Assalamualaikum dan salam sejahtera semua..
Tq fs sudi publish story aku ni..
Dan sorry jika ayat aku n jalan cerita aku tunggang langgang..
Sedikit perkenalan diri aku dan family kecil aku..
Nama aku linda berumur 30 tahun.. Duduk di selatan tanah air.. Abah aku org Indonesia dan mak aku org malaysia.. Aku anak tunggal.. Tapi abah aku pernah berkahwin di Indonesia dan ada anak 6 org.. Kira adik beradik 1 bapa lain mak..
Kisah aku ni x seram mana.. Cuma peringatan je lah.. Sekeliling kita ni tak semua berhati emas.. Banyak yg berhati busuk dan lebih suka berdamping dgn syaitan untuk memenuhi kehendak n membalas dendam..
Abah aku bekerja tukang kait sawit.. Ambil upah dgn peneroka-peneroka di felda ini.. Tahun 1998 gaji 4k dah cukup lumayan.. Tapi ye lah.. Dgn komitmen arwah abah aku nak kirim kampung jadi aku n mak yg di depan mata abah ni lah terpaksa mengalah.. Makan apa yg ada je..
Mak aku cuma suri rumah.. Menjaga aku n jadi tukang masak untuk budak2 indon.. Tanpa gaji tau.. Tapi kene maki hari2 sbb lauk x cukup..
Ok2 dah.. Jadi sakit hati aku kalau ingat..
Di sinilah bermula segalanya kemusnahan n kesusahan aku..
Pekerja abah aku berlanggar dengan seorang pak cik ni.. Peneroka felda ni.. Bawak lah kes pelanggaran ni ke balai.. Tak ada lah teruk mana pak cik tu.. Pekerja abah aku yang teruk.. Tapi polis kata selesaikan lah cara baik.. So abah aku oklah.. Betulkan motor pak cik tu dan pekerja abah.. Kiranya semua kos abah aku tanggung..
Tapi pak cik tu tak puas hati.. Dia kalau boleh nak abah aku ke tali gantung bagai..
Last sekali dia cuma cakap dekat abah aku..
“kau tak kenal aku siapa dan kau tak tahu org Malaysia ni macam mana”..
Abah aku tak amik peduli.. Yg penting abah aku selesaikan apa yang patut..
Sebulan selepas kejadian tu.. Abah aku jatuh sakit.. Demam yang sangat teruk..sebelum abah aku sakit.. Mak aku ada mimpi org bagi makanan.. Tapi mak aku buang depan rumah.. Lagi 1.. Masa tu tepat jam 12malam..ada org bagi salam.. Cara salamnya mendatar je suara..
“assalamualaikum”..
Aku ni cepat je nak bukak.. Tapi mak aku tak bagi.. 12 malam kot.. Jadi hati2 la korang.. Kadang2 tu laluan santau nak masuk dlm rumah..
Pergi cek doktor.. Doctor kata abah aku okay.. Padahal abah aku meracau tak hingat dunia.. Mcm2 ayat keluar dari mulut dia.. Scary weyh klu abah aku bertukar suara jadi suara garau..
So doktor semua dah kata tak ada apa.. Beralih lah ke ubat kampung.. Dah berpuluh dukun lah ustaz lah.. Semua buntu nak ubat abah aku.. Tak ada jalan dah.. Sakit abah aku ni buat abah aku meracau 24jam.. Selama 7 tahun abah aku menderita.. Masa ni lah abah aku dekatkan diri dgn allah.. Dan abah pulih sikit boleh lah kerja kilang.. Abah aku ic merah okay bukan datang sini seludup naik tongkang..
Tapi abah aku belum sembuh.. Santau tu tetap datang.. Aku yg duduk rumah sorang2 ni selalu kene gangguan.. Rumah aku 2 tingkat.. Aku selalu dengar dekat tingkat atas ada org berjalan.. Batuk.. Kadang2 suara berdengkur yg kuat.. Pernah sekali aku naik ke atas..aku nampak bayang2 terjun dari tingkap.. Tapi masa tu aku budak.. Jadi semuanya ok je bila aku dah main dgn kawan2 aku..
Seingat aku ada org mersing cuba ubati abah..dari situ barulah tahu punca abah aku sakit.. Dari pak cik peneroka tu yang hantar mcm2 santau.. Abah aku cukup berang.. Nak di parangnya org tua syaitan tu.. Tapi alhamdulillah mak aku dapat tenangkan.. Cuma org mersing tu dapat keluarkan apa yg ada depan mata je.. Yg lain x dapat.. Sbb org tua tu guna bomoh siam kaw2 siam punya.. Benda yg di tanam tu ngam2 dekat mana mak aku campak makanan yg dlm mimpi tu..
Abah kerja dekat kilang tu.. Abah kenal seseorang.. Org tu dari Indonesia (pak don) .. Dia yang hulurkan diri untuk bantu abah aku.. Dia datang rumah.. Dia tengok abah aku ni dah teruk.. Semua dalaman abah aku dah habis jadi santapan makhluk lain..
- Dari abu mayat
- Dari tulang babi
- Santau angin
- Santau minyak
Semua jin tu ada dalam badan abah..
Pak don tunaikan solat hajat.. Berzikir dan minta petunjuk allah.. Masa tu rumah aku ni dah bau mayat yang mereput tu ha.. Busuk dia jgn kata.. Tapi kata mak aku.. Tahan buat tak ada apa.. Aku pon ikot je lah arahan.. Padahal nak muntah gila..
Masa ni aku da pindah rumah sbb rumah 2 tingkat tu terlalu banyak gangguan untuk aku..
Masa sesi berubat tu.. Abah aku tenang.. Zikir je dekat sejadah.. Pak don turun keliling rumah n korek segala macam yang ada di setiap penjuru rumah.. Tapi keadaan tenang je.. Tulang babi bersepah setiap pelusuk rumah.. Mcm2 botol yang berisi entah apa2 di jumpai..
Alhamdulillah semua selesai.. Peneroka yang buat abah aku on the spot terima balasan.. Rumahnya terbakar.. Istrinya lumpuh separuh badan.. Majlis kawin anaknya kucar kacir.. Tapi semua tu kuasa allah.. Kita hanya mencari jalan untuk meminta bantuan..
Abah aku pun dah pergi mengadap illahi pada tahu 2015.. Al fatihah untuk abah aku.. Bukan sbb santau.. Tapi kene langgar lori..
Mana yg suka berdamping n meminta bantuan dari syaitan berhentilah.. Allah lebih berkuasa tiada yang lain mampu menandingi kebesaran n kehebatan allah.. Santau katanya tiada ubat.. Tapi jika allah dah berkendak.. Maka ia tetap baik n pulih..
Sebenarnya dah jadi mcm2 ni.. Hijab aku pon terbuka.. Tapi kalau aku nak cerita.. Bape hari kau semua nak ngadap story aku? Bagi la laluan dkt suhaimi saad punye story pulek kan..
#cikpuanmuda
hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
Hantar je crita pengalaman yg ada. Janji mesti best,ok. 👌
Nak tanya lah kt org yg dok htr santau…sihir bagai ni kt org lain…deme ni tak takut mati ker? Nak menghadap Allah nnt dgn segala apa yg dok buat tu…puas hati ker dpt susahkan org lain…rsnya lg menyusahkan…dok kuar belanja…bkn sikit…psl dendam…sekalipon terbalas dendam tu…boleh puaskan hati ker? Esok lusa nnt mati tanggunglah kt api neraka…jd kayu api neraka…
nice story
bleh mintak alamat yg kt mersing tu tak ? mcm org kota tinggi je
Kan? Manusia jenis dayus je sanggup guna cara camtu. Yg sy sakit ati tu, dia blh cakap “kau x tahu org Malaysia ni mcm mn.” Kata2 dia tu menggambarkan semua org Malaysia akan buat mcm dia la kononnya, jd hamba iblis dan jin. Jahiliah mcm dia jugak. Phuiii…!!
nak lagi
Masyaallah.. santau ni memang kerja orang takde hati perut.
semalam pon aku kena jgak.. elok je aku cakap bahasa siam..
dh 2 bulan lebih.. macam2 jenis hantu syaitan rasuk tubuh aku..
jin dari indonesia sampai la jin inport dari siam..
hurm..bila la nak habis? aku dah penat giler…
Berapa kali ko nk ulang cite ni min
Tak per. pembaca baru bertambah hari-hari. kalau dah baca skip story yang lain banyak lagi.
Tapi lagi dahsyat bila orang yang bergelar “ustaz” pun boleh terjebak main sihir. Penyudahnya balasan Allah kereta dia terbakar. Sampai ke hari ini aku tak boleh lupa apa yang dia buat & memang aku tak akan maafkan dia.