Kawan

Hope dipublishkan :”) . Ok nama saya Aqila. Cerita ni tak seram bagi korang, tapi bagi aku, seram gilaaa.
Ok cerita dia macam ni, aku ada sorang kawan, nama dia najwa. Dia ni mmg bole nampak lah kan. Kadang2 aku pun rasa seram ngan dia nie. Sbb kadang2 dia boleh ketawa tanpa sbb, menangis. Kadang2 cederakan diri sendiri. Tapi, sbb kami kawan sejak aku pindah kat perumahan tu, aku syg lah dia kan.

Macam nie, satu hari tu, mak ayah dia pergi N.sembilan hantar abang dia kat satu skolah. Kakak dia ada, tapi kahwin dah. So, mak ayah dia cadangkan aku je teman dia. aku pun em okaylah kan. msetu aku tak fikir yang harey2 sbb fikir dia nie kawan baek aku lah kan time tuh.
Masa petang tuh, okay je kitorang nengok tv dalam bilik, rumah najwa ni bilik ada 3, aku ngan dia dok kat bilik dia dgn kakak dia. pintu bilik ni jenis pendek, tak cukup kayu agaknya hehehe. bawah pintu tu dah bole nampak bayang kaki orang. Masatu, kami tgh layan cerita mira filzah dgn adi putra. Aku pun terperasan, yang kat bawah pintu macam ada orang je tengah berdiri. Lpstu najwa kata,
; biarlah, dia tumpang diri jetuh HAHAHAHAHA. Boleh ke patut dia ketawa? aku punya seram, nak kencing pun ajak dia haha.
Itu maghrib, ni dalam pukul 10 gitu. Najwa ngah masak nasi goreng, hah yela. umah dia kan, mana lah aku tau selok belok garam gula semua hahaha. Aku kat ruang tamu, tgk cerita charlie and the chocolate factory tak silap hehe, tetiba aku nampak juwaa masuk bilik bawak pisau. Aku nie seriau jugak. Tapi takpe, aku ketuk bilik. aku panggil dia,
;juwa? kau ok x?
lpstu juwa tepuk belakang aku, dia kata
; eh kau dah kenapa? terkejut kera aku nampak ni?
aku pun cakaplah takde pape, saje nak takutkan kau juwa senyum je. macam tau2 je. dalam hati aku, tgh brdebar debar je macam nak balik pun ade. tapi kesian pulak kan. hmmm .
Okay, ni time nak tidur, kitorang tidur kat ruang tamu, sbb macam bau wangi tapi busuk tau kat bilik tuh. Macam wangi, kuat sangat. nak kata perfum, bau juwa bau soflan dari baju dia je. takde bau. Tak tau dari mana, malas fikir panjang2, kitorang tidur kat ruang tamu. Angkat toto, baring. Tiba2 lampu pulak main2. bukak tutup bukak tutup. Juwa tenangkan aku, kata takde pape lah, lampu ni rosak je kot. Juwa kata, dah tutup mata, tidur. aku pun ikut je lah, lama2 lampu tu okay.
Hareyy betul bila tersedar pukul 4 pagi ni. Aku tgk kat sebelah juwa takde, maybe kencing kot. Harey sekali lagi, sbb aku nak tidur, tak dapat2. Juwa nie pun lama sangat kencing, aku pergi dapur, Allah juwa mencangkung, rambut kedepan, menunduk. Ya Allah dugaan apa ni? aku ni dah penakut Ya Allah. Aku doa aku doa. Lpstu, Juwa pandang aku sambil sengih, pastu cakap.; Qila takuttt?jangan takutttt, Aku kan ade..heeeeeeeeeeee dia mengilai.

aku baca ayat qursi, tak jalan. aku baca doa makan, doa ngan surah aku ingat, tak jalan2. dia boleh sengetkan kepala, tenung aku, mulut sengih sambil terbukak. seyes aku takley lupa muka dia. Last, aku azan kali pertama, dia senyum, kali kedua, muka dah lain. Kali ketiga, dia kata.
;kali ni kau lepasssss.kau tunggu kau tunggu HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. dia mengilai weh..
juwa pengsan2 sedar. aku ni tunggu 5 minit dulu. yelah, mane tau, benda tu aada lagi. aku pon call ayah aku suh datang. Ayah aku kata, kau ngan juwa ada kuar ke semalam? aku kata, ada kitorang peegi tempat buang sampah kat hutan pukul 6 smlm. mmg tu je tmpat kitorang pegi. hm sah benda tu ikut.
Sekarang ni, najwa dah pindah Kl, ikut ayah dia. Mmg seram lah berhadapan dgn orang kena rasuk ni, lagi kita takde ilmu. Sorry ada kesalahan. Tengok hujung kaki kau, ada nenek pakai baju putih?

Sekian dan terima kasih 😉

Qila

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 3]

10 thoughts on “Kawan”

  1. Stress baca cerita bila tulisan semua guna ayat budak-budak WeChat. Kau tak boleh tulis elok-elok bila nak hantar cerita?

    Admin boleh tak jangan publish bila orang hantar cerita tak proper macam ni?

    Reply
    • Releks la bro. Bagi la chance sikit kat bbnu ni. Pada aku cara dia tulis ni antara yang boleh lagi dibaca. Kalau kau punya tatabahasa perfect, penulisan semua cantik, kenapa kau tak hantar je cerita sini. Tu pon kalau BM kau perfect la

      Reply
  2. Seram / Tak (2 marks) = 0
    Gaya bahasa (2 marks) = 0
    Penyampaian (2 marks) = 0
    Real / Fake (2 marks) = 1
    Whole story (2 marks) = 0
    Comment : Cerita sampai. Deserve 1/10 je. Gaya penulisan mcm haram. Lain kali takyah share lah. Sampah !

    Reply
  3. ya Allah… ejaan macam ni pun boleh lps utk publish… puas baca perkataan harey tu, nk bersangka baiklah, bca ‘hari2’, rupanya nk tulis haram…. tulis elok2 lah dik… cerita ada, tp penyampaian tu…aduh…

    Reply
  4. nN budak sekolah rendah ke apa ni. Cara penceritaan entah apa-apa tu boleh maafkan lagi, ni ejaan banyak salah, tanda baca berterabur dan bermacam kesalahan lagi.
    Harap admin pantau dengan lebih ketat selepas ini.

    Reply
  5. Rindu dengan penulis2 yg dulu,cerita mereka yg tak pernah menghampakan,tak jemu dibaca..sentiasa mendebarkan di setiap jalan cerita yg dicipta..😌

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.