Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada pembaca setia Fiksyen Shasha. Nama aku Hani, student UITM Puncak Alam. Dulu aku pernah post cerita pasal misteri Uitm Puncak Alam. Memandangkan ramai jugak yang berkongsi misteri tentang tempat ni dan ada jugak yang bercerita kat aku tentang pengalaman diorang so aku nak share la kat sini. Tapi aku nak ingatkan lah jugak, share ni just untuk ambik pengajaran dan peringatan supaya jaga diri masing-masing. Bukan untuk korang jadi takut untuk study la apa lah eh. Ingat Allah banyak-banyak.
Untuk student sini, memang korang akan familiar dengan Bukit Angsana. Kat puncak bukit kecik tu ada macam tiang lampu besar. Sorry aku tak tau nak describe tiang tu macam mana. Bukit tu memang sunyi dan tersorok sikit. Hanya student yang suka meneroka je akan naik ke bukit tu. Once kau naik bukit tu memang rasa tak nak turun sebab scenery dia sangat cantik. Nak jadikan cerita, satu petang tu aku pergi lah jogging dengan 3 orang kawan perempuan aku.
Bila dah sampai atas tu lepak la jap amik angin. Tak lama lepas tu ada kawan laki aku sorang naik tempat tu jugak. Dia perhati je kat tiang besar tu. Aku malas nak cakap banyak time tu sebab penat. Dekat nak senja, kitorang nak turun dia cakap kat kitorang. “Berani betul perempuan 3 orang tu”. Aku pandang pelik kat dia. Aku cakap lah mana ada sapa kat atas tadi. Kita je ada. Dia pulak pandang pelik kat aku. Pastu dia cakap, habis tu siapa yang duduk buat halaqah atas bukit tu?
Pucat muka kami time tu. Bila betul-betul sampai bawah baru aku tanya dia balik. Dia pun cakap lah yang dia betul-betul nampak 3 orang perempuan tengah duduk kat situ siap bergelak lagi. Aku dengan kawan-kawan aku confirm yang kami memang tak nampak siapa time tu. Then kawan laki aku gelak. Dia cakap la yang selama ni dia dengar je kawan2 dia cerita benda pelik kat bukit tu, sekarang dia pulak yang kena.
Dia siap pesan lagi kalau nak naik bukit tu janganlah time senja ka sorang-sorang. Ada member dia tu naik sorang, bila turun dia rasa ramai sangat turun sekali dengan dia. Macam ada penghuni lain kat tempat tu. Lagi satu tempat tu memang bahaya, kalau jatuh tu tak ada siapa akan jumpa kita.
Then dia pandang aku. “Kau tak nampak apa ke?”. Aku cepat-cepat geleng. Padahal aku memang nampak.
Lepas aku cerita pasal misteri Puncak Alam tu, memang aku nampak je benda-benda ni. Takut aku nak describe. Yang pasti kawan laki aku nampak tu versi normal padahal aku nampak bukan manusia. Just nak pesan, jangan pergi sorang-sorang, jangan berkasih sayang dengan awek atas tu lagi naa. Cuma takut satgi bawak awek naik atas bukit tapi turun bawah benda lain pulak.
Oh, one more. Sekarang ni musim histeria. Jangan lagha sangat bergelak tawa tak ingat dunia. Baca Quran jangan lupa, solat jangan tinggal. Lagi baik bukak je surah al Quran atau zikir2 biar sentiasa terbuka dalam rumah supaya terlindung dari gangguan makhluk halus. Ambik wuduk dan baca ayat kursi untuk perlindungan diri. Sekian, peringatan ikhlas.
- Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
yg versi tak normal macamana pulak. tak cite pun ??
“Aku dengan kawan-kawan aku confirm yang kami memang tak nampak siapa time tu”
“Aku cepat2 geleng…padahal aku nampak…”
Dik…
Jalan Citer ni dh cukup pendek,tapi akk ttp x paham mksd ekau…
Ke akk yg mmg bluurrrr…????
A ah. Mula2 ckp xnmpk, phtu ckp nmpk versi lain plak
pendek betul cerita . bahahahahhaha . biase la dah nama nya bukit/gunung semua berpenghuni , selagi kita tak buat bende yg tak senonoh dia tak kacau kita .
apa lah.cerita la apa kau nampak……ini karangan macam nak bagi nasihat jer..bukan nak cerita…haishhh
hm..xbest lgsg n aku rase xde kene mgena..
xpyh tulis lg la..
org len share ko pn nk share
Haha.. dia pn nk citer jgak pgalamn dia.. kire ok la ni.. pendek.. xsmpi 3 min hbis baca da.. cume xtaw apa y dia nmpk je la..
…………meh
boring. Bukit dan gunung memang lazimnya ada penghuni yang kita tak nampak, tak ada apa yang pelik. ‘hikers’ pun dah biasa cuma jangan pergi masa waktu ‘tak afdal’ je. lol
overall story: 1/10 stars. really short and boring.
Iols exstudent situ jgk.. Batch 2013-2015..bukit tu penah naik 2x naik ramai2.. mmg sunyi situ.. Naik pun dah petang.. Turun sblm senja dah.. Konon je nk jogging kuakan peluh.. Turun bukit jumpa dewan makan..melantak pulak.. Kah3..btw bru tahu nama bukit tu bukit angsana.. Hahaha
ingtkn cerita lah ape yang ko nmpk sebab ko kata ko nmpk bukan orang..hemmm