Tegur lagi kan mendapat ..

Pertama sekali, aku kongsi cerita ni untuk dijadikan pengajaran kepada orang yang mungkin perangai macam aku jugak, aku sekarang student di slh satu UITM area timur. Sebelum aku dapat Uitm ni,
aku pernah pra diploma dekat salah satu Uitm ni sebelah utara yang orang KL panggil hujung dunia.

Kisah bermula, tahun aku menjadi student di Uitm tu pada 2020 time tu dah heboh sikit ii pasal covid ni.
Kemudian, aku tak tahu kenapa Uitm ni suruh student datang pahadal online kelas jee. Aku pun seronok campur sedih yela first time jauh dari family. Tetapi Lect nak kita orang biasa dengan suasana menjadi seorang budak U. Tapi best macam ii pengalaman aku dapat, dapat kawan ramai orang cakap best laa tiada satu pun benda nak kena mengeluh.

Sampai satu masa ni, kami di khabarkan untuk pulang ke negeri masing ii sebab dh nak pkp jadi aku pun tak fikir panjang balik la. Kiranya ada je budak yang stuck dekat Uitm. Aku pun ODL la dkt rumah..
Nak dijadikan cerita Uitm aku dengan rumah dekat je kiranya naik ets je dah sampai uitm aku tu. aku dari rumah ajak kawan kampung aku bernama Nurul.

Gara ii Uitm keluar statement untuk clearkan bilik sbb maybe akan pkp terus. Memandangkan aku taknak susahkan parent aku. Aku pun ajak kawan aku ke Uitm kemas ii lepas tu kami tidola dekat rumah mak sedara aku sementara Ets punya tiket pagi esok.

Mak sedara aku ada buka warung petang ii jual popia, mee rebus kiranya ada ja student Uitm situ datang makan. Rumah mak sedara aku tu tengah ii sawah. Jadi rumah dia pula di kelilingin, rumah dia juga tapi dia buat sewa untuk student ii Uitm situ. Aku pun sembang ii dengan dia pastu dia tunjuk bilik kami. Rumah dia luas banyak bilik jadi aku pilih untuk duduk bilik belakang. Aku tido dengan kawan aku si Nurul ni. dorang punya family semua berniaga kira tak heran la kalau bunyi pinggan mangkuk tu.

Tepat 10:30 malam, kami ada order KFC sbb yela tiba ii rasa lapar walaupun dah makan tadi. Aku pun ada beli jugak untuk mak sedara aku tu untuk dia makan dengan semua dia depan tv.. pkul 11 tu kami rasa bosan sangat.
Kalau korang nak tahu aku ni jenis suka menegur.
“ weh nurul jum main game bosanla “
“ haa jum sebelum tidur kita habiskan satu game ni “
okay korang game ni ML time tu dh jam 11:20 macam tu… Tiba-tiba aku dengar bunyi yang bising gile tepi bilik aku seakan kenduri tapi time tu mmg sunyi hanya berteman angin sawah *angin sawah pun berbunyi okay *

Korang tahu bunyi yang riuh rendah seakan rumah kenduri tengah basuh periuk belangan astu orang borak ii .. aku fikir mak sedara aku la duk masak siap ii kuah popia ke mee rebus ke dengan anak menantu dia tu.. aku pun palatau je cakap dekat member aku..
“ depa ni memang masak malam ii senang esok boleh terus pergi niaga “
kawan aku tk tnya aku random je cakap centu.. selang beberapa minit bunyi tu hilang..
Tiba – Tiba … bunyi orang cm nasyid pula merdu gila time tu dh 11 lebih.. dia cm nyanyi tak nyanyi mengaji pun tidak.. tak tahu sebenarnya kami memang tak fikir benda tu. Kami saling berpandangan,, aku punya mulut ni aishh.. g tegur eh bunyi surau masjid kg ni kot pasang ngaji malam ii… kami btul ii lupa rumah ni tengah ii sawah bendang

Si Nurul ni jenis letak kepala terus lesap.. Aku ada cakap dkt dia bagi aku tido dulu baru kau tido.. tapi dia ignore je.. aku still takleh tido..
Part ni aku tksure betul ke tak atau mimpi semata ii kalau mimpi takkan daya ingatkan aku kuat sebegini.

Aku jenis yg kerap kena tindih tau.. tak tahulah kenapa maybe tido tk basuh kaki.. Aku terjaga pukul 4 macam tu…. katil aku seakan terlompat ii means bergegar aku fikir eh nurul ni lompat apa pagi ii sambil cakap dalam gelap sebab bilik tu serius gelap.. Tapi bila aku celik memang nampak sosok tubuh tinggi dan hitam… bila aku perhatikan dia jantung aku seakan berhenti dan tak tahu nak describe macam mana tiba ii terus dia terjun tindih aku.. aku cuba baca macam ii tapi tk lepas juga… tapi seingat aku, tangan aku dh raba kawan aku dekat sebelah.. dalam hati Nurul Tolong…. Tolong aku.. aku merayu untuk dia bangun pdahl mulut terkunci… Aku sempat rasa bahu Nurul.. aku kuis bahu dia… terus aku terlelap…

Tepat 7 pagi aku terjaga dan seakan trauma terus tkthu nk cerita dari mana.. aku terjaga aku kejut Nurul astu Aku cakap weh bukak wasap sekejp aku ada bnda nk cakap.. kami sebelah ii tapi wasap.. sebab aku kaku Aku rasa Nurul masih mamai lagi.. Nurul cakap, dia tk sedar pun aku cuit dia padahal korang aku cuit Nurul tu kuat kot.. Kami pun bangun TIBA-TIBA .. dekat bahu Nurul ada kesan cakaran.. mustahil aku sentuh dia sampai macam tu.. Nurul cakap benda tu tak suka kita duduk bilik tu.. Bilik sudah lama tiada penghuni..

kami pun kemas barang dan mak sedara aku hantar ke terminal Ets untuk balik ke rumah.. tapi aku tak cerita pun apa terjadi dekat mak sedara aku tu.. yela orang bagi tumpang dah bersyukur dah…. Itu je aku nak kongsikan.. kalau korang datang tempat baru please kalau ada apa ii benda pelik, jangan ringan mulut nak menegur..

Aleen

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 22 Average: 2.7]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.