burger tadi… takpe bang saya belanja sebab hari ni agak untung banyak… ehhhhh mana boleh!! Aku bayar!! kau meniaga ni… ehhh abg wak doyok.. ingat abang sorg je ke nak dapat pahala… Saya pun nak jugaaaa.. sambil tersenyum nampak ikhlas mamat ni..

Allah bro.. semoga Murah Rezeki kau.. Amin bang… Kami pun ikut lah haluan masing-masing.. Aku pun gerak ke arah rumah ku.. sampai ja aku buka pagar.. tiba-tiba ada kucing 4 ekor sedang mengelilingiku.. Aku pun masuk dan park motor ku..

Lalu kucing yang 4 ekor tu kejar aku dan mengelilingi ku… salah sekor kucing tu jantan.. Isteriku panggil dia PAPA.. lazim nya kucing ni isteri ku beri kucing-kucing ni makan.. aku pun bagi gak.. sejak pkp ni rajin gak aku beri makan!!

Tiba-tiba Papa bertindak pelik.. Gaya nya seperti nak bergaduh sambil tengok di pagar depan..yang 3 ekor ni masih mengeling aku.. aku pun tengok lah kalau-kalau ada kucing jantan yang lain.. tengok-tengok takda.. Allah tak boleh masuk dalam lagi ni… Aku pun tak nak Isteri turun dan aku tau dia dh tidur taknak kacau..

Tapi anak bujang aku ni masih tak tidur lagi sebab pkp takyah gi sekolah dan online dengan kawan-kawan nya sambil main game.. Aku pun whatapps dia baba dah balik jangan turun tau!!

Anak aku takjawab mungkin tengah hermain game di computer.. apa nak buat ni malam masih panjang tengok jam baru 2am lebih.. Tengkuk dah meremang.. Si papa pula masih berkelakuan pelik.. lalu aku pun seluk poket seluar ahhhhh aku terbawak kunci kereta.. Alhamdulillah Syukur… Aku pun buka kunci kereta.. Malam ni aku tidur dalam kereta.. WiFi pun tiba-tiba on sebab dalam rumah ada WiFi..

Aku pun buka YouTube pasang surah Ruqyah.. Aku pun tertidur sampai pagi…. tiba-tiba dengar suara..ba… baba ishkshhh baba.. kenapa u tidur dalam kereta ni… hurmmgrhhh woohhh menguap.. kan I dah bagitau.. taknak benda tu ikut masuk lah.. Aku pun naik atas menuju ke bilik sambung tidur penat sangat.

Take note

Cerita ini sekadar perkongsian sahaja jangan percaya, yang syirik kita jauh kan dan yang baik kita jadi kan tauladan..

SEKIAN..

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Amirol

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 4.5]

2 thoughts on “Sesat dalam perjalanan pulang”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.