Teddy bear Bundle

Haii, aku Senah korang boleh baca cerita aku yang sebelum ni tajuk JIN ASYIK. Di situ aku ada cerita sedikit sebanyak pasal aku, jadi yang mana belum pernah baca korang boleh baca balik cerita aku yang sebelum ni untuk memudahkan pembaca semua faham jalan cerita yang akan aku cerita kan nanti. Cuma kali ni aku dah tak jaga budak dah, sekarang aku tinggal dengan kawan kawan aku Suriam dan Siti.

ni kali kedua aku tulis cerita Dan kali ni aku nak bercerita tentang teddy bear yang aku beli dekat bundle, aku memang pantang nampak benda comel lagi lagi anak patung haha. Aku dah ada dah patung kat rumah sewa aku. yang besar tapi aku geram tengok patung dekat bundle jadi aku pun beli la.

Sebelum aku mulakan cerita aku nak bagitahu yang nama dalam cerita ni bukan nama sebenar ya. Okay cerita ni bermula bila aku, suriam dan Siti ke pasar tani jalan jalan sambil cari makan dan aku trnampak la orang tengah jual patung bundle aku pun apa lagi. Aku tarik la tangan dua minah ni untuk teman aku pi cuci mata tengok patung patung tu, niat nak cuci mata je sampai je dekat situ.

18 kali aku perhati patung tu aku tak rasa lagi nak beli tapii kali yang ke 19 ni aku tak boleh tahan lagi dia punya aura tu masyaallah kahkah! Aku apa lagi terus beli patung tu alaaa harga tak sampai Rm10 pun. Aku pilih Teddy bear warna kelabu dengan warna mata merah gelap. Siap bayar kami pusing pusing cari makan, beli Barang dapur sikit untuk masak malam nanti.

Siap beli semua Barang kami masuk kereta, Suriam yang drive aku dekat sebelah Su manakala Siti dekat belakang. “Aku panggil kau lily ya” aku tenung aku usap kepala Teddy bear tu dengan senyuman manis , tengah syok aku main dengan Teddy bear tu Su pun mula bersuara setelah lama kami mendiamkan diri

“weii! kau tak takut ke beli patung dekat bundle tu aku tengok mata patung tu pun macam merah semacam je entah entah ada penghuni kot dekat dalam patung tu nanti kalau dia kacau kita macam mana ? Aku takut la beb” bebel Su dengan dahi berkerut si Su ni dia memang penakut, walaupun aku ni penakut juga tapi dia lagi teruk tahap penakut dia dari aku. Mulut dia memang jenis cakap lepas je

“hish kau ni Su jangan la cakap macam tu nanti masin mulut kau lepas tu patung tu datang berjalan pergi masuk bilik kau habis la kau beb” kata Siti mengusik Su dengan tangan dan muka gayanya macam harimau nak terkam rusa

“hish kau ni Siti jangan la usik aku macam tu, aku takut la bahaya tau aku tengah drive ni”

“Hahahahah yela sorry ”

Aku gelakkan saja tengok perangai dua minah ni . Su adalah yang paling muda dianatara kami berdua manakal Siti senior dan aku junior.

Sampai rumah aku buka kunci pintu masuk rumah kemas Barang dapur yang dibeli tadi. Siap makan tengah hari solat lepak depan tv sampai la malam tiba. Oh lupa nak bagitau Kami tinggal dekat rumah apartment 3 Tingkat kami tinggal di Tingkat 2 jiran kat sini semua baik baik belaka lagi lagi Jiran sebelah rumah kami pak Semat dengan mak Timah diorang tinggal berdua saja anak anak semua kerja kat luar negeri. Kembali pada cerita kami tadi, dalam rumah kami ada 3 bilik semua cukup cukup untuk kami bertiga tandas semua ada dalam setiap bilik dan dekat dapur satu.

Dipendek kan cerita.
Aku selalu sembang dengan lily si patung tu la, macam budak budak je kan? Haha entah la aku pun tak tahu kenapa aku suka cakap dengan lily. Kadang kadang bila aku solat sendirian kat dalam bilik aku. Aku rasa macam diperhatikan, solat aku jadi tak kusyuk sejak ada lily.

Lepas dua minggu lily kat rumah sewa kami gangguan kat rumah makin menjadi jadi masa tu kami tak fikir bukan bukan lagi pasal lily. Petang tu aku dengan Siti keluar pergi taman Suriam tak ikut masa tu sebab dia kata kurang sihat Jadi kami tinggal la dia sendiri kat rumah

Kami balik rumah dekat dekat nak magrib lupa Pulak Su kat rumah seorang diri. kami pun tapau la sikit makanan untuk dia.. Kami terus balik rumah. Sampai je rumah. aku pelik kenapa aku tak nampak langsung budak si Su ni aku dengan Siti pun cuba ketuk bilik dia tapi macam takda orang je telefon bunyi kat dalam bilik menanda kan Su masih ada dalam bilik. Kami dah cuak dah masa tu ketuk pintu bilik bagai nak pecah tapi tak juga dibuka. Aku ambil kunci bilik aku buka je pintu.

Aku dengan Siti terkejut tengok Su terbaring kaku depan pintu dengan lengkap memakai kain sembahyang nya. Tiba tiba aku terpandang patung aku “lily” berada atas katil Su macam mana patung aku ada kat dalam bilik ni

Tengah aku mengelamun
” yang kau terpancak macam tu dah kenapa tolong aku tengok kan Su ni” Siti jerit menyedarkan aku dari lamunan tadi

Aku pun dah cuak gila masa tu jugak aku nangis sebab aku tak tahu nak buat apa dah.

“Senah aku nak kau bertenang kau pergi rumah Mak Timah minta dia tolong datang sini tengok kan Su cepat!”
Aku pun apa lagi berlari terus la ke rumah mak Timah. Panggil punya panggil mak Timah pun keluar

“mak Timah tolong tengok kan Su dia pengsan kami tak tahu nak buat dah”

“okay kejap mak Timah panggil Pak Semat Kamu pergi masuk rumah dulu tunggu dalam rumah sekarang dah magrib tak elok anak dara kat luar”

Beberapa minit kemudian ada orang memberi salam
“assalamualaikum”

“waalaikumusalam” aku menjemput pak Semat dengan mak Timah masuk rumah masa tu aku dah bertenang sikit

“panas betul rumah kamu ni” kata pak Semat

Kami bersalam dengan mak timah, Su masih lengkap pakai kain sembahyang

“kamu tolong ambil kan segelas air kosong”

“nah pak Semat”

Pak semat membaca beberapa potong ayat al quran lalu meniup ke dalam air tu lalu menghulurkan pada aku untuk menyapu air ke muka Su

Setelah 3 kali sapu air ke muka Su. Akhirnya Su sedar dengan muka yang baru lepas nampak hantu kami tenang kan dia bila dia nampak mak Timah baru dia tenang sikit. Aku bagi dia minum air tadi, usai itu belum sempat aku bertanya pada Su pasal apa yang trjadi

“macam ni la kamu bertiga pergi solat dulu dah nak masuk waktu insyak ni tak elok lewat kan waktu solat”

Kami bertiga bangun dan solat, usai solat kami berkumpul di ruang tamu bersama pak Semat dan Mak Timah

“cuba Su cerita kenapa Su pengsan tadi sebab pak Senat kamu kata macam ada yang tak kena je dalam rumah ni” kata mak Timah setelah lama mendiamkan diri

“cerita dia macam ni”

AKU DALAM NI ADALAH SURIAM

masa tu aku tengah solat asar usai solat aku duduk la atas sejadah baca al quran tiba tiba aku rasa meremang bulu tengkuk aku aku abaikan dulu sehingga la aku terdengar orang nyanyi lagu “suriam yam suriam, suriam yang manis, aduhai suriam sayang makin dipandang bertambah sayang he he he” aku masa tu cuak habis dah aku pandang belakang perlahan lahan aku nampak lily patung kau Senah. Patung kau tengah pandang aku dengan mata nya yang merah dengan senyuman dia, ya allah aku takut aku terus lari ke arah pintu aku cuba buka pintu bilik tapi tak boleh. Aku cuba jerit tapi suara Aku tak keluar langsung seolah ia tersekat dekat tekak aku, masa aku cuba buka pintu dia masih lagi dengan nyanyian dia, tiba tiba dia berdiri atas katil dia lompat ke arah aku. Masa tu semua nya jadi gelap sedar sedar je korang dah ada depan aku ”

” patung? Patung apa tu boleh mak Timah tengok ”

Aku bangun masuk bilik ambil patung tu, nampak nya Su masih takut bila nampak aku bawa patung tu.

” nah pak Semat ”

” Astafirullahazim! Mana kamu dapat patung ni? ”

” Senah beli dekat bundel dua minggu lepas ” kata Siti

” patung ni ada nyawa”

“aa… Ap.. Apa maksud pak Semat patung tu bernyawa?”

“ada penghuni dalam patung ni”

Terkejut gila kami masa pak Semat cakap patung tu bernyawa. Tiba tiba rumah sewa kami jadi gelap

“He he he he nampak nya kau dah tahu aku ada kat dalam patung ni ya”

Dalam kegelapan ” siapa kau? Apa yang kau nak jangan kau ganggu anak cucu adam!”
Kata pak Semat dengan suara tinggi

“he he he he he ”

Tiba tiba rumah kembali cerah aku dan Siti apa lagi terus peluk lengan mam Timah tapi mana Su?

“pak Semat, Su takda” kata aku bila perasaan yang Su masa tu takda dengan kami semua

“aku tak boleh selesai kan benda ni seorang diri aku kena panggil iman jugak ni, kamu semua mari ikut pak Semat balik rumah kamu duduk dulu dengan mak Timah, benda ni kita tak patut lengahkan masa lagi, aku dapat rasa yang dia adalah roh orang mati bunuh diri”

Mengucap panjang aku bila dengar pak Semat cakap macam tu, apa jadi dekat Su semua ni salah aku sebab beli patung bundle tu. Macam macam aku fikir masa tu tanpa sedar air mata aku terus mengalir tanpa henti.

Di rumah mak Timah kami terus solat insyak sementara tunggu pak Semat balik usai solat, kami duduk di ruang tamu. jam menunjukkan pukul 11 30 malam. Pak Semat pun balik dengan tok iman dan seorang makcik mungkin tu bini iman.

Dirumah aku.
ada tok iman, Pak Semat , aku, Siti dan bini iman masa rumah cerah dah

“assalamualaikum” iman memberi salam

“he he he he suriam yam suriam, suriam yang manis aduhai suriam sayang makin dipandang bertambah sayang” aku terkejut gila bila nampak Su duduk atas meja nyanyi lagu tu dengan masih lengkap berkain sembahyang dengan kaki menghayun ke bawah sambil usap kepala patung tu. (korang mesti kenal Riana kan yang selalu pegang patung tu, ha gaya Su masa tu lebih kurang sama dah dengan Riana)

“Kenapa kau ganggu anak cucu adam, apa yang kau nak” tanya iman

“sebenarnya aku suka budak tu tapi dia busuk” dengan tangan menunjuk ke arah aku mau pengsan je aku rasa time tu

“jadi kenapa kau rasuk budak tu”

“sebab dia lemah aku suka dia, aku nak kawan dengan dia aku sunyi isk isk isk” masa ni aku rasa nak lari je dia menangis tapi suara dia time tu yang allah seram gila

“kau bangsa jin tak boleh berkawan atau bersama dengan manusia alam kau dan dia tidak sama kembali la ke tempat asal mu, jangan kau kacau anak cucu adam”

“aku tak mahu! Aku mahu budak tu dia yang beli aku maknanya dia dah jadi tuan aku, tapi dia busuk jadi budak ni la yang akan jadi tuan baru aku”

“Pak Semat kita tak boleh berlembut lagi dengan setan ni, kita kena guna cara kasar”

“betul tu iman degil betul setan ni”

Iman membaca beberapa ayat al quran dan pak Semat pulak melaungkan azan di setiap penjuru rumah

“Arghhhhhhh! Panas panas panassss!” tiba tiba ada ribut kat luar angin kuat terus menerpa masuk ke dalam rumah Su terapung di awangan sambil menjerit kepanasan

Su masih terapung dan Bila Pak Semat memlaungnan azan di tengah rumah Su secara perlahan lahan turun ke lantai dengan keadaan terbaring dan mata yang tertutup.

Iman menyentuh ubun ubun Su lalu dengan mulut berkumat kamit membaca beberapa ayat al quran

“Keluar kau!!! Keluar dari badan dia kembali lah ke tempat asal mu!

Tiba tiba mata Su terbuka luas Su cuba bergerak malang nya badan dia sudah dikunci oleh iman

” aku tak nak! Aku tak nak aku mahu dia aku nak dia! ”

” ooh kau degil ye kau nak aku bakar kau? Last aku cakap Kembali lah ke tempat asal mu jangan kau kacau anak cucu adam!!”

“AKU TAK NAK! AKU TAK NAK!!

” kau setan memang degil ya aku takda cara lain selain mengunakan cara kasar, Pak Semat sediakan botol dengan kain kuning yang saya bawa tadi”

“baik la iman”

“APA YANG KAU NAK BUAT HAA LEPAS KAN AKU!

Arghhhhhhhh panas panas

Su menjerit seperti cacing yang kepanasan dengan suara yang garau

” sedia Pak Semat ”

” baik! ”

Dengan mulut berkumat kamit membaca ayat al quran

” nyah kau dari badan dia Allahuakbar!!!!

Iman sererti menarik sesuatu keluar dari kaki hingga ke Hujung kepala lalu meniup ke dalam botol yang di pegang oleh pak semat

“pak Semat, Su takda” kata aku bila perasaan yang Su masa tu takda dengan kami semua

“aku tak boleh selesai kan benda ni seorang diri aku kena panggil iman jugak ni, kamu semua mari ikut pak Semat balik rumah kamu duduk dulu dengan mak Timah, benda ni kita tak patut lengahkan masa lagi, aku dapat rasa yang dia adalah roh orang mati bunuh diri”

Mengucap panjang aku bila dengar pak Semat cakap macam tu, apa jadi dekat Su semua ni salah aku sebab beli patung bundle tu. Macam macam aku fikir masa tu tanpa sedar air mata aku terus mengalir tanpa henti.

Di rumah mak Timah kami terus solat insyak sementara tunggu pak Semat balik usai solat, kami duduk di ruang tamu. jam menunjukkan pukul 11 30 malam. Pak Semat pun balik dengan tok iman dan seorang makcik mungkin tu bini iman.

Dirumah aku.
ada tok iman, Pak Semat , aku, Siti dan bini iman masa rumah cerah dah

“assalamualaikum” iman memberi salam

“he he he he suriam yam suriam, suriam yang manis aduhai suriam sayang makin dipandang bertambah sayang” aku terkejut gila bila nampak Su duduk atas meja nyanyi lagu tu dengan masih lengkap berkain sembahyang dengan kaki menghayun ke bawah sambil usap kepala patung tu. (korang mesti kenal Riana kan yang selalu pegang patung tu, ha gaya Su masa tu lebih kurang sama dah dengan Riana)

“Kenapa kau ganggu anak cucu adam, apa yang kau nak” tanya iman

“sebenarnya aku suka budak tu tapi dia busuk” dengan tangan menunjuk ke arah aku mau pengsan je aku rasa time tu

“jadi kenapa kau rasuk budak tu”

“sebab dia lemah aku suka dia, aku nak kawan dengan dia aku sunyi isk isk isk” masa ni aku rasa nak lari je dia menangis tapi suara dia time tu yang allah seram gila

“kau bangsa jin tak boleh berkawan atau bersama dengan manusia alam kau dan dia tidak sama kembali la ke tempat asal mu, jangan kau kacau anak cucu adam”

“aku tak mahu! Aku mahu budak tu dia yang beli aku maknanya dia dah jadi tuan aku, tapi dia busuk jadi budak ni la yang akan jadi tuan baru aku”

“Pak Semat kita tak boleh berlembut lagi dengan setan ni, kita kena guna cara kasar”

“betul tu iman degil betul setan ni”

Iman membaca beberapa ayat al quran dan pak Semat pulak melaungkan azan di setiap penjuru rumah

“Arghhhhhhh! Panas panas panassss!” tiba tiba ada ribut kat luar angin kuat terus menerpa masuk ke dalam rumah Su terapung di awangan sambil menjerit kepanasan

Su masih terapung dan Bila Pak Semat memlaungnan azan di tengah rumah Su secara perlahan lahan turun ke lantai dengan keadaan terbaring dan mata yang tertutup.

Iman menyentuh ubun ubun Su lalu dengan mulut berkumat kamit membaca beberapa ayat al quran

“Keluar kau!!! Keluar dari badan dia kembali lah ke tempat asal mu!

Tiba tiba mata Su terbuka luas Su cuba bergerak malang nya badan dia sudah dikunci oleh iman

” aku tak nak! Aku tak nak aku mahu dia aku nak dia! ”

” ooh kau degil ye kau nak aku bakar kau? Last aku cakap Kembali lah ke tempat asal mu jangan kau kacau anak cucu adam!!”

“AKU TAK NAK! AKU TAK NAK!!

” kau setan memang degil ya aku takda cara lain selain mengunakan cara kasar, Pak Semat sediakan botol dengan kain kuning yang saya bawa tadi”

“baik la iman”

“APA YANG KAU NAK BUAT HAA LEPAS KAN AKU!

Arghhhhhhhh panas panas

Su menjerit seperti cacing yang kepanasan dengan suara yang garau

” sedia Pak Semat ”

” baik! ”

Dengan mulut berkumat kamit membaca ayat al quran

” nyah kau dari badan dia Allahuakbar!!!!

Iman seperti menarik sesuatu keluar dari kaki hingga ke Hujung kepala lalu meniup ke dalam botol yang di pegang oleh pak semat

” buang botol ni ke dalam laut dan patung ni kita kena bakar jugak ambil kan saya segelas air kosong”

“Nah iman”

“Sapu air ni dekat muka kawan kamu sebanyak 3 kali
Bila dia sedar bagi dia minum air ni”

Siti buat apa yang iman suruh Su pun mula sedar sikit dengan keadaan nya yang masih lemah.

“Terima kasih iman, pak Semat dan Mak cik terima kasih sebab tlong kami”

Kami bersalaman dengan bini iman lalu iman pesan
Jangan simpan patung yang cukup sifat di dalam rumah
Jaga aurat ketika tidur, jangan terlalu terdedah. Sebab ada yang geram bila tengok kita seksi ketika tidur
Jangan pasang lagu lagu yang melalaikan di dalam rumah

Rajin-rajinkan membaca Al Quran di dalam rumah. Selalulah solat berjemaah. Banyakkan zikir. Kurangkan perkara lagho. Kemaskan rumah sentiasa agar jin tak masuk ke dalam rumah kita. Bila dia tak boleh masuk ke rumah kita, makin hari dia akan makin jauh. Dia akan
cari tuan lain yang mahukan dia. Dan paling bernasib baik kalau dia kembali semula ke alam dia dan tak ganggu kita lagi

Tamat
Itu saja maaf jika ada tersilap kata atau terkasar bahasa aku bukan la pandai sangat menulis maaf jika banyak typo seperti yang sebelum ni
Nama nama di atas tiada kaitan dengan yang mati atau hidup.

Hantar kisah anda: fiksyenshasha.my/submit

10 thoughts on “Teddy bear Bundle”

  1. Seriously lah.. kau imam dgn iman pun x kan x tau beza.. lg satu, kau niat solat isya’ mcm mana.. salah sebut insyak insyak x sah solat kau dik. Belajar balik perkataan basic melayu ye dik. Stress alak baca cerita kau yg bahasa nauzubillah ni. Imam ye imam.. yg jd ketua setiap kali solat tu.

    Reply
  2. Patung 2 3 kali ckp ko busuk ko busuk sbb tu dia x jadi pilih ko jadi tuan dia… ko x explain pun knp dia ckp ko busuk dlm citer ni.. mesti ko ni debab pastu bila mandi x bsabun pastu kuat peluh kan..

    Reply
  3. kau orang di atas2 ini..sedap jer ngutuk org tu bercerita
    tegur ngan ngutuk lain yer..biarlah dia nak citer..
    aku paham jer..typo tu biasa lah..kadang pasan ngan tak
    chill lah..mcmlah kau orang yg diatas ni pandai sgt..hmm netizen betol

    Reply
  4. Tiada yang manusia yang sempurna pasti akan ada silap, ambil pengajaran bukan mengata macam-macam, nak tegur biarlah berpada jaga hati orang sekali, lebih baik diam dari berkata-kata ..

    Reply

Leave a Comment