Salam sejahtera kepada semua pembaca FS. Thanks to admin sekali lagi kalau diuploadkan. Yang aku nak cerita ni tentang hal yang berlaku seminggu sebelum kes histeria tu.
Kisah 1
Yang ni dengar dari kawan aku la. Seminggu sebelum kes tu, budak² F3 kat tingkat tengah selalu jak komplen yang kononnya diorang dengar bunyi bola melantun di tingkat atas tengah malam. Jadi budak² F3 decide tanya kawan aku samada diorang ada tak main bola tengah malam. Manala tahu kawan aku ni bergurau ker apa tapi jawapan kawan aku tak, sebab mereka jenis yang awal tido. Semua pun terkejut dan diam masa tu. Sampaila satu malam ni, ada sorang budak namanya Dahlia berani tegur sebab tak tahan bunyi bising. Lepas tegur tu senyap jer benda tu, tapi tak lama lepastu pintu bilik diorang terbuka luas. Nak tau apa yang muncul? Bola tu la yang muncul, dahla bergolek sendiri masuk bilik pula tu. Dahlia pun berkelubung dalam selimut dan cuba intip dari celah² selimut tu. Dari celah dia tengok sorang budak perempuan main bola kat tepi katil dia tapi tak bermuka. Apalagi, dia tido dalam ketakutan malam tu. Next day tu dia demam tapi boleh pula semangat bercerita.
Kisah 2
Next kisah ni aku dapat info dari budak² kat tengah juga. Kat first cerita yang dipublish tu aku ada bagitau kan yang sorang budak muslim masih dalam proses rawatan dengan ustaz kan? Kalau takda, aku lupa taip la tu. Yang budak perempuan ni special sikit kes dia sebab dia sendiri cari bala. Aku dengar budak tu ada pendamping untuk jaga dia. Pendamping tu stay dalam tangkal yang dia selalu pakai. Kebetulan malam tu dia ada bergaduh dengan kawan sebilik, jadi sedar tak sedar dia lepaskan amarah dan buang tangkal tu kat luar tingkap. Guess what? Tangkal tu landing kat parit tepi billik aku wei. Patutla beberapa malam tu, aku dan roommates tak dapat tido, rasa macam diperhatikan. Benda kat dalam tangkal tu keluar dan rasuk dia la malam. Lepas malam tu, kami taktau la macam mana diorang settle kes berkaitan pendamping tu.
Kisah 3
Aku nak ceritakan pasal yang paling advance ni. Seram bagi aku dan kawan² aku yang tinggal kat bilik tingkat atas sekali. Aku bagi nama kawan aku la. Kawan aku banyak tapi aku bagitau yang melihat benda tu. Nama mereka Vivi, Daisy, dan Lin. Jadi setiap malam, mereka selalu hidu bau bunga harum yang akan bertukar ke bau bangkai yang teramat. Then si Lin and Vivi ni ader cerita kat aku yang dia salu nampak beberapa lembaga hitam kat bilik. Tapi bukan Lin saja yang tengok, yang lain pun ada. Aku ni pun teringin nak tengok juga, malam tu kami tido sama. Aku pun macam biasa angkut selimut dan bantal gi atas. Kami kosongkan katil dan angkut tilam kat lantai, lepastu susun. Malam tu, aku tak dapat tido nyenyak wei. Aku dapat rasakan ada petanda malam tu. And yes petanda tu muncul. Aku tersedar dari tido dan tengok macam ada orang menari kat pintu keluar. Penari tu pakai baju ngepan iban besi yang full tapi nampak lama la. Kat leher penari tu ada rantai berbola kepala tikus yang masih berdarah. Kuku dia panjang giler, muka dia macam ada kesan koyakan tapi seram. Ingatkan aku sorang yang tengok, rupanya si Lin dan Vivi pun tengok.
Next day kami cerita pada yang lain. Tup tup Daisy pula yang buka mulut cakap yang dia tengok benda tu dalam mimpi dan berkelakuan sama macam apa yang kami cerita. Klimaks tu histeria la. After kes histeria tu, banyak kawan aku yang berubat. Mereka jumpa pengamal perubatan traditional yang berlainan tapi pulang dengan punca yang sama. So penari tu benda belaan salah sorang perempuan iban yang sama bilik dengan mereka. Tapi perempuan tu beberapa minggu tak turun. Belaan dia tu ditinggal kan kat asrama tu dan lapar la sebab tuan nya tak beri makan. Benda tu mengamuk la kacau orang yang sama bilik dengan nya. Sampai disini sajala kisah nya. Ada masa lain kali upload yang lain pula.. Sekian..
Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit