Assalamualaikum, FS..ni saya nk ceritakan sedikit pengalaman sy hiking di hutan tengah malam.
Ceritanya begini….setiap malam mesti cikgu suruh hiking…(setiap malam jumaat je..).Sebab dia adalah untuk menguji kecekalan kitaorang.Tapi kali ni lain ckit.Sebab kitaorang hiking dekat bukit yg tebal dan jarang ada pelawat.
Cikgu Ahriman suruh buat group hiking takut tersesat ke apa.3 orang lelaki dan 2 orang perempuan.kitaorang ni grouo terakhir yg masuk hutan sebab Akmal,salah seorang group kitaorang.Keluar dari tandas nampak muka dia pucat giler2.Bila orang tanya kenapa die cakap tkde apa.Jadi,kitaorang pon blah je.
Time tengah hiking tetiba compass rosak tengah jalan.Ni yg haru ni.Semua dh bingung.Nk telefon pon takde signal.Apa nk buat pon tk tahu…kitaorang redah je masuk hutan tu
Lepastu Si Fira ni boleh pulak dia nyalakan torch light ke atas.Tiba2 die kaku kat situ.kitaorang pon tanya lah kenapa.Dia diam je.Kitaorang pandang atas…Ya Allah!!dengan berbaju putih merah…rambut panjang…gigi taring ke depan…tengah terapung atas langit…apa lagi..kitorang pon Chow lah…lari punya lari..sampai depan sungai tu kitorang berenti kejap.Penat.Bila Fira tengok sorang ahli dh takde…kitaorang terpaksa masuk balik cari die.Dh lebih sejam kitorang cari.Tk jumpa jugak.lepastu aq rasa mcm ada orang dok ikut aq kat belakang.Sedangkan aq orang terakhir antara diorang.aq berhenti lah.tengok belakang…takde apa..aq pusing balik depan..pastu aq rasa macam ada orang tiup telinga aq..punyalah seram…aq tutup mata pastu aq pegang Azman..biarlah haram ke apa…aq dh seram sejuk…Pastu Azman cakap kenapa…aq geleng je kepala.Redah punya Redah kitorang dh sampai kat tapak perkhemahan.Tp…yg hilang td tu…dia ada kat tapak tu dari tadi ngan Cikgu.Dia demam.
Cikgu ckp apa dh jd..tp kitorang cakap takde apa.Sampai kat UM tu baru kitorang cerita kat semua member.Rupanya bukan group kitorang je yang kena ganggu…semua group kena ganggu sampai lebih berbelas org demam tk kebah2
Moral of the story…jangan lah pergi hiking yang sunyi…mungkin….ada benda mengikuti…
- hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
Silalah gunakan singkatan kata yang betul. Bukannya singkatan kata buatan. Kemahiran jari menaip amatlah mempengaruhi corak penulisan. Sekian.
tu pun nak kecoh ke..adess..cuba la bg cerita seram..dorg da taip tu syukur jela…ni nk sibuk dgn penulisan bagai…benda remeh nk komen jgk..
ok la tu org dah tegur free… untuk kebaikkan penulis dan FS juga… fikir la dari sudut positif…
ok la…aq pernah gak g hiking…tp xde la sampai tgh mlm…dlm 7.30 bru sampai bawah..seram jugak la..gelap giler dlm hutan cume bertemankan flashlight fon je
Babi betul kejap saya, kendian ‘aq’, dah la jalan cerita berterabur. Buang masa aku je. Susah sgt ke nak taip properly dan susun cerita bagi senonoh sikit? Perangai macam tak pernah pegi sekolah..
Dibuat hiking memalam pun agk2 ler byk memudaratkn dari yg baik
ok