Assalamualaikum and hai peminat FS sekalian. Okay malas nak muqaddimah panjang sangat kita ‘straight to the point’ jelah okay? Kisah yang aku akan cerita ni adalah pengalaman yang dialami oleh kakak aku. Kakak aku cerita dekat aku so aku pulak hasilkan entri ni untuk share kat korang semua.
ASSIGNMENT
Pada suatu malam yang sunyi, kakak aku and kawan dia (akak siti) nak hantar assignment depa dekat rumah lecturer diorang (tak pasti rumah atau hostel). Tapi rumah lecturer tu agak jauh dari hostel depa. By hook or by crook depa kena hantar juga assignment malam tu. Masa pergi memang tak ada apa lah. Semua smooth je. Tak ada yang aneh. Lepas dah hantar assignment dengan selamat depa pun pulanglah ke hostel semula. Ha, masa balik ni la start ceritanya. Time tu jam dah pukul 11 kot. Kawasan yang depa lalu tu teramat lah sunyi sehinggakan ada diorang berdua je malam tu.
Dalam beberapa minit perjalanan diorang terserempak dengan seorang akak ni (dari jalan yang bertentangan). Tak ada yang aneh kalau dilihatkan dari struktur fizikal akak ni. Nampak macam orang normal je. Cuma rambut dia panjang sikit. Baju dia tak nampak sebab terlindung dek pepohon rendang tepi tu. So kakak aku ni cakap dalam hati (Eh, berani betul akak ni jalan seorang malam2 macamni). Tapi kakak aku dengan Kak Siti tak begitu ambil kisah dekat akak tadi. Depa rancak bersembang (dalam masa yang sama nak redakan rasa takut juga). Nak dijadikan cerita, sepanjang pergerakan akak tu, separuh badan dia terlindung dek pepohonan di tepi dia so kakak aku and Kak Siti ni takde la nampak badan akak ni full. Mana lah tahu badan akak tadi tu macam Nicki Minaj ke kan?
Okay back to the story, so depa ni teruskan je perjalanan sampailah kakak aku n Kak Siti ni tadi sampai hostel depa. Yang kakak aku ni terus jalan menonong tak toleh belakang. Tapi Kak Siti ni menoleh. Nak tahu apa dia nampak? Dia nampak akak tadi tu punya full body. And yes, akak tu takde kaki. So akak yang berselisih dengan depa tu tadi adalah Ponti.
ANAK KAU BERAPA?
Member kakak aku pernah cakap, kalau nak tahu anak kita berapa orang boleh try guna loket. Kalau kita punya cara kan tekan2 tapak tangan tengok berapa biji keluar banyak tu lah anak kita.Tapi cara yang ni advance sikit, depa guna loket. Caranya macam ni. Genggam tangan buat gaya penumbuk tapi jangan kuat sangat biar ada ruang ‘o’ tengah-tengah tu. Then ambil pulak rantai yang ada loket. Celup loket tu dengan ruang jari tu. Celup, angkat (ulang 3×). Bila dah angkat kali ketiga tu biar je loket tu. Dia akan gerak sendiri. Jantina anak depends pada gerakan loket tu. Kalau gerakan dia macam bulatan means anak perempuan. Tapi, kalau gerakan tu hayun ke kiri and kanan anak lelaki.
So kakak aku yang innocent sangat ni teramatlah teruja nak practice benda tu. Dia tak tahu pulak ada sangkut paut dengan benda ghaib ni, fikir nak seronok je. So dia try main loket tu seorang diri. Celupan pertama bermula, diteruskan dengan celupan kedua dan ketiga. Setelah celupan ketiga dia angkat loket tu and biarkan. Tiba-tiba loket tu shaking and mula bergerak. Slow-slow loket tu bergerak berpusing macam bulatan lepas tu berhenti. So means anak kakak aku yang first perempuan la. Bila dah tengok macam tu kakak aku ni punya teruja. Then dia ulang lagi. And celupan-celupan seterusnya dia dapati anak dia dua orang perempuan and seorang lelaki. Pusingan kali keempat, loket tu tak bergerak dah. Maknanya, anak kakak aku tu tiga orang jelah.
Lepastu akak aku ni pergi hebohkan dekat kawan-kawan dia pasal permainan ni. Kawan-kawan dia pun terpengaruh. Satu malam ni, diorang main dalam bilik kakak aku. Yang main tu dalam 4 orang la termasuk kakak aku. So lepas dapat tahu jumlah anak masing-masing depa pun bergelak tawalah dengan riang. Tapi dalam bilik tu ada seorang kawan kakak aku yang tak join main and dia duduk dekat katil lagi satu, jauh sikit dari kawan-kawan dia tu.
Awal-awal permainan dia join gelak sekali tapi masa last-last dia jadi senyap and muka dia berubah. Dia jadi macam tercengang tau. Then kawan-kawan yang lain tanya lah “Weh, kenapa kau senyap ni?” then dia jawab ” Masa korang gelak-gelak tadi aku nampak ada seorang nenek tengah ikut korang gelak sekali.”
Kawan2 yang tadi tu apa lagi. Meremang la bulu roma masing2. Then kakak aku tadi terfikir. “Masa main ramai2 ni nenek tu join depa gelak, haritu aku main sorang-sorang mesti nenek tu join aku sekali”.
Okay tu je cerita aku. Sorry kalau bosan. This is my first time. Harap-harap korang enjoy.
Assalamualaikum
Apakah ini yal…? Sngt tergantung…omg
Apakah ini yal…? Sngt tergantung…omg
la…tergantung…de sambungan x ni..aduh
Pastu apa jd…?cita x habis lagi tu….
atuk bagi pihak keluarga HASANI minta maaf atas tindak tanduk keluarga kami. Inilah jadinya jika kurang kasih sayang dalam keluarga serta hasil dari persetubuhan haram seterusnya melahirkan generasi yg bodoh seluruh keturunan. Atuk sekali lagi minta maaf bagi pihak keluarga HASANI.
Salam Ramadan semua…
generasi bodoh??so punca nye atok la kan?hahahaha
atok la punca kami jadik bodoh..huhuhu..
Sudah tu sudah…budak br 3tahun x baik melawan ckp org tua..dosa tau…
Salam ramadhan✌
alaaa..xleh ke lawan ckp atok?huhuhu..cedihh..
baru nk jadik budak jahat..
#murung
ko toksah lerr jd jahat… nk meramaikan spesis abg ko yg kurang akal tu ke sanah oiiii
Aku nak tanya ni, hasani ade berapa adik beradik sebenar? Terhibur aku dgn keluarga korg ni hahahahahaha
cukuplah abg ko yg x cukup sifat tu je yg jadi jahat sanah anak manja bapak oiii..~ ngko patutnya ikut perangai bapak ni haa.. xdo nak gile mcm abg ngko tuh..
kakak ipa tak jadi,
haha..sani kebodohan nye da tahap dewa..sanah baru nk berjinak2 kak..restui lah sanah kak..sobs..
ff,
kami ade 5 beradik acik..sani anak no 1..antara ramai2 aku la yg paling waras..ermm..
bapak hasani,
xnak la aku ikot perangai bapak..mata keranjang..boroi..cagu..buasir..tak hinginnnnn..ptuihh..
sanah, ko ni terlebih makan kismis ke? hahahah terketawa pulak akk dgn komen ko ni sanah….
akak la sumbat kismis tiap pagi kt mulut aku..kan da jdk pandai..
mujur ade kismis..kalo tak mesti aku pun ikut bodoh..huhuhu
ko klu bodoh, jgn tunjuk sgt… nnt orang mengata kau spesis abg ko tu
Atuk tagune!! hmmmm ala da durhaka da acik mami ni hmmm. Seb baik la acik mami bukan dari keturunan bodoh kau. hmmm sian sani cuma dia waris tunggal yang datang dari susur galur kebodohan keturunan bingai kau hmmmm
perlu ke kite bunuh die mak??
mami tak bunuh orang hmmm kita doa je la hmmm
sya abang hasani
nama apa? keluarga hasani mesti menggunakan nama hasani…hahahaha
Jaga percakapan tu atuk.. x baik ko tuduh mcm tu.
betul tu abang hatta..
Atok ko pun sebenarnya anak luar nikah..Sebab tu dia mcm terencat sikit sbb kekurangan kasih syg time kecik2 dulu
laa yeke onyang..patutlah
laju pulak korg berdua reply komen masing2. org yg sama ke? huhu
kire mcam tade gangguan ape2 lah..
mgkin cerita pendek kot sebab tue tak berapa nak seram..
takpe cube lagi yer.
apa yg ko citer ni…ko suh akak ko je la yg citer senang…sampah..
Lu pndai mnulis ke? Nth2 lu ngn penulis ni sma2 bangang : sampah.
nenek join gelak tu mak aku sbnr nye..
hmmm sanah hmmmm
Oi admin! Citer mn. Tu je ke? Adoi gua nk bc tgh lpang2 ni. Luorg pemlas update laaaa
Tok cuba untuk faham.. masa type ni kau rush sangat ke? haha
setori ok.. cuma masalahnya kau matikan cerita secara mendadak.. macam kau tgh drve laju, suddenly kau break mengejut..
untuk cubaan pertama dalam menulis tok bagi 7/10
kipidap dongibab writer..
** Aku bukan kondem penulis (Kena cakap siang2..nnt ada pula yg salah faham)
** Komen aku suka ati aku.
Tak da siapa kondem… nama ko tok ke? Umur berapa?
ye nama aku tok.. umur 94 tahun..
tok..sejak bila turun 94?? bukan sebelum ni 114??
114 tu including GST..
oh dah tukar SST la ni…patut kurang sikit uban tu
uban jgn sebut.. aib tu
cahaya bagi orang mukmin tok…maknanya tok bercahaya hihi
ye saya faham ni komen awak. takpe. rilek je. ye saya tahu ni komen awak.
bijak yg bijak..
ye faham saya memang bijak yg.. lagi bijak dari cak kan yg?
level cak x bole compare dgn u yg.. cak katik sangat
katik!
F.F dan singkong korg berdua ni mmg ade hubungan ape2 ke?? sweet memanjang je aku tgok. huhu.
ye, dorang mmg ada hubungan pon, nampak sgt ke?
laa sungguh ka MeD? jangan lupa jemput FF…aku dekat selatan je..belum pindah oversea lagi huhuhu
hahahahaha ape benda lah. lawak pulak aku baca komen ko ni lolipop. hmm kadang2 ade jugak rasa masam, tawar, pahit. hahaha
haa nanti raya jemput lah datang ke rumah aku maira. ko nak request ape? nanti aku buatkan. err maksud aku nanti mak aku buatkan hahahaha
haha FF apa2 lah yg takde dekat selatan ni…
kenduri dorang nanti ada ambuyat je, haha
ambuyat nak ke? aku sendiri x reti makan tu. hahahahha
sungguh ka?? tahniah lah korg berdua.. hehehe..
Bcinta! Gua ckp dh lu punya geng ni karut. Keh keh keh pfffft
awatnya kalau becinta pon? salahhh ke?
Aku x faham kenapa ko nk guna nma aku klo nk mencarut sini sana? Aku buat slah apa kt ko?
Dia nak kat FF kot..
ape tu ‘pfftt’ sani? kot ye pun nak carut aku, luah kan lah. carut je ape yg ko nak carut. tak yah nak acah2 kat sini. dah lah tak malu pakai nama org lain. huhh
tok, janganlah main pas2. sila lah bertanggungjawab. haha
sape yg nak kat FF tu? -.-
Hatta Lagenda kaler oren.. fyi dia sejenis tak boleh ditegur dgn bahasa yg baik. So once awk tegur dia td..tu yg dia meroyan tak tentu hala dgn gune nama awk.
HASANI. bahahahaha
oi cak! ko pehal? haha
hahahahha cak! ko jgn buat aku mencarut cak. aku puasa ni hahahaha
maaf ye encik/cik/puan/tuan lolipop, kenapa awak tanya soalan macam tu ye? awak kenal saya ke? ke awak kenal singkong? huhu
Soalan berbaur gosip mohon jangan d besarkan.. hanya saya dan kb sja yang tau cerita d balik kemesraan kami..
tok, kenapa dektif pesbuk? takut kami semua mintak duit raya ke?
takde soalan lain ke cak kau nak tanya.. haha
benda tu je yg cak telintas. ni mesti kes nak larikan diri. tagune.
kau cakap tok tagune cak? katik!!
eh mana ada. woi! sape hack akaun aku ni?? ni mesti keje Hasani and segala mak bapak adik cucu onyang dia punya keje ni.
da kentut x nak ngaku pula kau ni cak..
tok. kitorang tak minta duit raya tapi paling sikit pun yg not kaler dark green tu
NEXT!!
Klo gua nk komdem pon knape! Lu x yh nk jdi mcm miss sapa tu! Gua mls sbut nm. Kj sbuk cite org bgus x bgus. Mcm lu bgus sgt! Bajet bgus. Semua tmpt nk kondem. Fuck off la !
woi, miss mana woi?? aku ke Hasani?
Lu snyap lh bhlol. Gua xckp ngn lu.
hmm, jomlah cakap dua.
Ya Allah.. Aku mohon berikan insan ini kekuatan untuk menuju ke arah kebaikan.. Amin
** Berkali-kali aku ingatkan, jangan terlalu bebas dalam membuang kata.. Tak tinggi orang pandang kau walau sejuta ayat makian kau guna pakai.. grow up bro..
Komen gua. Sukati gua. Lu xske. Boleh bermbus.
Al-Fatihah
Innalillahiwainnailaihirajiun
Hahahah sabar singkong. Dh pesan tadi ckp baik2 dtg juga yg baik2. Terpulang nk dgr atau tidak…
Salam encik hasani, tolong jgn kotorkn nama sya..
Ini page mk lu ke? Bukn kn? Suke gua nk gne nma apa. Maaf gua nk ke masjid.
miss mana ni oi? miss you ke?
Fuck!!!
hmm ni je ke yg ko mampu? selalu kemain ko bagi lebih utk aku.
Baik tok. Faham! hahahahaha
haha bijak..
hahaha jaranglah tak bijak tok.
FS ni makin lama makin lembap pulak update story.. berhari2 pun kdg 3,4 cerita je.. dulu sekali refresh terus satu page baru haa penuh update.. come on la FS.. bosan la tunggu.. ada rasa nak hilang reader tetap ke? tgk dkt komen pun makin lama makin kurang frequent reader komen.. ko simpan je lah keluarga hasani penuh hasad tu min..
Lu apsl sbut nm aku. Nk kn maki ke! Nk ckp gua bg. Lu pun x nk bc. Bermbus je lah.
aku sokong statement ko caca!
Dah la harap cerita orang bagi, lepas tu mengutuk plak.
Dol, banyak sangat cekadak kau, kau tulis la cerita sendiri lepas tu hantar.
kalau aku hantar sepuluh cerita pun kau tau ke? lol. orang hantar banyak2 pun kalau admin tak publish sama je. sebelum nak bash aku, belajar membaca elok-elok ye. sentap lebih pulak kau.
Bru hbis baca. Aku suka je cerita ni. Cuma
Nmpk mcm terkejar2.
yeke dah baca? ce buat sinopsis sikit
mesti kau tak baca lagi kan?
penah ke aku baca kalau melepak sini? haha
Hahaha aku x pndai mengarang la.. nnti aku fikir cmne nk bg sinopsis
Ha ustaz! Lu ckp pndai kn? Ingt kt msjid dh! Lu mrewang sini mcm xda keje apsal! Keh keh keh. Len kli x pyh nasihat org bro.
oklah tu ko ni hasani. ada jugak org nak nasihatkan ko. marilah kita balik ke pangkal jalan.
oi sani anak durhaka..! baguslah dia jd ustaz.. drpd ngko? jadi setan hodoh je!!
Apa yg awk smua buat ni? Ish ish ish. Sungguh x sopan marah2 orang. Keh keh keh x baik ok. Jom pg masjid
free betul ko hasani? mmg tak keje ke apa? ke ko keje goyang telo je? cian
ada ke telur dia utk digoyangkan?
Hasani. Ko tukar nm tu.
mf sume, saye mitak maaf prangai adik tiri aye sorg nie,,
Tak pernah dengar pula pasal loket ni. Mana dapat loket tu? Beli di pasar malam tak apa ke? Ceritalah lagi pls
Saya sebagai cicit berasa malu dengan keturunan saya saya mintak maaf semua.
Pffft utuh lah lu pkai nama tu!
Nor bad story.👍
Cerita ni masih tergantung, plis update it with more info and tambahkan “keghairahan” dalam cerita ni. Tq
kalau korang mau tau brapa anak bakal korang ada nanti, korang muhasabah diri. Kalau korang type pngamputan n kuat kene amput pasti anak ramai….. nyaman bh itu bh lai.
Babi sgt komen lu ni
Guna loket utk tahu anak berapa? Orang Islam tak boleh amal tu. Syirik, dosa besar. Rezeki dan jodoh hanya Tuhan yg tahu. Main benda syirik memang cepat la syaitan datang dekat. Geng dia.
Betul tu. Tilik2 ni syirik. Kan Tuhan tu sebaik2 perancang. Berdoa saja la.
Mak aih,.. sorg2 tak perasan ade yg teman. Scarynye. Ngeeee
kisah 1 menyeramkan ape2 pun tak tade lah kene gangguan kna..
kisah 2 punye seronok sampai ade yang join sekali..hahhaha
Khurafat…
loket tu benda apa
klu k ank ramai kna bnyk menonggeng lh hahahaaa
first time baca cte celup2 loket utk tahu psl bilangan anak.
x nk bc dua kali (baca td sepintas lalu dan x fokus) nt ak ter imagine n gatal tgn nk buat plk huhu.