Wanita berbaju kuning

Hai warga fs. Dah berapa lama aku jadi silent reader dekat page ni. Follow page ni pun da bertahun tahun. Tiba-tiba rasa nak berkongsi pengalaman jugak biarpun skill penulisan tu tak seberapa nak ada. Yalah, cerita seram pun boleh jdi tak seram kalau tak pandai nak karang tapi aku tetap nak cerita biarpun korang taknak baca.

Sebelum mula cerita, aku nak bagi sedikit pengenalan. Aku seorang wanita berumur penghujung 20an, sudah berkahwin dan sewaktu aku mengalami pengalaman ni, aku belum mempunyai anak. Suamiku kerja kilang. Dia kerja ikut shift. Kadang kalau dia kerja shift malam, maka aku terpaksa tidur bersendirian di bilik. Sunyi memang sunyi kalau dah tiba waktu malam sebab suami aku selalunya pergi kerja dalam jam 6.30 camtu. Aku tinggal di rumah mertua ku. Ok, mula cerita.

Hari tu, seperti biasa, tiba masa untuk suami aku bekerja shift malam selama seminggu. Selalunya sebelum tidur, aku suka guna lampu tidur yang jenis color kuning malap tu. Jadi lepas da hidupkan lampu tu apa semua, aku pun macam biasa. Scroll media sosial sampai la aku tertidur. Dalam tidur tu, aku mimpi ada seorang perempuan. Cantik. Dia pakai serba kuning masuk ke bilik. Pakaian dia ala ala pakaian bangsawan sebab dari hujung ke hujung memang color kuning. Dia datang naik ke katil lepas tu duduk di bucu katil, bersimpuh.

Dia pun mula ajak aku bercerita dengan mesra. Dia cakap dia suka aku, kesian tengok aku sendiri (sebenarnya tak sendiri pun sebab aku tinggal rumah mertua tapi korang faham tak perasaan sunyi sebab tak da anak tu? Haa sunyi yang macam tu la) jadi dia nak ajak aku berkawan tapi entah kenapa, dalam fikiran aku masa tu cakap dia ni hantu. Dia cakap, aku datang ni nak kawan dengan kau sambil tersenyum mesra gitu tapi aku cakap tak nak. Dia pujuk lagi dan lagi, aku tetap kuatkan hati cakap tak nak. Aku cakap lagi la terus terang dengan dia aku tak nak kawan dengan dia sebab dia hantu. Aku sampai jerit jerit cakap dia hantu sebab dia berkeras juga pujuk aku terima dia jadi kawan.

Lama kelamaan dia mula marah. Dia cakap kenapa tak nak kawan dengan dia. Dia datang niat baik nak temankan aku, berkawan dengan aku sebab kan aku sunyi. Lepas tu dia cakap kau tau tak, dalam rumah ni aku ada kawan. Dia tinggal kat ruang tamu bawah (bapa mertua dan abang ipar aku tidur kat ruang tamu). Namanya Suryanti tapi dia tu b*doh, penakut. Aku pun tak tau kenapa dia cakap macam tu. Banyaklah dia cakap marah marah tapi aku tetap berkeras tak nak kawan dengan dia.

Dah lama dia marah marah tu, tiba tiba muka dia bertukar jadi cik pon. Allah. Sampai sekarang aku masih ingat rambut dia berserabai gila, habis hilang baju kuning cantik tadi jadi baju putih kotor, kuku dia pun panjang hitam dan tajam. Dia marah sangat dengan aku dan terus attack aku. Dia cekik aku sungguh sungguh. Aku ni pun entah kenapa laa semua ayat jadi tunggang tebalik, cliche betul. Aku struggle gila nak lepaskan diri. Kuku dia yang panjang kehitaman dan tajam tu terasa mencucuk kat leher masa dia cekik aku tu.

Masa tu seriously aku rasa real sampai dalam hati, ya Allah bantulah aku. Tengah aku struggle dengan dia yang sungguh sungguh cekik macam nak b***h aku tu, tiba tiba dia menghilang macam tu ja dan aku pun terbangun. Bangun dari tidur tu aku terus terduduk tengok keliling dan terdengar azan subuh sayup sayup dari masjid berdekatan. Alhamdulillah, Allah bantu. Kalau tak, boleh m**i dalam tidur kena cekik dengan kuku hitam.

Mula dari situ, aku dah tak nak guna lampu tidur kuning tu. Entahlah ada kaitan ataupun tak tapi sebab dia pun datang serba kuning (orang cakap itu jin), jadi aku pun tak nak la buat apa apa benda yang boleh menjemput benda tu datang. Mungkin kalau melalui penceritaan, pengalaman ni tak seseram mana, tapi aku yang mengalami tu rasa macam sepanjang malam da bergelut dengan hantu sampai boleh juga la buat aku takut nak tidur sebab suami masih kerja shift malam untuk beberapa hari lepas tu. Sekian cerita dari pengalaman aku yang tak seberapa seram tapi boleh buat trauma nak tidur malam ni..

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Ziera

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 15 Average: 4.3]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.