Misteri Lembaga Hitam (part2)

Salam pembaca FS. Fyi, citer ni adalah sambungan daripada Misteri Lembaga Hitam. So yang ni citer kira part kedua lah. Sorry aku update citer lambat. SORRY SANGAT SANGAT. OK, Benda ni berlaku di rumah aku sendiri dekat Johor. Aku duduk rumah teres setingkat. Oh hampir lupa, citer sebelum ni aku tak intro pun. Sorry. Nama aku Mila (bukan nama sebenar). Kalau dalam citer sebelum ni, kejadian tu berlaku masa aku form 5 which is sebenarnya berlaku awal tahun lepas. Sampai sekarang aku masih lagi takut dan asyik terbayang gambaran lembaga hitam tu.

Aku tak sangka kena kacau dengan benda tu lagi. Sumpah tak sangka! Kali ni pulak jadi bulan 4 tahun lepas. Aku tak tahu lah apa dia nak apa sampai jadi melarat macam ni. Jadi, waktu tu senja. Aku baru balik sekolah dalam pukul 5.30 gitu sebab ada kelas tambahan habis pukul 4.30 tapi balik lambat sebab susah nak dapat bas luar time2 gitu. Aku tak balik naik bas sekolah sebab memang takda bas sekolah yang ambil dekat sekolah waktu tu.

Balik sekolah tu aku mandi, makan, tengok tv sampai maghrib. Dah tu aku solat. Lepas solat tu aku pegi bilik air nak basuh baju sekolah. Then tengah basuh baju, telefon aku bunyi ada orang call. Aku pun berlari2 anak dengan tangan kaki basah dari bilik air nak ke bilik tidur aku dalam 20 langkah sebab nak ambil telefon dalam bilik. Lepas dah bual dengan orang yang telefon dalam 5 minit gitu, ayah aku jerit nama aku dari bilik air.

“Mila! Kau tengok ni!”. Aku punya terkejut beruk dengar ayah aku menjerit. Aku terus pegi bilik air. Tengok2 sekali baju, baldi, sabun semua bersepah dalam bilik air. Aku dah pelik dah macam mana boleh berterabur semua benda ni sedangkan tadi aku keluar bilik air tak ada pulak tertendang barang sampai jadi gini. Dah malam tu aku kena marah teruk dengan ayah aku. Ayah aku garang orangnya.

Dah habis ayah aku marah tu, aku cepat2 habiskan basuh kain pastu sidai kain then terus kurung diri dalam bilik, menangis. Huhuhu. Selalu kalau aku mood down or ada masalah, aku selalu citer dekat kawan aku a.k.a jiran sebelah rumah. Nama dia Wawa. Memandangkan rumah kitorang hanya dipisahkan dengan dinding batu, dan bilik aku dengan bilik dia sebelah je. So senanglah kalau setiap kali aku nak panggil Wawa, aku tak perlu keluar rumah dan pergi rumah sebelah (rumah Wawa) untuk panggil dia lepak then citer kat dia masalah aku.

Aku just ketuk dinding bilik aku then tunggu dia respon balik (ketuk dinding tu balik) dan selalunya dia akan respon so aku tahu lah dia ada dekat rumah. Dipendekkan citer, aku ketuk then ada respon. Aku pun standby lah pakai sweater (malam tu gerimis so sejuk) nak keluar rumah jumpa Wawa. Sampai je tembok rumah Wawa, aku nampak Wawa ada terconggok depan pintu sliding rumah dia tengah dok tengok aku dengan muka yang bagi aku agak scary. Aku lambai tangan dekat dia, tapi dia tak respon pun. Terus dia masuk balik dalam rumah. Aku pun pelik lah. Dah tu, aku ingat dia keluar balik tapi tak pun. Dekat 10 minit aku tunggu tapi dia tak keluar2 pun. Aku pun try lah call dia tapi credit aku dah expired. Terpaksalah aku batalkan niat nak lepak dengan dia malam tu. Huhu.

Esok pagi time nak pegi sekolah tu aku jumpa Wawa depan rumah sebab kitorang naik satu bas kalau nak pegi sekolah. Aku tanya lah dia pasal semalam. “Wei, kau asal tak keluar semalam aku panggil. Siot je masuk balik dalam rumah. Aku tunggu kau keluar balik cam cipan tak keluar2 pun.” Aku marah dia, dia marah aku balik. “Kau dah kenapa?! Aku mana ada dekat rumah semalam. Aku dekat rumah nenek aku. Kan aku hantar chat semalam dekat ws kata kalau nak lepak malam tu, cancel sebab aku tak ada dekat rumah.” Demm shit. Aku diam kejap.

Time tu aku dah ligat berfikir apa benda yang tengok aku semalam kalau bukan Wawa. Baru aku teringat semalam tak ada kereta pun kat depan rumah dia tapi aku mana perasan sangat dah malam tu aku tengah sedih sebab kena marah dengan ayah aku. Dah tak fikir pasal kereta Wawa dah. Sepanjang nak pegi sekolah tu, aku tak bercakap pun dengan Wawa, selalunya kitorang suka memekak bersembang dalam bas. Sibuk dok pikiaq siapa yang respon ketuk dinding semalam. Habis siapa dalam rumah tu kalau bukan Wawa. Aku pening fikir sampai aku dah tak fikir dah lepas tu sebab pening sangat. Biar jadi tanda tanya. Seram jugak kalau asyik fikir je. Huhu

Aku belajar macam biasa dekat sekolah. Tak ada sampai ngelamun fikir benda tu. Balik sekolah je, malam tu Wawa call aku kata ajak lepak depan rumah. Time tu aku rasa nak percaya ke tak.. Last2 aku keluar jugak sebab dia kata dia yang bagi salam nanti. Aku ok je lah. Ok, malam tu memang Wawa yang keluar dan panggil aku. Kitorang mula2 sembang pasal sekolah, gosip budak sekolah apa semua. Kitorang duduk lepak dekat meja bulat depan rumah aku yang dalam citer sebelum ni aku kena kacau dekat meja tu. Malam yang ni tak ada kena kacau kat situ. Huhu.

Wawa mula bukak citer pasal soalan aku pagi tadi. Dia tanya “Kau ada samting nak citer ke kat aku pasal pagi tadi tu ?”. Aku pun tak teragak nak citer dekat dia sebab dia je lah tempat aku mengadu walaupun kitorang jarang sangat jumpa kat sekolah. Sebab dia dok kelas aliran seni, aku pulak sains tulen. (Tapi bengap jugak time belajar). Hahaha! Ok, aku pun citer lah dari A sampai Z. Dia pun terkejut plus pelik. Aku tanya dia lagi, “Kau ada kena kacau tak ?”. Dia jawab tak ada kena kacau pun. Ok then, aku tahulah benda tu tak kacau orang lain tapi dia kacau aku. Tapi kenapa aku ?!

Malam tu lepas dah lepak, sembang apa semua. Wawa balik rumah dia, katanya mak dia ws dia suruh balik. Time tu pukul 10 malam. Lagipun, esok sekolah. Aku pun nak masuk rumah jugak. Ok then disebabkan aku tak rehat satu hari tu, aku decide nak tidur kejap lepas solat isyak. Pastu nak bangun balik pukul 3 sebab nak study buat hw yang bertimbun. Aku pun tidur dalam keadaan bertelekung atas sejadah sebab dah tak boleh tahan dah mata ni. Grr. Depan tempat aku solat tu, ada tingkap. Tingkap ni lah jadi pemisah antara bilik aku dengan bilik stor. Kalau nak masuk bilik stor, kena masuk bilik yang lagi satu. So dalam bilik tu ada bilik stor. Ok, bilik stor ni kecik je sebab penuh dengan barang2 ayah aku. Memang kalau nak masuk pun, sorang je boleh muat tu pun himpit dengan barang2. Dah memang tak ada ruang langsung.

So malam tu tengah sedap2 tidur berguling dan bergumpal dalam telekung tu, aku dengar sayup2 suara mengilai melalui tingkap tu. Terus aku terbangun. Bilik aku tu aku tak tutup lampu sebab takut aku terlena sampai subuh. Aku tak tengok jam time tu pukul berapa aku pun aku tak tahu. Aku tengah amati suara sayup tu. Lama2 makin nyaring dan garau. Apa pulak kali ni ?! Aku ngomel sendiri. Aku pusing belakang tengok adik aku yang tengah sedap tidur atas katil ni tetiba dia macam mengerang. Mengigau agaknya budak ni. Adik aku ni baru 10 tahun. Aku pun pergi dekat adik aku, usap2 dahi dia sambil selawat. Dah tu dia dah ok tak mengerang macam tadi. Suara tadi pun makin lama makin slow2 sampai hilang tak dengar dah. Time tu aku baru tengok jam dinding, pukul 2.45 pagi. Ok, aku berterima kasih la dekat suara tu sebab selain buat bunyi yang menyeramkan, ia jugak dah kejut aku. Aku nak study time tu. Hehe

Syok kot study waktu pagi macam tu sebab memang masuk dalam kepala. Fresh je rasanya. So, time tu lah aku kena kacau kaw2 punya. Mungkin sebab aku sorang je yang celik mata waktu2 gitu dalam rumah tu. Mula2 time tengah dok sibuk2 study dekat meja belajar, tetiba pintu almari aku terbukak sendiri. Almari aku tu sederet dengan meja belajar, sebelah almari belah sana tu lah ada tingkap bilik stor tu. Aku apa lagi, terus toleh lah sebab almari aku ni kalau bukak je dia keluarkan bunyi. Kuaakkk… lebih kurang gitu la bunyi nya. Alah macam bunyi pintu yang tak letak gris tu.

Aku pegi lah tutup pintu almari tu pastu sambung study. Aku masa tu memang dah seram dah, bulu roma memang naik habis wei tapi tengok balik hw aku yang banyak tu, aku tak jadi nak tidur. Lagipun aku langsung tak ngantuk. Nak buat macam mana.. Lepas benda tu dok main pintu almari 2-3 kali cam tu, aku still tahan lagi asalkan dia tak kacau adik aku tidur. Budak tu memang lemah semangat, bukan sikit tapi banyak.

Then lagi sekali ada suara mengilai tadi. Tapi sebelum suara mengilai tu datang, aku dengar bunyi anjing menyalak dari tingkap tu jugak. Bunyi anjing menyalak tu macam lain dari bunyi yang biasa anjing buat. Bumbung bilik stor tu tinggi. Kalau dongak je, nanti nampak tingkap kaca transparent sampai nampak langit. Memang time malam, tak nampak apa lah kalau kau dongak pun. Bilik stor tu jarang orang masuk kalau tak ada barang yang nak diambil, sama jugak macam bilik sebelum nak masuk bilik stor tu. Kalau tak ada siapa masuk, bilik tu berkunci and bilik tu just buat letak barang2 je kalau kakak2 aku balik rumah bercuti.

Ok sambung tadi, aku ni dah takut tahap cipan dah time tu. Aku baca lah ayat qursi, ayat2 quran yang aku ingat walaupun tak betul. Dah memang takut sangat2. Bunyi tu pulak tak lah makin kuat, dia mendatar je tapi memang scary. Aku ignore selagi aku boleh tahan. Dah dalam 10 minit bunyi tu still ada lagi then blackout satu rumah. Bunyi tu pulak terus hilang serta merta. Gelap satu rumah. Aku ni pun bodoh2 bukak torchlight phone aku pastu terus pegi suluh tingkap tu. Aku nampak lembaga hitam tu berdiri sambil mulut dia tersengih mcm ikan jaws. Tinggi sampai cecah syiling kau tau. Aku punya melompat Tuhan saje yang tau. Aku terus lari pegi bilik mak ayah aku. Aku tinggalkan adik aku tidur sorang2 dalam bilik. (kesian dia). Tapi perasaan takut aku ni mengatasi segalanya. Aku kejutkan mak ayah aku. Ayah aku je yang bangun, mak aku tidur m**i. Aku cakaplah dekat ayah aku rumah blackout, aku tengah study time tu. Ayah aku terus pegi bukak main suis kat ruang tamu, aku follow ayah aku kat belakang.

Alhamdulillah letrik ada balik. Sebelum ayah aku masuk tidur balik, ayah aku pesan jangan takut dengan benda tu bila dia kacau kita. Kalau kita takut, dia lagi suka. Aku blur kejap lepastu aku iyerkan cakap ayah. Aku masuk bilik balik tengok benda tu dah tak ada dah. Adik aku masih lena atas katil. Jam waktu tu dah nak dekat pukul 4. Mujur aku dah sempat buat hw walaupun tak siap. Tak kesahlah janji buat. Yang baki tu boleh buat dekat sekolah. Gangguan demi gangguan yang menimpa aku. Sampai aku jadi macam terbiasa. Bukan maksudnya aku dah tak takut. Takut tu still ada tapi aku nak buat apa wei.. Aku ignore je la. Sampai benda ni getting worst. Sampailah satu peristiwa tu.

Citer dia cam ni, aku ada kelas tambahan malam. Mase tu bulan 7 tahun lepas. Mase otw pegi sekolah tu, aku dah rasa tak sedap hati. Aku selawat, zikir banyak2. Sepanjang otw tu, lalu hutan getah, almaklumlah sekolah luar bandar. Aku tertoleh lah kawasan tu, ternampak lah satu cahaya ni. Ntah aku tak tahu nak describe macam mana. Yang penting cahaya ni kejap kecik kejap besar macam orang testing lighting kat lampu suluh tu yang nak bagi malap nak bagi cerah cahaya nya. Haa lebih kurang gitulah. Aku tengok je lah cahaya tu. Alih2 cahaya tu bertukar jadi cahaya merah, sebelum ni cahaya putih biasa je. Aku dah tak senang duduk dah time tu. Aku pusing tengok ayah aku driving, ayah aku buat dek je. Sampai je sekolah, memang feeling tak sedap gila. Rasa rimas, panas, macam kena himpit. Tapi aku gagahkan jugak pegi kelas sebab kelas tu kelas addmath. (Aku lemah giler bab addmath).

Then kelas tu buat dekat surau. Masuk je dalam surau, aku jadi lagi panas macam duduk dalam sauna tapi ni panas dia lagi buat aku rimas macam berhimpit dengan orang ramai time panas terik. Then aku asyik nak marah je sampai kawan sebelah aku pun aku marah sebab dia duduk dekat sangat dengan aku. (huhu kesian dia). Cikgu aku ni dah pandang aku lain macam. Pastu dia mintak aku berdiri, aku pun berdiri lah. Dia suruh aku baca ayat qursi kuat2 tapi aku tak boleh bukak mulut.  Rasa berat sangat mulut ni nak lafaz. Cikgu aku apa lagi, dia suruh kawan2 aku pegi ambil yasin then duduk bersila keliling aku sambil baca yasin. Aku pun apa lagi, meronta2 lah kepanasan. Slow2 mata aku kabur. Aku celik je kawan2 aku semua kerumun aku. Time tu aku terbaring dalam ruangan solat perempuan. Diorang hulurkan air segelas. Aku pun minum sampai habis sebab dahaga gila. Badan aku semua lenguh2. Kaki aku rasa nak tercabut macam baru lari acara 1000 meter. Aku tanya lah apa jadi.

Diorang kata aku kena rasuk. Aku dirasuk ? Ya Allah, memang tak jangka wei! Aku suruh diorang citer, diorang kate time tu lepas aku meronta2 kepanasan tu, aku nak lari keluar surau tapi budak2 lelaki semua halang aku dekat pintu. Aku tolak budak2 ni sampai semuanya terpelanting. Memang kuat gila aku time tu sampai budak2 lelaki semua terpelanting. Nasib pintu tu berkunci, cikgu dah kunci awal2. Sebelum tu, cikgu dah call suami dia, suami dia ustaz. Ustaz tu datang 10 minit lepas aku tolak budak2 lelaki ni. Bayangkan dalam 10 minit tu, kawan2 aku semua dok pegang tangan kaki aku tapi asyik terlepas je. Aku mengilai, mencarut.. “Bodoh! Lembik nak mampus! Hahahaha!!” Lepastu aku ketawa tapi suara garau gila. Kuatnya aku time tu memang tak dapat nak digambarkan. Sampai terkoyak baju kawan aku, kesian dia.

Bila ustaz tu sampai, ustaz tu ada baca2 kat air dalam botol mineral. Ustaz tu renjis kan dekat aku, aku punya menjerit, ya Allah, 4 blok boleh dengar rasanya. Then ustaz dapat tangkap aku pastu suruh kawan2 aku pegang aku. Ustaz tu start pegang ibu jari kaki aku. Mengerang aku sambil keluarkan suara garau. Ustaz tu pejam mata, then dia baca lah ayat2 pastu… “Kau nak apa dengan budak ni ?”. Aku ketawa, “Aku suka dia. Aku nak dia.”. “Asal kau nak dia pulak ?”. “Dia memang sesuai, sesuai sangat..heerghhhhh”. “Kau tak boleh ambil dia, kau tu kafir”. “Aku nak dia jugak. Aku nak dia!”. “Kalau macam tu, kau kena masuk islam dulu. Kalau tak masuk islam, sampai bila2 kau tak kan dapat dia. Nak masuk islam tak ?”. Aku anggung kepala pastu nangis then ketawa balik. “Ok, ikut aku sebut ni..” ustaz tu ucap dua kalimah syahadah. Aku pun ikut dia sebut. “Sekarang, kau dah islam, tapi kau masih tak boleh ambik budak ni”. Aku dah start mengganas balik. Ustaz tu renjis lagi air tadi dekat muka aku. Ustaz tu kata lagi, “Aku hantar kau balik ya..”. Kawan2 aku kata benda tu tak nak balik.

Lepas dah banyak kali pujuk tu, benda tu pun mengalah. Mungkin sebab terlalu sakit sangat. Yelah, benda tu kan tak suka tempat2 macam surau/masjid sebab nanti dia kepanasan. Ustaz tu kata jin tu dah masuk islam tapi sebab baru convert so still lagi jadi jin yang jahat, ambil masa nak jadi baik (macam manusia jugak ghupenye). So dia nasihatkan yang lain yang tengok kejadian ni, beware, kena kuat semangat and selalu zikir takut2 benda tu kacau orang lain. Ok, lepas benda tu keluar dari badan aku, aku terus muntah buih tapi time tu aku memang tak sedar. Terus diorang papah aku masuk ruangan solat perempuan. Aku yang dengar ni, diam je lah. Lepastu diorang kata lagi kalau aku dah ok, ustaz nak jumpa. Nak cakap sikit.

Aku jumpa ustaz. Ustaz suruh aku citer semuanya sebelum aku kena rasuk tadi. Tapi sebelum tu, dia call ayah aku kata tak payah ambil aku dekat sekolah malam tu, biar ustaz dengan cikgu addmath aku yang hantarkan balik. At that time, aku citerlah aku kena kacau apa semua dari mula sampai akhir. Ustaz tu senyum je time aku citer macam dah boleh agak samting. Ustaz tu kata benda tu memang dah syok dekat aku since awal tahun lagi. Time dia kacau aku masa study haritu (citer part 1) aku tak halau dia betul2 so dia makin galak lah nak kat aku. Act, benda tu tinggal dekat bawah longkang depan rumah aku. Macam mana boleh tinggal dekat situ, nanti aku citer (part 3 maybe.) So malam kena kacau tu, malam tu memang malam untuk dia keluar dari tempat dia. Katanya jalan2. Jadi benda tu nampak aku study so dia just nak tengok2 je lah.

Tapi bukan setakat nak tengok2 je. Benda tu dah mula syok kat aku. Dia ingat aku ni tak kesah kau dia kacau aku. So start dari situlah dia kacau aku. Pernah sekali aku balik sekolah jalan kaki dari bustop jalan besar nak masuk dalam taman aku tu. So dalam perjalanan tu aku kena redah kebun sawit sikit. Dekat situ memang familiar dengan tempat orang buang saka diorang sebab dekat sebelah kebun sawit tu ada sebatang sungai yang kecik. Nak jadi citer, aku terlanggar anak jin ni tapi manalah aku nak nampak. Sampai depan rumah je aku baca bismillah then masuk je rumah, belakang aku ni jadi berat gila.

Time tu aku tak fikir apa pun, cuma aku rasa aku ni penat sangat kot sekolah satu hari tu. Malam tu aku mimpi.. aku berdiri kat tengah2. Belah kanan aku bapak jin yang aku tendang anaknya tu. Belah kiri aku tu benda tu. Diorang bertarung. Aku dapat tahu pun sebab aku cakap dengan ayah aku aku mimpi tu sebab aku tahan sangat sakit gila badan macam angkat beban 7x ganda berat aku, so ayah aku ni bawak pegi jumpa bomoh. Nama pun bomoh (lagi menyesatkan kita adalah). Dia cakap benda tu lagi kuat daripada bapak jin yang aku langgar tu. So bapak jin tu kalah bertarung. Tapi si bomoh ni tak buang pun benda tu sekali. Dia kata benda ni terlampau kuat sampai tak boleh nak dikalahkan. Ayah aku ni tahu ada benda tu damping aku tapi si bomoh ni macam hasut ayah aku kata benda tu tak kan kacau aku. Bomoh tu suruh biarkan aje benda tu ada dengan aku. Ntah apa ntah jampi serapah yang dia guna untuk buatkan ayah aku percaya cakap dia. Ayah aku pun biarkan aje aku macam ni.

Klimaks nya aku citer benda ni dekat ustaz. Ustaz tu kata sebenarnya si bomoh yang rawat aku ni dah ada perjanjian dengan makhluk tu. Perjanjian apa ntah tapi habuannya si bomoh tu yang dapat selagi mana benda tu boleh kekal ada dengan aku. Sounds weird kan ? Tapi hakikatnya ni lah. Aku tak tipu. Dan aku tak tahu apa jadi dengan bomoh tu, dah mampus kot hahaha (padan muka dia! Geram aku!)

So akhir citernye, aku kembali normal. Benda tu dah tak kacau lagi dah. And one more thing, benda tu dah pindah (dah tak duduk bawah longkang depan rumah ku lagi.) So far, ni jelah kejadian yang malang menimpa aku. Huhu sekarang aku tengah tunggu result SPM aku yang akan keluar tak lama lagi (semoga mendapat result SPM yang terbaik, amin~). Aku harap kejadian yang menimpa aku ni dijadikan pengajaran la huhu. Jangan buat tak tahu je kalau benda tu datang kacau kita. Nanti dia jadi selesa dan nak berdamping dengan kita. Susah tu! Ok bye!

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

3 thoughts on “Misteri Lembaga Hitam (part2)”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.