Sihir Pemisah

Aku perkenalkan diri sebagai Ally, aku pernah share cerita dalam FS pada 2019. So nak dijadikan cerita, aku dah berkahwin pada tahun 2022 dengan jodoh pilihan hati. Aku PJJ (perkahwinan jarak jauh) dengan suami atas sebab kerjaya dia. 4500km berjauhan, mungkin tak mudah untuk kami.

Pada hujung tahun 2022, aku alami kejadian yang pelik & aneh. Setiap malam, aku susah nak tidur. Kalau tidur, aku akan tersedar dalam jam 3 pagi. Tersedar dengan keadaan nafas tercungap macam nak m**i, jantung laju, berpeluh macam orang baru lepas jogging. Beberapa kali jugak aku mimpi ada angin yang “laju, hitam, besar & menakutkan” lalu atas muka, bila tersedar aku susah bernafas. Setiap pagi, tubuh aku rasa sangat letih macam buat kerja berat, macam tak tidur & tak rehat, termasuk rasa sakit urat, sakit-sakit sendi, rasa angin kuat dalam perut.

Satu malam tu, jam 12.30AM, aku baru nak lelapkan mata. Tiba-tiba adik aku yang darjah 4 bukak pintu bilik aku. Aku pandang dia, tapi diam. Dia masuk dalam bilik aku, terus dia menuju ke tingkap. Dia berdiri depan tingkap, selak langsir, jenguk ke luar tingkap. Posisi katil aku tepi pintu bilik & menghadap tingkap. Aku tak tegur adik aku sebab aku pun dalam keadaan mamai, sekadar tengok gerak geri dia. Lama jugak dia berdiri depan tingkap.

Lepas dia jenguk luar tingkap, dia tutup langsir semula. Dia jalan perlahan nak keluar dari bilik aku. Tapi sebelum dia keluar, dia stop tepi katil aku sambil menjeling hujung mata & senyum sinis dekat aku. Aku tak fikir apa-apa cuma fikir nak tidur je, & aku terus lelapkan mata. Pagi tu aku bangun jam 6.30AM, baru aku fikir kejadian semalam. Yang aku pelik, adik aku ni bukan jenis masuk dalam bilik aku, lagipun apa motif dia masuk bilik aku untuk jenguk luar tingkap sedangkan bilik dia sebelah bilik aku je. View dari tingkap bilik dia sama je macam bilik aku. So aku tanya dia pagi tu sebelum dia pergi sekolah

“Buat apa masuk dalam bilik kakak semalam? Pukul 12.30”
“Mana ada masuk pun. Pukul 11 dah tidur”

Bila dengar jawapan dari dia macam tu, aku start fikir bukan-bukan dah. Dannn semakin kerap aku mimpi buruk. Hubungan aku dengan suami pun agak renggang, tapi dari sikap aku sendiri. Aku jadi panas baran, benda kecil pun gaduh, kalau gaduh aku akan senyap dalam jangka masa panjang, aku jadi benci suami sendiri, rasa nak menjauh.

Tapi dalam masa sama, aku rasa rindu. Suami aku okay, dalam banyak hal dia jenis mengalah dengan aku. Pernah satu masa tu, waktu antara Maghrib & Isyak, aku rasa down sangat. Mental & fizikal aku penat. Aku menangis, sampai teresak-esak, sakit dalam dada sebab menangis. Masa aku tengah menangis, tiba-tiba terdengar macam bunyi pasir atas siling, bunyi yang jelas & betul-betul atas kepala aku. Aku stop menangis, bunyi tadi pun hilang.

Bila keadaan makin buruk, aku decide nak jumpa ustaz. Masa ustaz panggil aku masuk dalam bilik perubatan, ustaz tanya ada apa masalah. Aku pun cerita dekat dia sekian-sekian masalah aku. Ustaz pun bagitau aku, masa aku nak masuk bilik tu pun dah ada “benda” yang ikut belakang aku. Ustaz suruh aku duduk berlunjur dkat bawah, dia bacakan ayat-ayat suci. Masa tu aku start menangis, nafas aku pun rasa tersekat, aku start muntah.

Ustaz bagitau ada yang tak senang hati tengok aku & suami. Jadi dia hantar “benda” tu dkat aku, sebab tu aku je yang alami benda pelik-pelik. Lepas dari jumpa ustaz & berubat, hari demi hari, keadaan aku semakin redha, hubungan aku & suami dah semakin okay. Gaduh-gaduh manja tu mesti ada la kan. Aku harap korang doakan kesejahteraan hubungan kami. Terima kasih admin FS!

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Ally

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 26 Average: 3.4]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.