Kelas aku tak banyak sangat hari ni. Tapi aku ada kelas waktu akhir, 2 periods. Biasanya waktu akhir ni ramai la budak-budak mengantuk. Sebelum ke kelas, aku fikir dulu nak buat aktiviti apa. Memandangkan kelas akhir ni kelas Form 2, jadi aku decide nak buat games. Fikir punya fikir, aku dapat idea nak buat games pasal traditional games in Malaysia. Budak-budak zaman sekarang tak kenal dah congkak, batu seremban, konda-kondi apa semua tu. Diaorang tau Candy Crush, DOTA, COC.
Budak-budak memang suka games. Hari ni aku buat pasal permainan tradisional. Aku bagikan kumpulan, diaorang draw lots then akan dapat la traditional game apa untuk kumpulan diaorang. Lepas tu, diaorang kena terangkan macam mana nak main. Aku suruh diaorang susun meja dengan kerusi dekat tepi kelas. Diaorang pun main la games yang diaorang dapat tu ramai-ramai. Memang meriah sangat kelas masa tu. Budak kelas lain pun nak join jugak, siap ajak cikgu diaorang join. Masa tu kelas cikgu Aziz. Oleh kerana mood cikgu Aziz okay, dia pun join sekaki. Sabar je la.
15 minit sebelum habis masa, aku suruh diaorang stop. Cikgu Aziz pun suruh budak kelas dia balik ke kelas masing-masing. Budak-budak kelas aku dah susun balik meja diaorang macam asal. Aku tanya diaorang best tak main. Of course satu kelas jerit best dan nak main lagi. Kalau main, nombor satu la. Kalau suruh study memang layu habis.
“Cikgu, spirit of the coins ni permainan traditional jugak ke?” tanya Mun, budak yang paling kepoh dalam kelas tu, secara tiba-tiba.
“Ish, apa kamu ni? Benda tu bukan mainan, tu syirik namanya!” kataku dengan tegas. Budak-budak ni kalau tak tanya benda mengarut, tak sah!
“Ye ke, cikgu? Kalau main macam mana? Dosa ke?” tanya Mun lagi. Cara dia tanya tu sangat la annoying. Yang lain pulak dah bising-bising pasal ni. Aku suruh diaorang diam.
“Dosa besar, cik adik oi!! Dosa syirik ni Allah tak ampun free tau! Kau kena mintak ampun dengan Allah! Kalau saya tau awak main benda tu, jagalah/!” aku bagi warning.
Budak-budak lain dah marah kan Mun sebab buat mood aku berubah. Aku bukan nak marah sangat, tapi aku tak nak ingat balik apa yang berlaku masa aku darjah 6 dulu. Kawan sekelas aku pernah main benda syirik ni. Cikgu tak ada sebab pergi kursus. Lagipun waktu tu kami dah habis UPSR dan terpaksa datang ke sekolah, jadi ramai la kawan-kawan sekelas aku bawak board games. Ada yang bawak Saidina, Chess, macam-macam lagi la.
Masa sekumpulan budak perempuan main benda tu, aku perasan sesuatu di bawah meja diaorang. Aku amati betul-betul ‘benda’ kat bawah meja tu. Aku terkejut tengok ada makhluk berbulu. Tangannya yang panjang keluar dari bawah meja dan pegang tangan kawan aku, Sara sambil gerak-gerakkan tangan dia. Orang lain teruja sebab coin tu bergerak sendiri. Kalau diaorang tau ada benda berbulu bawah meja, dah tentu diaorang demam seminggu.
Sejak dari hari tu, aku memang anti dengan permainan syirik tu. Dah lama aku tak dengar orang sebut pasal spirits of the coin. Tiba-tiba hari ni ada pulak yang tanya. Spoil mood betul la! Aku ke kantin untuk lepaskan stress. Memang banyak aku makan tengahari tu. Sampai rasa buncit dah perut aku ni. Aku balik rumah, solat Zohor dan tidur akibat kenyang punya pasal.
Sya dengan kawan-kawan dia yang lain kena pergi kursus. Biasalah, jadi cikgu baru ni banyak la kena pergi kursus itu, kursus ini. Boleh jadi kurus semua cikgu kalau banyak kursus setiap tahun. Diaorang bertolak petang tadi, pakai kereta Imah, cikgu baru satu batch dengan Sya.
Malam tu aku tengok TV dengan Encik Li, rancangan Wipe Out dekat AXN. Memang tergelak sakan la kitaorang. Encik Li ni time dia tak serius, dia memang sporting habis. Tapi kalau dia serius macam semalam, memang muka dia lain macam. Kekadang aku pun tak berani nak buat lawak.
“Encik Li, yang pasal semalam tu apa jadi? Kemain kau serius,” tanyaku.
“Ada benda datang. Lepas tu pagar dekat tepi asrama lelaki pecah sikit. Aku tak dapat nak cari benda tu dekat mana sebab dia datang sekejap je,” jawab Encik Li.
“Tadi, aku nampak nenek tu lagi. Muka dia marah semacam je. Apa lagi yang dia tak puas hati? Dah lama dia tak datang. Tup tup pagi tadi ada muka dia terpacak kat tingkat atas,” aku memeluk bantal.
“Biarkan aje nenek tu. Agaknya menopos kot. Tu yang marah tu. Macam kau la, Fia. Time cuti-cuti Malaysia, semacam je muka kau,” Encik Li gelak.
Aku hempuk dia dengan bantal. Time macam ni boleh pulak buat lawak biawak!
“Hei! Orang serius ni, dia main-main pulak. Aku dah la malas nak layan nenek tua tu. Nanti soalan yang sama jugak yang dia tanya. ‘Kenapa kau kemari?’” ake ajuk cakap nenek tua yang aku nampak tadi. Encik Li gelak lagi. Dia cakap suara aku sama dengan nenek tu. Aku hempuk dia dengan bantal sekali lagi.
Tiba-tiba ada ketukan dekat sliding door. Aku dengan Encik Li terkejut. Nasib baik tak melatah. Abang jual karipap ni ada lagi? Dah lama dia tak datang jual karipap. Dulu dia kerap jugak datang sebab aku marah dia jual karipap kat tingkat 3. Lepas tu, dia willingly jadi spy aku, menyepai budak-budak yang ponteng prep. Bagus jugak dia ni.
“Ha, nak jual karipap ke?” aku buka sliding door. Abang Karipap tu sengih je.
“Tak la. Dah pencen,” jawabnya dengan muka selamba. “Ni, nak bagitau korang. Ada kejadian dekat asrama lelaki. Ada budak kena sampuk.”
Aku dengan Encik Li saling berpandangan. Biar betul mamat karipap ni?
“Tak caye? Tak caye pergi la tengok sendiri,” abang karipap menjengketkan bahunya lalu menghilang. Eh dia ni! Suka hati dia je nak datang lepas tu hilang. Aku baru nak tanya details.
Kemudian telefon aku berbunyi. Aku dengan Encik Li terkejut sekali lagi. Malam ni agaknya malam terkejut sedunia. Aku tengok nombor Cikgu Aziz tertera dekat skrin.
“Hello. Assalamualakikum, cikgu Aziz. Ada apa?” tanyaku dan masa tu aku dah rasa lain macam. Macam ada benda berlaku.
“Waalaikumussalam, cikgu Sofea. Maaflah ganggu malam-malam ni. Ada budak kena sampuk ni, cikgu. Saya tak larat nak buat sorang ni. Cikgu boleh datang blok 2 tak?” suara cikgu Aziz macam cuak je. Aku tengok Encik Li, Encik Li tengok aku sambil angkat kening.
“Ha, boleh, boleh. Kejap lagi saya datang,” aku terus matikan talian dan bagitau Encik Li pasal budak kena sampuk. Betul la cakap abang karipap tu tadi. Aku ingatkan dia main-main.
“Kau pergi dulu. Aku akan datang kemudian,” katanya lalu hilang. Aku terus tukar baju dan turun ke bawah.
Masa aku on my way turun tangga, nenek tua tadi tercegat dekat depan aku. Mukanya masih lagi menunjukkan dia masih lagi marah. Apa lagi nenek ni? Apa la yang dia tak puas hati? Hari tu bukan main merayu tak nak ganggu dah. Ini tiba-tiba je muncul. Pening aku!
“Aku tak puas hati! Aku tak puas hati!!” jeritnya sampai nak pekak aku. Dah la dekat tangga ni memang bergema. Dia jerit sampai mulut dia terlopong luas macam dalam cerita The Eyes. Aku tutup telinga lepas tu jalan je, tak layan dia. Dia jerit lagi tapi aku berlari menuju ke aspura yang tak jauh dari aspuri.
Aku sempat baca ayat-ayat pelindung dan tiup dekat seluruh badan aku. Encik Li pun muncul dengan pakaian pahlawan dia. Sampai je dekat aspura, ramai budak-budak laki sedang mengerumuni satu bilik ni. Dengan pakai boxernya, dengan tak berbajunya. Bila aku jerit suruh balik bilik masing-masing, barulah nak malu, berlari sambil menjerit bagai. Aku masuk bilik budak laki ni. Hakim namanya. Dia tengah menangis. Cikgu Aziz tengah baca ruqyah.
“Apa jadi ni?” tanyaku pada roomate Hakim, Afiq.
“Entahlah, cikgu. Tadi masa prep dia okay. Lepas balik prep dia nampak sedih. Lepas tu dia nangis cakap nak balik,” jawab Afiq.
“Nak balik? Homesick apa dah form 4? Dah tua pun homesick ke?” perli aku. Masa tu, Hakim meraung cakap nak balik. Afiq dan cikgu Aziz pegang dia takut dia lari keluar.
Aku baca ayatul Kursi lepas tu hembus dekat muka dia. Aku buat macam tu beberapa kali. Kadang-kadang aku tiup dekat ubun-ubun dia. Tapi masih tak menjadi.
“Cikgu Sofea, kita kena panggil Ustaz Ali macam ni. Saya pun dah penat melayan perempuan dalam badan Hakim ni. Asyik cakap nak balik. Bila tanya, dia nangis, tak nak jawab,” kata cikgu Aziz.
“Ha, boleh jugak. Cikgu call Ustaz Ali. Biar saya pulak yang uruskan,” aku mengangguk. Cikgu Aziz terus keluar dari bilik nak telefon Ustaz Ali.
Aku dengar Afiq suruh Hakim lawan benda tu. Tapi Hakim asyik nangis. Cakap nak balik, nak balik. Aku ni jenis yang tak pandai nak pujuk-pujuk. Terus aku marah Hakim.
“Hei! Nak balik! Nak balik! Yang datang sini tu kenapa?” marahku.
Perempuan tu tersentak. Ha, tau pun boleh diam. Ni asyik nangis je.
“Dia yang panggil saya datang. Lepas tu, dia tak tau nak hantar saya balik. Saya nak balik,” dia kesat air mata.
Cikgu Aziz pun masuk semula dalam bilik. “Ustaz Ali akan sampai kejap lagi. Ha, macam mana cikgu?” tanya cikgu Aziz.
“Dia cakap budak Hakim ni panggil dia. Lepas tu dia tak jumpa jalan nak balik,” masa ni aku melirik ke arah Encik Li yang sedang berdiri dekat luar bilik Hakim. Aku senyum perli dekat dia. Encik Li buat derk je. Malu la tu.
“Apa dah jadi sebenarnya? Afiq, tadi awak nampak Hakim ada buat apa-apa tak masa prep?” tanya cikgu Aziz.
“Saya tak tau, cikgu. Dia duduk dalam kelas kejap. Lepas tu dia ada pergi kelas lain. Nak balik tu dia ambik buku. Masa dah sampai sini baru dia jadi macam ni,” jawab Afiq.
Aku suruh dia cari budak kelas yang dia pergi tadi. Afiq terus je berdesup pergi cari. Hakim masih lagi nangis teresak-esak. Duduk pun bersimpuh. Kemudian Ustaz Ali pun sampai. Hakim nangis makin kuat, cakap nak balik. Dia tak nak duduk sini. Tak sampai satu minit, Afiq datang dengan budak nama glamour dia Pa.
“Pa, si Hakim ni buat apa dekat kelas awak masa prep tadi?” tanyaku and still marah aku tak reda lagi.
“Dia main spirit of the coins, cikgu. Tapi saya tak main la. Saya tengok je,” jawab Pa.
Aku terus naik marah. Encik Li suruh aku bersabar tapi aku tak boleh. Aku cukup pantang dengan mainan syirik tu!
“Panggil yang main tadi. Right now!” tengking aku. Pa terus mencicit lari cari budak-budak yang main spirit of the coins. Kesian si Pa ni. Orang lain yang salah, dia yang kena.
Maka datanglah 4 orang lagi yang main. Memang teruk la kena basuh dengan aku. Cikgu Aziz pun tak berani masuk dekat time tu. Budak-budak ni memang senyap tak terkata sebab kena tengking dengan aku. Aku rasa satu sekolah boleh dengar suara aku. Ustaz Ali pun sampai. Aku tenang kejap tengok kehadiran dia. Dia datang dengan anak bongsunya, Aya. Aya ni baru je umur 7 tahun tapi dia ni ada kelebihan macam aku dan jugak bapaknya. Dia lambai-lambai ke arah kami. Tapi aku tau dia lambai dekat siapa sebenarnya; Encik Li. Encik Li senyum lalu pergi dekat Aya dan gosok kepala dia. Diaorang ni macam ala-ala BFF la.
“Abi, ada kakak nangis la,” katanya bila dah sampai depan pintu bilik Hakim. “Kakak, kenapa nangis?” tanya Aya. Relax je muka dia masa tu.
“Saya nak balik. Tolong la hantar saya balik. Saya tak nak duduk sini,” tangis perempuan tu lagi.
“Kalau nak balik, awak kena keluar la dari badan dia. Macam mana kami nak hantar awak balik kalau awak duduk sini?” pujuk Ustaz Ali.
“Dia yang panggil saya, dia la yang kena hantar balik,” katanya. Pulak dah!
Ustaz suruh kami baca ayatul Kursi dan 3 Qul banyak-banyak, kot-kot perempuan ni saje je nak trap kami. Ustaz suruh tunjuk mana tempat dia datang tadi. Hakim bangun dan suruh kami ikut dia. Kami ikut la Hakim sampai la ke kelas yang dia main spirit of the coins tadi.
“Assalamualaikum,” ucap Aya dan Ustaz Ali sebaik saja melangkah masuk dalam kelas. Aku, Encik Li, Cikgu Aziz dan Afiq duduk dekat luar. Ustaz Ali yang suruh Afiq datang.
“Kami nak hantar anak awak balik,” kata Aya.
Kemudian kami semua nampak ada lelaki berjubah kelabu muncul. Perempuan tu keluar dari badan Hakim lalu pergi ke arah lelaki tersebut. Hakim terus rebah. Cikgu Aziz dengan Afiq terus memapah Hakim. Ustaz Ali dah ready bawak botol air lepas tu dia sapu muka Hakim dengan air tu. Hakim tersedar dan dia cakap dia letih dan pelik kenapa dia ada dekat kelas tu. Ustaz Ali pun bagitau la dia apa yang dah jadi.
Hakim minta maaf sebab main benda syirik tu. Aku rasa nak lempang je budak ni tadi. Tapi sebab tengok dia lemah macam tu, aku tak jadi la nak lempang. Kawan-kawan dia yang lain kena denda dengan cikgu Aziz dan Ustaz Ali. Aku tengok jam. Kebetulan aku pakai jam tangan. Dah nak pukul 12 tengah malam. Dah lewat ni! Aku cepat-cepat cakap dekat diaorang yang aku nak balik dah. Ustaz Ali pun nak kena balik sebab esok Aya kena bangun awal.
Masa aku naik tangga menuju ke rumah, nenek tu dah tak de. Agaknya dia dah blah pergi ke tempat lain sebab aku tak layan dia tadi. Encik Li teman aku sebab aku duduk sorang. Macam la aku tak biasa duduk sorang. Aku ambil wudhuk dan terus baring atas katil. Boleh tidur lena la malam ni sebab semua dah settle.
But this story did not end here.
#Butirstar
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
First..hehe
“Sila tinggalkan komen berkaitan dengan cerita :)”
Nanti adala yg kopipes ayt ni… Kahkahkahh.. Abg RC jangan kecam.. Kekeke
Ehh..sorry syer..hehe..tapi komen kedua RC berkaitan dengan cerita..hehe
Don’t worry syer..RC x suka kecam mengecam nie..haha
4th
Bukan ke-5 ke..haha
Alaa… Takde2.. Dua komen gravatar yg sama dikira satu…
Jgn bolot dua tempat ehh… Hahaha ???
Hahaha..ok syer..tapi kali nie je..haha
**Cerita syirik syer ble jadi no-3 kalau cepat..haha
Hahha.. Cehh.. Nak kena kejar jugak ke kat sana??
Nampaknya mcm semua story nak kena kejar ni.. Hahaha
Alaa..sorry syer..aku ter ambil lah tempat ke-3 tu..hahaha
Ya..kena refresh page Fiksyen Shasha selalu syer..haha
Hahaha kejam ko RC.. Kejam…
**ambik bow&arrow dalam bilik..
Haha..sorry²..ingat kan medi tadi first komen..rupa nya second..hehe
**Angkat kaki cabut lari..
**panah RC
Yess…!!
**elak panahan dari pahlawan syer..
Syer..jaga²..nanti terpanah hati RC macam mana..hahaha
Ishh.. Tak kena plakk..
Aii.. Kata setia ngn cik bunga.. Hahahaha 😛
**ingat nak panah lagi sekali, tapi tak jadi sbb terkedu dgn ayat RC… Huhuhu
Kalau kena kan padah jadi nya..hahaha
Aihh..ada unsur curang ke dalam ayat RC..?
**Alaa..sekarang kan teknologi dah maju..cuba guna bom..hahaha
“Nanti terpanah hati RC mcm mana”
Kalo terpanah ni naya ni.. Sian cik bunga…
**bole gak.. Alang2 tinggal abu je terus.. Hahaha
Tu lah tu..nanti layu semacam je..dah x mekar lagi..huhu
**Nasib baik aku sempat beli tiket kapal terbang tadi p Australia..hahaha
Best
Nice..hmm spirit of the coin..ada juga pernah kawan aku main benda nie..besok nya x de apa pula yang berlaku dekat dorang..salah step kut..
hahahahaha. boleh pulak salah step.
Ya..sebab dorang x demam ke sakit ke..x de apa² berlaku keesokan hari nya..hehe..
sama la, dulu masa kecik2 pernah main ni, bukan reti puja2 pun. ala2 berlakon.
coin tu tolak dgn jari sendiri. kakakakakaa
hantu pun takut nak ganggu aku yg nakal ya amat ni.
Hahaha..pula melorq yang jadi hantu coin tu..ish³..
Kesian hantu tu..x dapat nak claim duit seposen dia.. haha
no.3
Asrama ngn spirit of the coin memang x dapat dipisahkan… Kononnya tradisi turun temurun senior²…
Mana la dorang belajar main game tu. Org zaman sekolah pun main patung kertas n barbie lagi
hahaha #butirstar x pernah mengecewakn la..
baik #en.li teman… berani la duk sorang2..kalu ai dah ajak satu kampung teman..
#cepatsambung
#butirstargreat
#kirimsalamuntken.li
haha. thanks. encik Li tu time dia boring je dia datang lepak. Time dia busy, dia tak datang.
satu kampung teman lagi seronok. Boleh buat BBQ..haha!
best..tak sabar utk next
insya Allah akan buat dalam masa terdekat. sekarang ni busy dengan marking papers
8/10
Tggu part 3 dah ni
sabo ye…sabo….haha!!
No limit in the sky that i wont fly for ya
ada kene dgn cite keee???
Shuh
yg ko komen lirik lagu knp?
?
Kirim slm akak kt encik li yer..
Meh rate sikit..5 star!
Best…cepat-cepat sambung yer
#ButirStar up g citer baru… Ai enjoy ngan citer u…. :-):-)
Spirit of the coin? Aku pun pernah TERjebak dengan game ni. Biasalah duduk asrama memang kena dengan game2 camni. Tapi alhamdulillah takde ape yang jadi lepas kitaorg main sebab sebelum nak stop main, kita kena hantar dia balik menerusi game tu jugak. Kalau tak, memang dia akan ikut lah salah sorang dari yang main tu.
Hati hati ada yang memerhati~ muehehehehe
Spirit jelangkung pernah try tak FF?? hahahaha spirit of the coin tak mencabar tau.. kah!
pernah dengar tapi tak pernah try lagi. meh lah kita main kat pondok pokok getah malam ni. hahahaha
HAHAHA.. jelangkung..jelangkung…
*sambung cepat
hoi gila kauuuu! hahahah tunggu malam lah wei. ko nak suruh aku seru kat ofis ni ke? dah lah ofis ni pun seram gak hahahahahaha
hahahaha malam aku nak menyeru benda lain pula….
alaaaa aku tau malam ko tak muncul hahahahah
hahahaha FF aritu pun cakap malam x muncul. Ni maira tengok meriah je..
**maira lepas maghrib dah tidur la FF.. nanti tengah malam kul1-2 bangun isyak… then kalau malas nk buat apa tidur balik.. tp kalau rasa idea nak menulis tu datang berjaga la.. hahahahah
kadang2 je. selalu baca je komen korang kt hp. tak dapat nak reply guna hp. hahahahah kalau online guna laptop ade gak lah aku menyampuk. hahahaha
**kau isyak ape kol 1 2 pagi???? hahahaha
hahaha isyak gajah.. mata aku tak boleh nak celik wei lepas maghrib.. macam kena gam dengan gam gajah je.. hahahahaha
*kira aku isyak tu pakej sekali la dengan sunat2 nye.. hahahaha
alhamdulillah. nasib baik ko cakap sekali dengan sunat2. huhu
hahaha
Maira ni mcm kwn kak sado… Lpas maghrib tido, kul 2-3pg bgun solat isyak + tahajud…
*adakah maira orgnya?? Hmm. Hmm.. *
aku pun syak camtu gak. tapi aku rasa maira ni lebih sado dari kakak sado hahahah
haaa adakahhhhhh? jeng jengggg
maksud kau FF?? bagi pencerahan sikit.. hahaha
hahaha maira ni jenis tidur awal syer.. tu sebab la korang takkan jumpa maira malam2.. hahahaa
*Maira hantu siang.. hiieee~~ hiieee~~~~ hiieee~~~~~
jelangkung rupa mcm ko ke FF? hahaha
yang ni kurang ajar sangattttt
nasib baik aku takde parang lagi. kalau tak, aku dah tetak kan ko!
hahahahahahahahha
alahh ko ni. kita kan kembar, kalau jelangkung rupa mcm ko, mesti rupa macam aku jugak. HAHA
bak kata pepatah, cubit peha kanan, peha kiri terasa.
haha
hm jap aku fikir dulu pasal proposal kembar ni. HAHAHAHA
lama tak nak approved? huhu
kenapa awak perlu memilih saya menjadi kembar anda?
~ bijak
~ cantik menawan
~ sopan santun
hahahahahha lariiiiiiiiiiiiiii
Lama gak ah selagi kau tak sign surat bermadu kita. HAHAAHAHAHAHHA
hm alasan yang kau beri semua tak munasabah wei!
hahahahha, kojaqqqq ko
Medi, ko mcm x sesuai je jd jelankung.. Ape kata ko jadi langsuir.. Mak lampir ke…
#hahahhahahaha#
Ada ke spirit jelangkung? Xpenah dgr pun…
ade… sama macam dalam movie jelangkung tu Syer..
serius ke wei? mmg betul ke benda tu ada?
ade Medi.. lagi ekstrem yg kite main.. lagi pangkat komando2 yg datang. Haha!
korang ni. betul2 lah maira. huhu. aku pecaya ni? huhu
betul medi… nanti maira citer ea…
*serius ni tak tipu
CEPATLAH CITE. nanti aku baca.
~ korang ni macam2 pengalaman ada kan, Patotlah dah lama korang berkampung dekat FS ni. hihi
hahaha tengah draf ni…
cite kat sini jelah, huhuhu
alaaa Medi ni… citernye macam ni. dormmate maira sorg ni asal I’sia. Dia ckp spirit of the coin x best mcm spirit jelangkung. So dia lead kitorg main spirit jelangkung ni.. gune patung (macam org2 dekat sawah tu bentuknya) then tengah malam pukul 12 start la main.. Seru. jelangkung~~jelangkung~~ pjg dia punye mantera.. Then masa tu belum sempat nak hantar balik @ stopkan game dah ribut angin tiba2. bertempiar la kitorang lari..
lepas korang lari?? jadi apa?
malam tu tak jadi apa.. tapi esoknya kantoi dekat warden. Kena rotan memasing. & ustaz warden try tengok hostel.. memang benda tu dah ada dekat hostel. Just dia belum ganggu sesiapa la. Maira pun tak sure kenapa ustaz x halau je benda tu. Then lepas 2-3 hari tu, budak2 kena histeria teruk gila. Bila ustaz rawat diorang benda tu nak kitorang yg seru diorang tu. Dia cakap dia boleh tinggalkan hostel tu dengan syarat kitorang kena bersihkan semuanya. (meants kena hantar dy balik la.) Nak tak nak, kena start balik game tu sampai habis.
**dah macam drama dlm TV kan? tapi serious spirit jelangkung ni boleh sampai hilang nyawa tau.
Mcm filem Ia Wujud… Slagi x habiskan slagi tu diorg kacau.. Part pocong lagi la seram…huhuhuu
betul tu Syer.. hahahaha so malam ni pi la join si FF tu. dia nak menyeru tu
Urmm.. Xpela maira.. Cukup la yg kat sini..
X seru pun tp dok mai mngacau.. X tau nak halau cam mana.. Huhuhuu
x faham.. memang betul2 ade yg mengacau…
Ha ah maira.. Sbb dulu jmse kecik2 jnis mulut cabul.. Tanggung la sampai skrg.. Kuikuikui..
Kacau ja, jrg nk tunjuk2…
ouhh dy kacau mcm mne syer??? cer citer
Kt rumah parents stkt buat² bunyi je… Kdg² tunjuk kdg x.. Npk asap2 gitu je….
Kalo nak yg hardcore time balik kmpg laa.. Sbb blkg rumah nenek ada hutan.. Org kg pn slalu nmpk kt situ..
Cuma lately ni la, suka panggil2 ‘psst.. Psst’ gitu.. Malas nak layan huhuhuu..
hihi. aku dulu2 zaman2 sekolah, main guli je. tak tahulah pulak ada mainan seram mcm ni. haha
hahaha kau masa sekolah Medi main batu seremban dengan rebut tiang je..
main masak2 sekali
hahaha
patutlah kau ni ayu je Medi.. hahaha tepat betul pilihan Juri..
main kawen2. hmm.
HAHAHAHA
hahahaha kalaulah betul si Juri tu syok kt kau Medi… aku cadangkan kau terima je..
JURI!!!! Aku tolong ni..
Yess.. Aku pn stuju
sambil tekan golden buzzer
kita tengah main permainan ni ke?
saya putarrrrr halim ?
Wang besar wang besarrrr
Hahahahahahahaha
Game legend tu maira… Huhuhuu
Tp slalu nya spirit of the coin ni dak2 asrama je main.. Kalo skola harian jarang la nk jmpa..
Kt skola teknik Sabak (xsilap la) wajib main bnda alah ni tiap2 tahun.. Tradisi senior katanya.. Last skali bkampung bnda2 tu kt skola..kekeke
budak asrama memang advance.. maybe sebab dah takde keje kut.. tp skolah maira skali tu je la kitorg pecah tradisi.. sebab ada ustaz yg boleh tahu benda tu dtg sendiri @ diseru..
korang ni, macam2 game korang main. huhu
U nak main spirit ke?
Nanti i korbankan darah I. heeee~
betul ke ko ni JURI?? menjadi ke?
betul beb. aku pernah cite kan yg aku ada member yg hijabnya terbuka. member aku tu lah dok cakap kat mana benda tu duduk. Sebab selalu org akan tanya dia sekarang ni kat mana (kiri or kanan), so bila dia jawab kanan memang betul dia ada kat belah kenan
Hahahahahahha
aku tak caye dgn ko FF, hahahahahaha. sebab ko selalu masuk air.
hm. dah lah cicak. penat je aku cite dulu tp ko tak caye kat aku. hm. huhu
juri dah hasut ko untuk benci aku ke? haha
takdelah hasut, cuma SEMALAM JURI SURUH AKU SIGN BORANG DIA NAK NIKAH LAGI SATU. AKU TENGOK NAMA KO
haha
Jadi kau setuju tak kalau kita BERMADU BERMADAH KASIH?
HAHAHAHAHAHA
mmm, besepai hati aku
aku tengah pikir, nak sign ke tak
HAHAHA
~ jaat u juri. huhu
HAHAHAHAAHAHHAHAHAHA SAKIT PERUT AKU GELAK!
oii, cover sikit gelak kang, kang org ckp PONTI. huhu
Dah sign belum?
Shing~shing
BELUM
HUH !
ko penah nampak ke FF? dgn mata kepala ko sendiri??
#serius
nampak gak lah. tapi aku tak layan. selalu aku tengok dia atas almari tengah tenung aku tido. hahahahahha
tak takut?
takut gak lah. tapi aku lebih takut kalau aku tak cukup tido! baik aku tido daripada ngadap benda tu HAHAHAHA
HAHAHA ni aku setuju FF. Moto budak hostel time aku dulu.. ‘tidur itu emas’
hahahaha aku kalau tak cukup tido, memang akan kena migrain whole day. mereput lah tak dapat nak senyum sebab kepala sakit sangat hahaaha
same!!! hahaha asal kau punye penyakit sama dengan aku ni FF? dari haritu kut.. pasal breakfast..
*migraine kau makan ubat apa?? aku ambil caffox je. tu pun kadang tak jalan
aku kalau sakit kepala, ubat aku satu je maira iaitu TIDUR! HAHAHAHAHAHA kadang2 aku pi minum coffee sebab kadang2 kaffien boleh suruh hilang migrain. Kalau tak jalan gak, aku tido je lah sampai sakit aku hilang hahaha
wei! Adakah kau kembar aku jugak? haaaa jeng jeng
taknak aku jd kembar kau FF.. hahahahaha
*kaffein tu mmg boleh bantu kurangkan. Tp aku tak minum coffee. aku amik nescafe je. org kata migraine ni biar sampai kita muntah then akn okay
baguslah kalau taknak, kalau kau nak pun aku tak approved! HAHAHAHAHAHHA
aku pun tak minum coffee. tapi tu laa kalau dah tak tahan, aku telan je laa. tapi aku minum coffee yang officemate aku buat je. mujarab wei. hahahahaha
mengade ea migraine kau ni.. hahahahaha
mcm mana rupa dia?
~ mcm tak takot je ko ni? hahaha. ke ko dah biasa?
muka dia buruk lah macam kau. hahahhaha. muka dia hitam, mata dia merah je.
aku kan pernah cite aku selalu sedar kol 3 pagi. celik je tengok dia atas almari.
ahhh penat ah cite kat ko. brapa kali dah aku cite kat ko. asal ko ni otak dah banjir sebab banyak sangat air ke? hahahahahahahha
aku macam takde perasan je citer kau ni FF.. hahahahaha
*medi kita geng!!!
mana ada ko describe pon muka dia. ko cakap dia atas almari je, ko malas nk layan ko pon tido. hahaha
~ ada bulu tak?? eeee, cekciiii.
~ ko ni, sejak juri suruh aku sign borang ni, semakin malas ye ko dgn aku?
HAHAHAHA
gelap wei. aku nampak dia hitam n mata dia merah je. lepas aku tengok, aku sambung mimpi balik lah haha. Sekarang ni aku jarang dah sedar jam 3 pagi camtu sebab mak aku suruh aku pakai satu minyak ni sebelum aku tido.
hm. dah sign ke belum?
minyak yuyi ke?
hahahahhaa
sembang2 lagi, aku tengah pikir ni
Minyak pengasih ~ aku nak bagi kat juri nanti. muehehehe
alaaa kau ni nak borak jangan borak kat rumah org wei. meh kita borak kat rumah juri. kita bincang bertiga pasal sign ni
kalau pasal sign2 ni, kita bincang kat kampung lainlah wei, kalau boleh takde org. malu kalau org kampung tahu kisah kita ni. huhu
aku ada opoinment dgn BOMOH ni. hmm. siap ko FF. hahahaha
ko pi lah cari tanah untuk kita 3 berteduh hahaha
aku akan fikirkan jalan penyelesaian terbaik untuk kebahagian kita bertiga
Hahaha
Amboii medi.. Da mcm wartawan aku tgk.. Hihihii
eksited nak tahu. haha. haha.
asal petang ni aku rasa Medi macam naif sangat ni.. ke kau memang budak yg sangat plain wahai Medi?? haha!
hihi. aku tak pernah kena benda2 mcm ni, aku tak penah main benda2 mcm korang main tu. aku jadi, TERUJA. hahahaha
kan aku cakap medi ni polos, agak slow.
em suci je.suka.huhu
haha. ko ni juri. aku ni kasar org nye. huhu. aku cuma teruja je dgn korang, yelah, nampak benda ni, nampak benda tu, aku TERUJA. sebab, jujur aku ckp, aku tak pernah mengalami. tu je, lagi satu,
ko ingat aku kt sini baca cite ke? sejak ko ada aku jrg baca cite, kecuali cite ko huhu
HAHAHA
TERUJA YE.. TAPI BARU TERSENTAK TIME TIDO DAH GELABAH CARI I.HUHU
ESOK I NAK PEGI MEDICAL CHECKUP. RASA DAH KENA KENCING MANIS DAHNI MAKAN AYAT YOU.HUHUUHUHUHU
hmmmm, cari u jelah, nak cari sape lagi? nak cari laki, tengok tepi katil kosong lagi.
kahkahkahkah
~ kurangkan makan kata2 i, taknak u kena potong kaki, haha
oiii medi.jangan sweet sangat,..ni bukan kampung kita..haha
hahahahaha, hahahahha, hahahahhaa
sorry. haha haha haha
Weh kenapa aku syak hsan tu faz. Mac sama je gaya ayat dia. Mata aku cepat tangkap tau.huhu
Adakah faz menyamar untuk cover malu?haha
Minta faz tak baca.
Tapi haritu aku jumpa fb Luna.
Mmm boleh la.tapi takleh lawan medi.kbye
aku pun syak macam tu sbb gaya bahasa dorg sgt hampir sama.. hahahaha
*tp Faz tak over gula mcm Hsan weii.. hahaha
**kau ni ketinggalan la Juri. Aku & Medi dah tengok si Luna tu awal2 lagi. dia memang cantik. Tp mmg takleh lwn Medi. Medi cun weiiiii
perli aku ke hape? aku tak letak lagi muka aku sepenuhnya, huhuhu. gambar kan boleh edit. kahkah
tak perli la medi.. betull tengok senyum je dah boleh rasa Medi cantik.. (ni ikhlas tau)
nah gula gula
hahahaha ni bukan satu bodekan ye cik medi..
kikkiki, macehhhh. rasa di awang-awangan. kahkah
Aku pn kdg rasa cm dia… Cuma part gatal tu je x (kot) hahahahaha…
Ko sempat lagi stalk fb org…
nasib ko tak stalk fb aku huhuhuu
hoii juri kalau kau nak tengok fb syer.. aku ada.. hahahahahaha
Hahahaha oiii…. X mo laaa.. ??
kah!
dah jumpa fb syer and maira.hehehe
medi je belum.huh
aku jarang bukak FB.
aku tak jumpa fb medi
fb aku takde apa yg kau nak tengok pun Juri.. hahaha
tula pasal. gambo pun takde.huh
hahahaha tu gambar profile tu kau aggap gambar aku la tu… kah!!
Ko x yah la stalk fb aku juri.. Merepek meraban je semua tu.. Hahahaha
mungkin dia guna nama tu untuk gatal.
nama betul dia untuk bajet suci.haha.
Tapi serious aku akan siasat.
Semalam pasal avatar Camellia aku belum jumpa jawapan.
Avatar paling hampir dengan camellia adalah avatar Cik Bunga sebelum dia register. alien pink bersayap.Tapi lain sikit dari camellia punya.
aku tengah kaji-kaji tadi aku jumpa sorang makhluk ni. muka macam F.F tapi pakai nama Koi atau EA. ko ke tu F.F?hahaha
oklah apa lagi eh. aku jugak pernah kantoikan Ijam Kachak tu penipu.
Aku komen kat cerita Berjanji dengan Jin-Siri Ajla pakai nama Hasinawati rcx, dan Skeptikal kat komen situ. Akibat huraian aku, akhirnya kantoi identiti sebenar Ijam Kachak dan dah viral kat fb..
haaaa..Faz.. ko tunggu..hehehe
guraujeee
hehhh ko ni, macam CONAN pulak
I PENYIASAT FS
ke u ni separuh dari ADMIN FS? hahaha
hehe
ke ni blog u?
ke u ada share dgn FS?
deleted
aku pernah baca!! admin pun tak kenal sape owner FS ni
woi! Sapa wei? aku tak tunjuk pun muka aku, ko terus cakap muka macam aku. Aku ada satu acc ni je. Semalam medi ada tengok alien aku hahahaahhaha
aku ada jumpa semalam berkaitan dgn avatar camellia.. serupa tapi warna je lain. hahaahahha
alien FF warna purple. hahahahaha
muka cam ko pakai purdah.mata tajam gak.huhu. ko tengok kat cerita Ijam-Siri Ajla yang first dia ada komen. nama EA
Ok aku dah tengok. Bukan aku tu. Ko tengok tang kening dia. Kening aku tebal. lagi satu, aku tak pakai purdah lah. kalau aku pakai, takde nye perangai aku gila camni HAHAHAHAHAHHA
kau eh alien hijau nama sepital ke ape tah? hahahaha.
gravatar si Camellia pink tu macam Tiara punyalah. Aku ingat2 lupa avatar si Tiara tu.. hari tu dia ada cakap avatar pink dia dah tak boleh nak guna
Mcm familiar je kan nama watak dlm bjnaji ngn jin..
Ijam.. Anip.. Ijam.. Anip.. Ijam.. Anip… Ijam… Anip… Ijam.. Anip.. Ijam.. Anip..
hahahaha mesti korang baca sampai habis kan
pssttt. aku pon rasa weh. huhuhu. dari haritu lagi aku perasan. faz pulak tetiba tak de.
alaah, tak kanlah sebab tu pon nak malu? huhu
~ rambut i takde lagi lah kaler mcm dia. huhu
tercakap pasal org pulak
huhuhu
BaiDeWei, btol ke luna tu ex nya faz…? Kekekeke
ko rasa syer?
borak2 petang
kiki
rambut u ada kutu tak?haha
i dah check, takde. hahaha
alaa.. i suka cari kutu.haha
monyet ke u ni? haha
juri, ko penah guna nama sesucidebu ke?
~ sape tipu docee. hahaha
tak pernah guna nama buduh itu
list kan nama2 ko penah guna? haha
JuriFS2
Hasinawati rcx
skeptikal
noob
dan beribu lagi.hahahahah
sape hasinawati tu?
awek u ke?
huhu
nama samaran ja.jangan la jeles.haha
oi komen aku dah kena block ke apa.takleh send,huuhuhu
hmmm, tak kose i nk jeles. huh!
~ ko komen apa???????? hahahahaha.
PINDAH WEH, PINDAH, AKU BARU PERASAN, POST NI BARU LAGI. HAHA, SORRRYYYY
aku awal awal lagi dah ajak korang pindah balik kampung, tapi korang degil ! cepat pindah wei sebelum komen mencecah 200
dah pindah jom
BALIK SEMBANG KAT KG MAIRA, SINI BAHAYA! # HAHAHA
oooooooooooooooo, u stalk100 dia
berkenan tak juri?
i berkenan kat dagu u.kahkahkah
i cucuk botox. hmm
PM lokasi kedai botox.. nak cucuk gak.emm
tak payah lah. tak sesuai dgn u.
i nak botox perut.kasi fit.huhu
u, jgn ketul2 sgt mcm sazali, takut. haha
balik kampung!
bestnye..en. li tu ‘best fren” awk ye?
Thumbs up
wei korang jangan nak borak kat sini lah.. Kalau nak borak, pi balik kampung sana! Forum pun dah ada, pi lah borak kat forum! hm.
Amacam? Ok tak ayat kecaman aku? hm dah lah. bubar bubar. Kang orang marah nanti.
aku serious dah ni medi
alamakkk terlupa pulak… dah kau seru kitorang kat kampung cepat FF
takutnye aku??
HAHAHA. yelah. tapi macam tak best je sembang kat forum, ko create wei satu ” group”. hahaha
Aku pernah try game ni, tapi takjadi pon. Salah step kot.
comel nye nama kau haha hehe huhu. ko nak main? meh aku ajar. haha
?
cerita best. good job
?
dey. yini En. Ali ni sape daa
👍
wahhhhh best2
lucu plk nenek tu blah mcm tu je agaknya bosan kot xde org layan maklumlah ade yg lbh ptg dari kes dia hahaha
Who the fuck is en li? 0
encik li oh encik li…sapa kah anda?
ha…main spirit of the coin x habis la tu…
Ade cerita psal dye..search laa encik li
Osem..