Assalamualaikum dan salam sejahtera . first time aku tulis cerita aku untuk page . hahaha selalu cerita mulut ja . Terima Kasih FS .
Okay , Aku Nurul dan aku akan ceritakan kisah aku dan kawan2 aku kena kacau masa dekat satu resort dekat Melaka . Oh ya , aku perkenalkan kawan aku , Cha , Dodek dan Naih. Aku tknk intro byk2 tkut nanti bosan.
Kejadian ni berlaku masa aku dan kawan2 umur 17 . masa tu kami memang tengah exam SPM , tp disebabkan minggu tu takda paper , kami join satu kelab dekat kampung aku ni pi Melaka , kononnya kem kempimpinan politik. hahaha masa tu budak lg . mana nk dan ambil tau hal politik ka apa . janji kami dapat bercuti free . Sapa nak bagi kan . Okay sambung balik cerita aku , kami bertolak dari Penang malam lps Isyak macam tu kot dan kami sampai Melaka Subuh mcm tu . so dh sampai sana kami solat Subuh jemaah dan breakfast kt resort tu dulu sementara pihak atasan tengah aturankan untuk check in bilik . satu bilik ditetapkan untuk dua orang . dan aku duduk dengan Dodek , Cha duduk dengan Naih . bilik kami sebelah2 ja . haaa mak naih pun ikut masa ni , tp sayang bilik mak dia jauh dari kami. So trpksa laa brdikari untuk bangun sendiri nanti . Okayy dah check bilik , kami masuk bilik masing2 . Dah selesai letak beg semua , aku ajak Dodek pi masuk bilik Cha dan Naih . Kebetulan , Cha selak langsir tingkap dia dan dia kata “Alaaa , permandangan tk menarik langsung “ . serta merta aku marah dia “Hang ni , mai tempat orang . mulut tuu jaga sikit” . dan dia pun tampar la mulut dia sendiri . Bayangkan laa dia tegur macam tu . Dengan aku badan tk suci (tgh period) boleh plak dia pi tegur macam tu . Padahal malam sebelum bertolak tu mak Naih dh pesan “Sampai tempat orang , mulut jaga dan jangan celupar” . Nak tau kenapa mak dia pesan macam tu ? sebab mak dia tau mulut geng kami mulut macam juboq ayam ( mulut banyak/pokpek) . Hahaha . okay lepas dah tegur Cha mcm tu , aku dengan Dodek balik ke bilik kami untuk mandi dan prepare untuk taklimat seterusnya . Oh haa kami pi 3hari 2malam nah .
Untuk hari pertama dan kedua , malam pertama memang tkda apa berlaku cuma ada aku dengan Dodek terdengar macam hujan lebat tp kami tak buat taktau ja . Dan eskk aku tnya Cha dgn Naih , depa tak dengar apa pun . So kami dua abaikan jala . Masuk hari ketiga lepas mhrgb , maknanya malam kedua lah . Kejadian tu berlaku . Lepas kami selesai taklimat semua , penganjur benarkan kami mandi kolam .malam beb malam ! excited punya pasal , naik atas salin baju then kami turun mandi ramai2 . bukan kami saja . ramai turun lepak depan kolam termasuk mak Naih dan pihak penganjur . mandi punya mandi sampai tak sedar dah pkul 10 . target naik pkul 11 . hahahaha masa tu mana nk pkir bukan2 pun . just have fun sebab esok dah nk balik .
Tiba- tiba Cha naik lap2 muka dan kata “aku naik dulu laa weh . satgi hampa naik nah” . Aku terkejut weh sebab antra kami 4 orang , orang paling penakut , Cha dgn Naih . aku dengan Dodek ni hati kering sikit . Kami tengok sesama kami , dalam hati tak sedap dah weh ! tp takpa laa . Kami biar ja dia naik . kami sambung mandi , tp tak sampai pkul 11 pun . 10.30 malam tu semua nk naik dah . dan aku ni cepat rasa tak sedap hati . Naik ja atas terus cari Cha. fuhh lega Alhamdulillah dia ada tengah tengok tv dalam bilik . dan aku terus msuk bilik dan qada mandi balik . sebelum masuk bilik tu ada laa abang2 kat bilik kami tu tegur “Hampa nak makan apa apa dak , abang nk keluar pi beli Mcd depan tu “ . Aku apa lagi , lepas mandi kan . mesti la lapar . so kami pun bagi laa duit kat abang2 tu then mereka semua kluar pi beli . cuma tggal 3 orang saja yg ada kt bilik kononnya nak teman kami and nk borak dengan kami kat luar balkoni . So Dodek laa layan depa dulu . aku masuk mandi . Naih dengan Cha offer untuk iron baju nak balik esok . depa laa tolong ironkan semua baju .
Selesai mandi , aku kluar toilet and buka pintu almari sebab nak ambil sluar fit yang aku gantung dalam tu .and apa yg terkejut , seluar tu TAK ADA !! aku tak puas hati , aku cari lagi sebab aku takut aku sendiri salah letak , YES ! memang TAK ADA ! dan tiba2 aku menangis ! aku keluar dapatkan Dodek , dan aku tanya “ Dek , hang ada nampak seluar fit aku dak ?!” . dia balas “bukan hang sangkut dalam almari ka?!” . aku balas lagi , “Haaa , memang aku sangkut , tapi aku cari takdak . even dalam beg aku pun takdak jugak” . Dodek masuk bilik dan dia tolong aku cari . dia cari jugak dalam beg dia . dan tiba2 dia kata kat aku “Nurul , aku rasa ‘benda’ tu bawak sorok laa . hang ingat dak first day kita sampai Cha ada tegoq , dan start dari tu aku memang tak sedap hati” . aku dengan Dodek muka terus berubah . Kami dua orang tutup pintu bilik dan bertapa atas katil . Dodek buka ayat Yasin , buka segala surah yang ada . memang kami takut sangat2 dah . Aku berdoa jaa , mnta jangan kacau aku , jangan laaa usik aku dengan cara macam ni . Masa tu aku dok depan tv , tv tu kami tk buka pun . Dodek masih sibuk cari seluar aku . Aku tunduk pandangan aku dan dalam hati masih berdoa . Tiba2 hati tergerak nak angkat kepala, dan Oh No! aku nampak ‘benda’ tu atas bahu kanan aku! benda tu warna hitam tengah brcangkung. atas bahu beb! fuhhhhhhhhh terus aku tnduk kepala. aku baca segala surah yang aku ingat . memang dah tungging terbalik dah aku rasa . Aku jerit panggil Dodek . aku bg tahu dia “Dek atas bahu aku ada, tolong sat” . sambil aku nangis sambil cakap . teresak2 aku menangis . Dodek tak tahan kena kacau macam tu . last dia terus keluar dan cari sapa yang masih lalu lalang kat situ dan aku , terus kluar ikut Dodek sambil nangis2 kat depan pintu bilik . Aku takut sangat2 dah . first time aku rasa takut macam tu . Kebtulan mak Naih lalu situ dan Naih dgn Cha pun naik dgn baju yang depa iron tu . tgk aku kt luar tgh nangis . Depa terus naik tengok keadaan aku dan aku cerita apa yang aku nmpak semua dan apa jadi kat aku sambil nangis2 . sebenarnya mak Naih ni pandai jugak bab2 ni . dia depan bilik dia kata “ramainyaa depa , Naih hang tolong pi panggil ustaz kt bawah” . Naih , Cha turun bawah dan pggil ustaz .Nsib laa masa tu aku sarung tuala atas kepala . ustaz mai dan tengok bilik kami , trus dia kata . “ramainyaa depaa . hampa ajak depa ramai2 ni pesepa?! . depa nak berkawan laa dengan hampa sebab hampa tegoq rumah depa buruk!” dan aku trus pandang Cha . semua orang jadi takut . dan ustaz tu panggil aku masuk bilik dan dia start baca segala surah sambil pegang kepala aku . lepas pada tu aku terus tak sedar . lepas 15min aku sedar , ustaz tu kata aku kuat lawan sebab benda tu nak masuk tapi tak lepas . mungkin sebab antibody aku kuat. dan ustaz tu kata “Malam ni hang pi tdoq bilik lain . biar pi kat depa . dia nak main dalam blik hampa . Depa nak party malam ni” . so aku pun ambil la barang2 keperluan aku , fone , charger smua pi ikut mak Naih tdoq bilik dia . bukan aku sorang , depa semua ikut . Hahahaha tau takut . dalam hati aku tergelak jugak wlupun tkut lagi masa tu . Dan ingat tak Mcd yg aku suruh abang2 tu beli ? yes aku usung sekali pi makan dekat bilik mak Naih . tapi tak makan habis sebab tak larat dan tak lalu . lepas makan kami basuh kaki ambil wudhu baru tido . dan malam tu mak Naih tak tidur sebab jaga kami . atas kepala aku mak Naih letak Yasin . aku tidur dengan tenang tnpa gangguan . esok pagi lepas Subuh kami bangun , ada sorang kak dalam kumpulan kami ni mai kejut dan pegang ibu jari kami masing2 . Alhamdulillah dia kata takda apa , cuma aku jaa sorang badan tak kuat lagi sebab ‘benda’ tu cuba masuk tp aku lawan . so lemah lagi laaa . mak Naih ajak balik bilik dan ustaz tu nak clearkan bilik tu . so kami ikut kot belakang . depa minta kunci bilik dan aku sendiri yang bagi . So bila buka pintu tu , fuhhh berangin wehh ! rambut aku terbang macam angin kuat lalu . then aku lari dok sebelah . ustaz tu clearkan bilik tuu then minta aku masuk dan ambil barang aku semua . untuk pindah ke bilik Naih dan Cha . dan selesai pindah barang dan mandi , kami turun aerobik dengan muka tak cukup tidur . Lepas dah selesai aerobik kami breakfast dan naik atas ambil barang untuk letak kt lobby . sebelum turun kami berempat sempat buka bilik aku tu dan kami cakap “Kami minta maaf , rumah hang cantik sebenarnya . maafkan kami . kami nak balik dah dan jangan ikut kami balik nah!” aku tutup pintu dan trus blah turun ke lobby . Dan seluar tu tak jumpa langsung masa kami cari . elok sampai Penang , Dodek kemas2 nak basuh baju yang dah pakai , dan dia jumpa seluar aku tu dekat zip yang dia sendiri pun tak guna . Hahahaha dia bgtau aku dan aku minta dia buang dan bakar sebab aku tkmau kena kacau .
Terima kasih . maaf kalau kurang menarik dan bosan sebab mungkin rasa panjang sangat . Dan mungkin tk menyeramkan .
#ResortdekatAyerKeroh
#ResortMelaka #ResortAtasBukit
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
Boleh x kali ni nak 1st..?
boleh cikbambam
yeahh..akhir nye..hahaha
Hammbooii vikbambam org pertama laa
???
haha..nk merasa jgk jdk org 1st komen..hihihi
asek nenek kebayan je dpt komen 1st..huhu
Hihihi???
Ok laa tu,
Rezab dlu kann,
cikbambam
2nd
3rd
3rd ?
4th!
sape org ke-10 aku belanje mekdi..
10th!
ni semata-mata nak mekdi ke camne juri?? hahahaha
Taknak mekdi. Nak medi
hahaha..ade je jawapan ko kan juju..
ehemm~
Uhuk
nak air ke?
Suap jap
suap sendiri! ?
Hmm yelah
hmm. nah! ???
Kesepuluh…. ?
macam tipu je ni..hahaha
CIKBAMBAM. KO AREA MANA? KO DEKAT2 JE KAN DENGAN AKU? SEBAB KO HIKING BROGA HARITU.
AKU ORANG KESEPULUH. AKU NAK CLAIM MEKDI.
~saja capslock takut cikbambam tak nmpak.
Ko duduk semenyih ke? Adakah kota berjiran?
aku bukan kat semenyih. tapi dekat jelah. aku syak cikbambam keje area semenyih ni. cikbambam. mana ko? dan2 hilang.
~alang2 ni. ko duduk mana juju?
hik! juju pulak. haha
Aku duduk sebelah semenyih.hhehe
kat mana? aku fail geografi. huhu
oii medicakk..aku keje nilai la..tp rajin g semenyih..
ade skandal kt sane..kahkahkah..
dekat je nilai semenyih..ko ddk mana?
nk tuntut mekdi ke??hahaha
Tuhan kirimkanlah aku.. Kekasih yang baik haaatiiii yang mencintai aku apa adanyaaaaa
**lagu main kat kedai seblah
abang singkong..jgn lupe susu kan anak ye..huhu
Haa..jom lepak mcd semenyih malam ni
siyes ah ajak lepak?hahaha
ko ktne?semenyih?beranang?ke kajang?hahaha
ko area semenyih ke? drive sini amik aku. aku rabun malam. kahkahkah
ohhh yeke hihi. aku shah alam. hihi. syhhhhh. alaaa. dekat lah kan dgn ko. hahaha
erm..rasa nak sekeh2 je..hahahaha
oii..ko ni bg harapan palsu btl la..aku igt ko area sini je..
hahaha..
hahahaha. kira dekat lah tu. shah alam – semenyih. sejam lebih je. huhu
Aku keje shah alam jugak wei. Jum lunch sok ?
takpelah. TAKNAK. ???
ajaklah sayap pepatung ko
Betul ke ko kat s.alam medi?
Bjiran rupanya ko ngan aku…
berjiran? ko mana? subang? sungai buluh? ke mana ?
#jejakkasih
Klang..
Tapi aku area dekat2 da ngn s.alam..
oiii. ada skandel. siapa kah??
~singkong, sabar ye. nak bahu?
hahaha..skandal la beb..
boipren xde skandal pun jadi la..hahaha
**inibukanserius
takpelah bambam. asalkan bukan bapak org. sepanjang hayat ko kena kecam. haha
~kalau dah jodoh nk buat mcm mana kan? huhu
aku kan da ade singkong..
cukup la sorang je..hahaha
**oii budak..aku nk tny soalan ni..ini serius
soalan serius sgt ke?
#no komen
haha
mana soalan ko cikbambam? aihhh. bedebooo aih macam nak akad nikah.
hahaha..patut si juju yg bedebo nk akad nikah..haha
**soalan ngok ngek je..nk tny kt ws xde no ko..hahaha..sat g ade yg kecam plk..huhu..aku runsing ni..aku xleh reply komen kalo gune nset..ape yg perlu aku lakukan??
_gadis runsing
haishhh. bedebooo je. ingatkan nak tanya, bila aku nak kawen. soalan maut tu. hahaha
~ko pakai hp apa? haritu pon aku tak boleh komen guna hp. tapi sekejap je. lepastu ok balik. aku clear history aku. aku online balik FS shasha. ok je.
~atauuu, ko kena banned kot? hahahahahahah
soalan ni ko patut tanya singkong. sebab singkong pakar it. penggodam. hacker. hahaha ??
hahaha..ko budak kecik lg..bagi aku kawen dulu..hahaha
**ipong..aku tny ko sbb aku pasan ko ade penah tny sblm ni kt komen..hahaha..
**haaa..pesal nk banned aku..aku budak baik kotttt..hahaha..
**singkong bizi jaga anak..
ko kena tukar hp vertu kot. hahahahaha
Medi bila nak kawin oi!
tgu ko masuk minang..
juri..umo ko bape??muka macam kanak2 x cukup umo je..
hahahhaahahaahha
~sorry. takde niat nk gelak.
hahahhahahaahha
entah. tunggu putera raja datang naik kuda putih.
jurifs da kene tolak tepi da kan??
faz ade can ni..hahaha
eh takpelah cikbambam. kena kecam aku kang. huhu. faz muda weh. huhuhuhu. adik2 je.
faz umo bape?ala2 ko je kot..aku ngn singkong je da dewasa kt sini..hihihi
faz 25
maira 27
singkong n ko. sebaya kot.
juri tadi aku tanya dia ckp tahun 90. maksudnya 27 tahun lah.
aku bukan tahun 93. hahaha. faz muda setahun dari aku. hohohoho. ko kira lah sendiri bape umo aku. kalau betul aku blja mekdi
eh lupa nak tambah. RC umo 19. hahahahaha
hahaha..ko 26 ke?alahai..muda lagi tu..beza setahun je pun dgn faz..hahaha..nak mekdi plissss…huhu
sbnr nye aku bukan sebaya singkong..kakakakakaka..sume kene tipu..huhu
muda apa? tua gayut dah. huhu. aku tak boleh. aku kena org tua atau sama umo dgn aku. baru dtg feel. kahkahkah
~brapa umur ko? tipuuu ni. huhu. singkong 28 kan? ko? jgn cakap ko 19 janda anak 2?
jadah nye janda anak 2..hahaha..bengong la ko ni..hahaha..adoi..tegelak2 aku baca ayat ko..
eh..aku suke je laki muda..sebab cm comel..kalo buat salah boleh aku tangan kan je..hahahaha..
umo aku rahsia laaaa…g tny EL..die tau..huhu
hahahahahahah. tak best laki muda. pm tepi lah cikbambam. hahahaha
biar aku tekaaa. 29?
kan kan kan?
aku 11 tahun tua dari rc..sila kira..hahaha..
kalo betul aku lanje mekdi..hahaha
hahaha..kalo tipu docee ehh??
x nampak mcm 30 ke??ok2..aku up 31 la..hahahaha
Aku ngan juri umur lebih kurang je..
berapa? 28? juri? 27?
Hahaha.. Aku 28 la.. Nak kira 27 pun aku x kisah.. Haha
alamakk..igt kan da tido..
tejaga kot? anak nak susu
hehehe..aku membayang kan singkong jaga anak..
comel nye..huhuhu
singkong ni mcm abg long kan. dgn tinggi n sado. putih pulak tu. minum qu puteh ke apa? kahkahkah
tah2 duta qu puteh..hahaha
**membayangkan singkong buat jari qu puteh tu
**ko bile nk tido ni medicakk?x kojo ke esk?
keje. tengoklah kalau aku rajin masuk opis. huhuhu
nanti aku tido lah lepas nampak seseorang drop komen kat sini. hahahaha
ko tgu jurifs komen ke?alololo..omeyy nye..hahaha
mmmmm. tak kose lah i tunggu dia.
Rinduuu ke.haha
bayangkan je la.. Kot2 nnt jd duta btul2 haha
Lighting tu hahaha
singkong. pandanglah sini. knp pandang sana?
~cikbambam desak aku suruh tanya.
kalau pandang depan tkut nnt cikbambam seram haha
Anak panggil mak dia.. Haha
anak mana satu?ade 4 anak tu..hahaha
ntahlah yg mana satu.. x kenal lagi muka diorang hahaha
Owhh umo lbih kurg je msing2.. Mati2 ingt medi 24
taklah feeya. aku 26. hihi. ko feeya? umo berapa?
aku tahun 91.. nsib baik paling muda 😉
Ko ni pengumpul data umor orang ke ape?
Dah agak mesti ada orang petik nama aku rupa rupanya korang ye hahaha. Ala kau medi orang lagi nak muda kau nak yg tua tua. Adakah disebabkan itu kau taknak dekat aku dan lebih memilih jurifs yang berumur 27? Aku 26 dah bulan depan ni. Saja bajet muda mengaku 25 sebab birthday aku yang ke 26 tak bersambut lagi???
kann..lelaki muda pun ape salah nye..cikbambam okey je lelaki muda..perangai comel2 je..hahaha..
**medicakk..faz da bkk jalan da tu..gud luck beb..hahaha
itu ko cikbambam. aku tak gemar sgt laki muda dari aku. walapon setahun je. aku rasa tak best. dia punya rasa tak best tu, rasa mcm cheta dgn zain. haha!
~memilih sgt kot aku ni? tu yg sampai skanggg, sambunglah sendiri. haha
yelah. aku suka yg tua. lagi tua lagi bagus. hahaha.
bukanlah weh. jurifs pon taknak dgn aku. alahhh ko ni, biasalah komen2 dekat sini. buang masa melepak kt sini. kecam mengecam kt sini. mcm tak biasa. hihi
~ jadi? umo sebenar ko 26 lah?
do you hear me
Im talking to you
Across the water
Across the big blue ocean
under the open sky
Oh my,baby im tryin
Lucky im in love with my bestfriend
cikbambam rasa hantu tu saje nk test2 sua hang tu..
x muat tu die pulangkan balik..hihihi
setori ni ok..tiada unsur keseraman..cara penulisan ain boleh diperbaiki lagi..
tp bagus la utk 1st time menulis kan..cikbambam tgu next setori ain k..
cikbambam bagi 5/10..
Cerita best.. cuma mungkin maira baca dah dekat-dekat senja ni.. jadi macam pening sikit… BTW teruskan menulis lagi ye Ain..
8.2/10
hahaha..alasan xleh pakai maira ni..
ke memang pening??hehe
Just nice. Cukup rencah
Pekat utara noo.haha
5/10
Penggunaan noktah, koma, pembuka & pembuka kata bersepah. Memandai je kau menjarakkan benda yang tak perlu.
Dulu cikgu BM kau tak ajar ke?
Papa x ajar marah2 orang ni
alaaaaa papa niiihh 🙁
errr ada lak yang suka menyibuk.
dah tak fun nak komen kt FS ni. tak macam sebelum ni.
oh dear lord, i miss kak yulie!! (& EL & faz ahmad… and MIKA of course)
i dont know you, so please jangan menyibuk.
Rindu nak dengar orang tu panggil faz OPPA~ confirm kena kecam kalau pengecam tegar perasan ni. Rindu GS jugak! Tapi paling rindu dengan kak yulie. Ya GS tak tahu kenapa sekarang ramai betul yg busuk hati,iri hati membiak biak kecam kita. Jealous betul dia tengok kita agaknya
itulah geng sajat pun rindu nak tegur abang faz 🙁
kak mami tak marah kalau tak sejantina.. well kawan tak slah.. jangan sampai menggalakkan yang nyata haram.. itu kehendak individu la nak sapot lgbt ke ape.. kak mami komen fs ni dari cite yg first keluar.. cuma tak balas membalas macam skang.. n nickname pon lain.. so ni last komen from kak mami.. no more mak beranak 3 otw sorang.. bye adik2.. sajat punya geng.. balik ke fitrah ye.. mati tu pasti.. ❤️
lek la mami..awat mrjuk..p lantak la arbok ni..cheq da la ghajin baca komen mami..da lama xkomen ghindu asik jadi silent reader ja..
Kak kenapa ni? Faz tak macam tu lah. Faz masih waras lagi. Geng sajat ni betul betul geng sajat atau sekadar nama? Okay faz keliru
eleh sikit sentap mcm pompuan.. wek! okay pasni aku tak kacau ko tau.. ?
siapakah?
wei el.. kak mami dah la tengah morning sickness pagi – malam.. janganla ko mualkan kak mami lagi.. aku sebat jugak si el ni pakai getah paip kang!
EL pon tak tau dia ni LELAKI ke PEREMPUAN. Hahaha.
#bedal je
Pening baca sbb x dak perenggan..
(Sila ckp dgn loghat utara)
Resort ni macam tau ja yg mana (ye2 je tau)… Sbb dulu masa aku praktikal, hampir2 nak pi resort ni sbb aku yg urus bab penginapan…
Legging hg tu depa pulang balik sbb x muat kot.. Hg pakai saiz S depa pakai free size (memandai)… Huhuhuu
aah..ak pon rse peniing gak nak bce..mcm bnyak sangat bende y x perlu cite pown xpe contoh mcd tu..
n personally ak x suke bce cite org sikit2 nangis la ckp smbil nangis la.. hati tisu~..
Nice.. tapi..sorry..bahasa kurang paham lah..hmm..
Kalau pergi hotel , kalau boleh baca yasin dulu ke ape. yang penting bawak surah yasin
jgn lupe kepci cikbambam..hihi
Haha! KFC Thailand ?
2 tau..satu cikbambam..satu utk singkong..kahkahkah
share sudah. kate sweets!
kami da x sweet..hampir bercerai ni..kahkah
tapau asing2 tau..nnt singkong tibai ayam sepaisi cikbambam plk..haha
Nasib baik bukan hotel 700 RINGGIT SEMALAM TANPA GST kan el.hehhe
Hahaha ! Nanti jadi Hotel Port Dickon RM700 semalam tak termasuk GST
Yess 1st comment!!!
Aku x smpt duk kat utara so x brapa nak faham bbrapa part.. Setori is okey.. X seram dan x juga mengecewakan..
Kipidap Ain 6/10
#donemagrib.
kahkah
First komen ke..kenapa komen singkong d bawah komen aku..hahaha
singkong ni biasalah. konfident dia tu tinggi tahap dewa.
~ko bagi jelah dia perasan dia no 1
Alaaaa.. Setuju je la kan.. Hahaha
Hahaha..lebih dari over dah tu..break the limit..haha
~singkong nombor 1..yeah..(walaupun sebenar nya x..haha)
Sbb aku x suka tunjuk yg aku orang pertama komen.. Tu pasal aku turunkan ke bawah.. Haha kondipen mesti tinggi.. Haha
tahniah singkong. no 1. nah! ??????
Hahaha..bole pula buat camtu eh..nice..
#singkong-x-riak-orangnya.com
Nurul Ain,
Ko g hotel lama scary kat Ayer Keroh tu ke?
Ayat penulisan ko, skit jek kena perbaiki lagi k…
Apapun sblm nak masuk hotel,
Bgi salam dlu k…
berlemuih cekkk baca…nice sayang next time share lagi eh…hahahaha nad da khatam fiksyen shasha ni xtau nk baca padia lg…kut ulang2 ja tinggai ni…uhmm3
Baca komen da? Haha
malas la baca komen orang…hahahaha nak share kisah kita dekat sini tapi kisah tu belum ada penamat dia lg…hahahaha
Kisah kita berdua ke? Haha
uhuk..uhukk..sakit plk tekak cikbambam ni..huhuu
hahaha.. testing je tu.. da mcm nenek kebayan da cikbambam batuk2
hahaha..owh..testing je ke..
cikbambam nk testing jgk la nnt..hahaha
testing cikbambam.. maira support dr belakang hahaha
amboiiii abg singkong.. kemain ea??? slot citer bersambung dgn maira pun x habis lg.. ade hati ni.. hahahahaha
*cikbambam tengok ni… sebat ngn penyapu sikit
shhhh eii la budak ni.. jgn ckp kuat2.. d seru satgi datang la akak kau tu.. haha
hahahahaha tau takut..
bukan takut.. segan haha.. abang singkong x nak komen tmpt lain da.. ini yo la tmpt akhir untuk komen2 ku bersemadi.. Halalkanlah chit chat kami d sini wahai owner setori.. hahaha
eh segan??? macam kelakar je bunyi nye. hahahaha
maira pun sama abg singkong… tempat lain komen pasal setori je.. biar krik..kirk.. hahaha
ni minta halal komen merapu disini ye pak encik admin…
kira halal la.. hahaha gud girl gud girl
i am gud girl.. hahaha tengoklah adik sape kan??
haha.. sama2 baik kan.. to abg singkong baik bnyk.. sbb abg singkong x jd sepai.. haha
Mungkin penulis just nak share apa yg dialami, sbb tu style dia pun mcm luahan kat page KRT (kisah rumah tangga), asalkan semuanya terluah.
Mungkin jugak dia tak berniat nak jadi penulis cerpen atau novel. Maafkan la dia .
#sayadahmaafkanandabilalagi
hye..saya makcik bawang..
KRT? page apa tu? untuk org kawen jeke?
Alahh page ni femes la. Biasa sbelum kawen org suwit2 bagai post kat page INDAHNYA CINTA, BEECINTA SELEPAS NIKAH n mcm2 la page yg suwit2. lepas kawen dorg kebanyakannya akan cari page KRT ni. Ayat first mesti cmni ‘Salam, sye bla bla..tlong hidekan fb sye, sye baru berkwen…… ‘ hahahaha pegi la caei page tu
hahhahaahaha. ko ni mesti selalu baca page tu. ohhh. page tu kira meluahkan perasaan lah????? suami sy ni malas. suami sy ni ada pmpn lain. duit tak cukup? bla bla bla
Haaa dats rite hahahaha sume luar dalam nk cite kat situ. Kadang2 soalan bodo2 je tnya n problem pun bodo2 je. Ak tak follow pun la, dah kawen nati insyaallah akan ku cari page tu hahahah
ko mana ade fb..mmg la xtahu..
hahaha..tu page kisah masalah org da kawen2 ni..
kite kanak2..xleh masuk campur..huhuh
ada. tapi. jarang jarang jarang aku online. hihi
~malaslah nak baca masalah org. buat tambah masalah lagi. haha
kann..cukup la masalah ko ngn juju tu..
xperlu ko tambah kan masalah lain..ecehhhh..
aku dgn juju takde masalah. kitorang selalu gurau kasar gurau manja. naik kaki naik tangan. taik ko taik aku. barulah harmoni dan beseri2. hahahaha
Yup cikbambam kte kanak2 jgn baca, nati takut nak kawen hahaha
kak mami penah luah kat krt dulu masalah umahtangga.. kena boo je kat dorang.. terus delete fb murung seminggu.. tu page makcik bawang menyibuk hal umahtangg org je.. bosan weh..
paste kat sini kak mami kisah kak mami. hahahahahahaha
haha..terus delete??pasal ape kak mami?
pasal mak mertua kak mami ke?hihihi
#gosip
wei korang ni apesal da jadi noni.. kak mami gurau la.. tak penah kak mami join page tu.. pasal mak mertua and family belah husband takyah tanya pon korang dah tau kan hubungan kak mami gn dorang.. dorang tak tau pon cucu diorang nak masuk 4.. ahak.. sedih tau tiap kali raya asben takda.. terpaksa teruskan lakonan.. huhu
sabarlah kak mami. sabar itu manis.
oklah tu kak mami. setiap kali raya je husband takde. sy ni, setiap hari husband takde. hahahahahahahha
bengong ko dik medi.. pegilah menikah! juju ada faz ada.. pilih.. kalo ko nak dapat pahala lebih ha geng sajat tu tunjukkan jalan lurus.. haha
oiii punchline kau menjadi la .. gelak aku.. boss aku perati je aku tergelak kuat tadi..
bertabah btl kan kak mami..
mak mertua ddk n9 kn?
duduk mana?bia den carik..
nak pinjam penyapu nenek jap..hahaha
Hahah pernah jugak baca komen2 kat krt tu, bukannya dorg bg pendapat, lagi dikutuk ade la. Tak mmbantu lngsung. Mesti rmai yg extra kemurungan lpas post situ
aku dah cari page tu. ayat2 makcik bawang -cerai je.
hahahahahahaa
KRT = KERJA RUMAH TANGGA
KRT= Kecam Rumah Tangga
Hai mak cik bawang, mna halia lengkuas sume. Hahah
ade tu kat atas..g baca komen atas..
ade halia..lengkuas..serai..kunyit je xde..hihihi
Hahaha nasib baik kunyit takde
KRT = Kawasan Ruang Tentera
Haha
KRT = Katmana Ruangan Tu
Haha..
KRT = Kat Ruang Tengah
hahaha
Haha..tbaik singkong..
haha…KRT
Macam tak layak je nak tarik nafas kalau cerita tak berperenggan ni huhu
uishh..jgn la gitu..pengsan plk nnt x tarik napas..
hahahaha
Haha alhamdulillah belum pengsan lagi. Cuma dugaan baca td dok ulang baris yg sama banyak kali. Sedih gila
hahaha..ok..tu kelaka..sbb xde perenggan so konfius baca line mana da..
selalu jgk jadik camtu..last2 tkr next setori je..hahaha..nasib baik setori ni x panjang sgt..bertabah je cikbambam baca..
Hahaha kan.. mujur next story takde masalah yg sama. Huhu
I am back!!!!!! wooooohoooooo
aziq. cuti sekolah start bila?
akhir bulan 11
sekarang tgh periksa akhir tahun.doakan saya berjaya ye
umo aziq berapa?adik kak bambam pun tgh exam akhir tahun..huhu
eh. 13
tigabelas
lahh..sebaya adik kakbambam la..huhu
good luck aziq..
lelaki eh
adik kakbambam
kalau lupa panggil je nama kakak 3x.cak cak cak. sure boleh jawab.
belajar rajin2 ye. jgn ponteng kelas. jgn jadi mcm kakak. ye?
ok
Aziq! Akak tengok cerita adik dah kena trash 🙁
Patutlah cerita adik tak keluar keluar lagi 🙁
samala aziq…aku pun final exam ni..tak studi lagi kot…bole pulak layan FS..
Okay I tak faham sebabkan loghat dia dan jalan cerita dia yang pada I agak bersepah.
??
Ikr! I asyik ter repeat baris yg sama je. ?
Hi Lina!
Kita sependapat! Nama pun nak sama hehe??
Hi Luna! Omg i lupa greet you. Hehe
Eh haah kan, okay lets try next story kalau pendapat sama, kita sep! Haha ?
I baru dekat sini!
Tolong tunjuk ajar?
Okay kalau pendapat kita sama bole geng!??
Okay Lina!
Kalau pendapat kita sama lagi boleh jadi geng! Hehew????
hai LUNA. awek faz. cantiknya awak. hihi
Hi Cakk! Panggil you Cakk?
Itu cerita dulu sekarang kawan jee?
I tak cantik mana pun lah. Biasa biasa je I tengok muka I ni.??
Okay cukup sekali you cakap I cantik k? Segan rasa nak tukar balik gambar alien comel tadi tuu?
Nak puji kena bisik dekat I. Bia I seorang saje yg tahu?
nama i nur medicakk. tapi nama glemer i cakcak.
cantiklah tu dari i. kahkahkah
~ tak payah lah tukar. biar jelah gambar u. alaaa, sambung lah balik dgn faz. cuba kenang2 balik detik2 yg indah?
Sambung balik dengan Faz? Hahahaha entahlah pasal yang ini I tak dapat nak jawab?
Btw cakk, you tahu tak writer yang best best dekat sini?
Sesiapa ke yang tahu pls help me I nak marathon satu malam ni!
mmmmm tahu! writer #fazahmad
???
SI celupar, kucing kelabu, deefen, cik edot lagi ramai ah daus dak ingatt huhuhuhu….
Okay tersend ayat yang lebih kurang sama sekali lagi sbb ingatkan tak dapat post tadi! ??
memandangkan kak mami seorang yang jujur lurus bendul suka bantu orang baik hati dan juga cantik.. kak mami skip bace scrol smpi komen sebab asik berulang baca baris yang sama.. sila cuba lagi.. 1bintang untuk usaha menulis..
Seram j.meh akak bg 5 star!
Cerita best… cuma byk ayat ulang2…
.
Seram jugo kak oiii
Salam nurul ain mcm cite Soalnya Hati erra fazira.seram dan cuak bila bc.nurul yg lalui lg la kan.resort ke hotel mesti ada bilik yang angker.biasala.bilik atau rumah yang jarang 2 dihuni biasanya ada penghuni lain yg tak nampak dek mata kasar.mujur benda tu tak ikut balik penang.kalau tak haru.teruskanmenulis.
interesting..
antibody kuat..huhu
ni El ke clone?huhu
Best
Saya pun ada pengalaman di salah satu resort di Melaka…
Ase nak gugur jer jantung ketika itu
“Malam ni hang pi tdoq bilik lain . biar pi kat depa . dia nak main dalam blik hampa . Depa nak party malam ni”
amboi3… pandai nak brparty plak depa.
3/5
Aku sorang jee ke yang tunggu komen nama &resort ni kt mana….????
resort atas bukit kat ayer keroh…cer search…
macam mana la aku bole habis baca cerita ni…
cerita tu ada…tapi kalau buat perenggan , tak guna short form, jaga tanda baca, huruf besar kecik…insyaallah memudahkan pembaca utk membaca dgn seronok…btw best!!!
nenek kalau nak pegi bercuti, nenek akan google dlu, angker ke tak hotel ni..huhu..
Menakutkan den baca nya..seram..nice
Best tp sedikit pening bla baca
Akak rasa nak tunjal ja kepala kawang hangpa si Cha tu. Cabul sangat mulut.
Ada lagi yang perlu dibaiki. teruskan bercerita….
bosan la hanat
?
cter best.
tp buntang mata takde perenggan..
pahtu ntah susah plk nk hadam.