Honeymoon berhantu

Hai semua.. kisah yang aku nak share ni , mungkin dah ade orang yang share. Cuma tak tahu lah sama ada tempat yang sama ataupun yang berbeza.
Kisah ni berlaku pada tahun 2019. Masa tu aku baru lepas kahwin. Abang aku bagi hadiah kahwin aku ialah percutian di port dickson selama 3 hari 2 malam.

Ringkas cerita, lepas je majlis sanding aku, aku terus gerak ke port dickson kira-kira dalam pukul 12 pagi. Yelah habis majlis dah pukul berapa pulak. Nak siap2 lagi semua. Hotel yang abang aku tempah dari luar memang agak kelihatan mewah. Lobi yang cantik. Hotel yang besar. Permandangan dari kolam berhadapan laut pon sangat cantik. Kira perfect lah.

Aku ngam2 sampai hotel tu pukul 1 pagi. Siap daftar semuaa lepastu terus naik bilik. Masa malam tu masuk bilik, aku tak perasan ape-ape sangat. Yelah dah penat gila kan. Lepas mandi semua terus tidur. Suami aku memang dah tidur lena dah. Aku je macam tidur2 ayam. Serba tak kena. Tapi paksa tidur jugaklah sampai pagi sebab letih sangat.

Siang tu takde ape sangat yang berlaku. Kitaorang pergi jalan macam biasa lah sekitar port dickson. Malam tu pukul 9 malam. Aku lepak bilik je dengan suami aku. Sampai pukul 11 malam, suami aku dah mengantuk nak tidur. Aku pon okey jelah. Aku tak mengantuk lagi. Aku suruh dia tidur dulu. Sambil2 main telefon, aku dengar bunyi kerusi / meja kene seret kat tingkat atas. Aku fikir mungkin pekerja hotel tu tengah bersihkan bilik kot ade orang nak masuk.

Tapi bila tengok jam kat telefon dah pukul 12 pagi. Siapa pulak yang nak bersihkan bilik pukul 12 pagi kan? Aku husnuzon je lagi. Selang berapa minit lepas tu. Aku dengar bunyi ketukan kat bilik atas. Selang seli dengan bunyi orang tarik meja dan kerusi. Aku dah tak sedap hati dahlah. Aku basuh kaki, cuci muka. Terus tidur. Tapi tidur2 ayam lah.

Sebab rasa seram sejuk, dan rasa ada orang perhatikan aku je. Aku sambung main telefon, sampai pukul 3 pagi. Dah mengantuk, aku nak tidur lah. Aku baru nak lelap mata, aku dengar bunyi barang jatuh dekat pintu. Aku ingatkan barang aku yang jatuh.

Sekali aku tengok macam ada lembaga hitam dekat pintu. Aku punye gelabah. Aku kejut suami aku. Tapi suami aku tak bangun2. Dia punye tidur tu lena betul, gerak2 kan dia pon tak nak bangun. Aku gagahkan diri baca lah al fatihah, ayatul qursi dan tiga qul.

Lepastu hembus kat tangan dan sapu satu badan. Aku jerit kekuat “Allahhuakhbar!!”. Pap ! Macam ada orang hempas pintu. Tapi bukan dari bilik aku lah. Tak pasti bilik atas atau bilik lain. Bunyi kat bilik atas pon terus hilang. Aku tengok jam pukul 4 pagi. Aku sambung tidur sampai jam bunyi pukul 6.30 pagi.

Selesai solat subuh semua. Aku turun sarapan dengan suami aku. Aku cakap kat dia. Tak dengar ape2 ke semalam? Aku kejut dia pon tak sedar. Dia kata tak dengar ape pon. Memang lena lah semalam. Tak rasa pon aku dok kejut2 dia semalam. Aku diam jelah. Lepas checkout semua. Dalam kereta barulah aku cerita ape yang jadi. Terkejut suami aku dengar.

Tapi dalam masa yang sama , mungkin dia kata aku yang rasa semua tu sebab dulu aku pernah kene sihir. Mungkin dah ade “tapak” dalam badan tu senang makhluk halus ni nak dekat. Aku rasa itu memang pertama dan terakhir kali aku menginap kat situ.

Tak kisah lah hotel tu 4 bintang ke ape ke. Cantik ke ape ke. Kalau banyak “benda” tak guna jugak. Banyak jugak hotel kat pd yang aku checkin ade kisah2 pelik ni. Tapi yang satu ni jelah aku rasa paling teruk aku kena. Harap hotel tu dah okey lah sekarang. Lalu depan hotel tu pon, aku masih rasa seram sejuk lagi.

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 27 Average: 3.9]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.