Matrik Study Week

Assalamualaikum semua. Selalu aku jadi silent reader je dekat FS ni. Tapi tetiba harini rasa nak share sikit pengalaman aku masa dekat matrik dulu. Nak kata seram tu taktahu la tapi pepandai la korang nilai sendiri.

So cerita dia bermula masa kitorang semua tengah sibuk nak PSPM (exam). Biasalah bila study week semua pelajar sibuk tidur lambat pulun study. Malam tu macam biasa aku dengan 3 orang roommate aku semua tidur lewat study sama-sama. Bilik kitorang ni satu bilik 4 orang, pastu dekat tengah-tengah bilik tu ada ruang yang boleh korang lepak untuk study. Aku dengan 2 orang roommate aku study dekat ruang tengah tu. Lagi satu roommate aku study atas katil dia.
Study punya study kitorang tak sedar pun dah pukul 2 pagi. Roommate aku yang dekat atas katil tu dah syahid dulu dah. 2 orang lagi roommate aku tu pun dah start tersengguk-sengguk hadap buku maths. Pastu sorang roommate aku ni cakap dia nak tidur kejap. Tapi tak sampai setengah jam aku tengok sorang lagi roommate aku tu pun dah join syahid sekali. Kurang asam betul. Tinggallah aku stay up sensorang pagi tu. Aku still stay up juga sebab fikir next paper subjek maths. Aku ni dah la lemah subjek maths. Kang gagal kang tak memasal gelap masa depan. So, aku pun study la sensorang.

Dalam pukul 3 lebih macam tu otak aku dah penat dah tengok nombor-nombor tu. Aku pun ambil keputusan untuk tidur. Baru je aku tarik selimut, aku dengar almari kawan aku macam dibuka. Aku ingat kawan aku yang tidur atas katil tu yang bangun buka almari, tapi bila aku pusing tengok, dia elok je tengah sedap membuta atas katil. Ah aku malas nak layan aku terus baring balik untuk tidur.

Elok je aku baru nak lelapkan mata, aku dengar pulak bunyi laci meja kena tarik. Aku cepat-cepat pusing sebab aku ingat roommate aku sengaja nak kenakan aku. Tapi still benda yang sama juga aku nampak. Roomate aku elok je tidur tak bergerak pun. Haih time tu aku dah start tak sedap hati tapi still lagi malas nak fikir bukan-bukan. Sebab pada aku, bila kita takut lagi benda tu suka.

Pastu nak elak takut punya pasal, aku kejut roommate aku 2 orang yang tengah tidur dekat ruang tengah tu. Kengkonon acah kejut suruh tidur atas katil. Padahal aku nak biar suasana riuh sikit biar bukan aku sorang je yang berjaga time tu . Tengah diorang mamai bangun susun barang tu, aku pun terus tidur. Nasib time tu memang otak aku tengah penat, so letak kepala je terus terlena.

Habis je sem tu, bila naik sem baru, baru aku tahu rupanya bukan aku sorang yang kena kacau malam tu. Rupanya ada 2 orang juga budak aras aku tu pun kena kacau juga dengan benda tu time tengah study. Sorang tu dia dengar macam ada orang berjalan seret selipar dekat luar bilik dia pukul 3 pagi. Sorang lagi kena kacau dia rasa macam ada rambut panjang dekat belakang dia time dia tengah study.

Alaa macam dalam cerita jangan pandang belang tu. Yang Intan Ladyana ambik gambar lepas tu ada nampak rambut panjang dekat belakang dia. Haa lebih kurang macam tu la. Tapi aku tak cerita pun dekat diorang yang aku pun kena kacau. Aku diam je sebab malas nak takutkan budak lain.

Sebenarnya aras 4 yang aku duduk time dekat matrik tu memang dah 2 tahun kosong tak berpenghuni. Batch aku ni la diorang start letak student balik. Aku ada dengar budak lelaki nampak pocong dekat aras aku tu. Tapi yela, sebab nak duduk sana setahun kan, so aku malas nak fikir. Alhamdulillah la, sepanjang aku dekat sana satu tu je la kes aku pernah hadap. Tapi sampai sekarang aku taktahu sama ada aku betul kena kacau atau otak aku time tu dah penat sangat study aku berhalusinasi .

Sekian.

11 thoughts on “Matrik Study Week”

Leave a Comment