Shah Alam 2008

Salam sejahtera kepada pembaca-pembaca sekalian dan terima kasih andai cerita ini di publishkan oleh pihak Fiksyen Shasha.

Sebenarnya saya masih baru lagi follow page Fiskyen Shasha nie..Tu pun tahu melalui sorang kawan,so layan jer la waktu lapang..Okay di sini saya nak ceritakan kisah seram yang dilalui oleh saya dan kawan2x sewaktu kita org belajar di Shah Alam pada tahun 2008..(citer benar yang memang tidak dapat dilupakan sampai skrg)

So citernye mula macam nie, kami nie 5 orang di mana semuanye dari negeri lain2x, dapat belajar di salah satu institut dekat Shah Alam dan kami menyewa kat kondominum yang terletak dekat dengan institut kita org…First tu memang excited giler sebab kan semua baru kenal and tempat pun masih baru ,so kita org memang happy go lucky la, student life memang paling best la kan..hehehe

Okay citernye start lepas 2 tahun kita duduk rumah itu. First 2 tahun tu memang kita tak de kena gangguan apa2x tapi salah sorang dari geng aku tu nama dia aku bagi as Nisha la (nama samaran ye),di mana Nisha memang boleh rasa kewujudan makhluk2x yang bukan golongan manusia. Tapi si Nisha tak pernah tunjuk or citer kat kita org selama 2 tahun sebabnye ialah benda tu kan tak kacau kita so Nisha fikir kenapa nak citer kat kita org (nampak sgt yang lain 4 org tu memang penakut hehehehe)……..

Semuanya bermula dari suatu malam pada tahun 2010 (tarikh seriously tak ingat) di mana kita org celebrated birthday untuk salah sorang dari geng kita, nama dia nie aku bagi Shasha je (nama samaran juga)…

Yelah, waktu tu kan semua bujang dan excited potong cake jemput kawan2x lain then ambik gambar semua sampai tengah pagi baru semua masuk tido. Esok pagi tu bila bangun, aku macam biasa ar kena menghadap phone dulu sebelum teruskan kerja harian kan, sambil belek2x semua gambar yang diambil smlm masa birthday party, tetiber mata tertumpu kat satu gambar nie, di mana gambar nie sebenarnya diambil dari luar rumah dan (maksudnye aku dan lagi dua org kawn nie, Shan dan Wathi dari dlm rumah bagi pose utk gambr yang diambil oleh Shasha) Tapi yang peliknye hanya ade gambar kawan aku Shan dan Wathi saje dalam phone tapi gambar aku hilang separuh so hanya nampak separuh badan saje dan muka pulak muka org lain bukan muka aku ye, muka sorang lelaki dan memang jelas di dlm gambar tu..

Aku pun apa lagi terus menjerit la dan buang phone aku atas katil, semua yang lain terkejut dan bangun sambil perhatikan aku yang jerit nie..Kawan aku si Nisha tanya “kenapa ko menjerit pagi2x nie,wat happen? Aku pun apa lagi suruh dia ambik phone aku dan tengok gambar yang diambil tu dan ckp kat dia “Nisha ko tengok tu gambar yang diambil semalam, muka aku tak nampak tapi ade muka lain”…Nisha pun lepas tengok gambar tu memang terkejut dan kawan2x aku yang lain Shasha, Shan dan Wathi tengok jugak gambar tu dan semua memang terbeliak mata pagi2x tu…

Masa tu la Nisha bagitahu kat kita org yang memang dia tahu pasal kehadiran benda nie kat umah kita stay nie dari 2 tahun dulu tp dia pelik sbb selama nie benda tu tak kacau kami dn kenapa tetiber jer muncul pulak…Kita org pun apa lagi terkejut la and marah dia sbb tak bagitau awal2x..So lepas nie la bermulanya sejarah kisah seram kita org….Lepas berbincang kita org sepakat nak pegi ade satu tempat nie, si kawan Shasha bawa kita org utk buat perlindungan utk diikat kat rumah kita org stay nie sbb yelah lepas tahu ade benda kat umah tu,mcm mana nak stay kat sana lagi, dah ler masa tu memang susah nak pindah rumah lain…

Pada malam tu lepas kita org balik dari tempat tu, kita org pun masuk tido awal sebab semuanye penat lepas tak tido seharian tue…Mulanya masa kita 5 org dalam bilik, kita dengar ketukan pintu memang kuat bartalu2x di depan bilik kita…Si Nisha kwn aku nie suruh kita org diam saje jgn buka mulut dan tido, hanya Tuhan saje tahu perasaan aku ms tu (memang menyesal belajar jauh dari fmly ms tu huhuhuhu penakut la sgt)…Ketukan itu berhenti seketika dan dengar bunyi kerusi yang ditarik2x atas mozek kat ruang tamu pulak, berdesing telinga mendengar bunyi tue…Kwn aku Nisha bagitaw benda tu dah marah sbb kita kan ade buat perlindungan dan bawa balik kat rumah tu that’s why benda tu mcm tak puas hati dan kacau kita org… dan gangguan itu berhenti selepas seketika dan kita org pun dah buai mimpi ms tu…

Seriously guysss kita org memang mcm dlm nightmare stay kat umah sejak hari tu, keluar rumah sama2x balik pun sama2x even salah sorang dari kita abis kelas awal pun sanggup tunggu sampai semua abis kelas then baru balik rumah…kat umah pulak mcm2x gangguan, kadang kala kita org duduk kat ruang tamu buat assignment tetiber mcm org berlari hentak kaki kat rumah, then shower terbuka sendiri kat dlm bilik air, memang seram ms tu tapi kita org abaikan saje gangguan tu even kadang2x kita org takut kalau benda tu munculkan diri depan kita org… Sampai la satu hari tu hari Ahad kan cuti tak de kelas lagi so kita 5 org pegi la mandi kat swimming pool yang memang terletak exactly belakang rumah kita (rumah kita nie Ground Floor ye….) Sambil mandi dan bermain2x kat swimming pool tu, tetiber kwn aku si Nisha nie nak balik umah, katanye dah penat mandi so dia nak rehat kejap..kita org tak syak apa2x yelah sbb swimming pool kan dekat dgn umah so kita org tak pyh pusing jauh nak balik umah just lompat kat balkoni dah boleh masuk umah…ingat kalau apa2x senang la kita org balik incase Nisha kena kacau ker…so kita org pun okay je dia nak balik rehat and kita sambung la mandi2x…

Sampai la satu tahap nie aku rasa mcm tak sedap hati sbb kalau Nisha dah siap pun dia boleh jer duduk kat balkoni tengok kita org mandi dan berbual2x kan tp nie mcm dia tak wujud langsung…so aku ajak kawan2x yang lain untuk balik rumah dan sebaik saje sampai pintu memang terbuka dgn gate sekali, so kita org masuk dalam sambil panggil nama Nisha nie, memang tak muncul and then tetiber nampak dia mcm terduduk kat atas kerusi kat dapur tp mcm badan separuh ke bawah..aku pun apa lg terus lari kat dia dan tengok memang dia tutup mata tak gerak2x langsung…kita org panic betul sbb tak tahu apa yang terjadi dn kejutkan Nisha tp dia tak bangun jug.

Lepas tu aku perasan yang sebelah meja dapur ade byk ubat yang berselerak dan bila ambil dan tengok semuanya expired dan baru tahu rupa2xnye ditelan semua ubatnye oleh Nisha…sebabnye kita org tak tahu…Aku pun terus call kwan aku yang ade kete nie dan bawa Nisha pegi hospital utk dirawat…Selepas dirawat doctor bagitaw yang Nisha nie memang makan semua expired punya ubat tp nasib baik masih boleh diselamatkan…

Lps dah discharge bawa balik umah, kita org tanya kat Nisha “kenapa kau buat mcm tu? Ade masalah cubalah share jgn sampai cam nie”…tp dia diam saje and then baru citer kat kita org yang sebaik saje dia balik rumah lepas mandi hari tu, dia kena kacau oleh benda yang ade kat rumah kita…kan Nisha ada kuasa yang boleh tengok dan rasa kewujudan makhluk tersebut dan makhluk tu mcm jerit kat dia dan kacau dia sampai Nisha tak boleh tahan dan telan semua ubat2x yang ade kebetulan kita simpan utk dibuang.

Selepas dengar saje citer Nisha, mahu saje kita org cabut lari dari rumah tp mana nak pegi sbb kita org pun dtg dari jauh dan stay kat sana kan…So aku start la cari rumah baru sbb semakin lama semakin berani pulak makhluk tu kacau kita org tak kira siang hari atau malam..Bila tgh masak kita rasa ade org diri sebelah dan tgk kita tp kalau kita toleh tak de siapa kt sana….bila mandi pun rasa sama sampai nak mandi pun kita org berdua (nak buat mcm mana takut benda tu muncul)…ms study pulak dengar bunyi tapak kaki jalan2x padehal kita org duduk jer….Bukan setakat jalan biasa, hentak2x pulak tu..nak tido pun tak boleh sbb Nisha selalu meracau selepas kejadian hari itu, dia selalu termenung dan tengok hujung meja kat dapur dan bagitahu benda tu asyik memerhatikan kita org saje…Scaryyy betulll!!!!!!!

Tu la kehidupan yang kita lalui selama setahun jugak la kat umah itu…kadang2x rasa nak balik negeri asal je tak nak belajar lagi tapi sedih kan sbb dah 3 thn belajar and dah nak abis pengajian pun lg setahun lebih so memang stay kat sana tp masih teruskan pencarian rumah baru…Benda tu memang tak suka kita tinggal kat umah tu lagi, benda tu dah buat mcm2x sampai satu hari tu Nisha kena rasuk dan dia menjerit2x ckp “ko org keluar dari rumah nie kalau tak I akan ambil nyawa” and memang kita org sedih sgt ms tu sbb Nisha memang kesian…Selalu jugak dia kena rasuk dan ms tu semua kita akan bawa sorang jiran kita yang memang mahir/pakar dlm keluarkan benda2x nie semua…Tapi sampai bila nak biarkan Nisha terseksa….

So kita org buat decide tak kisah mcm manapun kena keluar dari rumah tu dl masa seminggu and memang kita bernasib baik sbb dpt sebuah rumah dekat kondominium yang sama dan blok yang sama tp Nisha tak berani nak stay kat area sana lgi so dia terpaksa dibawa pulang ke rumah dia kat KL dan ulang alik ke kelas sbb ms tu pun tinggal berapa bulan je utk pengajian kita nak abis….And selepas itu tinggallah kita berempat sampai kos habis and now thank God semuanye dah berkeluarga kecuali Shan(hope that u will find the best one very soon) dan everyone is happy and buzy with work and family…

Guyss, I tak tahu mcm mana for u all but memang kita org tak akan dapat lupakan kisah seram yang berlaku kat kita org and until today kalau kita unite memang citer nie jadi main news among us….tp pengajaran yang kena ambik ialah kalau kau org face situasi mcm nie please maklumkan kat family atau jangan stay kat tempat tu sbb apa2x pun boleh berlaku, even that day kita org bernasib baik sebab sempat selamatkan Nisha if not memang perasaan bersalah akan menghantui kita org sampai skrg…and biasa la kalau jiwa muda nie memang selalu suka mencabar dan suka buat benda yang dilarang tp tolong ambil iktibar dari citer aku dan jgn cuba mencabar makhluk2x yang bukan dari golongan manusia….Sekian terima kasih…

Hantar kisah anda: fiksyenshasha.my/submit

7 thoughts on “Shah Alam 2008”

    • maybe this story not scary for u all tapi I yang melaluinye so I tahu mcm mana i ngan kwn2x berhadapan dgn situasi mcm yg citer kat atas nie…

      Reply
  1. Perlindungan ape tu..?perlindungan insurans ke wang perlindungan..?haha
    Korang buat tangkal gantung kt umah ke..kalau jumpe ustaz ke mntak pagarkan dgn ayat² suci ltu lah yg biase kite buat..melain kan korang bukan muslim

    Reply

Leave a Comment