Ini first time aku tulis kisah seram aku dekat Fiksyen Shasha. Selama ni jadi silent reader je (time read tu memang silent, tapi tangan ni gatal nak bising² dalam ruangan komen. Haha).
Okay, aku akan ceritakan pengalaman² seram aku dekat kampung dulu. Nama kampung terpaksa dirahsiakan. Maaf ya pembaca semua.
Waktu first time datang ke kampung tu untuk menetap, perasaan teruja tu memang dah ada dalam diri. Sebab kampung ni kawasan dia macam hutan. Rumputnya panjang² dan pokoknya tinggi² (kalau kau pendek memang kau tenggelamlah oleh rumput yang panjang). Aku memang seorang yang sukakan hutan dan haiwan. Nature-boy lah katakan. (ada ke istilah tu?)
Penduduknya pun sangat sedikit. Ada dalam tujuh keluarga sahaja. Disebabkan kampung ni rumah setinggan plus rumah batu dan flat, kami tinggal pilih je tingkat berapa kami nak. It’s free for life. Haha. Bekalan elektrik pula kami “curi” dari jiran kami yang rata² nya penduduk kaum cina. Rumah mereka semuanya rumah teres. Tak ada satu pun kaum cina yang duduk kat flat kami tu.
Oh ya, sebelum tu, rumah flat ni ada empat tingkat. Selepas beberapa tahun, banyak jugalah orang yang datang ke kampung kami tu untuk tinggal dan jadi jiran kami yang peramah. Orang-orang yang baru berpindah ke kampung kami tu selalunya akan mengisi kekosongan tingkat paling bawah, termasuklah kami. Sebab tingkat paling bawah ni ada halaman dia sendiri lagi. Oleh sebab tu, tingkat yang ke-4 majoritinya kosong (kosong dari manusia, tapi penuh dengan jin dan syaiton).
Tanpa membuang masa, let’s begin…
#1. PENAMPAKAN PONTIANAK
Sudah menjadi rutin seharian kami (aku, kakakku dan dua orang adikku) untuk “menjemput” ayam ternakan kami masuk ke dalam rebannya pada waktu petang dekat² jam 5 begitu. Tapi tidak kali nie. Kami terlupa waktu tu. Mungkin sebab terlalu kusyhuk layan game PS2, sampai lupa masa berlalu begitu pantas. Ayah aku apa lagi, suruh kami pergi luar “jemput” ayam tu.
Waktu tu dah jam 8:30 malam. Kami tidaklah takut sangat, sebab ramai, kan? Walaupun hanya berempat je. Haha. Sampai sahaja kami di halaman, masing² mencari ayam² kesayangan kami tu dengan berpandukan cahaya dari torchlight. Cari punya cari, dapat jugalah “jemput” kesemuanya masuk ke dalam reban.
Kakak dan adik² aku masing² berbual-bual lepas ayam tu semua dah masuk. Entah apa yang dibualkan dorang tu, aku pun tak tahu. Mungkin tentang ayam² tu kot. Aku pula dalam otak memang dah fikir nak balik dah (nak sambung main PS2).
Sedang aku berpaling, tiba² aku ternampak kain putih terbang. Atas pokok yang memang dah mati dan tidak berdaun itu yang terletak di belakang dan sebelah kanan tandas, berjiran dengan pokok pisang. Aku memang bukan jenis penakut. Aku tengok je pontianak tu terbang. Pontianak tu muka dia tidaklah jelas sangat. Hitam je aku nampak. Tapi dia pun pandang aku juga time tu dengan memalingkan mukanya ke arah aku. Tak seriau kau?
Aku pun bagitahulah dekat adik-beradik aku apa yang aku nampak. Tapi dorang berbual tu kusyhuk betul tentang topik ayam. Dari ekor mata aku pun pandang balik ke arah “benda” tadi tu hantu. Masih ada. Pandangan dia tu… hish!
Pontianak tu terbang macam tengah mencari sesuatu. Bagai helang yang terbang tinggi sambil berputar² mengelilingi dan memerhati. Entah apa yang dicarinya, aku pun tak tahu.
Lepas dia buat satu pusingan tu, dia berpaling dan terus terbang ke arah rumah jiran cina kami. Tepat ke arah pokok mangga yang tertanam di halaman rumah cina tu. Sedang aku memerhati je kalau² pontianak tu terbang balik sambil menggendong buah mangga, kakakku panggil nama aku. Suruh balik. Eh, dah habis rupanya topik diorang pasal ayam tu.
Lepas dari tu, aku diamkan saja. Bukan apa, tak nak takutkan adik-beradik aku. Tapi aku agak pasti yang pontianak tu memang tengah mencari sesuatu. Dengan mata dia yang melirik ke setiap sudut. Hish!
#2. TAKKANLAH KELAWAR?
Jam sudah menunjukkan pukul enam pagi. Alarm pun berbunyi memainkan lagu Bad Name, nyanyian Bon Jovi. Tandanya aku dan adikku yang pertama kena mandi untuk ke sekolah. Aku kejutkan adik aku tadi untuk mandi, sebab dia ni jenis tidur mati. Kau rembat dia pun, dia takkan terus bangun.
Lepas dia bangun tu, aku suruh dia mandi dekat bilik air yang berhampiran dengan dapur untuk memasak tu. Biar aku pula ganti dia mandi dekat luar. Selesai sahaja packing sabun dan berus gigi beserta Colgate (amatlah jarang aku dengar orang sebut ubat gigi), aku pun terus melewati dapur (dapur untuk cuci piring) dan kemudian keluar.
Tangki air rumah aku ni memang betul² ada di sebelah pintu dapur. Tangki jenis segi empat tepat untuk menampung air hujan dan telah diletakkan benda kuning seperti bentuk sabun (untuk menjamin kebersihan air).
“Splash!” (anggap sahaja tu bunyi air time kau simbah dekat badan kau). Pergh, sejuk gila! Ditambah pula dengan kedinginan pagi tu, memang sejuk habis. Sabun punya sabun, sampailah part menggosok gigi. Tengah nak gosok gigi tu, tiba-tiba aku ternampak benda terbang melintas dekat belakang tandas (tandas dulu² kan dekat luar).
Dahlah belakang tandas tu penuh dengan pokok pisang. Memang nampaklah daun² pisang tu bergerak-gerak bila ada sesuatu yang lalu. Aku cuba untuk melangkah ke depan bagi jelas sikit nampak benda tu. Dan sekali lagi, benda tu lalu. Kali ni jelas apa yang aku nampak.
Apa yang aku boleh imagine, benda tu macam kepala orang, dengan rambutnya yang panjang menggerbang. Nak kata penanggal, tak ada pula usus, jantung, hati bagai. Cuma kepala je. Muka jangan cakaplah, hitam dan buruk (nasib baik bukan muka badut. Kalau tak, mungkin aku dah pengsan dekat situ dalam keadaan telanjang).
Part yang pelik tu, bukannya seekor je yang aku nampak, tapi dalam lima ekor benda tu lalu lalang dengan rambut yang menggerbang. Dah kali kelima tu, aku pun apa lagi, packing balik alat mandi tu semua, terus blah masuk rumah. Petang tu, time balik dari sekolah, aku pun ceritalah apa yang aku nampak pagi tadi tu dekat adik aku. Rupanya dia pun pernah nampak juga benda tu! Patutlah hari tu dia sekejap je mandi dekat luar tu. Hmm. Harap muka je nampak gangster. Tapi penakut.
#3. TINGKAT 4
Okay, time ni kami, iaitu aku, kakak, dua orang adikku dan dua orang kawanku (lelaki dan perempuan) merancang untuk bermain layang² buatan adik aku yang pertama. Aku mana reti buat layang². Adik aku pun belajar buat layang² dari pak cik aku.
Lepas adik dah siapkan layang² untuk kami semua (termasuk dirinya sendiri), dia pun agihkan kepada kami layang² tu. Masing-masing memiliki satu set layang² yang sama jenis. Cuma tinggal nak dihiaskan je. Layang-layang aku memang aku biar “default” je. Tak nak dihias bagai. Tak boleh terbang nanti, tak guna juga. Layang-layang dorang je yang penuh dengan hiasan (tambah ekorlah, lukisanlah, apalah). Ini nak buat pertandingan layang² tercantik ke, atau layang² terbang paling tinggi? Pulak dah.
Semua dah set, kami pun nak start melonggarkan gulungan tangsi supaya layang² terbang ke atas (tak payah berlari, sebab angin kuat time tu). Tapi dihalang oleh kawan aku yang lelaki nie. Nama dia Putut (bukan nama sebenar), sebaya dengan aku.
Dia cadangkan supaya kami main layang² di tingkat 4. Aku setuju je, sebab yang lain pun dah setuju. BIt wait… aku pergi rumah dulu… nak ambil mainan kesayangan aku (figura Ultraman), kut-kut layang² putus tali kan, boleh juga hilangkan bosan main dengan figura tu (time kanak-kanak kan). Lepas tu, aku pun menyusul langkah dorang yang sudah mula menaiki tangga untuk ke tingkat empat.
Sampai je kat sana, bolehlah lihat pemandangan yang cantik. Pokok-pokok tinggi di hutan, rumah² jiran cina kami dan juga boleh nampak tingkat empat yang lain (yang turut sama kosong macam blok rumah aku). Semuanya boleh dilihat melalui tingkap yang kosong tu.
Kami pun apa lagi, start-lah pertandingan time tu. Si Putut ni pulak memang tak puas hati dengan kami sebab layang² dia tak boleh terbang tinggi seperti yang diinginkan. Dia pun cari port yang bagus. Pergi ke tingkat empat blok sebelah kami (seorang diri).
Tidak berapa lama kemudian tu, si Putut berlari ke arah kami semua. Muka pucat habis. Tangan pulak terketar-ketar. Kata dia, dia ternampak bayangan hitam lalu time dia toleh belakang, sebab ada orang panggil dia. Kata dia lagi, orang yang panggil dia tu, suaranya sama macam suara dia sendiri.
What the hell?! Aku tak pasti sama ada aku patut ketawa atau menangis time tu. Tapi disebabkan semua mentertawakan si Putut ni, aku pun apa lagi? Join sekalilah ketawakan dia. Yelah, waktu tu siang kot! masing² tak percaya yang siang-siang ada hantu. Sampailah ada benda putih seperti kain lalu belakang si Putut tu. Nah! Nak lari pun kena guna sekuat tenaga (tanpa sedar). Sebab apa? Sebab lutut jadi longgar. Siapa yang ada pengalaman nampak benda-benda macam tu mesti faham.
Lintang pukang kami lari nak keluar ikut arah kami masuk tadi. Tapi toba-tiba, “Bammm!” pintu utama tiba² tertutup sendiri (pintu diperbuat dari papan sahaja. Boleh panjat untuk masuk/keluar bila pintu bertutup). Walau bagaimanapun, kami memang dah tak dapat kawal ketakutan kami time tu. Kami pun berlari ke arah belakang, sebab satu² nya jalan keluar yang kami fikirkan adalah dengan menyeberang ke sebelah tingkat empat (tempat si Putut main layang² tadi), ikut jalan belakang.
Jalan belakang ni agak berbahaya sebab ada sebuah lubang yang tak bertutup direct terus ke bawah (tanah). Kalau jatuh, memang nama depan akan diletakkan ‘arwah’. Tapi time tu cuma pikir tentang nak lari je. Jadi, kami bergilir-gilir melompat ke seberang (mungkin kalau time tu ikut pertandingan olimpik, lompat jauh, nescaya kamilah yang akan merangkul pingat emas).
Orang paling last lompat tu adalah aku. Sebab aku gayat. Jadi aku lemparlah dulu mainan aku tu (Ultraman yang aku bawa sekali tu) ke arah kakak. Aku harap² dia sambut lah. Tapi yang pelik nya, mainan aku tak sampai pun ke seberang. Bagai ada sesuatu yang menghadang di depan aku (padahal jarak dekat sangat). Mainan aku jatuh ke bawah (tepat ke arah lubang dan terhempas ke tanah). Tahi betul!
Apa lagi, panik punya hal, aku terus je melompat ke seberang. Jejak saja kaki aku atas lantai, cepat² kami menuju ke pintu keluar/masuk. Beberapa detik kemudian, kami berjaya sampai ke pintu keluar (tingkat empat sebelah ni tak ada pun pintu). Kami cepat² turun ke bawah sambil menjerit-jerit (aku tak termasuk. Perempuan je yang menjerit tu. Hehe).
Tiba² pak cik Upin (nama sebenar ni tau!) dengan mata merahnya sebab baru bangun dari tidur, terus buka pintu dan berdiri sambil marah kami sebab buat bising (pak cik Upin tinggal di tingkat tiga). Kami terdiam. Lepas berkira-kira, kami pun minta maaf dan perlahan-lahan turun sampailah ke bawah. Terlupa sebentar tentang kejadian tadi. Sejak dari tu, kami dah tak ke tingkat empat lagi.
#4. PENANGGAL
Sepupu aku dulu pernah tinggal di tingkat tiga flat yang jauh dari kami, tapi sekarang telah berpindah disebabkan trauma dengan kejadian yang menimpa dia. Katanya, satu hari tu, ada seorang perempuan datang ke rumahnya, mengaku kawan dia.
Dia nak menumpang sekejap selama semalam dalam rumah tu atas alasan masih mencari rumah sewa. Sepupu aku pun okay sajalah, sebab kawan dia juga. Walaupun dia sebenarnya tak ingat betul ke atau tidak dia pernah kenal dengan perempuan tu (pelik, kan?). Bagi menyedapkan hatinya sendiri, dia pun cuma menganggap bahawa perempuan tu kawan dia time sekolah rendah dulu sebab nama sama, tapi tak berapa rapat sangat.
Lagipun, dalam rumah tu, dia duduk sorang² je. Ada baiknya juga kawan dia ni tumpang tidur di rumah dia. Tak adalah rasa sunyi dan seram. Sepanjang hari tu memang kawan dia ni senyap sahaja. Tak ada hati nak berborak-borak ke, bergosip ke. Tak ada. Macam orang bisu.
Waktu makan malam, kawan dia tu makan sikit saja. Okay jugalah tu, jimat sikit nasi. Lepas makan malam, kawan dia minta diri untuk tidur. Sepupu aku pun bagilah pinjam tilam lama dia berserta bantal dan selimut. Lepas tu, kawan dia tu minta sepupu aku ni tidur sama² dengan dia, seba takut tidur sorang². Sepupu aku pun tak jadi tidur dalam bilik dia. Terpaksalah dia dan kawan dia tidur di ruang tamu malam tu.
Zzz…
Jam menunjukkan pukul dua setengah pagi. Sepupu aku terjaga sebab terdengar bunyi tingkap dibuka. Dia buat tak tahu je. Dalam hati dia, mungkin cuma perasaannya sahaja. Tak lama lepas tu, dia cuba untuk sambung tidur.
Pejam, celik, pejam, celik, tak juga dapat tidur. Jam dah pukul 2:55 pagi dah time tu. Sepupu aku pun tengoklah ke arah tingkap… memang terbuka.
Sepupu aku rasa cuak dah time tu. Dia jeping ke arah kawan dia. Masih tidur. Aman juga dia rasa, tapi dalam masa yang sama, pelik. Kawan dia ni kesejukan ke? Berselimut satu badan sampai kepala. Lagi pelik tu, bahagian kepala yang diliputi selimut tu tak ada nampak pun bentuk kepala.
Sepupu aku dah rasa tak sedap hati. Perlahan-lahan dia mendekati kawan dia tu. Dengan rasa ingin tahu yang tinggi, dia pun buka selimut tu dengan mata yang tertutup. Bila dia buka je mata, oh my God! Terus istighfar banyak² dek kerana terkejut. Kepala kawan dia tak ada! Cuma badan sahaja yang tinggal. Sepupu aku pengsan lepas tu sebab terlampau takut.
Pagi tu, bila sepupu aku bangun, terus dia teringatkan hal tadi. Tapi kawan dia dah hilang. Tak ada dah kelibat dia pagi tu. Mungkin dah lari sebab rahsia dia dah diketahui. Tapi disebabkan hal itu, sepupu aku trauma. Tak boleh bercakap selama tiga hari. Lepas sepupu aku dah pulih dari trauma tu, dia pun berpindah ke tempat lain. Tak nak kejadian macam tu berulang kembali.
Aku sekarang dah tinggal di rumah kampung yang berjarak lima batu dari kampung asal aku tu (lepas peperiksaan UPSR tamat). Sebab berpindah adalah kerana kawasan rumah baru tu dekat je dengan sekolah menengah aku. Pernah juga kami sekeluarga melawat ke kampung aku tu, tapi dekat pinggiran je, sebab kawan ayah aku tinggal di situ.
Kami pergi pun atas urusan kenduri yang diadakan oleh kawan ayah aku tu. Aku pula senyap² pergi ke rumah lama kami time semua orang tengah syok makan. Hehe. Sampai sahaja dekat sana, aku tengok seluruh flat tu kosong! Hampir tiada langsung manusia yang tinggal dekat situ. Flat yang lain pun kosong juga sekilas pandang. Aku cuba tinjau² kawasan sekeliling rumah aku, penuh dengan semak samun.
Aku cuba pula untuk naik ke tingkat empat tu lagi. Tapi baru saja menapak dua anak tangga, tiba² ada lelaki tua teriak dekat aku. Rupanya masih ada lagi manusia yang tinggal dekat situ. Dia bagi amaran, jangan ke sana sebab orang baru tak tahu apa² tentang kampung tu. Eleh, aku dah lama kot duduk dekat kampung tu. sebelum orang tua tu tinggal dekat situ aku dah ada. tapi aku akur sajalah dengan arahan orang tua tu. hormat. Aku pun terus kembali ke rumah kawan ayah aku.
Itulah kali terakhir aku pergi kampung aku, iaitu pada tahun 2013. Menetap dekat sana dari tahun 2003 – 2010.
Sekian sahaja dari aku. Andai tak seram, maaf diucapkan.
Andai ayat berterabur dan kurang faham, mohon dimaafkan juga ya.
**Banyak lagi hal² seram yang berlaku sebenar nya..tapi cukup lah 4 cite dulu..kalau ada feedback minta part 2..mungkin aku sambung lagi cite hal² mistik yang terjadi sepanjang aku tinggal d sana..(x janji ok..haha)
**Terima kasih kepada admin sebab publish cite aku nie.. hehe
**Terima kasih juga kepada reader Fiksyen Shasha sebab baca cite aku nie.. hehe
**Terima kasih juga d ucap kan kepada mamifynana.. kerana telah mendorong aku untuk menulis kisah aku nie.. hehe
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
Best! Tulis lagi banyak-banyak tau.
Hehe..thanks armyy..nanti sambung part 2..
Okay cantikkk. Nah belon ?
Hahaha..
kalau nk mengarut dkt sini selain komen yg berkaitan dgn cerita boleh x kahkah.. anyway banyak betul pengalaman kau dgn hantu nk dibandingkan dengan zaman aku kecik2 dulu.. dah besau baru nk dpt tgk live benda ni huhuh..yg part kalau bkn kelawar tu kalau bukan penanggal amende weh? sampai skrang kau xtau?
boleh Hsan.. yg penting u kena kalis kecam.. hahaha
btw Morning!!!
sbb i knl writer ni itu psl berani ckp mcm ni hahahaha.. i kan penah ckp i akan kecam balik dorang kahkahkah.. morning maira awl bangun?.. antara calon2 yg dicari ni huhuhu…
u kenal writer ni in real ke?? hahaha awal tak awal juga la.. sebelum subuh td.. just tak dapat nak kejutkan u je.. kahkah!
maira, aku perati je ko ni. ko nk kena sebat dgn abg ko singkong ke? haha
laaa hahaha berani la dia sebat aku medi.. hahaha
giler x brani.. balik oii.. abang x makan lagi.. kau ngan medi d amanatkan utk menjaga.. tp asyik FF je yg lanje makan.. haha
maafkan tok. kami KHILAF HAHAHA
~ FF, kauuu mmg LICIK!!
hahaa.. skali skala richter.. bukan slalu.. 24/7 je..
dah abg tu keje nak merenyam je pegi rumah FF.. sape suruh?? Tu lauk dah masak dah ada bawah tudung saji…
bengong lah korang ni. hm. aku dah rasa macam aku ni jahat sangat dah ni. kecoh satu kampung gara gara air teh aku tu. hm haha
korang pun satu. pi tinggal kan kami berdua je kat kpg bunian tu. korang pulak pi kampung RC ni asal? hm haha
sebab aku balik kg.. senyap sunyi. mana aku tahu kau ada dalam rumah dgn abg aku tu.. kahkah
buka tudung saji
ehh kicap telor je?.. tutup balik
tit tut tit tut( Tkn no jiju)
yo ji.. wassup jom lepak luar
weiii penipu.. punyalah aku bersilat dekat dapur subuh2 buta nak menyiapkan makanan dia.. hahahaha
ehhh itu besilat bukan masak.. cer ingat balik.. haha
2 in 1.. sebab nk buang sihir penunduk FF tu kt abg
sesekali tunduk x pe.. hahaha
sesekali apenye.. hari-hari dahni.. hahaha
definisi sesekali tu adalah.. sesekali dalam setiap jam
tadi kata dah taubat.. hahahaha
kensel kjp.. haha
matilanakkkk dy puya kejap bukan boleh caye pakcik ni.. hahaha
abang maira..bukan pacik.. walaupun beza 95 tahun
baiklah ABANG.. hahahaha gila tua weii 95 tahun
awet muda kan.. haha
boleh la.. hakikatnya.. dah mereput dah.. kahkah!
pakai susuk hahaha
~kurelakan jiwa..tuk menjadi penghuni dalam kamar hatiku~
(bunyi ringtone)
eh Jikong tepon..
”Yo Jikong.. jom.. lepak mane?”
kali ni kita ke warung AJ la.. TJ drng mcm da tau tu port kita..
aku rasa baik kita ke tut tut tut tut
aik x abis cakap lagi dia da letak?
ko singkonggggg,, no 1 kalau buat cerita. nak lepak janda mana ni?
warung AJ??
Jom!! terus gerak.. letak fon dalam poket.haha
jom timah J.hehe
aku dkt TJ la ni.. dia masak “nasi goreng aku untuk mu”.. cpt sikit kau dtg aku duduk meja hujung
weiiii dah tu nasi, ayam masak paprik, kailan ikan masin tu semua sape nak makan??? dekat warung si TJ pulak dia meronggeng
aku nak ikutlah. nak jugak merasa nasi goreng TJ
sebenarnya.. kitorang tak pergi pun warung TJ
Kitorang pegi rumah F.F
hhuhuhu,maafkan kami
weiii medi.. aku rasa si FF bahaya la Medi.. habis semua lelaki diangkutnya ke rumah.. hahahaha
f.f ni sebenarnya dah 60 tahun umur dia..
tapi dek kerana susuk dia nampak muda.
dia dah lama pakai ilmu penunduk.huhuhu.hahahaha
dan kau pun tertunduk la??? hahaha
aku terkena sihir.hahah
sihir kau salah kan ye.. bukan kau yg mulakan dulu mengendap dia?? hahaha
aku awet muda lah.. aku amalkan air teh yg aku buat hahahahah
ko minum teh k******g ko tu?hahaha
eh tak. teh tu untuk kau dgn jikong je hahahahahahaha
aku tak angkut semua lah wei! aku angkut 2 je. HAHAHAHAH RC aku tak leh nak angkut, dia budak lagi hhahahahaha
MINTAK TOLONG KO LEPASKAN JURI JE, TOK SINGKONG TU KAU AMBIK JELAH
haha
tolonglah F.F
aku dah tak tidur sebantal dengan isteriku sejak terminum tehmu.huhahahauhauha
bro rumah aku ada bnyak bantal..
sambil pgg dua2 tangan jiju
tok nak lawan pedang ke?huuhuuuehhh kau jiju.. pedang aku bukan suka2 d ajak blwan.. maksd tok tu kalau kau nak tumpang tido dtg je rumah tok.. biar tok je yg tmn FF..
haha, Tok.. saya pun rasa nak tido rumah f.f gak
Hahahahahahha kelakar gilerrrr! wei tak yah gaduh2. kalau nak teman, datang je. Hahahahahha
hahahahahaha
HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
Bongok lah! tak dapat nak serious aku hari ni.. Everywhere nama aku kena seru hm. hahahahahahah
mmg ko punca masalah ni. satu FS ko jaja teh ko. hahahaha
Teh aku mahal ko tau tak?? import tau! hahahahaha
tak sangka bisnes aku maju skrang ni hehehehe
hahahahahah sengal
Nasib baik..haha
Lagi pun..ayah dah F.F angkut..mana bole dengan anak juga kena kebas..hahaha
**F.F cik bunga titew mana..hehe
cik bunga awak tengah pi taman bunga kat belakang rumah. pegi lah cari sana.
# kau dah kenapa titew titewwwww #
X adalah F.F.. RC dah cari d merata tempat x jumpa²..huhu
Titew bagi manja sikit..haha
aik? abis cik bunga kau letak mana?
ikut perangai mama kamu ni.. x setia pada yg satu..
Ehh..RC setia dengan cik bunga lah ayah..mama pun setia dengan ayah..
Bukan ayah ke yang x setia..hehe
ayah setia pada yg satu..
satu ni mak kau
satu ni mak tiri kau
satu ni bakal nantu ayah
satu ni gerpren ayah
satu ni bkl gerpren
Ehem²..ada samting werong dekat situ..ayah jangan macam²
well anakku.. ayah mmg macam ini.. brtabahlah haha
Nasib baik RC ikut perangai mak..haha
part player tu.. ayah kondipen kau ikut ayah anakku..
Keburukan ayah je yang RC dapat..susah lah macam nie..nasib baik muka RC ada iras² dengan ayah..(kira advantage tu)
arrr part muka tu mmg nasib baik sangat tu.. kau tau kan ayah kau ni darah mix..
Tu bukan nasib baik ayah.. tu takdir nama nya..adik² RC semua nya iras dengan mak cik F.F..hehe
hahahahahaha ngek lah kau ni RC! Aku dgn jikong takde anak lagi. Otw nak ade ni hahahhaha
Ehh..tapi ada iras mak cik F.F lah..terutama nya adik bongsu tu..hmm.. suspicious..
hmm ko tak yah nak kecoh pasal aku lah. seluruh kampung tahu gara gara ko. ko diam je lah hm
nak adik lagi x? hahahahaha
Ok mak cik F.F..menurut perintah..(dalam hati : asal aku cakap camtu pula..)
Eh..mesti lah nak..haha
adik kau yg 4 tu.. x muka orang pun.. haha
Hah..memang pun ayah..adik bongsu RC lah tu yang paling banyak ikut rupa mak cik F.F..haha
nanti kalau masih lapar, datang je rumah ai. eh? hahahahaha
ajar aku weh buat teh ko. haha
ko nak bagi sapa minum?
bagi ko lah juri !
nakkk i nakkk.cepat belajar..emm dap.hahahahha
hm. serius weh? kalau serius meh dtg jumpa aku malam ni.
KITA WASAP JE
mmm, haha
dalam fon dia tak menjadi sangat tau. hahahahaahaha ko kena jumpa aku jugak!
tahun depan aku pegi kat ko, bulan berapa tak kompom lagi, kena tengok tiket dulu
serius
nak itot
jomlah
ko memang suka travel eh. Kucing..music..hehehe
ok set! Pape roger wei.
Yup..aku pun x tahu dan x ingin tahu..biar lah ia jadi kenangan d kampung tu..hehe
RC…. aku tak tahu pun yg kau writer?? ingatkan kau ni kerja nomad je.. hahahaha
Sekali sekala cik gula..RC nak juga buat kampung..hahaha
hahaha okay je RC.. aku sokong je semua writer..
Thank you cik gula..hehe
abang je yg nomad..
RC pun ayah..bak kata pepatah..bapa berak anak itik..ehh bapa borak anak rintik..hehe
selama bapa membesarkan kau.. tak pernah lagi bapa berak..
What the hell..hahaha..x kan lah ayah x pernah berak..?
dady makan pil anti berak haha
Hahaha..patut lah kembung semacam je perut ayah..
berpegang kepada prinsip.. perut buncit lambang kekayaan haha
kaya taik.. hahaha patutlah inject silicon kat but-but.. kah!
buncit is gold.. hahaha
hahahaha tang mane yg buncit sebenarnya abg oii??
perut la.. x prasan eh?
hahaha ptuikk.. takde maknanya buncit. rabun ea?
mmg la.. abg tahan nafas kalau maira ada.. tu yg x nmpk perut segantang..
gile la tahan nafas… patut kembang semacam dada.. kahkahkahkah..
hahaha.. sado kan..
nak suruh cakap jujur ke tipu?? hahahaha
yg mana sedap jawapannya itu yg abang setuju.. haha
hahahaha malas lah nak cakap
alaaa jawab je la..
Pemakan rasuah selalu nya perut buncit ayah..hahaha
oo yeke?
ayah x makan ayah ambik je..
lagipun bukan duit orang lain.. duit pacik juri kau juga..
Hmm..dah memang tu istilah nya ayah..x kan lah peminum rasuah kut..ish³
**Nanti kalau ayah dapat duit lagi..share sikit dengan RC ya..RC nak beli mercun pop²..hehe
slama ni duit tu smua macik FF kau yg ambik.. smnjak mak kau bz ni.. dia la yg manage duit.. kau g mnta kat dia..
alaaaa~ budak ni nak ape yg? Nak duit buat ape? -,-
Mimik muka ibu tiri jahat hahahhahahahaha
x yah buat mimik muka tu pun da bole sampai feel tu FF.. haha
Alaa..x nak lah ayah..mak cik tu jahat lah ayah..haritu RC main guli dekat halaman rumah dia..tiba² mak cik F.F baling mercun dekat RC sampai RC terkezut..nasib baik RC pro mengelak..
ko jangan nak gedik sangat lah RC! aku tak kan bagi duit utk kau. hahahahahahahahaha
X minta pun..(sambil jelir kan lidah..)..hahahaha
hm yg kong! asal anak u ni biadap sangat ni? hm.
aku tetak gak lidah kau tu!
itu abah yg suruh ckp dlm hati
Sbb abah dlm rumah cik FF
lain kali jgn main kat halaman rumah dia.. bapak akan belikan RC halaman rumah nnt hanya untuk main guli ok..
HAHAHAHAHAHHA Kau ni kelakar lah. kejap abah, kejap daddy, kejap ayah.. ni bapak pulak. hahahahha
variasi seorang pemimpin keluarga kena mcm ni .. so anak x bosan.. haha
Baik ayah beli kan RC guli je..RC nak jadi kan peluru lastik..untuk tembak mak cik durjana tu..hahaha
amboi..amboi.. bukan main FF yg dapat nama ni!! aku yang bertungkus lumus org lain yg dapat nama.. kureng punye abang
erk?? hahaha sejak bila jadi nomad? nomad ke rumah FF?? kahkah!
bru je 5 minit yg lepas.. haha
bontot dia.. hahahaha
tau la abg baru suntik silicon.. asyik montot abg je kau tgk.. haha
hahahaha…. tempat paling senang nak libas tu..
hahaha.. x guna betul..
hahaha lain kali jangan tayang sangat perangai tu abg..
tershow.. x sengaja.. haha
hahaha takpe.. adik tahu je abg ada history yg tak mampu disingkirkan
shhhh hahaha
okay sealed.. tp tak janji berapa lama tau..hahaha
gula kasar up lg 2 kilo
up 2 kilo. mksudnye 4 kilo la kan??
x la.. orang manis mcm maira x perlukan gula yg banyak.. up dua kilo tu x de maknanya..
ceitt kedekut punya abang.. hahaha
*dia hipotesis senang je.. abg hensem adik mani.. kahkah!
adik manis tu bukan yg jual carpet tu ke?
Adek manis sambil goyang2 kapla
senget la dia ni.. maksudnye tu.. maira ni kan manis.. adehhhh saje deny hakikat ea??
hahaha.. terdeny.. x sengaja.. haha
ngokngek.. hahahah
haha bongok lah! asyik aku je yg di persalahkan hm
hahahaha kau akan femes FF.. percayalah
taknak aku femes dengan kejahatan hahaha
hahaha dan kau percayalah Juri akan jadikan watak kau jahat dalam Syaitan Camellia 2.. tak caye?? kita tunggu ea.. hahahaha
jadikan FF watak tukang asap dan angin. haha
see?? kan betul aku cakap FF.. dorang laki bini dah plan dah.. hahahaha
tunggu~hehehehe
see FF.. aku dah cakap dah.. hahaha
harini hari rabu u dah submit ke? hihi
haha.u ingat eh? kejap lagi i submit.sikit lagi
ingat. kan u ada ckp haritu. hihi
Bestt
Thanks incik kerandut..
seram nama kau.haha
Those who fear the darkness have never seen what the light can do..
Uish..ayat aku tu..haha
Cerita ko ok RC.
Cuma banyak sangat kau describe yang tak ada kena mengena dan tak membantu cerita.
Kalau orang yang malas baca, dia akan skip dan maybe terlepas point penting.
Sebagai contoh:
”Lepas dia bangun tu, aku suruh dia mandi dekat bilik air yang berhampiran dengan dapur untuk memasak tu. Biar aku pula ganti dia mandi dekat luar. Selesai sahaja packing sabun dan berus gigi beserta Colgate (amatlah jarang aku dengar orang sebut ubat gigi), aku pun terus melewati dapur (dapur untuk cuci piring) dan kemudian keluar.
Tangki air rumah aku ni memang betul² ada di sebelah pintu dapur. Tangki jenis segi empat tepat untuk menampung air hujan dan telah diletakkan benda kuning seperti bentuk sabun (untuk menjamin kebersihan air).”
Dua perenggan ni aku rasa tak membantu cerita.
Better kau cakap,
”Setelah bangun dari tidur, adik aku mandi dekat tandas dalam rumah, manakala aku mandi di tandas di luar rumah yang terletak jauh di belakang. Keadaan tandas luar yang gelap dan sunyi mengundang rasa seram.”
Itu lebih padat dan membantu jalan cerita.
Ikhlas,
Your Timbalan Penghulu.
Rate 6/10
wahh! hihihihi. hmm, hihihi
nah, 10/10 untuk kritikan ko.
~ ni cite RC ke? tahu mana?
ko dah cuci muka belum pagi ni medi. tengok lah gambar RC kat bawah tu.haha
oh haha. sorry. i tgk gmbar u je.
hahaha.
manisnya kurma iniiiiii
stress aku dengan medi ni.haha
hahahahhaha
oklah, aku ckp je. tak tahu pulak ko rasa mcm kurma, haha
larikk
ko punya manis ni macam kurma+madu+gula perang+gula melaka..
hanya aku boleh rasa..emm dap
lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!
hahahahhaaa. oii, ni bukan kampung ko. org tengok je ni huhu dah2 balik kampung!
Eya..medi..cite aku lah nie..mesti tadi pagi baru publish..sebab subuh tadi x ada pula..hehe
lah, cite ko. nanti aku baca. nanti aku KECAM. hahaha
Kejap..aku nak sembunyi dulu..haha
ko pegi sembunyi dulu. malam2 kan aku kecam. haha
haaa tu dia… seram pula aku dengan kau ni Juri.. but then betul.. RC elobrate satu per satu… btw citer kau ok RC.. aku suka…
Mungkin sebab dari pengalaman..hehe..
ok je nak elaborate, tambah ilmu pengetahuan.
kalau pendek sgt pun karang ade gak kaki kecam
HMMM BETOI BETOI
Betul tu cik melorq..aku selapan dengan komen cik melorq..
apa selapan ni?
= agree ek?
Ya cik melorq..selapan = setuju = agree..haha
Owhh..nasihat dari JuriFS..noted..
Thanks pepatung..haha
dah2 jangan panggil aku pepatung. Medi ada ni..kah3
pepatung kononn~
Haha..yalah..lagi pun cik bunga x ada nie..hehe
ko la ni RC. kan dia dah ingat dah aku pernah main mata dengan cik bunga..haha
Mana ada medi..i komen dengan RC je ni..
Woi RC. dah jadi penulis ni, nanti awek akan ramai datang dan komen sini.
Ko jangan rambang mata pulak, nanti tinggal cik bunga sorang2
kang abah kau kebas.haha
i nampak tau, apa je yg u buat. tapi i diam je. huhuhu
Salah kau juga..nak pasang 2..haha
Yekeh..jangan risau juri..hati ini hanya untuk cik bunga je..
Majlis dengan ini menjemput Timbalan Pengerusi untuk kecam cerita aku pulak kat sebelah. Dipersulakan.
*Dipersilakan ??♂️
sula pon boleh. kahkah
Haha..ter typo d situ..edit je armyy..biar x nampak salah tu..
nak ke cerita ko kena sula ke?huhu
nanti armyy. biar aku baca yang awal2 dulu.huhu
aikk minta d sula pula.. haha
tadi pakai phone takleh edit. adeh
Aihh..pelik tu..sebab aku pun guna phone..
oo yeke? phone aku ni ada penunggu kot. ahahaa
Hahaha..uish kalau aku..dah lama aku rukyah phone tu..
Armyy..nanti aku baca cite kau ok..sebab part 1 tu aku belum baca lagi..hehe
hahaha okay RC, no hal lah. dah baca jemput kecam. kikiki
Pula minta kecam..aku kecam komen je..bukan cite..haha
Kami pergi pun atas urusan kenduri yang diadakan oleh kawan ayah aku tu. Aku pula senyap² pergi ke rumah lama kami time semua orang tengah syok makan. Hehe. Sampai sahaja dekat sana, aku tengok seluruh flat tu kosong! Hampir tiada langsung manusia yang tinggal dekat situ. Flat yang lain pun kosong juga sekilas pandang. Aku cuba tinjau² kawasan sekeliling rumah aku, penuh dengan semak samun.
Apsal ko x gi cari figura ultraman ko yg jatuh tu…heheheh
X nak lah..mesti figura tu dah pecah..macam hati aku dulu time figura tu jatuh..hahaha
.
. hilang pulak star2 ni
Cuba try malam nanti..hehe
part paling rare rase nye yg penanggal tido sebelah sepupu awk tu.
sambung la lagi part 2 plak.
Ok..mrs dorians.. thanks..
Nanti RC sambung part 2..
best jugak.. tapi macam rare je kampung ko ni..
Thanks An..hehe
commentator become writer now..
Ayah bangga dengan anak sulung abah ni.. sesungguhnya kau mengikut jejak papa sebagai seorang penulis..Walau pun baba x baca lagi setori ni, daddy drop komen dulu.. lepas ni baru walid baca.
Ayah, Abah, Papa, Baba, Daddy, Walid hmm… + Abi + Bapak
Dan anak sulung dia..haha
**Memang ayah nie..semua kata ganti nama diri ayah nak guna..ish³
hahaha feeya je yg prasan.. anak aku ni selow btul..
RC perasan juga ayah..tapi saja x nak list..ish³
x nak list tu prangai mak kau sangat tu RC.. hmmm
Kesian ayah.. perangai RC nie asyik ikut belah mak je..nampak sangat anak angkat..hahaha
itu yg ayah nak cerita sebenarnya.. to x sampai hati nak luahkan..
X apa ayah..ayah dah cite semua sebenar nya..RC terbaca dalam diari ayah..yang sebenar nya buku hutang..huhu
hahahaha.. ayah mmg suka mencarut dalam buku hutang..
Pelik punya perangai..hahaha
kita x panggil pelik.. itu unik anakku
HAHAHAHA bengong betul. asal la aku baca anak beranak ni sembang. dua2 masuk air hahahaha
hahaha.. sekodeng ni
Unik lagi pic ayah tu..hehe..
Perasan perkatan first and akhir je mula2. Mula2 Ayah, pastu disudahi dengan walid. Pelik. Ulang baca semula, baru perasan kiki
hahaha.. itu motif sebenar.. nak bg orang pelik
yeahh tak berjaya. tahniah!
komen kat sini dari atas sampai bawah cik pelangi dh baca.. tp komen yg ni musykil banyak. sape ayah sape papa sape baba sape dady..tiba2 ada walid pula.
Gigih cik pelangi baca komen dari atas sampai bawah..haha
Semua tu tertuju kepada orang yang 1 juga..iaitu ayah yang bernama singkong..
Haha gigih la juga..semua ganti nama ayah dia guna..oleh itu hargailah ayah anda (pesanan ikhlas)
Pergi ke bandar berwangi wangi..
Pakai baju smart yang warna warni..
Pesanan d atas amat lah d hargai..
Ucapan terima kasih d tujukan kepada cik pelangi..
Haha..
Haha.. Nah 5 ????? untuk pantun tersebut..buat susah2 je karang pantun ?
Ehh..x ada lah susah²..biasa je tu..hehe
**Thanks for the stars..
semua pun aku.. sja nak ajar anak variasi panggilan seorang abi.. haha
Terima kasih ayah..jangan lupa baca eh..ajak mama sekali..biar nampak sawittt..haha
mak kau tak pandai baca la.. dia pandai buat kopi je.. haha
The heck..hahaha..ayah cite kan saja lah kalau begitu..
ayah dengan mak kau da 40tahun x borak..
tgk tmpt lain sbb air mata x mengalir
Hahaha..x guna betul..
osem x ayah kau ni.. haha
Yup..macam anak nya..haha
cik bunga yg kena buktikan anak ayah ni osem juga ke x..
geli geleman pula tekak Maira ni baca statement abg singkong ni. muka macam belum layak jd seorang bapa je.. hahahahahahahahaha
x menyokong betul statement maira ni.. haha
nak sokong tapi hahahahahaha cannot go la
baru sekolah menengah ke dik?
pandai buat karangan panjaang2.
baguih nanti nak spm senang nak jawab soalan karangan BM. 🙂
Dah lepas SPM cik melorq..hehe
Dapat B je..
ok la tu walaupun tak dapt A mcm acik melorq. hehehehe
Hahaha..terbaik
meloqqqq, ingat aku lagi tak? huhu
ramai sgt nama medi, medi cak. gambar pun tukar2.
dah penin. asal nama nak sama ok jer la. kira kenal hahahaha
satu je medi cakkcakk kt sini. haha
Melorq kenal aku lg. X?
copy medi
kalau badut aku pun boleh pengsan – hehehehhh ..sama la kita wei.. hampeh punya badut IT
Ehh..ada juga geng aku yang fobia dengan jilake tu..hahaha
hahaha memang jilakee !!!
kat kampung baru xde ganggu dah ke? hehehe pas tu yg kata cik ponti mcm duk cari2 bende tu pas ke sudah x thu la cri ape yep?
dia suruh komen dulu. maibe next episod kut dia up cite kat kampung baru dia tu.
tapi banyak sungguh nooo hantu tempat dia hehehehe
Betul tu cik melorq..
Mesti lah ada..haha..tapi kampung tu juga lah yang paling “best” gangguan nya..sampai x bole lupa..hehe
Yang tentang cik Ponti tu sampai situ je..masuk kawasan jiran dan x muncul lagi..
okay part penanggal tu seram..seriau
Nasib baik bukan aku yang kena..hehe
Penyampaian cerita yang agak jujur.
D sampai kan dari pengalaman..hehe
Thanks Dong
Not bad ~
Part penanggal tu seram smpai tak brcakap 3 hari sbb trauma ..huhu serius seram !
Thanks kranberizstore..
seram-seram kuku..but not bad..keep on writing..
Thanks ecah kiut..nanti sambung pula part 2..hehe
meremang sey
Thanks sebab meremang..haha
Wuuuu hebat la ‘selapan’ ! semoga jadi penulis berkaliberrr
Haha..selapan pun selapan lah..asal bukan sekapan..
Thanks feeya sinar fm..hehe
hahah gila..
Gila ko sekapan ahhahaha
Hahaha..
not bad.. klu aku yg tnmpk pnggal tu, mmg dah tcirit hehe
Thanks hemoh²..hihi..penanggal memang d geruni..
Nice
Thanks ude..
Nice
Thanks jurijemputan_waklu..
Huii…..part paling seram yang b kuasa 2 tu.
Nasib baik bukan aku yang kena..hehe
Great!
Thanks izul..
Kg flat tu sekrg da xde org duduk lh ye? Ke tingl pakcik yg tegur tu jer… berani seh if dia jr yg tinggal…
Last aku d sana memang pak cik tu seorang je yang tinggal..mungkin dengan keluarga dia lah juga..hehe
Yg part pnnggal tu seram… Bole smbng part 2?
Thanks MatPoyo..sure.. tapi kena tunggu eh..hehe
Nasib baik si penanggal tak apa2 kan sepupu tu masa tido..huhuhu
Betul tu..
Kelakar gler.. Dok gelak je bce dr mula sampai ke sudah.. Seram?? Keseraman diselubungi oleh part kelakar.. Hahaha..
X sangka ada juga yang ketawa dengan lawak hambar aku..huhu
Thanks Izzlyana..haha
Kentalnya ddk situ lama jugak ya..
Sebab masa tu belum cukup duit untuk sewa rumah baru..hehe
Ak klo baca cite mcm ni aku ttp lampu bg gelapppp bgi senyap sunyi pastikan keadaan seram baru ada feel yes! Aku rasa meremang pasal penanggal
Owhh..bagus lah macam tu kak..nampak keberanian tu..hehe
Kalau RC pula suka baca cite seram time jam 1 pagi..bagi feel seram and sejuk tu..hehe
Tahniah RC. Cerita kau paling populer harini.
Tak sia2 aku kenal ko.kahkahkah.
Dah femes nanti jangan lupa kami ye..
Terima kasih pepatung..semua nya berpunca dari komen² kamu juga..haha
Ehh..manada femes lah..gila..haha
Cerita rc jer?nanti baca hihi
Ehh..awal bangun cik bunga..hihi..nak siram bunga titew ke..
Ya cik bunga..nie cite RC..jemput baca eh..
Ha’a line slow sngt nk bukak fs pun slow,line lmbab mcm siput ngot2 hahaha,xlahh awal bgn sebab cbut rmput ahha
Haha..line sini pun slow juga.. tapi kadang²…hehe
Owhh..rajin adinda cik bunga titew nie..cik bunga jangan lama² d laman belakang..nanti alergi dengan pepatung dan kumbang d sana tu..
Hahahah kat belakang pun ada laman jugak ke?kekekeke
Ada..kut..hahaha
Kt blkng ada tasik haha
Ish..x patut ada tasik tu..nanti jadi tempat pembiakan aedes..haha
Pepatung abah kau.haha.
Kau malam2 memang tak tido ke RC.
Main guli dengan penanggal ke?huhu
Eleh..dia sendiri gelar diri pepatung..haha
Ish..mesti lah tidur..gila x tidur..paling lewat aku tidur jam 3 setengah..
Haha..x ada kena mengena dengan penanggal lah..
Itu dulu, sekarang panggil aku baja bunga.haha
Ehem².. daripada aku panggil kau baja bunga..baik aku panggil kau x guna..haha
lelaki~ tak guuuuuuuuuuuuuuna~
hahaha
Pepatung..dah submit ke sambungan syaitan Camellia tu..haha
Dah submit semalam wahai pekebun.
Kau watak utama tau.hahah..
aku mintak maap siap2
Kau memang seorang x guna..hahaha
Ok..maaf pending..tunggu raya depan baru approve..
ko admin ke jilake?huhu
Bukan lah pepatung..kau salah tafsir tu ayat aku..maksud ku permohonan maaf kau tengah pending..hahaha
haha. yelah. nanti datang beraya rumah abang ye..abang bagi duit rayee.haha
Yeah.. dapat duit rayee..ada wifi x..hahaha
Dah submit ke,tgu publish bru leh baca? eheh
Kita baca sama² eh adinda cik bunga..haha
aku nasihat cik bunga jangan baca.nanti jeles.haha
Hahaha xde nye jeles juri,jiwa kental haha
okay.lepas baca harap cinta awak kepada RC masih mekar. ciah ciah
Terharu pula aku dengan pepatung nie..haha
By the way..medi mana..
woii jiju setori da submit blm?
dah submit Jikong. tunggu admin sign dan approve.lepas tu keluar lah check.
aku agak2 admin akan kluarkan on sabtuday or ahadday.. sbb kalau dia approve waktu bekerja.. mmg naya oii
kenapa naya?haha.
konfem dia approve weekend ni.. sebab watak jikong banyak dalam part 2 ni..haha
Weekend dia bubuh cerita best je
kau dah satukan aku ngan cik B ke? hahahaha
belum.. Tu tunggu Part 3 lah pulak.haha
kenapa blm.. haha 24k aku x ckup lg eh masa tu? haha
macam mana nak satukan?
pengantin perempuan hilang seminggu dah.kahkahkah
aku kena mnta cakcak kau asapkan pengantin prmpuan tu utk dtg balik.. haha
Pengantin lari,XPE cikbunga adaaa ops? hahahahaha
RC is block from reading thisDah baca..kah³
Fattah hati RC..uhuk²
10k je la abg singkong..lambat la nk tgu 24k..huhuhu
lambat la ko juri..cik b x soba2 nk sanding ni..kahkahkah
Cik B nak sanding atas gunung ke.huhu
Hahaha baca teaser ritu dah gelak,kalau crta penuh xtau cmne nanti?
haha. cerita penuh nanti cik bunga menangis la. sedih cerita kali ni,haha
Ketawa smbil mnangis kot nnti,haha
Yang part ketawa tu biar cik bunga je..part menangis RC ambik..huhu
Aku x da watak ke? Ahhaahha
Ada..sebagai pokok d laman rumah pepatung..hahaha
Ahahaha jadilahhh daripada aku jadi camellia. Bolehlahhh hahahha
Tidak lah..RC buat andaian je..haha nanti pepatung lah yang bagi watak apa yang sesuai dengan cik CN..
Seram
Hehe..thank you..
request for part 2 love the story alot.
Thanks for your support Jamjam..I will continue to write the story for part 2..hehe
Allah..sakit jantung aku baca ni RC.hahaha
Apasal pula..haha
assalammualaikum….salam perkenalan….all this while baca FS as silent reader without commenting and publishing….keep it up writers…you guys are awesome.
Waalaikumussalam..cik Afifa Syakila..thank you support kami writer² d FS nie..hehe
best
Thanks Dionz..
. Rumputnya panjang² dan pokoknya tinggi² (kalau kau pendek memang kau tenggelamlah oleh rumput yang panjang) kalau cikbunga kat dlm rmput tu mmg tengelam lah kan rc hahaha
Tidak cik bunga..cik bunga hanya tenggelam dalam hati RC je..hahaha
**Cik bunga pendek ke..haha
Eh nanti lemas,dah lah tak pandai berenang Hahahaha ha’aa pendek ketot hahaha
Lemas dalam bunga bungaan..hati RC bukan nya lautan indah..tapi tanah lapang yang penuh dengan bunga..haha
Kalau begitu mungkin ka kita sama tinggi..? haha
Ehem ehem. Owh ni bunganya. Puas stalk
Uish..Cik CN seorang stalker..x sangka..haha
Ye..betul lah tu..tu lah cik bunga titew idaman hati RC..haha
Semoga til jannah lebah dan bunga hahaha
Aamin kan je..haha
Terbaik bro. Sila sambung lagi. Banyak pengalaman kan 😀
Thanks bro..hehe..nanti aku sambung part 2..
RC si perantau anak tiri ku ~
Cik FF tak sangka kau ada bakat dalam penulisan nak. Huhu. Kemas penulisan kau. Cik FF suka baca. Teruskan menulis ye nak~ kalau itu yang terbaik untukmu.
Tinggi tinggi gunung kinabalu ~ Eh maaf lah TERnyanyi pulak. Hahahahaahhhahahaha
Ye saya..
Terima kasih ibu F.F..semua nya adalah hasil daripada ajaran ayah yang telah lama mendidik RC untuk menceburi bidang penulisan..nampak nya bakat ayah telah RC warisi dengan begitu cemerlang..uisehh..haha
Pesanan ibu tiri akan RC hargai dan ingati selalu..
Alaa..kenapa x sambung nyanyi je..hahaha
sama sama nak.. ayah kau tu mewarna je pandai nak.. sebab tu ayah kau selalu conteng dinding rumah. penat ibu nak padam balik. haha
**hm. Lirik seterusnya rasanya cik bunga yg patut nya hahaahahaahahahaha
Kuajaq ko panggil aku ibu hahhahhahaahhhahhha
Patut lah adik² RC semua mengadu pensel warna dorang hilang..nie mesti kerja ayah nie..duit dari pak cik pepatung tu ayah x buat beli warna sendiri ke..ish³
Cik bunga hilang lagi..uhuk²
Walau pun ibu F.F cuma ibu tiri..tapi RC dah anggap macam ibu sendiri..hahaha
hmm. ayah kau lah tuuuu ~ jenuh ibu pujuk adik2 kau nangis sebab pensel warna semua ayah ko yg control. Huhu
Hm. Ibu pun sama nak. nanti ibu cari bunga lain utk kau ye nakk~
Tapi dinding rumah kita x ada pula kotor hasil dari “seni lukisan” ayah..
Ayah buat apa dengan semua pensel warna tu..hmm..mas be samting werong samwer..
Alaa ibu..RC nak bunga yang sama..uhuk²
Untuk mewarnai kehidupan kita sekeluarga hahahahahha
*Ngada lah kauuuuu
Dengan menggunakan pensel warna..ayah memang ohsem..haha
Cinta tidak d restui ibu tiri.. uhuk²
ayah kau memang kreatif!
aku baru baca cite ko RC. Tapi tak tahu nk komen apa. Yg aku tahu aku faham cite ko. pandai ko karang. BM dulu A++ ke? hihi
rajin pulak aku baca
Haha..manada..dalam sejarah hidup aku..x pernah dapat A subjek BM dalam peperiksaan besar..kalau dalam ujian tu pernah lah..paling tinggi pun dapat B pelas..huhu
Selalu nya minta ringkas kan..haha
haha. baca jelah sendiri. rajin2 kan diri membaca.
next story bila pulak?
Next setori will kaming sun..tunggu yer medi..hehe
👍
🌚👍
rc.. kakmami baru baca cite rc.. best sangat.. buat part 2.. ke dah ada? kakmami busy sangat dari bulan 11 pindah rumah.. tq rc tunaikan hajat kakmami nk baca cite rc.. hilang mengidam mak buyung..
wahhh cter best! kat mne agaknya kg penulis ni ye
good story rc. teruskan berkayra