Assalamualaikum dan salam sejahtera pada semua warga FS…
Terlebih dahulu aku ucapan terima kasih kepada FS jika kisah ini disiarkan…Juga mohon maaf jika kisah ini kurang menyeramkan atau penceritaan kurang bagus…Sekadar ingin berkongsi pengalaman sendiri…Juga mohon maaf jika ada antara pembaca juga salah seorang yangg terlibat dalam kisah ni…enjoy ok😬
Lebih kurang tahun 2014, aku pun kurang pasti sangat tarikh sebenar kejadian..Kisah ni bermula bile aku tawarkan diri aku untuk hantar girlfriend aku dan adik perempuan dia ke universiti…Kami dari pantai timur, yang kakak ke Shah Alam manakala yang adik ke Nilai…Rancangannya, kami bertiga akan bermalam di rumah salah seorang pakcik girlfriend aku satu malam sebelum aku hantar girlfriend aku ke kolej berdua dan si adik dihantar oleh pakcik dieorang ke seremban…kami bertiga bergerak lebih kurang waktu tengah hari dan sampai kat rumah pakcik girlfriend kat area Kepong dekat2 magrib…Dekat rumah pakcik girlfriend aku ni lah aku lalui pengalaman yang cukup2 buat aku yakin yang kite umat manusia tidak sendirian di bumi Allah ni…subhanallah.
Pakcik girlfriend aku ni seorang anggota polis,bujang,muda lagi lebih kurang sebaya aku mase tu…rumah pulak rumah taman,teres dua tingkat,1 bilik kat bawah sebelah dapur..antara dapur dan bilik bawah ada toilet…kat atas ada 3 bilik dan 1 toilet…pakcik polis ni sewa rumah ni bersama 3 org lagi kawan2 polis..so, sape2 yang ada kawan polis tu aku rase korang paham perangai polis muda2 ni camner…giler banyak la die orang ni…
Waktu kite orang sampai tu cume ada pakcik die dan sorang lagi kawan pakcik die kat rumah tu..yang sorang lagi aku kurang pasti ke mane pergi…mungkin duty malam…aku stay kt bilik bawah sorang diri, girlfriend aku dengan adik die stay kat bilik pakcik die, pakcik die plak stay kt bilik kawan die…bermakne satu lagi bilik kosong…
Malam tu lepas isyak dieorang plan nak makan kat luar dan maen bowling kat megamall…aku bile dengar plan dieorang ni kurang minat nak join sangat sebab penat drive 6 jam solo…aku cakap aku nak rehat dan mintak tapau je makanan kat aku…lagi pun aku ni memang bukan jenis sosial sampai tengah malam dan takde minat langsung bowling…tak pandai maen bowling la senang citer..lagi pun aku macam dalam mood merajuk ngan girlfriend aku sebab sejak daripada sampai rumah pakcik aku die macam sengaje buat aku jealous bile die mesra dengan kawan pakcik die…
Tapi yang aku pelik pakcik die dengan kawan die beria ajak aku keluar jugak,tak nak aku tinggal sorang diri kat umah tu walaupun girlfriend aku dah bagi tahu yang aku memang macam tu..tak nak sosial sangat malam hari..girlfriend aku tu lagi la nak tinggalkan kat rumah tu sorang diri sebab sakit hati aku sindir die cam nak menggatal degan kawan pakcik die dan nak bagi aku jealous…Sebab hormat kan tuan rumah, aku follow je la, bukan sebab aku jealous ok…
Dah setel makan,maen bowling semua, dalam pukul 1pagi kiteorang berlima tadi sampai umah…aku terus mandi, solat jamak sebab aku blom solat sblom keluar tadi…elok je lepas aku bagi salam, pakcik degan kawan dia tercatuk depan pintu bilik degan riak muka macam kagum tengok anak mude cam aku ni solat tak tinggal walaupon di mane pon berada…chewahh…hahaha..dieorang salah anggap ingat aku ni solat sunat ap ntah…kononnye dieorang ingat aku ni warak la gamaknye…sblom beredar dieorang pesan, malam ni tido elok-elok..dieorang cakap elok la tu sblom tido solat dulu…aku pon jadi heran jugak tapi takde syak yang pelik…tak kesah la,badan dah penat,nak tido…dan aku tido semudah offkan suis lampu terus padam…
Malam tu tetibe je aku terjaga tapi mate tak buka sebab ngantok lagi sambil telinga aku tangkap bunyi macam ada kenderaan baru masuk depan rumah…kemudian degar macam kunci berkiriuk dipulas,bunyi grill ditarik,bunyi sliding bergensel…senang citer cam ada orang baru masuk dalam rumah.
Aku terus pasang telinga..dengar bunyi orang jalan,bunyi orang letak kunci kat perabut,bunyi bile on kan suis lampu,bunyi kipas kat ruang tamu pusing bunyi tv…banyak bunyikan..hahaha…tapi seram dalam kisah aku ni sebab bunyi-bunyi ni lah..ini blom part climax citer ni…
Untuk pengatahuan korang, seblom masuk tido aku pasti sngat semua orang dah naik atas tido..kat bawah cume aku sorang,ruang tamu memang gelap,suis lampu off,tv off yang menyala cume lampu kat dapur sblah bilik aku…dan bilik aku tu pintu memang terkangkang luas…aku bleh nampak anak tangga naik ke tingkat atas dari tempat aku baring,aku bleh dengar dengan jelas ape yang terjadi kat luar..
Sangkaan aku sblom aku curi-curi buke mate,mungkin kawan die yang lagi sorang ada dah balik kot tapi aku tak nampak sesiape lintas depan bilik aku bile sume bunyi tu dah menunjukkan ada sesuatu dah bergerak masuk rumah tu menuju ke dapur lepas masuk ruang tamu…aku masih blom bergerak dari tempat aku tido dan trus pasang telinga…
Dari dalam bilik yang cume 2,3 meter je jarak dengan dapur aku dpt dgr ngan jelas bunyi orang ambik periuk,letak kat singki,buka paip isikan air,letak periuk atas dapur,hidupkan dapur untuk panaskan air,dengar bunyi macam orang cari sesuatu dalam kabinet dapur..macam nak masak megi sebab aku dengar bunyi kerap keruk megi dipatahkan dalam bekas..bunyi air gelegak..bunyi sudu jatuh…makin lame semakin annoying bunyi-bunyi dari dapur ni..mcm orang yang masak megi ni careless giler..macam dicampak je barang-barang sehingga tetibe bunyi mangkuk jatuh pecah betul-betul depan pintu bilik aku!
aku trus bangun lari jengah dapur..sangkaan aku mungkin brader tu jatuh kot kat dapur dan terlepas megi yang die masak tu ke lantai..tapi
Krik…krik….krik…..Sangkaan aku meleset weii…dapur tu kemas je..takde langsung tanda-tanda orang memasak…mesti korang ingat aku dah gelabah kan? serius apa yang aku citer ni pengalaman sebenar…ajaibnye mase tu sikit pun aku tak terase takut..bleh plak aku dgan rase tak puas hati campur bingungnye pegi ruang tamu check…tapi apa yang aku dapat??
Ruang tamu tu gelap sunyi macam yg aku tinggal sblom masuk tido..takde lansung tanda-tanda macam yg aku dengar…tetibe kat belakang aku…
Bunyi anak tangga dipijak orang naik ke atas dengan laju…mase ni baru la berderau darah aku sekali ngan tegak bulu roma aku bile aku pusing blakang aku nmpak sesuatu kat bawah tangga tu..bukan lembaga ok, tapi sesuatu objek yang bagi aku menyeramkan…tempat sembahyang orang hindu berserta potret dewa dieorang…
Secara automatiknya kaki aku jalan sendiri masuk bilik trus baring diam-diam dalam selimut…macam-macam bunyi seram kat belakang aku sepanjang aku jalan masuk bilik tu aku abaikan…memang tak berhajat aku nak terserempak dengan punca bunyi bunyian yang mengganggu tido aku…dalam hati aku harap sangat cepat-cepat la masuk waktu subuh….
Pagi tu aku bngun awal lepas yakin gangguan tu dah berhenti sepenuhnye selepas satu malam rumah tu seolah2 ‘HIDUP’ dgn bunyi-bunyi yang sngat real..aku call girlfriend aku suruh bangun packing dan nak gerak hantar kolej..tengah panaskan enjin kereta, tetibe pakcik ngan kawan die datang terus tepuk belakang aku…Dengan muke baru bangun,rambut serabai dan gigi tak gosoknye terus ajukan aku soalan “engkau ok tak malam tadi? “….dengan muke dieorang cam bersalah kat aku…aku jawab aku ok tapi dieorang cam tak puas hati…so aku ckp kite setel hal pompuan ni dulu, petang nanti kite jumpe kat Nilai..
On the way hantar girlfriend aku die ada tanye apsal pakcik die tanye macam tu kat aku pagi tadi…so aku cakap la yang aku kene kaco tapi die tak percaye…ingat aku nak tagih simpati die la tu..dasar pompuan..
Petang tu kat Nilai kiteorang berenam, kawan pakcik yang lagi sorang pon datang..girlfriend aku pon nak ikut jgk sebab nak kepastian..aku pon citer la apa yang aku alami malam tu..yang 3 orang polis ni sambil gelak dieorang jelaskan yang sebenarnye dieorg tahu aku kene kaco malam tu sebab kawan die yang on the way balik malam tu tak jadi masuk rumah sebab nampak kelibat dalam kawasan rumah..die pon tido rumah member yang lain..rumah tu memang selalu ada gangguan bile ada orang luar tumpang tido kat bilik bawah tu…yang dieorang heran apsal aku tak lari naik tingkat atas.
Kate dieorg, owner rumah tu dulu satu family india yang kuat agama,terpaksa pindah sbb dieorang pon tak tahan ngan gangguan tu..Yang polis ni takde pilihan menyewe di situ sebab dah macam hostel polis daripada zaman senior dieorang.. sebelom ni kalo ada kawan yang tumpang tido kat bilik bile malam mesti lari naik atas sebab kene kaco…siap nampak kelibat kat tangga tu tengah perhati dieorang tido seblom buat kaco bunyi bising kat dalam umah…so dieorang kagum la dengan aku sebenarnye…
Tapi aku betol-betol tak nampak kelibat yang dieorang maksudkan, cume boleh rase kehadiran kelibat tu je dengan gangguan bunyi yang ada malam tu…mugkin amalan sebelom tido yang aku amal malam tu (3 kul,ayt kursi) yang jadi pendinding..Allah tak izinkan aku nampak makhluk tu..
wallahualam.
mr.one
gila meqemang bulu qoma aku cek oii baca seqam sejuk pulak aku papon best ceqita hg wey!!!!
terime kasih…tq support n sorry buat hang meremang bulu roma,seram sejuk ….
Best. Tq sharing
Ur welcome… tq support
kawin idak ngn gelpren tu yop
xkawin dgn gelpren dlm citer ni…xde rezeki
Meremang wei!!!
tq support!
kental2 tuan penulis ni…alhamdulillah
alhamdulillah…kental ckup2 untuk x pengsan je tuan
Lu mmg brani bro. Kalo aku dh merangkak nek atas 😰😅
kat atas ad bakal bini ngan adik ipar…malu ah buat perangai camtu…hahaha
xdeah…instinct time tu rasekan duk bilik diam2 lg bgus..riso terserempak kat tangga
Ramai nak tau ni kahwin ke tak ngn gf tu?
X jd sbb kantoi dia main dgn pakcik & kawan dia skali 3some
lor..yeke, hebatnya pompuan tu smpai 3some..xpelah org yang baik utk yang baik shja..xkan layak utk yg mcmtu, mesti ada hikmah dari Allah s.w.t
gud thinking n well says..
aku xnk pikir negetif maksud komen kt atas…tp kalo niat En. Wan negetif, itu satu fitnah..
pandai2 la cr tuan punye badan mintak maaf ye..
jodoh xsampai dgn die…tolong jaga jodoh org jela awa….
Hbis tu tmpat sembah berhala tu biar dlm rumah utk apa? Memang la makhluk tu suka.
info…sbnarnte brg tu bkn dlm keadaan open mcm yg aku nmpk mlm tu..dah tersorok pon bwh tangga tu…mase meeting kat nilai, aku ad tanye sbb ap brg2 tu msh ad kt situ…jawapannye, pernah ad usaha nk keluarkan brg2 tu kluar dr rumah oleh dieorang sendiri dan jgk pakar tpi ad tindak balas extream brbentuk gangguan kt dieorg…itu je info ak dpt
jadi kawen tak ngn gf tu?
#membawang jap
xjd awk…hamboi ramai pulak tye part tu..adeiii
…aku lalui pengalaman yang cukup2 buat aku yakin yang kite umat manusia tidak sendirian di bumi Allah ni…
Dlm Quran dh dijelaskan, dunia ini dihuni oleh berbagai makhluk termasuk iblis dan jin. Knp masih ragu2 hinggakan dh mengalaminya sendiri baru nk yakin. Masih x percaya dgn Quran ke apa?
bkn x yakin, xpercaye…jauh skali untuk ragu2…dr kecil dh didedahkan kisah2 camni dr zaman dulu sampai skrg..anggap la Allah menguji mase tu dgn pengalaman baru untuk tambah kan keyakinan bermula kejadian tu..well said bro..time kasih
Aku mungkin terkencing terus
mgkin penulis pun trkencing tp x diceritakan….;)
allah belum izin lagi nak nampak benda tu anyway SERAM
penyampaian cerita yg bagus nanti cerita lagi k
in sha Allah…dh ad plan cume blom ad mase nk menulis..tq support
kenapa bwk girlfriend tumpang rumah pakcik bujang dan ada kwn lelaki, korang semua muda2 agak2 sebaya pulak lagi. ni bkn nak membawang atau acah alim, tp seeloknya elakkan la buat mcm tu. kau mcm jenis jaga solat, so aku harap kau faham kenapa.
so kau dari Kepong, pi hantar Shah Alam, lepas tu bwk gi Nilai pulak, dah tu patah balik Shah Alam? baik kau terus je ke Nilai dari awal2 utk hantar adik awek kau tu.
yup…soklan first xde xcuse…khilaf penulis…
soklan kedua…si kakak pg tu ad reg session utk sem pertama (deg)…so agak sibuk…plan ke nilai cume terjadi lps kejadian mlm tu…
kalau aku nak je blah dr rumah tu malam tu jgk xD
Cerita best!Serious seram bila baca. Kalau aku lah kena, mau jerit sekuat hati biar orang lain bangun and datang kat aku. Sebab nak lari kat diorang takut terserempak kat tangga, nak duduk diam kat bilik takut makhluk tu pulak yang mai teman sekali. Haha
teringin nak tengok tuan badan ni mcm mana, mcm masuk air jee 😝
Camne gf ko pulak . Hahahaa . Aku meluat gile kene ko bro . Ko dah ssah payah nak tlg anta dy boleh buat prangai . Pompuan ni kalau hati dia kata tu automtik tingkah laku dy buat tu . Nampak sgt gf ko nk try ccuk jarum mmbe acik dy .kalau aku idak la . Dah la kene kacau . Gf ko plak buat cam ko nak tagih simpati . Elok dtggal kan ke kat bstend .
ok best, dpt kt aku mau mati kejong kesian la dpt awek cmtu .. takpe2, saya ade , ahhaahahhaahaha gurau