Muhammad Juri- Syaitan Camellia Part 2
Assalamualaikum semua. Pertama sekali aku nak ucapkan terima kasih kepada admin sebab siarkan cerita aku yang lepas dan yang kali ini. Thanks admin.
Ramai yang komen suruh aku serius sikit kalau aku nak sambung cerita ni sebab cerita sebelum ni jadi tak seram. Sorry lah. Aku dah cuba untuk serius. Tapi otak kanan tak berfungsi sangat. Ada short sikit. Hehe.
Sebelum baca cerita ni aku nasihat korang bolehlah order set steamboat ke siakap tiga rasa ke sebelum baca ni. Sebab panjang sangat ni. Esok pun belum tentu habis korang baca aku rasa.
Ok berbalik kepada episode lepas, aku ada bagi tahu yang Izzah kena posting di Hospital Miri, Sarawak selama beberapa tahun. Jadinya aku? Aku tak boleh ikut disebabkan komitmen kerja dan keluarga. Jadinya Izzah terpaksalah ke sana seorang diri. Walaupun kandungan sudah lewat 4 bulan. Namun demi tugas, dia terpaksa juga ke sana.
Tapi syukur sebab Izzah dapat sama tempat dengan Fatin Farhah binti Kamaruddin Md Noah, kawan sekuliahnya yang aku kenal. Ya, aku hafal nama penuh dia sebab aku dah serahkan tanggungjawab untuk menjaga Izzah kepada Fatin Farhah ni. Apa-apa jadi kat Izzah memang aku saman je dia. Mereka menyewa berhampiran bandar Miri. Bandar yang terkenal dengan monument Kuda Laut. Cikbam dan Maira pulak dapat kat Hospital Serdang je. Sangat tak adil. Sukalah Singkong tu.huhu
Aku? Aku tinggal sorang lah kat rumah berpuaka ni. Maka berhuhuhuhuhuhuhuhulah aku keseorangan. Bagi yang pernah merasai pengalaman Long distance relationship je tahu keperitan dia macam mana. Sakit, penat, sihat, lapar semua kau sorang tanpa pasangan hidup disisi. Ibarat separuh dunia kau sudah gelap lah senang cakap. Bernafas pun rasa tak best. Dulu-dulu best je boleh share oksigen dengan isteri.huhu
Aku dan Izzah sejak PJJ ni memang kerap video call je sama ada melalui skype di laptop, mahupun whatsapp di handphone. Setiap hari dia akan call kalau dia free. Yang haku hangin sangat dengan dia ni, sebab dia akan call waktu dia free je, tapi dia tak kisah pun aku free ke tak? Sampai dalam toilet pun aku kena usung laptop siap tarik extension, pasang charger untuk video call. Haa gitulah kegilaan Izzah terhadap video call dengan aku, mungkin dia suka nak tengok muka aku tengah meneran. haha
Kadang-kadang tu sampai aku dah rasa macam pelakon filem lucah, yelah lepas mandi, bertowel, tengah pakai baju, semua nak ditayangkan depan kamera.huhu. Dahtu pulak menambah dosa aku je lah hai video call ni, yelah kadang-kadang aku ternampak housemate Izzah, si Fatin Farhah tu berkain batik senteng. Bukan aku minta nak tengok, tapi dia yang lalu lalang belakang Izzah.huhu
Beberapa hari berlalu tanpa gangguan. Aku berjaya duduk seorang di rumah tu ditemani cengkerik dan pedang keramat aku. Sunyi dia tak payah nak cakap lah. Bunyi bulu mata aku jatuh ke lantai pun aku boleh dengar. Tambah-tambah waktu malam.
Satu hari tu, hari Sabtu, aku tak keje, Izzah pun off-day, aku celik mata je tengok miscall dah berpuluh-puluh, Izzah rupanya, kejut aku Subuh macam biasa. Aku campak fon ke tepi. Aku tido atas sofa je sejak jadi single balik ni. Takut nak naik atas. Haha. Aku mandi, solat dan bancuh kopi, toast roti dua keping.
Aku call Izzah suruh dia on skype. Tabiat pelik dia, kalau aku nak makan ke nak minum kat rumah, aku kena call dia sebab dia pun nak makan benda yang sama dengan aku. Gitulah peliknya orang perempuan ni tuan-tuan. Aku letak laptop menghadap aku atas meja kopi. Sambil tengok TV cerita Sepahtu Reunion, tengok Jep Sepah dok ciaa ciaaakan awek. haha . Izzah pun makan roti sambil tengok muka aku dan sambil-sambil tu dia buat-buat muka beruk, tunjuk2 baby bump dia kat aku. Haish sweet pulak ko ye kalau duduk jauh-jauh macam ni.haha. Padahal tu bukan baby bump, dia dah boroi, baby bump ape baru 4 bulan? huhu.
Sedang aku leka tengok TV, aku dapat whatsapp dari Izzah.
‘’Abg, Izzah dengar orang nyanyi la dalam laptop’’
“ Ha? Nyanyi lagu apa? ‘’. aku reply…
“Lagu cina bang. Datang dari skype. Izzah takde buka tv ke apa pun”
‘’Awak ni biar betul, abang tak bukak TV8 pun..mana ada orang nyanyi lagu Cina’’
‘’Bang, jangan-jangan…’’
‘’Awak jangan main2 Izzah…abang duduk sorang ni. Huhu”
‘’Haha. Tak ada apa lah abang. Kk.. jap Izzah nak mandi jap”.
Lepas tu Izzah pergi mandi, laptop masih On skype. Aku buat tak tahu je sambil tengok tv. Aku slowkan volume TV untuk dengar ada tak orang menyanyi lagu cina. Tapi tak ada pun, sunyi je. Yang ada bunyi TV. Aku sambung baring atas sofa sambil makan roti bakar.
Tak lama lepas tu Izzah datang balik dengan towel atas kepala macam siput. Aku tunjuk kaki je kat camera laptop. Marah sebab dia mandi lama sangat. Sekali aku pun dapat kaki balik .haha. Sekali lagi handphone aku vibrate.
‘’Abang..jangan tengok belakang’’
‘’Awak ni nasib baik jauh je..kalaulah dekat, lama dah abang dah cepuk!.haha’’
‘’Abg…Izzah tak gurau!! JANGAN TENGOK BELAKANG!’’
Ahh sudah… dari gaya dia whatsapp aku tu macam serius ja. Aku dah mula cuak. Peluh dah mengalir melalui pipi. Jantung sudah lup dup ..lup dup .. (bunyi sebenar jantung mengikut buku sains.huhu). Aku rasa belakang aku panas dan bulu tengkuk aku dah naik mencacak.
Aku text Izzah.
‘’ Ada apa syg? Apa patut abang buat???’’
“ Abang lari keluar rumah’’ dia balas
Tak membantu betul jawapan tu. Huhu. Aku dapat rasa rambut aku dikuis-kuis. Diikuti bau kapur barus sayup-sayup menusuk ke dalam lubang hidung aku. Macam mana aku boleh tahu itu bau kapur barus? Sebab dulu aku pernah ikut kursus sembahyang jenazah.. Sekali lagi rambut aku dikuis. ‘’Kurang ajar punya hantu’’ .. Aku rasa nak cabut lari ja. Tapi kaki ini sekali lagi tak mahu memberi kerjasama.
Aku beranikan diri ambil remote..aku picit channel 106 (Astrok Oasis) dengan harapan ada bacaan Al-Quran dan dapat menghalau hantu ni. Tapi hampa! Sekali keluar gambar mayat berbalut macam pocong siap hitam mukanya. Jilake betul cerita tanah kubur ni.huhu. Lagi bertambah ketakutan aku.
Aku memberanikan diri untuk bersuara.
‘’Camellia?…
‘’Heeeee~…’’ Hantu itu bunyi sedikit disambut dengan tiupan angin lembut ke telinga aku.
Aku terkejut, aku lompat sofa lari lintang pukang sampai tersepak pasu bunga yang dibeli Izzah. Pecah.huhu. Aku lari keluar rumah. Aku usha ke dalam rumah dari luar. Tak ada apa-apa jembalang pun. Lagipun siang lagi kot! Ko nak kacau pun biarlah malam-malam.huhu
Aku lepak dalam kereta je. Nasib baik kunci kereta dan handphone aku cepat capai tadi. Aku call Singkong mohon bantuan.
Aku: Hallooo Datok! Apa khabar!
Singkong: Hallo Tan Sri.. baik.. aku tak gaji lagi lah. Tunggu lah dulu..
Aku: Haram J betul. Aku bukan mintak hutang lah setan! Aku kena kacau la. Datang lepak rumah aku. Bawak baju sekali. Tido sini, main PS4. Cepat sikit.
Singkong: Haaa?? Tido rumah ko? Hahahahah. Kirim salam jelah kat Singkong yang ko kenal tu. Ni orang lain..
Aku: Aku serious la ni.. Ke ko nak aku bagitau Cikbam yang ko ada sekendel?
Singkong: Haaa… tunggu kejap. 20 minit aku sampai. Hampeh punya manusia. Trutt…trutt… (panggilan dimatikan)
Aku sudah dapat baca yang Singkong tak akan dapat mengelak ajakan aku disebabkan aku memegang rahsia besar dia.haha.
Dipendekkan cerita, datanglah Singkong dengan wajahnya yang sugul kerana terpaksa teman aku di rumah berpuaka ini. Kami masuk semula ke dalam rumah. Aku baca ayat Qursi dan Tiga Qul aku hembus kat dalam rumah.
Aku: Kong.. jom teman aku naik atas. Aku nak ambil pedang keramat aku jap.
Singkong: Ko ingat aku ni kuli kau ke? Pegi la ambil, penakut.haha
Aku keluar handphone, bukak whatsapp, search nama Cikbam tunjuk kat muka Singkong, terus dia teman aku tanpa banyak cakap.
Kami pun lepak di rumah aku. Main game FIFA di PS4 je. Aku dah order Dominos untuk lunch tapi tak sampai-sampai lagi. Sambil-sambil main game tu pun aku kena on skype sebab Izzah nak tengok aku buat apa dengan Singkong. Dia cakap takut kami ‘menguyit’. Huhu. ‘’Manalah tahu. Isteri jauh..Laki pun nampak cantik.. ‘’. Kata Izzah.
Time ni Singkong pun video call dengan Cikbam. Aku tak tahu apa motif dia. Mungkin jeles barangkali dengan kemanisan cinta aku dan Izzah.haha
Tiba-tiba kedengaran bunyi hon dari luar. ‘’Pin…Pinnnnn..’’
Aku: Kong, ko pergi ambik jap. Budak Dominos dah sampai tu. Nah duit. Baki bagi balik
Singkong: Yess makanan…Ok jap.
Singkong jalan ke arah pintu dan jenguk keluar.
Singkong: Juri, budak pizza sekarang deliver pakai Range Rover ke?huhu
Aku: Ha? Range Rover? Ah Hong?
Aku bingkas bangun dari pembaringan dan pergi bukak pintu rumah. Ah Hong dah terpacak depan pagar rumah.
Ah Hong: Oi Juli.. kasi bukak la ini pagar.
Aku: Kejap boss..kejap!
Aku keluar rumah dan buka pintu pagar. Ah Hong menghulurkan salam. Aku sambut. Dah kenapa tiba-tiba pulak datang ni. Ada apa-apa ke?
Aku: Boss, lu apa pasat datang ni? Waa dah bayar kan sewa haritu.
Ah Hong: Aiyaa waa mau tengok rumah waa. Kenape tak boleh ke?
Aku: Haaa masuklah jom..
Ah Hong: No need lah. Kita luluk kelusi batu kat luar ni je Juli. I mau cakap sikit sama U. Mana bini you? Itu lengchai siapa?
Aku: Haa.. okey jom. Oh Isteri saya kerja kat Sarawak. Saya duduk sorang sekarang kt sini. Ini Singkong.. kawan saya.
Singkong: Hai Uncle!
Ah Hong: Aiyaa U nama Singkong ka? Macam itu kingkong wor,,haha
Singkong: Itu nama glemer je Uncle.. nama betul Axxx.hhaha
Ah Hong: Juli, you luluk solang ka ini rumah? U talak takut ke?
Aku: Takut la.. baru tadi je U punya anak ada kacau wa..
Ah Hong: Hmmm itu pasat la wa latang ni.. Itu hari lu cakap lu sulah bunuh itu hantu.. Waa tak pecaya maa..
Aku: Apa pasal lu tak pecaya? Apa yang buat you tak pecaya?
Ah Hong: Nanti wa celita sama lu la Juli.. Tapi itu hantu bukan anak waaa lorr.. Itu cetan juga maaa..
Aku pun duduk disitu sambil sembang dan korek cerita pasal Camellia dari Ah Hong. Aku translate balik lah apa yang Ah Hong cerita kat aku ni. Takut kalau aku direct cerita Bahasa apek tua ni, korang tak faham plak. Terpaksa bukak kamus.haha
Siapa Camellia?
Camellia, 23 tahun, anak perempuan tunggal Ah Hong, bekerja sebagai GRO di sebuah kelab malam terkenal. Walaupun bapanya seorang yang kaya, namun jiwa mudanya yang memberontak telah menyebabkan dia memilih cara hidup untuk menjadi GRO dan Call Girl sekadar untuk suka-suka.
Hidupnya bergelumang dengan pelbagai najis dadah dan pernah beberapa kali menghuni lokap akibat mengedar dadah.
Namun suatu hari, Camellia yang baru pulang dari Kelab Malam dalam keadaan yang mabuk, keretanya terlanggar belakang sebuah kenderaan yang lain.
Seorang lelaki Cina bernama Grim, berbadan sasa turun dari keretanya dan bergegas ke kereta Camellia bagi melepaskan amarahnya dek kerana kereta kesayangannya di langgar remuk oleh Camellia.
Camellia pun keluar dari keretanya dalam keadaan mabuk..
Camellia: Woi siau a @##@@*$#@.
Dia mencarut tak tentu pasal menyalahkan Grim berkaitan kemalangan tadi.
Grim tak bercakap banyak. Dihayunnya tangan sasa nya ke arah muka Camellia. Terduduk jatuh Camellia kesakitan akibat dihenyak oleh Grim. Lebam mata dia. Patah heels Camellia.
Kejadian ini disedari oleh seorang pemuda muallaf dari Sabah bernama Revans yang kebetulan lalu disitu. Dia meluru ke arah Camellia dan membantu Camellia dari diasak oleh Grim.
Revans: Kau tak puas ke pukul perempuan? Ko pukul aku sekarang!
Grim: Woi siau. Lu sapa. Gua mau tiaw itu amoi la bukan u! Dia sudah langgar sama kereta gua!
Revans: Lu tak payah pukul perempuan la! Dayus! Bincang lah elok-elok .Ambik ni!
Revans memberi dua tiga buah penumbuknya kepada Grim. Singgah tepat menghinggap muka lelaki Cina itu. Grim lari bereceran ke arah keretanya dan melarikan diri.
Betul lah orang cakap, jangan di buat main dengan kekuatan pemuda dari Sabah. Semangat mereka lain macam. Walaupun bertubuh kecil, Revans mampu melembikkan Grim yang berbadan sasa.
Revans menghulurkan tangan ke arah Camellia bagi membantu Camellia untuk bangun. Gadis mabuk yang seksi berskirt paras paha itu sudah tidak mampu untuk berdiri sendiri.
Revans mengambil keputusan untuk memandu kereta Camellia dan menghantar gadis mabuk itu kerumahnya.
Ah Hong: Haaa.. itu macam la Juli anak wa jumpa sama itu Revans.
Aku: Dahtu.. ok je aku tengok Revans tu Uncle. Kenapa ko tak suka dia Uncle? Sebab dia Islam?
Ah Hong: Wa tak ade ploblem pun kalau dia Islam. Tapi…
Aku: Tapi ape Ah Hong? Cakaplah.
Ah Hong: Ini macam..waa celita ok..
Selepas kejadian itu, Camellia sering rasa terhutang budi dengan Revans kerana menyelamatkan dia dari Grim. Kebetulan pula, Grim bekerja di sebuah kedai SebenEleben berhampiran dengan kelab malam yang selalu dikunjungi oleh Camellia. Setiap kali selepas habis ‘kerja’ dia, dia akan ke kedai untuk bertemu dengan Revans. Di situ, mereka berborak sampai lah ke subuh. Kemudian baru Camellia akan pulang. Kalau dah mabuk, kadang-kadang Revans yang akan hantarkan Camellia ke rumah.
Selepas beberapa lama berkenalan, hati Camellia sudah terpaut pada Revans. Ditambah pula dengan kebolehan semula jadi Revans untuk mengayat gadis-gadis, yang pastinya akan membuatkan gadis-gadis akan terpaut pada pikat linenya. Camellia sudah mula berubah. Perlahan-lahan dia sudah tidak ke Club, sudah tidak berpakaian terlalu seksi, dan sudah mula tertaik dengan Islam.
Bagus betul penangan Revans Abdullah ni sebagai seorang muslim yang baik. Camellia sudah tidak dapat memendam perasaan cintanya pada Revans. Dia mahu terus serious dengan Revans selepas beberapa bulan mengenali pemuda itu.
Suatu hari di kedai SebenEleben, jam 2 pagi, di meja luar kedai. Camellia lepak-lepak sambil smoke dengan Revans. Malam yang dingin dan tenang itu ditemani pemandangan hening Kuala Lumpur membuatkan suasana menjadi Romantik. Camellia mula bersuara.
Camellia: Revans, I sudah tak minum, tak ambik dadah. You suke tak?
Ravens: Good for you. Alhamdulillah.
Camellia: Apa maksud Alhamdulillah? Hehe
Ravens: Maksudnya segala puji bagi Allah..Kalau kita bersyukur..kita cakap lah Alhamdulillah.
Camellia: Oooo macam tu.. Alhamdulillah..hehe. Revans, you suka I tak?
Ravens: Suka? Suka lah.
Camellia: Suka tu you love I tak?
Ravens: Hmmm. Love la jugak.
Camellia: aww so sweet.hehe. Ravens, boleh tak you ajar I Islam.
Revans: Boleh je..you datang lah sini, hari-hari abang ajarkan.. Ciaciaaciaa..haha
Camellia: Haha. Serious lah you worr..I mean… boleh tak kita kawin..marry me?
Revans: Hmmm Camel.. Im not ready. Sorry…Not now..
Camellia: But why? You tau tak I malu minta you kahwin sama I?
Revans: You cari orang lain lah kalau u nak kahwin. Dahlah I nak sambung kerja. Chow~
Revans bingkas bangun meninggalkan Camellia dari situ.
Camellia pulang rumah dengan hampa akibat mendengar jawapan kelat dari Revans. Dia tidak berpuas hati. Kenapa Revans tidak mahukan dirinya walhal selama ni beratus-ratus ayat cinta dia tabur kepada Camellia? Camellia mula menyiasat latar belakang Revans. Satu hari tu dia ikut senyap-senyap Revans balik ke rumah dia.
Aku: Dah tu Ah Hong? Apa jadi? Apa yang Camelia nampak?
Ah Hong: Itulah wor.. Revans is good.. Dia talak charge 20 sen for plastic bag..Revans is good, dia tak charge slurpee yang tumpah kat lantai, Revans is good, dia talak jual itu getah malam jumaat sama itu mat rempit.. But Revans is too good for Camellia. Lia sulah kawinn lu tau kaa.. Ala luaa olang anak.. Bini dia pun cantic.. nama Rose. Cantik bini dia wor macam itu bunge..
Setelah Camellia dapat tahu yang Revans sebenarnya sudah berkahwin dan hanya bermain-main cinta dengannya, dia berasa sangat marah. Sangat-sangat marah. Dia sudah sedia berubah demi Revans, namun dibalas dengan kejam. Serasa seperti mahu dibunuh saja Revans hari itu. Namun Camellia simpan hasratnya, dia berdendam, dia sudah tahu apa yang mahu dia lakukan.
Keesokan harinya, Camellia pagi-pagi lagi sudah bertolak ke Bukit Tunku, Kuala Lumpur. Bagi menemui seorang ‘Master’. Master ni adalah sami jahat yang pandai dalam ilmu-ilmu sihir. Setelah berjumpa dan berbincang dengan Sami, Camellia diberi segala macam alatan untuk menyembah hantu bagi membantunya menghancurkan hidup Revans. Habis 10 ribu ringgit duit dia membayar Master itu. Ini Ah Hong la cakap, sebab anak dia pinjam duit dia 10k.huhuhu.
‘’ Guǐ lái dào zhèlǐ nǐ de bāngzhù nǐ de báichī bāngzhù wǒ shā sǐle wǒ de shēngmìng de ài’’
‘’ Guǐ lái dào zhèlǐ nǐ de bāngzhù nǐ de báichī bāngzhù wǒ shā sǐle wǒ de shēngmìng de ài’’
‘’ Guǐ lái dào zhèlǐ nǐ de bāngzhù nǐ de báichī bāngzhù wǒ shā sǐle wǒ de shēngmìng de ài’’
Camellia membaca jampi yang diberikan oleh Master kepadanya sambil menoreh sedikit tangannya dan diletakkan sedikit darahnya di atas api kemeyan.
Setelah diseru, Hantu yang diseru Camellia sudah muncul, namun ada syaratnya, Camellia harus menjamu hantunya itu dengan darahnya sendiri, asap kemeyan dan juga telur ayam setiap hari. Akibat perasaan amarah yang tebal. Camellia bersetuju.
Tidak lama kemudian, Revans jatuh sakit dan menjadi seperti mayat hidup. Dia tidak dapat bergerak lagi dan dijaga oleh isterinya, Bunga Rose, di rumah mereka.
Camellia berpuas hati dengan servis dari hantu yang dibelinya dari Master yang berharga RM 10K tanpa GST itu..huhu . Namun lama-kelamaan dia sudah lupa untuk menjamu hantunya disebabkan kesibukan dia melayan ‘pelanggannya’ setiap hari.
Hantu yang dibela oleh Camellia sudah mengamuk dan mengganggu hidup Camellia hingga dia jadi murung dan tidak siuman. Tidak lama selepas itu, Camellia ditemui mati di dalam salah sebuah bilik di tingkat atas rumah yang aku sedang duduk ni. Allahuuu..seram…
Ah Hong: Wa jumpa dia mati, tangan dia keluar dalah habis semua.. Wa sedihhh wooorrr…huhuuuhuuuuu
Aku: Haaa.. sedih-sedih jugak Uncle.. Sekarang ni lu sudah tipu sama gua. Gua yang kena hadap semua ni. Jom tunjuk kat mana u jumpa dia.
Ah Hong bawa aku dan Singkong naik ke tingkat atas, ke bilik tengah. Bilik ni aku tak usik pun sejak masuk sini. Aku biar kosong je. Bukak je pintu bilik tu, bau hanyir, bau kapur barus kuat menusuk hidung. Aku pandang Singkong, dia tutup hidung. Ah Hong pulak dari tadi asyik pandang syiling bilik tu je.
Aku: Ah Hong, lu tengok apa?
Ah Hong: Dia ada atas itu siling..
Aku: Siapa ada atas siling? Cicak?
Ah Hong: Itu hantu..
Ah Hong arahkan Singkong ambil tangga. Dia letak tangga tu betul-betul bawah satu panel siling yang dapat dibuka. Ah Hong panjat dan dia buka syiling tu. Perghh bau tungkik. Bau telur busuk, bau kemenyan, bau bangkai, bau tiak bangla, semua ada lah. Ah Hong ambil satu bungkusan penuh telur dan hulur kat aku. Aku waktu tu nak muntah hijau dah tahan bau loya tu.
Ah Hong bawak turun jugak barang-barang pemujaan dari atas syiling bilik itu. Aku pelik sebab telur dalam plastik ni belum pecah lagi. Tapi isi dia kosong? Mungkin ada jembalang yang sedut telur tu secara ghaib. Ah Hong bawak semua barang pemujaan dan plastic telur ni masuk dalam kereta dia. Dia kemudian start kereta dan blah macam tu saja.
Aku dan Singkong tengok tercengang ja. Apa jadah apek ni blah macam tu saja. Syiling tak tutup lagi tu apek! Alang-alang nak lepak tu, tunggu lah sampai budak Dominos tu sampai. Boleh aku pau suruh kau bayar je.huhu.
Petang tu lepas asar. Singkong minta izin nak jemput Cikbam balik dari kerja.
Singkong: Juri, ko duduk kejap, lepas maghrib aku balik. Aku nak ambil Cikbam.
Aku: Ko suruh je dia balik sendiri..dia kan ada kereta?
Singkong: Masalahnya harini aku hantar dia lah…
Aku: Emm.. aku nak ikot lah…
Singkong: Eh tak payah nak mengada. Ko tunggu la kejap. Jangan kacau daun…
Aku: Haa..balik cepat la..bak sini IC kau.
Singkong: Ko nak buat apa IC aku?
Aku: Aku hold dulu IC kau, mana lah tahu ko tak datang sini balik.
Singkong: Perghh ko ni Polis ke? Binaweeee..Kalau ada roadblock macam mana cetan??
Aku: Ahh..tak kire..kalau ada roadblock ko sebut je nama aku tiga kali. Konfem lepas. Dah-dah pegi cepat, balik cepat ye abang..hihihi
Singkong: Lantak kau lah. Tak payah nak jadi kunyit.huhu..Ok bye..
Lepas Singkong blah aku pun check laptop aku, lupa lah pulak aku tengah on video call tadi. Aku tengok Izzah dah berdengkur depan camera. Tidoo je keja. Macam mana lah boleh jadi bijak sampai jadi doctor. Kahkah. Aku check fon, baca wassep Izzah. Dia boleh pulak describe hantu yang dia nampak belakang aku tadi.
‘’Abg.. benda tadi tu..”
‘’Muka dia putih, rambut serabai, pakai t-shirt putih lusuh.’’
‘’Dia berdiri betul-betul belakang abg. Izzah seram..huhu’’
Seraya dengan itu, aku menyumpah seranah di dalam hati. Tahniah lah describe benda tu kat aku. Walaupun kau tahu yang aku masih akan menghuni disini.huhu
Dah pukul 8 malam, kelibat Singkong masih belum kelihatan. Aku syak diorang tengah berjimba ni. Wassap pun tak balas. Kang aku patahkan jugak IC kau, jadi lah pendatang asing.huhu.
Perut dah lapar. Aku nak keluar dinner. Aku terpaksa naik atas sebab nak mandi. Baju-baju aku semua kat master bedroom atas. Aku menapak perlahan-lahan di atas tangga kayu tu.
‘krekkk…krekkkk..krekkk’’ bunyi tangga je bukan cengkerik tau..
Aku pun masuk dalam toilet atas dan mandi macam biasa. Tengah mandi tu, aku tak bawak lah laptop. Takut basah.huhu. Tengah mandi tu perlahan-lahan aku dengar pintu bilik aku ditolak..
‘’eeeikkkkkkk..’’ bunyi pintu.
Aku syak Singkong dah balik agaknya. Tapi aku tak dengar pun bunyi kereta dia balik.
Aku jerit ‘’Woi Kong, ko dah balik ke?’’
Diam je tak ada jawapan. Aku dengar ada orang ketuk-ketuk besi katil bilik aku.
‘’Keting..keting..keting~’’ tiga kali
‘’Woi Singkong! Ko nak aku patahkan IC kau ke?” aku gertak
‘’Nakkkk~~ heeee heee heee~’’ suara wanita menyahut.
Hah sudah.. awek mana pulak masuk dalam bilik aku ni? Bilik aku dah la lama tak ada perempuan. Bahaya ni. Huhu. Aku rasa macam nak terkincit dah ni. Nak keluar toilet takut woi.
Nasib baik aku bawak fon masuk toilet. Aku call Ustaz El.
Aku: Salam Ustaz, ada kat mane?
Ustaz El: Waalaikumsalam Juri.. kenapa call saya ni?
Aku: Jawablah Ustaz kat mana? Saya ada masalah ni.
Ustaz El: Kenapa Juri? Ada gangguan lagi ke? Ana kat Port Dickson ni tengah bercuti di hotel RM 700 tak termasuk GST!
Aku: Ha? Panjangnya nama hotel tu.uhuh. Habis lah saya Ustaz, saya kena ganggu ni. Dahlah saya duduk sorang.
Ustaz El: Kejap ana telefon sahabat ana. Mungkin dia boleh bantu. Kejap lagi ana pass nombor telefon dia, awak send location kt dia.
Aku: Tapi ustaz..saya perlukan pertolongan sekarang.. trutt trutttt…
Panggilan aku dimatikan, apalah Ustaz ni, gelojoh sangat letak telefon, at least teman lah aku yang tengah ketakutan ni. Huhu. Aku dah buntu, nak call Dr Yulie, aku tahu sekarang dia bercuti kat Australia.
Aku ambik keputusan untuk lawan hantu tu sendiri. Aku cuba recall apa yang Ustaz El buat malam tu. Ya! Ustaz renjis garam kat hantu tu. Tapi kena baca apa waktu merenjis tu? Aku tak tahu! Lagi satu nak ambik garam macam mana. Aku kan dalam toilet? Aku belek-belek dalam tandas, aku jumpa garam scrub milik Izzah. ‘’Kira ok lah ni, janji garam…’’ Getus hati aku.
Aku pakai towel, selit handphone di pinggang, genggam garam scrub kat kedua belah tangan aku. Aku nekad nak keluar dan lawan hantu tu. Aku pun keluar bilik perlahan-lahan. Tak ada sesiapa kat atas katil aku. Sunyi je. Aku bukak pintu bilik. Terkejut aku si Camellia ni ada depan pintu! Kali ni bukan rupa hantu, tapi rupa Camellia yang betul, muka dia cantik ala-ala Felixia Yeap, berpakaian seksi skirt pendek. Macam mana aku tahu ini Camellia? Sebab Ah Hong pernah tunjuk gambar dia kat aku tadi.
Aku terduduk. Dia berjalan menghampiri aku. Aku mengensot berundur ke belakang perlahan-lahan. Dah macam scene romentik drama Korea dahni. Dengan aku tak pakai baju bertowel saja. Ni kalau JAIS datang buat rush rumah aku, memang aku kahwin free dengan hantu je.huhu.
Aku cekalkan diri aku, aku tahu dia ni hantu, hantu ni cuba goda aku. Dia kenyit mata, dia ketap bibir. Astaghfirullah. Aku jerit:
‘’Bismillahi Allahuakbar, Rajmanissyaiton, wahisbih’’
Aku lempar garam ke arah Camellia. Aku buat macam nak lontar jamrah tu, sebab aku pernah ikut kursus Umrah haritu.huhu. Tetapi dia buat tak tahu je macam tak sakit je. Aku dah mula fikir yang dia ni orang bukan hantu. Aku bangun lari dapatkan pedang aku yang ada atas katil.
Aku memberanikan diri nak berlawan sendiri dengan syaitan Camellia ni. Aku hayun pedang kiri kanan. Shinggggg~~~
Namun aku lupa..aku lupa yang ini adalah syaitan, mana lut pedang aku! Aku azan, aku azan kuat-kuat. Aku azan sambil tutup mata. Penuh penghayatan azan aku. Lepas saja aku azan, aku bukak mata, Camellia dah tak ada.
Aku berlari keluar rumah dalam keadaan bertuala sahaja aku menuju ke arah Surau taman perumahan ni. Jemaahnya baru selesai solat Isyak dan melepak-lepak di kaki lima Surau. Aku dapatkan Imam dan cerita masalah aku. Imam ni nama dia Ahmad Hsan, aku kenal dia, sebab ada lah jugak dua tiga kali aku solat kat sini. Hsan setuju untuk tolong aku. Dia ajak empat orang kariah surau ke rumah aku untuk tolong aku. Yelah, dia tengok aku macam orang gila dah, bertuala, dengan rambut penuh shampoo, tangan berlumuran garam scrub.huhu.
Dipendekkan cerita, imam tadi datang ke rumah aku. Dan diorang duduk beramai-ramai di ruang tamu. Dimulakan dengan bacaan Yassin. Aku naik atas, pakai baju dulu. Malu dan sejuk.huhu. Aku turun ke bawah, aku tengok Ustaz Hsan tengah memasukkan sesuatu ke dalam botol kosong. Macam tarik angin, kemudian masukkan ke dalam botol. Lepas tu Ustaz Hsan tutup botol tu cepat-cepat. Dia pergi ke luar rumah. Dia bakar botol tu dengan surat khabar.
Boleh dengar bunyi mencicit-cicit macam orang kerdil menjerit-jerit apabila botol itu di bakar sampai hangus.
Ustaz Hsan: Juri, dah selesai. Dah tak ada apa-apa gangguan dah dari makhluk ni lepas ni.
Aku: Eh cepatnya Ustaz? Saya baru lepas pakai baju. Jadi kiranya dah tak ada la makhluk ni dalam rumah ni Ustaz?
Ustaz: Em. Ya sudah tak ada. Aku dah bakar dah tadi dengan bantuan dan Izin Allah. Dia dah mati. Benda ni penunggu dalam rumah ni dah lama, sebab dia diseru oleh seseorang satu masa dulu
Aku: Terima kasih Ustaz, lega saya dengar.huhu
Ustaz Hsan: Kami balik dulu ya… kalau ada apa-apa masalah carilah kami lagi ye..Rajin-rajinlah datang surau tu Juri.. Jarang dah aku nampak kau.
Aku: Alamak.. Ustaz perli ke ni..huhu. Ok Ustaz InsyaAllah nanti saya rajin ke surau.. Kirim salam Syer, Isteri pertama Ustaz dan Feeya isteri kedua. Dua-dua sekalilah kirim salam.huhu
Setelah setepek perlian diberi kepadaku, Ustaz Hsan dan yang lain-lain beredar dari rumah aku.
Aku rasa lega, tapi aku masih panas hati ni sebab Singkong dari tadi tak balik-balik. Kalau macam ni punya perangai, bukan takat IC je aku patahkan. Silap-silap aku patahkan tulang hidung dia sekali.
Aku call Izzah, nak report apa yang jadi.
Aku: Assalamualaikum sayang. Sorry busy tadi. Abang kena kacau teruk gila dengan hantu Camellia. Dia menjelma jadi perempuan seksi nak kacau abang.huhu
Izzah: Ha? Perempuan seksi? Habistu abang tergoda lah? Bergetar lah tulang rusuk tu?
Aku: Eh pompuan ni.. itu hantulahh…inilah perempuan, bukan nak tanya abang okay ke tak. Dengar je perempuan seksi terus nak marah.hmmm
Izzah: Sorry lah abang… So macam mana? Ustaz El ke yang datang tolong?
Aku: Ustaz El? Hahah. Dia kat PD sana. Tadi Ustaz Hsan, Imam surau taman ni yang datang dengan Jemaah-jemaah. Dah settle dah. Alhamdulillah. Sekarang abang lapar. Kalaulah Izzah ada, mesti Izzah dah masak megi.
Izzah: Lah yeke? Alhamdulillah.. Emmm kesiannya kat dia… Itu nak perli lah tu. Nak cakap yang I tahu masak megi je? Ko tunggu aku balik semenanjung nanti aku masak Chicken Chop.haha
Aku: Hmmm yelah.. bilalah you nak balik. Ok lah abang nak keluar tapau makan.
Izzah: Okay, dah balik nanti video call ye. Kita berkelah depan camera.
Begitulah peritnya PJJ ni. Segala apa hanya depan camera dan dihubungkan satellite sahaja. Nak hantar pesanan apa-apa pun, satellite yang dapat tahu dulu sebelum Izzah. Tak sweet la macam tu.Lebih baik kawin dengan Satellite. huhu
Lepas tu aku pun masuk rumah nak ambil wallet. Rumah aku rasa tenang dan aman lain macam. Mungkin betul lah, Camellia tu dah tak ada. Kalau ada lagi pun, pakai yang macam tadi ye.. Abang suke.hihi.
Tiba-tiba telefon aku berdering sekali lagi. Nombor yang tak dikenali hubungi aku? Siapa ni?
Aku: Hello? Who’s there?
Pemanggil misteri: hssss…hsss..hssss (Bungi nafas macam tenuk)
Aku: Ko siapa? Siapa ni?
Pemanggil: Hahahahahahahahaha..(Suara jantan ketawa)
Aku: Haha.Lawaknye..Singkong ke?
Pemanggil: Aku orang yang tak senang tengok kau dan Izzah..
Aku: Kenapa tak senang pulak? Susah sangat ke?
Pemanggil: Kau tak kenal aku..haha. Kau tunggu satu hari aku akan buat korang berpisah..
Aku: Ko nak buat apa? Sekarang memang kami terpisah, oleh jarak dan waktu..huhu. Eleh aku tau lah ko siapa. Ko Ahmad Faz kan? Ex Izzah? Dah-dah la tu..aku tak takut kat kau la..
Pemanggil: Hahahaha.jadi kau dah tahu aku siapa?
Aku: Haa..aku tahu..kenapa? Dengar bunyi ni? (Shingg shinggg~) .. aku lerekan pedang aku kedinding. Jangan sampai pedang ni hinggap leher kau…
Pemanggil: Aku tak takut pedang kau. Kau belum rasa pedang aku lagi.
Aku: Kau ni kunyit ke nak rasa-rasa pedang? Huhu
Pemanggil: Kau tak payah buat lawak lah. Aku akan…. Trutt truttt trutt…
Panggilan dimatikan? Atau kredit si Faz ni dah habis? Atau dia ni memang jenis buat kerja separuh jalan je? Cakap pun tak habis? Lepas tu kena kecam? Eh melalut pulak aku.
Selang beberapa minit kemudian, Singkong pun pulang dengan senyuman dan sebungkus nasi goreng. Namun nasik gorengya sudah tidak mampu menyelamatkan IC nya yang sudah patah….
Begitulah cerita aku kali ini. Aku harap aku dah cukup kurang buat lawak dan cerita kali ni akan buat korang rasa seram dan tak boleh tidur malam.huhu
Tunggu sambungan…
Tamat
-JuriXCak-
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
first! Yeahhhhhh!
ko edit balik!! hahaha
U tetap first di hati i.haha
hihihihihi. yeke. hoyehhh! nah! ?
Fatin Farhah binti Kamaruddin Md Noah, haahah
HAHAHAHAHHHAHA TERKEJUT I BACA~ hai Rose. hihi
Hajaja kejut tgok bunga rose,haha ksian revan jadi mangsa asap2 camelia,sampai jadi bngkai hdup,sian ank2 i ahhahaha
mana laki kau pegi rose? menghilang je huhu
Xtahuuu mungkin terbayang2 hantu camel hahaha,xbalik2 rumah lagi ni haah
Hai rose… Acaner ngn ustaz el da sihat ke… Huhuhuu
Ustat el maseh dkat PD ,revan yg sakit hahaha
Ehh salah plak.. Konpius da aku.. Huhuhuu
panjang betul nama ko. hahahaha
agak2 kalau sekali lafaz dapat x? hahahahahah
kalau tok aji singkong yg baru balik dr umrah ke 6 yg lafaz sure mmg dpt la..
bukan calang2 orang bole sekali lafaz nama kau ni FF.. haha
Alhamdulillah. Sah lah ni tok? hihihihi
kira sah la ye..
niceeee. boleh lah malam ni? muehehehe
woi F.F! Apa ko merepek ni cetan..huhu
merepek apeeeeeee?? huhu. ni kisah kami. hm. aku lah skandal singkong tu HAHAAHHAAHAHHAHA
hahahahah. ko lah rupanya. kesian cik bambam. kakakaka
aku mintak maaf sebab x cerita kat ko. aku takut nanti ko pi cite kat laki ko hm. hahahahahaha
Puh kiri Puh kanan
apa2 nnt ws
senyap2 tau klua rumah tu. takut nanti kantoi dgn cikbam. huhu
aku letak paku depan pintu umah nnt..huhuuh
**nampak nye teh aku x mujarab..kene jmp ‘master sami jahat’ ni..hahahaha
goodluck bam!
Tahiniah! Nah belon! OOOOOOOOO
kau tahi kan akuuuuuuuu????
FIRSTTTTTTT
kelakar part nak skype,bila medi nak mkn apa yg juri mkn hahaha
berkelah depan camera ???
best tak?hihi
bestlah. macam real pulak. hahaha
cisssskek!
wekkkk. kakakakak
wek
delu tak rate pon? nak makan kaki ke?huhu
Kan aku da rate kt bawah tewwwww….nah makan kaki haku pkakkk ???
sambung???? kau ni nak kena Juri.. hahahahha
ala ko ni.. baru nak ajet2 femes cerita ada sambungan.kaco la.huhu
Hhahahaha kau marah aku ke abang juri~~~
ahahahahah zuzakenya cerita ???
ko la zuzake culake.huhu
Amboi komee.. Laju memasing.. Huhuhuu
wehhhhh! mana laki kau? pi sejid x balik2 lagi ke? HAHAHAHAHAHAHAHHA
Hahahahahaha… Aku syak dia balik rumah feeya.. ???
Dlm setori ni la kau tau yg kau ada madu rupanya.. Hahaha
Huhh! Aku x sangka hsan sanggop duakan aku…
Rasa nak tetak je dua2 hsan ngn juri… Huhuhuu
shing~~
Nasib ko lah weh hahah
hahahaha
kau jgn tetak juri.. x brubah masa depan kau nnt.. kau slow talk dgn dia.. minta dia ubah pengakhiran setori kau.. haha
Betul tu Jikong.huhu
tu pasal aku berbuat baik kat kau ni jiju..
oooo..Jikong baik ada makna yee
Kakaka… Aku nak tetak dulu baru slow talk…
Tetibe aku rasa mcm trauma nk bce balik part ni… ??
ko ni belajar dengan siapa nak tetak2 orang ni syer.huhu
Aku blaja ngn sepupu aku la.. Hari2 aku lawan parang ngn dia.. Kan ff kann..huhuu
paksa FF angguk
hm. aku x tau nak cakap ape dah syer. jahat sangat ke muka aku ni? huhu.
semua kejahatan mesti korang kaitkan dengan aku. hm. aku jual teh jelahhhhh
sobs sobs sobs
Hahaha.. Lawan parang ni mmg btol pun kan.. Kita hari2 praktis… Huhuhuu
ko tak tau ke ko ada madu?huuhuu ciann..
hm. turn feeya eh? hahahahahahha. tak sangka jodoh kau dgn Hsan rupanya hm
Hsan yg suwit mcm gula2 rupa2nya ada bini 2 kekeke
Tulaa.. Semua sbb salah kilang gula dia… Hahahaha??
hahahahahaha kita bermadu rupanya. Syer-syer laki pulak, kiki. dengan Ustaz Hsan pulak tu. Dah la identiti dia diragui skrg ni hahaha.
Hahahah sedih aku feeya…
Time aku kawin buat simple2 je.. Sampai turn korg, siap tema garden lg.. Tu yg aku x puas hati tu.. Huhuhuu
Jappp yg keje sebeneleben tu grim ke revans..bolelah cite ko ni lebih hahaha dr huhuhu.cepat tol setan camel tu mati…
pada firasat aku, revans yg keje sebeneleben tu….aku rasa die salah tulis..huhuhu
Terlampau excited maybe..haha
korang je salah baca.huhu
RC mana? tak boleh komen lagi ke? haha
~sampai hati dia main cinta dengan Camellia. haha
RC membawa diri la..aku hrp lps baca kisah ni die kembali la crk bini die si rose tu..hahaha
kesian rose anak dah 2 org huhuhu
Kesian i,anak dua dah,tp smpt dia main2 cuit2 cinta ngan cameliaaaa ohh,hahaha
sabar ye cik bunga. depan cik bunga bercia cia cia dgn cikbunga. belakang dia dgn camel. hahaha
ptt lah juri pesan awal jgn jeles hahahaha,eh pasni tdo lua lah rc malam nanti,biar dia tdo ngan hantu camelia hahaha
nampak gaya nya, punca camellia ni datang nya dari REVAN! hahahahahahahaha
revan mana kamu,xplen kamu sama sa orang sini ahahaha,
bertabahlah cik bunga.. dia memang macam tu. i dah warning u dulu.hehehe
ahahah,tgok tu dah slh xnak muncol kt sini bg penjelasan kt i,jadi ny camel mati dan berdendam sebab revan lah ni kn?haahhah ohh juri xplen kt i hahhaahah???
pegi baca dekat spam cik rose. Laki kau ada tinggalkan wasiat kat situ sebelum dia meninggalkan kau anak bernak hahahahhahahaha
Tapi i xde anak ngan revan,ada anak kucing je 2 ekor hahaha,juri salah info ni,hurm ahhahahaha revan jahat menci2 hahaah
Ah Hong yang cakap kat I.
Mana i tahu.mungkin anak Revans dengan org lain.kahkah
Hahahah revan duda ank 2 hahaha
dah baca ke?
Dahh baca dah haha
revans jaat.. Camellia mangsa keadaan.huhu
Nak g nak mahkamah nak ceraii hahahahahahahah
berdekah aku gelak weh!!!! ajeleee…. ok seram juga tapi aku tk tahan gelak bila membayangkan muka sorang2 ni hahaha
kelakar hahaha,revan lak jadi mangsa camelia hahaha
aku pon sama. terbayang muka sorang2. hahaha
Aku lagi laa.. Fokus baca cite juri ni.. Huhuhuu
Alih2 dapat jd bini no 1… Harey jadah sungguh.. Hahahaa
Hahahaha bunga rose,kesian revan hahahaha
10/10
tq rate full CN.
kisspipi
Serious lawak?part bertuala tu takleh bayangkan btw Kesian ic jadi mangsa~~
IC aku tu..
Dedi dh report x sekarang ic hilang
papa byk ic lg kat rumah.. kalau bole abah nak asapkan c juri ni.. tp x sampai ati..
Jangan bayangkan tau cik spec..maluuu.huhu
Hampir2 je gall bladder aku nak pecah akibat baca cerita kau sambil tahan kucil hahaha.
Dah buang kucil x hahaha
Dia dah masuk balik kak haha. Sy kne tunggu part 3 utk buang balik kucil kucilan sy ni haa.. Haihh perangai betul lah juri ni. Nasib la kau medi2 haha.
pergi check kat hospital cepat2. ada baby tu dlm gall bladder.huhu
HAHAHAHAHAHAHAHANATTTTTTT
Kau pi letak fullname FF kenapa wehhhhhh? kang tak pasal2 orang pegi perasapkan dia. huhu. Bengong lah part kain batik senteng tu HAHAHAHAHAHHAHA
IZZAH & FATIN FARHAH BESTFRIEND EH? SO SWEETTTTT~
Kelakar gilaaaaaaaa! Hsan? kahkahkahkah! Kesian Syer ko jadi bini dia hahahahahahahhahaha
shing shinggggg~
Aku siap bayangkan part kain senteng tu.. Hahahaha
Mata ko ni juri..emm.. Cer zikir mata tu sikit… Huhuhuu
HAHAHAHAHAHAHAHHA Gelak sakan aku baca part kain senteng tu hahahahahahha
HAHAHAHAAHAHA
hai madu~ eh. salah. hai roomate. kau lain kali kalau nak skype dgn juri, bagitau aku awal2. kang x pasal2 dia nampak kain senteng aku HAHHAHAHAHAHHAHAHA
aku dah pesan kat ko kan, jgn pakai senteng2 lalu belakang aku. nak jugak lalu tunjuk kain senteng ko. ada hati nk caras ke? HAHAHAHAHA
aku mana tahu ko tengah skype dgn dia. Hm. Takpelah. Rezeki laki kau lah tu haha
hal caras mencaras ni nanti kita bincang tau HAHAHAHAHAHHA
hahahahaha. ko nak caras dia dgn Teh ko ke? hahahahahaha
jika di izinkan ?
amboi. huhuhuhu seram baca. hahaha
haahaahahhahaha gurau je lah beb
HAHAHAHAHAHAHAHA Jilakenyaaaa setori ko ni juri….
Watak bini pertama jugak ko bg kat aku.. Jd bini hsan plak tu…. Hmm.. Rasa nak tetak je ko ni… ?????
shingg~ shingg~
Syukurlah weh hahahaha
hsan mana hsan? haha
Hsan balik umah feeya kot.. Hmm.. Ape salah aku dimadukan.. Huhuhuuu
hai madu kuuu hahahhaha
Sape feeya? Aku x kenal… Hahha ??
Aku xde madu.. ?? arghh~~ huhuuu
hahaha. sorry syer..kikiki
Ahh kauu…. Huhuhuu
menangis kat bucu katil
HAHAHA.. semua input dimsukkan.. good imagination bro…
tq sisturr full rate..
hulur belon
‘Panggilan dimatikan? Atau kredit si Faz ni dah habis? Atau dia ni memang jenis buat kerja separuh jalan je? Cakap pun tak habis? Lepas tu kena kecam? Eh melalut pulak aku’
**Part ni lawak..sempat lagi ko kan..hahahaha..
Hahahaha mcm ko x kenal juri tu cemana dia punya tahap perli tu… Huhuhu
haha..tau xpe..bile ko kawen ngan hsan weh??x jemput pun..hahaha
Aku da post kad kawin…. Mesti ko buang kan.. Sobss sobss..
small heart x ajak kawen
hahaha..da la kak nasasasirunisa ni small..heart pun nk small jgk ke..huhuhu
aku syak anak aku buat main la kad kawen ko tu..aritu die lipat2 jadik kapal terbang kertas..hahaha..mana la anak aku RC ni..ibu rindu kat ko nak..sob..sob..
Emm cikbam.. Aku pun rindu ank sdara aku tu.. Huhuhuu
Rindu adik aku weh??? Seriuslah dia dh tggalkan fs.
kesian ko. hsan kawen dua haha
Hahaaaha diam medi.. Aku rasa nak carut je sekarangg ???
sabar syer.. esok turn kau lah tu.huhu
Wakakaka… Da 2minggu hsan x balik.. Sejak kantoi ni terus aje senyap, mghilang, tkut kena kecam.. Kekeke
lain macam je ayat ko ni syer..kakakakaka
Faz marilah bacaaa
faz majok lame sangat.huhu
gelak besar aku kat sini. hahahahaha
part ni akan membuatkan Faz akan kembali lagi nanti hahahahahahhahaha
whahahahahaha
Faz kembali la ko.. Aku seru kau ni hahaha
apsal banyak no citer sal kunyit ni
Serai ngn halia habis dik…
sambil potong bawang
Kunyit banyak dalam peti sejuk.. guna perabis lah.haha
gambar scary mcm storynya.
Hye mischantwk lama x nmpak? Mana tercampak?
Ishhh btol la . Pnjg sgt ni. Balik kelas karang la baca time2 nk lelap2 mata.
jangan baca sebelum tidur. dikhuatiri mati lemas.huhu
Jilake IC aku kau patahkan Jiju..
Aku gelak macam nak mati da.. Hahaha
Nampaknya ko kena kluar dr negara ni tokji… Ko bukan warganegara dah sekarang.. Huhuhuu
smnjak da jd pelarian ni tok ingat nak balik kampung bunian je la.. jaga TJ n AJ..
sape skandel ko Singkong? yg ko takut sgt? hahahaha
**shingg..shingg..
sape skandal abang singkong??habaq mai..cek nk pi serang jap g..hahahaha
aku tak tahulah sape skandel dia. sampai dia takut kalau ko tahu
Pitonah tu.. haha
emmm shekandel dia ada kat dalam ni cikB.hahaha
sape2??meh bisik kt telinga cik b..
maaf cikbam. aku tak sampai hati nk gitau ko. clue nya. penjual Teh kampung bunian. huhu
kau jangan nak letak tong gas kat api yg menyala medi.. aku suci la x de sekendel.. haha
dah pegi JPN ke renew ic?
hahaha soalan ko. hahaha
FF.. Aku rasa dia lagi layak balik negara dia.. Huhuhuu
ko rasa tok asal mana? huhu
Urmm.. Dia dari zimbabwe
tang mana yg aku nmpk mcm penghuni zimbabwe haha
ingat asal usul wahai abangku.. hahahaha
abang asal london la.. haha
euwww perasan gile
tgk rambut pun da tau kan abg dr london..
hahaha rambut make over.. takleh kire
kejam adik maira ni..
hahahaha bully mode : ON
Syer.. aku setuju.. abg singkong memang dari zimbabwe kah!
Sedih hati ini bagai di hiris sembilu
hahaha berdrama ea pepagi ni
maira la ni..pepagi membuli
biasalah… ni fungsi adik..
Ketinggian tok sama macam orang Zimbabwe.cuma tok ni puteh je.huhu
terima kasih dkt ayami ayami.. bru la puteh
aku hanya membantu. bye jikong. bye malaysia ?
tok ada bnyk lg IC kat rumah.. sje x bawa smua.. haha
banyak sangat ke tok? IC dari pelbagai negara? woww
Tok jual IC.. 2 seringgit.. haha
dah ko dating tak ingat member Jikong..huhu.
aku ingat kawan la.. kau x tau dlm perjalanan balik tu aku sesat.. tu pasal aku lambat..
oh kau kena ganggu ke? cuba jikong buat setori pasal tu.post kat fs.kah3
aku komen2 pandai la.. buat setori mmg layak ke trash je ni.. haha bila kau nak sumbit next part?
ko gabung2 komen ko tok. dah boleh keluor 20 cerita dah. hahaha
Shing Shing Shiiiiinggggg
untuk IC aku yg kau patahkan
bawak besaba bang..nnt cikbam crk kan IC merah utk abg..hahahaha
bam.. garang sangat ke muka kau sampai jikong takut sgt ? hahahahahaha
mungkin die tebayang gmbr dp aku tu..tu terus seram sejuk..hahahaha
**sbnr nye aku ikut petua ko ff..bg air teh..hihihihihihihihihi…
hahahahahaaha goodjob bam! Tak sia sia aku ajar kau heheehehe
hahaha..aku pun da pandai kangkang tau skg..hahaha
Nasiblah dedi hahaha
shing shing shingggg lawan pedang dengan tok.haha
hmmm kau simpan je la pedang kau baik2 jiju..
tok nak lawan pun jd x sampai ati lps nengoknye..
haha. korangjaq tok ni
Shinggg Shinggg Shinnggggg
HSAN MANA HSAN… Berani ko berbini dua tak bagitau!! Juri pun sama.. Ko bersekongkol ngn hsan kan
hambikk ni shingg shingg
???. Adududu. Sakit pipi aku. Yg ni double ‘seeram’ dari yg 1st. Hmm kain batik senteng yer. Hebat imagination ko. Hahaha. Tp yg part ic tuh paling sedih. Kesian sikong
Ni aku tak sabar nak tunggu part 3. Cepat sikit weh!
Aku syak part 3 mesti izah dah terberanak. Hahaha. Btw story ko thorbaekkkk!!
P/s: aku dahla baca dlm bus cite ko ni. Orang len tengok aku pelik je. Tersengehh sorang?
Haha. tunggu part 3 ye kalau aku rajin nak merepek.haha.
jangan senyum macam kerang busuk lain kali.huhu
Hahaha. Yeahh!! Vote for part 3.
Vote for JurixCak jugak. Kihkihkih
HAHAHAHAHAHAHAHA
kelakar+sweet+seram!!
sweetnya lahai, nak makan benda sama. berkelah depan kamera ???
lawak lah part ustaz EL & Faz matikan hp. sempat lagi ko perli. hahahahaha. adoilahhh.
hmmm
sweet kan laki ko ni..ko kt serawak tu baik2..baby sihat??hahahaha
hahahahaha. diam lah bam. aku rasa lawak gila skang ni. sakit mulut aku sengih2. hahaha
baik2 jaga ‘baby bump’ ko tu..hahahaha
nsb baik aku baca setori ni kt umah..kalo baca kat opis mau nye org pelik tgk aku dok sengih sorg2..hahaha
Baby bump eupanya gemuk sbb makan banyak hahah
nanti kita story2 eh. ?? kita kan roomate~
hahahaha. aku nk menyewa sorang2 lah weh. ko asyik pakai kain sentenggg je. hahaha
korang sewa umah kat mane ek?kan area miri hahaha,nak gak singgah mnum teh kat rumah sewa korang,haha
kat permyjaya hahahahaahahahaha
hahahaha bah jum lepak mekdi area permy,or mnum air teh u jer ff hahaha
takut u mabuk lepas minum teh i hahhahhhahaahaha
serious? kang ko nak beranak, ko beranak lah sorg2 hahahaha
JuriXcak
Hahahahaha coooo cuwittt
Em… lepas tak ni Medi?hehe
haha. hmm. kita tunggulah part 3 mcm mana pulak. haha
senyum2 aku baca. sengih2 sampai senget mulut. hahaha. aihhhhh~ lenguh mulut aku. hahaha
Gelak2 baca yg tunjuk baby bumbs rupe2nya boroi ahhaah
hahahaha. lawaklah juri ni.
Medi. Izzah tuh medi kan
haha..a’a..izzah tu medicak..hahaha
Haha. Sweet gilee medi ngan juri. Bersemut rase skrin henfon ?
hihihi huhuhu
Klo ada ridsect sembur je semut tuu
Leklok sengih tu medi….
Takut lari tulang rahang ko.. Haha haha haha
amboii ko syerrr. dah makin pndai skang sape yg ajar nih? haha
Hahahaha ermm laki ko la ajar ??
Woi siapa post ni woi
Tak siap lagi cerita ni macam mana boleh post? Huhu
Ni mesti Alter Ego aku yg post. Kejap check telur..hmm ada lagi.haha
Korang baca dulu, aku main pusat eh putsal jap.huhu
HAHAHAHAHAHAHA
jadah haram dia punya perli
cepatnya ko cek telur… Hmm macam dekat je letak tu.. Kakakakaka
haip! dah pndai ko ye syerr. haippp.
Hahahaha apa?? Apa?? ??
buat muka tak bersalah
nak kena babap ni. hahaha
Haip syer!!! Hahahahah
Ape ni? Korang pikir ape haa? Hahaahaha
Oiii syer..ko tu budak lagi.haha
Oiii… ‘Budak’ tu kasi slow sikit ehh… Yg tu bagi kat RC.. Hahaha
ko punya perliiiiii. tak hingat!
hihi.bukan perli..bergurauuu
Dah cek ke? ada brapa wehh? ?
tanya jer. Huhu
Hahahahahhanat punya juri. Cilakew je ko punya perli ek??? ????
“Panggilan dimatikan? Atau kredit si Faz ni dah habis? Atau dia ni memang jenis buat kerja separuh jalan je? Cakap pun tak habis? Lepas tu kena kecam? Eh melalut pulak aku…”
Tgh syok bace smbl baring terus akk duduk gelak besor bace part ni, hahahahahha…
Sentaappp woooo makan dalam…
Akk bercuti kat DUBAI hokeeeyyy…
Menggigil lutut jd DR. YULIE, ceeehhhh…
Akk lebih rela dapat watak jd WARDEN PENJARA taauuu…
Citer first akk komen skali kt sini…
Patotnye buatlar watak akk ni warden penjara yg berjiran ngan korg…
Jd Doktor terus akk tersipu2 malu taauuu…
Sopan bebenoorrr…
Sikit punye baeekkk ko up org Sabah ekk…
Kembangler sorg kwn kita tuuu…
Heheheheheeh…
kak yulie. lama tak nmpkkk??? huhuhu
Rindu kak yulie… ?
Hai koraannggg…!!!
Akk berpoya2 layan utube smpi data abis…
Mereput tggu 3hb utk data baru masok…
Celcom kedeekkk…
Bukak blog pn x lepas…
Huhuhuhuuu…
dah sebulan kak yulie tak timbul2. huhuhu
risau kami semua. hmmm
Miss u kak yulie
Kak Yulieee.. kemana ko menghilang..haha
Kak Yulieee
Kak yulie da buat comeback… Yayyy
tak ngagak nak jadi warden penjara…mental dah kukuh lum hahahha
?? dalam lawak , ada seramnyer jugak !
Okay thorbaik ~
** tq berri kita tokk aukk sikk mun poh paleh weh**
hahahahha, tak faham..
???
Adoila…
Cite mmg terbaik ar…
ko boleh becakap? selama ni ko buat ?? je. huhuhu
ada mulut rupanya huhu
haahaha laju je kooo
aku bagitau je. huhu.
dak mok, jom main gym? hehe
Haaa baru nmpk ak bersuara welcome to the club SGP
tq SGP.hehe
Pandai pilih characters??
Guǐ lái dào zhèlǐ nǐ de bāngzhù nǐ de báichī bāngzhù wǒ shā sǐle wǒ de shēngmìng de ài’’ ini sapa ajar?
Apa maksudnya wehh?
“Datang dan hadirlah padaku. Aku menunggumu. Serahkan dia pada yg aku seru”
hahahaha..ko bab merepek no 1 kan kak..
tapi aku seram plk baca ayat ko ni..hahahahaha
Hahahahah halaaa aku pasti budak berdua tu percaya. Si minuman ngn si syer tu bukan nya btol sangt hahaha
Hahahaha ko keje nak menipu je kan kak…
Nasib aku x naif macam medi… Huhuhuu
dua kali aku baca ayt tu dalam hati..kang mai sungguh naya aku huhuu
Hahha baca dn ucapkn sgn tenang weh hahaa perlahan2 dia dtg sebelah
Hahahaha x mo la kak oii…
Cukup laa 2-3 hari ni da kena….
woii. aku taklah mcm tu sangat. hahahaha
tipu..ko lg dasyat tau..pembaris ko mengalahkan CN..kakakakaka..
**tibe2 teringat psl kes saif ali khan..kikikiki
???????
malas dah caye cakap ko. huh!
huhu. jahat ko. suka main kan aku. huuhuhu
medi tu pembaris ke?haha
kan ko selalu ckp aku bebal, lemm, skang pembaris pulak. huhuhu
HAHAHAHAHA
hahahaha..siyes weh..aku gelak guling2 smlm..smpai nangis2 aku gelak kn ko..
x sangka plk ko pecaya..sori cakk..janji x buat lg..huhuhu
aku yg berbangsa cina pun tak faham sangat … nak sy kasi translate ah?
“Selang beberapa minit kemudian, Singkong pun pulang dengan senyuman dan sebungkus nasi goreng. Namun nasik gorengya sudah tidak mampu menyelamatkan IC nya yang sudah patah….”
Kesian PakCik Singkong IC dia patah?
Tahniah Atok Juri!Cerita kali ini diolah dengan kreatif dan baik!Teruskan berkarya!InShaaAllah,ada masa sambung lagi ya?
Part 3 rasanya dia kena tukar tajuk ke syaitan singkong ni.. haha
ko nak bunuh diri ke Jikong? Sabar2. meh aku letak selotep kat IC kau.huhu
Mekaseh jiju sambil snym bahagia tgk ic da kena selotep
Ahahaahhaha lawakkk dowh..
Macam-ii kan idea ko juri
Adoiii lh aku dh tak tau nak beza ne ceta seram atau lawak ?
Keduanya aurora. Seram dan lawak hahahah
ni Seramedi. Eh ada nama Medi plak.haha
eh. hahaha
Aurora awak sihat?
terbaik!!!
TQ AMIR
Atau dia ni memang jenis buat kerja separuh jalan je? Cakap pun tak habis? Lepas tu kena kecam? Eh melalut pulak aku.
hahahahahahahahahahahaahha
ahahhaha.. habislah nanti aku kena kecap dengan peminat FAZ
Lawak seram ni..best
thank youuuuu*
Terbaikkk
Baru ku tahu aku dimadukan, sebelum ni Hsan kata dia single, huh!
Lelaki mmg camtu, suka ngaku single walaupun dah beranak pinak
kan aku dah ckp kt ko. jgn caye hsann. huhu
tipah tertipu beb huhuhu
baik
tq apid yang baik.haha
hahahahaha xde nye baik…cite aku lum siap2 …jadah betol la byk sgt yang timbul
serius masih tak seram hahahahah
org bagi, 5HA
hahahahaha
aku dah karang habis seram dah ni..please la takut sikit.huhu
Sejak bila lak umrah ada melontar jamrah?adoi pls get ur fact right…. so ni cite rekaan semata2 la ye…
ni cerita merapu dia la.
jangan percaya, baca boleh. hehehehe
boleh buat je sunburn. cuma tak wajib. memang lah rekaan ja. hehe
aku bagi 10Ha untuk komen kau..
lawak betol
ok bestbestbest!!!!!!!!!
tq ciklalalalalalalalalalalalala
Juri, aku da gelakkan stori ko ni…hahahahaha
tq Maya Hanum.. sedap nama tu.haha
maceh juri… name betol ko pn sedap..hahahah
~pandang kiri-kanan
hoi! sape ni cetan?huhuhuuu
hahahhaa…
~gelak jahat
yg pasti bukan tok..
hahahah.. mmg bukan tok laa
~dduk rilax je k..
ehhh
mcm mna kenal tok?
saje buat2 tanya
haipp.. panjang citernye tok…
~pandang jauh ke laut
terbaek lahh .. macam real hahahahaa
tq kakak kucing.. anggaplah real.haha
kelakar part garam skrub tu…hahaha..bestttttttttt
sis ada jual tak garam scrub? nak ganti Izzah punye.huhu
Tok masak mmg pakai garam tu.. kalau kau nak ambk la nnt kat rumah tok..
juri, lampu garam xnak ke?
korang ni cibuk lah.haha
X cibuk pun lah
~tgh perati je..kn singkong..
dlm pada seram tu , ketawa sorang jugak baca cita nih…hahahaa
Lain kali ajak la ‘kawan’ sebelah tu join bace Cik tASCHA..ape susah sangat nak eja nama ko ni.huhu
tggu part 3 ajak “kawan” baca skali nehhh…
juju kau apehal tak masukkan kak mami dalam drama kau ni.. dapat jadi senduk kat dapo ko pon okay dah.. haha
Ni kak mami ke? asal nama lain. gambo beruk.haha.
next setori saya letak akak jadi berus sabut.huhu
ntah dia auto tuka ke nama writer kakmami.. saje boh gambo beruk juju.. baru la style.. haaa juju okay gak tu.. jangan berus jamban lak.. terhina nnt kak mami rasa
haa. Kak Mami jangan jadi beruk dahla..haha.
nanti nak masuk watak Kak Mami jadi mak tiri lah..mak tiri yang jahat.huhu
kau memang suka fikir negatif pasal kak mami.. ikut kaulah juju.. janji kak mami nak glemer.. kalau takda kau menonggeng nanti depan kak mami.. kak mami sebat kau sedas.. harharhar..
huhu. seram saya dengan Kak Mami ni..exstrem nau nak sebat2.hahah
haaa.. tahu kau seram.. baik kau kotakan kata-kata kau juju.. nanti kak mami janji ajar si medi teknik teran masa beranak.. hahaha.. kalau tak kau standby bontot kau..
KAK Mami dah berapa kali experience meneran ni?haha
alamakk.jangan lah main2 ###### bontot ######
ngilu dengo.ahhaha
apa ni kak mamy? teknik kuasa apani? huhuhu. seram komen kak mamy.
niceeee..!!
haha.tq Ecahh
YEAHH…. SAMBUNGAN YG DINANTI2KAN
TTAP TAK RASA SERAM.. SBB AKU GELAK JE BACA CITA KO NI JURI
HAHAHAHAHAHA
Oi baby shark kedondondong~ (gaya sajat)..Please la cakap seram.sikit je.huhu
ermm… part seram tu aku takut ko trgoda ba sma hantu camelia.hahahaha… imagine muka camelia ala2 sajat msa nyanyi baby shark kedondondongg
hampir tergoda sebenarnya.huuhuuu
kau sewa rumah apek nepal jaga yg dammerung cerita tu ke..anyway terhibur aku
sebelah rumah tu.. tiap hari dengar orang panggil Oi Oi Oi! huhu
bff rupenye oi oi dgn camelia haha
diorang selalu je lepak sesama kat tepi pagar rumah.huhu
Aku baca dekat office ni juri, orang sebelah pandang2 ja. Hahahahha , mood seram baru nak mai muncul lawak. Hahahahah terbaik bro.
Lain kali baca dalam toilet lah zubake..haha
sambung cepattt
Sabor..dalam labor room ni..Izzah nak beranak.huhu
kembar ke u? huhu
U tak tengok lagi ke anak sendiri?haha
Juri nak part 3. Cepat sikit
Sambung cepat ye
Tazabarnye na baca part 3.. Acah2 comel
Ayami Ayami.. Go juri
ko peminat kipas susah mati Juri ke tokkk? semua nama ko tukar.
Best !! Test komen sbb account aku kene tendang tak boleh masuk log in lak.
thank you zuri, ikhlas dari Juri
ko banyak sangat komen merapu ni..sebab tu kene tendang.ahah
terhibur…camne nk seram nih…adoiii…hahhaha
Thanks Chuck Noris. eh silap. NoriszEzan.haha
Nice. . cepat sambung okey 🙂
Sabo jap Cempaka. sibuk bagi makan ayam ni.huhu
Weh tak boleh serious la baca cerita you Juri. Asyik tergelak hahaha
Lagi satu, mana dapat bahasa ni?
Guǐ lái dào zhèlǐ nǐ de bāngzhù nǐ de báichī bāngzhù wǒ shā sǐle wǒ de shēngmìng de ài
Lina google translate, maksud dia ‘The driver of the car’ hahaha mende do
GIGIH KO SMPAI GOOGLE MAKSUD TU.. HAHAHAHAHHA
haha kan i curious gila sebab nak kata dia main buboh je gaya tulisan macam ada seni. So gigih la pergi translate. BUT WHY ‘THE DRIVER OF THE CAR’ hahahaha omg
hahahahha… mybe jampi moden. jampi bajet 2018 hahahahah
Jampi tu sebenarnya real. lupa nak letak disclaimer ”Kalau baca, tanggung sendiri”..huhu
Hahahaha. Tak tahu nak seram ke nak gelak. Gelak lebih kot. Nice. Cepat-cepat sambung.
gelak tu cover2 sikit ye Ratna..nanti orang ingat kena sawan.huhu
seram komedi hahahahahahaahaha dgn part2 dialog dgn ustaz walaupon serious tapi tetap lawak
sila masukkan RM 20 ke dalam akaun Juri selepas membaca. terima kasih
Konphem x seram..lawak giler..hhahahahaha
-Ustaz El: Kenapa Juri? Ada gangguan lagi ke? Ana kat Port Dickson ni tengah bercuti di hotel RM 700 tak termasuk GST!
-Panggilan dimatikan? Atau kredit si Faz ni dah habis? Atau dia ni memang jenis buat kerja separuh jalan je? Cakap pun tak habis? Lepas tu kena kecam? Eh melalut pulak aku
sudah baca sila bank in RM 20 ke akaun Juri. Thank You
Sumpah lawak cerita kau hahahaha seram tu boley laa boley laaa ?
please lah cakap seram..aku terasa terhina ni.huhu
Part 2 tak se best Part 1,, Part 2 bnyk merepek,, kekadang mcm hambar,, sorry to say,, jgn kecam,,hehe
Penulis x kan kecam la.. lain pembaca lain citarasa…
asal dagu kau panjang sangat woi..penat aku gelak.hahahahahahahaha
malam nnt la aku minta anak aku pendekkan.. aku kena tuka gmbr yg lain..da mcm witch pula aku tgk..
lawak sangat ni JIKONG..tukor lah.hahahah
kau takyah nak lawakkan aku sngt la jiju.. dah jom ngeteh
Mcm mna korang buat dp ni sume? siap ade nama
rahsiaaaaa~ muehehehehhehe
F.F please la jgn gelak mcm tuu sherammm
** pakai apps ke dp tu? **
top commentor automatik tukor ni feeya.muehehehe~
owhh yeke, patut la dlm top list tu sume sama, dah mcm games pulak Mobile Legend
muehehehehehe
gelak apa lah macam tu.haha
tu lah gelak yg aku dengar waktu ko dgn medi skype huhu
waktu drng skype kau ada sana eh?
tok jikong.. ko kena paham. di mana ada medi & juri, di situlah muncul nya orang ketiga. hahahahaahahhaahahha
kau la setannye? hahaha
Tok on da way nak borak ngan kamu ni..
teh da siap?
amboi soalan kau~ hahahahaha
Sudah tok. Ada karipap inti oksigen skali ni haa. Jap nak tuka kain jap.
Rajin2 la drop komen sampai atas.. hehe
Sorry lah deknon.. aku lupa jamu telor ayam kat alter ego aku…so cerita tak menjadi.uhuhuuk
Wat da helll?aku pukul perempuan?kahkahkah gangster siot aku pukul perempuan,nasib baik donia realiti aku tak pukul perempuan kahkahkah
Aku bagi ko 20 bintang termasuk jari jemari kaki tangan dan kakiku untuk engko juri
yeke tak pukul pmpn? huhuhu. aku tahu! ko kakikan pmpn je kan? eh! huhuhu
Tak boekkk sebar pitonahhh mediiicak cakcak cakkk,adik perempuan aku nakal2 dia suka mntak duit aku belanja dia mcm2 lagi aku xperrrrnaahhh kasar dengan perempuan weii,perempuan tu jiwa nya lembutttt.. Untung ko medi kalau ko kawin dengan aku nanti
elehhhhh. habis tu? ko ckp mcm2 kat sini apehal??? ko ingat ni semua lelaki??? haaa? jawab2. kalau mulut ko jahat mcm tu, apatah lagi diri ko. huhu
~ huhuhu, takpelah, ko kawen lah dulu. nanti aku datang. huhuhu
Jahat2 mulut aku,tak sampai ke hati tau,busuk2 mulut aku hati tak busuk tau…huhu
Tapi dengan ko aku ada lembut hati skit wowwww tertarik tak?
Dengan ko aku senyum jewwww
biar bibir ko senget
maaflah. jujurlah aku cakap. aku tak tetarik pon dgn ayat ko. tesungkur adalah. ko pahal? tak semua pandai buat huruf besar tu. ni ko ke JURI????
Buat apa aku nak jadi juri wei,walawei engko ni,dah aku bace komen komen engko suma aku baca cara besarkan tulisan. Dari situ aku belajar kahkahkah
MUSYKIL AKU DENGAN KO NI, SAPE KO EH? OKLAH, BYE!
Aku adalah aku,grim lah weiiii,apa lah ko ni tuduh2 aku juri lak wat de hell babe..
Bagi bukti yg ko bukan juri hahahah
Dia bukan aki CN.huhu. sedih aku disamakan dengan mangkuk ni
Aku nak tanya dah masuk club (puak persekekutuan merapu)ppm ke?kahkahkah
Diam lah setan
Hello x da club tu di sini? Kenapa ngko nak masuk ke? Bak jadi leader club tu ke? ??
jangan layan dia ni, dia ni recycle back ayat2 kita je tu sebab dia baca semua komen kita. Eleh grim. Kata benci kami, dalam diam ko baca komen2 kitorang eh.. ciann
Weh asal ko hilang dari kmpong bunian wehh si medi cari ko noq
Si Medi ni pon satu. Rindu la tu sampai Grim pun nampak macam aku.kahkah
hahhaahhaahaahahahahaha
Aih ko x kan lah ada masa tgok satu2 komen sampai tang besarkan huruf ko boleh jumpa. Aku pon x ingt komen mana satu. Ni plak ko boleh tahu komen mana satu. weiii ni juri ke apa ni hahahaha
Hmm… Misteri btol grim ni..
Syerlock Mode : On
Aku taw tulisan besak tu je,engko ni aku silent reader,belajar pun senyap2 xmacam engko kahkah
hai kawan sama-sama naik. nah belon ?
Pappapap
Tepuk bahu
Moh la sama2 naikk
Kahkah
Dah dah dah ko turun balik grimm turun… turun skang!!
pegang kayu besbol
Hi kawan kawan. Harini ais kacang free ya untuk semua ?
penjual ais kacang FS ke? huhu
agak2 nanti aku kena caras x? hm huhu
kalau ko leka sikit je, habis teh ko haha. dont worry. teh ko ada regular customer. haha
Seram betul cite ni..seram sampai kluar megi ikut hidung
ewww tebayang pulak megi ko
Kuat imaginasi kau ni hahaha
huhu. ter bayang. geli pulak. huhu
eh! megi apa???? huhu
apek bawak lari plastik telur naik range rover tu apa cerita? nanti sambung eaa..
*range rover evoque tu kereta idaman…
“Pemanggil: Kau tak payah buat lawak lah. Aku akan…. Trutt truttt trutt…
Panggilan dimatikan? Atau kredit si Faz ni dah habis? Atau dia ni memang jenis buat kerja separuh jalan je? Cakap pun tak habis? Lepas tu kena kecam? Eh melalut pulak aku.”
yg ni paling xleh blah ahahaha.
mana pegi seramnyaa, manaa????
Rindu kampung bunian T.T
huiii KBF…. kampung bunian dah ada cerita tau.
hmm janji nak buat sambungan. tapi mana? hmm. rindu lagi huhu
Dengar cerita writer nak sambung Part 3.. teaser dah baca dah.. haihhh lekas-lekas la
dari awal smpai habis aku dok gelak baca cerita juri ni hahaha
kau memang wajib gelak xoe
Hello admin , citer ni mmg xde sambungan ke?
WOI PENULIS LEPAS IC TU D PATAHKAN KAU GANTI YG BARU TAK? LAGI SATU, PART 3 BILA NAK RELEASE?
dia sesat tak jumpa jalan keluar tok..