Kepala Botak

Assalamualaikum, aku tak tahu macam mana nak cerita betapa terujanya aku jumpa Fiksyen Shasha ni. Aku selalu baca je. Rupanya aku baru tahu. Boleh cerita kisah kita juga dalam ni. Kalau korang nak tahu harini je dah masuk cerita ketiga. Entahlah banyak benda yang aku rasa nak cerita masa dalam pejabat ni.

Sebelum tu, nama aku Wada. Umur 19, tinggal dekat Subang, Selangor. Kisah ni masa aku darjah lima kot. Maaf kalau silap. Masa ni aku dengan kawan-kawan join satu kem ni dekat mana entah. Tak ingat… aduh.

Ringkas je cerita ni, masa kami dekat kem tu memang best. Macam-macam aktiviti. Yang tak bestnya, bila dah masuk malam. Kitaorang tidur kat dalam khemah. Khemah tu dekat hutan. Dahlah dekat hutan, lepastu khemah aku paling hujung pulak tu. Aduhmakkk.

Dalam satu khemah tu ada 4 orang. Nasib baik kawan-kawan aku jenis memahami aku. Aku minta nak tidur tengah. Dorang pun bagi. Masa tu memang letak Yaasin bawah bantal. Masa dah nak tidur tu tetiba pulak… bunyi perempuan menangis. Lepastu ada orang baca Yaasin.

Aku keluar… ya, memang perempuan menangis. Ish, buat suspense je! Sebab apa entah dia menangis. Aku pun masuk balik dalam khemah. Masa nak tidur tu tetiba pulak…. Kepala botak lalu. Gaya berjalan pulak macam orang tempang. Terhencut-hencut.

Aku dah pelik…

Kem kitaorang lelaki tak boleh masuk kawasan perempuan. macamlah kem lain boleh masuk. Entah pape entah aku ni. Bentuk tu memang tak Nampak macam pakai tudung pun. Tak!

Aku pun diam je. Lepas tu tidur. Esoknya aku tanya kawan aku. Dengan muka cuaknya, kawan aku cakap dia pun nampak. Ya Allah siapa je tak gembira kalau orang lain pun juga.

Tak habis sampai situ je. Lepas kem dah habis kami balik ke rumah semula. Masa tengahari tu aku tengah basuh pinggan. Aku nampak dekat dinding depan tu. Matahari terpancar dalam dapur aku. So boleh Nampak bayang-bayang. Aduh… aku nampak kepala botak lalu. Memang sama! Rentak dia berjalan tu pun sama. Aku ingat sebab dia jalan macam terhencut-hencut. Aku pun kelam-kabut basuh cepat-cepat.
Tapi aku tak pastilah kalau-kalau itu kepala jiran aku ke apa. Sebab ada jiran aku yang kepala botak, apatah lagi tempang. Lagipun orang kata ‘benda’ tu mana ada bayang-bayang. Hm maaf merepek.

Wallahualam. Maaf kalau ada silap cerita. Assalamualaikum..

WADA
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

67 comments

  1. Alamak, rilek la semua..cuba kita bagi semangat supaya penulis cuba lebih baik lagi dlm penulisan ceritanya..kan lebih baik..sy selalu baca cerita2 seram seluruh dunia di laman realghoststories.com, ada yg tulis lagi teruk pun..xde yg nak rendah2kan cerita org lain pun.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.