Kisah Di Sebuah Rumah Kedai

Assalamualaikum dan salam sejahtera warga FS . Diatas respon korang yg memberansangkan kat cite ‘Kem Kuala Kubu Selangor’ , aku nak kongsi lagi pengalaman seram aku yg seterusnya . First of all terima kasih sangat2 kat admin yg publish cite aku buat kedua kalinya ( itu pun kalau terpost lah..kahkah ) . Dan terima kasih juga kepada reader2 yg rajin membaca kisah2 kat FS nie terutamanya diri sendiri lah kan ( hehe!! ) .

Well enough with drama kat atas tuh , kali nie aku nak kongsi cite masa aku study kolej kat Shah Alam . Ye! Aku adalah antara pelajar tahun 2010 kalau tak salah masa tuh tapi bukan nak cite pasal kolej tuh yg seram , bukan sama sekali bukan . Cite nie masa aku menyewa kat rumah kedai under Datin . Student2 yg baru masuk kolej memang tidak akan diberi pilihan untuk menyewa di apartment yg dekat ngan extream park tuh melainkan dia study sem2 baru leh duduk kat apartment tuh . Sape yg study area Shah Alam tau lah kot apartment yg aku maksudkan nie . Nak taknak terpaksa lah aku ikut rules datin tuh . Tapi bukan semua student pun yg sewa under datin nie , nie sebab aku minta dari pihak kolej so depa bagi lah aku dok menyewa under datin nie .

Kisahnye bermula macam nie , rumah kedai nie ada 2 tingkat . Aku ditempatkan di tingkat 1 . Ground floor utk lelaki , tingkat1 ngan 2 utk student perempuan sahaja . Dan utk pengetahuan korang lepas pukul 12 pagar kat bawah tuh akan di kunci so kitorg memang takleh keluar @ masuk lepas pkul 12 malam . Masa aku mula2 datang keadaan tempat aku sewa nie gelap sebabnya rumah kedai tuh dorang pecahkan kepada 3 bilik . So kiranya aku masuk je dari pintu depan tu memang terus nampak pintu bilik aku . Bilik aku kat tengah2 tapi bukan lah aku sorang duduk 1 bilik . Bilik tuh ada 4 katil double decker dan 8 locker masing2 ada tayah berebut .

Masa mula2 masuk bilik tuh dah memang ada 2 org student yg dah memang masuk dulu dari aku . Kiranya intake dorang awal lah dari aku . So campur aku dah ada 3 orang penduduk kat bilik tengah secara rasminya . Masa mula2 aku dikacau time nie kelas takde sangat lagi . Maklum baru start kan so lecturer pun kejap ada kejap takde . Pagi tuh kelas cancel so aku pun happy gila lah masa nie boleh lah aku meluangkan masa main game Ameba Pico ( sape pernah main game nie kita geng ) . Aku pun apa lagi tanpa tidak membuang masa buka laptop letak atas tilam , aku lak duduk bawah atas lantai , aku amek katil bawah since aku jenis malas nak naik turun tangga . Korang boleh bayangkan aku ddk menghadap laptop katil aku nie tepi dinding so belakang aku ada locker yg tersusun sebaris . Aku perasan mmber aku sorang nie dia ada sangkut tudung warna putih dia kat locker tuh . Korang mesti perasan kan bila mcm ada something perhatikan korang .

Tengah kusyuk2 main game tuh kutuk2 orang tetiba aku rasa tak sedap mcm diperhatikan . Aku toleh belakang . Tekejut aku tgk tudung member aku tuh tetiba mcm kena tiup angin padahal angin cuma hala kat aku je time tuh . Dah lah bilik gelap biarpun pagi disebabkan kami nie duduk bilik tengah so bilik kami gelap tak kira siang ke malam . Member yg dua orang tuh pulak ada kelas . Nak taknak terkeluar juga ayat yg kita dah biasa guna “aku tak kacau kau , kau jgn kacau aku” memang time nie rasa seronok nak layan game aku tuh hilang . Alhamdulillah tak jadi pape . Aku pulak bukan jenis terus lari . Aku stay je situ sampai member balik . Tamat permulaan aku diganggu .

Selang beberapa hari . Ada budak intake baru masuk . Bilik kami yg biasanya aman dan damai tetiba riuh macam pasar malam . Ada 3 student baru masuk . Kitorg nie bukan 1 kos semua . Kos kami lain2 . Masuk je 3 budak baru nie aku ngan 2 member yg stay kat bilik tu dah pandang 1 sama lain sebab budak baru nie memang bising gila lah lagi2 budak Joyah nie ( bukan nama sebenar ) . Start je budak Joyah dan budak 2 org tu masuk mula lah kejadian2 pelik jadi kat kitorg yg paling kerap kena kacau si Joyah nie . Sebabnya dia nie boleh dikatakan boleh rasa benda2 mistik nie .

Ada 1 malam tuh , si Joyah nie mandi sambil basuh baju . Time nie dalam pukul 10 ke 11 malam mcm tu lah . Aku cakap ngan si Joyah nie “beraninya kau mandi basuh baju malam2 ye , tak takut ke?” dia boleh jawap “aku suka mandi malam2 basuh baju bukan apa air kuat time tuh lagi pun best tandas hujung tuh air laju” . Aku dah pelik time nie setahu aku lampu tandas hujung tuh sejak aku sampai hari pertama sampai lah ke hari yg dorang masuk memang tak pernah hidup . Aku gelak2 cakap kat dia “kau dah gile ke mandi dalam gelap” . Kali nie dia pulak pelik “apa yg gelap lampu terang kot” . Giliran aku pulak pelik . Aku tanya member aku yg dah stay lama tuh “ weh betul ke lampu tandas hujung tuh dah hidup?” selamba je mmber aku cakap “manada still mati lah”.

Si budak Joyah tak puas hati dia still nak menang , dia ajak aku gi tandas hujung tuh utk kepastian . Korang nak tau apa yg kitorg nampak . Lampu tandas hujung tu still rosak . Haha! Tak cukup tanah aku ngan si Joyah lari masuk bilik . Dia dah tercungap-cungap speechless taktau nak kata apa . Dia kata betul selama nie dia mandi elok je lampu terang mcm baru . Esoknya dia demam . Kebetulan aku malas nak ke kelas time tuh aku teman lah dia kat bilik . Kesian gila haha .

Okay nie cite yg bukan bilik aku je alami tapi ketiga2 bilik alami kecuali aku sebab aku dah tertido penat sangat time nie sebab kena stay back sampai pukul 7mlm kena bersihkan kitchen . Memang jibake lah . Dah lah balik dari kolej jalan kaki je ke bilik sewa haih . Malam tuh around pukul 3 pagi ke 2 pagi aku dah lupa dorang cite ada budak perempuan kat luar bilik yg first nie luar bilik dorang ada kawasan sikit untuk kitorg study . Kat situ dorang susun meja ngan kerusi keliling dinding sampai lah ke dinding bilik yg pertama nie dorg susun meja . So malam tuh dorg kata ada budak perempuan nangis then ketawa pastu baling2 meja study kitorg ( wehh aku meremang time menaip ) .

Korang bayangkan takde sorang pun berani nak keluar or jenguk dari atas . Dinding kitorg nie tak ditutup sampai keatas kiranya boleh skodeng bilik sebelah buatpe . So bayangkan je lah member yg kat katil atas punya takut camne dah lah kitorg dinding pun dinding papan je . Galak budak perempuan tuh menangis ketawa kat tempat kitorg study campak itu campak ini . Dorang dah kaku kejung semua atas katil taktau nak buatpe . Orang gila je yg keluar malam2 buta pi hentak itu hentak ini .

Keesokan paginya , time nie cuti rasanya sabtu . Semua pakat dok riuh rendah tanya budak bilik mana yg gila pi hentak itu ini kat tempat study tuh . Yang anehnya semua pun ada kat bilik takde sorang pun yg keluar malam tadi . Aku pulak selenga taktau pape . Dorang kata mcm nak pijak aku time tuh sebab lena sangat tido haha . Dorang jeles lah tuh dorang kena kacau . Aku sedap2 buat peta dunia .

Banyak sangat kejadian pelik jadi kat budak Joyah nie mcm2 dia kena . Ada 1 malam tuh dia nak ke tandas . Dia sempat tengok jam pukul 3pagi . Masa dia nak ke toilet nie dia takde pun terfikir nak tengok sape yg ada ke yg takde . Senang cite jenis nak ke toilet cepat2 sebab nak tekencing . Bila dia keluar je . Nampak member kami si Peah ( bukan nama sebenar ) tengah berdiri depan toilet . Si Joyah sempat tegur “eh Peah buatpe berdiri depan toilet gelap tuh” . Aku syak budak Joyah nie mamai kot siap boleh tanya mcm tuh lagi haha! . Then si Joyah pun masuk lah tandas yg kedua sebelum tandas hujung di mana si “Peah” nie berdiri . Bila si Joyah nie keluar je toilet si Peah still berdiri kaku kat depan toilet . Si Joyah malas nak tegur balik sebabnya dia ngantuk . So dia terus je lah balik ke bilik . Tiba2 dia masuk je bilik nampak si Peah dah tidur dulu . Utk makluman semua si Peah katil atas dan katil dia bila masuk je pintu bilik memang boleh nampak dah si Peah nie ada kat atas katil .

Keesokkannya si Joyah teringat kes malam tadi . Masa nie kitorg ngah lepak2 dalam bilik then tiba2 si Joyah bersuara “eh Peah kau malam tadi ada keluar kencing ek ? dah lah terpacak je depan tandas , aku tanya pun tak menyahut” si Peah lak jawap “kau gila ke manada aku keluar ke toilet malam tadi” . Si Joyah taknak caye dia siap kata lagi “elehh kau saja nak sakat aku lah tuh dengan rambut kusut kau , tapi yg aku pelik masa aku balik toilet kenapa kau sampai dulu padahal aku sempat toleh lagi ke belakang masa nak masuk bilik” then si Peah pun kata lah “dah sah2 lah aku tak keluar ke toilet memang lah aku kat katil je” si Joyah pun terima hakikat yg dia dah terkena lagi haha .

Ada juga dia cite masa dia nak ke toilet . Dia siap nyanyi2 lagi then tiba2 dia teruja nak sepak pintu jamban . Tau2 dah ada benda bertenggek kat atas mangkuk toilet . Terus tak jadi kawan tu nak melepaskan hajat .

Aku rasa sampai sini je lah dulu kisah aku macam terpanjang lah pulak . Sebenarnya ada sebab kenapa kitorg kena kacau tuh . Nanti aku cite lagi . Nie pun dah 4pages aku taip mesti korang bosan baca . Hahaha! Sorry sangat . Nanti aku sambung naa . Bye !

::Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

8 thoughts on “Kisah Di Sebuah Rumah Kedai”

    • game tu dah lama tutup , sebab byk main hack@cheat aku salah sorg yg main cheat time tu 😂 kalau ada pun yg versi jepun je ameba pigg ke apa benda .

      Reply

Leave a Comment