Assalammualaikum buat semua pembaca FS. Aku ni sebenarnya tak reti nak cerita secara bertulis, jadi korang nilailah sendiri sejauh mana tahap seram kisah aku ni. Kisah bermula semasa aku bekerja sebagai sales maketing di salah sebuah syarikat di Kedah. Aku ni jenis yang suka bekerja sampai lewat petang. Pada hari pertama aku bekerja, semuanya berjalan dengan lancar. Tiada apa yang meragukan. Aku ditempatkan di bahagian pemasaran dan pengiklanan di tingkat 6 syarikat itu. Ruang kerja yang menyenangkan, staff pun hanya 3, 4 orang. Dapatlah aku fokus dengan kerja aku. Bagi aku, keadaan macam inilah yang aku harapkan dalam suasana bekerja.
Sehinggalah pada satu hari, aku tertinggal charger phone di pejabat dan kebetulan pada keesokan harinya adalah hari cuti. Jadi nak tak nak aku terpaksa naik semula ke office untuk ambil charger tu. Pada mulanya aku nak biar je, sebab jam pun dah pukul 5.40 petang… dah lewat. Tapi bila ingat balik esok cuti kan dan phone tu pun benda yang penting untuk berkomunikasi, jadi aku ambik keputusan untuk naik juga ke atas. Aku menekan lift untuk ke tingkat 6 dimana tempat aku berkerja. Jam menunjukan 5:45 petang dan keadaan office pada masa itu sangat sunyi disebabkan semua pekerja dah balik. Aku berjalan menuju ke meja aku. Entah kenapa tetiba aku rasa seram sejuk, macam setiap langkah aku diperhatikan je. Sampai je dekat meja, aku tengok plug dekat bawah, aku terus ambik charger. Bila aku nak bangun, aku terdengar henjutan kerusi macam ada orang tengah duduk sambil menghenjut kerusi tu. Allah! Terkejut. Tapi aku ni jenis yang tak suka nak fikir-fikir benda yang “wujud tapi tak nampak” tu. Entah kenapa masa tu otak ni ligat sangat dok fikir. Haihh. Nak sedap kan hati, aku fikir mungkin kerusi rosak. Mungkinlah.
Aku segera bukak langkah untuk keluar dan aku tengok sekeliling memang tak ada sesiapa dekat situ. Masa aku bukak pintu utama office nak ke lift, aku ternampak kelibat seseorang menghempas pintu surau yang berdekatan dengan lift. Allah! Sekali lagi jantung aku nak luruh. Yalah, korang bayangkanlah, tempat yang sunyi tiba-tiba ada bunyi-bunyi yang kuat. Tak reti nak tutup perlahan-lahan ke? hmm… aku bergegas masuk ke lift untuk turun, dalam masa yang sama boleh pulak hati terdetik “macam mana kalau lift ni stuck tetiba?“
Disebabkan bahana bisikan hati, bukan lift yang stuck tapi lift naik ke tingkat 8. Ya Allah! Dah kenapa ni? Dalam hati, aku baca ayat-ayat pelindung. Lagi cuak… sampai je tingkat 8, pintu lift terbuka, tapi orangnya tak ada. Korang rasa? Tingkat 8 tu dah gelap sebab semua staff dah balik. Hanya Allah yang tahu perasaan aku. Aku tutup pintu lift terus tekan parking dalam hati masih membaca ayat-ayat suci supaya lift ni tak buat hal lagi. Sampai je kat bawah terus aku lari kat kereta. Alhamdulilah selamat. Peristiwa tu masih terngiang-ngiang lagi namun aku anggap mungkin ada orang yang nak menakutkan aku sebab masa aku nak turun lift tu memang aku nampak kelibat seseorang tapi aku tak pasti siapa.
Aku menceritakan pada Salwa,Ain,dan Muhammad. Mereka staff yang 3, 4 orang yang aku cerita awal tadi tu. Muka mereka seaakan terkejut dan tidak percaya yang aku nekad naik ke office semula selepas jam 5.30 petang. Aku bukan berani sebenarnya, aku berani tu pun sebab aku tak tahu kisah-kisah yang jadi sebelum ni kat syarikat itu. Muhammad membuka cerita tentang kejadian-kejadian pelik yang berlaku sebelum ni. Antaranya kelibat orang tanpa kepala dan berpakaian formal. Selepas 5.30 kelibat manusia tanpa kepala akan muncul (Nasib la sapa yang dapat tengok tu). Menurut Muhammad lagi, selepas tamat waktu bekerja, giliran makhluk tersebut pula “bekerja”. Bunyi macam lawak tapi itu lah hakikatnya. Pernah sekali, Muhammad nak ambik wudhuk untuk solat asar di surau unit kami, pada mulanya dia ingatkan mungkin ada staff dari unit lain yang datang nak bersolat dekat surau tu. Yalah, surau kat unit kami tu memang kebanyakan staff dari unit lain yang datang untuk solat, sebab ia berdekatan dengan lift. Bila dia pergi tempat ambik wuduk, dia toleh ke arah susuk tubuh kaku itu, hanya tubuh badan menunduk tanpa kepala. Korang rasa? Kepala tak ada..boleh nampak lubang leher tu. Bau busuk yang amat..herrrr mintak simpang la. Sejak dari tu ramai staff lebih selesa solat awal bila masuk waktu, atau pun solat kat rumah je.
Selain Muhammad staff lain pun pernah kena, perkara biasa kalau kerusi pejabat berbunyi, bunyi tapak kasut dalam lift, lift terbuka di setiap aras tapi tak ada sesiapa(kalau yang hijab terbuka tu mungkin boleh nampak kot siapa), lift stuck, lepas tu kadang-kadang bila semua staff dah balik, office yang sunyi akan jadi meriah seolah ada ramai lagi yang tak balik(Ini selalu terjadi pada guard yang bertugas untuk memeriksa waktu malam). Pintu tandas terkunci dari luar, semua itu perkara biasa yang terjadi setelah jam 5.30 petang dan keatas. Setelah aku mendengar cerita Muhammad, aku bersyukur sebab aku cuma diganggu dengan ganguan biasa seperti yang aku cerita pada awal tadi. Mungkin, sebab aku tak tahu masa tu. Bila dah tahu, sharp pukul 5 aku dah berambus. Herrrrr.. tak sangup aku nak tengok manusia tak ada kepala dan busuk. Sekian.
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
wahhhhh
🙂
tres
Orang kedah memang kerja balik awal ke? Pukul 5.30 dah tak ada orang dalam ofis?
haha untonglah…..
cerita okay. seram tu ada la jugak.
6/10
mungkin ofis hour sampai kol 5? huhu
kau ni setiap komen kau reply.
kau yang tulis eh cerita ni?
hehehehheeh..takkanlah aku..aku mane reti mengarang citer serammm …skala keseraman aku sampai skala 5 je…
Sharp 5pm semua dh blk.. untung laaa..
huhuhuuu..mana2 ofis pon mesti ada something dan aku berharap tak akan pernah berjumpaaaaa…
Keje katne tu, awal balikkk ek. Aku klo tak pkl 9, esok pagi baru nampak matahari
keje ape tuuuuuuuuuuuuu
aku asal hujung bulan, pukul 11mlm baru balik rumah.
paling lewat pukul 1 pagi. nasiblah aku jiwa kental antu pun kesian nak ganggu aku.
lepas tukar syarikat, hari2 dapat balik bertemankan matahari.
kentalnye balik kol 11 malam…fuhhh
Bila fikir balik.. hurmm… gila la kerja mcm sampai tadak life.
Hujung2 boss baru masuk angkut kaum dia ambil alih kuasa aku.
Anyway, dah dapat kerja tempat baru few yrs ago. Dgn kerja sekarang aku ada masa utk huhu haha hihi dgn family. Ada hikmah di sebalik semua yg terjadi.
Same la, nak merungut kang die ckp racist. Last2 skrg keje dgn gomen jemin je
jual jam
hahahahaha bacalah dalam keadaan kita sedang berimiginasi ,esti dapat feel apa yang writer rasa … ni kak yong kakak kepada dedek ke ahaks?
Mak aih awalnyer balik…..tu pn dah kena kacau…kita ni keje balik kul 545..kul 630 tu pn lom tentu kuar opis…..sib baik la x de kisah menyeramkan cam penulis ni huhu…
Sama la ofis ni lepas kul 5 semua chow..
Kalau kena buat OT sorang2, dengar la partition lain orang selak kertas, tarik kerusi..
Padahal sorang je kat ofis, mungkin dia pon cari rezeki kot
Dia mai nak cek spelling kot.. Huhuu
simple cerita dia tapi boleh tahan berdiri bulu roma..lagi2 kat ofis ni..btw bestnya pukul 5 dah boleh balik..huhu
Terbaik kak yong, adik yong suka..kipidap
Ofis ko sama mcm opis aku mse praktikal dulu…
Sharp pukul 5, opis da kosong… Paling lewat 5.30..
Xde sape brani balik lewat…
8/10
Maira intern dulu ofis memang pukul 5 dah kosong. Bila dah start kerja tiba-tiba kena stay back sampai pukul 9malam. seramlah jugak. Dahlah sorang2.
Maira si rajin.. bagusnyee…pekerja contoh..
kau kalau perli aku memang laju
puji pon salah. hmmmm
puji & perli kau macam same je..
puji..dan syukur pada ilahi..~
baiklah.. terima kasih atas pujian..
Selapan ngn maira…
Woi delu. register lah akaun. pastu daftar jadi ahli kampung bunian. free je.banyak benefit. ada elaun makan tengah hari,haha
boleh invite masuk sekali kan? huhu. lagi ramai lagi meriah. huhu
weh rindunya dengan engkorang ni! sobsob
samelah, jom hug hug. huhuhuh
Elaun internet ade takkk wehhh..aku malas tol bab register2 nihhh…
kalau malas ikut ko lah.selagi tu kau akan dilayan sebagai sampah.eh.ahahah
Chulalongkorn betol ayat ko…
Awal2 pun kena kacau gak kat opis tu,seram kalau terserempak benda2 cmtu eeeeeee? huhu
5.30?? Aku 5.30 dah sampai rumah dah haahahahahahahha
.
okay yg ni seram..
nsib aku hbis kerja jam 5 ptg..
office aku habis kerja 530, tapi 530 tu encik2 budak2 ni mana reti nak balik lagi. benda tu kalau ada pun dah fed up nak tunggu budak2 ni balik. huhu
Dengan ini Tok Haji Singkong mengumumkan bahawasanya Kampung bunian d buka semula dan bakal d terajui dengan lebih berhemah oleh Haji Juri kita..
tokk, aku ingat ko dok dalam balang lagi
hahahahahhahaa
salam cium tangan
long live tok juriiiiiiii
Jangan sibuk lahhhh
Ko tak OFFICIAL lagi
ala aku meraikan..ape salahnya..hahah…
kalau nak join. sila isi borang. nama penuh, umo, no fon.
Pilih bulu betul derang ni kan?
bulu2 jangan sebut melorq..hahah
hahaha… nasib ko la dapat dp bnyak bulu.
Aku allergic kalau orang bnyak bulu.
Kalu kucing aku ok.
melorrqqq. ko tak nmpak aku ke? huhu
Nampak.
Nampak ko merata topik ko komen.
hahahaha..
huhu. mujur ko nmpak aku. ko tak penah tegur aku. huhu
Ko ramai peminat , segan aku nak tegur.
Aku layan yg rakyat marhaen sajork.
huhu, mana lah ada peminat, huhu, takdelah melorq. mana ada. ko ni tak baik tau. kecik hati aku yg dah kecik ni.
bukan..kang si bebulu tu datang kang…ups
Ooo yg banyak bulu tu ek.
Baru ternampak nama tu tadi.
amboi koo? rasa nak jadi penduduk bawah pemerintahan Juri ke?
tolong isi form, nama, jantina, umur
terima kasih
takot gak ngan juri ni..laen maciammm ..kalau tok singkong die berhemah lagi..hahah
bak datang borang.
nak borang PM tepi
tepi mana weh…kanan ke kiri..wuwww
bagi fb ko. huhuhu.
aku takde fb.
#kisah benar#
ko SGP kan?
ko ni medi..mcm2 ko tuduh aku..SGP lah, juri lah, hahaha..bukanlah adoila
yeee tu ko kan?? delustar, sgp, cherubic humaira. patot cepat ko naik carta, kan kan kan?
Bukannnn..SGP aku seruuuu kau munculkan diri..kalau tak medi tak percaya aku
yelah. tak kesahlah ko sape. huhuhu
tok aji kong, keahlian baru dibuka ke?
bole2.. masuk la
maceh tok..saiyanggg tok…
Buka tmpt baru lah tok,tktttt nanti kena kecam huu
sama je sebenarnya.. waktu ada d kecam..bila x de pun drng kecam juga.. wat lek wat pis je la..
nak join juga boleh tak??
sikda masalah tu.. tok ok ja haha
sikda problem aukkk paluii
aik? kenapa aku pulak yg palui?
okay la mun aku palui , ko bongok laa camya ..
palui tu ape?haha aku main cakap je sebab kawan sarawak aku suka cakap aku palui.huhu
palui tu maksud dia bodoh .. haa
oh damn it. aku dibodohkan selama ni.huhu
jahat betul kawan kau tu , suka2 panggil org bodoh ..
takpe mehh aku ajar ko ,kalau dia pnggil kau palui ..
cakap balik kat dia , dek dadak or dek bangka ..
dek dadak/dek bangka ni apa pulak?huhu
sama juga macam kau cakap dia bodoh..
ohh..betul ni? jangan tipu tau. aku pecaya ko ni beri.haha
sesuailah~
huhu
sibuk lah delujebon ni
korek hidung
gik asa. hahahahahaha
maksud : padan muka
bahasa french ke tu f.f?huhu
tak. bahasa london bridge is falling down~ haha
Cuma jak knk anok palui,sebab ny xtauk apa.mksd ya haha
hmmm.cik bunga jom hug,
*tiba2.haha
bukak silat
melatah sebb terkejut tiba2 nak hug.
hahaha
thanks haji kong ~
aku terima jawatan ini dengan emas 999 dua kilogram tunai…
sah
sahihhhh
tok…musykil ni.. kenapa Haji Juri yg jadi teraju utama??? Kenapa bukan tok??
Orang dah selesai akad dah. ko nak pertikai kenapa? haish
biarlah.. aku akan suke pertikaikan hak kau.. tok tu lupe ke aku ni pemegang harta dia??
dengan kuasa yang aku ada ini, aku cadangkan untuk singkirkan Maira dan lucutkan baju..eh jawatannya
SAMPAI KE HATI???
sampai je..hihihi..singkirkan maira.bawak masuk cik bunge ke..aurora ke..berri ke…hihihihifine!!
cik bunga / Aurora / Kranberi… selamat datanglah
welcome ladies
(demi kebaikan Jikong , Armyy dan Jiju)
OKAY… HAVE FUN!!!
bye maira bongek
Long live Jiju
maira jgn pergi ,stay jer…
berri tak nak join ke?
nak join sbb dh tnya si singkongkeju tu ..
kena ada kelayakan ke klau join?
miss kranberizstore.. Sounds like blueberi.. So sweet~
hahaha..
Tumpang laluuuuu…kekeke??
Meh lah lalu cik bunga..pintu hati aku sentiasa terbuka untuk cik bunga..hahahaha
CIAAAA CIAAAHHHH
Ish pepatung nie..dah² terbang jauh sana..
Untuk Cik Bunga~
Setangkai bunga berwarna jingga elok rupa
Ku petik dari taman tak ternama di desa
Tampilmu elegan menggoyah pangeran berkuda
Kelopak menawan tersirat pada sukma
Engkau hidup memberi warna-warni dunia nyata
Tidak tau mengapa gemuruh rasa di jiwa menggelora
Saatku pandangi dengan tajam dan lebih dekat lagi
Ah… Tak tau mengapa tanpa sadar senyum ini terus merona
Bunga Jingga
Cantikmu memesona hingga menandingi intan permata
Jemari ini tak ingin pisah melepas tangkaimu yang kokoh
Sayupan udara itu seakan mengantar ke alam bebas
Kini makin terpancar cerah warna bunga itu
Seakan sedang menjadi saksi bisu kisah permadani
Sedap dipandang itu yang sangat ku rasa
Tercium harum semerbak tak terkira-kira
Elok parasmu segera bangunkan jiwa
Saat anak manusia sedang memadu cinta
puisi untuk cik bunga ke?
tersentuh hati
google puisi untuk medi tadi. tak keluar pulak.hahah
huhu. takpelah. mengantuk dengar puisi. huhu
Medi tu juri yg karang puisi jgn asap kan i tau hahaha
haha.jangan lah takut.
huhu. takpelah cikbunga. takde asap. abu pon takde. hihi.
tumpang lalu huhu
Meh lalu dduk lu,minum teh tarik ngan kuih muih ni meh lah medi
haha
Kopipes ayat mana nie..
baru lepas karang.hahahah
Amboi..laju nye..hehe
tunjuk la sikit effort tu.. ko jangan sampai pepatung mencaras sang lebah.hiihiii
Effort aku x berbaloi dah..sejak kau muncul..huhu
haha. ok2. sorry RC. Aku tak kacau dah.sedih.huhu
It’s ok..aku nak balik sarang dah nie..
tidakkkk…janganlah merajok RC adikku!!!
Haha..manada merajuk..tu medi merajuk..p lah pujuk..
cari bunga lain lah. tadi aku nmpak mawar dekat simpang sana huhu
Ye lah medi..bunga nie banyak bukan nya 1 kan..huhu.. sambil pergi ke simpang jalan
Bunga tayar bnyak ni nk x?
sambil lipat lengan baju
hhaha
Nak cik bunga juga..tapi x pe lah..bunga tayar pun jadi lah..huhu
Mcm2 bnga ada, nk yg mne?
kiri ke knan?
hulur gngaman tgan
hihi
Yang kat tengah..hehe
tgah?cikbunge ke?kihkih
sape?cikbunge ke?kihkih
X lah..RC tunjuk diri sendiri..haha
Hahaha lahh bukan cikbunga ke ni?
sembunyi bawah meja
RC tunjuk diri sendiri sebab dalam hati RC ada cik bunga titew..kah³
Kenapa x sembunyi dalam pasu je..
Untuk medi je lah oii..haha
huhu, takpelah RC. i is okay. huhu.
tepuk² belakang medi x apa medi..dunia ini memang kejam..
oi ape tepuk2 belakang ni..aku tak tepok pun bunge,huihu
Medi sedih tu kau x nak pujuk..p lah pujuk..
pujuk diri sendiri, i okay je huhuhu
Medi i kn ada…
takpelah. taknak. lain kali lah. macehhhhh~
Sreeeettttt
ko mmg suka ke sreeetttttt hingus ko kat aku? huhu ???
Hmm sretlah selalu ye delu.huhu
Ko nak sikit???
Hmm takpelah. Aku tak suka jantans. Ko bagilah medi.huhu
?
ehh. dia bukan jantans, gegel. ko simpanlah kat ko. okey?
Medi medi mediiiii…
pehalll?? alamakkk aii ko ni. serabutlah aku.
?
???
sorry
cakk
ye? ko cari aku ke? knp?
sajaaaa aku cari engko
jarang ada org cari aku. nk tabur dedak? takpelah. dah kenyang. huhu
dok eh,bukan tabur dedak
aku tabur butir2 je
butir beras ke?
ko ni ckp mcm org utaraa. org utaraaa kaa? ka lagumana? huhu
Aku bnyak belaja bahasa,mu nak lagu mano?kahkah
hmmm. tak kesahlah grim. Tamil pon boleh. hmmm
ni aku belajar dr kawan aku
amat bajik nuan dara
kahkah paham dok?
amat baik itu dara??
malaslah aku nk belajar, takde mood
Engko g tanya kawan sarawak ko,mesti engko tau
Kahkah
baik ko tak pyah ckp. pui pui!
ke ko carut aku? ?
ko tanya lah kawan ko,ko ada tak kawan sarawak
kan senang kalau ko ckp jeee?
Bior engko tertanya2 kahkah nanti engko tau jugokkk
ok dah tahu. terima kasih puji aku. ikhlas ke??
Mcm mana ko tau?wahh cepat gak kau tau yer huhu
Aku jarang puji tau 1st time aku puji ni
kawan aku ckp. itu bahasa iban kan?? ohhhh. ko area mana hahhhh?
habistu? kenapa kalau ko first time puji? huhu?? ko nk aku buat apa? pengsan ke?
tengok aku pon takpenah dah puji2. huhu
haa bahasa iban,huhu kawan aku ajar aku,aku belajar jugok bahasa sini.
xpayah lah engko nak pgsan2 kahkah
Dr gaya ko aku tau kobaik kahkah
bahasa bidayuh ko tak belajar?
taklah aku tak baik pon. ehhh ko? nk try aku? takpelah grim. huhuhuhu. kang aku kena kecam.
belum lagi belajar bhsa tu. Nanti2 lah aku belajar kahkah
Ye tak ye nanti balak ko kecam huhu
balak takde. ranting je tinggal. hmmm
lah kenapa tggal ranting je?mane dah?
entahlah hanyut kat mana. ???
dahlah, aku dah kena kecam ni. aku kena bina ayat2 kecaman yg menarik untuk dihadam
hanyut kot,kalau tak kena tiup oleh angin kahkahkah
xpayah hadam sangat lah kahlah
sebab angin kuat lah dia hanyut. syahdu pulak malam ni. sobsob.
ko kat pedalaman kan? ko tak takut ke? ko kat bawah pokok mana ni? takde hantu ke? ke ko hantu? takdelah, dah ko ckp ko duduk pedalaman kan? huhu.
hahaha asal lak ko syadu malam2 cm gini
buat apa aku nak tkt,diorang sini baik2 ja,aku xnol ng tau aku kat kawasan mano,kang ko suruh kawan ko siasat aku lak
huhu
syahdulah! ranting aku entah sape yg sambar. huhu. ko apa tahuu? tahu nk tabur dedakkk je
alahh ko ni, tahu2 je. hahahaha. takde makne nya nk suruh siasat ko. ko bukan retis ponnnnnn ????
Yeke?siapa yg sambar,tealady ke?kahkahkah
yeke?mana lah tau ko diam2 nak.siasat aku huhu
hahahaha. ramaiiii yg nk sambar dia. huhu. sebuklah ko. huhu
haha, takde makna lah. aku bukan kaki stalker org. fb org pon aku tak stalker. eh. ko takde fb? mehlah. hahahaha.
takde niat apa ok. huhu
Dia ikan ke ramai yg nak sambar?kahkahkah
ko ada fb ke?huhu
ikan digilai ramai. syahdu lagi. huhu
adalah! add lah aku. huhu
Aku ada fb,tapi atas sebab aku sibuk aku jarang bukak fb,aku tau fs ni pun dr adk perempuan kecik ksygan aku huhu bak meh fb kodpt gak aku stalk uhu
ohhh. tak acilah ko ni. ko stalk aku. habis tu aku??? huhu.
aku takut ko heart attack je stalk fb aku. huhu
Lama dah aku xbukak fb aku tu cak,paswd pun aku lupa,emel pun aku lupa sebab lma sangat xbukak huhu,nanti lah aku balik aku ko stalk fb pakai fb adk aku kahkah
asl lak heart attack?
elehhh. alasan lapok. aku tnya sekali je. huhu. melepaslah ko nk stalk aku. hahaha perasan sekejap
yelah. aku kn ruminah sidek. huhuhu
Lepas aku kecewa aku teus xbukak fb aku tu,kahkah
xpo nanti aku try lah cari haha
ruminah sidek pun ruminah sidek ada aku kishah ketiak engko basah kahkah
hmm. Aku jugak yg di persalahkan. Huhu
Bertabahlaa ff.. Huhuhu
nah bahu
sobs sobs ~ sis redha. huhu
hug~
xoxo ~ huhu
hahaha, ko selalu disalahkan, huhu
hm. sedih lah camni. kenap kejam sangat semua benda nak di kaitkan dengan aku? aku tealady je kot huhu
Dah agak budak tu memang xnak reply komen aku cak haha
dia takut ko siasat dia sengal, huhu
takde benda nak di siasat kat budak tu. huhu. tak penting pun ~ hm
aku reply komen engko je cak
dan! ko ni sape hah? memandai panggil aku cak. bukan semua panggil aku cak. ko jgn sampai aku tahu ko sape! huh!
dia ni jenis baca komen ni..jngn layan..nanti kene asap..hihi
ke ko dia? dia ko? ke cane?
aku tak sehensem grim_rapper
ohhh penah tengok grim? ok lah tu. jadi ko lah grim tu?
jangan samakan aku dengan dia.please.kalau aku samakan ko dengan camellia ko marah tak.huhu
tak. sebab aku bukan camellia
ke ko memang Camellia? seram plak aku,huhu
hmmm, malas lah gaduh dengan ko. ko tahu sape aku. hmmm
the more i know you, the more mysterious you became.hehehe
Je me sens si mal en ce moment
Dah tu nak panggil engko apa?cicak?kang komarah kahkah
haaa, baguslah ko muncul. banyak menda aku nak tanya. huhu
yeke,ke engko merindu aku?kahkahkah apa yg ko nak tanye
tak kuasa lah aku nk rindu ko. bukan kenal ko pon.
nak tanya, ko sape? tu je
aku grim lah nape?
yeke ko ni? huhuhu. takdelah, kawan aku yg lain dah sentap dah dgn ko. dorang komen ko, ko tak penah balas. why?
Asal?suka hati aku lah aku nak reply ke idok,bior lah diorang tu,kang aku tabur dedak kawan2 engko jugok middle finger kan aku,dah aku cakap aku reply engko jer,dahtu nak buat lagu mana
asal ko reply aku je? huhu
tanya jerr
Dahaku nak reply ko je,sebb aku tgk engko lazer2 tapi baik huhu
apa yang baik nya aku ni? aku tak baik lah. sama je aku dgn cetan. huhu. dorang pon baik jugak tau. huhu
aku tau ko baik,sebab ko kenai mana aku,mana satu si klon tu huhu
Mmg pun aku scroll , yg sorang tu lancang mulut dia,belum kna cabai lagi dok ckp org lain ovari pecah astagfirullah mulut,ckp diri hamil ank ke3 otw tpi mulut xjga,pastu ada ckp setan2kan org,wak tu malaikat ker?tanya jer..cik kak en abg yg mnyalak tu,kalau komen korang bernas,ku tgok komen korang bnyak merapu sgt,kalau nak ngorat g tanya nom fon ngorat kat hp,jgn sini eleh,medicak2 macam gabungan nama cicak bgus dlastik ada gak pahala,kecam skt dah kecut mncarut geng sajat ker?asal cikbambam masuk aku tkt ke?saper dia?ketua gengster?kahkahkah
Yeahh,aku sokong led street lantern,semalam aku pun tegur diorang ni,xmasuk jugak masih jugak komen xda kaitan dengan cerita. Semalam ada slh sorang puak ni mengelupar aku tegur kahkah shape semalam tu ek?chakhap dia menang?horey2 tuh?kahkah(ayat soh koramg sakit hati)kahkahkah thank u admin fiksyen shasha sebab ikut nasihat aku,komen berkaitan cerita jer. Boooo booo booo untuk korang yang batak batak batak,cicak ca cak kahkahkahkah # evil laugh #
Hidupp masih wei cik adik cicakkk..asal rinduke?kahkahkahkah eh eh bukan semalam ckp nak STOP ke?asl timbul lak?hahahahahah asl tuka nmalak?medi jer?cak ny mna?ops lupe mlm ni mlm jumaat cicak pun “bershembhunyhi”kahkahlahkahkah kurkurkurkur(tabur dedak ayam untuk yg berkokok jap ag
Hmmmm…kat atas ni komen-komen sape tah..sekarang dua kali lima, lima kali dua je orang tu.hihihi
hmm, jadi ko bukan grim lah? huhuhuhu
rajin nya engko cariayat aku juri,aku lagi tak hingat aku komen kat mana kahkahlah,ko siap save ke ayat2 aku?
search je..jangan jadi stupid.
dulu bukan main kutuk orang komen kat sini.
sekarang bukan main ye.hahahah
itulah lain kali fikir dulu sebelum type.
use your brain. ok?
Dahtu,aku malaih nak reply engko,burger benjo tul lah engko ni kahkah
Aku selapan ngn juri
sambung jogging
Tok ketua baru, kau punya hihihi yang last sekali tu paling seram. Hahaha
ada aku kishah ketiak engko basah
Hai kesayangan kk bora. X tido lagi? Hahahah
shooting drama apa kak nora? ayam serama ke?
Coii kak nora punyalah semangat nak habis cepat. Sebb nak tengok adik2 kak nora kat sini hahahah mana yang lain? Tido dah ke
tak tahulah kak nora yg lain pegi mana. huhu. dah tido kot??
Hye syg2 semua… kak nora ni bru hbis shooting berbual apa..?
Hye kak bora ble nk beranakk
Doakan kak nora sihat bersalin ni pon dah 11 bulan. Entah bila nya nak keluar
Dasatnye kak nora..tu bunting gajah ke tu
X pasti lagi sebab kak nora x scan lagi. Nak masuk 13 bulan nanti baru scan
Lamenye kak..tskot2 bukan baby yg ko kandung tu kak
Choiii je ayt ko ni delu ????
Kahkah..oi kak..mane ko..bz shooting ke
taknak lah.dia dah hug ko.huuhuu
taknak sudah.
Manada..nie bukan cerita sinetron pepatung..kau salah tengok tu..huhu
Takpe juri sava yer sava
Tepuk2 belakng
Hahaha
hmm..nasib baik bunga ade..hahah
hahh tu? dah ada cikbunga tepuk belakang. huhu
haha. jomlah. hug
hmmmm.fine
Ehh..x pe lah..kita salam je..hug x nak..haha
ohhh lupa2. maaf. ingat nak ikut cara barat tadi. huu
X apa..aku tau kau asal dari french..huhu
????
jangan cakap kt org. haha
Ok²..kau tenang je..rahsia selamat dalam almari aku..
Nah ambik lah sejambak bunga letaklah bunga ini ditelinga medi
hulur bunga
Hhah
takpelah cik bunga. letak kat telinga cikbunga jelah. lagi sesuai. tak sesuai bunga kat i. i takde telinga. huhuhu
Lah yeke baru tau,xpe2 letak dekat rambut jelah eheh
Takde telinga? Hurmmm…patutlahhh…ermmm
seboklah kauuu! ko pegi main sana dgn juri. okey?
Medi…
Nak main ngn koooo
taknaklah aku main sama jantina dgn ko.
Nah ambik lah sejambak bunga letaklah bunga ini ditelinga medi
hulur bunga?
Hhah
Haha eh ej bukan camel ker haha
Unta..aku normal lagi lah cik bunga..kalau cetan camel tu pula dah lama jadi arwah..
tak payah tumpang2 cik Bunga… menetap je terus.. TU TOK PENGHULU KEDAUNG TU DAH TAK SABAR MENYAMBUT KEHADIRAN CIK BUNGA
best apa? lagi ramai lagi best?
meh lah masuk cikbunga, add fb aku. hihi
Ada fb ke pa nye?nak buat fb gak lah cmni ehe
Waaaa serius ke nak meramaikan penduduk kampung ni medi…. hahahaha
ramai2 lah kakk. baru meriah.
nak menetao teus lah ni,nak cri rumah sewa huhihi
abam juri..saya nak daftar boleh tak..nama saya siti delustar…
delu sila meninggal
amboi juri ! ko da lame hidup keeeeeeee
lama lah jugak 300 tahun, still alive.heheeee~
scary ko nih..ermmm…ermmm…
hai delu..nak kawan dengan saya?
Aku da meninggal juri..ko jugak yg suruhhh
alolo. merajok ke delu?hahah
Ahhhhh pegi kauuuu…haha
Ada yg sebut nama tite lah?
RC mencarimu wahai bunga.hahah
Uhukk tersedak aku..rasa2 mcm ada yg seru nama aku lh
Abang Singkong!!!!!!!! tengok JIJU ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hulur singkong emas sekilo
tok bz ajar orang ngaji haha
setelah pencen, tok sudah menjadi guru agama.
nice, tok biar saya urus kampung ni. saya akan tarik ramai gegadis
Gegadis tu kau tolong bg drng alamat tok tau jiju.. Nnt klau drng da masuk kmpung bunian.. Tok nak bg taklimat sikit..
tok malam ni jgn lupa balik surau sekali huhuu
tok skrng mmg da dduk dlm surau je..
Semoga atok terus istiqomahhh
Tok rindu tok. ? Where have you been tok? Bertapa kat mana tu tok?
Allahu. Terharu tok bila ada yg rindu..
Meh sini duduk dkt tok.. Tok nak citer ke mana tok pergi selama ni..
puh kanan puh kiri
Tokkk tokk g maneee tokkkk
Goyang bahu
Cer tgk dlm hati kamu cik bunga.. bukan ke tok sentiasa ada d situ?
eh ha ah lh tok,da dlm hati lah cmne bleh terkeluar dr hati ni tok??
rakaman suara dihentikan..click..send to orang rumah tok
kakaka multi talented la kau juri sejak jadi ketua kg yg baru ni
aku pempimpin diktator tau aida.hehehe
Pempimpin eh? Maira tolong check grammar ketua kg baru ni. lol~
Jauh sikit paaa dekat sangt tu…. tasbih tu genggam kuat sikit
Haha..takot terlucut je tasbih tu CN
sebagai penduduk baru kmpung bunian.. sila berada d pihak tok..
Allahu x sedar tsbih papa tjatuh..
Storylah tok..watpe hibernate lame2 tok..tumpul nanti tok
Hoi!!!! Fuck lah korg semua yg mengrot ni!!!!! Fuck!!!! Mcm haram!
kesian. org yg sama huhuhu. jgn meluat2. tak beseri wajah.
Jenis lapar phatian gak la ni
apakata ko panggil grim? tabur dedak?
grim.. Mana ko
Ni ada budak lapar dedak ko ni… Cer tabur sat. Lapar sgt aku tgk.. Hahaha
Bawak istigfarrr x baik x baik. Kak nora x ajar orang mencarut. Kak nora sayang semua ahli dalam ni. Meh sini mulut tu biar kak nora cubit sikit
ingatkan meh sini mulut tu nk yomm sikit. huhu
Wow gmba love2 tanda hati dah keluar dari jasad
Jerit kuat sikittt
aku dah cakap tak payah nak menyamar. tak malu eh menyamar camni? ke memang jenis tak tahu malu? ?
so? adakah dia si bebulu???
Kesian tgok life korng ni. Kja tduh orang je. Dah rmai yg x suka tu trima lah hkikat. Dh lah buat kja lain laaaa
Roti canai kalau tak suka baca boleh berambus sekarang ya. Maaf kak nora terkasar pula. Maklumlah kesabaran pon ada limitnha juga ya roti canai bodoh..
takpayah kesian sgt lah roti canai. tak mintak kesian ko. apakata? ko ke yg blah? dari ko buang masa hentam org baik ko pegi buat keje yg berfaedah. kan? cadangan je. ?
kau rasa apa yg aku rasa medi?
jap. rasa aku tak sampai lagi. haha
Ko pon mcm hrm gak.
**why don’t you just fuck off??!!*
Amboiii marah kat sapa tu??
Dia marah kat budak tu la kot kak nora…
Aku tabur dedak je,tapi aku xdok lah menyumpah bagai huhu
Jangan di didik hati untuk membenci.. Jangan terlalu mudah untuk mencaci.. ringankan sikit kepala otak tu untuk mentafsir permintaan hati supaya bole d tapis apa yg patut..
Terlalu hitam hati orang2 ini yg mudah untuk menghukum/membenci..
Wujud kami mengundang benci dan tak senang di hati..
Bila berdiam tetap d salah erti.. malah d tuduh mrka yg dtg itu ttp kami..
Teruskan mencaci dan memaki andai yakin d sana nanti “awak” berjaya merangkak untuk mencari kata maaf dari saya..
Suatu saat nanti, andai terbuka hati saya untuk memaafkan akan saya maafkan juga.. buat waktu ini.. Tiada maaf untuk kamu..
perhhhhhh ayatt.. syahdunyaaa
Syahdu eh? haha
Long live tokkkkkk
Admin, kenapa komen mencarut2 kat atas ni boleh terlepas dari spam? selayaknya masuk dalam trash terus.
sengaja admin lepaskan komen itu,
sebab nak mengajar yang mana haters bodoh dan yang mana comment friendly
tu yg tok pelik
duduk dkt tok tu duduk kat mana? ehh. tok nak cite tu tolong pakai haler tok, maklumlah masalah pekak badak ni tak baik2.
Uuuu.. seram gak
Seraaammm.. kalau aku lh,memang aku balik keje jam 5 sharp weyh
kalaau bertemu ngn makhluk tu jodoh la tu.. hahahahahahahahaha.. ok tak lawak 😐
Zuri thank u karang panjang panjang tapi rasa macam tak berapa umph cerita kali ni. Ending seram, no doubt.. waiting for more stories! Please and thank you
Btw geng sekampung kn boleh buat forum sendiri.. kenapa buat orang lain yang nak baca reviews marah dengan dialog korang. Penat oo scroll. Peace out
ALamak abaikan jela ye… website ni buat hal pulak termasuk page lain
hmmm. yelahhh~ ??♀️
Dengan ini bermulalah huru hara di komen. Boleh x mengkome2 yg Attention Seeker ni kalau nk mengarut pergi mengarut di forum? Jangan buat semak kat sini. Menyakitkan mata baca komen2 tergedik2 lagi xberhemah korang. For your information, aku sikit pon xjeles, or teringin nak join Group Attention Seeker Forever Alone korang ni, aku cuma berharap korang matang sket ye. Jangan la terkinja2, tergedik2. Aritu da mintak maaf bagai, dah elok2 nk pencen dr mengarut di ruangan komen, ni buat perangai xbermoral tu balik. Cakap xserupa bikin. G balik kampung la……
Hi, Omote-men no dai midashi,
私はあなたが考えるものに性交を与えません。これは民主的な国です。我々は、我々が望むものをタイプすることができると言うことができる。あなたはそれを好きではありません?ちょうどあなた自身のファック
I do not give sexual intercourse to what you think. This is a democratic country. We can say that we can type what we want. You do not like it? Just your own fuck
tukang translit
InsyaAllah
wow!.. you can speak malay?.. Yesterday i saw you speak in english to them..
BTW nak update sikit kat awak.. kami x forever alone pun.. saya tunang orang.. our life lagi better in real life.. ofkoz kami mmg matang.. saya malas nak taip panjang2 nanti orang ingat x bole d tegur pula kan..
Я не думаю, што мы нядобрасумленныя. Жартам, мы лічацца жартую..
Tokkk.. Tolong translate ayt bawah..
selamat tahun baru cina untuk tahun depan..
Gong Xi Fa Cai
menari tarian singa
I do not think we are unfair. Jokingly, we thought, just kidding
nanti majlis jangan lupa jemput huhu
Selamat pagi, Silent Reader Yang Ke berapa? ~
Dah breakfast?
Kalau ramai yg tak suka, knp makin ramai pulak yg join dan enjoy je jadi warga kampung tu?
Ntah2 ko ni cuma org yg sama. cuma ko sorg je yg tak suka. Mungkin laaa~~
Dia ialah Silent reader yang ke berapa semalam tu yang acah2 speaking konon kita tak faham bahasa melayu. huhu. Orang yang sama. Tapi tak pandai nak menyamar. Noob. hahahahahahha
owhhh kesiannnn.. stress la ko sorang2 hahahaha
Aufmerksamkeitssucher.
Attention seeking?
translator huhu
Na ah.. ☝ seeker
Traslation salah tu.. Hahaa
haha, aku paste je. huhu
siktir git?? haha
Medi.. keine vulgaren Worte, bitte.
Nanti masuk spam.. Hahaha
hahaha, ko translit apa aku ckp? haha, takpe, bahasa asing tak kena spam, huhuhu
Hahaha harus la translate.. Aku x paham turkish..
Aku paham german je.. Huhuu
best tak syer ko duduk german? berapa lama ko kat sana? ko sambung study sana 5 tahun ke?
Nanka monku aru ka..
gapoo???
Aku x paham french medi..haha
French ke tu..
hahaha, bukan. itu loghat kelantan kot? hahaha
tanya syer, huhu
Aihh..haha.. Portugis kut..
ຢຊໂຈີກນສພ ສປນຳ ແທື່ດກວພ ປມພຍຳຳຟຊ ດທດນ..got it..so gtfo
RC, behave.. Kang kena spam lagi.. Hahaha
Souka..haha
Gapoo tu apa syer..
Tergerak nak komen translation nih. Ko taip apa nih rc? Hahahahaah….bila aku google translate, yang nih keluar haa : Kerajaan Republik Kesatuan Myanmar mengeluarkan aduan..
Adeh2…hahahaha…lawak la ngko nih.
Apa tuhh rc mls nk trnslte hihi
иди к черту
5.30? Aku pukul 7 kadang-kadang sorang2 lagi kat opis woi. Haha.
nasibla kt ofis aku ramai staff and ada yg staff kje shift, tapi kalau yg kja shift tu sllu jgk kna kacau, sllu dgr org tkan keyboard tu, mcm tgh busy gila mnaip, padahal xde sapa pon dkt tmpt tu.. heheheh.. dia kacau cara halus je la,..
5.30 tu kira awal lah. awal jugak hantu ni buat onar ek
BEST!
Teruskan berkarya!
seram!
Even short je cite nie..agak seram jgk..time bce cite nie..dok tengok2 blkng jgk lah
👍
cter yg ringkas tp seram weyyyyy…
pendek tpi seram. inilah cerita yg saya cri. halamakk