Assalamualaikum gaiss,memang dah lama aku nak share citer ni tapi masa tak mengizinkan.So dah ada masa ni korang bacalah ye kisah aku ni.Semua cerita yang aku nak share ni bukanlah pengalaman aku sendiri and syukur tak experience lagi and memang mintak simpang malaikat 44 la.(eee tanak do)
Pengenalan ringkas,aku Ain.Masih lagi student.Aku nak share pasai kakak aku,kami panggil dia kak lang.Kak lang ni,bila demam dia jadik lain macam sikit and dia jenis yang lemah semangat.Demam je hijab terbukak and jadik malas nak semayang.Ha baguih la tuh.
Kisah Kak Lang aku ni terbahagi kepada 3 bahagian.
Kisah Pertama
One fine day,dia demam cam biasa.(FYI dia paling selalu demam.Tulahh antibodi tak kuat tu yang lemah longlai gemalai tu)So famili kitorang bila demam memang tido kat bilik parent aku.Time ni dah pukul 1 pagi camtu,aku ada lagi sorang kakak iaitu Kak Cik.Kak Cik ni memang jenis yang tido lambat ntah taktau buat apa kita husnuzon je.Nak dijadikan cerita,Kak Cik aku dengan beraninya pegi intai Kak Lang aku tido.
Parents aku tido atas katil while Kak Lang aku tido kat bawah beralaskan toto je.Yelah takkan nak menyempit celah celah mak ayah aku pulak,kang dia buat perangai tak memasal parent aku kena cekik.So Kak Cik aku bukak sikit je pintu,terus nampak Kak Lang aku tengah elok tido.
Tetiba,berapa detik pastu Kak Lang aku cam tersentak and terus dalam position merangkak, macam harimau nak terkam mangsa.(BTW menipu la kan kalau kata tak nampak dalam gelap,kalau tak nampak tu bukan tak nampak,tu buta namanya)Terus terkedu Kak Cik aku.
Tapi yang buat lutut dia longgar and cam nak tersungkur menyembah bumi lagi bila Kak Lang aku dah start buat bunyik haiwan.Ni sumpah tak lawak eh serius.Mengaum,mengiau me-apa la lagi bermacam bunyik binatang dia buat.(Kak Cik aku time cerita kat kami pasal ni katanya terfeeling kat zoo pulak,bengong kan)
Belum sempat Kak Cik aku nak merasa terkaman Kak Lang,ayah aku dah simbah air Yassin kat muka dia.(Memang standby tepi katil takut jadik camni)Dalam keadaan dah basah ngan air suci tu mak ayah aku pun tenangkan kakak aku and baca apa yang patut.
And esoknya Kak Cik aku kena marah.Sape suruh skodeng orang,padan muka.
Kisah Kedua
Dia demam lagi.Tapi selang sebulan ke apa ke takdelah setiap hari.Time ni Kak Lang aku tak tido kat bilik parent aku,dia tido bilik dia.Tengah elok happy je dia tido,tetiba ada satu makhluk intai dia.Ya,Kak Cik aku.Siot kan?Mesti korang expect cik ponti ke apa kan?Tulah Kak Cik aku ni,keje asyik skodeng orang je ha pegilah flying kick Kak Cik aku,aku izinkan.
Macam kisah pertama,lepas je Kak Cik aku intai,terus Kak Lang aku pandang dia sambil jerit.Pandang macam nampak sesuatu,and jerit yang macam cite hantu tu yang cam boleh kasi pecah gelas.Terus Kak Cik aku tak intai tapi Kak Lang still jerit lagi.Berdesup mak aku masuk bilik nak tenangkan Kak Lang.Seblum mak masuk,mak bagi jelingan maut kat Kak Cik katanya.Rasanya tahap jelingan maut mak tu lagi menyeramkan dari Kak Lang.
Masuk je mak aku,tengok2 Kak Lang tunjuk kat kipas siling pulak,sambil menjerit.Ah sudah ada benda bergayut ke???
Esoknya,bila dah kebah demam tu kami pun ramai ramai pakat interview apa yang Kak Lang nampak time tu,katanya dia nampak yang intai tu bukan Kak Cik tapi cik ponti,tu yang dia jerit tu.Pasal kipas tu pulak dia kata tak ingat.Aduuu spoil lah baru nak mintak nombor ekor.Gurau gurau HAHAH
Kisah Ketiga
FYI,untuk aku yang ni paling creepy and psycho.Time ni parents aku kuar dating.Ok tipu,takkanlah anak tengah demam kat umah nak bersuka ria pulak kan.Ntahla pergi mana,aku tak ingat.Ha pastu Kak Lang aku pun tidolah ngan Kak Cik.Jangan risau,kalini dia tak intai.LOL
So dua orang ni pon menyempit la atas katil single.Kan aku dah bagitau Kak Cik ni suka tido lewat kan,rupanya dia main fon layan insta,twitter dan apps lain yang melalaikan.Well,typical remaja jaman now.Main fon sorok dalam selimut,while Kak Lang diam je tak bergerak kat seblah,menghadap dinding.
Kak Cik aku ingat Kak Lang ni dah tido,tetiba dia pusing menghadap Kak Cik sambil main touch touch Kak Cik punya fon.FYI,fon Kak Cik jenama Motorola.Yang lipat tutup tu.Ha taktau rajin rajinla search google ye.So Kak Cik aku pelik la budak ni dah terencat ke main touch touch fon motorola?
Tapi yang makin creepynya,tetiba Kak Lang dah start gelak gelak macam bebudak sambil main dia punya jari.Macam dalam dunia sendiri.Kalau aku kat tempat Kak Cik,Allahuu dah basah tilam rasanya.So Kak Cik time tu takdelah bebal sangat,dah sedar ada something wrong dia pon bacalah Auzubillah pastu tiup kat Kak Lang.
Tau apa jadi?Tak janganla expect tetiba Kak Lang melekat kat dinding ke apa cam Maria Munafiq tu.Dia just jadi camni,tadi gelak kan?Tetiba jadi”HAHAHA HA HA HIHI HI HAAAAAAAA~~~~”Tetiba gelak cam orang histeria tu tukar jadi nangis mendayu dayu macam kena tinggal pakwe.
Kak Cik aku punya gelabah,terus lompat dari katil kuar dari bilik,and alhamdulillah sangat sebab time tu jugak mak ayah aku balik.Rasa cam nak buat sujud syukur tengah tengah karpet tu.
Ok sekian daripada aku,
Terima kasih sebab sudi membaca,
Maaf kalau cerita ni tak berapa nak best.
Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
Kalau boleh panjangkan lagi hehe. Nak tau ape jadi dkt kak lang tu. Cerita dah best.
itu laa pasal, aku nak tau kesudahan tue
hand phone motorola aper yg lipat2 pastu bole maen insta bagai..mcm tipu je
Kan… Zaman motorola lipat tu da ade insta ke.. Ke aku yg trtinggal bas… 🤣
kelakar kak cik kau
ape cite ko ni ? short sngt laa..