#FazAhmad
“Oh korang dah tahu ya baguslah. Tak payah aku nak berpura pura lagi dengan korang dah. Aku dah penat nak berlakon depan korang semua.”
Aku pandang Ijam dan Ijam pandang aku. Anep yang ada dekat belakang aku dah buat muka cuak. Si penakut ni dah mula tarik tarik baju aku. Pundi kencing yang dari tadi aku tahan makin seksa bila sampai kesudah aku tahankan. Risau betul aku kalau masa ni aku terkencing dalam seluar lebih lebih lagi bila hadap si psiko yang tengah dok usha aku dengan yang lain ni. Saja dia bagi kami semua satu senyuman yang pada aku agak menyeramkan dan mampu buat segala bulu kat badan kau berdiri tegak!
Sungguhlah selama ni dia yang punya angkara?!
INTRO :
Salam semua warga FS. Perkenalkan diri aku Faz dan aku bekerja di sebuah power plant yang tak perlu lah rasanya aku nak sebutkan dekat mana ya. Kang tak pasal pasal aku popular hehe. Okay baiklah aku skip pasal diri aku dulu dan aku nak bercerita lanjut perihal apa yang terjadi dekat aku beberapa bulan yang lepas.
Pengalaman yang aku nak kongsi dengan korang adalah tentang dua orang kawan baik aku. Kat sini aku nak bagi tahu kat korang lah ya jangan cepat buruk sangka dengan orang tanpa menyiasat terlebih dahulu dan jangan cepat menghukum orang membabi buta kelak kau termalu sendiri. Ini apa yang terjadi kepada aku dan kawan kawan aku yang lain iatu Ijam, Anep, Mika dan Hasan.
Kami berlima berkawan baik juga dengan dua orang lagi watak utama dalam pengalaman aku ini iatu Rashid dan Adam. Kisah aku ini adalah berkenaan dengan kawan aku ”psiko” .
Kami menyewa sebuah rumah teres yang mempunyai tiga buah bilik tidur. Sebelum ni kami hanya tinggal berenam tanpa adanya Adam lagi. Dua bulan selepas tu barulah Adam join kitaorang tinggal sebumbung. Maka bertujuhlah kami kesemuanya.
Aku,Mika, dan juga Rashid bekerja di plant yang sama. Adam orang baru dan kebetulan dia tanya ada bilik kosong yang mana mana kitaorang tahu tak? Disebabkan aku rasa Adam ni boleh masuk dengan aku dan dia tersangatlah peramah dan dia ni pun agak alim orangnya aku tengok jadi aku tak keberatan langsung mempelawa dia menyewa bersama dengan kitaorang dan dia pun terus setuju lah kan ceritanya sebab katanya tak payah pening pening nak cari bilik sewa ke apa.
Aku pulak kira yang paling awal lah menyewa rumah sewa tu lepas beberapa minggu lepastu si Rashid dan Ijam pun join tinggal bersama dengan aku. Diikuti Mika, Anep dan seterusnya Hassan.
Dan aku akan ceritakan satu persatu watak yang ada kena mengena dengan pengalaman aku ni berdasarkan apa yang mereka ceritakan kembali kepada aku. Kalau tak paham gak lantak korang ler. Huhu.
Benda ni berlaku lepas dua bulan Adam menyewa kat rumah kitaorang.
”AKU” DALAM CERITA INI ADALAH MIKA.
Pagi tu aku nak buang sampah sebabnya aku yang terakhir bangun sebelum nak gerak pergi kerja. Macam kau pun tahu kan aku ni pembersih dan pengemas orangnya pantang aku rumah berselerak sikit memang mata aku sakit dibuatnya. Nak harapkan kau Faz? Memang esok membawa ke lusa membawa ke minggu depanlah baik kau baik budak budak ni memang takde kesedaran sivik langsung bab bab nak menjaga keharmonian kita semua satu rumah. Kadang kadang sedih aku dengan korang ni huhu.
Tapi sebelum aku gerak nak buang sampah kat luar rumah ada satu hal yang menjadi kepantangan aku. Puas aku mencarut apa semua pagi tu. Tak pasal pasal aku tambah dosa pagi tu. Ini semua sebab boxer yang diletakkan kat tepi bilik air. Paling aku pelik boxer tu macam sengaja ditabur serbuk kunyit.
“Bodoh sial siapa punya kerja ni hanat!”
Sumpah aku menyirap pagi tu. Hari aku dimulakan dengan memaki hamun benda mengarut yang berlaku pagi ni. Nak tak nak terpaksa aku bersihkan benda bodoh ni. Satu bilik air bau kunyit! Aku tahu siapa punya kerja ni memang makan penampar aku lah jawabnya!
Itu baru cerita kunyit di pagi hari. Belum lagi sampah yang aku nak angkut buang ke luar. Bukan sampah kering ya tapi sampah basah! Kau tahu kan sampah basah tu maksudnya sampah yang meleleh dan berair tu.
Entah apa benda yang dibuangnya sampai lencun plastik sampah ni pun aku tak tahu. Mengalahkan dah seminggu pulak sampah tu tak terusik. Disebabkan aku nak buang kena lalu depan ruang tamu maka aku kenalah double plastikkan sampah tersebut.
Semasa aku nak membungkus plastik sampah tersebut aku leraikan kembali ikatan plastik tersebut yang hampir terlerai dan aku nak ikat matilah kan cerita dia. Bila je aku bukak sikit sampah tersebut maka terlihatlah aku bangkai bangkai serangga yang meloyakan tekak aku. Ini bukan sebarang serangga.
Nak tahu apa yang aku nampak? Aku nampak ada cicak yang perutnya terbelah dua! Bukan satu dua weh tapi berbelas berpuluh macam tu! Mengucap panjang aku pagi tu.
Tak cukup tu aku punya nak tahu sangat aku goncangkan plastik sampah tersebut dan ya bukan cicak je dalam tu je setan!! Ada lipas yang kepalanya dah dipancung barangkali, ada katak yang kakinya dah takde dari badannya dan tulang temulang yang aku tak tahu dari bangkai apakah yang pasti rongga hidung aku memang tak dapat nak tahan dari terus bau benda pelik yang sikit lagi boleh buat aku kena kanser hidung!
………….
Terkedu aku dengar cerita dari Mika perihal apa yang berlaku kat rumah sewa kitaorang pagi tu. Nasib kau lah Mika bukan aku yang kena. Mual tekak aku bila aku dengar pasal isi perut serangga tu bagai.
Betul ke apa yang Mika cerita ni? Kalau aku yang kena memang aku tak rajin nak bersihkan segala benda jijik tu semua. Aku pun apa lagi jadi peliklah kan sebab masa aku guna bilik air utama kat belakang tu takda lagi benda tu semua. Mungkin orang terakhir sebelum Mika yang punya kerja. Aku tanya Mika siapa je yang tahu pasal ni.
Mika cakap dia baru cerita dekat aku sorang je. Tiba tiba aku jadi seram pula dengan rumah sewa tu. Tak pasal pasal rumah sewa tu yang aku takutkan. Hahaha. Bermula hal itu maka bermulalah kesangsian aku kepada semua budak budak ni.
Ada satu petang tu lepas balik lepak makan kat satu warung berhampiran rumah kitaorang aku dan lain lain kecuali Adam je tak dapat join kitaorang masatu sebab dia ada hal dengan family dia katanya.
Kitaorang balik bersaing bersama sama. Sampai je kat pintu utama Ijam bagi salam dan terus masuk ke dalam. Dan tiba tiba….
Dan tiba tiba Ijam mengamuk. Kita orang pun apa lagi menyerbu lah masuk cepat cepat nak tengok apa yang buat kan si Ijam tu mengamuk Sakan.
Terkejut beruk betul kitaorang dibuatnya bila tengok Ijam mengamuk sepak rak kasut sampai habis roboh dan berselerak kasut kasut tu. Dan apa yang membuatkan Ijam mengamuk adalah disebabkan….
“Bala apa lagi ni sial! Apa bangang sangat jadi orang ni! Celaka betullah! Siapa punya kerja lahanat sangat ni!”
Terkejut lah aku dengan yang lain lain bila nampak ada lipas mati yang sangatlah banyak dari pintu masuk membawa ke ruang tamu dan seterusnya berhenti kat satu bilik ni.
Bilik Anep, Mika dan Ijam.
“Memang barua anak haram!”
Weh sumpah celaka. Aku ikut Ijam masuk dalam dan guess what?
“Apahal lah sial kunyit kat merata rata dalam satu bilik ni! Ni apa benda ni b**i! (sambil angkat cadar yang seperti terkena calitan darah.) Bukan darah banyak banyak macam tu tapi macam darah luka kat kaki ataupun macam kau lap ibu jari kau yang terluka kena paku something macam tu lah.
Mana tak mengamuk si Ijam sampaikan ke bilik tidur dia buat. Mengamuk sakanlah tiga manusia ketika itu iatu Ijam, Anep dan Mika. Aku, Hassan dan Rashid hanya memerhati dorang berdua. Masih tertanya tanya angkara siapakah yang berbuat begini.
Lepas je habis sesi bergotong royong petang tu malam tu kami berenam (masa ni Adam belum balik lagi.) duduk dekat ruang tamu. Masing masing diam seribu bahasa. Masih tak capai kata sepakat lagi masani.
Tak lama lepastu Adam balik. Dengar suara Adam bagi salam dan terus masuk ke dalam rumah sambil tu aku terperasan yang Adam terkumat kamit macam membaca sesuatu yang aku tak pasti apakah sebab tak dengar butir ayat tersebut tapi memang kau boleh perasanlah yang Adam tu macam tengah baca sesuatu.
“Semua okay ke?”
Terbatuk batuk si Adam. Mungkin tak berapa sihat. Adam senyum. Dia senyum biasa. Macam tahu apa yang tengah berlaku sekarang ni.
“Kau ni memang bangsat kan! Kau punya kerja kan semua ni! Apahal hah dengan kau ni!”
Aku tengok Mika bangun dan terus meluru ke arah Adam dan cuba nak cekik budak Adam tu.
Apalagi menggelabah lah aku dengan yang lain cuba tenangkan si Mika yang memang kepala angin tu. Lagi menggelabah sebab dia cuba nak cekik si budak Adam tu. Yang si Adam pulak tak melawan langsung.
“Kau ingat kau pakai jubah kau baik sangat ke hah setan! Sejak kau duduk pindah sini macam macam hal yang jadi kat aku dengan yang lain!”
……………………..
“AKU” dalam cerita ini adalah Ijam.
Aku nak cerita pasal punca aku demam seminggu hari tu. Kau ingat tak Faz? Ini aku nak cerita dekat kau ya…
Rupanya bukan aku je sorang yang dah kena. Mika dan yang lain pun dah pernah terkena tapi sangat berlainan caranya yang kami kena. Cuma kau Faz je belum kena lagi. Kau jangan huhuhu sangat. Kang tak memasal kau yang kena lepas ni. Aku tak doakan aku cakapkan je.
Macam Mika dia kena benda yang menjijikkan sebab orang tu kenal dia sepenuhnya. Maksud aku orang tu tahu yang Mika ni sangat pembersih dan pantang sikit kalau rumah berselerak sikit pun inikan pulak kena benda kotor satu rumah macam tu kan. Memang dia dah boleh jadi adik Hulk lah ceritanya.
Yang aku ni pulak agak penakut orangnya. Dan manusia tersebut tahu macam mana nak kenakan aku. Macam ni cerita dia ada satu malam tu aku terpaksa stay dekat office siapkan kerja last minute dan aku balik agak lewat malam tu.
Tak sebelum ni aku memang dah biasa balik lambat sebab jarak ke tempat kerja dalam 15minit macam tu je tapi satu hari ni je aku takde luck. Macam haram aku rasa malam tu. Esoknya aku tak pergi kerja seminggu sebab demam dan sebab terkejut dan tak dapat terima kenyataan dengan apa yang aku nampak.
Dalam jam 10 lebih macam tu. Aku drive macam biasa hinggalah sampai satu tahap ni tetibe aku mengantuk yang teramat. Aku tahankan lagi dan besarkan volume radio bagi mata aku ni segar sikit katanya. Hampeh. Tak jalan jugak. Nak tak nak aku terpaksa gagahkan dan lawankan jelah mata aku ni.
Semasa aku nak masuk satu selekoh ni tiba tiba aku terdengar macam ada satu benda keras yang jatuh betul betul kat atas kereta aku dan lebih tepat macam nak mengenai kepala aku lah pulak. Dia punya berderau masa tu terus mata aku yang dari tadi punyalah mengantuk jadi segar bugar kembali. (Takut punya pasal. Hehe.)
Tak habis lagi der. Aku masatu tak fikir kemungkinan besar bola ke guli ke takpun selipar ke yang jatuh atas kereta aku (Macam bangang kan boleh pulak bola,guli ke apa jatuh atas kereta aku.) Masatu aku cuma fikir mung…mungkin ada hantu atas bumbung kereta aku kot?!
Macam celaka ke tak apa yang aku fikir tu? Banyak banyak benda yang mungkin boleh hempap bumbung kereta aku kan, benda tu jugak yang aku boleh terfikirkan.
Mungkin sebab mulut celaka aku ni lah aku boleh nampak batang hidung dia. Lagi Jilake sempat lak aku nak tengok dia ada batang hidung ke tak ek. Beberapa minit lepas aku dengar macam benda jatuh kat bumbung kereta aku tu tak lama tu kan…
Ada perempuan dengan kain putih comot serupa macam kain alas kucing aku tidur kat rumah emak aku dia pakai weh.
“ALLAH!”
Masanilah tangan dok ralit tukar siaran radio. Macam Korang tau semestinya Ikim jadi pilihan. Dan macam hawau masanilah siaran tu takda masa kita perlukannya. (Dah kecut apa semua baru dok kata perlukannya ke apa.) Macam dalam drama drama pulak kan? Tapi inilah yang berlaku.
Aku baca surah surah yang aku ingat tapi tetap tak jalan sebab gelabah punya pasal sampai tunggang langgang apa yang aku baca tu! First time nampak hantu weh gila kau tak menggelabah! Masa ni aku dah fikir sampai je rumah memang aku demam seminggu. Tak memasal lak betul betul jadi esoknya.
Aku pun apa lagi tingkatkan kelajuan dan aku sikit lagi nak sampai kat rumah dah ni! Dalam takut takut menggigil tu sempat lagi nak usha perempuan tu kat mana. Tersangkut kat pokok ke. Kemalangan jiwa ke. Bawah kereta aku ke dia. Bela..belakang tempat duduk kereta aku ke. Sebe..sebelah aku ke. Hehe. Betul betul haram jadah kepala otak aku berfungsi waktu macam ni.
Masatulah aku nampak dia terbang macam buat aksi konon dia lah yang paling bagus masatu. Macam nak kata dia tu bestlah boleh terbang terbang tak macam aku duduk dalam kereta je tak boleh terbang terbang hinggap pokok kacau orang macam dia tengah kacau aku ni. Konon dia lah yang handal pandai takutkan orang. Poyolah…
Agaknya dia penat terbang dan buat aksi melayang kesana sini dan mungkin kepala dia dah penat sangat yelah masatu aku nampak dia terbang tapi kepala dia mendongak ke atas tak ke sakit kepala dia tu kan?
Aku fikir macam tu lah kejadiannya. Sebab tak lama tu aku tengok dia dah takda mungkin dia dah penatlah kan (pendapat aku lah) aku baru nak lega sikit tapi aku silap besar. Ini paling jilake aku rasa :’)
PEDEPEK!
Bunyi benda keras yang seakan meleret macam kain yang berat atas bumbung kereta aku. Masa ni aku rasa aku punya jantung macam nak terberanak dia punya terkejut. Menangis lah aku masatu. Aku mula salahkan otak aku sebab fikir yang bukan bukan.
Aku sabar lagi. Aku ni pulak macam menunggu je dia munculkan diri kat mana mana. Nak sampai rumah tu mengalahkan setengah jam lagi nak sampainya. Aku pun bertawakal je lah sebab aku tahu ini semua permainan perempuan rambut besi ni.
Mata aku berkalih kepada tingkap di tepi kanan aku. Menggelupur lah aku sorang sorang masatu nak jerit tak keluar suara langsung weh! Tahu apa aku nampak? Aku nampak rambut dia weh rambut dia! Dan maksudnya apa? Maksudnya dia tengah tumpang mencangkung atas kereta aku! Dan rambut dia jatuh terkena cermin tingkap kereta aku.
Mengucap panjang aku masatu. Aku macam tak percaya dengan apa yang aku nampak ni. Penat sangat terbang sampai kereta aku dia tumpang. Nasiblah dia tak tumpang duduk kat tempat duduk belakang. Kalau tidak tak tahulah apa yang akan jadi.
Tak habis lagi weh dia nak kenakan aku malam tu. Selagi tak puas hati dia selagi tulah dia kenakan aku. Dia main ketuk ketuk tingkap sebelah kiri aku non stop sampailah aku selamat tiba di rumah. Aku terpaksa parking kereta aku kat luar sebab kat dalam dah ada yang park kereta terlebih dahulu.
Lama aku dalam kereta tu sebelum memastikan perempuan tu betul betul takda lagi dah baru aku berani nak masuk ke rumah. Yang penting rambut tu dah takda melerai keras kat tingkap kereta aku maknanya dia pun dah takdalah kan?
Aku kumpulkan kekuatan dan keberanian gigih aku keluar dari perut kereta sambil tutup serapat mungkin mata sebab aku taknak tengok dia live depan mata aku. Nak bukak pintu pagar pun punyalah terketar ketar aku masa ni.
Masatulah aku dengar dia mengilai macam nak pecah anak tekak dia. Over lah pulak aku dengar. Mengilai sikit sikit sudahlah. Macam nak bagi tahu satu taman ni akan kedatangan dia. Sempat pulak tu dia pesan kat aku macam ni.
“Tidur jangan lupa basuh kaki ya bang. Kalau tak adik teman abang tidur nanti. Hihihi~”
Macam jilake.
Aku macam nak gelak masani. Tapi tak boleh mungkin sebab peratus ketakutan aku tu tinggi dari rasa nak gelak masatu walaupun aku rasa peratus nak baling batu kat dia lagi tinggi dari peratus ketakutan aku. (Tak tahu kenapa aku tiba2 berani.)
“Jangan kacau akulah setan! Kau jangan ikut aku masuk ke dalam!”
Masani anak tekak aku pulak yang rasa nak pecah padahal aku rasa aku jerit biasa biasa je. Tapi dia punya sakit kat anak tekak tu mengalahkan kau nyanyi lagu Ziana Zain tarik suara siapa paling tinggi macam tu. Masa ni aku tak bukak pun mata aku lagi. Masih takut hehe. Tak tahu kenapa aku tak terus masuk ke rumah sebaliknya melayankan si perempuan bangang ni.
“Adik tak boleh ikut abang masuk ke rumah pun. Tuan adik ada dalam rumah abang nanti dia sakitkan adik kalau adik berkeras juga. Hihihihi~~.”
Macam ni lah lebih kurang ayat dia.
Masatu otak aku menangkap ayat yang perempuan tu katakan. “Tuan adik ada dalam rumah?” Apa maksud dia? Ke dia main main kan aku je?
…………………….
“Kau tak payah nak berlakon baik lagilah Adam!”
Satu suara kedengaran dari arah belakang kami. Itu Rashid. Ya Rashid yang sedari diam dari petang tadi mula buka mulut.
Mika masih dalam pegangan aku, Hassan, Anep dan Ijam. Bimbang betul aku kalau betul betul dicekiknya budak Adam tu nanti.
“Kenapa kau buat macam ni Adam? Kau dengki dengan siapa ni? Apa yang kau tak puas hati ni?”
Pertanyaan dari Hassan untuk Adam. Makin teruk batuk Adam waktu ni. Entah kenapa aku macam nak kata kat dorang weh apa salah Adam? Sebab entahlah masa ni aku rasa Adam macam tak bersalah langsung akan hal ni. Ke sebab dia pakai kopiah dan berjubah putih aku anggap dia tak patut dipersalahkan? Entahlah. Tapi ini apa yang aku rasa lah masa ni.
“Kau dah buat macam macam kat kitaorang ni Adam. Baik kau jelaskan je semua ni sekarang.”
Adam masih diam dan tak jawab satu pun soalan dari Hassan. Batuk dia semakin teruk aku tengokkan.
“Hah itulah kau dah buat orang kau batuk teruk pulak kan. Hah rasalah sendiri. Dah buat diam. Pastu tak nak mengaku tak jelaskan. Apa musibah lah kedatangan kau kat rumah ni kan!”
Marah sungguh Mika masani. Memang dia sakit hati sangat sangat masani. Aku boleh nampak Mika pandang Adam macam nak kata dia milik aku dia milik aku macam harimau nak baham kerbau tu. Haha. Boleh haha pulak aku ya..
“Memang dia punya kerjalah Mika. Tak percaya kau tanya Rashid. Shid apa yang kita jumpa malam tu kat bilik aku?”
Ijam bukak suara dan cuba ajak Rashid throwback tentang suatu hal beberapa malam yang lepas. Hal ini dorang baru pecahkan sekarang kat kitaorang.
………………………..
“AKU” dalam cerita ini adalah Ijam.
Ada satu malam tu. Mika takde dia balik esoknya. Ingat tak? Masatu dalam bilik tu aku sorang je tidur malam tu. Anep pun takde malam tu. Yang lain yang ada kau Faz, Rashid, Adam dan Hassan. Aku lepak kat depan layan tv sebelum aku masuk tidur lepastu.
Tengah syok aku tengok tv masatu jugaklah aku nak terkucil. Aku pun bangun angkat kaki dan nak lalu bilik aku tu aku ternampak Rashid macam tengah skodeng entah sesiapa dalam bilik aku tu. Aku pun cuak dan tak sedap hati dah kenapa Rashid terjenguk jenguk dari luar bilik aku ni.
Tak sempat aku nak tegur Rashid dia dah paling muka dia ke belakang. Muka Rashid muka terkejut bila nampak aku tiba tiba je ada belakang dia. Rashid tarik tangan aku suruh aku tengok apa yang dia pun sedang tengok tu.
…………………
“Korang tahu aku nampak apa kat bilik korang bertiga?”
Rashid ajukan soalan kepada Mika dan Anep. Muka masing masing muka tak sabar nak tahu apa yang Rashid nampak. Rashid senyum dan pandang Ijam.
Dan Ijam pun sambung bercerita…….
………………….
Aku makin lah pelik bila nampak Adam ada dalam bilik aku tengah meraba raba mencari sesuatu kat laci Mika. Rashid suruh aku diam jangan buat apa apa dahulu. Aku pun turut diamkan dan tengok segala tindak tanduk Adam dalam kegelapan tu. Apa benda dia cari pun aku memang tak tahu. Tapi dalam gelap gelap tu boleh lagi nampak barang apa yang ada kat tangan dia lepas dia puas mencari tu.
Tak lama lepas tu aku nampak Adam genggam anak patung sebesar telapak tangan dan dililit dengan kain kuning! Aku jadi meremang! Dan masatu aku tengok Adam cuba baca sesuatu dalam keadaan terkumat kamit dan tak memasal Rashid tarik tangan aku blah dari situ. Paling best aku tak jadi kencinglah sia.
Seram sejuk rasanya masatu bila fikirkan balik apa yang aku nampak Adam buat malam tu. Terus aku lepak tidur depan tv. Rashid pulak dia boleh terus ambil kunci kereta dan keluar dari rumah tak ajak aku.
………………….
Dan bertambah mengamuklah si Mika lepas Ijam cerita pasal apa yang dia nampak Adam buat kat laci dia.
“Kau memang nak mampus ke hah! Apabenda tu? Kau nak sihir aku ke apa hah setan!”
Terjerit jerit tak cukup nafas Mika marah si Adam. Mika ni memang baran orangnya. Tapi baran dia semakin melampau semenjak dua menjak ni. Pernah satu haritu aku lepak tidur depan tv layan HBO sampaikan tertidur dan pagi tu aku nak ke tempat kerja aku biarkan aje bantal aku kat sofa tu.
Balik dari office petang tu aku Mika, dan yang lain kebetulan balik bersama awal haritu. Kira on time lah takde nak stay stay ke apa. Puncanya bantal je pun kat sofa dia punya mengamuk……
“DAH RETI TIDUR TU RETILAH KEMAS! TAKKAN NAK HARAP AKU JE! SEKALI LAGI AKU NAMPAK AKU BAKOR BANTAL KORANG.!”
Macam terkejut jugaklah bila Mika tarik suara dia macam tu lepastu dia blah masuk dan hempas pintu bilik dia. Budak budak ni tanya sesama sendiri dah kenapa dengan abang sado sorang tu mengamuk tak tentu pasal. Padahal Mika tu happy go lucky orangnya dan tak pernah pernah pulak dia nak marah dia sindir. Sebelum ni relax je budak budak lain tidur sampaikan selimut kemana bantal ke mana tapi bila Mika nampak keadaan macam tu dia boleh ajak bergurau lagi….
“Macam budak tadika dah aku tengok korang ni. Haha.”
Ini baru bantal beb! So aku syak something wrong dengan abang sado sorang ni.
ADAM?
Adam tu setahu aku lah kan dia budak baik. Dia paling alim antara kami bertujuh. Macam aku tak berapa nak alim nak dibandingkan dengan dia. Aku masih jahil bab bab agama ni. Sebab apa aku kata dia alim? Dia suka “paksa” aku tunaikan solat lima waktu walaupun aku liat sangat nak bangun subuh. Selagi aku tak bangun selagi tu dia kejut aku sampai aku bangun.
Kat tempat kerja pun macam tu. Dia tarik aku ajak solat bersama. So senang cerita masa aku berkawan dengan dia ni lah aku tak pernah tinggal solat langsung. Kalau dia balik kampung dia whatsapp aku ingatkan aku tentang solat dan selalu nasihatkan aku yang baik baik je. Sejuk hati aku dapat kawan macam ni.
Tak pandang perempuan (1)
Tapi perempuan pandang dia. Sebab dia ada rupa dan jambang yang rapi gettew. Senang cerita dia ni handsome sikitlah dari aku. Aku ni handsome banyak. Hahaha. Kenapa aku cakap perempuan pandang dia? Sebab dah ramai yang try nak usha dia ni tapi dia tolak baik baik. Nak fokus kerja katanya plus dia kata ada sesuatu rahsia pasal diri dia yang tak ramai orang tahu. Aku pun masatu tak tahu apa rahsia dia tu.
Dia pandai mengaji (2)
Waktu lapang dia kat rumah dia habiskan dengan membaca ayat ayat Al Quran dan perasaannya bila kau dengar dia mengaji tu kau jadi sebak tiba tiba. Terkesan sangat bila kau dengar dia mengaji tu. Lepas je habis mengaji aku selalu perasan akan satu hal ni. Aku sangat jahil bab bab agama sehinggalah aku berkawan dengan Adam. Satu hal yang aku perasan adalah dia akan menyembur setiap sudut bilik kami berdua dengan satu botol spray air apa aku tak tahu. Aku nak tanya je asyik tak jadi lastnya aku ambil keputusan aku taknak tanya. Biarlah dia nak buat apa. Huhu. Oh ya aku dan Adam tidur sebilik. Maknanya aku dan Adam sahaja lah berdua jadi aku lebih “arif” lah pasal siapa Adam ni sebenarnya.
Jadi korang jelas siapa Adam ni sebenarnya? Tak jelas manalah kan sebab banyak lagi yang korang tak tahu siapa Adam ni sebenarnya.
Dan malam tu Mika kata dia panas tak boleh duduk dekat rumah apatah lagi nak tidur dan dia pun mengemas segala baju kerja dia semua dan terus cabut pergi plant tidur kat sana. Nasiblah Kat sana dia boleh tidur dengan selesa sebab kat sana ada bilik siap dengan double bed. Untuk berapa hari Mika tidur sana pun kitaorang tak pasti.
Dan bermula hari itu masing masing mula memulau Adam dan tak cuba berbaik macam biasa dengan Adam. Pelik kan? Aku pelik sebenarnya kenapa Adam yang dorang sangkakan. Cuma aku je macam biasa masih berbaik dengan Adam tak kira kat rumah ataupun kat office.
Ke memang Adam yang bersalah buat tu semua? Sebabnya kenapa dia tak bukak je mulut pertahankan diri dia bila dia kena serang dengan budak budak ni?
Sebabkan aku masih baik dan rapat dengan Adam. Suatu hari tu…..
“Kau baik dengan Adam kau bersekongkol dengan dia ke?”
Macam perit pulak telinga aku bila dengar Rashid tuduh macam tu. Aku macam blur blur bodoh masatu buat milo panas kat pantry lepas kena bebel dengan bos. Aku masuk pantry buat air konon nak tenangkan fikiran sekali Rashid datang punahkan keinginan aku. Dia punya soalan tu macam berbisa je aku dengar! Cara dia cakap tu menyindir gila barbie.
“Tak sekarang ni apa masalah kau tiba tiba nak tuduh aku bersekongkol haram jadah apa semua tu? Oh kalau aku baik dengan dia aku ada sepakat lah nak kenakan korang macam tu? Kalau aku tak baik dengan Adam kau takdelah nak serang aku dengan soalan kau ni macam tu?”
Rashid gelak. Eh barbie aku ada buat lawak ke setan? Aku cuba cari part mana yang dia rasa aku buat lawak. Aku tak jumpa pun? Ke dia ni dah separuh gila? Dia punya gelak macam aku tengah geletek satu badan dia. Gelak kegelian. Macam harommmmmmmm.
“Relax Faz yang kau emo sangat ni apahal? Aku usik kau je. Macam kau perasan dan yang lain perasan cuma kau je baik dengan dia. Hei janganlah ambil hati sangat. Hahahahahahahaha.”
Macam PUAKA.
Satu perkataan yang sesuai untuk Rashid. Aku pun turut gelak. Aku pun tak tahu apa motif aku ikut gelak sekali. Sebab dia ketawa macam harom aku jadi macam nak ikut gelak sekali. Padahal dia ketawakan aku tu. Aku jadi pishang kembali. Tadi aku marah dia ini aku ketawa berhuhuhu dengan dia pulak. Sangat tak masuk akal!
********
Dari jauh aku dengar macam ada dua tiga suara yang sangat aku cam yang ada kat pantry masatu. Suara tu suara bertelagah dan seperti menentang antara satu sama lain. Aku pun berlari anak ingin memastikan apa yang sedang berlaku waktu tu.
Dan ya Mika, Adam, Rashid dan dua orang acik cleaner dalam pantry tersebut. Masing masing masih tak nak mengalah dan kerap ulang dialog yang sama!
“Kau jangan makan bekalan yang Rashid bawak tu Mikael!”
Adam pandang bekal nasi campur yang Rashid bawak untuk dijamu kepada Mika yang setahu aku Mika menyuruh Rashid masak lauk dari rumah dan hantar ke pantry untuk dia makan waktu tengah hari nanti. Kat sini aku nak cakap sikitlah. Rashid masak memang cenggini hah. Memang kenalah dengan tekak kami semua. Selama ni kami makan lauk pauk yang Rashid masak tak ada apa yang tak diingini berlaku dan kali ini kenapa Adam melarangnya?
“Dengar cakap aku Mika! Kalau kau tak nak susah dengar cakap aku. Jangan kau degil Mika.”
Berkeras sungguh Adam masatu paksa Mika jangan makan air tangan oleh Rashid tu. Mika macam tak percaya dengan apa yang diperkatakan oleh Adam dan dia pun datang ke arah Adam dah terus menolak Adam ke dinding. Disebabkan tolakan itu bekal nasi campur tersebut jatuh ke berderai ke bawah sebabnya Mika menolak Adam berhampiran dengan meja yang meletakkan bekal yang dibawa oleh Rashid tersebut. Sebenarnya kan dalam pergelutan tu aku ternampak Rashid seperti nak ambil bekalan tersebut di atas meja tapi segalanya pantas berlaku dan menyebabkan Rashid tak sempat nak ambil bekal tersebut.
“Aku tak tahu apa motif kau tapi kau sebenarnya ada masalah dengan siapa sebenarnya ni? Aku ataupun Rashid? Jawablah!”
Masing masing merenung antara satu sama lain. Aku tak tahu apa perlu aku buat sekarang ni. Aku nak leraikan pergaduhan ni tapi aku sorang je yang si Rashid macam syok je tengok pergelutan yang tengah berlaku masatu. Aku tak syak pape langsung masa ni. Pada aku mungkin Rashid pun cuak masa ni nak tolong ke tidak mengenangkan badan sado si Mika ni yang berkemungkinan menempeleng badan aku yang tak berapa nak sado ni. Kang tak pasal pasal tercampak aku kat luar pintu pantry dibuatnya.
Acik cleaner tu dah cabut dulu aku harap dia panggil lah budak budak lain join aku tenangkan dorang ni.
Tak lama lepastu datanglah 7,8 orang ke dalam pantry cuba tenangkan si Mika yang dah naik hantu tu. Sampaikan bos bos HOD semua join sekaki tenangkan Adam dan Mika. Adam okay je aku tengok senang bekerjasama. Cuma itulah si Mika.
Dan lepastu segalanya selesai. Cuma Mika tu aku tengok dia memang tak boleh berjumpa dengan Adam. Dalam pukul 2 macam tu aku dapat whatsapp dari Adam mengatakan…..
“Assalammualaikum Faz. Aku halfday harini balik kampung dan mungkin aku tak masuk bekerja untuk seminggu. Jaga solat. Jaga diri. Jaga kawan kawan. Assalam.”
Ayat dia buat aku tersenyum sorang sorang kalau orang tak tahu mesti fikir aku dapat ayat cinta bunga bunga dari awek. Aku cuma berdoa yang baik baik je untuk Adam masatu.
****
Balik je rumah aku rasa lain. Lain macam yang bahang sangat. Aku tengok budak budak ni melepet kat ruang tamu macam cacing kepanasan. Dalam hati aku cakap dah tahu depan ni panas bahang macam apatah pergilah lepak masuk dalam bilik. Masatu yang takda Rashid dengan Anep je. Aku tak selesa. Aku tak boleh tahan walau sesaat pun kat ruang tamu ni. Aku terus berlari masuk ke dalam bilik. Masuk je bilik aku rasa lega dan ringan sikit kepala otak aku ni. Padahal aku tak bukak kipas apatah lagi aircond pun aku tak on langsung sebabkan bilik aku dan Adam ni memang dah sedia sejuk.
Penat punya pasal aku tertidur sampai solat maghrib dan isya aku abaikan. Lain benar rasanya kalau Adam takda waktu waktu macam ni. Macam mana aku boleh terbangun? Mana taknya bertalu talu ketukan pintu dari luar suruh aku bangun gamaknya. Aku dalam mamai mamai bukaklah pintu dan ketukan yang terlampau kuat tu aku rasa macam Adam tengah marah aku dari luar sebab aku lambat lambatkan solat. Padahal dia dah balik kampung tak mungkin dia yang kejutkan aku..
“Ye ye Adam aku bangunlah ni nak solat. Tunggu aku jap.”(Masih berangan kononnya Adam yang kejutkan aku dari tidur untuk solat.)
Tak pasal pasal Mika, Anep, Ijam dan Hassan meluru masuk ke dalam bilik aku. Maka aku pun tersembam lah ke bawah sebab tak dapat nak mengelak dari dorang berempat ni. Sudahlah aku tengah mamai masatu.
“Woi woi apahal ni?”
Aku buat muka seposen lah kot cuba nak merungkai dah kenapa dengan mereka berempat ni?? Macam baru lepas nampak hantu je??
…………………
Cerita dari MIKA, ANEP, IJAM dan HASSAN.
Kau sedap tidur dekat sini kitaorang seksa berempat kat luar tu tau dah lah dengan bahangnya sampai rasa nak terlanjang pun ya dibuatnya. Kau tahu kitaorang nampak apa? Kitaorang nampak Encik Cong! tengah berdiri kat depan tong sampah depan pagar tu. Paling best dia cuba nak masuk melepasi pagar rumah kita! Aku ingatkan si Anep takpun si Rashid ke yang balik sebab dia ketuk pintu macam nak bagi roboh je sudahlah tak bagi salam langsung! Bila aku bukak pintu dan bersedia nak maki je aku tengok takde orang langsung kat depan pintu. Aku diamkan kejap.Angin tiba tiba menerpa kat muka aku sekilas dan aku terus tutup pintu sebab macam rasa dipermainkan oleh si Anep takpun si Rashid. Baru je aku nak melangkah setapak pintu diketuk sekali lagi. Aku sabar lagi. Sebab dia ketuk ketuk manja je masani. Takda dengar suara ke apa bagi salam.
Aku tak fikir apa sangat masa ni. Tak pasal pasal lepastu aku terkejut bila mana ketukan tu jadi bertalu talu dan macam aku cakap tadi macam nak bagi roboh! Suspens betul aku masani! Dah lah hati sakit dengan rumah rasa bahangnya ditambah pula dengan benda benda bodoh ni semua. Hassan bangun dan pergi di belakang aku dia pun tertanya tanya siapa pulak yang ketuk bagai nak roboh ni. Bergurau tak kena tempat langsung! Masa aku bukak dan tak sempat nak keluarkan makian aku tu…..
“Kau nampak apa aku nam..nampak Mika?”
Terketar ketar Hassan kat belakang aku. Aku tak mampu nak bukak mulut langsung pun nak jawab apa yang aku nampak sama macam apa yang Hassan nampak tu.
“Apa yang korang nam…pak tu…………”
Ijam pun nampak sekali apa yang aku dan Hassan nampak. Apa lagi terus aku hempas pintu tu! Dan terus masuk bilik berselubung! Panas tak panas dah takut punya pasal kan! Tak lama lepastu bunyi ketukan tu datang lagi dan masih sama kuat macam yang aku dan budak budak ni dengar. Notification phone Ijam menyala. Satu whatsapp dari Anep.
“Bukak pintu weh! Tolong aku weh Jam! Aku nak pengsan dah ni rasanya!”
Bergegas Ijam menuju ke pintu sambil tu sempat lagi dia tarik tangan aku untuk teman dia. Kalini betul memang Anep yang muncul. Tapi Encik Cong tu masih berdiri tegak kat luar tu.
…………………..
Berderau aku dengar ada Encik Cong tunggu kat depan rumah! Segala bulu mencanak naik pergi dia! Ada lagi ke dia kat luar tu ke dah balik lepas puas kenakan orang?
“Ah Anep masa kau balik tu Kau tak nampak ke Encik Cong tu kat tepi pagar?”
Aku macam pelik Anep tak nampak ke ada Encik Cong masa dia balik tu? Sebab kan Mika dan yang lain dah nampak…..
Okay bersambung.
Bersambung kat bawah ni. Hehehe
………………………
AKU dalam cerita ini adalah Anep.
Aku tak nampak lagi Encik Cong tu! Tapi yang aku nampak akak kau si Ponti! Jahanam betul Ponti tu boleh lagi dia live depan mata aku masa aku keluar dari kereta! Tu hah kat pangkin jiran rumah kita tu dia mereput kacau aku. Ketawa sorang sorang macam tak betul pastu tanya aku soalan paling bangang sekali aku pernah dengar.
“Abang marilah kita bermaksiat. HIHIHIHIHIHAHAHAHAHA~~~”
Aku tak salah dengar weh! Memang Itu yang aku dengar bulat bulat keluar dari mulut dia! Aku nampak sekilas je muka dia sebab memang tidakler teman nak p tenung muka dia macam mana. Mahu aku jadi Ijam demam seminggu.
“Nak ikut masuk ke dalam bolehkah? HIHIHIHUHUAHAYGAHSHIAGAUAIIIAKKKKKK~~~”
Aku memang dah kecut perut sebab ponti tu suka betul dia yer mengusik orang. Aku masani dah kat depan pintu aku ketuk punya ketuk sorang pun tak peduli! Dah lah masatu jugak aku nampak Encik Cong dok lompat lompat main ting ting lagaknya dan bila aku tengok dia dan dia perasan aku tengok dia terus ditolehnya tepat kat muka teman. Aku cuba baca ayat ayat yang aku tahu sambil tu jari yang dah lenguh masih terus mengetuk pintu dan tak lama kemudian Ijam dan Mika lah yang menjadi penyelamat aku!
………………………..
“Weh sejuk betul bilik kau Faz. Bilik aku dah pasang aircond pun tetap macam hanat panasnya. Patutlah kau boleh lena sampai aku dok terjerit jerit pun kau tak sedar.”
Jangan kata korang nak tumpang tidur bilik aku.
Tak lama lepastu si Rashid pun balik. Tapi masa dia balik macam tak ada apa yang berlaku. Dia macam tenang je. Macam si Anep dua benda dia nampak. Aku jadi peliklah. Hantu tu takut dengan Rashid ke?
“Bahang lain macam kan? Kau tahu siapa punya kerja ni? Tak lain si Adam tu lah.”
Rashid tiba tiba petik nama Adam lah dengan mengatakan si Adamlah puncanya rumah ni bahang. Hasan aku tengok sampaikan renjis renjis air dan lap satu badannya dengan tuala kecil.
“Dia ambil cuti seminggu tu dia pergi membuatlah tu! Nak buat kat sini asyik kantoi je.”
Kami berlima macam tak tahu nak kata apa. Masing masing membatukan diri dan dengar je apa yang Rashid tu katakan Adam itulah Adam inilah.
“Kampung dia kat mana hah? Aku nak tahu kampung dia kat mana!”
Mika. Dia seperti memendam amarah yang teramat kepada Adam.
“Aku tahu kampung dia kat mana!”
xxxxxxx
Pagi tu aku dan Mika lepak breakfast kat pantry. Malas nak turun ke cafe. Kami berdua macam tak ada topik nak bincang. Lain dari yang lain rasanya. Tiba tiba dari belakang aku dikejutkan dengan bos aku. Dah terkejutkan kita dia nak bagi soalan pula.
“Kamu tahu ke kenapa dengan Adam tu? Batuk dia makin teruk saya tengokkan. Sudah lama saya perhati. Baru sekarang dia ambil cuti panjang. Macam ada hal mustahak yang sedang dia perbetulkan. Risau saya tengokkan ustaz tu. ”
Aku macam hah? Ustaz? Siapa ustaz? Adam? Ustaz? Adam tu ustaz?
Mika pun macam blur aku tengok bila bos cakap macam tu.
…………………………..
Cerita dari BOS aku.
Lah kamu tak tahu kah? Adam tu budak tahfiz kira best student lah semasa dia belajar dan kamu tahu dia siapa? Dia anak Datuk ****** ! Dia ada sekolah tahfiz dia sendiri bersama sama dengan abangnya tapi sekolah tu abang dia yang uruskan. Dia kadang kadang je balik bercuti dia akan melawat. Saya kenal dia dari dia datuk yang merangkap ayah dia. Datuk tu sahabat baik saya. Kamu tahu Adam tu pandai mengubat orang yang terkena sihir, rasuk buang saka dan segala yang berkaitan dengan alam ghaib. Hijab dia pulak terbuka sejak kecil lagi. Bagus kamu berkawan dengan si Adam tu.
…………………….
Aku speechless masa dengar penerangan pasal Adam dari bos aku. Dan Mika……..
“Tak sebenarnya aku tak faham apa yang tengah berlaku ni? Aku…aku tak dapat nak berfikir dengan baik dah ni!”
Ya aku pun sama. Apa yang sebenarnya tengah berlaku sekarang ni pun aku tak tahu berpunca dari siapa dan kenapa.
Aku belek phone aku dan aku dapat 5 panggilan terlepas datangnya dari Hassan. Aku pun bangang pergi silent kan phone memang taklah aku dengar siapa yang call. Aku dail kembali no Hassan. Tak berangkat. Aku cuba sekali lagi. Agak lama sebelum Hassan menjawabnya dan aku dengar di hujung talian Hassan seperti tercungap cungap lagaknya. Aku tanya dia apa yang tengah berlaku sebab aku dengar Hassan macam takut takut dibuatnya.
“Nanti aku cerita balik nanti!”
………………………..
AKU dalam cerita ini adalah Hassan.
Aku tak nak cerita panjang aku terus ceritakan apa yang aku nampak okay? Aku nampak Rashid macam orang tak betul tadi bawak balik ular sawa hitam bapak dan diletakknya kat dalam singki. Tak cukup tu sambil dia menyiang ular sawa tu aku dengar dia seakan bergurindam sendirian. Kejap kejap dia berhenti lepastu dia ketawa. Berhenti lepastu dia menyanyi balik. Bapak seram lah sial aku masatu! Disebabkan aku ni nak loya dengan bau hanyir ular tu aku tak dapat tahankan dan terus rasa nak berambus keluar dari rumah tu. Niat nak minum air tak jadi lepas aku tengok apa yang Rashid tu buat kat dapur! Masa aku tengok dia belah isi perut ular tu aku nampak weh aku nampak dia ambil sepotong daging ular yang dah lembik tu dan dah dipotong dadu macam tu campur dengan daging lembu kat peti ais kita tu! Itu baru sikit weh baru sikit! Aku nampak ada katak katak hidup yang disembelih dan dicampak dalam bekas aiskrim dan dia simpan kat dalam peti ais. Weh masa ni aku tak dapat tahan lagi! Aku terus keluar rumah. Masani jugaklah agak scary pada aku bila mana tiba tiba je Rashid dok panggil nama aku.
“San nak kemana tu? Aku tengah prepare bahan bahan nak masak lunch nanti. Tak nak makan sekali ke?”
Apanya aku memang tidaklah nak melayankan dia dan terus keluar pecut kereta pergi rumah abang aku. Nasib baik bini abang aku takde masatu. Aku segan sikit dengan kak ipar aku tu. Jadinya cuti aku harini macam ada hikmahnya juga untuk aku tahu dan bukak mata kepala aku sendiri. Kalau tak memang makanan tu dah selamat masuk dalam perut aku.
…………………….
Aku tinggalkan hingga di sini sahaja. Mana tahu penat penat aku menaip panjang berjela ni takde siapa yang baca pengalaman aku ni kan huhu. Kalau ada respons suruh sambung aku akan sambung sebab cerita ni sangat panjang lagi untuk aku teruskan. Pasal Adam pasal si Rashid dan macam macam lagi yang korang akan tahu nanti aku akan sambung di masa terluang nanti. Jari dah penat der~~~
Assallammualaikum dan jumpa lagi. #FazAhmad
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
‘Barbie’ lol!!!!
Kata ganti nama untuk beliau. Hahaha
bt moviee laku ni…twist plot tu sempoi
Hi faz. Ade ig? Can i have ur num?
HI Mak Jemah. Ada. Bg lah nnt Faz follow. Number tak boleh lah kasi dekat sini kang ramai ngorat Faz hahaha
X sabar nk tggu kawanku psiko2
Faz, follow my ig please.. ashaa_rafy
please lah sambung cerita ni. aku sanggup hold fyp aku kat library semata mata nak baca cerita ni tauuuu! hahaha.
wei please la sambung cerita tu!!!
Dah 30hb ? Masih menulis lagi ke sambungan nya?
Hahahha. Ig mak jemah mak.jemah91. Jemput2 la follow
ha….follow mangah.nanyah skali ye…heeee
nk nama ig juga
Sambung la
ush macam seram je saya tak habis baca lagi sebb kawan saya rah ceritakan tapi entaklah betul ke tak kawan saya ceritakan ????seram tk nk bacalah menyeramkan pula😂😂😂😂ala seram lah sorry saya dah tak nak bacalah opss…sorry ye ok bye😣😣😣😣😥😰😰
Dah syok2 baca bersambung lak….aduyaiiii…sambung la…..
Alamak sorry ah gua akan sambung lebih details bagi faham. Tunggu je lah ye
lambat lagi ke???? plz cepat kn x saba nk tau siapa ADAM sebenarnyer……heheheheh
tak sabar nk baca sambungan….
Euwww…. ular adehhh.. sambung ok
InsyaALLAH masih dalam pengeditan lagi ni 🙂
best! sambug la lagi..
<3 … menunggu cerita seterusnya…. kesiann kat adam… hope dia sihat dhh…
Ada hikmah kenapa Allah hadirkan Adam dalam hidup kami semua. Itusemua nanti saya akan kongsikan tak lama je lagi. Buat masa ni Adam sihat macam biasa cuma dia masih kena berhati hati dengan seseorang ni.
sambung cepattttt
kakak tunggu je ye masih dalam mengarang lagi ni. huhuhu thanks sudi baca
Best.sambung cepat ye
cite betul ke ni?? ade ig ke? ape nama? nk follow…just nk tanya , Adam tu ade ig ke?ataupun fb?
Ayoo..cepat le smbng….
Jgn smpai aku nk jdi ponti plak g cekik ko.. Hahahaha
Tlong sambung citer cepat2 FazAhmad…
Adakah Adam terkena santau?
Weyh… dak2 psycho ni jgn maen2. Diorg ni bhya. Seram gila. Kita plk bleh mental ngn dia. Adam tu cmna lah. Tp pnah bca gak jln crita lbih kurg mcm ni. Kipidap
Itulah mulanya okay je takda apa yang pelik berlaku kat RASHID ni tapi ada yang pelik yang berlaku kat kitaorang yang kitaorang tak PERASAN langsung (masa ni Adam takde lagi) Lalu muncullah si Adam bertambah2 lah perkara pelik berlaku depan mata kitaorang semua. Bila Adam ada macam terbongkar satu persatu. Ini yg saya ceritakan sebahagian dari pengakhiran cerita yang hampir capai klimaks. So nanti sy akan ceritakan semula dari mulanya macam mana. Yep budak psiko ni mmg sangat bahaya dan tak dapat diduga. So bila dapat tahu dia psiko mmg rasa seram dan berdebar lah sebab terpaksa berpura pura tak tahu yang dia tu psyco. Kalau tahu nanti jadi macam…. Hehe sambung di next entry okay.
tak sabar nak tunggu sambungannnn… please publish hariniiiiiii..hihi
panjang lagi nak menaipnya ni. harap sabar ya. sebab masa hantar kisah ni pun lambat jugak admin nak approve huhu. so bg sy masa sikit je lagi nak habiskan
x sabar!!! hastag jgn lupa supaya senang nak search sambungan lepas ni.
Admin kau jangan lambat sgt approve cter si Faz ni nnt. kang aku yg jd Cik Pon kacau kau. hahahahaha
Baeekkkkk betul cerita ni..baca siang2 pon meremang.. jarang dapat baca cerita mcm ni dalam fiksyen shasha.. mmg betul2 bawak saya ke dlm cerita ni.. seram sejuk weiii
Cerita betul ke ni?
Yezza pengalaman terus dari saya 🙂
sambung pleaseeeeeeeeeeee
Terima kasih sudi baca. InsyaALLAH dalam masa terdekat
boleh bagi sambungan tak.. sye x dpt jumpa nie faz
Alaaaa. bersambung … :’)
Sikit je lagi ye haha.
SAMBUNG LEEEE
akan sambung. tq sudi baca
??
sambung cepat pls !
insyaAllah. masih sudi baca
Bang siok baca cerita kamu..tlg sambung cepat ya. x sbr nk tahu kesinambungan cerita ni
Terima kasih sudi baca. Dalam masa terdekat. InsyaALLAH 🙂
Sambung cepat abg Faz .. Pleaseeeee !!!!!
love this story 😀
Pergh gua dah ada peminat lah? InsyaAllah. Masih lagi mengarang sebab buat pendek2 kang korang marah . Haha so bagi masa sikit k?
Lol baru perasan aku comment guna salah email. Haha
Srs best gilaaa! Thumbs up bro faz 😉
please sambung Faz.
I really enjoy your entry
cepat tau sambung! hee
Hello Syazana. Terima kasih sudi baca dan komen. Yeye InsyaAllah. Next entry agak panjang dari yang ini dan masih tgh siapkan. So nantikan je okay? ?
bila sambungan nya tu….
cerita best.. sambung lagi ya. dak2 ofis xsabo nak baca
Next entry agak panjang dari yang ini dan masih tgh siapkan. So nantikan je okay? ?
Sambung2…!
Nantikan je okay? Haha tq sudi baca
Tasabarrr!
Sambung bro jgn x sambung. Mcm slot akasia pulak, tengah2 klimaks, tiba2 bersambung sambil dengar lagu aliya “hatikuuuu.. hatimuu.. menjadi satu mimpi”.. Hahaha.
Hahahaha macam lah tapi bukan weh. Trimass sudi baca dan komen. Panjang sikit next entry dari yg ini. So tunggu jelah okay?
aduiii dah layan kot…. sambung la bro….. please
Sabo akan ku sambung jua nnt. Hehe
perghhh..best giler cite kau..penulisan yg bersahaja..byk gune ayat lahanat haram jadah ! tp aku rase kau org selangor ni bkn melaka. power plant mane ni ? selangor ?
Weh serious ah aku rasa macam hampeh sangat gaya penulisan aku ni. Tapi apapun faham lah ya risau aku takde siapa faham. Haha. Aku orang Johor hehe. Oh ya kat mana tu macam tak boleh nak kasi tahu. Ampunnnnn. Apapun next entry agak panjang so tunggu je lah okay? ?
haaaaa kat pasir gudang kan Faz kan kann hihihi ^^
cepat sambung ye…
Mesti sambung. Hehe
Pehhh xcukup napas akak bc.seram btul.mmg psiko cmtu..cpt sikit sambung faz.akak nkntaw cite psl adam n rashid ni
Akak baca seram sy yang mengalaminya ni apatah lagi pulak kan. Huhu. Maseh2 sudi baca dan komen. InsyaAllah akan disambung jua nnt.
Sambong lah… Best cite ko ni
Masehhhhh2. InsyAllah akan disambung nnt
cepat ea buat sambungn………☺️☺️☺️
Alright ct?
seram dr hantu bro..sambung plez
Seram lagi yg mengalaminya. Haha. Tunggu je next entry okay
Sambung
Tungguuuuu…..
please smbung..nak tahu gak kesudahan cite ni…
Kesudahan tu yang mengambil masa untuk habiskan. Haha
Sambung la blik cite plsssss
Demi Indah sy sambung. Cewahhh
Cepat update, dik! Kakak cuti satu ari ni nak baca cite kt fiksyen shasha. Esok tak dan dah.
Hahahaha harini tak dapatlah akak nk baca. tunggu je okay sebab next entry agak panjang.
Cunn! Kakak tunggu tau. Jgn amik masa berbulan dah.Pastu jgn bagi ending hampeh.
Sambung la blik cite plsssss
Nk tau smbungan pe jdi kt rashid
Apa jadi kat sy xnk tahu ke? Hahaha
Abang marilah kita bermaksiat paling nokharommm. Hahaha. Sambung nak tahu pasal Adam dan Rashid.
HAHAHAHAH. Kuaja kan ada hati nak maksiat dengan manusia. Mmg antu tak sedor diri?
Hahaha.. part ni memang buat tergelak. baik je ayat dia.
serba boleh rupanya depa ni. mengerikan boleh. melawak pun boleh. lol
aku gelak besar time ni
terbaik citer ni,leh buat filem ni..lebih seram dari hantu..sambung cpat..
Orangnya pun dah macam hantu kan memang seram lah cerita dia. Huhu
kau saje en nk sambung citer ?
sambung weyh , kau sembang sini mcm kau tgh sembang dpn mata aku skrg je . hareyy sungguh . kirim salam mika . muahahahah !
Hahaha ala janganlah marah kita. Garang benor. Takuttt? insyaAllah akan sambung gak. Sabo banyak benda kena teliti dan ingat balik :’)
Alamak Mika balik kg. Nak kirim salam bila dia balik atau whatsapp je ss? Wkakaka?
Sambung laaa, awat sparuh je.. alahhaiii
Separuh? ? Alahai 3hari 2malam siapkan pengalaman ni :’)
kirim salam mika doe, hahaha. prangai aku dgn dia sama hahaha
Mika balik kg. Yang ada aku je? Boleh jugak kan? Kahkah
Hahaha buleh bro. Wei nak ig, aku nak follow ni ?
Weeyyy Faz !!! apesal bersambung pulak ?? cepat2 buat sambungan…
Weh Fara! Haha banyak kena ingatkan balik. Nak temuramah balik budak2 ni semua. Ada part yang tak jelas lagi?
weah dgn si Rashid tuh pon ko interview gak…psiko kot…berani ko..
Hahahaha nak tahu aku interview ke tak kena tungguuuuuuuuuu
Seram btul ada kwn mcm tu huhuu..sambung lg plsss xsbr nk tau ni
Yup menyeramkan bila dapat tahu. Baru dapat tahu. Cuba duduk dengan dia. Lain benor rasa dia. Macam duduk dengan pembunuh bersiri
mohon sambung part 2. eee geram bila tengah syok baca tetiba ada sambungan. kesian adam da la hndsome
saya pun handsome jugak pe hahaha
terbayang mcm mane rashid tu duk chopping2 ular sawa tu kecik2…bersembur darah kat dinding! waa….truk nye imaginasi..seram!
Jarang nak tengok aku comment nie. Sambung citer nie bro
InsyaAllah. Tunggu je okay?
adakah aku mengenali ko wahai As…hehehehe…
Tgh2 bc td, tetiba perasan ade bnd kat blkg… bos rupanye… terus la ku menjerit sbb khusyuk bc… sambung lg faz…
Ingatkan perasan ada Rashid tadi. Wkakaka. Maseh2. Tunggu je ada sambungannya nnt
Yang ni firstime aku comment dekat cerita2 penulis sepanjang aku baca fs ?.. Cerita kau bro memang memuaskan.. And glad if u continue ur writing soon.. Will wait for the “kawan aku psiko 2” ??
Maseh Linda. Wah tiba2 rasa terharu pulak. Hahaha. Alhamdullilah semua faham jalan ceritanya walaupun tak details lagi semuanya. Next entry tunggu je sambungannyw okay?
aku pun sama mcm ko linda kalau panjang2 mmg aku tak akan baca tapi citer si faz ni bleh plak aku hadam haha
Dalam banyak2 story citer dari ko dan BRADERBRUTAL yang aku rasa betul2 menarik tuk aku hadam..sambung cepat sikit bro.
Maseh puaka jerai. Alhamdullilah ko paham cara aku menulis . InsyaAllah ada sambungannya nanti
Dengan lafaz Assalammualaikum .
sampailkan salam kat adam….beruntung ko dapat kawan ngan dia.
InsyaAllah. Dia balik nanti akan ku sampaikan salam mu padanya. ?
Alaa tengah syok syok baca bersambung pulakkk ?? pleasee sambung cerita nie cepat . Menarik sangat story nie ?
Kalau saya teruskan mahu seminggu lagi baru dapat baca kat FS. Sebab panjang benor nak teruskan. Tunggu je okay next entry ?
Heyyyyyy Sambung!
Akan disambung. Tunggu ye. Huhu
sambung lagi please ! ☹️
Masih dalam mengarangnya lagi. Tunggu je okay. Hehe
Hi tuan pengarang kedaung nak tanya. Ada pernah tulis cerita ni ke kat forum cari? Saya rasa macam pernah terbaca pulak kisah ni kat board misteri.
Hah biar betik? Untuk makluman pengalaman saya ni cerita original terus dari saya. Maksudnya ini kali pertama saya kongsikan dekat FS. Tak pernah share dekat mana mana page sekalipun. Mungkin yang awak baca tu ada sedikit persamaan dengan pengalaman saya ni kot…
alaihai ingt smpai habis rupanya kne tunggu jugak..
smbung cepat yer.. nak thu kesudahan..
klu la ai ada kwan psiko gtu.. bungkus kain baju duduk masjid ler..
Sy tahu mmg tak best cerita sambung2 ni kan. Sebabnya ada banyak perkara yang saya nak teliti dan kemaskini balikkan dari awal hingga akhir. Bagi semua jelas dan tahu kenapa. Pasal Adam kat kampung tu semua pun tergendala nak cedok cerita dari dia. Pasal siapa Rashid sebenarnya pun sy kena bagi details habis. Itu pasal sambung sebab kena korek dalam dalam lagi. Hehe. Apapun trimas sudi baca dan komen.
Sambung cepat please.. n kalau boleh sambung sampai habis terus.. jgn ada sampai part 10.. seksa wey nak tunggu.. lama2 hg sambung takot nanti lupa pulak jalan cerita.. al maklumlahh banyak sangat cerita kat fs ni.. cepat sambung wey.. ?
Nak sampai habis bagi den masa ah. Mmg sampai habis den buat next entry. Tunggu tetap kena tunggu. Xnk sambung2 kan? Xnk ending hampeh kan? Hahaha. So nak xnk tungguuuuu?
Faz nnt sambung letak #nama hang okeh..klu x xperasan nnt..terbaik brother
Alright akureader. Senang sikit nak cari ke kan. Maseh2 sudi baca dan komen.
Weyhhh.. apa jadi kat adam.. sambung plisss..
Itu yang sedih. Sebab kawan2 kitaorang buruk sangka kat dia. Tuduh mcm2 yg dia xbuat. Dan Kitaorang masani mmg xtau yg dia tu ustaz dan xtahu langsung apa yg berlaku kat kitaorg masatu. Padahal dia. Hurm.. Adam ni dia kan boleh “nampak” so kira dia ni mcm…. hehe. Taknaklah citer kat sini. Xsuspens nnt. Huhu. Apapun tunggu je next entry okay?
Waaaa . Best lae cita ny . Abg Faz , bila nk smbung ny ? Xsbaq nk bca . Hari2 cek dok scroll FS sbb nk tgok ceqita abg . Hahaha .
Sebab Faz nak kasi sampai habis taknak ade sambungan so tak pasti bila Faz akan update. Faz tetap akan update next entry sebab sambutan yg menggalakkan (mcm jual brg pulak.hehe) Sebab agak panjang dan banyak lagi Faz kena korek dari budak2 ni dah yg sebelum ni. Tunggu jelah ye huhu.
nk tnye..ijam tu adakah #ijam kachak yg tulis cerita pasal berjanji dengan jin tu ke
Haaa Abg Faz , korek bnyk2 n segala rahsia yang ada . Hahaha . Lepaih 2 tauk balik kt kami semua . Cek , selaku Kakak Sulung dalam story Abg Faz ny , sntiasa mendukung penulisan Abg Faz . Has , cam gituuuuu .
Ya Allah suspennyer…dh mcm cter thriller dh nie siap dok ptong2 daging ular katak bagai…eeww..x sabar nk tnggu sambungnyer…please sambung cept…
Ya Allah masa dapat tahu perangai dia macam tu rasa macam nak blah terus dari rumah tu. Dia punya takut macam kita duduk dengan pembunuh bersiri yg kat tangannya sentiasa ada pisau. Memang seram. Tapi dia punya melampau dari yang dia buat ni akan Faz ceritakan. Tengok muka mmg xsangka dia PSIKO. Faz akan cerita bulat2 siapa PSIKO ni sebenarnya. Tunggu je okay?
Aduyaaiii…
Bersambong ar plaakkkk…
Bace citer ko ni dik, mcm nk kena buat by pass jer jantung akk ni…
Berderaauuuu…
Saspeennn…
Gamaknye sebelum Adam masok umh tu, mata korg dihijab dr nampak perangai sebenar Rashid tu…
Baiknye Adam tu…
Dah kena maki kena belasah pun die masih tenang xnak malukan sesape…
Rashid tu dh kantoi ar tu letak patung kat meja Mika pastu konon jd spy kate Adam yg letak…
Papepon…
Cepat sambung dik…
Akk ni darah gemuruh cepat sabar yg hilang xleh menunggu lelame ni…
Kang akk ngamok gak mcm Mika kang…!
Ingatkan takde orang nak baca kalau karang panjang panjang kak itu yang separuh dulu? Kalau tahu saya habiskan sampai ending. Huhu. Kalau tunggu saya habiskan endingnya sampai ke minggu ni agaknya tak akan siap?? InsyaAllah Faz akan sambung cepat kak. Akak mesti nak tahu dia tu siapa kan? Kenapa bila Adam ada baru perangai sebenar dia muncul apa semua tu kan? Kat siapa dia dengki semua tu jadi tanda tanya. Ya Allah kak mmg betul tu!!! Masa Adam tak duduk dgn kitaorang lg mmg tak nampak perangai sebenar si Rashid ni sebab dia baik je takde nak letak kunyit, bedah serangga tu bagai. Tak lama lepas Adam pindah masuk je baru kitaorang tahu dia tu siapa. Itu pun kawan2 Faz masih nak sebelahkan si Rashid tu. Yes kak yulie padahal bukan Adam yg letak patung tu. Dia yg kantoi dengan Adam!! Pasal patung tu pun sy akan ceritakan balik kenapa. Semua dalam cerita di atas ada kena mengenanya nanti. Apapun tunggu next entry dgn penuh kesabaran ya!?
Teringat part bila kau cakap Rashid masak memang power… perrhhgg kembang tekak siot bila da tahu sapa Rashid.. #janganjadimacamrashid
Tekaan akak kuat mengatakan Adam tkena santau, FazAdam…
Jugak rsa nak bgi sdas pelempang jek kat Mika,
Baran nau…
Jgn ikut hati, bahaya,
Nasib boss FazAdam mnyedarkan korang dari lamunan…
Xper dik…
Akk paham usaha gigih ko menulis ni…
Baru separuh pon dh panjaaaanggg berjela…
Akk tukang bace layan mmg syiok…
Yg nk mengarang tu yg haruuu…
Yang buat x sabar ni sbb penulisan ko sgt terkesan di jiwa…
Cukup rasa seram, saspen, lawak, geram, hangen bagai…
Tu yg buat x sabar tggu smbgnnye…
Alhamdullilah jalan cerita saya mudah difahami semua. Itu yg nak dengar! Huhuhu. Mmg haru nak ingat dialog apa semua tu balik. Itu je haha.
Ingtkan yg phyco cmni xwjuddddddddd tapi memangg real.ularrrrrrrr tuuuuu ??
aah kalau boleh dijauhkan dari dorang ni sebenarnya sebab mcm mcm dorang boleh buat
nk tnye..ijam tu adakah #ijam kachak yg tulis cerita pasal berjanji dengan jin tu ke
Hahaha takda kena mengena. Ini semua kebetulan?????
???
?
Sambung pulak dah –‘
Lepasni tak sambung k. Kasi ending baik punya. Haha
Buat stok akak baca 7 hari 7 malam pun takpe Faz. hehe
jangan lupa solat
Sihat Adam? Hahahaha terkejut ingat “watak utama” yang sebenarnya yang komen???
Apa klakar kau ni faz ahmad.. Part faz ngn rashid kt pantri tu memang nyaring aku gelak.. ? macam sama2 kene geletek.. Laki aku pandang pelik dah..
Tapi part psiko sumpah tak berani.. Dorang macam orang gila.. ?
Sambung cepat skit na.. Thumb up..
Takde orang yang minta2 nak ada pengalaman camni.. Tapi hidup ni memang penuh warna-warni..
Hahahaha yang itu pun masa Faz taip kisah ni pun Faz gelak sorang sorang bila ingat balik. Padahal hati tengah sakit kena tuduh masatu. Hahaha. InsyaAllah. Sy akan sambung secepatnya. Sebab panjang sangat nak cerita satu persatu dari awal apa semua ni. Glad to know Azie memahami cerita Faz ni. Dia punya psiko Faz citer ni baru sikit tau. Hehehe
faz sambung.. akak nak tahu.. cepat tak sabo.. tapi rasa mcm bukan rasyid jee.. ye ke
Nak tahu kena tungguuuuuuuuuu. Kalini saya kasi habis punya okay. Xnk sambung2 dah. Huhu
akak tak kisah dik oi kau nak buat sampai 7part.. janji apa yang kau tulis terang dan akak bedebar debar baca hokey.. syok gile.. lagi syok dari belacan cerita kau ni.. ?
Ala weh apeni apeni bang faz tgh best best baca sambung pulak ;(
Abg akan usahakan ye Raa. Hahaha tungguuuuu
sambung weh sambung.
arghhhhh aku betul2 curious nak tau last2 sekali apa jadi kat korang.
Yeyeye aku sambung punya sambil habis takkan sambung2 dah. Tapi take time lah. Sebab agak panjang dan terlalu terperinci kalini aku share nnt. So tungguuuuu jelah ye huhu
*sampai. Sambil pun boleh
Nak tanya ckit so selama ni yg rashid tu masak benda2 pelik tu ke? Pastu korang makan?
Makanler tuuu…
Cukup rencahnya, cukup mandremnye, sodaaappp…
Heheheheheee…
Errr. Mcm mana nak ckp ek. Nntlah ek. Hahaha. Curious kan? Nak saspens punya hal tak boleh kasi tahu dekat sini. Kena tungguuuuuuuu. Huhu
abg faz..sila sambung pliss..da mcm sebut nama sendiri versi lelaki..hahahaha
Mestilah sambung kalau dah sambutan begini rupa. Hahaha. Tunggu je okay? Nasib Faz tak panggil Faz bro. Lol
Fuhhh….gigih bace n scroll balik atas sbb nk paham kn jln cerita…best ever story…kejap2 gelak kejap2 seram..make sure next episod buat sampai end up story k…i is tazabar…kipidap
Nak sampai ending kena tunggu sikitlah sebab banyak sangat kena masukkan dalam penceritaan ni. Hehehe. So agak amek masa sedikit. Apapun nnt InsyaAllah dalam masa terdekat Faz update.
Sambung lerr lekaihhh…
Yoyo nnt den copatkan sikit sambungannya . Maseh2 sudi baca
Wow! Best giler beb citer #FazAhmad! Puas baca.. detailed, senang faham, tak pecut 140km/hr (ikut the right speed limit), sempoi, seram, lawak… perghhhh cukup rempah! Most importantly based on true story.. Luv it!
I ok jer sambung-sambung walaupun nervous nak tunggu next episod, macam drama tiap2 hari sejam tu.. tapi itu yang jadi alasan nak buka page FS ni.. tapi, ada frust nye duk tunggu #MJerryPul sampai sudah tak muncul2 dan itu adalah very frustrating ?
Btw, xde tempat nak buat penghargaan kat admin and writers kat FS.. kat sini pun oklah.. thanks a lot for filling up my days.. dah jadi rutin.. i enjoy reading the stories (especially yg true stories lah)! Nak tahu pengalaman orang yang mengalami alam ghaib dan mistik, sbb as a muslim kena percaya. Alhamdulillah, tak pernah alami eventho duduk kat asrama since form 1 till habis univ.. dan tak mahu kena pun.. huhuhu.. baca pengalaman orang cukup laa..
So again, thanks for the writers yang sudi berkongsi pengalaman, lately pun banyak writers baru yg best2 muncul lepas writer otai (M, deefen, rumah D13, etc)… Liza, ijamkachak, DocSHA.. to name a few.. sorry FazAhmad.. semak kat komen ni panjang sket.. can’t wait for next episode!!
Maaf lepas ni Faz akan cerita kasi habis no sambung2. Tapi bagi Faz masa sebab banyak lagi Faz kena throwback dari kawan kawan Faz semua ni dan pasal Adam sekarang ni.Thankyou so much sudi luangkan masa baca dan komen pengalaman Faz ni.Terharu lah pulak bila diberi penghargaan sebegini rupa. Huhu. Tapi rasanya tulah cerita pasal kawan kawan Faz ni memang takde kesudahannya. Tapi tetap Faz akan cerita sampai habis.Alhamdulllah kalau awk masih tak nampak benda yang bukan2 tu kalau tak tahu nak koba mcm mana. huhu.Apapun next entry tungguuuuuuu
Best sambung lg…to adam get well soon yeah…
amin.. terima kasih mendoakan kawan saya 🙂
Best… cpat skit faz settlekan..x sabaq tunggu
akan dtg tungguuuuuuu ye
nakk sambungannnn
tunggu ye akan dtg huhu
#FazAhmAd..nak signnnnn…hahhaha..serius best citer u…sambung cpt…
cerita best..sambung cepat plz..seram n klakar.. bab klakar cik ponti ajak bermaksiat…hahahhahaha
pergh siap nak sign eh hahaha insyaAllah tunggu je k
eh salah komen hahaha maap2
byk sgt layan komennyer…. sampai slh balas …..ramai dh peminta ni…hehhehehe
penantian itu satu penyiksaan…ko mau tau tu faz…
saya tahu hakak yang menaip ni pun seksa huhu
mcm mana komen ko leh sama mcm apa yg hakak pk ko akn bls…psiko ekkk??
makanan yg rashid masak utk korg itu adalah?
adalah………….. tak boleh cerita kat sini. tak syok nnt huhu
Please sambung <3 <3 <3 10/10
akan disambung. terima kasih sudi baca ye huhu
uwaaaa bersambung pulakkk. dupdapdupdap ceq baca huhuhuu sambung pat sikittt.
saspens sgt kan hahaha sabar ye
Jadilah seperti rashid. ehhhh!!!!..jgnlah jadi seperti rashid.. selama ni apalah yg korg mkn yer ygrashid masak sdap sgt tu..huhuhuuu.. dia panas la bila adam masuk sbb adam kn bnyk amalan agama..dia tau adam boleh nmpk..bca awal2 ak da agak da bkn adam salah ni, msti slah sorg dr yg lain..pape pn cite ko best weh..kem salam adam..get well soon adam <3
nak tahu kitaorang makan ke x benda tu semua kena tunggu next entry okay. hahaha ada benar gak apa awak fikir pasal Adam tu. bagus bagus awak memahami cerita saya ni.
ok, cepat3..jln cite nye senang difahami n best..lambat lg ke sambungan? drpd 20hb ari tu dlm shari bnyk kali dah refresh page FS ni semata2 nk carik smbungn cite ni…berhuhuhu je la 3-4 hari ni..
Cte yg best tp bersambung… Ermmm.. Cpt la smbung cte ye… Xsbo dh nie
bersambung sebab banyak benda kena tulis dan ingat balik. susah weh huhu
Wujud gak orang psiko camnni eh.. aritu ada baca kat iium confession kawan psiko gak. Please updateeeee tak sabar nk bacaaaa best
itulah rupanya wujud. ngeri setiap masa bila dapat tahu dia tu psiko sebenarnya.
Penah ade pengalaman dengan orang psyco.. dgn den2 nk ikut rentak dye .. asyik kena kacau.. cintaaaa punya pasal..nak kan sorang lelaki yg dah den anggap cm abg kandung..
Tiap2 ary sms..call ketawa2..pulangkan..pulangkan(ingat drama pontianak harum sundal malam ke)..ganggu emosi dgn org cmni.. “perempuan”
Den pown pompuan.. phm la pasaan dye cmne.. saiko dye tahap boleh buat den jd mental.. smpai 1 tahap tak kua uma seminggu den di buek nye…
To admin :
Approve la copek2 story #FazAhmad cepat2.. tgk komen lagi panjang dah dr cerita dye..
Okeh, menghiburkan…sambung faz…aku nk tau apa ending…da la aku ni slalu busy…kdang telepas cite sambung2 nih…kemon submit lekaih~~~
pape kau mention je terus #FazAhmad kalau ada cerita terbaru dari aku keluarlah ia. kalau tidak ada lagi maka bersaborlah. huhu
Alaaaaaa kenapaaaaaa kite jeeee xpahammmmm?tak paham yang ‘akuu’ tu alaaaa??
Okay mcm ni. kan ada nama setiap watak selepas ”aku” tu. maksudnya macam mika tu cerita semula kat saya. mcm kononnya mika tengah bercerita dekat awak. faham x? haha
Haaaaaaaaaaaa baca balik baru paham hahahaha . okey yang bercerita ni faz I thought mika .so kite paham all aku dalam ni is mika??okey paham.keep writingggggg bessstt gilaaaa barbieee baca !! Haha
tak semua watak ”aku” tu mika tau. setiap watak tu Faz ada selitkan siapa yang cerita balik kat Faz tu. hah kena baca balik bagi faham tu. huhu
Aku suka gila ngan cerita orang psiko nih. sebab benda yang dorang buat tu cam haramm sial! cepatla sambung, cerita ko ni saspen doh! Memula aku ingat adam yg psiko, rupanya si rashid jadah tu. .
yup baru sikit psikonye ni hehehe
tak sangka ek ada org psiko mcm ni.. eeeee .. gilerr daging ular.. katak.. sila sambung yee..
lagi tak sangka sebab berkawan dengan dia huhu
hbs yg rashid masak bgi korang makan tu dia masak lauk ape? eeee.. ptt korang ckp sdp ek.. hahah..
Aku baca cerita ni sampai terbabas station train yang aku patut turun. Cepat sambung faz. 10 station aku terbabas pon tak kisah
Oh leyna begitu kusyuk sekali awak ya. haha. insyaAllah masih dalam pengeditan sekarang ni
hahaha jilake klakaaa siaaa entry ni!! syabasss inspektor!! ??
kelakar yang seram weh hahaha
Best cite ni. Duk gelak je. Ok. nice one!
haha mesti part hantu tu kan
adam dah kawen ke? herherher
Adam belum kawin lagi. Kami semua bujang(tetibew) haha
Kenapa kunyit? hahaha otak Lily terfikir kearah kunyit yang lain, ditambah pula abang writer duduk ngan lelaki-lelaki sado… maapkan imaginasi lily ini…. silakan menulis lagi.. tazzabar niee
Hi Lily. Next entry Faz akan jelaskan kenapa kunyit tu ya.Huhu
Mak aiii. byknya komen. Cepatla sambung faz…den xsaba dah ni
itulah haru tengok ni hahaha
ijam kachax x?
Ijam lembut hahaha
terbaiklah,tapi sambung pulak,huhuhuhu……..saya bagi 5 bintang.
pergh 5 bintang. trimassss huhu
perghhhh aku siap bjaga mlm tadi scroll2 crita apa best kat fs ni tetiba tertekan link crita ni gigih jugak aku baca last2 bsambung . please sambung sambungan yg tergantung tu . nak tahu nasib adam dgn si rashid tu . serious kesian kot aku baca kisah adam kena fitnah . cerita ni best weiii . ❤
nasib Faz xnk tahu ke hahaha. aah ya kesian gila lah dekat Adam pasal org lain dia yang kene tempiasnya. tapi dia okay dia kuat. alhamdullilah sekarang 🙂
Kirenye selame ni ko mkn bnde plik2 tu lah????.. hahaha cpat skit smbung wehh .. btw syok jln cerita ko ni kipidap ????
xboleh nk cerita kat sini nak tahu kena tunggu….. (saja nak buat suspens lebih)
Cicak? Lipas? Katak? Ular sawa? Ayoyooo… cepat sambung tuan tanah!
bayangkann ular sawa hitam……..
Sempat tak makan? Sedap tak?..dia buat masak apa?
Cam sedap je…lembik2.. Sejuk…
Berdegup jntgku bca story mori ni..rsa mcm aku ada dlm situasi tu..kusyuk aku mghayati stori ko aleh2 smbung nyambung plak…adoiyaii…hahaha..tp sian lak kt adam eh jd mangsa..apapun..smbung lg panjang eh…huhuhu..kapidapp
semua jadi mangsa dalam semua ni tapi yg teruk adamlah sebab dia nak membantu kami. next entry okay tunggu jeeeeee
tn tanah…bila nk sambung nie………
cepat sambungggg……
Fuhhh pnjg btol komen kt entry ko ni Faz! Tp akk stuju dgn sindarela..rasanya Rashid jd ‘panas’ sjk Adam msk umah tu..blk hang tu msti Adam psg pendinding tu psl la hang sorg je xkena pape..tp kan, Adam dok batuk2 tu, Rashid hntr sihir ke kt dia? Sambung cpt sambung…..
ada kaitan antara rashid dan mika ni so alamak taknaklah citer kat sini xsyok huhu. ye betul tu kak yg adam batuk batuk tu pun ada kena mengena dengan rashid.
cu..sepat sambung cu…nenek baca cite ni sambil tgh mkn nasi ayam kicap cu…nak terbelahak nenek membacanya…cepat2 sambung cu, kalau tak nenek muncul dlm mimpi ko…zassssssss!
nenek cu tak janji bila dapat hantar kat admin fs. mcm lama je lagi ni :/ nak muncul boleh je tapi lawo lawo sikit ye nek huhuhu
mentang2 laa nenek ni nenek..kebayan plak tu…ko nak hina nenek ye..eh, nenek dlu muda2 cantik tau.. P. Ramlee n Aziz Satar penah try ngorat nenek dlu tau..tapi sebab mak nenek tak suka, nenek terpaksa lupekan…sob sob sob..
Terbaik la faz..style kau menulis pun rilex je bce. Mudah nk hadam dgn ayat2 hanat kau. Selama ni aku jd sr je kat FS ni. Sbb kn cte kau best terpaksa la aku ngomen. Hahaha.
Tlg sambung cpt sikit weh. Xsabar nk tahu ape jd.
gila tak relax masa aku karang kisah ni pun aku tengah dok relax goyang kaki cuti panjang kat kampung hahaha. so far okay eh dan faham eh? sebab aku baca balik aku yang pening itu mcm terfikir nak sambung ke x. hahaha tapi InsyaAllah aku akan sambung gak sebab tak best lagh kan citer gantung2. aku baca kisah lain yg sambung2 pun aku menyirap gak hahaha
Weh..jng buat pasal xnak sambung …terseksa tahu tak menunggu. Jadi sila sambu cpt.
So far mmg aku faham & suke style kau cerita ni. Mudah nk hadam & xpening pun nk bg faham. Hehe.
Btw, aku mmg dah agak dah si Rashid tu psiko. Sbb dia je yg mcm rileks bila Ijam mengamuk bilik diorang dikotorkan tu.
Oiii..sambung cepat!!!
aku dah meroyan dlm bilik tgh tunggu sambungan ni. siap dah suruh semua org baca story ni. cepatlah sambunggggggggg ??????? ni story paling nice pernah aku baca kat sini. gentle tak tipuuuuu. sambung sekarang jugak. nak voice note kat ws pun boleh. hahaha pleaseeeee. im your biggest fan wohooo!!!
rashid suka orang “meroyan” ni so behave sikit. hahaha. ala kalau nak berkenalan minta nombor terus terang jelah 😛
Allahuakbar…
barbie doll betul.
bersambung pulak dah.
terencat keseraman saya.
yang pasti next entry tak akan buat awak terencat lagi okay huhuhu
best2..cepat sambung..tak sabo nk bace..
part lawak ‘ dia ni hensem sikit dari aku. aku hensem banyak’ hahahahaahha
bagus bro. confident. terbahak aku. hahahahha
hidup mesti confident weh hahaha. siapa lagi nak puji kita kalau bukan diri sendiri. kahkah
fazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. sambung!!!! gila laaaaaa. stay mana tuu
maaf aja faz xboleh kasi tahu. ramai dak dak engineer akan tahu nanti 🙂
Mulanya ingatkan Mika yg prob sebab kau cakap dia baran semacam je.. Ghopenye Rashid.. Wuuu.. Please sambung asap.. Nice story..
bukan bukan hehe. apapun tunggu sambungannya ya
PLSSS cepatt la sambunggg nk tahu sambungan..
akan datang tungguuuuuuuu
sambung..kemon bro..nk tau ending camna ni..plssss
sabar weh dalam mengarang lagi ni huhu
Dah 2019 Mana sambungannya
Cepat sambung ya. nak tahu full story. Terima kasih.
akan datang 🙂
Salam to all readers out there. Faz tak janji bila Faz akan dapat submit next entry dekat FS. Tapi memang Faz akan sambung. Sebab cumanya tu adalah ia mengambil masa untuk Faz throwback dengan lebih details apa semua yang berlaku dekat Faz dan kawan kawan Faz yang lain. Semua di atas yang Faz kongsikan ni ada hubung kait di next entry means Faz akan jelaskan setiap satu dari apa yang kawan kawan Faz cerita balik dekat Faz. Okay berkenaan dengan Rashid dan Adam tu pun Faz tak akan cerita bulat bulat dekat sini. Hehe. So korang kena sentiasa up to date lah ceritanya. Faz takut ambil masa menaip pengalaman Faz ni disebabkan Faz sibuk bekerja yang tak tentu masa.Nak sampai habis kan taknak sambung sambung kan? Hehehe jadi kena sabo menunggunya tu ye. Oh ya kami semua BUJANG diingatkan sekali lagi hahaha (tetibe). Dan satu lagi Faz 25 (dah tua dah huhu). Dan last ya ”FAZ TIADA FACEBOOK” tak percaya tetapi itulah hakikatnya hahaha. Tapi Faz ada je baca kat FB FS baca komen kat kisah Faz tu. Tak boleh balas sebab writer takde FB. Hehe. Okay Faz dah penat nak reply satu satu ni so Faz bagi tahu terus la dgn cara ni. So tunggu jelah okay next entry dari Faz. Assalammualaikum~~
**Lupa nak cakap Faz baca guna pesbuk kawan Faz.
mati mati aku ingat kau perempuan weh haha. dah lah. lekaih sambung. kirim salam adam. kabo ke dia jaga diri lol hahaha. kirim salam mika jugak. kabo ke dia jangan baran sangat, bawak bawak watlek watpis. dah dah lekaih.
hahahaha bukan2 aku lelaki weh. kat aku tak nak kirim salam gak ke? InsyaAllah aku akan sampaikan salam kau kat mereka berdua.
kirim salam faz jugak la. kesian penat cerita takde orang kirim salam hahaha. hang jangan lama sangat weh. mentabah kami tunggu.
” oh ya kami semua bujang ” promote kettew bang hahahahahaha :’) takleh go betei la
cuba nasib wkakakaka
Waalaikumussalam Faz,
Sis nk ucap syabas… Eh, hakak la plak ekk…sbb ko bgtau ko 25, so umo ko sgt jaoh ngn sis…anyway, cepat skit edit cite ko tu ekkk….lokasi ko tu bg clue skit…mne tau sis lalu lalang, blh sis mngenang cite ko nih…sis slalu je g mkn ciken cop kt TL..eh…huhuhu
terima kasih kak sudi baca dan komen. ala maap sangat2 faz mmg xboleh bagi hint langsung faz stay kat mana sekalipun. nnt kecoh satu power plant tempat faz kerja. huhu
lahhh Faz kau 25 ke. Beria la aku dok panggil kau abg2. hahaha. kita rakan sebaya rupanya. cewahhh. xpe Faz. take ur time. habiskan dalam satu story je. tak nak ada sambung2 lagi. seksa iolss nunggunye. even 10 page pun iolss sanggup baca. hahahaha
wah rakan sebaya hahahaha. aku dengan mika dan adam pun sebaya. aku karang ni pun lebih 6ribu patah perkataan weh. tapi jgn risau aku akan sambung gak k
okay Faz. sampai sekarang pun aku tunggu lg..hahahaha
Ooo..faz bujang..nk knal bleh??cuba nasib..auchhh?
Sy pun bujang bah #cubanasib ? blh la jd penulis kt fixi tu..haha..tajuk psiko @ housemate..haha..kerja power plant? Apaitu?
Oh Faz engineer kat company power plant. TNB tahu? Tapi bukan tnb hahaha
Assalamualaikum cucu nenek.. lama menyepi.. takde nukilan baru ke… atau sambungan..uhuk2..
jap..tetiba rasa nak jadi conan..kesimpulan awal yg aku boleh buat (aku agak je)
-time Rashid skodeng dlm bilik tu nampak Adam, aku rase bukan Adam yg betul..jelmaan belaan Rashid
-yg psiko tu adalah Rashid..
-Adam mungkin balik ke kmpung sbab nk berubat, batuk dia makin teruk mungkin terkena buatan Rashid…
Cepat sambung citer!!
dua je betul dalam tekaan kau ni. satu tu tidak.. hahahaha so ko kena tunggu kesudahan kisah aku ni! thanks sudi baca dan komen
maybe yang dalam bilik tu adam yang sebenar. dia selongkar laci tu sebab dia tahu dalam laci tu ada something. mulut dia terkumat kamit sebab dia baca ayat2 suci. maybe la maybe .. kk sorry mengganggu sini. mohon sambung crita . tak sabar nak baca . hihi
hahaha..ok2 faz..cepat2 sambung..xnak dah berteka-teki ni
Terbaekk Faz! Best cite ni. Pelan2 la tayep tu ye nt tergesa2 x sedap pulak citernya. patut la bkn main tbahak2 gelak si rashid masa kt pantry tu tgk muka kamu marah kena tuduh,rupanya dia tau citer sebenarnya.
hahahaha padahal dia dah tahu angkara siapa lepastu nak cakap aku lak yang terbabit hahahaha
best story ni.
If btul Rashid yg mmperdajalkan adam,
it means dia ad bljar ilmu yg slah.
cthnya,ilmu pnunduk or ilmu pgasih. klau bukn,mgkin dy pun mgsa keadaan sbb org yg sllu mmperdajalkn mnusia ni akn brselindung di sebalik kebaikn org lain. dy mcm akn gunakan ksempatn yg ad utk tutp slah dy. lmpar batu sembunyi tangan. dh berak tgh jalan,mna ad mnusia yg nk mgaku.
Actually,sapa2 je yg ad bljar ilmu slah ni kta jrg bleh cam kcuali brilmu tggi.
cuma,dri pmerhatian n pgalaman,mreka yg mgamalkn ilmu slah ni mostly akn nmpk lbih tua dri usia. lps tu,rumh diorang akn nmpk mcm suram je even psg lampu 24 jam. satu lg,rumh atau tempat org yg sllu brsolat,mgaji n sbagainya akn sntiasa brada dlm keadaan tenang n slalunya sejuk. even xpsg kipas pun akn sllu sjuk.
hrp abg faz bleh continue ur writing a.s.a.p sbb xsbar nk thu sapa yg brslah.
yup betul tu issya. kami ni kadang solat pun ke laut masa ketiadaan adam lagi kat rumah tu. bila da kenal adam solat pun terjaga dan gangguan yang n ilmu apa yang dia bagi kat kitaorang tu faz akan bagi tahu semuanya nanti .insyaAllah faz akan sambung dgn kadar segera okay
adoiii….sadisss… psycho ni mmg sadis woooo…. menanti dengan penuh debaran.. mesti masa ustaz adam join ddk umah korang si rashid dah paness…. apepon the best broo your cerita,,,,,,
thanks nana…. tapi sebenarnya rashid ni aim kat seseorang. tunggu je okay next cerita dari faz
Semoga Allah SWT selalu melindungi kau dan kawan kawan yg lain, bro.
Amin terima kasih ababeel 🙂
iols dgn kak yulie selaku gengster kat fiksyen ni mengarahkan awak supaya sambung episod seterusnya CEPATTTT!!!!
Alamak…
Akk kah…???
Bertambah Kak Long akk nnt ni dik…
Hahahahahah…
Bgtau sajat akk nak sabun pink yg ade otograp die…
Heheheheheh…
hahahaha wah kt fs pun ada gangster gak ek . insyAllah bagi saya masa sebab nak tahu hingga akhirnya kan. so kena tungguuuuu. kak yulie kira kak long ke mcm mana kat FS ni hahahahaha
Kak Yulie a.k.a Kak Long Kawasan FS…
Hahaahahahaa poyopooo…
Bro… Nice… Cepat sikit sambung.
weh longkang bagi masa weh aku x boleh janji kalau nk cpt. sambung tu mmg aku akan sambung. tunggu je yeeee
Encik Faz, OMG.. amazing gile citer nie..buat movie sure meletop..BTW, pls take care adam ye and pls continue ASAP 🙂
Wehhhh takde keje sampai nak buat filem mampus rashid cari faz nanti. hahahaha. adam baik baik je sekarang ni.jgn risau adam kuat orgnya 🙂
ape ke giler cik ponti ajak maksiat. HAHAHAAA
awak crush dengan saya ye huhuhu. kan ponti bengong hajajjaja
Awak sape?
hari2 aku bukak page FS tunggu sambungan cite kau. cepatttttttttttttttttttt laaaa sikit. tak menyaborrr dah nihhhhh
sabar weh cerita ni berjela T.T
uihhhhh… best weh citer nih
sampai ke komen hakak bace haa
mohon sambung secepat mungkin yek
tq
Tak best kak :”) seram adalah huhuhu
sambung cepat2 ye abg Faz. hari2 dok scroll FS cari cter abg Faz. adoiii syok weii. sampai balik dr kerja pun tanya2 housemate dah keluar ke belum cter abg Faz ni. Nampak tak punya xsabo nak nunggu sambungannye. satu rumah dok menunggu je ni. hahaha.
satu rumah tunggu cerita faz wahhhhhhhhh kena update cepat ni. thanks a lot sudi baca . kalau lambat jangan marah ye huhuhu
welcome..ye2 ktorang xmrh. boleh sabo lg menunggu ni. hehehe
Cepat sambung citer ni taw…best pulak cite ni..hari2 tengok ade sambungan ke tak…
insyaAllah kak. akak tunggu je yeeeee 🙂
sambung sambung **angkat sepanduk.. kihkihh..
Good job.. komen lagi panjang dri cerita.. huuhuuuu
hahahaha itulah suka pulak tgk komen banyak2 ni naknak semua komen murni2 je. huhu
ble nk publish part 2?? hahaaa.. tengah setia menanti nih >.<
dah send dah tunggu approve je tu huhuhu
lambatnye admin nak approve..huuuu
cerita ni memang kelakar kot seram tapi kelakar habis, tengah moody boleh gelak mcm pontianak dalam bilik sekor2 thanks to faz and kawan2. Encik tu pocong ek? hahaha aku ingat cina nama Encik cong. last cerita baru dapat tangkap. hahaha sodiih! btw faz mika single tak? hahahaha tanyakan laaa
kawan kawan faz semuanya kelakar itu yang cerita macam tu hakikatnya seram yang amat. hahahaha adoi kat pesbuk pun faz ada baca ada yang ingat tu cina hahahaha padahal tu pocong.Mika setahu faz dia single lagi. boleh nak try dia tu handsome pun handsome tapi faz nk ckp sikit lah faz lagi handsomeeeeee. wkakakakaka
Ahhh sudah la faz jgn buat hati ini berbelah bagi, cerita ijam paling gempak n kelakar tahap mengilai! Truk betul pak cik tu kena?! Faz aku single btw, anggap la ni direct marketing hahaha, kanda faz sampaikan salam dinda ye dekat mika tu! Aku suka sbb dia garang! But dalam garang aku tau dia jenis kpla msuk air cm aku! Hohoho?? sudahhh aku dh parah ni, btw fazahmad cerita kau memang gempak! ????? have a good day?
Instead of just reading n enjoy the story i have learned that jgn tinggal solat sebab dia pendinding kita dan syaitan itu musuh yg nyata bg kamu dan allah sebaik2 pelindung…seronok baca fiksyen shasha ni sbb kdg2 ada yg baik selitkn doa2…
yup betul tu khadijah. bila balik kampung adam, faz banyak tahu doa doa yang adam ajar kat kitaorang. dan ya faz akan selitkan semua tu di next entry.
Best toq ? torbaekkkk ? bila nak sambung?? Dah best layan cerita, bersambung… Perghh perit hati bila bersambung ? keep it up and cepat sambung yee ?
bila tu xtahu hehehe tunggu je okay 😉
Adehhh ? kecewa hatiku ?
waaa…ramai nya peminat citer Faz. Sambung cepat2 ye Faz! Semoga awak & kawan2 dilindungi Allah dari perbuatan jahat manusia..
amin amin terima kasih nina 😉
Komen lg panjang dr cerita..hihihi..blh wat buku…
jangannnn tak sanggup kalau rashid dapat tahuuu huhuhu
Salam bro #fazahmad klu ada smbgan tlg cptkn skit post ye… Xsbar nk thu kesudahan kisah hdop awk ni, moga dipermudahkan dan berjalan dgn lancar
wslm shah. insyaAllah semoga segalanya dipermudahkan. amin amin.
Cik faz.. due date u i bg sampai minggu dpn je taw.. kalau tak..i potong gaji u.. eh
I encik faz hahahaha. cik tu gegurl sangat.. Okay baiklah minggu depan pun minggu depanlah huhu.
Hari2 tengok ade sambungan ke tak..tak sabo lak rasanya..
sabo rose sabo huhu
bila nk sambung ni?
bila tu tak pasti jalan cerita di next entry agak berjela so tunggu je okay?
aaaa , mika single tak ? hahahha , btw cerita kau memang tiptop , cepat sambung , setiap jam aku bukk fb kot2 ada update bru 😀
mika single chaa. wah kemain tanya mika sebab dia sado ke mcm mana huhu. insyaALLAH secepat yg mungkin tp x janji bila okay
sebab diaaa seorang pengemassss, ahakksss , sado itu bonus … kirim salam mikaa yer dari #Mika’sCrush gituwwwww… 😀 😀
perghhhh…best2…aku baca bole tersengih srg2…ekh citer seram ley lak nak gelak…cpt2 skit sambung ekh.. sedap ar korang masakan rashid.. Katak masak kicap..hhahaha
sebab kawan kawan faz kelakor orgnye huhuhu. makan ke tidak kena tahu lah di next entry k
Nice storyy. Byk boleh diambil iktibar…smga kalian dilindungiiii..insyaallah…
next entry lagi padu mungkin dari ini. sebab lagi banyak pengalaman dorang dan jugak faz. amin terima kasih. InsyaALLAH.
Alaaa sambong la. Jari penat jari kaki kan ada blh type.
banyak jugak dah bace cerita kawan psiko. ramai rupenya org psiko ni wujud yer
tak sabor nak tggu sambungan. btw aku pon org Johor jugak. eh tetibe lak ye hahahaa
weh tau tak perasaan dimana kau tengah hangat bercinta tapi pasangan ko kena sailang?
perasaannya sama bila cerita kau bersambung…
sebabkan banyak lagi kena ingat so terpaksa pisahkan kepada next part agar tak berserabut. dan apapun jangan marah ya sebabkan sambungan ni. tungguuuu
Walaupun seksa tunggu Faz but i still think it is gonna be worth the wait.. kalu nak cepat sgt nanti cerita berterabur dan tetiba pecut and Faz may skip some parts.. so, ok la Faz nak take time to throwback balik supaya x tertinggal babak..
mcm some writers yang lain.. intro cantik, tapi tetiba part ending laju semacam.. tak best gak, akan jadi byk soalan yg tak terjawab.. i would rather wait..
Kalau terlalu panjang, saya cadangkan pecah kan into episode tapi nanti post la jadi DAILY series ala sinetron.. tak la tunggu berhari2.. hehehe..
Go FazAhmad go!!
Interesting experience with oustanding storytelling and writing skills = MELOTUP!
okay sebagai seorang rakan sebaya yang setia, makanya akan aku tungguuuuu dikau wahai faz ahmad…btw sis tak marah hokay, cuma frust menonggeng jek…
okbai, bos aku dah masuk…kacaulah…
pergh…dah la baca story ko sambil2 inspect rumah contractor..ingat nak buat sensorang..berderau siott…last2…xjadi nak inspect sensorang…tunggu PIC contractor baru start…dah la mase masuk rumah….tetibe naik bulu roma…meremang weh…by d way…xsabar nak baca ur next chapter….cepatlaaaaa sambung weh…?
sambung please..tak sabar nak tau kesudahannya.
psycho’s character memang unpredictable and they are good at camouflaging themselves macam normal person but seriously sick in the mind and soul.
please lincahh lincahh sambunggg . macam tersedakk minum air bilaa ceritanya bersambunggg . huhuhuhuhuhu
Xkisah bila faz nak up sambungan tp hopefully sambungan ni btol2 ending. ??
erre..cik faz jgn ckp byk…sambung jer cerita..kang saya lak psiko kanggg
wahh…ramai dah peminat dia…
Rashid tu mesti hensem kan?kulit cerah…..sebb tu tak sangka dia psiko.
mika …. kurus tinggi, kening tebal.
Hassan dgn ijam biasa2 je….
awak berkulit sawo matang…
adam pun…
thanks for writing a good story. not everybody can write like you.
Rashid tu kulit putih tinggi dan handsome. Kira kawan kawan faz yang ada pakej lengkap ni MIKA,ADAM dan RASHID. Mika dengan si Hassan je sado orangnya hahaha. dekat office Adam ni kira budak baik dan ramai peminat si Mika ni pulak dikenali dengan bad boy ”macho yang nakal” (Mika paksa letak ayat ni) kira tiga orang ni memang jadi perhatian lah dekat plant kitaorang ni. Kalau tengok si Rashid orgnya macam biasa biasa je tapi ehem. Faz pulak org panggil cute xmcm 25 hahahahaha eh ini betul tau xtipu. wkakakakakaka.
Hmmm… Rashid jadi cam tu mesti sebb seorg gegurl, kan?…kesian lak kat Rashid…Kalau ada peluang utk tarik dia ke jln yg benar…mohon lah buat begitu.
Suka ye Mika baca komen2 org minat dia walaupun baran?..keep it up …hehehe.
Hurmm..tak mcm 25 mesti mcm 18.. Hahahah…wajah polos sgt tu..sila letak scar segaris dua…baru ganas sikit.
Ustaz adam dlm cerita Munafik lagi hensem ke atau dlm cerita Kawan Aku Psiko?
Disebbkan tiada sesiapa yg crush kat Ijam… Saya buat keputusan utk crush kat Ijam…tolong bykkan cerita ttg Ijam dlm next entry ya?
Dah semangat dah baca. Tetiba ad smbungan plakkkk…? cepat laaa smbung and dari sini nmpknyaa si Rashid y psiko. Mulanya ingatkan si Adam. Tp tetap nk tggu sambungan cerita…Nk tw cerita sebenarrrrr.
plot twist hehehe.
Hi
Faz sudah berpunya ke?
Hi saya bujang. Jom berkenalan. Wee~`
Oii bile nak nyambung cerita?!
6 teruna sado bersama sorang teruna saiko…best cita ni..10 bintang*
faz xsado lah haha mika dan hasssan je huhuhu
Brapa part cite ni? Besttttgileerrrrrrrrr ? cpt smbunggg pls?
habiskan semua dan ada cerita baru pasal si Rashid yang terpaksa faz buat dalam next entry
Faz..cite mmg best! Da dpt agk da yg Adam tu mesti da tahu Rashid tu mcm mana. Mika tu jd panas baran sbb mkn mknn si Rashid masak. Btw Faz, boleh ke nak kenal ngn Adam? Hahah..gurau je (tp klu betul pun cun gak ?) cepat abiskan ending cite ni…
aku Pon Adam jugak ?
??? pun boleh juga hahaha
Hahaha kejap tanya dia jap hahaha
Aku kat sekolah pun dipanggil Faz.. Haha terasa pulak aku
faz junior lah ni hahaha
Assalamualaikum. FazAhmad. Perhh. . Saye taktau laa camner nak hidop if saye di tempat awak. . It really good to know that you doing okey. So, kirenye sekarang kes ni da settle laa kan. If yes, Alhamdulillah. . Mintak di jauhkan anyone like Rashid from you guys. And bnyakkan org mcam Adam sebagai teman. And Saye suke sgt care penulisan awak. It was like, awak ad kt depan saye n tell me all of that just now at 4.45 a.m. Dalam bilek yg gelap ni. Seram habis. Naseb baek part Gendang pintu tu. Azan berkumandang. Kurang cket seram. Reminds me that Allah yg paling berkuase nothing happen without Allah will. Akhir kate, Thanks for the sharing and take care all of u. Kirim salam pade semua ye [kecuali Rashid #seram] . Assalamualaikum. (^0^)/
waalaikummusalam… ye sy pun xtau mcm mana sy boleh hidup lagi hadap benda ni semua. nak x nk kena hadap dan redha jelah. masih xsettle lagi sebenarnya banyak benda yang misteri pasal rashid tu.ye susah sebenarnya nak cari kawan mcm adam ni tapi sangat bersyukur sebab Allah temukan faz dgn adam. yayaya alhamdullilah cara sy menyampaikan cerita kena dengan pemahaman awk. takut ada yg xpaham je huhuhu. yep betul tu Allah yg paling berkuasa dalam segala hal. faz cuma tergerak nak share dekat sini pasal faz yakin masih ada diantara kita semua suka syak dan buruk sangka tanpa menyiasat segalanya terlebih dahulu dan itu tujuan faz share dekat sini.faz dah sampaikan salam pada semua kecuali rashid hahahaha
Ehhh. Tak Abeh lg ke?? Means. Rashid still try nak buat kacau ke? Ya Allah. Bg lah hidayah buat Rashid. Aminn.
Setiap detik, setiap saat, setiap minit, setiap jam, setiap hari ku menunggu SAMBUNGANNYA. mengapa? mengapa?!!! kau buat peminat mu tertunggu-tunggu. ?
Assalam, bro. Mantap gile cerite. Tak sabar nak bace sambungan. Kesian Adam, tak memasal jadi mangsa. Tapi yg I curious kenapa Rashid boleh jadik macam tu? You all dah berapa lama kenal2 sesama sendiri? Kesian you all jadik mangsa member sendiri. Maybe dia nak test power lawan ustaz.
nanti u akan tahu di next entry pasal kenapa rashid jd mcm tu k.
Alaaa.. Bila lagi nak sambung ni…. I’m so curious.
Pagi ni masuk je opis terus cari sambungan cerita ni. Tak sabar nak tunggu sambungan
Faz dah siap tinggal nak submit je ni
cepattttttttttttttt
Ak tunggu kot2 hri ni smbung kluar..Tidokkkk xde lgiiii
baru nak submit dan aku nak baca balik dan betulkan kot kot ada typo. terima kasih sanggup menunggu huhu.
Yeayy dh nak submit,,,hihihi
rose hang tau dak aku ingat si faz dah submit, aku dah yayy dah. sekali aku baca balik komen hang “dah nak submit” hahahaha eksaited dah aku nyah
cerita dah siap nuna cuma tulah belum submit je lagi. nak edit edit sikit hahahaha
takpa faz. hang buat kasi perabih dulu. aku setia menanti hang punya cerita.
hahahaha..
jangan yeay lagi tak tahu approve ke tidak nanti hahaa bagi masa weh sebab this part agak panjang dan faz baca pun dah pening inikan pulak kome semua yg baca nanti hahahaha.
mesti approve punyaaa… 🙂
Harap2 huhuhu
emm.. dulu paling tak suka nama Adam (since mostly Adam ni playboy?)
Tapi Adam ni macam sejuk je hati bila baca kau describe pasal dia.. hahaha. sambung cepatttt
Tengok muka dia pun orang dah cakap playboy. Tapi itu semua tak. Adam budak baik 🙂
tula dari penceritaan pun dah boleh nampak dia baik.. huhu
Wahh weehh ade 3 nukilan aku mnt Sume true nukilan..cuma satu nukilan penulis tlh kembali ke penciptanya..
Aku tahu siapa yang kau maksudkan tu. ya aku pun peminat dia jugak . tapi apa nak buat dah ketentuan dariNya. Wah so kau nak cakap aku ni antara writer yang kau minat ke macam mana ke aku je syok sendiri ni hahahaha. Apapun untuk next entry akan datang. Sikit masa je lagi
tak..
dia nak cakap…
Nukilan yang dia minat, ada penulis yg dah meninggal.
hati-hati.
Dia dah ‘ter’minat nukilan Faz. Mungkin…erm ( sambung ayat sendiri)
Weh scarynyaaaaaa. Jangan macam ni. apakah benar ini rockerssss ? :/
btul…arwah “riz” kan…..aku pon minat entry dia…last adik dia updated dia dah pergi selamanya….~~ Al-Fatihah utk arwah…
tajuk apa?
Jaga dia untukku 1&2, SuRina, last pergi tak kembali kot…xingat…cer search..
Jaga dia untukku, jaga dia untukku 2, jaga dia untukku Akhir…
thank youuuuuuuu noris 😀
hari-hari bukak… tak sambung sambung lagi… 🙁
Ada penambahan some part 😀 Nak masukkan details yang baru teringat. Ampun ampun!!!! Kalau tak dah submit kat admin FS tadi .
still menunggu dan menunggu. sampai komen kat sini aku perabaih baca, nak tahu dah submit ke belom. punya lah eksaited nk tahu kesudahan. hahaha!
eksaited betul ni. jangan risau penantian korang berbaloi punya. sebab aku nak flashback balik dan cerita semula punca dan sebalik cerita2 budak budak ni . korang mesti nak tahu siapa punya kerja kunyit kat bilik air, siapa punya keje letak lipas dekat ruang tamu membawa ke bilik tidur budak2 ni. semua tu korang akan tahu dari mana mulanya. aku nak submit dah ni. sila gembira. hahahaha
weh faz ko keje plant tu ko engineer kan kt sane sbb mmbe aku dia kata dia kenal si mika tu budak tomoi kn. aku thu plant ko based kt ne tp aku hormat care ko xnk dedahkan diri ko sape. bialah aku je yg tahu…… dan aku pn xsabo ni nk tahu cerita terus dri mulut ko psl si rasid tu…..
Yeayyy,, gembiranyaaa..mudah-mudahan esok dh ada 🙂 🙂
Please sambung cepat. Saya curious sangat sangat nak tahu apa yang terjadi seterusnya..
adoiiii….dah berhuhuhuhuhu dah tunggu nye…. tazabar nak taw kisah kamu…..
Adoiii…
baru nak tahu kisah lanjut rashid dgn adam.
jalan cerita best, cumanya….
Gaisss, korang memang suka sebut perkataan keji, menyumpah, caci maki?
Bahasa kita melambangkan diri kita.
tengoklah keadaan yang macam mana buat kami maki sumpah seranah punca kami menyumpah bagai tu. Lagipun dah terbiasa cuma takdelah kami selalu amalkan di kehidupan seharian kitaorang. tapi jujur kata kitaorang kalau bergurau pun kasar cuma berpada pada jugaklah kalau nak maki bagai ni.
Tapi kan.. org yg psycho lagi seram… tau dari entiti.. sebab entiti/hantu bagai.. baca2 ‘dia’ pergi.. org psycho ni dah nama pun orang.. jangan2 ada dikalangan pmbaca ni psycho juga.. hehehe.
jangan diminta kadang yang psiko ni otak geliga kita je xtau dia tu mcm mana luaran je nampak okay padahal hmmm
Dorang mmg otak geliga.. yg paling scaryy dorang ni mmg nyawa liat… hahahaha
Dah agak mmang rashid punca nya..? best pula cite nie.. please sambung faz..x sabar nak baca lagi..?
dah agak salah siapa means kau memahami jalan cerita ni. huhuhu
Ya..skarang mnunggu part 2..kluar..?
Cepatlah sambung bro dah xsabo dah nih nk baca
tunggu approve je tu huhu
Mak aii panjangnyer komen .. komen lagi panjng dari citer..hahah.. ramai yg menanti smbungn nie…famous dh ko faz…dh boleh wat pages fb utk peminat nie..hahah…
kalau citer panjang mcm komen ni aku buat novel terus hahahaha
berdegup degup jantung setiap kali bukak FS ni, terus key in ‘kawan aku psiko’ kat search box. kot2 writer dah submit. baru aku tahu makna penantian itu suatu yg menyeksakan. hahaha! akan menunggu sebab nak tahu ending ni. nak tahu apa yg d sebaliknya. hehe. xpernah kot aku securios ni pasal nukilan kat FS, ni.. yg first time! hahaha
sepp sikit weh. tak pernah aku tunggu berhari hari sampai macam ni tau.
terharu aku dengan korangdua ni. yg pasti next entry mmg aku kasi korang layannnnnn punya….
sama wehh. benda first bila aku buka FB mesti pergi page FS dulu then scroll2 cari cter Faz ni.
bila cari kt FB xde aku g buka pulak website FS. hahahaha. cam psiko lak rasa. ehhh pengaruh cter Faz lah ni. huhuhu
sama! aku dah subscribe website FS utk kisah2 terbaru pun still jugak nak check kat sini n fb FS utk tngok dah ada sambungan x. padahal ada je email dtg kalo ada kisah yg latest. hahahaha. psiko wehh. lps ni dtg balik check. hahaha, admin cepat2 approve
Ohhhmaiii.. yg br baca hari nie pon dh rase xsabar2 nk sambungan… Admin tolong approve cecepat cite FazAhmad… dh gatal dh curiosity aii utk sambungannyer….
curious sangat nak tahu sampai gatal eh hahaha
Jgn sampai ade yg buat rusuhan sbb lambat sgt approval die.. huhuhu.. notifications masok je teros tgk phone.. xde tggu… #masihkecewa -sabar itu indah-
sumpah spoil gila ko wat sambung2…tlg la publish cpt skit…huhu
ini pengenalan weh. hahaha ko sabar lah kejap nnt keluarlah tu haha
Teerbaik????
maseh maseh sudi baca
Bila nak publish nieee..sesungguhnya penantian itu satu seksaan…huhuhu
haha kan. tak sabar nak baca respons semua!!
mmg scary dgn org yg psiko ni..cpt sambung faz..xsabar nk baca ni..bila baca cita awak ni faz,sy rasa mcm nk share jugak cita sy kt FS ni..sapa sngka adik yg rapat dgn sy slama ni rupanya busuk ati..sggup bomohkan kakak sendiri..sy xpasti dia ni dlm kategori mana 1..samada gila,psiko atau mmg betoi dia sakit kena buatan..mcm semua bergabung..
scary sangat sebab dorang sampai pandai main ilmu hitam ni. adik sendiri??? see.. ini kan kawan pulak kan.. hey why not give a try kongsi pengalaman awak dekat sini.
Uiisshhhh…
Wajibulghunnah tu kena share…
Rare ni sbb di kalangan family sendiri…
kipidap ~ xsabar nak bca next entry 🙂
kalau dah baca pun nnt kena sabar tau haha
jangan kata bersambung lagi..hahaha.ak yang malas baca pon terrajin membaca sebab kau FazAhmad…hahaha
Aku tak sambung dh aku citer kasi habis terus hahaha
setiap jam bukak fs.. ternanti2 dekat 3 hari dah ni… kemurungan…. 🙁
makan mandi semua basah tak haha. tunggu je admin fs approve k
Sanggup x mandi tggu citer ko dik…
Hahahahahah…
penantian suatu penyeksaan . lama nau nak publish pun . alaaaaa
penantian itu pasti berbaloi huhu
weh serious lah. aku sepanjang hari cek email kot. every 15mins tengok. bila hang punya nak keluaq ni Faz. >,<
samalah kita nuna oii… >,<
Ohoiii… Ngah syok2 baca, tiba2 bersambung di next entry?? apa hal dowhh… Please la cepat submit kesinambungan citer ni.. i is tazabar nak menelaah.. Plis plis plis
Nnt baca di next entry baru faham kenapa faz ambil masa nak submit kisah kedua tu. Adalah esok lusa keluar lah cerita kedua faz tu. Yg ini pun masa faz submit haritu berhari gak tunggu kenapa tak masuk2 lg kat FS ni. Lama jugak dia nak approve. Hmmmm
Faz..bilanya nk kluar wehh …. Hijau dh aku nunggu nehhh..ko jgn smpai aku jdi ponti plak g cekik ko … Adoiiiyaii
Aku bukan admin FS ?
Baikk…. xpe aku g cekik admin je. Sila share location..hiks
sabar itu indah wehh hahahaha
Nebess beb. Fuhh. Tak sabar nk tau kesudahan nya.
Baca pun dan nebes kan inikan pulak faz dan yang lain lain yang hadap…
Admin FS tknk publish ke ?
kalau xpublish jgn marah faz pulak hahaha
hari2 hakak bukak ttgu ko sambung dik…adoiiii….pantasss sikitt weii
dah pantas tunggu admin fs je ni huhu
admin x publish lg sambungan ni? dok tunggu punya tunggu. hmm. siap pm admin kat fb tanya pasal part 2. x pernah dibuat weii. ni first and last hahaha! ok sesi menunggu diteruskan
pergh sampai mcm ni tu sekali kau punya curious. adududu… betul betul nak tahu ni hahaha
hahaha. first and last. ye kott byk2 nukilan kat fs yg aku baca ni yg betul2 buat tertanya2. pesal lah si rashid ni sampai pedajal kawan2 mcm tu sekali. motif sgt. hmm
Haih faz…kemurungan sis hr2 dok tunggu cite ko publish…ko da submit lom ni…hahah
Memang lama lah nak approve sama macam first entry ni. berhuhu lah kejap ye hahahaha.
HUHUHUHUHU lah niii….xper…muke ko aku da cam…kot serempak org hoi ko, jgn tegezut plak…bkn sbb org nmpk entity blakang ko tau…sebab ko da pemes…hahaha
Ala baru satu cerita takkan Faz dah pemes. Hahahaha. Sampai jan ke entity belakang dp aku kau usha eh hahahahaha
*sampai kan
ekkk…kannn…hekhek…[termenung sekejap]~~
Berbaloi baca walaupun panjang..
Gaya penulisan pun menarik, kejap2 tukar watak macam aku je yang jadi watak tu pulak bila baca..
Bagus2 kau paham plot twist dari aku.
Admin FS cepat sikit approve. kau tau x min aku balik dari breakfast dgn bos aku tadi dengan harapan balik nnt cter Faz ni dah ada. tapiii xhadooo pun lg. hahahaha. kecewa aku min oiii. dah la aku beria dok canang dekat semua housemate aku yg cter si Faz nak keluo dah. huhuhu
HAHAHAHAHAH WEH siyes ah macam tu sekali kau punya serius nak tahu kesinambungan kisah aku ni???
hahahah. iye Faz. lepas baca cter kau je aku camni. sebelum2 ni xde pun. ni first time aku komen dekat website ni ha siap seru2 nama admin. hahahaha.
Hahaha itulah sampaikan ada yang sanggup inbox tepi si admin suruh approve cerita aku ni. gila betul dorang ni. hahahaha.
Please part 2 . Dah syok bace ni haaaaaa , seram pun ada ni.
otw tu hehe
Oooo min…tido ke min? Part 2 nye mane? Dah semangat nau nak membaca ni ha. Faz, kalau admin tak approve kau sambong cerita dalam komen ni jek la faz. Aku hari-hari tak tentu tido, tak tentu makan, mandi pun tak ingat dah mandi ke belom nak tunggu kesudahan cerita kau ni faz. Buat hal betolla cerita kau ni faz.
Tergelak aku baca komen kau ni hahahahahahahaha sampai macam tu sekali ek. Jangan risau penantian itu pasti berbaloi huhuhu .
btul tu, hari2 ak duk bkk page ni nak tengok dh post ke blom sambungan nye. Faz xyh la lama sgt karang nye. dh hari ke berapa dri first post ko. Admin pulak mohon approve cpt klu Faz ni dh post.
Nnt zila baca di next entry baru tahu kenapa ambil masa panjang nak throwback balik semua tu. Sebab faz betul2 nak kasi korang faham pengalaman Faz ni.
Mana part 2 nie.. Lama nau nau nak publish…admin ooooo admin… 🙁
kann rose. tabah giler nak tunggu admin publish. jenuh cek email haha
Comel je Faz tgk korang dua ni hahahaha
Kami berdua mgg comel..kan nuna kan.. kikiki..
hahahaha betul betul betul. comel comel jugak. min ni mana. jenuh aku dok tunggu ni. takkan sampai aku nak nyanyi lagu harapan~ harapan menjadi layu~ haa kau sambung lah sendiri.
Mgg tabah giler menunggu.. 🙂
faz pulak nebes tunggunya ni hmmmm
Aku tabah je tunggu part 2. Grrrr!
Tabah jugak ni huhuhu
Hi faz, good storyline..hopefully adam baik2 je.. org hebat, ujian pn hebat kn..
bab cicak tu, adusshh..bace td, bru lepas lunch beb..
i’m waiting for your next one!
Next entry pastikan jangan makan apa apa dulu okay!!!!
HUWAA cepatlah sambungan cerita ini.
ibarat menunggu bulan jatuh ke riba dah ni.
cepat2 ye Faz upload sambungan. akak bagi 10 bintang dgn cerita awak yg superb ni.
keep it up!
Kak ini pengalaman yang tak best tau huhu.
hehe.. tapi akak betul kagum dengan cara penulisan awak. sgt baik! memang membawa sekali pembaca mcm masuk dalam cerita tu sekali. rasa mcm tengah tengok cerita 5D gittu.
Haha kira yang akak kata best tu cara saya sampaikan cerita lah kan? Hakikatnya hidup saya selepas kenal dengan si Rashid ni tak bahagia mana dah. Bagus bagus akan dapat rasakan pengalaman saya ni. Itu yg saya nakkan hehehehe
Mak ai, daging ular dgn katak, agaknya dah lama mana la dia campur dalam makanan korang. X muntah pulak korang lepas dapat tau pasal tu? By the way masa faz cerita pasal Rashid panggil intai kat celah pintu tu, dan bila Adam jumpa patung tu dan baca, saya dah agak culprit tu si Adam sebenarnya. Sebab Adam baca2 something lepas dia jumpa patung tu, bukan sebelum dia sumbat masuk dalam laci. Dan tindakan Rashid yang suspicious panggil faz intip, instead of meluru masuk dan tangkap Adam red handed tu pun dah kira a big giveaway yang dia tu sebenarnya bermuslihat.
Tapi seyes cite ni memang best gila. X sabar tunggu sambungan nih! Keep it up!
Sorry maksud saya culprit tu si Rashid sebenarnya. Menci la typo pastu connection teruk! Siap post komen dua kali plak tu, betapa excited nya saya baca cerita ni nampak x?
Betul2 excited ni. Hahaha. Faz dah submit dan dah ceritakan semua sebabnya dan nanti awak akan tahu kenapa 🙂 Ini pengalaman yang tak best :’) Faz ceritakan balik je mcm best hakikatnya tak best langsung kena hadap benda ni semua
Mak ai, daging ular dgn katak, agaknya dah lama mana la dia campur dalam makanan korang. X muntah pulak korang lepas dapat tau pasal tu? By the way masa faz cerita pasal Rashid panggil intai kat celah pintu tu, dan bila Adam jumpa patung tu dan baca, saya dah agak culprit tu si Rashid sebenarnya. Sebab Adam baca2 something lepas dia jumpa patung tu, bukan sebelum dia sumbat masuk dalam laci. Dan tindakan Rashid yang suspicious panggil faz intip, instead of meluru masuk dan tangkap Adam red handed tu pun dah kira a big giveaway yang dia tu sebenarnya bermuslihat.
Tapi seyes cite ni memang best gila. X sabar tunggu sambungan nih! Keep it up!
seramnya . huhu . tak sabar tunggu apa yang berlaku . alhamdulillah Allah bantu anda semua . huhuhu
duduk dekat tempat Faz lagi seram
Daahhhh…
Ko bgn skrg g main jejauh…
Bagi akk merasa plak kejap duduk tempat ko skrg ni…
Kot dh paneh punggung kang akk pulang balik tempat duduk ni kay…
HAHAHAHAHAHAHAHA meh lah duduk dekat tempat Faz dikelilingi jejaka jejaka je ni. Mmg dah panas punggung dari tadi duduk hadap pc je ni xpe kak faz bg akak merasa jap duduk tempat faz. faz balik dari site kang faz tahu akak dah beransur pergi ye. hahahaha
Seb bek ko nk ngalah bg tempat duduk tu kat akak…
Dah naik cramp akk berdiri dr td sambil membebel2 x benti dr pagi…
Eleeeehhhh…
Setakat jejaka2 tu kacang goreng jer akk leh handle…
Ni Kak Long aarrrr…
Ehhh…
Blk dr site akk dh kena blah ke???
Ko blk dr site hujung tahun kaaannnnn…????
aku ada pakcik PSIKO! nak cerita tak sampai hati,
tetiba curious.
Sebelum Geng Sajat merangkap bodyguard akk muncul, baik ko share citer tu EL…
Klu ko x share, ko mmg sampai hati menghampakan akk taauuuu…
Sob sob ssoobbbb…
weh kena share tu EL!
Takpe… ko cerita je tapi letakla “bukan nama sebenar”. Nanti kitorang pura2 la taktau tu cerita pokcik kau. Amacam? Bernas tak idea aku?
cepat la sambung. hari2 buka FS tapi takde. agak kecewa tambah hati rapuh
nak minta nama IG klau ade. nak follow. hahahaha. kemaruk ni
Kemaruk Faz ke kemaruk kisah Faz? Hehehehe
dua2 sekali la. pakcage kan. hahahah
Pls sambung cepatttttt.
Tggu cerita makan mggu..huhu..awt la admin x siar2 lg..nti dh siar bca 10mnt ja…hadoiiii…kena bca pelan2 bg slow..pnantian 1 myeksaan…waaaaa ku trseksa mnggu..
menunggu part 2 macam menunggu bulan jatuh ke riba…eh.
Nak je aku tendang laju laju si penulis ni. Aku baca sampai 4 hari 4 malam tau cerita ni. Janganlah aku kena tunggu sampai 4tahun 4 bulan pulak utk sambungan cerita ni. Serious aku ???.
Penulis bgtau kelmarin dh submit smbgnnye…
Tp admin yg x publish lagi…
Hangen akk…
weh garangnya aku dah submit lah nanti approve lah tu. mungkin panjang sangat aku buat next entry ni tu yang admin pun ambil masa nak baca
Admin MENGEJA sbb tu amik mase berhari2 nk review…
*nmpk x akk dh start marah???
tapi siyes kak yang faz share kalini lebih 10k patah perkataan. mana x lamanya admin nak review huhuhu
Ko pasti ke ko submit aritu kat emel admin…???
Kompem???
Bkn antar kt emel awek lame ekk????
Betul kak sama macam sy send kisah sy yg ni sy share tu mmg admin lambat approve. Ingatkan x approve xlama tu… akhirnya…
Faz…
Akk ni dahlar jenis sabar yang hilang…
Libang libor ghase nunggu ni haaaa…
Nak nikah pon x huru hara camni tau…
Knp admin xsiar lagi crta smbungan ni.. lama dh ni menunggu.. huhuhu..
Pls sambung nk tau apa jd weh…hari2 nak kene cek cite ko ada msk tak kt sini
admin… bole potong que tak… approve citer ni dulu.. aku dah seminggu tunggu.. jgn bagi aku tunggu lima tahun lagi…. 😐 kemurungan tauuuu
En. FazAhmad, Tetiba aku plak yg psiko nunggu citer ko yg tak kunjung tiba..adeiiiii….adminnnnnn
lame nunggu kang aku pun jd psiko…aku syak admin ni tengah syok tgk kite tertunggu2…kemain lagi main komen2 kat sini. demin, jgn macam2.
Admin. Cepatlah approved. Tolong lah. Aku dah mcm org angau dah ni menanti cite FazAhmad. Mandi tak basah. Makan tak kenyang. Tido pon tunggang langgang. Baik ko approved sebelum aku dagu2kan ko min. ??????
Takut aku dengan korang ni semua berjangkit dengan si Rashid hahahaha
“Stop San. Stop. Aku tak boleh terima apa yang kau cakap ni. Err maksud aku tekak aku ni tak boleh terima apa yang kau cakapkan ni. Aku nak muntah tolong beli baldi kecik kat kedai Rm2 jap. Weh seriuslah Rashid macam tu weh? Dia.. dia buat kerja tu dekat dapur kita?? Dalam peti ais tu bukan sembarangan daging lah yang ada?? Kau rasa selama ni kita makan semua tu ke? Weh San jawablah! Aku sumpah nak muntah ni weh!”
Aku tengok teh tarik kat depan meja aku ni. Sampaikan teh tarik pun dah buat aku kembang semangkuk. Tak lama lepastu pesanan nasi goreng pattaya aku sampai. Dengan nasi nasi goreng sekali bila aku tengok aku rasa nak muntah dan tak jadi nak makan. Tekak aku rasa perit semacam. Kau tak rasa macam celaka sangat ke masa ni? Kau dok fikir apa yang kau makan selama ni tiba tiba sampaikan kau nak makan dekat kedai makan pun benda tu menghantui kau. Aku.. aku tak dapat terima. Sumpah tak dapat terima!
-Aku bagi separuh dari isi kandungan pengalaman aku di next entry okay hahaha sikit je xboleh lebih lebih….
kahkahkahkah meroyan semua orang tunggu cerita kau. dapat baca suku pun jadi lah Faz.
Tiga suku akk jadinye faz apdet sesikit cmni…
Huwaaa…!!!
adoi serba salah aku nuna dibuatnya hahahaha
Ko mmg bersalah…
Hmmmm…
kak yulie. buat petisyen jom. tunggu crush reply 2minggu pun tak stress macam ni.
Entohnye…
Dulu kena tipu ngan pakwe pn akk teros blah move on carik lain…
Ni skali kena ngan Faz pediiihhhh rase menusuk ke hati…
Aarrrgghhh tidaaaakkkk…!!!
Akk dh siap psg kekuda wei bajet nk bace sampai abis…
Siap sengih2 excited konon AKHIRNYA faz apdet kat sni…
Choooiiiiiii…
Hakak tertipuuuu…
Akk mane boleh sesikit2 ala2 alas perot ni…
Akk patern mkn mesti smpi kenyang…
Tahap nasik ambeng tau tak…
Oh tidak…!!!
Tipah tertipu bang…
Huk huk huuukkk…
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Mana boleh share sini kak berderet dah komen sy dibuatnya XD Tak lama je lagi tu admin approve lah tu kan min kan kan
Kompem ekk MIN tu admin…???
Bkn MINah senget…???
Panaaassss jer hati ni weeeiii…
seronok pulak baca komen kak yulie wehhh. hahahaha. sempat lg kak nasik ambeng. alahaiii hahaha
Ko email aku lah. Aku sorang je. Tak share dgn org lain. Pomishh. Hahahahahahahaha
Aaaiiii…
Akk ni idop lagi kooottt…
Lajuuuu jer ko nk caras akk ekkk…
Sengeeeetttt jer akk pandang ko atas bawah atas bawah ni…
Maafkan saya akak. Saya terpaksa caras. Adik tumpang lalu ye. Hahahahaahahaha. Wink wink
Maaf maaf…
Lalu ar cepaattt…
Kang akk bentes kaki tu mau tergolek masok parit…
*melampo2 emo…
nak gak la…haha
Sorg lg mtk kena jeling nih!
Huh…!!!
Wei aku pun nk jugokk….haha
Ini memang tak sabo betul ni hahahahahahahaha. Ko sabo lah doakan min fs approve cpt cpt ye hahahahaha. sampaikan nama pun kau jadi marah ek hahaha
Marah wei. Dah syok2 bacaa. Halahhhh. Sambung pulak. Eh aku nk tanya ni. Rashid kat mana sekarang?
Rashid ada di mana mana sekarang ni. Aku kalau kau tgk mcm takde masalah happy je padahal Allah je tahu setiap masa rasa diperhatikan si Rashid. Eh asal aku bagi tahu kat sini. Adeh.. Kalau aku bagi tahu lebih lagi mcm xbest pulak. Nnt aku bagi tahu lagi dekat next entry k. Ko tanya balik aku nnt soalan tu. Hahahhaa
Errrrr…
Sape Rashid angkat tgn plssss…
Akk pn dh start sereemmm…
Janganlah reramaaaiii…
Juling kang mata akk nk tenung sorg2 atas bawah atas bawah…
perghhhhh… adesss.. bru pas makan tomye campur…
min. oo min. takkan sampai kau nak kami semua jadi Rashid (bukan nama sebenar) kat sini min oi. kang bersepah Rashid dalam ni kang. yang perempuan sila jadi Rashidah ye
aku dah nk bertukar jadi Rashidah nie…ko jaga2 min,,malam kang nk buat roadblock kt depan ghumah ko..
kahkahkahkah. aduhaii. Faz Faz. apakata kita jumpa. cerita live depan aku lol. aku belanja roti canai plus teh tarik hahaha. aci laa aci laaa.
Faz…
Akk belanje ko nasik ambeng…
Akk janji ayam golek sekor punye…
Okay kak cuns! Ayam golek ek sy tuntut! On! Bila? ???
Bebile ko leh jumpe akk…????
Hahahahahah…
Weh favorite tu! Bolehlah cakap je bila? Hahaha
Ros tau ke rumah admin katne? Nak join!
Dushh!! Headshot!!
Asal name kte naik ni weh? ?Naseb bek kte punye name pkai ‘y’ bukan ‘h’. Hahahha
Please approve cepat Admin Oii. .
Mental kte nunggu nih. Name dekat same ngan Rashid ni. Jangann lambat sgttttt yeaa.
Cepat cket approve ADMIN ?
Akk tau daaahhhh…!!!
Admin tu sebenarnye Rashid…
Mmg psycho aarrrr…
Sbb tu citer Faz hold lelameee tu…
Admin a.k.a Rashid tgh syoookkkk kenekan kita semua…
Tidaaakkk…!!!
kahkahkahkahkahh aku tomoi kang kau ni kak. kejang pipi aku baca komen kau haru betul
Hahaahahahah…
Akk x pandei tomoi…
Akk silambam jer…
Mau enggak????
Jgn kak karang dia tak approve betul baru tahu hah kempunan semua. Wkakakaka
Oh tidaaakkk…!!!
Faz…
Plsssss pm hakak kat pesbuk itu macam kalu…
Pm kat YULIE SHURIDDIN kay…
Kak yulie! Faz xde pesbuk!!!! Acanerrr??
Weyhhh shasha…publish la cepattttttttt kang aku suh faz sambung sini je kang….spam plak komen nanti…hashtag akumurung
Sambungan?
Abg faz bila cte nak siarkan? sggp beli kauta smta nk baca Abg faz punya cte… dlm bnyk² cte seram Abg faz punya cte pling terbaikkk ??????
dik aku masuk sini bukan sebab baca cerita tau.. aku tkjut tgk nama kau..ingt td no maybank.. haha
heh…jual nombor ler tu…aku plak masuk sini sbb tgk komen ko singkong…hahaa
aku pulak masuk sini sebab nickname ko nenek kebayan
aku pulak masok sebab nickname ko bawang putih
aku pulak masuk sini sbb nickname kau bawang putih
Ya Allah admin… dh berjanggut dh tggu part 2 ni… tgh dlm pantang ni sggup lg duk refresh page ni hari2…..Pleaseeee laaaaaa publish cecepat sblm lakiku marah asyik ngadap ipad ni memanjang ?
#dirikukemurungansepanjangharitunggucitertakkunjungtiba
like satu kalii. awat la kat komen ni takde like lol
yelah knp tak like kat komen FS nie ekk
hmmm. dah banyak nukilan lain yg publish 2-3 hari ni. yg sambungan ni belom. alaaaa. 🙁
nombor tak wujud hahahaha…
Gigih plak si Rashid tu g menangkap cicak, katak n lipas… mane jek die dpt tangkap ular hitam tu wehhh… apsal ular tu xpatok je org psiko mcm nie…
cepat laaa wehhh publish sambungan die.. admin nie saja je nk suro org kuar masok kuar masok kuar masok kuar masok page die… dh bape hari sabar menunggu nie… #sabarygkiantipis
Jdi Rashid la yg amalkn smua tu yea. Mcm nk phm but tk phm? Yg pastinya Adam tlong korg smua bkn dy pnya angkara? Bgusnya awk Faz ad kwn mcm Adam yg snggup ingtkn awk utk solat?
alahai lambat kau approve min…aku dah start mimpi dah nie cita FazAhmad. dalam mmpi pun besambung. dah genap seminggu aku temenung depan nie tnggu sambunganya. kemurunganmulamelanda……
Pasni taip je panjang2 kasi habes, kitorang sanggup baca..Pandai Faz susun jalan cerita..
best!! Tapi mmg selalu mcm tu yang baik tu selalu disalah sangka..yang perangai tu nampak normal je..
adoi!!! lambat lagi ke nk sambung???? aku pulak yg blh jadi psiko ni kang
Tunggu admin je ni semut ?
aduhaiiiiiii….. cerita baru2 dah hapdet.. cite faz masih dlm que lg ni… tolonglaaa admin… ni pes time ni eksaited bebenoh nak tunggu cite si fazahmad ni..tolonglaaa guwe merayu padamu adming….
Mungkin dorang antara yang terawal submit story dekat admin. Hahaha. Excited sangat ni nak tahu eh hahaha
Lawak la hampa semua wei….tergelak berguling2 aku baca komen..pakat sengal dh smua gara2 kisah seramm faz..hahahaha…sabar bohh sabar..esk2 ada la tu..aku pon asyik buka tutup emel ja tggu crita jejaka faz ni..faz..apa kata ko send je emel crita tu kt aku…hahaha..
Aku baca pun mahu tak mengekek. Bagi si Mika baca dia punya terkejut sampai mcm ni sekali penangan pengalaman kitaorang nak tahu nasib kitaorang bersama dengan si Rashid. Ada kawan aku psiko 3 tau kalau nak tahu sebab faz xboleh tepek semua sekali dalam next entry. Faz kena pisahkan semua part so you all kalau nak tahu apa jadi dengan kitaorang kena bersabar menunggu macam mana faz sabar menunggu admin approve ni ??
Kannnnnnn…..faz send kt emel ja..lmbt la admin apporve..aku tgk crita lain dia apporve dlu..faz..blh x blh x emel kan ja..plsss…meroyan aku tgu crita ko..psiko btl laa…
Hah! Serious larh. Ad yg ketige nnt? Okey Tape. I like ? Syarat taip sekarang hantar hari ni. Nak tggu Admin approve lg nnt. Boleh meroyan kte tau ?????☹️???????????????
Hah! Serious larh. Ad yg ketige nnt? Okey Tape. I like ? Syarat taip sekarang hantar hari ni. Nak tggu Admin approve lg nnt. Boleh meroyan kte tau ?????☹️???????????????
Dah separuh menaip yang ketiga dan lepastu the end dan tunggu nak submit kepada admin je
Assalammualaikum, dah ada sambungan tak? Dari awal cerita saya dah agak Adam bukan pelakunya. Allahu kesiannya kat Adam, kirimkan salam saya buat Adam ya!
Sambungan dah dihantar cuma kena tunggu approve je dari Admin FS 🙂 Pasal Adam tu next entry saya dah jelaskan semua tentang siapa yang bersalah dan kenapa dia sanggup buat macam tu tp akan ada sambungan kawan aku psiko 3 sebab kenapa ada sambungan you kena baca next entry kawan aku psiko 2 sebab Faz tak boleh cerita sekaligus dalam next entry ni. So yeah nantikan jelah ya 🙂
Admin pleaseee make it fast, we really cant wait anymore..sobs sobs? good story presentation thou faz, keep it up, waiting patiently for the ending..❤
ME too! Thanks for the nice comment!
Bila nak ada sambungan niiiiii , cpt la publishkan admin . Jgn biarkan kitorang tertnya2 hukhuk
Esok lusa adalah tu sebab masa Faz submit yang pengalaman yang ni memang lama gak admin nak aprrove. So kena sabar dan nantikan je ye 🙂
Saya kemurungan tnggu citer abg faz nii huwaaaa !!!
P/s : pnggil abg xpe kan hehehehe
Boleh je hahaha
Rasenye esok baru kua cite nye kot.
Harapnya ?
Mase submit yg 1st ni mkn mase bpe hari baru admin publish.
Seminggu lebih jugak. Ingatkan dia x approve. Haha
Faz dh publish ke belum? Lamaa gilaa kita tungggu?
Dalam barisan admin lagi tu rasanya ??
Ehhh kiranya adam ni ckup pakej la kan…hsem..baik..alim..wahhhhhh untung laaaaa…faz tu gmbr ko eh..kalo tu engko..hsem jugak la ko ni yerk..korang ni mmg ada group yg pensyen kwn sepesis hsem je eh…kalo dlu kt skolah..geng lawa cantik kwn ngn geng lawa cantik ja..yg x lwa tu x leh geng depa..korang pon cmtu eh…huhuhu..kim slm kt adam yg penyabar tu..kim slm kt mika yg baran tu..kim slm kt hasan yg sado tu..kt rashid pon kim slm sbb kalo x kerana dia..mgkin kita x dpt baca pengalaman ko yg seram..menarik..misteri ni…kim slm smua ye..tima ksh ats pngalaman korang yg mmbuat kita jd sbg pengajaran…im touching uuuu..hahaha..aku ni sbnrnya frust sbb tgu tgu dan tgu hgga x tau bila tiba waktunya..apakata ko emel je kt aku..kan sng..migrain aku taw x..
Yep memang adam ni pada aku cukup segalanya hahaha Iye itu gambar aku. Oh entahlah aku tak rasa geng geng aku semua berkawan dengan yang kacak kacak je mungkin kebetulan je kot hahaha. Err aku tak berani nak berkirim salam ape bagai dekat dia sebab memang takla kami nak bertegur sapa dengan dia tu. Meh bak email kau aku send haha
ehhh rsa terrrrsukaaaa lak kt abg kpd adam..laaaalaalaa…faz htr psiko ke3 lak kt emel blh x.huhu..
Panjang bebenor barisan tu.. ??lama nauuuu…..
Itulah pasal Rose ingat admin approve masa weekend sekali hampeh
tak sabaq nak baca
sabar sabar 🙂
Faz..part 2 nya release skali lah ngan one punch man season 2..?
Wkakakaka itu tengok kepada SI ADMIN yang akan approve cerita ni wehh
Oooo min! Ngko dah kenaper pakat main tahan2 pulak cerita si faz nih. Berjanggut udang aku tunggu nih. Macam meroyan pun ader dah aku kat rumah ni ha.
Aku harap tak harini esok dia submit kalau lusa aku xtau nak cakap apa dengan Min ni :/
Bapak arr admin…komen dah panjang gila babi….tak approve2 lagi…..dah 2 minggu aku menanti Ni..kemurungan….
Dengarnya Admin pergi Langkawi hahaha
sambungan mana sambungan ? hmmm
Marah Admin k Faz dah submit cuma tak diapprove lg ni huhu
admin fast forward pleaseeeee
baru harini baca cerita ni nampak menarik, tambah pula part 2 dah di muat naik tadi! hehehehe Goodjob penulis! 😀
Thanks!
mana sambunga..nak baca..aduh psikonya dye tuuu…eeiirruuwwww
Tergelak aku baca part si Anep kena bahan dengan ponti tu hahahaha. Boleh pulak bawa orang bermaksiat ????
Dia pandai dalam segala hal kalau nak tahu hahaha
FazAhmad ko memang pandai ye bab penulisan ni..sbab jalan cerita ko menarik macam ko bercerita depan2 je…pastu ko boleh ingat semua detik2 penting dalam hidup ko..kalau aku dialog aku sendiri pun aku dah tak ingat…ha..ha..ko memang dianugerahkan bakat menulis…keep it up..dan jaga solat macam Adam selalu pesan kat ko…
Hahahaha serius ah? Entah aku rasa aku biasa biasa je weh sampaikan cerita aku ni. Aku memang nak bercerita dengan tepat agar semua faham apa yang aku rasakan. So yeah kau antara yang faham jalan cerita aku itu dah cukup. Hahaha weh ada satu ni aku nak mengaku yang aku interview balik budak budak ni dan ada yang aku tak ingat so itu je yg boleh aku sampaikan kalau nak ingat bulat2 mmg taklah kan tp mmg sebijik dgn apa yg aku lalui. Ambil masa juga nak siapkan pengalaman aku ni. Auch tetibe terharu pulak ada gadis nasihat kat aku mcm ni XD Okay thanks Syiema!
Ha…ha…ha…terharu pulak, aku suggestkan ko buat novel seram..dapat gak side income kat situ…sbab ko memang berbakat dalam bidang penulisan ni…dengan cerita ko yg santai dan menghiburkan…even cerita ko tu real ke tak real ke kan…anyway ko memang terbaik FazAhmad….tak sabar nak tunggu cerita dari ko yg seterusnya…
faz senang buat keluar movie la. p slowtalk dgn kru.
Kalau depa nak XD
hai Faz rakan sebaya..haha
nice story btw, part kak ponti ajak bermaksiat tu paling tak boleh blahhh..hahha
jenuh nak tahan gelak kat office ni..
btw, Adam single lagi tak? mcm berkenan pulak kat Adam ni..haha
Hai rakan sebaya! hahaha. Tak dengar lagi budak dua tu yang cerita dengan muka muka sekali tak tahan tengok dia bercerita hahahaha! Adam single but hehehehehe
FAZ… follow my ig please…@ amiey.aznira
Hi Faz,berulang kali baca part 1&2 ni..minat betul dengan budak dua yang penakut tu..hahaha..comel je perangai.
faz nk pakai gambr u bleh? kejap je hihik…
DAH KENAPA KAU NI?????
Peminat fanatik giler babi ni kot hahahaha…….
amboi bahasa….
Eh knp nak pakai gambar faz?
untungler
aku ad nmpk gak dua tiga org gune gambar menyamar jd ko faz aritu pastu dh xde pulak ahaha.
Aku pun terkena lah ni haritu hahahah jipakekkk
terkena ape wei..
Yg menyamar jd faz tu ler aku ingatkan faz yg original rupanya dorang main2 jee
Samapai tiga org masalahnye pakai muka faz hahah
Ooh aah lah weh aku pun pasan hahahahahah ingatkan aku sorang jek
Dorang ckp kat komen bestnye jd faz mcm jupakekkk hahaha
Tak sekarang ni since when ada yang menyamar jadi aku ni? Aku tak tahu lah pulak sampai 3 orang sekali?
Weh mahat ke isya sape sape jelah kat mana korang nampak tu? Mesti dekat mana mana cerita kan? Cuba bagi tahu kat mana aku nak baca sendiri
susah jadi orang hensem ni, faz…simpan balik la gmba kamu tu faz.kang ade yg kemaruk lak…btw…agak2 bile Part 3 akan publish ye? tak sabo nk merungkari misteri ni…
Memang kena bertukar kepada alien balik hahahaha XD handsome lah sangat hahahaha
pade pirasat hamba yg molek ni. boleh, la.. hahaha… pandangan org lain2 faz….
ara pun comment skali mse dorang ramai2 gune gambar faz tp diorang ade ckp yg diorang tu bukan faz yg sebenarnya…then pastu ara malas nk lyn dah…
faz.ada lg kan smbungan nya.psl layla..layla tu mgkin adik rashid.mgkn lps balik msia..layla bunuh diri..pastu mak rashid jth sakit sbb trlalu sedih..sbb rashid dendam sgt dgn mika..sbb bgnya smua ni punca dr c mika..weiiiiii dh wat spekulasi sndri dh ni..dh summit ke blm faz…lama ni tggu ke ko dh summit aku je terlepas pandang..ahhh sudaaahh..
PERGHHHHH!!!! PAGE NI…CUMA 1/5 JE KAU PUNYA CERITA FAZ… 4/5 LAGI? ALMOST FULL WITH COMMENTS. DENGAN KAU RAJIN MELAYAN DAN BALAS…IMPRESSED!
Wahh gempak ah citer ni.. Excited baca campur debar. Tapi kesian adam la.. Sengal tul Rasyid tu.. However hope so Adam akan sihat semula dan Rasyid dapat betulkan otak dia balik. Tak sabar nak baca next entry.huhuhu
rate ::
utk cerita best dan rajin layan peminat
aku baru habis baca part 1.
he he he he he he he.
Faz oh Faz..
he he
Kau ni tertinggal jauh sangat la Juri.. hahaha
aku akan cuba mengejar. he he hehehhehehehe~
okay Juri… go!!!
mana part 2? tak jumpa. nak linkkk
untk kali prtama aq baca part 1 2 3 dlm satu masa smpai x sedaq betri nk habih hahahahh mna part 4 woihhh!!!
lambat lgi ke smbungannye?
baru baca.. hehehe… patutlah ramai tunggu… mmg best.. next part mana ye?
Aku rasa ni kut cite plg byk komen..dah tunggu cite ni sjk part 3 tapi part 3 tunggu 6 hri je tp tulah , Faz tersalah save draft ape entah pastu dia pon pergi hantar yg lain…kalau part 2 tu awak blh cari k , part 3 tu sedikit mengharap la sbb cite xhabis…fedup k..
Encik faz.
Cer bgtau sapa yg tk suka baca cerita awak ni?
Sila sambung dgn kadar segera.
Apa jadi pada adam?
Rashid tu jenapa?
Mika tu jadi apa
part 2 dah lama keluar
Wahh best la . Nak ambik ayat abg faz boleh ? 😅😂
btl2 psiko
serius best cita2 psiko nie
#cumel
Hurmm Mana Faz?? Rindu pulak dekat Faz…
faz.. knpe part 3 xsmbung2.. mcm bertahun tgu..ke sy terlepas pandang ada sambungannya?
faz sambung la fazzzz
oppa….
geng sajat rindu oppa
oppa tak rindukan geng sajat ke 🙁
Please sambung cerita..
tolong sambung hehe best baca
Kat mana2 dlm FS aku nampak org tanya pasal citer Kawan Aku Psiko.
Bila cari & baca… rupanya BEST!!!!
memang best, part 3 Dh keluar tapi MCM tergantung cta toe
Woi sambung la
on going
Baru terjebak dengan cerita ni. Even panjang, ayat berpusing-pusing tapi still menarik dan boleh difahami
baru baca thn 2020..huhu
Saya baca TAHUN 2021😁😁