Dia Lompat atas aku

Assalamualaikum… to admin & pembaca fiksyen Shasha. Cerita ni pada aku memang seram sebab aku lalui sendiri, 100% true story.. okay lets begin..

Story ni terjadi dlm bulan lepas November 2019.. aku ni anak sulung dalam 5 beradik.. aku kakak ye bkn abang.. hihihi.. adik aku semua sekolah asrama.. yang tinggal di rumah cuma aku, tok dan adik lelaki aku.. btw my parents separated so aku duduk sendiri.. aku ni obses sangat pasal fiksyen Shasha ni, kadang sampai terbawa dalam mimpi.. hahaha..

Nak dijadikan cerita pada suatu malam tu dalam pukul 11.30 malam macam tu.. aku dengan tok dah pun lena kat ruang tamu..btw, tok aku ni penakut lebih pada aku.. hahaha.. Kisahnya pada malam itu aku masih ingat lagi aku lena kat sebelah pintu balcony yang aku dah kunci rapat.. Kebetulan adik lelaki aku keje shift malam so aku kena teman tok tidoq kat ruang tamu sebab dia x suka tidur atas katil.. sewaktu dalam syok2 lena tu.. aku dikejutkan dengan satu lompatan yg agak kuat atas bahu aku.. of course lah kan sapa pun akan terjaga, automaticly aku terjaga dan bangun duduk lepas dikejutkan dgn lompatan macam tu.. then dalam mamai-mamai tu aku kalih kiri dan kanan.. dalam otak aku ni “menatang apa lompat atas aku ni? Kucing kot” aku dok termenung sorang-sorang.. Aku decide untuk tidur balik.. Tapi gangguan tidak berhenti di situ.. Dlm exactly 1 minit aku terlelap, kali ni dia lompat pula lebih kuat di ats kepala aku, kemudian lompat atas kepala tok aku pula yg sedang lena tidur kat sebelah aku. Atok aku pun bangun dalam keadaan terkejut yang amat sangat (ibarat macam dia lompat ats aku then lonjak ke sebelah mcm game teng-teng dia bt kepala aku dan tok) aku masih tak dapat lupakan tajamnya kuku kaki benda tu atas dahi aku.. Masa dia lompat tu aku dah bangun dan dari ekor mata memang aku nampak satu benda berwarna hitam lari dari hujung kepala tok masuk ke dalam bilik.. Then aku terus bangun and buka semua lampu.. pada masa ni Allah saja lah yg paham riak wajah aku dengan tok.. Ni mmg first time aku hadapi benda macam ni.. at first aku mmg try to think positive yg itu adalah seekor kucing drpd luaq rumah yg sesat.. Tapi, bila aku fikir-fikir balik. Mustahil sebab rumah aku flat tingkat 7 ye.. dari mana dia masuk dan there is no way dia nk lari pi tempat lain.. dia akn terperangkap.. Aku tak de bela kucing dan bnda yg lompat tu tak berat tp ada kuku yg tajam..

Disebabkan adik lelaki aku keje shift malam, aku terpaksa contact abah aku utk mai rumah dan check dalam bilik benda hitam apa yang lari masuk.. dlm masa 5 minit gitu, abah pun sampai dia masuk dalam bilik dan check kalau ada kucing yang sesat dalam rumah, aku pun follow dia drpd belakang, suluh segenap ruang cari “kucing” tu dan abah pun kunci pintu bilik sebab kalau ada kucing dia akan terperangkap dan meow sampai orang bukak pintu.. mmg aku dah rasa kalau ada kucing dia akn terperangkap tpi tak ada sebarang bunyi meow atau jejak tapak kaki.. Kemudian abah pun tepuk-tepuk aku suruh baca ayat kursi dan sambung tidoq.. dalam situasi aku sapa nak boleh sambung tidoq balik lepas kena camni.. so aku dan tok berjaga lepas abah balik..

Aku ingat dia stop sampai situ je sebab memang aku set dalam otak itu adalah kucing.. Tekaan aku meleset bila dalam keadaan aku mamai tu aku dengar bunyi tangisan perempuan yang sayup-sayup drpd jauh.. tapi hati aku mmg merasakan tangisan sayup tu drpd sebelah luaq pintu balcony tempat aku tidu.. terus aku bukak mata dan bunyi tu stop.. Aku pandang tok kat sebelah dia pun separuh lena.. Aku fikir mungkuin sebab aku mengantuk sgt kot sampai terbawa-bawa.. Aku paksa untuk pejam mata.. Bila aku pejam mata ja, bunyi tangisan tu start balik “hmmmm mmm hmmmmm hik hik hik” mcm seorang perempuan yg sedang menangis sebelah balcony ni.. terus aku buka mata and genggam tgn tok kat sebelah.. tok pun genggam tangan aku dan suruh aku istighfar dalam hati.. aku pun berulang kali sebut Astagfirullah.. Astagfirullah dalam keadaan ketakutan yg amat sangat.. sampai aku terlena dalam istighfar aku itu..
Pagi tu aku bangun, dan bukak semua pintu bilik.. macam yg aku sangka tak ada seekor kucing pun yang terperangkap dalam bilik.. sebb tingkap aku slalu tutup setiap malam.. Jadi, apa bnda yg lompat atas aku itu Wallahulalam. Ianya terus menjadi teka-teki dalam hidup aku. Apa yg pasti, semenjak daripada haritu hampir setiap malam tok akan pasang ayat Yassin dan Kursi sampai ke pagi.. kan aku dah cakap tok aku lagi penakut daripada aku.. hahaha.. btw, pagi tu aku tanya tok ada dengar tak bunyi menangis kat luar pintu balcony malam semalam? Dia pun pandang aku hairan.. “Dak pun.. hg dengaq apa?” ato tanya kehairanan. Kat situ aku dah agak apa yg aku dengar smlm bukan imaginasi tp real..
So thanks kalau Min sudi post cerita ni.. Kalau ada posting ni aku akan ceritakan kat hampa story “Moyang aku pandang aku dlm kain telekung dia”.. and semua mimpi-mimpi aku pada malam kematian dia..
Thanks dan Assalamualaikum

Ilwani

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 0 Average: 0]

1 thought on “Dia Lompat atas aku”

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.