AsSalam, Terima Kasih FS sebab siar cerita aku Hantu Di Terminal Gas Sabah.
Anyway aku Khai, hari ni aku nak cerita hantu di twin tower….
Aku masih ingat, tahun 2006…aku as senior engineer, selalu balik lambat sebab involve dalam project, so semua kena siapkan. Kat rumah takde software untuk run simulation….so kena stay back, kadang2 ado jugak staff lain kerja….
One night, aku stay back dgn Pak Hady ( Orang Indonesia), dia sorang yang tak banyak cakap, tapi dia baik, sentiasa tersenyum. “Pak….tak balik lagi? Lewat dah ni?” “Tak la Khai…ada benda nak siapkan….-jawap Pak Hady.
BTW lupa nak cakap, aku kerja Kat Level 19, Tower 1. Masa tu dah jam 11 malam….aku nampak Pak Hady pergi ke toilet. Boleh tahan jugak jauhnya toilet dari workstation kami….
Tiba2 aku nampak Pak Hady tergesa-gesa balik ke workstation, kemas2 beg, tutup PC…..”Khai jom balik….” eh apahal pulak?? Selalunya dia akan cakap “balik dulu Khai….” ni ajak aku balik! Gay ker apa?? Hahaha
Apasal Pak???
“Nanti saya cerita, tapi Khai kau turun dengan aku sekarang…”
Tengok dia macam tu, aku pun kemas2, tutup PC. Since kami je yang last balik, kena is tutup lampu, suis lampu boleh tahan jauh dari pintu ke lift….ahh lantak la, esok je la tutup lampu! Kami tergesa-gesa turun lift….dalam lift Pak Hady diam je….
Bila dah sampai lobby, Pak Hady ajak aku minum….kat warong tu baru dia cerita…..
“Masa saya pergi toilet tadi, saya nampak macam makcik bersihkan tandas .tapi saya tau itu bukan orang, sebab mana ada makcik cleaner jam 11 min…. saya buat tak nampak, saya terus kencing, tapi dengar mcm orang ketawa perlahan…..”
Masa tu aku dengar dia cerita pun dah takut….aku tido rumah Pak Hady la mlm ni! Gay pun gay la! Hahaha
Then dia sambung “bila saya keluar, saya nampak jelas mukanya….mukanya teruk, giginya tajam2 mcm gigi jaws….”
Aku nak gelak pun ada….sambil seram!
“Tapi Lembaga tu Cuma senyum….saya tidak takut, sbb lepas koma, Allah bagi saya nampak alam ghaib. Cuma selalunya mukanya bukan begitu….malam ni, saya rasa lain, saya nampak banyak makhluk di level kita….”
Shit! Malas dah aku kije lewat malam….
Betul ke bapak boleh lihat hantu?
“Iya Khai….hantu ni mcm hologram, dan badan manusia ni yg kita panggil Aura, sebenarnya hologram. Different orang, different colour…yg bagus warna pelangi, kalau orang sakit aura badan dia berlubang, makhluk halus boleh “masuk” tempat hologram yg rosak tu…”
Ic….at least aku belajar ilmu baru, Ilmu Allah tu luas.
Start malam tu, paling lewat pun aku stay back jam 8 mlm. Aku tak akan tunggu kat Level 19, lebih jam 9mlm….selamat bekerja kepada yang ada workstation level 19!
BTW, mlm tu…aku balik rumah, tido Kat rumah aku sambil pasang CD Yassin sampai pagi….
Sampai jumpa lagi..tq sebab sudi baca.
Love your stories but this one is too short 😬.
TQ….nanti saya cerita lagi pasal pengalaman balik kampung ikut jalan serting-muazam
rasa sy lalu la… sbb rumah sy keratong … huhuhu
Jalan tu memang seram.. abg saya pernah balik mlm dri terengganu nk balik rumah abh kat serting.. lalu situ.. dia kata dia x jumpa simpang keluar.. round2 dlm area tu dekat 2 jam..
Miker opis company konsortium OnG ker Khai…kt tower 1 tu byk opis OnG…betul twin tower tu mmg angker…tanya lah kt pengawal keselamatan @ polis bantuan yg kojer kt situ…
Yap, ada case….jumpa Pak Guard takde muka duduk Kat workstation
best. dan harap2 cungkil la sikit cerita2 dari pak hady juga.
Mesti Pak Hady banyak cerita. Masih contact dia?
Share lagi ya. Tkasih kongsi cerita ni.
Yap…dia pernah scan arwah my mom just to confirm apa doctor cakap, mmg betul…kat tempat sakit, “aura” mcm kosong….(I’m not telling him, my mom sakit apa, doctor cakap sakit apa… but he manage to pin point the area sakit kat mana)
Ko keje situ lg ke?…ade nk pakai sho @ sss x?…
Yap dah boss…level lain dah
cerita yg ringkas dan ada isi, tula sembang dengan orang2 lebih tua mesti dapat satu ilmu baru..btw kalau ada lagi cerita kongsi la ya
InsyaAllah….TQ
Best wpun cerita pendek je. Nanti share lagi ya kalau ada cerita seram 😉
TQ day submit cerita baru, Jalan Serting-Bahau-Muazam….tunggu….
Wow baru tau yng kat situ pun berhantu… btw nice khai. Cerita lah lagi.😊😊👍👍
InsyaAllah…TQ
BESTT
TQ
best.cpt up cerita baru
TQ, dah submit….tajuk jalan Serting-Bahau-Muazam
Boleh tulis kisah pak hady tak? Kisah hidup dia ni cam menarik lah
hi dari SK-Oil Sarawak 😀
Best, seram, sempoi & paling penting ada style penulisan sendiri. Keep it up! 👍👍👍
Ok la n aku saspek ko ni gay sbb byk kali ko asyik mention gay gay gay … hahahaa
Aku pun saspek die ni gay.. mesti die taste kat Pak Hadi kih3
Aq bace skli napas je hahahaha
khai nnt tnye encik hady tu mcm mna nk pulihkan smula tmpt yg blubang tu. selain drp amalkan ruqyah. cnth sembuh drp saka n sihir mst la kita ada amalan2 yg tertntu utk pulihkan smuka tapak yg blubang tu. tq
Bukan suis centralised ke tower 1? Apsal nak kena tutup suis lampu