Psiko di Kolej Matrikulasi Kedah

Psycho

First of all, benda ni baru jadi dalam minggu ni (23/8). Baru sangat. Mula² ingat main² je. Tapi lepas khabar angin mula sepah, satu kolej gempar.

Psycho. Dia ni perempuan. Bertudung labuh, hitam manis, cantik orangnya. Setiap hari pukul 12 malam,dia akan ada dekat dobi bertemankan plastik hitam yg berisi pisau dekat tangan.

Motif dia pergi sana? Ajak someone untuk teman dia bunuh orang. Tak kelakar kan kalau kena diri sendiri? Setiap malam juga dia akan ketuk setiap pintu, lepas tu lari ke setiap blok.

Ada orang pernah dengar and nampak dia kekadang berdiri sensorang depan bilik, tapi tak masuk. Suasana depan bilik dia selalu gelap, sunyi dan sepi. Selalu jugak dia meroyan dalam bilik air. Tendang pintu and ketuk kepala kat dinding.

Tak ramai nak kawan dengan dia. Roommate dia pun taknak sebilik dengan dia. End up, student lapor kes ni ke Hal Ehwal Pelajar (HEP) dan felo. Dua hari berlalu, HEP dan felo pun mulakan tugas diorang sebab kes dah semakin berat. Sebab dia ni dah mula ke blok perempuan yg lain (kolej aku ada dua blok, perempuan B dan perempuan C. Dia ni duduk blok B).

Mula-mula dia pusing blok B je, then dia masuk blok C pulak. Blok yg aku duduk. Kes jadi berat bila ada seorang budak perempuan yang terserempak dengan dia, lepas tu jadi macan meroyan. Then terpaksa bawa budak perempuan tu berubat ke Perlis. Dan dah dua orang demam disebabkan dia.

Felo pun mula naik blokB untuk cri dia ni. Mula dgr dia ni duk tngkat 3 bilik 42. Yg kelakarnya, no bilik ni tak wujud pun dlm mana2 wing. Then ada cakap dia ni duk tingkat 2. No bilik? Rahsia la. Felo pegi cari dia, tapi …

Takda. Lepastu gempar. Dengar dia menjerit. Lari. Felo kejar kot weh. Sbb apa? Dekat tangan dia ada pisau and dia lari sambil senyum. SENYUM. Dia lari pusing satu kolej kot. Laju gila. Memang gila felo nak kejar dia. Smpai pukul 12 malam tak dpt nak kejar. Dah kena kepung dengan student laki pun tk dpt nak atasi kelajuan dia.
Mana taknya, kejap ada kat blok B, kejao lari blok A (asrama lelaki), kejap lari blok C. Tahu² dh ada kat dataran.

Malam terakhir sebelum cuti mid sem. Semua orang sengkang mata berjaga². Memang takut. Berkunci dalam bilik. Risau kalau terserempak. Keep update the story dalam gp ws. Dengar dia lari berdentum pun dah rasa nak nangis. Hingaq jugak malam tu.

Then lepas pukul 1 pagi, keadaan makin redha. Sepi. Tapi, jumpa atau tidak. Tak dpat diketahui. Senyap. Takdak siapa tahu. Kelam kabut jugak la.

Keesokkan harinya dapat tahu. Dia ni, bukan orang. Yes. Dia ni menyerupai manusia. Berlegar2 dalam kolej. Muka dia, ada orng kata iras² senior lepas. Nama dia takda dalam senarai pelajar bila hep check. And dia ni takdak rumet pun. And, tak da bilik. Tapi siapa yang felo kejar malam tu? Still jadi tanda tanya. Tapi jeritan dia memang meremang bulu roma and takleh bawa bincang.

Just nak pesan, hati2 dengan mereka yg psycho ni. Kita tak dpt nak baca diorang. Kekadang diorang okey, okey. Kekadang, boleh melebihi batas. Jumpa orang psycho, mohon jangan tengking atau berkasar. Gunakan nada yang sopan dan perlahan. Sbb diorang ni cepat emosi atau mungkin cepat terusik. Jiwa diorang mudah terganggu and diorang ni just main dengan diorang punya imaginasi. Apa yg diorang nampak, dgn siapa diorang cakap, itu smua imaginasi dri dlm diri diorang je.

Cerita ni saya copy dari group ws kolej saya saja, saya pon tak tahu kisah ni dengan mendalam sebab semasa kejadian ni berlaku saya sudah pon berhenti belajar dari kolej tersebut. Semua yang berlaku dan perkembangan kejadian di kolej, saya cuma tahu melalui group whatsapp kelas saya sahaja. Bernasib baik sebab, malam tersebut malam terakhir sebelum semua pelajar pulang cuti mid sem selama seminggu.

Kongsi kisah anda: http://fiksyenshasha.com/submit

31 thoughts on “Psiko di Kolej Matrikulasi Kedah”

  1. hm nampak nya confessor baca comment aku..
    aku ckp confessor salah page hantar article..sebelum ni dia p hantar cite kat page iium patutnya hantar la kat fiksyen shasha..hahaha..

    Reply
  2. aku ex KMK, tahun 2011/12. tahun aku pon ada yg psiko jgk. heboh kata dia kena kelar ngn banduan. padahal kantoi ngn felo tak pergi kelas.

    Reply
  3. Hakak feniiinn dh ni…
    Mule siap kate rumate die xnak stay sebilik ngan die, kirenye mmg mcm dh pasti ler sape orgnye…
    Pastu kate xtau die dok blk yg mane…
    Bilik x wujudlah, bilik xde orglah…
    Pastu kata akhirnya terbongkar die bukan manusia…
    Tapi kata plak psycho…
    Klu makhluk halus ade yg psycho ke???
    Pastu siap remind soh hati2 ngan manusia psycho camni…
    Adeeehhhh…
    Panadol…panadol…
    Hakak xleh hadam dh ni…

    Reply
  4. saya dah tanya kawan saya dkt KMK, lect kata ada org buat prank saja nak kenakan kwn diorang ja.. tp bila baca cerita diorang tu benda yg peliknya siapa yg bdk2 laki tu kejar malam tu… mcm ada benda lain yg join skali

    Reply
      • Ak ex kmk gak batch 17/18, wktu kes nih jadik ak dok kt bilik member, hahah malam tuh x balik bilik, rumet x bg sbb depa dah sendai pintu pakai katil aku siot..
        Tpi citer yg ak tahu, dia mmg orang, dia ad masalah mental, katanya dia x nak makan ubat or something sbb tuh jadik gila malam tuh.. 😅

        Reply
  5. Cerita yg byk sgt tokok tambah…. Dasyat la.. tahniah sbb berjaya takutkn student lain.. nk buat cita pn agk2 la.. lawak kot..yg xdk diada2 kn..

    Reply
  6. eh kejap..if bukan manusia means makhluk halus la.. makhlus halus ada yang psiko ke?
    hurmmmm..tak boleh hadam pulak ending cerita dia ni..

    Reply
  7. Aku ex KMK dan mmg aku ada masa kejadian ni jadi..tapi byk sgt tokok tambah ni..bdk ni x psiko ka apa..cuma stres blajar..dan xdak pon org demam sbb dia..n bdk tu xdak jugak berlari smpai blok b ka c ka..smua tu tipu ja..agak2 la laju sgt dia lari smpai bleh ke smua blok..aku pon mula2 caya smpai mlm tu mmg dok blik ja dgn rumet2 lngsung x kluar..tpi felo sndiri dh crita bdk tu ok sihat cuma stres sikit bljar..yg pisau tu xda pon sbenarnya..jadi mohon jgn sebar khabar angin klau xtau crita sbenar..sian bdk tu kna fitnah..nk bca tu sekadar suka2 dh la jgn ckp dia bkn2

    Reply

Leave a Comment