Kawan Aku Psiko 3

#FazAhmad

Kawan Aku Psiko 3 : Pengakhiran

(PERINGATAN : ADALAH DIINGATKAN AGAR TIDAK SKIP SEGALA PART DI DALAM ENTRY INI UNTUK MEMUDAHKAN PEMAHAMAN ANDA DALAM KESELURUHAN JALAN CERITA INI.)

 

(EDIT: Setelah Lama Faz Tak Update Dan Mungkin Ada Antara Korang Yang Dah Lupa Ataupun Kepada Pembaca Baru Pengalaman Faz Ini Adalah Lebih Baik Korang Hadamkan Balik Part 1 Dan Part 2 Untuk Memahami Keseluruhan Jalan Cerita Sebelum Korang Teruskan Bacaan Part Terakhir Dari Faz Ni. Dan Juga Diminta Agar Tidak Skip Di Setiap Pembacaan Korang Untuk Tidak Membuatkan Korang Keliru Dan Tertanya Tanya. Bukan Apa Penat Faz Nak Reply Sorang Sorang Nanti Bila Ada Di Antara Korang Yang Akan Tanya Faz Soalan Yang Sama. Hei Relax Okay Faz Okay Je Korang Nak Tanya Faz Apa Apa Ke In Case Betul Korang Tak Faham Hehe.

Ramai Tertanya Tanya Dan Menunggu Kenapa Faz Ambil Masa Yang Lama Untuk Submit Part Terakhir Ini? Rata Rata Ada Yang Hanya Mengikuti Cerita Faz Ni Dekat Facebook Fiksyen Shasha Dan Bukan Di Website Fiksyen Shasha So Ada Antara Korang Yang Tertanya Tanya Kenapa Faz Lama Tak Update Cerita Terakhir Ini.

Untuk Makluman Semua Faz Ada Komen Dekat Entry Faz Yang Lepas (Kawan Aku Psiko 2) Di Website Fiksyen Shasha Yang Menyatakan Faz “Berehat” Sebentar Dari Dunia Fiksyen Shasha Dan Akan Kembali Bila Segalanya Sediakala Semua. Dan Untuk Sebab Itu Faz Ingin Jelaskan Di Sini Ada Perkara Yang Tak Diingini Telah Berlaku Pada Kami Semua Termasuk Faz,Mika, Adam Dan Juga Ex Housemate RASHID Yang Akan Faz Ceritakan Semuanya Nanti.

Disebabkan Perkara Yang Tak Diingini Berlaku Itulah Yang Membuatkan Faz Patah Kaki Kiri Dan Berehat Beberapa Bulan Disebabkan Kecederaan Ini. Dan Atas Hal Itu Juga Yang Membuatkan Faz Stress Dan Tak Boleh Fokus Untuk Menyambung Kembali Pengalaman Faz Ini. So Faz Cakap Cakap Awal Lah Ye, Ini Entry Memang Panjang Berjela Dari Yang Sebelum Ini Dan Korang Boleh Standby Keropok Ke Apa Sambil Membaca Pengalaman Dari Faz Ni Hahaha. Ingat Jangan Baca Waktu Bekerja!)

 


 

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalammualaikum semua warga FS dan kepada admin FS terima kasih sudi siarkan pengalaman ketiga aku ini yang akan aku jelaskan segala kemusykilan korang dalam entry lepas. Ada beberapa perkara yang ingin aku detailskan di sini dengan lebih tepat dan korang kena faham sebelum mula membaca apa yang akan aku ceritakan nanti.

 


 

(1) Aku kerja kat mana?

Di sini ingin aku jelaskan sekali lagi yang aku tak akan bagi tahu dekat mana aku bekerja dan kat mana aku tinggal hatta negeri sekalipun pada korang yang nak tahu sangat tu. Dah kalau aku bagi tahu negeri mana aku stay dah tentu tentu ada yang tahu punya kan hehe. Aku harap korang stop tanya aku pasal ni. Walaupun ada beberapa pembaca FS kenal dan tahu aku kerja kat mana dan aku bersyukur sebab dorang respect dan tak dedahkan akan “keberadaan” aku. So ya thank guys….

(2) Aku asal Johor dan kenapa di entry lepas aku cakap aku balik jumpa mak ayah aku dekat KL?

Dan ramai yang musykil akan hal ini. My bad sebab tak jelaskan dengan lebih terperinci! Oh ya macam ni aku memang asal dari Johor which is mak aku beranakkan aku dekat sanalah kan tapi kemudian semasa aku masih bersekolah rendah kami sekeluarga ikut ayah aku menetap terus dekat KL sehinggalah sekarang. So kiranya Johor tu kampung aku jelah yang cuma ada atuk aku dekat sana dengan sedara mara yang lain. So faham kan?

Lagi tak boleh blah siap ada yang kira masa 6jam yang aku habiskan semasa perjalanan aku ke kampung Adam dan siap meneka neka aku stay mana hahaha! Yang aku cakap aku balik KL jumpa emak ayah aku tu BUKAN aku balik selepas berjumpa dengan Adam.

Kadang kadang je aku akan balik KL then ada satu haritu aku balik jumpa mak ayah aku dan aku cerita semuanya dekat dorang pasal ni. Yang korang boleh bantai pulak nak kira masa jarak aku ambil bagai semua tu dari Pahang ke KL lah apalah hahaha punyalah nak tahu aku kerja kat power plant mana. Padahal aku balik KL masa aku cuti dan aku tak nyatakan berapa jam aku balik KL yang aku nyatakan hanyalah jam yang aku pergi dari tempat aku ke kampung Adam. Dah macam Rashid aku tengok korang ni.

(3) Ramai yang tanya “Takde kemungkinan kan Rashid akan baca apa yang Faz share dekat FS pasal ni?”

Korang nak tahu sesuatu tak? Korang kena percaya benda ni bulat bulat.

RASHID HANYA PAKAI TELEFON BIASA.

Telefon biasa? Ya telefon biasa. Dia guna nokia 103 dan korang boleh Google kalau tak tahu. Yang ini pun aku tanya Hassan sebab aku pun tak tahu model apa haha. Rashid bukan kaki gadget ke apa.

Sebab apa aku cakap dia bukan kaki gadget dan macam mana aku boleh tahu? Kitaorang kan pernah serumah sebelum ni dan masa aku dengan dia masih ngam lagi aku banyak tanya dia pasal ni lah dah kenapa tak cari je phone lain duit kau kan banyak dan katanya…..

“Aku ada dunia aku sendiri.”

Jawapan dia untuk aku kepada persoalan yang buat aku tertanya tanya yang Rashid ni memang tak berniat atau berminat langsung ke nak pegang phone mahal sikit dari yang dia sedia ada tu. Bukan dia tak mampu. Lebih dari mampu. Sebab apa aku kata dia lebih dari mampu?

Tu kereta tu….Aku P****g Jarilah Kalau Perempuan Tak Pandang Kereta Dia Tu Haha.

Dan katanya dia memang tak pernah pegang phone lain selain phone yang dia ada tu. Aku macam err biar betul mamat ni. Dan untuk pengetahuan semua Rashid bukan “social media” orangnya. Kau nak tengok gambar dia? Kau boleh tengok gambar dia masa dia hantar resume je agaknya. Kau nak tengok gambar dia dekat facebook ke apa bagai semua tu? Hmm jangan mimpilah weh!

Dia seboleh akal akan mengelak bila orang ajak bergambar beramai bersama sama. Senang cerita memang tak ada langsung lah gambar dia dekat facebook budak budak ni. Dan peratus untuk kau tengok gambar dia memang tipissssssss! Dan semestinya dia takde Faceboook, Twitter and Instagram bagai semua tu.

So gegurl! Jangan nak mintak Faz FB atau IG dia ya sebab dia memang tak akan create acc beliau sampai bila bila!

So atas sebab itu aku ada keberanian nak share pasal benda ni dekat sini! Entah entah FS pun dia tak tahu! Tapi dalam aku berani berani ni pun aku sebenarnya ketar gak lutut ni tak tahu kenapa.

(4) Rashid masih satu tempat kerja dengan aku?

Yep. Kami masih bekerja bawah satu bumbung tapi percaya tak. Dalam sebulan macam tu memang tak akan kau nampak dia muncul depan kau. Kalau kau nampak dia pun waktu kau balik kerja itupun kau nampak kereta dia je! Tapi kalau berselisih memang buat buat tak kenal lah cerita dia. Walaupun kau akan seram sejuk bila nampak kelibat dia! Dan aku bersyukur sebab bukan satu department dengan dia.

Kau rasa kalau aku satu department dengan dia agak agak macam mana nak hadap dia kerja sama sama dengan dia tu?

Dan ada yang tanya takde apa apa cubaan dari dia ke atas aku dan yang lain lain ke lepas si Rashid tu pindah keluar dari rumah sewa tu?

Gila kau takde! Semua tu aku akan ceritakan kejap je lagi.

Aku pasti mesti ada di antara korang yang tertanya tanya macam mana kami semua boleh serumah? Okay ini aku ceritakan…..

Bersebelahan dengan power plant tempat aku bekerja, kiri kanan terdapat banyak company dan beberapa power plant yang jalannya memang sesak dari pagi membawa ke malam. So ada suatu hari di mana Ijam mengajak aku bersama untuk berjumpa dengan bekas ex housemate dia sebelum Ijam join pindah masuk rumah aku sekarang ni.

Untuk makluman korang Ijam,Rashid dan Mika terlebih dahulu kenal bersama sebelum kenal dengan aku. Dah kenapa dorang bertiga ni serentak berpindah masuk ke rumah aku? Ini pun korang akan tahu kejap je lagi hehe.

 

AkuDalam Cerita Ini Adalah IJAM.

 

Sebelum aku pindah dekat rumah kita sekarang ni aku pernah serumah dengan seorang engineer yang bekerja kat company ********. Nama dia Nizam dan ada seorang lagi engineer satu company dengan Nizam ni dan nama dia Shah.

So kiranya dalam satu rumah tu ada beberapa orang yang bekerja di lain lain company dan maksudnya ada 5 orang bujang di dalam rumah sewa tersebut. Ada sebab kenapa aku ajak kau Faz jumpa Nizam ni.

Ada beberapa perkara yang pelik terjadi dekat dorang berdua sampaikan aku dan Mika bergaduh dengan dorang berdua tu. Dekat sini aku nak cakap yang kitaorang salah sangka dekat Nizam dan Shah tu sebijik macam kita salah sangka dekat Adam tapi serious aku tak pasti ataupun aku tak perasan benda ni ataupun entahlah aku sumpah tak pasti kenapa aku dan Mika tak boleh agak benda ni serupa dengan apa yang berlaku dekat kita sekarang ni.

Macam kau pun tahu kan Faz aku dan Mika memang bukan budak budak yang rajin atau tahu pasal agama semua ni solat apatah lagi lah kan? Dan begitu juga dengan Nizam dan Shah dorang berdua memang satu kepala dengan aku dan Mika.

Rumah tu memang tak ada yang rajin solat walaupun tak berapa sangat rajin solat ke apa dia pandailah jugak baca baca itu ini. Yang kitaorang tahu balik hadap game takpun balik makan tidur berlainan dengan si Mika dia ni rajin pergi gym je dari lepak tidur makan kat rumah.

Kau nak tahu Faz benda benda yang pelik sangat jadi dekat kitaorang masatu?

Kita tunggu Nizam dan Shah lah ceritakan semuanya nanti huhuhu…

 


 

Geram je aku dengar bila si Ijam cakap tunggu kawan kawan dia tu ceritakan semuanya balik dekat kami berdua. Tapi aku okay je sebab dari apa yang Ijam katakan tu nampak sangatlah Nizam dan Shah tu kena serupa macam Adam kena.

Korang faham tak? Dah si Ijam kata dia dan Mika salah sangka segala kejadian pelik dekat rumah dia yang sebelum ni berpunca dari Nizam dan Shah. Tak sebijik ke weh macam dorang salah sangka dekat Adam? Sangat sebijik weh tapi sebijik macam mana aku tak tahu lagi masani sebab tak dengar cerita dari Nizam dan Shah lagi.
So apapun aku memang tak sabar nak tahu cerita dari mereka berdua tu.

Dan aku tanya Ijam kenapa kau rasa hal yang berlaku dekat dia dan Mika ada kena mengena dengan Rashid? Ijam cakap dia baru tersedar benda ni memang serupa dengan apa yang berlaku dekat dia sebelum ni dan dia pun masa tu terlampau ego bila Nizam dan Shah ingin jelaskan akan sesuatu hal tersebut tapi tetap juga dia dan Mika berkeras taknak dengar dan percaya cakap si Nizam dan Shah. Dan bila diingatkan balik benda yang dah jadi depan mata dia sendiri dan dia mula rasa bersalah sebab dah kena dekat batang hidung sendiri.

Dan pertemuan malam tu kami perkenalkan diri masing masing sebelum Nizam dan Shah mula bercerita tentang apa yang sebenarnya berlaku dekat dorang berempat sampaikan mereka semua bertengkar antara satu sama lain dan membuatkan Ijam,Mika dan Rashid buat keputusan keluar dari rumah tersebut.

 


 

Aku” Dalam Cerita Ini Adalah NIZAM.

Rashid?

Orangnya tinggi dari aku yang berketinggian 172 ni, kulit dia cerah dan dia punya pakej yang lengkap yang boleh membuatkan para gadis terpikat kepada dia walaupun dia kedekut senyuman. Tapi ada suatu hal yang aku rasa tak okay pada dia lepas beberapa minggu serumah dengan dia……

Suatu pagi tu aku dengar suara seorang lelaki yang menangis mendayu dayu lebih seram rasanya dari kau dengar suara seorang perempuan menangis. Jantung aku kau jangan cakaplah punya lah berdebar lain macam padahal pagi lagi tu dalam jam 10 dan masatu hari ahad aku ingat lagi….

“Abang dah jumpa dia Layla. Abang dah jumpa. Nanti abang bawak dia jumpa Layla ya.”

Tersedu sedu suara lelaki tu menangis. Aku mulalah rasa tak best sebab dah dengar dia menangis dengan suara jantan dia tu dan dia bahasakan diri dia abang. Sifat ingin tahu punya pasal aku tolak ketepi dan aku jalan perlahan ke arah suara tangisan tersebut.

Tak takut mana sebab pagi lagi kan tapi gila kau tak takut kalau kau dah dengar suara lelaki yang menangis! Kejap kejap aku dengar macam ada orang simbah air guna gayung dekat bilik air dan aku dah boleh agak suara tu datangnya dari bilik air belakang.

M**i m**i aku ingat dari luar pintu belakang dapur sebab pintu dapur belakang terbukak dan peratus untuk jiran sebelah yang menangis adalah 99% padahal aku dah boleh agak suara tu datangnya dari dalam rumah aku. (Nak sedapkan hati punya pasal.)

Sumpah aku tak boleh cam suara siapa yang menangis tu so aku tak boleh agak siapa yang menangis…

“Bunga Melur Bunga Melati Jangan Sampai Aku Buat Kau M**i!”

Pantun di awal permulaan lembut je gayanya last dia tu memang scary bila mana kau dengar dia seperti berdendam lagaknya! Tadi dia menangis sahaja ini dia berpantun sambil menangis pulak dengan ayat pantun dia yang makin buat jantung aku berdegup laju bila mendengarnya. Ya Allah sumpah seram sangat bila aku dengar tu! Aku dah bayangkan aku ke yang dia maksudkan?

Disebabkan aku takut dari level ingin tahu aku tu perlahan aku masuk ke bilik walaupun niat ingin tahu aku tu membuak buak. Sumpah aku cuak gila masatu! Aku rasa kalau jumpa hantu aku okay lagi kot. Jumpa orang macam ni? Aku tak pasti aku hidup lagi ke tak sekarang ni.

Tengah hari tu aku tengah sedap baring layan lagu guna headphones tiba tiba Shah datang menyerbu dan terus berselimut tengah hari buta dekat katil dia. Budak ni dah kenapa? Apa benda yang dia takutkan sangat ni? Jangan kata dia…..

“Weh Shah. Kau dah kenapa?”

Takut takut je weh aku tegur Shah masatu. Perasaan tak sedap hati tu mula melonjak naik kembali.

“Zam. Ijam dan Mika takde dekat rumah tau. Kereta dorang takde. Kereta kita bertiga je yang ada. Aku syak Rashid dekat dalam bilik air belakang tu.”

Dengan suara perlahannya tergagap gagap Shah nak habiskan satu persatu ayat dia. Bila aku dengar Shah cakap macam tu jelaslah aku bahawa Shah pun dah dengar apa yang aku dengar pagi tadi. Tapi kenapa takut dia lain macam sangat aku tengokkan ni?

“Apa yang kau syak sebenarnya ni?! Apa yang kau nampak?! Kau ada dengar suara dan orang simbah simbah air ke dekat bilik air tu?”

 

 


 

Aku” Dalam Cerita Ini Adalah Shah.

Aku balik tengah hari tu dan tengok hanya ada kereta kau dan Rashid je dekat rumah masatu. Masuk je dalam rumah dan nak ke bilik aku terperasan ada bekas dekat luar bilik air belakang tu. Tapi apa yang buat aku hairan sama sekali ada beberapa kepala anak patung dalam bekas tersebut.

Hanya kepala anak patung yang dah dileraikan dari badannya. Dah kenapa ada anak patung dalam rumah ni? Tak pelik ke ada anak patung dekat dalam rumah sewa yang hanya didiami lelaki bujang kesemuanya! Takkan kau nak cakap itu awek dia punya patung takpun adik dia punya patung? Macam tu? Tak weh tak sama sekali!

Kalau teddy bear kau letak dekat bilik kau ke aku boleh terima lagi mungkin pemberian kecil dari awek kau ke kan? Ini kalau dah kepala anak patung tu menimbun dalam bekas tu kau nak cakap apa? Kau nak cakap dia part time betulkan kepala anak patung ke macam mana?

“Paku Tajam Paku Karat Jangan Sampai 16 Bahagian Aku K***t!”

Ya aku dengar dia berpantun sambil menangis dan memang aku tak boleh agak dia siapa. Tak cukup tu lagi yang buat aku makin bertambah seram bila aku dengar dia…..

“Nak abang k***t dia berapa bahagian? 17? 18? 44? Hahahahaha!”

Celaka betul. Aku dengar ayat dia cakap nak k***t dia berapa bahagian tu kan terus buat aku rasa seram sejuk dan nak pengsan masatu jugak! Gila ke apa dia tu? Nak k***t orang bagai semua tu! Aku sewa dengan orang mental ke apa ni!

Apa lagi aku terus terjah masuk ke bilik dan terus rembat selimut dan cuba untuk bertenang tapi aku tak boleh aku semakin rasa takut dan berdebar debar. Sampaikan Nizam yang ada di katil sebelah aku pun aku tak perasan!

Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 6 Average: 4]

3,361 thoughts on “Kawan Aku Psiko 3”

      • Kira nya macam tu lah nek..maaf kan lah cucu kesayangan nenek tu..kalau bole..nenek pinjam kan faz tongkat nenek..kaki faz patah tu nek..lagi pun nenek kan naik penyapu terbang je..hehe

        Reply
    • Alaa..baru je aku nak bagi amaran jangan baca sebab masih lagi trial version..sekali tengok komen kau 6 jam 34 minit lalu..x jadi lah..

      Reply
    • Ada masalah teknikal kali nie..harap puan bersabar ehh..jangan risau..puan masi bole dapat kan refund dekat kaunter jual tiket..harap maklum..

      Reply
    • i hsan wakil faz. kalau tak mmg xde sambungan langsung part terakhir ni. cuma ad masalah sikit, faz pun mengamok lps dpt tahu cerita dia xabes edit dh kena publish. that’s all. bg masa faz perbaiki dan submit balik.

      Reply
  1. ait?? awat pendek plak? bukan dah part last ka..ke ada something wrong somewhere ney,baru nak bagi rate penuh tgk2 sekerat ja iolls kasi 4 jela hehe

    Reply
  2. Punya lah refresh banyak kali, ingt ke line problem.. Tgah baik punya landing port best ni sbb nak mnghayati cerita. Tapi… Hmm

    Mybe admin tak perasan terpost separuh je ni.

    Reply
  3. nasib baik sblom baca scroll ke bawah tros nk tgk panjang mana. so tkde la kecewa sngt story faz pendek ? btw ni ke pengakhiran nye ??

    Reply
    • nope ini bkn pengakhirannya. sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu..

      Reply
  4. ehhh ? kenapa mcm tergantung sgt nih . page tak loading abes ke apa ? td kata cerita panjang siap suh amek kerepek/keropok apa semua ? baru nak dup dup dup abes dah ?

    #aku still confius . page tak abes loading atau mmg pendek ? ?

    Reply
    • sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu..

      Reply
    • tak tergantung pun cuma ad mslh sdikit. sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu..

      Reply
    • tak tergantung pun cuma ad mslh sdikit. sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu

      Reply
    • tak tergantung pun cuma ad mslh sdikit, dan ini bukan pengakhirnnya. sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu

      Reply
  5. Ai is syak cerita Faz dipecahkan jadi beberapa bahagian ni..

    But then.. for this episode, as always sangat details dan thanks for answering all common questions.. we’ll wait for next episode.. jangan biarkan hidup kami diselubungi misteri tergantung sepi beb!

    Best!!!

    Reply
    • faz bg lepaskan rindu je ni kt semua. kahkahkah. well sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu..

      Reply
    • sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tU

      Reply
  6. weh weh awat pendek cite ni? Faz jangan wat camni. dengan berkobar2 kite bukak FS nk bca cite Faz tup2 tgantung sepi. ke admin post part by part ni.

    Reply
    • tak tergantung pun cuma ad mslh sdikit. sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu..

      Reply
    • nope bukan ini penamat yg sebenarnya.. sebenarnya panjang sampai ke penamatnya bab yg ini. sorry beb aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu..

      Reply
  7. Faz…u tak baik tau mainkan perasaan ai. Ai da lah tak sihat. U main2kan perasaan dan emosi i. Why cerita tergantung sepi? Abueyoo?? ??

    Reply
  8. setelah sekian lama.. akhirnya.. btw ada sambungan lg kan or mmg smpai situ je..
    setakat nie blh faham lg laaaa sbb aku bkn jenis yang too complicated person.. untuk aku ape yang penulis tu tulis ke karang ke terserah pada diorang sbb tu kretiviti diorang hak diorang…
    so, x pyh pening2 nk cari tempat ke kira jarak ke ape…
    buat serabut je.. hahaha..
    congrats bro

    Reply
  9. entah2 rashid yg sambung cerita nii , sebab tu separuh je jalan cerita ?? hahahahaha , i want moreeee !! cepat la sambunggg ….

    Reply
  10. Adoi faz terus spoil mood nak baca tgk komen kt ruang ni lpas berbulan2 berminggu2 tunggu ending..Save je 🙁
    #Ayatberbelitlambangkekecewaan 😛

    Reply
  11. Akhir nye ade sambungan..
    Xpe pakcik faz.. kau hamik mase lgi tuk sambung lgi..
    Slowly.. huntuk setiap cerita kau pakcik.. haku kasi 5 star selalu…
    Kipidap..

    Reply
  12. Aik…kate panjang, xsampai 1 meter pon ni Faz…baru nak sediakan keropok, tp scroll dulu ke komen, ramai merasakan apa yg ku rase. Apa2 pon, maaf xtau lak insiden yg berlaku kat Faz. Salam takziah n Semoga cepat sembuh.

    Reply
  13. SERIOUSLY MIN? I THOUGHT I SAVE DEKAT DRAFT DULU SEBELUM COPY PASTE CERITA SEPENUHNYA DEKAT SINI UNTUK EDIT APA DAN COPY PASTE YANG SELANJUTNYA.

    CERITA NI TAK TAK COMPLETE! # FAZ MENGEDIT DARI MALAM TADI GUNA DRAFT TU! OKAY MY BAD MUNGKIN TAK FAHAM BILA SAVE DEKAT DRAFT TU MEANS IANYA AKAN AUTOMATIC DIPUBLISH IDK LAH BUT SERIOUS FAZ SAVE DULU DEKAT DRAFT DAN TAK RASA NAK SUBMIT PUN SEBAB TAK LENGKAP! # ADMIN PLEASE DELETE THIS! FAZ NAK COPY PASTE YANG LAGI PANJANG BERJELA DARI NI YANG BARU 4KWORDS! 4K WORDS OKAY! NOT 10K WORDS YANG FAZ DAH SIAPKAN! OKAY SERIOUS TERKEJUT CERITA TAK HABIS DAH KENA PUBLISH. ADMIN MEMANG TAK REVIEW LAGI KE MCM DULU TERUS SUBMIT ATAU AKU YANG SALAH SEKARANG NI? MINTA PENJELASAN. THANKYOU.

    Reply
    • kesilapan teknikal yer? aku terkejot gile kot baca2 ehh, dah habis? kt atas kata pjg. siap dah amek maruku kot sebalang nak baca hahaha. hrp admin FS perbetulkan masalah ni asap!!!!

      Reply
    • hahahhaha.. Min cepat sikit wat kejer tu.. sume org x sabo nak baca FAZZZZ punye citer ni.. Disebbakan FAZZZZ punyer citer ni 1st time iolss comment… Klu tidak , xde maknanya.. HARAPPP MIN TLG PUBLISH KAN YG 10 juta wordsss tu ASAP… TQ minnn..

      Reply
    • Hye faz. Im a fan of your stories from Sarawak here. It’s been more than 1 year dah since your last story. Sy fhm knpa faz dh x update sbb fs lgsg x delete yg trial version ni. So hoping faz boleh sambung 1 day. Xpe faz. Take your time. Semua org tertunggu2. Ignore je yg kecam2 tu smua. Manusia, x semua yg memahami. So, sy harap faz terbuka hati utk smbung ya. Semoga faz dan kawan sihat semua hendaknya. Terima kasih.

      Reply
  14. Alaa ape ni…. ??
    Ingatkan panjang sangat setorinyaa… Keropok pun tak abis lagi… Ni mcm Faz yg lg psiko dari Rashid.. Psiko mental pembaca… Hahaha

    PpalangS: Nasib baik x decide nak makan nasi kerabu… Kalo x baru 2-3suap da habis story… Huhuhuu

    #GetWellSoonFaz

    Reply
  15. Sorry a lot guys! Sebenarnya bukan pendek macam ni. Cerita terakhir ni lebih dari 10k words lebih dari cerita kawan aku psiko 2 tu. Mungkin Faz terlepas pandang semasa edit atau faz sendiri yang tak faham pasal draft tu sebab faz dalam mengedit dan copy paste semuanya malam tadi dekat draft tu. Tak sangka pulak kena publish secepat ni. Ke nak aku tepek je semuanya ni dekat ruangan comment?

    UR CHOICE

    Reply
  16. Punya semangat akak aku announce Kawan aku Psiko part 3 dah keluar. ye ye aku kelam kabut bukak nak baca sekali tergantung sepi~~

    Reply
  17. Memula baca kat FB pendek…pastu bkk web FS ni sbb ingtkan pnjg la kot kan…rupenye sama je…alahai..Faz cpt sket submit yg full punya eh..ni admin la ni xcek dlu men submit je…tgh sdp baca ni..min!ko mintak maap kt faz ni copek..huhuhu

    Reply
  18. aku pun terkejut kau biar betul sekerat tu je kau sambung pdehal panjang kot aku bace haritu sampai part rumah rashid. wei faz nak aku umumkan dekat facebook psl benda ni tak? tak psl psl abg faz kena kecam kang haha.

    Reply
    • faz.. faz mana faz??? nape pendek sgt entry kali ni??? kata panjang????
      hampa ah. td bkn main hakak smgat gogel nokia 310 tu..
      skrg hampa…
      emmm. sedih2..

      Reply
      • Sorry kak! Serba salah rasanya sekarang ni. Sebenarnya bukan yang macam ni jalan cerita dia memang panjang dari yang ni. Kesilapan teknikal atau faz yang tak faham maksud draft tersebut sebab dua hari lps faz copy paste sepenuhnya dan edit dan ada yang faz cut sebelum copy paste balik. Then tak sangka ianya akn dipublish terus harini.

        Reply
  19. Serious la Faz sekerat macam tu je? Aku baca kat phone ingatkan internet phone aku problem sebab xboleh loading habis. Gigih aku buka baca guna komputer pulak. Rupanya mmg sekerat tu. Please sambung lagi.

    Reply
    • Serba salah rasanya sekarang ni. Sebenarnya bukan yang macam ni jalan cerita dia memang panjang dari yang ni. Kesilapan teknikal atau faz yang tak faham maksud draft tersebut sebab dua hari lps faz copy paste sepenuhnya dan edit dan ada yang faz cut sebelum copy paste balik. Then tak sangka ianya akn dipublish terus harini.

      Reply
    • Sebenarnya bukan yang macam ni jalan cerita dia memang panjang dari yang ni. Kesilapan teknikal atau faz yang tak faham maksud draft tersebut sebab dua hari lps faz copy paste sepenuhnya dan edit dan ada yang faz cut sebelum copy paste balik. Then tak sangka ianya akn dipublish terus harini.

      Reply
    • Sebenarnya bukan yang macam ni jalan cerita dia memang panjang dari yang ni. Kesilapan teknikal atau faz yang tak faham maksud draft tersebut sebab dua hari lps faz copy paste sepenuhnya dan edit dan ada yang faz cut sebelum copy paste balik. Then tak sangka ianya akn dipublish terus harini.

      Reply
    • Sorry kak! Serba salah rasanya sekarang ni. Sebenarnya bukan yang macam ni jalan cerita dia memang panjang dari yang ni. Kesilapan teknikal atau faz yang tak faham maksud draft tersebut sebab dua hari lps faz copy paste sepenuhnya dan edit dan ada yang faz cut sebelum copy paste balik. Then tak sangka ianya akn dipublish terus harini.

      Reply
  20. ADMIN TOLONGLAH PERASAN LUAHAN HATI AKU NI. STRESS BETUL AKU BACA COMMENT DEKAT FACEBOK YANG RATA RATA MENGECAM AKU. TOLONGLAH DELETE KE BUAT APA YANG PATUT ASALKAN YANG INI TAK APPEAR DEKAT FS LAGI SEBELUM AKU SUBMIT YANG SEPENUHNYA. SERABUT WEH KEPALA OTAK

    Reply
  21. relax guys.. benda boleh bawa bincang. mslh technical je. tunggu yg full version. blh baca story lain. x pun merempit dkt cari.forum, baca cita bro dammerung ??

    Reply
    • HAHA sama ….p kt cari.forum abeskan baca citer dammerung lak…..aku pun rasa masalah teknikal ni….cter hot stuf org tggu2 lak tu kan….

      Reply
  22. tunggu dah la lama… pastu kena game plak cite sekerat jadah… ehmm faz meh la no.. aku kol ko, ko cite terus kat aku.. tak larat nak tunggu ending kat shasha eh

    Reply
  23. Kenapa pendek sangat? ???? mesti ade lg sambngan kan?? and kau ckp nk bagitau layla sape & ape hubungan dia gan mika…aku rasa rashid tu abg layla dan dia nk balas dendam sbb mika tolak cinta adik dia , betul takk??

    Reply
    • tgh sedap bc,..tetiba abis…scroll..punya scroll..eh hakak nya pc problem ke…ngupenya…teknikal problem…sian tgk faz mengelabah…xpa..hakak akn tunggu dgn penuh kesabaran…

      Reply
  24. errr jap.. geng sajat baca jap lagi. sebab belum prepare diri nak baca. buka FS je ternampak sambungan ni rasa cam culture shock jap.

    Reply
  25. Dah aku nak menghilang kejap nak focus edit dan submit yang baru. Aku harap lepas aku kembali je siapkan cerita penuh ni aku nak tengok cerita separuh ni takde dah. Jelas tak mimin. Kalau tak aku nak mengamuk. Pesan awal awal ni

    Reply
  26. Kalau masih sakit lagi,rehat yang secukupnya.?
    Jangan paksa diri untuk menulis kalau belum sembuh sepenuhnya.InShaaAllah,Kalau ada masa boleh sambung lagi ya??

    Reply
  27. Ahhhhhh! Bila Kak KM tengok org yg komen2 ni terus Kak KM rasa nak nonggeng2.. banyaknya toll yang hensem2. Ahhhh!!! Ahhh!!!! Ahhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Reply
    • Yup..abis d pertengahan cite..jangan konpius sahabat ku..sebab faz tengah bersusah paya sekarang nie mengedit dan menulis cite nie sampai pengakhiran nya..

      Reply
    • sorry bro cerita ni panjang bukan sampai part nizam tu, faz pun mengamuk ptg td, cerita dia tak habis lg dah keluar kat sini.. dia save dekat draft untuk edit tp ini yg jadi.

      Reply
  28. Ingat ada something bad happen again to faz and u guys… baru nk pasang hajat baca smbungan smbil tgk popcorn ?Hahaahahha… Chaiyokk fazzz .. iolls sabar menanti …

    Reply
    • sikit lg nak kena kanser telinga dengar dia punya membebel. selalu dia yg rajin bls komen kan, ini i tlg dia jap. huhuhu.. terima kasih memahami org sakit ye syer..

      Reply
      • Hahaha… Lepas ni bole mintak payment kat faz..
        Mahal ni nak kena bayar.. Dah ler kena tadah telinga pastu kne reply komen plak.. Bukannya sikit komen kat sini..

        Reply
  29. Bapak ahh..
    Aku baca cerita ni sambil debor kot.
    Sekali tak full. Hahahah.
    Tak pa faz, aku tunggu cerita kau.

    Aku rasa kau mcm buat tayangan perdana pon ada ni. Bagi cerita sekerat.

    Hahahahaah.

    Tapi serious debor sunguh aku ni haaaa.

    Reply
      • Lohhh mende nak dikecamnya. Kesalahan teknikal je pon.
        Adoi kesian kau faz. #silabertabahlah

        Berdebor lah weh kau tak ke ?
        Hahahaha. Maybe debor lebih, sebab cerita betul kot.

        Duduk serumah dgn org psiko kot, aku serumah dengan budak kepam pon stress. Inikan psiko. Lagilahhh.

        Eh panjang plak aku komen. Hahahaha

        Reply
        • dah faz kate sediakan keropok mmg org ingat panjang membawa ke tgh malam lah agaknya panjang cerita ni sekali kahkah. siap ada yg cakap2 dah masak itu inilah mmg makin serabut kalau kau tgk faz weh hahahaha.. kau baru baca dah debar kan, xrasa apa yg aku dan yg lain2 rasa duduk dgn dia dan slps tahu dia tu sape mmg tak debor dah terus nk tercirit dah aku mase tu. kahkahkah..

          Reply
          • Adeh! Baru tahu kau kawan faz. Hahaha. sorry2 hsan~
            Cakap dekat faz, chill je. Real readers akan tunggu je cerita dia ni, no worries.

            Hmmm, kalau aku serumah dengan korang dan selepas tahu dia gitu memang aku terus call hospital, polis, jpam, rela, bomba semua dah weh. Wakakakaka

  30. Refresh 2,3 kali sbb ingatkan internet problem ?
    Pelik lah sbb pendek kan ?
    Punya excited norrr dgn cerita faz and the gengs…
    Hurry up faz. Bila dah sembuh then submit the new one again okay

    Reply
  31. Aku tunggu admin delete nak tunggu faz up yang panjang berjela. Aku harap faz, mika, adam, hasan, ijam, and anep semua ok dan dijauhkan dari segala musibah dan korang kembali pulih seperti sediakala.

    Reply
  32. Alamak faz.. Sory ah aku dah terkasar bahasa sikit kat fb fs.. Aku ingat kau game kitorang.. Takpe aku tunggu dengan penuh setia cerita kau ni..

    Reply
    • Sebab nie masi demo punya..demo version..atau trial.. nanti faz post full version bila dah siap ok..harap bersabar cik fiena..

      Reply
    • sorry bro aku hsan bg pihak faz just nk bg tahu bukan yg ini faz nk submit. dia cuma save di draft dan admin mungkin terpublish sbb faz tgh edit dkt draft tu..

      Reply
  33. Setelah dua hari mc . Dtg office terus terjah fs . Tngok ii KAP3 da keluar . Baca punya baca alamak broken ?? . Hahaha . Takpe faz , boleh tnggu full story . Btw get well soon .

    Reply
    • Saja kut faz buat camtu..mungkin sebab faz x nak semua perkataan dalam capital letter..by the way..mesti faz penat buat camtu..jadi..hargai lah usaha faz ye..hehe

      Reply
    • “tak teringin nak bukukan story ni”..memang macam tu ke atau nak cakap macam nie..”tak teringin ke nak bukukan story ni”..?
      Yup..sabar eh..faz memang pun nak habis kan story dia..x nak kecewa kan readers dan fans..

      Reply
    • thanks bro faham dia. anyway faz mmg xbercadang nk buat buku.. dpt tahu si rashid tu xtau kemana kami semua lps ni. dah buat citer dia kan mmg azab lah. hahaha..

      Reply
  34. aku tak faham. kata bahagian akhir. hbis tu knape cerita mcm trgantung. mcm tu je la last dia? ni lebih kpd nak jwb persoalan FANS je

    Reply
  35. penat seyh faz nk reply 1 by 1 komen engkorang yg bengkek story die publish halfway..baca dulu kat ruangan komen dan hadamkan perkara sebenar. Faz dh cukup serabutt guys…jgn tmbahkan lagi keserabutan die tu.. Thanks to Hasan yg bnyk tlg explain kat semua org.. baik noh nohh dak hasan ni… 🙂
    1st time aku baca kat fb pn trkjut jugak…dalam hati ckp xkan laa faz nk submit half2… skali baca komen yg berjela2 tuh bru pham ada tech probs..
    So admin, u have to look back at your system and your team to ensure that this mistakes wont happen again in future.. xpsl2 org kena #kecam oiii min… kang ade dak faz upah Rashid kerat2 ko min… haaaaa

    Faz,, akak doakan speedy recovery utk kaki yg patah… jgn stress yaaaaa.. kite enjoyyyyyyyyyy k… 🙂

    #hugs

    Reply
    • Belum lagi,Nurul.Ada masalah teknikal.Untuk pengetahuan yang lebih lanjut,sila baca komen sebelum ni ya?In Shaa Allah,mana tahu segala pertanyaan nurul terjawab.?
      Kalau masih ada persoalan lagi,mungkin kena tunggu penulis atau rakan daripada penulis untuk balas?

      Reply
  36. copp… nak komen..

    Mika – tgn mika besar sangat…takutt!
    Faz – profile yg first lebih comel…yg pakai hoodie tu
    Hsan – erm..pleasing to the eyes…haha

    Ijam? Anep? bila nak muncul…

    Seronok tgk watak2 dalam penceritaan muncul satu per satu live….cam tgk artis gitu

    Reply
    • baru tgk tangan dia xtgk muka dia lg kahkah.. okaylh nnt i suruh faz bertukar kpd gambar first dia tu amacam cun? kehkeh..i yg plg kacak menawan tau berbanding mrk semua ni hahaha.. anep ijam dan adam kemungkinan besar takkan join, rasanya lah tp xtau lah kalau dorang semua tu tetiba je jd mcm i muncul live nnt kahkahkah..

      Reply
        • gurau jer masakan layla boleh terpikat dgn dia huhuhu…okay yg main tarik2 baju tu sebab dah seram sejuk sampaikan segala bulu tak naik mencanak dia punya takut.. kahkah..

          Reply
  37. comment terbuka untuk admin minmin….

    kehadapan admin yang terchenta, bila nak padam trial version KAP3 ni? Faz kata kan and kawan dia pun kata, dia cuma akan submit yang full version bila admin dah delete cerita yang sekerat ni.

    Admin jangan macam macam please. Jangan mainkan hati dan perasaan kami. I dah berapa hari makan tak selera tidur tak lena kejap kejap terjaga mandi pun ala kadar je (tapi pergi kerja ni mandi bersih ok). Boleh jadi murung tau macam ni.

    Semoga minmin fahami jiwa raga kami yang terseksa menunggu ni.

    Love admin to the pluto and back. Sekian terima kasih.

    Tiada yang benar melainkan yang benar sahaja,
    KAP fans tegar.

    Reply
    • yo thats right faz pun ad komen kn aritu kataya dia hanya akan submit yg baru if admin delete cerita yg sekerat ni.. huhuhu harap2 mimin baca komen terbuka ni.. nak love you too jugaklah aida. cehh kahkahkah.. faz mesti kena bce komen terbuka dari you ni aida huhu..

      Reply
      • Hsan, minmin dengan faz dah jatuh wajib baca komen terbuka i ni huhu. kalau tak, memang i bakar FS ni, apa pun tak dapat tau. tapi i pelik laa, i love admin, bukan u. ehhh haha

        Reply
  38. faz..jgn majuk..cpt la submit klu siap..hassan dh kuar..mika dah..
    hassan ni pndai lak melawak..tp baran..sorry klu salah
    mika serius jer orgnye..suka memndam
    faz selalu kn buli ngn geng nye..btul ke x..

    Reply
    • dh lah hensem pandai melawak lak tu kan kahkah.. faz betul2 merajuk sampai betul2 menghilang ni.. dia punya menghilang kejap xboleh percaya hmm.. hahaha btol lah tu faz selalu jd mangsa wrestling i dan mika kahkahkah..

      Reply
  39. AKU SIAP PERGI 7E BELI JAJANNNNNN !
    Terpaksa lah baca balik part 1 and 2 sebab lama sangat tunggu part 3 ni. Sebab dah tak ingat sangat apa jadi. Huhu

    Reply
  40. best cite faz nie.. akk dh lame sgt stop bace cite2 cmnie. nie baru 2, 3 bulan bace FS.. Hrap boleh tau ape kesudahan cite KAP nie ye..chaiyok, chaiyok..

    Reply
  41. hassan,,pujuk la faz..korang kan kwn baik benor..cmne ni nk siap kje klu bukak xda LG..XSBAR NK BACA..TLG FAZ..RAMAI DOK MNUNGGU NI..NK MAJUK PUN MAJUK LA TP HTR LERRRRR…HASSAN MIKA pujuk la faz…sabar drpada iman tp klu lama cmni sabar pun dh hlng..nk nanges dah…

    Reply
    • dia tak merajuk pun i je pandai2 ckp dia merajuk kahkahkah.. dia busy dan ada masalah sikit dgn kaki patah dia tu. hrp sabar tunggu cerita dri dia okay.. jangan nangis2 i tak reti nak pujuk2 ni kalau faz ye dia bab2 pujuk ni dia handal..kahkahkah..

      Reply
  42. Rajin betul Hasan replykan untuk Faz. Haha. I is kenot tahan kenapa korang handsome sangat ni. Kakaka. C’mon Faz, hari2 duk bukak FS tunggu full version.

    Reply
    • faz cuma save dekat draft tp admin terpublishkan cerita ni dulu. kesian faz dia tgh edit tk psl2 citer tak siap da kena submit..patutnye dah sampai penamat tau huhuhu..

      Reply
      • Hooo… mcm tu ke.. tu laa faz cakap tadi panjang ceritanya.. punya buat air nes + biskut.. xsempat makan cerita da habis…

        so agak2 bile admin boleh publish yg full story??

        Reply
        • faz ad kata haritu dia xkan submit yg bru slgi entry yg tersekat di skala 3 ni admin tak delete huhuhu..so bertabah dan tunggu je faz. rmai tunggu budak simen tu ?

          Reply
  43. Admin ni kan…

    dah beberapa hari & now dah ada lebih 1050 komen utk artikel ‘hidup segan m**i tak mau’ FazAhmad ni

    Sikit masa lagi kan kalau admin tak delete, ada gakkk geng sajat buat blog horror lepastu angkut fazahmad ni joint geng sajat. alang2 tu geng sajat bawa sekali EL, Ijam Kachak…. baru terbuntang bijik mata admin.

    bukannya payah pun nak delete artikel dlm blog wordpress ni.

    Reply
  44. HUHUHU..sdh la..bukak xda lg..majuk la Faz..hari2 bukak kot2 faz dh post yg br..mmm upenye..xpe la..nk semak paper budak dah…xnk dah tunggu buah xgugur ..tunggu sambung psiko 3 x wujud2..huhuhu

    Reply
  45. Hi , Admin .
    boleh tak delete cerita En Faz yg tak complete ni?
    minta sangat jasa baik admin untuk delete cerita yg tak complete ni..
    masuk tarikh ni dh 5 hari dah warga pembaca tunggu admin delete cerita yg incomplete ni.
    mohon sgt dgn admin ye … tolong la
    saya sebagai pembaca seperti orang lain juga tengah tunggu cerita En Faz yg complete version tu.
    Tolong ye admin.
    **saya harap admin ada baca semua komen orang yg request admin delete cerita ni.
    TQ.

    Reply
  46. bukan pe maira..xsabar..tkut si Faz majuk ..ye la ADMIN lak xpadam yg separuh tu..tgh buat kje sanggup sto jap nk tgok kot FAz submit ..upenye..xda gak

    Reply
    • takde sambungan dan tak tergantung pun.. patutnye entry ni dah sampai penamatnya tp menurut kata faz admin terpublish entry sekerat dari faz ni yg tak siap sepenuhnya.. dia pun terkejut admin publish cerita xhbis ni huhuhu..

      Reply
    • faz saje buat surprise.. sila kecam dia bila dia kembali.. jokejoke.. takde sambungan dan tak tergantung pun.. patutnye entry ni dah sampai penamatnya tp menurut kata faz admin terpublish entry sekerat dari faz ni yg tak siap sepenuhnya.. dia pun terkejut admin publish cerita xhbis ni huhuhu..

      Reply
  47. Weh faz apa cer ni ? Admin tak delete delete entry ni . Aku dah jenuh menunggunya ni . Hsan tlg lah panggil faz untuk i . I dah penat jadi ilent readers memerhati cerita uolss ni .

    Reply
  48. kat sini je boleh bebel banyak2….kat entri lain, ramai marah..suruh komen berkenaan cerita asal je…tokleh main sembang2…

    seronok oii…lepas part 3 dah habis…suruh faz sambung je cerita apa2 supaya kita boleh terus main sembang2 di comment..

    Reply
  49. uittt, knp stgh je ? last komen yg sempat i baca dr wirda yg mcm ada tech problem. is it?
    x dan nak belek komen, bos ada dlm offce (tobat sbb pernah kantoi syok baca fs hehe)
    moga ada sambungan and all is well 🙂

    Reply
  50. Ingt da last story…kne la tnggu lgi jwb ye….agk admin ni xbace ke crta ko ni main publish je….Ape la…hampa cerita separuh jalan…cpat sikit faz smbung…

    Reply
  51. bertabah jela faz oi. Kau marah2 pun tak guna wei nanti jari pulak patah dok type comment byk2 ? Sambung je siapkan part terakhir tu. Anggap je entry ni tak pernah wujud.

    Reply
    • Buat masa ni belum lagi bro. Aku nak edit guna draft tu sebab banyak function kan tapi aku takut kalau aku save kang dia publish nya lagi haha

      Reply
      • Buat macam aku bro..siap tulis d google keep..pastu copy paste dekat draf..and then edit sikit dan publish..(admin edit sikit tu cite aku..supaya nampak teratur..hehe..thanks admin)

        Reply
          • I know that feel bro..hahaha..yup betul tu..lagi² cite Faz tu panjang gila..kalau aku yang meng edit..memang pening habis..haha
            Itu lah admin kita..seorang guru bahasa melayu yang sangat professional dalam menyemak karangan pelajar nya..hehe (geng sajat kut admin nie)

          • Aku yg buat pun dah pening ni nak edit jelaskan pasal entry separuh ni lagi hahaha. Bagus admin ni dia taknak kau kena kecam kot itu dia tolong edit kau punya hahaha. Takpun dia geng sajat mana tahu ? Eh kau ada cerita ke? Apa tajuknya?

          • Haha..x apa Faz..Hsan dah tolong tu jelas kan tentang yang trial tu..supaya Faz bole tumpu kan dan habis kan KAP3 tu..walau pun dia juga pasang niat kedua.. untuk mengurat..haha
            Tu dia admin..admin kan sayang aku..haha..weii..harap² lah bukan geng sajat..haha
            Ada lah Faz..jemput baca “penanggal bermalam di rumah”.. tapi lepas Faz dah submit KAP3 full version punya..cepat..haha

          • Kau yang perkenalkan trial version ni dekat semua kan? Hahahaha bagus bagus. Aku penat nak layan satu satu comment tanya benda yang sama. Aku stress sangat haritu. Terima kasih lah susah susah tolong aku tak macam hsan tolong aku ada sebabnya? Oh okay bro noted nanti aku baca??

          • Betul lah tu..haha yup..memang penat nak tu reply satu² lagi² soalan yang sama..
            Haha..aku volunteer sekejap je tolong kau Faz..Hsan tu yang banyak..biar pun ada sebab..dia still tolong..memang kawan terbaik..

          • Ehh..manada.. hati RC cuma untuk cik bunga je..sebelum RC jadi volunteer sementara tu RC dah jadi lebah untuk cik bunga..haha

        • Owh admin edit eh. Patutlah mcm ada ubah sikit hehehe x sangka. Bagus admin ni. Tpi cite faz separuh boleh plak terlepas adeiii hahahaha

          Reply
      • Jadi bro..amacam nie.. admin x delete lagi nie trial version..(selalu nya trial version ada expired date..tapi tentang nie x tahu lah bila nak expired (delete)..

        Reply
        • Hahahaha tergelak aku kau cakap trial version ek? Betul jugak tu hahaha. Itulah pasal aku kena jugak submit yang baru. Memang takkan delete punya ni.

          Reply
          • Hehe..submit je Faz..kesian kami penduduk kampung bunian..fans dan reader nie menunggu kesudahan KAP3.. huhu

      • Aku buka fs semata tunggu cite ko dowh hahaha walaupon baca komen diaorg kata separuh aku baca juga sebb x sanggup tunggu lagi wakakak

        Reply
        • Adudu aku lagi terkilan bila dapat tahu cerita aku yang tak siap orang dah baca. Dalam hati aku dah agak mesti ramai kecam ni dah lah part opening tu aku dah suruh standby keropok sekali haram HAHAHAHA. Pergh sedih aku baca comment comment korang yang mengharap tu tau?

          Reply
          • Hahaha kau lah yang kononnya buat catering tu ek hahahaha ada ada hsan ada cakap dekat aku haritu?? Kampung mana kau ajak siap catering bagai ni? It’s not my fault aku suruh keropok je???

          • Jadi ko nmpak x betapa aku beriya tunggu cite ko. X dapat ditampung lagi rasa hati ni hahahahha smpai satu kmpung aku ajak baca sekali. Hampeh!????

  52. seriously? half only? hahaha, Faz, i still waiting the full story. Byk kali masuk page ni nk bace smbungan . kdg tnye dri sndr, pehal aku tggu sgt nih??? Bace komen Hsan & Faz ni pn kdg really make my day sgt!!!

    Reply
  53. master faz!!! please update as soon as possible okay! cerita best memang merana kena tunggu ehh.. sabar jelah aku haha…. tgk komen dah 1k lebih ini semua gara2 marahkan kau ke cane?

    Reply
  54. Sorry aku tak akan sambung part yang seterusnya. Nak kecam persilakan. Aku dah hilang mood nak teruskan bercerita dekat sini bila ada yang ragu ragu dengan aku dan tunjuk bagus macam nak kata aku ni penipu dan jadi dua orang yang sama (kawan aku) pada masa yang sama dan tentang hal yang lain yang buat aku malas nak sambung benda ni. Ya aku memang sedapkan hati korang je kata nak sambung and blah blah. And ya sorry again. Aku bukan nak kata aku ni cepat terasa dengan benda tu semua tapi kalau dah macam nak cari salah aku dan nak tunjuk dia tahu semuanya so ya dengan cara ni je aku tak akan sambung apatah lagi online fs lagi. Aku cepat terasa? Huhu ya aku memang cepat terasa kebelakangan ni dengan macam macam masalah yang melanda dan tak settle lagi. Okay then, puas hati? Huhu. ? Assalammualaikum

    last comment

    Reply
  55. Ala… Selalu bukak fs msti cari cite ni dulu.. Tp disbbkan adenye commentor yg tak berape nak fikir n jaga perasaan writer, tergantung sepi la nmpknye ye.. Hurmmm…

    Reply
  56. Dia puas hati agaknya ko tak sambung dah tu. Berikan tepukan untuk si bodoh tersebut. Anda berjaya buat writer hilang semangat nak hantar cerita dekat sini.????????????????

    Reply
  57. woi come on bro! kau abaikan je kata2 tu semua. now yg penting kau dh janji kau akn sambung. jgn psal lahanat sekor or beberapa ekor kau giveup. aku tdo tak tenteram dok scroll website ni tunggu cerita kau. alih2 kau ckp kau tak kan sambung. what the???

    Reply
          • Dia pon dah glamer mcm faz… nnti teriba dia oandai lah tulis tuuu aku menyirap klo x dpt baca habis ni hahahah

          • Haha..glamer dengan memikat gadis..harap² lah dia pandai tulis..kalau x Cik CN akan mengamuk..
            ** D tuju kan khas untuk Hsan..

          • dia quit terus dari hantar ape2 cerita dkt sini….okaylah nk ckp sesuatu yg ini macam lahanat sikit… psl benda ni faz ckp dia done clearkan semua part last tu yg patutnye dihantar ke admin. makanya? makanya takkanlah aku plak yg nk sambung? aku bm kelaut kot kahkahkah… tetibe rase nak mencarut… :’)

          • Kalao faz dh clearkan part last…. tinggal hantr je lah kan. Dia ada copy part. Kenapa tak paste je semula dan hantar pada fs. Kenapa nk tunggu lagi… makin ranai menanti. Makin banyak spekulasi

          • sy dah tengok kat dashboard FS ni kak, takde pun KAP3 in queu. Meaning, kita dah boleh start pujuk hati masing2 supaya REDHA & TERIMA keputusan faz walaupun i is kennot. Pengajarannya, dalam kite bergembira mengepost comment kat mana2 entry, jangan sampai menyakiti. Kadang tak sedar ayat atau kata2 yang kita guna boleh buat orang sentap, kecil hati dan sakit hati – tak semua orang mampu terima. Faz punya “hahaha” kat setiap komen dia tu pun kita tak tau apa makna sebenar – setakat nak menjaga hati ke apa, we dont know. So fellas, lets avoid judgmental comment and vulgar words demi kesejahteraan semua. #donecomment

          • Alamakk !! kesian faz. Get well soon faz. Tolonglahh sambung kan hasan. Guna je la apa apa bahasa pon. Setiap malam dah teringat ingat kesudahan cerita ni.

  58. Hg p baca komen hg taulah sapa. Ayat hg tu jaga sikit ya pun marah sangat. Aku pun marah terkilan suma ada ni. Aku baca memang dia tak kata apa yang teruk mana pun. Tapi hati orang len len.

    Reply
  59. YOU KNOW WHAT? WRITER NI SEBAB UTAMA AKU KEMBALI BACA BALIK CERITA DEKAT SINI.CERITA DIA JELAR AKU BACA. DAN SEKARANG DENGAN AKU2 SEKALI TAKDE MOOD TERUS NAK LAYAN FIKSYEN SHASHA.DAH TIADA SEBAB RASANYA AKU NAK TERUS LAYAN SINI.CHOW??

    Reply
    • sabar sis sabar. jangan keruhkan keadaan lagi. kalau sis baca setiap komen2 kat sini,sis akan tahu knp dia buat keputusan macam tu. harap2 dia berubah fikiran lah demi peminat KAP ni. 🙂 satu je yang dia perlukan skrg ni – SOKONGAN. tapi kalau sis dah takde mood, tak boleh tolong dah lah yang tu.

      Reply
        • hmm kak nasa hmm serba salah la nk ckp. sy kebetulan marathon komen2 kat sini semalam and ternampak la ada komen yang mempertikaikan kewujudan Hsan dekat sini (means faz and hsan adalah orang yg sama) and blablabla – sy tak berani nak komen lelebih sbb tak tau apa sebenarnya but i hope fazahmad is real. kalau kak nasa rajin, bacalah satu2 komen kat atas haha. tapi kalau ikutkan, sy takde masa lah nak mempertikaikan if orang tu betul2 wujud ke tak, cerita tu tipu ke tak, yang penting cerita tu ada content, knowledge, pengajaran, hikmah, sy boleh go – at least kite appreciate la effort writer yang dah susah payah curah tenaga bazir masa untuk menjamu mata readers. macam kak nasa ni haaa kan kan

          Reply
          • please terharu kak hahaha

            keadaan dah agak huru hara kat sini bila mana masing2 sibuk dengan andaian dan fakta masing2. nanti kalau sy komen lelebih kang ada yang kata sy dgn faz orang yang sama pulak hahahaha. adik tak kuat dengan kecaman. harap tuan badan tampil beri penjelasan yang sebenarnya dan sejelasnya supaya semua berhenti berspekulasi. jangan menyorok faz ahmad.

  60. Bagi aku ceqita hang ni takdak cacat kat mana pun tapi yang mencacatkan ceqita ni ialah orang yang jadi hakim tak berbayaq. Tapi, pasaipa hang perlu quit dari FS? Kennot la.

    Depa taktau apa pun, yang tau ceqita ni A-Z cuma hang dan watak watak yang terlibat termasuk si pont dengan si cong tu saja. Bukan salah hang pun kalau ceqita hang ni sama macam ceqita orang, nasib saja. Hang jangan la quit sekarang ni. Aku nak tau apa jadi dengan layla tu m**i ka hidup. Serious ah mesti ada jadi apa apa sebab tu si rashid ni nak payback.

    P/s – aku still tak boleh brain how ponti ajak maksiat, jujur betul. Ingat manusia ja desperate.

    Reply
  61. Fazz. Please ignore je mulut2 longkang tu. Dorang saje nak nyakat faz tu. Since faz dah made decision.ok paham. Tapi kalo faz da berubah hati ke ape. Pleasee update KAP3 okayh ☺. Im waiting for it. Be strong fax ???

    Reply
  62. faz hntar je la cter nye..hbiskn cter..done…..klu kt asyik pikir mulut n kata2 org..sampai sudah kt xaman..yg baik kt mik pedomen yg sebaliknye kt jadikan sempadan dr..xpndai nk nsht..tp klu kt btul..xpyh pikir psal org..Allah tahu..cuma cter faz seriussss ckp utk pedoman utk org lain nmngkin jgak iktibar..hidup ni bnyk manusia yg pelbagai ragam..rambut dl sama hitam tp dek zaman..rambut dh mcm2 warna..so ..sgt berharap Faz snggup hbiskn cter yg xhbis..sian fans Faz yg tnpa sedar wujud..dok nunggu..reen pun sama dok mnnti sambungan sbb IANYA JD XBEST selagi xtahu pnamatnya..abaikan kt2 yg xbermkana..chill..sngt2 berharap comment yg pjg ni..En Hsan ..pujuk la kwn awak tu..faz emosinya yg mudah tersentuh tu..n smga Faz turut tersentuh baca comment n sambung..PLEASEEEEEEEEE..

    Reply
  63. sorry yer susah nk comment tp bl tau FAZ xnk sambung..mmmmm sdh gak..coz xsuka sesuatu yg tnpa pnyudah..maaf sesangat tp MOHON utk sambung …terutama kpda yg setia mnnti KAP……n utk sy yg BIASA ni………………………………………

    Reply
  64. pulak dah?
    hurm tak kisah lah cerita betul ke tipu ke, biar je lah writer nak tulis apa pun.
    siapalah kita nak menidakkan hak seseorang untuk menulis. gittew
    hidup serious sangat pun tak boleh jugak

    kalau tak suka, takyah baca. simple. peaceee

    Reply
  65. Semoga hati ko terbuka utk sambung citer nie Faz..Jgn hampakan kami k…ignore je mulut2 puaka tu..lantak pi sama depa..Yg PENTING kami sokong ko …. 🙂 🙂 🙂 Im waiting for it… 😉

    Reply
  66. Aku x dpt bce cte full pn…bce komen pn jd la…mcm2 ragam..dah aku nk p goreng keropok buat standby siap2..Faz aku tgu cte ko full version!! Good luck bro!!

    Reply
  67. Faz tolong lah jangan buat saya ternanti-nanti. Tolonglah sambung cepat-cepat, saya tau awak penat. Tapi saya lagi penat tunggu kisah awak ni.

    Reply
  68. hakhakhakhaktuih……. akhirnya ‘Faz’ dah kantoi menipu.patutla kuat tacing. perempuan rupanya yang tulis cerita ni. Faz ahmad lah konon. Fatin alya ye nama kau.

    Reply
  69. Biar betul faz dah xnak smbung ?! Pliss faz jgan jadikan citer ni mcam citer bola pingpong tu ..penat aku fikir kesudahannya kang ..klau faz dh mlas nak ade kaitan ngan fs ni faz buat page n publish citer kat situ je .hehe

    Reply
  70. this is all because semua yg nak sibuk comment dekat smua story yang ada . just read and rate je lah . sibuk nak comment buat apa ? kan dah stop tgh jalan . follow fiksyenshahsa sbb kawan bgtau cerita KAP best . follow punya follow quit tgh jalan . =.=

    Reply
  71. Hi Faz. Sorry mencelah. I notice about this by the recent comments popup to this page. Btw, i didnt read KAP 3, since you said it wasn’t complete. LOL i sanggup tunggu KAP3 full version okay. DAN TAK SANGKA YOU BOLEH DECLARE TAKNAK SAMBUNG YOU PUNYA CERITA. LIKE SERIOUSLY? Wait wait, are you giving up? giving up on people yang suka jatuhkan semangat orang? Oh come on bro, people will keep talk talk talk even benda tu sampah they never quit. But then you want to quit? a big NO Faz. Please consider us, Faz. You as a writer, we all as a reader, memang we all excited for every story publish on FS. Lagi lagi cerita yang ‘to be continued’. We remember the title, the writer, the story, hari hari hadap depan FS semata mata nak tunggu cerita you all. PLEASE DONT QUIT! Finish what you started. I tak kisah you siapa (still confusing about this case)Faz ke Fatin Alya ke Hsan ke Mika ke or even Rashid sekalipun, cerita rekaan ke benar ke idgad, i terima semua genre cerita yang ada dalam FS. Yang baik kami puji, yang kurang baik kami kasi semangat and that is what we supposed to do as a reader. Again, sorry mencelah. Looks like you already have a fanatic supporter here, huh? so dont quit. Tapiiiiiiiii kalau nak quit jugak, we all terpaksa terima and respect your decision. But at least, please consider us as a reader. Sorry Faz if i too much. Huhu

    #justmytwocents #dontgiveup

    Reply
  72. faz,

    aku taktau betul ke tak komen2 bawah ni yang cakap ko dh quit but please sambung everyday aku jengah FS untuk tgok ade tak ko nya sambungan . Pedulikan apa org cakap faz . Manusia ni faz ko komen byk2 tiap2 entri pun dia mengata padahal ko tak kacau dia pun itu pun dia still mengutuk . So chill la bro .
    Bila kau ingat komen2 yg tak murni tu cepat2 lah kau igt banyak peminat ko menunggu ni .

    sincerely,
    your fans 🙂

    Reply
  73. FAZ COME ON FAZ

    KO SAMBUNG JE CERITA KAU. TAZAAAABARR DAH NI

    ABAIKAN CETAN CETAN CETAN CETANTU SEMUA

    HUHUHUHUHU

    Reply
  74. alahai .. Kenapala ade je orang yg nak sentap writer ni.. Marah macam mana sekali pun pikirla perasaan writer … Adehhh bayangkanlah korang dalam position dia .. Tak payah nak bandingkan writer Faz dengan writer yg lain. Setiap writer berbeza mah.. ?

    Reply
  75. LIKE SERIOUSLY FAZ??!!! Kenapa mesti kau nak terasa atau makan hati dengan segala kecaman. C’mon la bro.. tak kisahlah either kau ni LUNA @ FAZ @ sesiapa saja. Please consider para pembaca yg dah lama menunggu kau punya cerita. Kau nak back off dari FS ni atau nak buat apa sahaja, itu hak kau. But at least finish what u already started.. U owe everyone an explanation for KAP2 ingat Faz… Kau dah berjanji dengan hampir semua pembaca kau dari segala ceruk Malaysia ni. Tertanggung ke kau nak memikul janji kau tu nanti???

    Reply
  76. SUNGGUH KU TAK MAAAMPU MENAHAN RINDU AHH AHH

    PABILA DIRIIII KU JAUH DARI MU AHH AHH AHH

    SELESAIKAN APA YANG TELAH KAU MULAKAN. JANGAN DI BIARKAN YANG MENANTI TERBIAR HAMPA
    JANGAN MENGHILANG TANPA SEBAB
    SETORI DA SIAP KAU KOPIPES JE

    Reply
  77. eh Faz??? Kenapa ni? Kenapa sampai nak tarik diri dan tak nak publish KAP3? Semua orang duk tunggu kut part last tu.

    sebagai pembaca, Maira harap Faz submit jugak last part of KAP3.. semua orang tunggu cerita tu

    Reply
  78. ‘Dan ada yang tanya takde apa apa cubaan dari dia ke atas aku dan yang lain lain ke lepas si Rashid tu pindah keluar dari rumah sewa tu?

    Gila kau takde! Semua tu aku akan ceritakan kejap je lagi.’

    Disebabkan ayat ni, entah berapa kali aku refresh page aku sbb igt page x load habis, sebab cite mcm tergantung. Kata nak cerita? Tipah tertipu… T.T

    Reply
  79. Kalau itu keputusan Faz,kita tak boleh buat apa-apa.Mungkin dia perlukan ketenangan.Lagipun, faz belum sembuh sepenuhnya.?
    Kata-kata semangat adalah apa yang Faz perlukan sekarang.?
    Berikan Faz sedikit masa untuk tenangkan diri dan berehat.?
    Tetapi andai kata Faz sudah buat keputusan terakhir untuk tidak sambung cerita,kita kena redha.?
    Mungkin bagi semua mudah untuk saya katakan,tetapi mungkin juga ini adalah jalan yang terbaik untuk Faz dan kita semua.?

    Reply
  80. Hi Faz. Agree with Lina and Zyra. Been checking FS to see if KAP 3 is out. Actually surprised that you decided not to continue with KAP3 because of some comments about your identity. I think at this point most of your readers dont care whether you are Fatin or Faz or Luna or Hasan or Mika. We just wanna know the ending. We are all here for the writings and bukan nak cari jodoh.

    You pun tengok sendiri ramai your silent readers speak up nak you finish the story and im sure by now those people who talked about you realised that not of all of your readers are fictitious just because they put up a profile photo to comment. People will always talk , judge and rate you kat mana-mana pun but as long as you tak kacau orang sudah lar.

    Anyway, sorry for the long post. Hopefully you will reconsider your decision for the sake of your readers who have been waiting for KAP3 both here in FS and FB.

    Reply
  81. Aku selaku silent reader kat FS ni sanggup mencemar duli komen sebab hari-hari aku refresh page ni cari cerita ko Faz, aku yakin ko bukan Fatin or whatsoever sebab mmng tak logik arr ko Fatin atau Luna. Dah lama aku follow story ko mestilah aku tau. Tolonglah sambung cerita kau Faz, hari-hari aku duk tunggu ni.

    Reply
  82. Jap2..akak tertinggal ketapi ni..what hepen here.Faz, knp nk quit??? Pliss sambung.andai kata ini fiksyen semata2 akak xkesa..klau pglmn yg btul pun akak xkesa sb akak ske cara faz faz xsht akak doakn cpt2 smbuh.akak cuma nk smbungan..plisss…abiskan apa yang faz dah mulakan.Kalau ada pembuka, mesti ada penutup kan..sama jg ada siang mesti ada malam.

    Akak tau dlm ni komen2 kat cerita faz ni yang pling trending sebab dah 1k lebih.see..berapa ramai yang folo cerita faz ni. Kecian diorg..tertunggu2..ap2 pun akak setia tggu sambgn.pdulikn yang ske kritik2 tu.TOLONG CONTINUE

    PATAH HATI DAH AKAK
    ??????

    Reply
  83. Stress tunggu hari2 bukak FS pagi petang siang malam semata-mata tunggu cite ko , lantak lah orang nak cakap ape . Cepatlah habiskan cerita kau , aduhai , cerita kau best do . Please la

    Reply
  84. Patut lahh ak rasa plik si rashid ni xde roomate ke..even adam and faz satu bilik..kalau tak ada roomate pun xkan housemate dia syak perbuatan dia since adam kata rumah tu dah lama bersarang..ak tak tau lah kalau hati ak ni batu tak nak terima kenyataan. Tapi….

    Untuk Faz Ahmad ko baca ni baik2 ye..
    Ak xtau la ko ni faz atau alya, kalau ko dah rasa tak nak sambung crita ni ko tak yah lah blas semua komen tu akan siap..akan disambung semua tu bagai..tak nak smbung dah tak yah smbung bt cara tak nak smbung..ni nak tipu2 bagai. Dalam crita ko ni menunujuk ko seorang lelaki dewasa bt cara matang skit bro apa ko igt readers fs ni kanak2 raibena ko nak ckp pusing2 bagai. Kalau ko nak sentap sekali pun ak tak kesah lah setiap org ad hak masing2 ko tak nak smbung crita pun ko punya hal lahh..tapi aku tak puas hati ko dh komen nak smbung part ni tpi rupa nya tak..ke kau mmg nk attention sbnarnya?!

    Reply
  85. Fisrt comment aku bulan ni
    Alaaa.. aku tak kisah pon kau ni FAZAHMAD or ALYA. Kau WRITER, tu hobi kau. Aku pon tak kisah cerita Psiko ni fiksyen or real. perSETAN kan orang orang dengki ni, orang pon cakap CERITA EL ni rekaaan! Hahaha. Sbb nya aku ASYIK KENA KACAU ? Hahahaha! WTF beb, x nak caye sudah. Tapi aku tak layan pon Setan2 tu, sbb ramai dah org dkt FS ni aku dah tolong. Apa yang aku scan, sama dgn ustaz yang dorang cakap.Cerita kau lain, aku pon lain. SETAN yang ckp aku reka cerita tu, AKU DAH CAKAP DEKAT EN PONTIANAK TU SURUH KACAU DORANG! Hahaha! Tunggu masa je beb. SESIAPA PON JANGAN BUSUK HATI SANGAT TAU, PADAH AKIBAT NYA. HAHAHAHA

    Reply
  86. Aku simple je.
    Cerita betul atau fiksyen aku x da masalah langsung kalau jalan penceritaan dia bagus.. Kau nak menulis untuk jangka masa yg panjang kau kena jujur dgn diri kau sendiri.. Kalau benda yg kau share skrng ni benda betul kau setori la till the end.. Kalau fiksyen, kau cari la jalan nak tamatkan setori kau ni.. Kau perempuan atau lelaki bukan masalah besar sebenarnya.. Sebab kau punya setori mmg ok.. Yg jadi masalah bila kau create banyak sangat excuse to cover another previous excuse yg kau da buat.. Kau ckp setori ni da siap taip cuma tinggal copy&paste dan edit masuk wordpress.. So tunggu apa lagi? Kalau kau x de masa nk edit skali pun kau kopipes je la raw text tu.. X kesah asalkan kau bg jawapan tuk final KAP..

    Aku tau kau still monitor each komen yg orang drop kat sini.. Siapa pun kau.. Sorry ckp but Act like an adult.. U will gain nothing but at least people will stop wasting their times..

    Kau nak berkarya balik after this pun aku x kesah.. But use your own color.. X perlu untuk jadi orang lain to make your story superb..

    Tapi kalau Faz Ahmad is real.. Keep writing

    Aku bukan nak bash.. Asalamualaikum.

    Reply
  87. FAZ AHMAD

    yes Faz, siapa pun Faz tak ada siapa yang kisah sebenarnya. Cuma apa yg buat segelintir individu mempersoalkan hal ni kerana banyak sangat helah. Dan bila Faz noticed pasal ni, Faz tarik diri. Hsan menyepi, Luna menghilang. Kenapa? Kalau betul telahan segelintir individu tu salah, kenapa mesti nak ambil tindakan drastik sampai macam ni?

    Faz berjanji dengan semua orang yg KAP akan disambung dan segala persoalan akan terhurai. Plus bukan Faz je, Hsan juga berjanji bagi pihak Faz. Is it fair to us yg dah lama bersabar tunggu cerita Faz??

    Since Faz dah terlanjur memulakan, diharap Faz akan cuba menamatkan. Tak elok berjanji tapi tak dikotakan. Kesian pada readers yang masih tertunggu-tunggu final KAP.

    Maira tahu Faz baca semua komen. Dan kalaupun lepas ni Faz nak berkarya dengan nama pena Faz Ahmad atau nama siapa pun.. teruskan. Ini talent Faz yang tak semua orang ada.

    Reply
  88. Teruskan pujuk Faz Ahmad sambung cite???? entah kali ke berapa aku masuk sini gara2 nak tengok Faz Ahmad muncul ke tak ..

    Reply
  89. DIsebabkan kecaman makin hebat meh sini aku nak perjelaskan,

    Attn: Singa Utara

    1)gaya cerita Faz ahmad ni laki lah woi, gaya perempuan bercerita lain sikit, mana aku tau? sebab aku rajin membaca buku, majalah dan novel.

    2) Ko kata mika , hasan yada yada semua ni tak wujud, woi ko ingat power plant ni satu je kat malaysia?kalau orang sebut nama company aku pun, kat negeri aku ni saja dah ada 2 cawangan.

    3) kalau betul faz tu wujudkan akaun kawan-kawan utk backup diri sendiri, ko perhatikan gaya tulisan mika, faz dan hasan . Gaya tulisan depa lain-lain woi. aku pernah nampak komen hasan kat 1 cerita di FS ni. Logiknya, kalau faz wujudkan akaun hasan, mika untuk backup diri sendiri, buat apa dia nak komen kat cerita lain pulak.

    Ada akal, marilah fikir sebaiknya, jangan gunakan akal tu utk memfitnah orang lain.

    Reply
  90. Harap faz sambung cerita sampai habis. Kalau tak silap sebelum ni mase awal2 story ade reader namenye hanif kot. Dia kate kan dia kenal mika dari kwn dia nama syafiq. Siap dia tahu rashid masih kerja kt tmpt diorg

    Reply
  91. Engko ni kan # FAZ AHMAD # buat aku kecik besar kecik besar jew mata tengok cerita kau tergantung macam ni. Rase nak ku sekeh jew kepala kau ni. Kau faz kew fatin alya belayar kew aku tak kisah yang penting aku nak kau sambung cerita ni cepat sebelum aku mengamuk nanti. Ke ko sengaja post cerita tergantung macam ni?mano kawan engko tu?kalau betui yg singa utara tu ckap engko org yg sama mika,hsan(rasa dia bergula tu)luna(pensil kaler)ko terangkan kat sini selesai cara baik bro’girl aku x tau ko ni perempuan ke laki ku agak ko ni geng sajat. Kecik besa kecik besa je aku taip ni tengok nama engko ni.

    Reply
  92. Aku tau Faz masih baca komen kat sini.

    Tadi gigih aku baca komen dari KAP1 sampai KAP 3. Komen Faz sangat konsisten dari awal sampai akhir menunjukkan dia ni memang lelaki while Hasan and the geng orang yang lain2. Orang yang menipu takkan komen benda yang konsisten dan takkan boleh jawab persoalan pembaca-pembaca. Something to ponder right?

    Luna tu siapa aku tak tau, tapi si Fatin ni diwujudkan oleh Singa Utara yang kemain mengaum berdegang degang tetapi kecut nak wujudkan forum utk dedahkan siapa Fatin tu. Korang ni pun satu cepat sangat percaya cakap orang yang kononnya Faz ni perempuan. Tulisan laki dan perempuan lain lah woi

    #bekas silent reader
    #kecam singa utara

    Reply
  93. adeh…ada je yg nak jadi watak pengacau. mcm drama slot akasia betul lah. org Melayu mmg mcm ni ek?

    cerita dia best… dia ramai peminat…dia rajin layan…. komen sampai ribu2….then tetiba ada pulak org nak kata ‘ aku kenal dia ni…dia ni penipu ..psiko …etc….semua kengkawan dia tu dia sendiri yg create…..fb dia yg itu dan ini….’

    ehh, biar lah dia nak create identity lain kat fs ni…dia nak create akaun lain utk entertain peminat…kalau dia buat semua tu…effort dia mmg superb….byk kot akaun yg dia kena create….so mmg layak lah dia dpt attention…

    aku personally tak peduli pun…dia betul ke…dia tipu ke….dia create akaun banyak2 ke…yg penting aku terhibur bila masuk sini…

    tp yg menyampahnya, ada pulak watak ‘konon2 nak jelaskan perkara sebenar’……ko dengki tu dah kenapa?jealous dia dpt attention? kau pun nak jugak??sebab kau pun psiko dan attention seeker.

    kalau kau bukan attention seeker dan psiko seperti mana kau tuduh org, kau takkan pergi komen kat tempat yg org tu dah create nama dan peminat utk spoil kan peminat dia yg ramai tu…

    kau kata kau kenal dia…kau pergi personal je la tanya kenapa dia nak tipu ke hapa dlm fs….

    Dah kau pun komen kat sini dgn fake account bertujuan utk spoil kan keadaan….mmg kau lah attention seeker, pendengki, drama queen dan psiko… siap nak cabar2 bagai..

    dah org penat2 tulis story, gather peminat, kau senang2 je nak spoil kan keadaan dengan dua 3 komen yg kau bold kan tu?

    motif???

    apa motif ko nak ‘dedahkan’ apa yg kau nak dedahkan?…kalau dia perempuan dan menyamar sebagai lelaki pun…buat story line dlm komen dia..biar peminat terhibur….ada menyusahkan kau ke?..

    aku lebih benci org macam kau yg mengadu domba konon2 berlagak suci nak ‘jelaskan perkara sebenar’…
    kalau kau nak buat perkara yang benar, kau pergi dakwah sana kat Filipina, ajak org ke arah kebenaran, lagi ada faedah.

    Reply
    • Salam Wirda Wid , lain kali nak menyampuk bagi salam

      Kalau hang rasa ni drama slot akasia, then hang pon dah jadi watak dalam cerita ni.
      Kalau aku bodoh, hang lapan kali lagi bodoh.

      Aku start dedahkan penipuan dia ni selepas dia ni meroyan tak mau sambung cerita dia kat fs dah.

      Kalau aku niat nak jatuhkan dia, dari cerita kawan aku psiko 1 lagi aku dah bubuh dah dia ni.

      Tapi aku meluat dia ni berdrama macam pelaq. Hang salah send cerita sekerat, lepastu nak ugut admin suruh delete dulu baru hang nak post yang full? Hang tu siapa???

      Lepastu last2 cakap takmau sambung. Ramai yang dok tunggu lah. Aku tak kisah hang nak buat cerita fiksyen pun sebab nama page ni pun fiksyen shasha!! Tapi aku dah menyampah sangat dengan drama dia ni. Attention seekers

      Hang nak kata aku attention seekers jugak? Aku nak buat apa attention orang? Bukan orang kenai aku. Bukan boleh kenyang pon!

      Lainlah macam Fatin Alya ni, dia pandai buay marketing

      Wahai wirda wid. Hadam tu betoi2. Bebai tu simpan kat rumah. Jangan perabis quota internet tunjuk bebal kat sini.T ak usah menjilat penipu la. Nanti hang dah tak ada beza dengan penipu. Kbye.

      Reply
      • kuota internet??? hahahah….ingat aku student ke apa internet pakai prepaid??…. gigih betul nak dedahkan si faz ahmad ni ..kesian aku tgk.

        kalau kau bukan attention seeker, kau biar je la dia nak berdrama macam mana pun….
        yg kau sibuk masuk dlm drama dia jugak tu dah kenapa? komen bold bold bagai??

        kata tak mengenyangkan..tp kau buat jugak….maknanya kau pun kaki drama. sama je dengan apa yg kau tuduh org.

        so motif ko nak dedahkan just sebab meluat tgk drama faz ahmad??

        kalau kau cuma meluat, ko tak payah lah baca cerita dia…ko tak payah baca setiap komen, ( kalau ko tak baca komen, ko tak tahu pun faz suruh delete dulu entry yg ni)… kata menyampah, meluat…tapi kau gigih baca jugak semua komen… tak ke menyeksa diri tu namanya?

        kau sorg menyampah dan meluat kat faz ahmad, then kau nak ajak /hasut semua org menyampah sekali?

        kau lagi psiko kau tahu tak?

        Reply
        • Daripada korang bergaduh..ada baik nya korang baca manga..cite one punch man tu dah keluar episod baru..huhu

          Bole search d manga rock app..

          Reply
          • heheheh…..tak gaduh pun….

            dia buat drama kt komen cerita faz ahmad (kalau nak attention,buatlah cerita sendiri, layan peminat kat komen cerita sendiri, bukan cara mcm ni),

            maksudnya dia nak attention jugak la tu…
            so kita bagi lah… reply2 komen dia…

            biar dia puas hati….bagi dia seronok sikit…

            hahah

          • Owhh yekeh.. tapi serius je statement korang..hmm..
            Aku perhati juga cara dia tarik perhatian orang lain..memang dengan cara yang x baik..hmm..
            Haha.. daripada puas kan hati orang..baik puas kan hati sendiri cik wirda..hati orang susah nak d puas kan..

          • Wei RC , ape crita ni..faz xnak smbung dah ke..aku dah lame tak bukak FS nie..bukak td scroll2 nak cari sambungan kawan aku psiko kot2 dah ade..aku dah smgt bace td tibe2 trgantung pulak..bace komen2 lg aku dah pening..tlg bg penjelasan sikit bro

          • wei bob stone.. sebenarnya RC ada reply komen ko ni. Dia explain pjg lebar utk ko. Tapi, komen dia masuk SPAM . Ko pi lah baca apa yg dia explain utk ko. Kesian budak tu gigih buat sumarry utk ko. Huhu

    • Huhuhuu sabor cik wirda… Yg pasti diva AA x penah fake.. Hahaha

      cik wirda pandai main GBA tak? Aajumm teman cik syer main pokemon ni haa.. Untung2 dpt pikachu.. huhuhuu

      Reply
  94. Haaaa akk sokong je semua. SInga utara ke. sprited away ke. Ais kacang ke. Wirda ke. Dive AA muah. Dato vida. Grim ke. Sapa lagi dalam ruangan komen ni? Yg nak mendedahkan. Yg x nak didedahkan. Hahahahaha sukati korang lah. Skang cite dia. Aku tau faz baca. AKu tahu dia hadam dah cepat!! Buat sambungan…?

    status minta kecaman

    Reply
  95. Hi selamaa ni i silent reader je and as reader i TAKNAK TAHU BETUL KE TAK , FIKSYEN KE APE KE MENIPU KE BETUL KE YANG PENTING AKU SUKE CERITA NI !!! cerita tarik perhatian please la sambung hari2 masuk office bukak fiksyen shasha ni mesti cari dah ade sambungan ke belom. cerita el cerita nasa semua aku baca tnegok komen2 org kate menipu la ape la aku tak heran sebab bg aku yg penting cerita tu menarik perhatian aku and best da name pun fiksyen kan bole kate betul bole kate tidak .again aku repeat balik tak kisah cite betul ke reka ke apa yg penting cerita menarik . tolongggggg la sambung lama tggu ni . PLEASEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

    Reply
    • Aku sokong 100% pe ko ckp Bell..aku pun TAKNAK TAHU CITER NIE BETUL KE TAK , FIKSYEN KE APE KE MENIPU KE BETUL KE YANG PENTING AKU SUKE CERITA NI !!! pada dok kata itu ini begitu begini,, SILA LAH BERLALU DENGAN HORMATNYA,,,, jgnlah keruhkan keadaan….kesian weii kt kami yg tggu lama citer nie….harap ada kesinambungannya…

      Reply
    • huis terharu betul kak nasa baca. haah ada je yang kata menipu. kalua betul pun bukan diaorang tahu, kalau fiksyen pun diaorang tak tahu… yang perah otak aku, penat menaip aku. hargai sikit boleh tak… ok bell. cium pipi kanan sikit nnti akk belanja ais kacang.

      Reply
  96. takde sekarang ni apehal komen-komen lagi panjang lebor dari citer ni? ya ampun adik adik..namenye pun Fiksyen…so gasakla real or not..sistur nak tau sambungan and ending KAP ini ajerr…
    #sispening

    Reply
  97. aku pon tak kesah siapa faz ahmad ni dan tak kesah life dia sebenarnye macam mana, sebenarnya dia lelaki ke perempuan ke. (aku tak kesah!!!!) suka hati dia lah nak buat apa pon,nak jadi banyak orang ke apa ke, tu hak dia yang kau ni apa hak kau nak halang hak orang lain???!! Aku suka cara penceritaan dia mudah, jelas, menarik, menghiburkan hari-hari aku, ada unsur pengajaran yang boleh diambil. Aku tak paham betul lah dengan semua orang kat sini. Kenapa yang sampai nak besar-besarkan semua ni. Tak payah nak jadi budak-budak sangat lah. Kau baca je lah senyap-senyap. Sebabnya memang kita tak kenal pon satu sama lain,tujuan aku singah page ni nak baca cerita seram nak isi waktu terlapang aku dengan membaca. Sampai aku amik pendekatan yang mudah dengan mengatakan yang kat sini semuanya adalah rekaan seorang je. dan seorang tu adalah aku. AKU YANG TAK TAHU MENAHU PASAL APA PON TAPI DIBIARKAN TERGANTUNG SEPI.
    Sekian terima kasih.

    Reply
  98. Membebel byk sgt dah kt komen page FS skang ek..lain bebeno .dah lama tak jengah….Kak yulie pn dah susah nk nampak..merepek merapu je komen2 skang. Enjoy je ler baca ‘fiksyen’ yang dikarang penulis ni.Yg p kisah tipu ke betol ke ..dah kenape? identiti penulis pn nk kepoh.lau cter tuu best enjoy je ler..lau cter tu tak best tukar citer lain pegi baca..dah aku lak terpaksa membebel sini.annoying lak ngn trend peminat2 FS skang…ganas nau

    Reply
  99. haishhh laa..bukak sini je terus x best dapat tau si Faz ni nk quit. came on laa weh! tak kisah la si Faz ni lelaki ke pmpuan ke just finish what u’ve started! (apesal klu pmpuan pn? Sejak bila pmpuan DILARANG sent cite kt FS ni?) Rasanya kebanyakkan writers dlm ni pn bukan guna true identity dorg maybe utk menjaga nama pihak2 tertentu gitew.. so whats the problem? Yg si Singa apetah tu kemain lg kau tiba2 dtg buat drama nk ‘reveal the truth’ tu.. Klu betul pn si Faz ni pmpuan ke psiko ke biarlahh..bukan dia kasi kau mkn kari kepala ular pn kan? Lagipan kt Malaysia ni pn mmg byk dh yg menipu pasal jantina -.-‘ If cerita dia ni cuma sekadar fiksyen pn so what??
    Kau pulak Faz, as a writer kau tak blh la nk expect sume org suka kau nk comment hat suci2 je. Kau tgk sinetron tak? haa mesti ada jgk beberapa k***t peangai mcm Rika Sumantho tu. tp tak kn la sbb sorg dua tu kau terus quit tinggal hbs beribu2 org yg dok tggu cerita kau ni dari awal2 lg?? come on laaa! panjang dh aku membebel ni. Kang ada pulak yg kata aku ni Faz mmg aku sesah.

    Reply
    • Memang xsalah klau pompuan yg tulis and xgune identity yang sebenar..Yang slh bila menipu and kononnye semua tu identity sebenar.. klau dri awal dia bgitahu crita die ni fiksyen rmai je boleh trime. Kesian pembaca kene tipu (klau betulah faz ni sebenarnya fatin)..Siap duk teka lagi faz keje kat mane.faz duk kat mane..maybe ade yang duk cri fb n ig si faz and gang.

      Klau betul faz tu ialah fatin..Singa utara tak salah..Maybe dia xnak tengok kita ditipu lagi..Klau singa utara xbagi tahu mAybe smpai skrg kita percaya 100% faz tu wujud.Cuma masa n cara dia salah.cakap baik2 kan boleh.

      Kepada faz,harap dpt smbung KAP3.Kesian pembaca setia faz.Wlupun diorg tahu faz bukan faz yg sebenar diOrg tetap sokong faz.Jangan hiraukan kecaman..Rmai yg menunggu..Belum lagi dekat fb..Harap faz dpt bertolak ansur.jgan risaukan identiti sebenar faz.kita org dh boleh teriMa

      Sorry terpanjang oulak membebel.Agak2 klau karangan bm ni dpt markah penuh x?hahaha

      #marilahkitamoveondariKAP
      #banyaklagistorylain
      #buatconclusionssendirije

      Btw klau faz dh smbung tlonglah inform jgk.Hehehe

      Reply
  100. What is the happening happen here and there? Apa citer nih? Aku jaoh ketinggalan dah nih. Nak kena baca komen dari mula la nih. Panjangnya sadaqallaahuladziimm….

    Faz, sebelom ko berenti menulis, apa kata ko paste dulu ler sambungan cite KAP nih. Kang tak dapat tido lena, mandi tak basah, makan tak kenyang aku nanti dok tertanya2 what the happen what happened roundabout merry go round? Adoii!!

    Reply
  101. assalam..mgkin faz akan baca @ ntahla…cuma klu faz btul2 jujur pd fans dia kan sambung KAP3 dan sekurangnye dia komen walau skali …ksian..ramai yg mmbuka untuk mmbca ending KAP3..fiksyen @ reality xda siapa yg kisah..identiti Faz pun xda org blh pertikaikan sbb mmg xknal..knl hanye di alam maya..kjujuran ptg walau mgkin pahit tp kdg2 pahit itulah ubtanye..so klu Faz jujur dlm berkarya sekurangnye dia mmbuat pengakhiran cternye…bkn tergantung bagai xda penyudah..jujur dalam berkarya itu ptg walau ianya hnye fiksyen @ mybe ia reality…..lgpun janji yg dipegang ..untuk hbiskannye..kt manusia berpegang pd janji …sorry faz mgkin ia agak pjg tp klu faz btul2 jujur pd dr faz n kami yg secara x lngsung mnjadi peminat KAP ini..so faz akan tunaikan jnji Faz dan bukan biarkn ia mcm ni….

    Reply
  102. ape bende ni weyhhh….kenape mest tergantung…??? kenapeeee….???? ape ni fazzz…..???? sedeynye aku rase….sila sambung sefazter yang mungkin….sobsss…
    #kecewa

    Reply
  103. korang ni hampeh la. Sebelum ade isu si faz ni fatin bagai, kemain ayat sume manis-manis je, kawan la,peminat la, nak ngurat la. Dah jadi macam ni which kite pun tak pasti betul ke ape yg si singa jadian tu dok jaja, senang je korang hentam si faz kan? Benda kalau betul pun cerita ni fiksyen, watak2 dalam tu semua rekaan semata lantak die la. Nama website ni pon FIKSYENshasha weh so takyah nak pertikai sangat la cerita ni real ke tak. Aku baca cerita ni okay je. Si penulis cerita ni pun okay je dok layan komen2 korang dengan baik selama ni. Pastu nak frust2 konon faz tipu korg mnymr jd lelaki bagi harapan bagai, padahal selama ni aku dok tengok sesetengah korang yang kemain lagi menggatal . Pantang nampak ayat ‘hensem’ dalam cerita, terus menggedik. Pastu dah jadi macam ni, nak play victim bagai. Hampeh.

    Reply
  104. sayangnyee klw citer ni tergantung sepi…. kepada writer… x kisah la klw citer ni betul ke tipu skalipon… saya suke je bace… klw faz alami kawan aku psiko… saya plak sedang mengalami staff aku psiko…. apapon sambung jela walaupon fiksyen ke tipu ke ape ke….citer ngko mmg best faz…..

    Reply
  105. faz fazzzz fazzz….faziahhh..gilek ah komen sampai ribu…aku jek tak penah komen lagi….walaopon aku dah baca sepurnama yg lalu..menjelmalah dikau faz…ramai yg histeria nih…

    Reply
  106. pehhh…gigih aku khatam kan komen2 dalam nih…barulah haku tau cite sebenar…

    dey faz..i dont care who the hell you are..boboi or gegirl…no one knows you..if there is, who cares? bukan ko masuk penjara tipu duit orang ke ape..this is fiction world!

    get your ass up and send the story. kholas!

    lepas tu ko buatlah ape ko nak buat.

    #akubukanlahkipassusahmatiko
    #tapiceritakomemangboekk

    Reply
  107. Still no word from Faz huh..
    Teringat kisah legend kat forum cari dulu.. nenek kamsia ke apa.. gigih gak mokcik baca dan ikut.. mencetus fenomena jugak sbb so called based on true story and good story telling skill..
    siap buat gathering dgn readers..

    last2 hampeh juge.. kalau x silap kantoi jugak dgn reader cerita tu rekaan shj.. mokcik tertipu gitu.. but for this.. err there’s no prove yet, still ada hope.. at this point, doesn’t matter lah cerita betul ke tak.. we just love to read the stories and nak tahu jugak the last part as promised before..

    Reply
  108. Ya, sampai sekarang tggu sambungan cter ni.. Anyone yg buat research, watak Rashid sama dengan watak Salim dalam buku Megalomania. Psycopath. Penyampaian yg sgt berkesan. Harap writer teruskan usaha. Pedulikan haters. Don’t know You read or not my comment. As long as, i try my best.

    me : Silent readers.

    Reply
  109. Dear Faz Ahmad
    This is the third time akak komen kat cite ni. the 1st one thanks sbb reply, the 2nd one akak x sure sbb komen akak tenggelam dlm lautan komen2 readers lain. So akak just nak bagitau kat Faz, whoever u are, we don’t come here for who u are but what u wrote. Perdulikan semua komen2 negatif Faz, teruskan menulis. I don’t mind samada cerita ni kisah benar atau fiksyen semata2. Olahan & penceritaan yang baik dh cukup utk bawak akak into the story. that was more than enough for me. Please be strong ok, don’t give a damn dengan haters sekalian. Please come back. I miss ur story.

    Reply
  110. Jangan la hanya baca komen kami disini faz.. Kami bagaikan ikan atau kucing yang sedang meminta makanan. Habiskanlah cerita ni.. Hidup aku tak tenang pulak asyik tunggu ending cerita ni. Takda perubahan. tunaikan hajat kami semua. Sempurnakan kisah ni. #fazahmad #abangnaktegur #cepatcepatjanganlambatlambat

    Reply
    • Propa sgt! Faz tarik diri sebab ko and geng-geng merepek korang lah.. Tak habis-habis tuduh dia.. Lepastu sekarang? Nak berlakon suci pulak. WTFish…

      Reply
        • salah ke? ehh hello fake bibiaq, ko boleh tak jangan tanya aku soalan kategori bangang ni? Mestilah Faz terasa! Ko tu kalau gelak panggil geng2 hanat korang. Ko ingat dia tak terasa ke? sebab korang lah Faz dah tak sambung.

          Reply
  111. Aku start x de mood nk baca citer lain sejak aku baca citer ni tergantung..seksa jiwa..mana entah pergi mood aku..frust betol la menunggu..

    Reply
  112. Dari tahun lepas aku tunggu sambungan nii😭😭.. sampai bila harus ku menunggu.. wahai en.Faz.. kami menunggu cerita anda sudah lama wahai en.Faz.. tolonglah sambung wahai en.Faz oi..

    Reply
  113. Salam. Setelah sekian lama tak jengah page Fiksyen Shasha ni baru hari ini aku terbuka hati untuk kembali semula setelah apa yang terjadi tahun lepas. Bermula dari apa yang aku kata aku akan tarik diri aku betul maksudkannya dengan tidak berpatah balik membaca semua komen yang menghentam tentang siapa aku sebenarnya.

    Ya aku kecil hati dengan segelintir komen yang menuduh dan syak aku ni perempuan lah apalah dan itu agak membuatkan aku sedih untuk menyambung kembali penulisan aku ini. Dan terima kasih juga kepada yang tak henti henti menyokong dan memberi semangat untuk aku kembali semula menyambung pengalaman aku ini. Aku akan kembali bercerita dalam masa terdekat. Maafkan aku sebab aku tarik diri dan hanya sempat menyambung separuh jalan.

    Dan aku baru saja selesai membaca kritikan yang dah mencecah ribuan komen dan aku agak terkejut dengan capaian angka ini.Ambil separuh hari untuk aku khatam komen komen korang ni. Lol
    Bagi aku masa settlekan semua ni dan aku akan kembali sambung semula cerita aku ni k.

    Salam ramadhan ikhlas dari aku FazAhmad.

    Reply
  114. salam faz ahmad! finally awak kembali semula! peduli kata2haters kat luar tu. kitaorg kat sini dh mcm hape menunggu kemunculan awak. dan akhirnya penantian itu berbaloi! amin amin xsabar nk tunggu pengakhiran cerita ni. mesti bnyk bende berlaku kan dalam masa awk berdiam diri ni? awak semua sihat sihat belaka ke? risau bila fikir balik. apepun dh cukup bahagia awak kembali balik. jgn hilang lagi ok <3

    Reply
  115. dah korang yang nk pertikai dia jantan ke betina ke pondan ke ape tolonglah… aku mintak tolong sgt2 xpayah nak kecam sangat…… dah org tu nak sambung balik xpyh lah sibuk nak maki dia ya wahai manusia paling bagus kat fs ni……aku hampir putus asa menunggu cerita dia yg xhabis2 ni….. tlglah faham aku…..

    Reply
      • ade satu tu yg mcm bagus konon dia tau semua psl writer…. mcm dia tu duduk sbela writer tu plak aku tgk… aku tgkkan jer meluat punye pasl smpai aku nk komen citer len ad muke2 ni terus aku dh mnyampah…

        Reply
          • mesti ko penah nampak punye.. ko kan lalang.. ala dia xpemes mane pun aku nk ingatkan… yg ko sebok pehal mcm terase pulak? huhu…

          • weh, lalang tu selow lah sikit. huhu. kalau tak pemes takkanlah ko ungkit sekarang ni? sape weh? bisik lah? sapee? hm, aku kena lah sibuk. kot lah aku kenal ke? kan? tanya je pon. sapeeee?

        • gaya mcm nak aku petik nama ko je? huhuhu…… aku ckp pemes tu terus ko terperasan aku mcm nk ckp pasal ko kan?…. kahkah dah ah bajet bagus mcm sume bende dia tau….. huhu….

          Reply
          • tu lah manusia. selalu salah paham. ingat aku giler glemer ke? aku baru menapak sini tak sampai seminggu. aku tanya je pon. takkan tu pon salah? takde masa aku nk ajet ke injet2 semut ke. mana lah tahu kot aku kenal. kan? tu je ponnnnn

          • Mention la sini nama dia.. kot aku tau..
            aku pemerhati icon dan nama.. tu pun kalau aku ingat lagi la.. sbb aku pun da lama pencen..

          • alolo ayat hang ni innocentnya rasa nak cepuk je ko ni masuk lubang taik… kate baru seminggu pastu nak ajet2 kenal sape yg aku maksudkan tu? konon nk kate org lame ke cane ni? kah!

          • kadang2 kenalah belakon acah suci baik masuk surga. eh yg ko ni apahal? aku tanya je sape org tu. taknak cakap sudahlah. nak melalut apahal org lama org baru dah kenapa? pemes sgt ke ko? ko pon sama, cakap macam tahu semua benda. oklah. ko taknak cakap sudah. adios

      • Hi Faz..Faz sihat? Ingatkan dah tak nampak Maira duk seru-seru. haha.. cepat sambung KAP tau.. dah lama sangat tunggu..Maira sampai tak dan nak tolong replykan kt fb mana2 yang tanya pasal KAP tu. Sampai ada yang tanya bila Maira nak sambung KAP (sebab dorang ingat Maira yg tulis. haha)

        Reply
        • Sihat alhamdullilah. Faz ada jugak rajin baca komen kat page fs tu yg tanya pasal ni. Dan sbb tula faz buat keputusan nak tamatkan semuanya. Kalau mcm tu apa yg Maira kata thank you so much 😉

          Reply
          • Faz sambunglah cepat. Nak tahu juga kesudahan citer tu. Dah lebih 6 bulan dah since Faz decide tak nak sambung. Tapi kitorang (readers) still tunggu. Haha nampak setianya peminat KAP.

          • Assalamualaikum faz . Saya dari page seram dari twitter berminat nak ambil sambungan KAP3 dari Faz . Kalau Tak keberatan faz boleh share dengan saya dan akan di publishkan di twitter . Faz punya penulisan bukan sahaja menarik tapibanyak dengan pengajaran dan ikhtibar yang dapat kami semua ambil .kami menunggu hasil karya Faz dah nak dekat setahun . Sekiranya Faz sedia untuk ceritakan dan habis kan penantian ini sya sedia untuk publishkan di thread seram twitter . Harap dan beribu harap Faz baca dan pertimbangkan permintaan ini 27.Okt.2017 – 3.Sep.2018 . Untuk share kan kisah Faz yang terakhir Faz boleh hantar ke no . 01119965503 . Trima kasih 😄

  116. Ni semua sebab kau la Faz.. kau muncul je haru biru fs ni.. baik kau tak payah muncul la. Dah nak bawak diri sangat.. bawa la.. yang muncul balik kenapa? Baru kena kecam sikit dah sentap. Tak matang sungguh. Ni kau tolong nasihat sikit fan kau yang mulut loji najis ni.. nak bekap2 kau tak payah nak serang orang lain.. Budak2 kuat ngarut tu muncul tak kacau orang pun. Puak kau je yang over sekarang ni.

    Reply
      • aku rase puak2 dorang ni Tom.. time faz tak muncul takde pun nak kecoh.. eh aku tumpang reply komen kau ni tau!

        Reply
      • Aku perhati korang semua bergaduh sampai ada petik nama aku dah boleh buat aku hilang sabar. Dah bergaduh maki hamun apa semua lepastu nak cakap hasani ni aku kau dah kenapa pempuan? Kau tuduh2 aku punca semua ni? Motif? Yg kau pun satu Hasani tak memasal aku yg takde kena mengena terlibat sampai nama aku kena petik dengan pempuan ni tuduh aku ni kau! Beragak lah nak tuduh2 pun macam semua benda kau tahu ini sape itu sape. Aku jarang masuk kau dah tuduh aku hasani lah apebenda semua tu. Ape teruk sangat kau ni? Kau ingat aku tak perhati ke korang ni? Kalau aku muncul pun sama je agaknye kena tuduh baik aku diam je perhati korang. Sibuk nak jadi detektif xberbayar!

        Reply
    • lu matang ke? kah kah. dia punya suka la nk muncul ke nk hilang. ni ruang komen terbuka, apahal lu sakit ati sgt? lu punya ke ini FS? lu ni mesti dr puak2 B**I tu kn? lu x log in pun wa boleh cam derrrr. kah kah

      Reply
      • eh cilanatnya mulut kau ni hasani. Mulut tak melambangkan makna nama HASANI tu.. kau tau x apa makna nama kau gune tu?

        Reply
        • apahal? lu nk tunjuk pndai lak kt sini? x pyh. wa tahu lah. wa well educated punya Hasani lah. bkn mcm Hasani bodo2 sebelum ni. kah kah kah. lu sndiri pun x guna nama btul lg nk tunjuk pndai. kah kah bodooo

          Reply
          • well educated la sangat. Oh ye la.. hasan kawan si Faz ni kan engineer la kononnya. tu kau kan? alahhh ngaku je kau tu hasan kan ke senang. Lagi nak berlakon

  117. Eh Honey, Pasal dorang berapa ketul ni korang dah tuduh aku punca semua ni? Haha great! Aku muncul selalu pun dulu dah kena tuduh. Muncul kejap2 pun kena tuduh jugak. Aku dtg sebab janji aku nak habiskan cerita. Bukan jenis aku nk bergaduh maki hamun ape semua. Aku tak kacau orang. Kalau dah mulut sorang tu tak habis lagi nak mempertikaikan aku susahlah. Buat hal kau sendiri dah lah xpayah nak sibuk hal orang. Tak suka benci ke apa tak payah nak kecam aku sana sini. Baik2 semua dah okay boleh terima kau tom tak habis2 nak perli aku. Sejenis dengki ape kau ni?

    Reply
    • Ini pun kejap lagi confirm kena kecam sebab aku muncul kan? Papelah korang. Tuduh lah ape korang nak korang kan semua benda korang tahu.

      Reply
    • wa perati puak2 tu yg selalu perli lu ni Faz. wa okay je lu nk smbung ke xnk ke tu lu punya suka. wa hormat decision lu

      Reply
    • Aku perli kau? wei.. aku cakap direct je ni. Sebab selama ni aku duk membaca aman damai je.. tup2 kau muncul..budak2 ni terus serang menyerang. Siap babikan orang..mampuskan orang..semua tu pasal nak bekap kau. Kau tak muncul berbulan-bulan takde pula nak bergaduh. Aku tak sokong mana2. Geng ngarut tu mungkin ade silap dengan kau, tapi sekarang ni dorang tak usik kau pun. Plus aku baca komen dorang meraikan kedatangan kau lagi. Sebagai penulis yang diminati kau sepatutnya bersuara untuk nasihatkan peminat kau yang saja nak mengapikan orang lain. So tak salahkan kalau aku cakap kau punca dorang bergaduh.

      Reply
    • ewah. sedap mulut ko berkata2? apahal lak nak sabit nama aku? tu geng ko si HASANI tu, pegi nasihat sikit, mulut dah serupa apa dah aku tengok. kecam2 aku dgn ko pon, at least tak macam geng ko. puih. Buang masa jelah layan puak korang ni. Lepas ko masuk, semua hilang, APAKAH?

      Reply
      • Eh tom bukan kau ke yang mulakan benda ni? Aku buat2 tak nampak kau perli2 aku kat komen lain sebelum ni sebab aku dah malas nak layan pendengki mcm kau ni. Benda dah lepas dah lah semua orang pun dah boleh terima kau ni sorang yg tak habis2 nak perli aku dah kenapa?

        Reply
      • Asal kau nak still dengan pendirian kau nak cakap hasani ni aku lah? Suka kau lah pempuan yang aku penting yang aku Hasani ni bukan aku.Hasani kau ni pulak tak pasal2 aku jugak yang kena! Kau nampak kan sebab ape? Tanya diri kau aku xperlu backup kalau perangai dgn mulut kau mcm ni. Aku xsuka nak bergaduh dekat sini pasal jenis mcm korang ni lah buat aku kena kecam balik!

        Reply
          • satu Fiksyen Shasha menyampah dgn lu wahai Hasani anjing. lu bwk kurap n virus tahu? lu muncul habis bgaduh balik. lu pun sama 2×5 dgn puak2 b**i tu. b**i dgn anjing mmg sama2 naik. kah kah. so wa akn tmbhkn kebencian org pd lu anjing. enjoyyyyy.

        • Untuk pengetahuan Faz.. Maira, singkong dengan cikbam memang kena hadap kecaman dari hasani ni.. Siap diorang boleh panggil orang iblis lagi. Kami komen pasal cerita pun kami kena. Faz datang bagitahu nak sambung smeula KAP..kami happy. Tapi diorang ni yang tak pernah berhenti kecam kami. Ni sampai ke tahap Faz pula yang kena balik. Sorry Faz, if sebab kami, Faz kena dengan diorang ni.

          Reply
          • hasani… aku tak perlu nak buat ayat kesian bagai untuk faz reply komen aku. Apa yang aku cakap fakta. Kau yang duk serang aku, singkong.. mana ada kitorang..situ kau menyemak. kau yang mulakan dulu..

          • Tolonglah hasani kau kalau nak backup aku ke apa jangan sampai mencetuskan pergaduhan antara aku dan kawan2 aku kat sini. Kau punya backup tu orang sampai salah anggap yang kau tu aku. Kau faham tak sekarang ni? Sampai orang yg xpernah muncul pun datang serang aku cakap aku semak tak payah sambung lah apelah. Aku malas nak carut aku hormat bulan puasa ni dah kalau nasihat makian pun kau xboleh terima susahlah dan kalau kau masih kat sini kononnya nak backup aku pun orang akan masih ingat yang KAU tu AKu. Bukan aku nak kisah sgt pasal orang anggap kau ni aku ke apa sebab aku pun dah biasa bila orang lain backup aku dituduhnya org tu kononnya aku hahaha lawak sangat kan tapi cara kau ni dah terlalu melampau sampai maki carut bukan2 kat kawan2 aku walaupun ada segelintir tak anggap aku ni sebagai kawan dorang still pertikaikan aku ni sape. Kau dah terlalu melampau sekarang hasani sampaikan Hsan kawan aku yg xde kena mengena tu pun kena petik nama dia padehal dia pun xtahu apa yg berlaku kat sini. Dah lah weh aku dah lah malas lantak lah orang nak percaya aku ke x tapi satu je aku minta tolonglah jgn buat huru hara kat sini. Hormat sikit bulan puasa ni. Aku xmelebih yg kau melebih kenapa? Dah sah2 orang akan anggap kau tu aku in fact aku xtau kau ni sape pun.

          • Its okay maira. Faz xsalahkan korang pun hasani ni yg melebih. Korang takde kena mengena langsung pasal ni. Im so sorry sebab kan faz korang kena maki.

          • Jangan kecam pulak tengok comment keluar gambar avatar tu sebab tersubmit comment even email tak lengkap lagi pun.

          • tak apalah Faz.. Faz sambung jelah kap tu. sebab selain dari mereka2 ni. kami still tunggu kesudahan KAP. Sokay Faz, kami selalu sokong Faz. kami pun dah lama tak muncul dekat sini, kebetulan hari faz muncul kami tengah rajin nak drop komen pada cerita2 yang ada. tetibe je diorang (hasani & the geng) datang menyerang. Kami diam, makin menjadi. maira maafkan dorang yang siap panggil kami dengan bermacam gelaran.

          • Yup marah sebab dorang yg kebetulan ada masa faz muncul ni buat khabar angin ni nampak semua macam salahnya dari faz. Kalau dorang ni xmemekak takdenya jadi macam ni sampai yang lain pun dah naik menyampah dengan faz. Entah tapi mmg xboleh terima nak backup punya pasal pun sampai nak maki korang yg takde mengena langsung. Itu mmg nmpk mcm tak matang langsung. Sampai korang kena maki pasal faz mana faz boleh diam.

          • harapnya lepas ni ‘dia’ tu kurang sikitlah perangai budak tak sekolah tu. bukan apa Faz, nama Faz buruk, nama kami pun buruk. Sana sini duk mengecam orang. Nak cakap budak, besar tagun dah rasanya. Tapi entahlah. Seronok agaknya ‘dia’ buat macam tu. Saja nak buat Faz tak suka kami (maybe).

  118. Benda kecik nak buat besar.. masing2 tau salah apa yg korang da buat..
    kau (Hasani & da gang)kalau tak kacau orang dengan komen “Puaka” kau.. orang lain pun takkan kacau kau..
    Betul ruang komen bebas untuk kau isi.. tapi jaga la juga bahasa kau.. Aku datang balik ke FS untuk baca cerita dan drop komen mcm biasa.. bukan datang untuk melayan carut bodoh sama yang kau reply di setiap komen aku dan kawan2 aku..

    life simple.. kau x suka kau blah.. kalau kau tunjuk sekalipun yg kau x suka aku.. x de effect pun carut kau tu kat real life aku..

    **Infact kau buat mcm ni.. keliling FS, reply komen dengan bahasa yang aku state as low mentality tu.. buat orang salahkan sang penulis..

    Reply
    • Well said bro. Aku macam dah dapat terima semua ni jadi sebab aku datang kalau aku xdatang sini takdenya korang kena maki dengan hasani tu. Aku minta maaf sangat2 kat korang pasal aku korang kena bertubi2 makian sebab dia over sangat nak backup aku even kau pun tahu kan aku dah cukup2 kena tuduhan yang tak berakal langsung yg mengatakan tu aku hahaha. Whatever lah. Geng korang tak sorang dua je macam puaka yang lain aku sangat okay. Sebab tu aku malas nak melayan dan kerap muncul dah kalau sampai dia maki korang yang tak mulakan semua ni memang aku panaslah. Tak pasal2 je

      Reply
      • Abaikan je la mereka..yg penting tamat kn kap cepat2..kalo dorg xnak baca tp kt lua ramai lg yg tunggu & nk baca kap..kipidap faz..

        Reply
      • sokay Faz, kami okay je. Hahaha dia melampau ada masanya kami membalas juga. Tapi Maira harap Faz sambung kap tu. lama dah tunggu, penat je maira tolong reply dekat fb sebelum2 ni kalau faz x sambung hihihi.

        Reply
  119. Haa faz. Kau datang nak habiskan cerita aje kan. Tapi aku tengok kau banyak komen aje, tak hantar pun cerita kau. Berbulan-bulan hilang takkan tak siap lagi?

    Reply
  120. kejap lagii hasanii tu hilang mesti abg faz kena kecam. yelaa kan dia “orang yg sama”. Kalau org yg samaa xbolee main fs padaa masa yg samaa kee ehh🤔 tadi hasanii commentt faz commentt pun kena kecamm. Adudu sis tak pahamm ape yg berlakuu niee😭😭 bertabahlah bang faz!!

    Reply
  121. ya Allah korang apa yang jadi ni?.

    kenapa bulan mulia macam ni sampai mencarut sesama sendiri? aku excited bila tgk ramai yg komen dekat KAP3 ni kot faz dah kembali. sangkaan aku tu betol tapi tak sangka seteruk ni bila dia dtg balik.

    aku xrasa faz salah. pengikut dia yg over nak bekap dia. sampai benda ni nampak mcm dia di antara satu pengikut dia tu. ko dgn cerita ko mmg betul2 berhantu faz.

    kalau ko pemes satu melesia ni mmg habis haters kau kene kecam dgn pengikut fanatik ko ni. tak salah nk bekap writer tp cara tu tak betul.

    see faz yang kene kecam balik. niat dia baik nk bg tahu dia nak sambubg balik, tp dri ap yg aku pehati haters yg xberenti nk kecam tuduh faz, buat pengikut dia menyampah.

    betul sgt faz ckp tu xsuke xpyg nk amek tahu pasal dia atau cerita dia. org mcm tu lah punca pergaduhan ni. faz muncul dan tentunye pengikut dia pun excited dia dtg balik.

    kalo lah hasani tu bkn faz korg yg tuduh2 faz hasani tu xrasa bersalah ke? org tu diam salah, xdiam pun salah. aku yg serba serbi salah tgk korg wei.

    xpyh nak besarkan lg bende ni aku nk faz sambung je. tuu je. faz harap ko bertabahlah weh dgn dorang ni. aku bukan nak bekap ko ke ye. aku cume xsuke care sesetengqh dri dorang ni yg over sgt.

    Reply
    • Alan.. aku sokong komen kau ni.

      Tapi itulah, ayat kau ni aku rasa macam kurang sesuai “mmg habis haters kau kene kecam dgn pengikut fanatik ko ni.” sebabnya, antara yang dimaki hamun tu bukanlah haters. Plus kami antara orang2 yang sambut kemunculan kembali Faz. Tapi kami yang dimaki hamun. Itu permasalahan utama sehinggakan orang lain turut sama bersuara.

      Sebabnya, dah tak sanggup nak baca komen dengan segala cacian. Bukan di post story ni saja, di story2 lain juga dapat tempiasnya. Sedangkan kami sekadar membaca dan tinggalkan komen berkenaan karya tersebut.

      Reply
      • itu satu cik maira. yg konon dok bekap ni lah yg buat gaduh dalam ni. tp tade sebab utama bende ni jd takkan berlaku lah benda ni sume kan?

        amek contoh ni, maksud haters tu merujuk kepada pengecam yg mengecam si faz. org2 yg kecam faz ni la aku rase punca semuanye.

        sampai pengikut fanatik faz xboleh terima and maki korang yg xbuat hal langsung. aku Xbetul2 ap sesape. aku cume ckp ape yg aku nampak berlaku dlm ni.

        Reply
      • ko ni lah yg tak habis nak kecam faz kan? Org tu bt xtahu tapi ko yg melebih. ko yg mulekan dulu semua ni. geng ko pulak yg kena maki dgn si bebal hasani sbb berkawan dgn ko. tu komen aku tu untuk ko lah tu. sila hadam baik2 ye

        Reply
          • aku bace balik weh dari awl faz dtg, aku tgk nick tom ni yg beria kecam faz. xde pulak aku tgk org len kecam faz selain dia. dh jd mcm ni baru lah due tiga muncul salahkan faz. dri care aku tgk tom ni mcm bijak pandai tahu semua yg jadi kat fs selame ni. eh?🤣🤣 then acah budak baru nk up kat sini🤣🤣🤣🤣🤣

          • hahaha pening aku dengan hal hari ni. mungkin tom ni pengikut setia isu KAP ni kut. entahlah, tapi aku tak kenal dia ni.

        • Geng? Excuse me?? Geng apa? Geng mengaji ke apani? Sorry skit, aku takkenal saper dorang.. Ehh, dahlah, aku saja je. Tak sangka pulak jadi macam ni. Isi masa lapang. 🤭. Lagipon bukan aku sorang je kecam dia.

          Reply
    • Panjang betoi!! Bagi summary sikit Alan Walker?? Siapa salah siapa betul ni?? Aku konpius. Nak baca banyak sangat plak.

      Reply
  122. Baguslah. Bagus faz pun aku yakin dia tak akan sambung. Kalau sambung baguslah. Sekian terima kasih kepada pengecam semua. Dah dah faz kau tak perlu nak balas komen semua ni. Kalau kau sambung pun kau akan kena balik. Sama je weh.

    Reply
  123. dah habis ke korang gaduh?? taknak sambung hari ni ke?? tak baik gaduh2 tau.. hari ni 7 Ramadhan. Jadi, ada 22 hari lagi nak raya. huhu

    Reply
  124. en.faz.. its ok klu ada yg xsuka pasal penulisan ko.. ramai pembaca yg tgu sambungan cerita ko faz.. termasuk la aku.. walapun dh setahun asenya tergantung.. n aku harap ko selamat n sehat hendaknya.. plzz smbung ASAP.. tq

    Reply
  125. Came across psl cite ni kt ig ade account screenshot twitter thread. Pstu tgantung dkt part1 je sy sgup dnld app ni ok. Ttbe dtg tgk tgntung jgk. And found out sbbnye adalah commenter. Mintak admin fiksyen shasha tlg buang ruangan komen. Kalau dorg nk komen kt fb blh. Lgpun fb kurg fake acc. Teringin nk jmp org org yg berani betul komen dlm ni. Nk tgk dpn dpn mcmane keberanian tu. Kalau tksuke tkpyh tgk. Kesian dkt reader yg nk bace sambil habis ni. To writer, pls end this story.

    Reply
  126. to writer..pls end this story soon.
    apa kaitan rashid dgn layla? adakah mereka siblings? smpi sanggup nk menyantau ni..tak sabar nk tau apa ending dia ni..berjaya ke adam ubat kan diri dia sndr..mika..faz..dan apa jadi pada rashid lps tu?

    Reply
  127. Hahahaha.. kepada yg baru baca benda ni.. di maklumkan bahawa dah nak dekat setahun cerita ni tak di update.. aku dah lama gila tunggu ending cerita ni.. last2 fade up😂

    Reply
    • hhaha …samala..dulu tiap ii hari usha FS cuma utk tengok KAP3 dah update ke belum…tapi, hari demi hari masih x update…at last give up n dah lama x visit page ni smenjak ramai writer ii otai FS menghilang..btw, latest update, Faz Ahmad ada bagitahu kat twitter yg dia akan release sambungan KAP ni tak lama lagi

      Reply
  128. Hi Faz Ahmad, really frustrated, cerita awak ni best n i really do enjoy reading ur story tapi knp part 3 cerita tergantung….sy nk taw ape kesudahan cerita ini, pls assist to continue write back…

    Reply
  129. Faz masih nernafas x .. knp lpas baca cerita trgantung ni ,ai trus terpikir yg Rashid buat something kat depa .. ahahhaha .. terpengaruh laa ..adoiiii

    Reply
  130. Ade berlaku sesuatu kat fazahmad ke?? Orang macam die story ni boleh buat macam2 sampai m**i. … Harap tak ada pape lah kat fazahmad

    Reply
  131. It’s been awhile faz! Please make a comeback! Abaikan haters! Rindunya nak terjebak dekat sini dari pagi mmbawa ke malam singgah sini semata2 nak baca semua komen dkt cerita ni. Dgn faz yg rajin melayan setiap komen kat sini. Argh rindunya dulu2. Please Perasan komen aku ni!

    Reply
  132. Ya ampun sedihnya mcm mna sis nk teruskn kehidupan ni..baru baca part 1 2 3 mlm ni..rupanya tergantung..

    Halamak cmni rasanya digantung X bertali..huwaaa cmna nk keje esok mesti teringat-ingat

    Reply
  133. FAZAHMAD, DAH SETAHUN SAYA MENUNGGU. SAYA NAK TAHU ENDING DIA. APA JADI DENGAN RASYID SI PSIKO, MIKA SI SADO, ADAM SI USTAZ DAN LAIN2. PLEASE CONTINUE……………….

    I BEG U..

    BTW, SAYA MCM TERTARIK DENGAN ADAM. OK BYE

    Reply
  134. Nampaknya comments2 lagi panjang dari cerita ni.. wah tak sangka byk bakat terpendam rakyat kita (kipidap)
    Dak lani saya nk tau ja Encik Hassan and Encik Faz Ahman, bila dah post full story please make it viral trust me I’m waiting for this story for ages! I can’t live a normal life with those question marks with no ending.. please make it ASAP, En.Hassan tlnglah En. Faz Ahmad siapkan cerita niii pleaseee Encik…. tolong menolong kan amalan mulia 😂💪🏻

    Reply
  135. weiiihh laaa.. aku baru terjebak sini.. binge reading dari part 1.. mula2 berkobar2 ja baca sbb mmg jenis suka bca benda bersiri yg start bertahun lepas dgn harapan smua story stel n aku xpayah kena tunggu2 nih… sekali bleh pulak cerita tergantung…??? huwaaaa kecewanyaaa…. adakah aku dh kene game dgn janji2 manis lelaki ..? bleh tahan kejam jgk dunia akhir zaman ni ya

    Reply
  136. harap faz ahmad sudi continue story ni sampai hbes smpena hari baek bulan baek tahun baek ni.. 2019 dh weii.. #sayaFanUstadAdam yeay!

    Reply
  137. Faz oiiii awat hg seksa kami lagu ni 😭 ai punyalah syok baru nak p amik keropok nak makan sambil layan cita ni part 3 punya…Sambunglah lekaihhhh 💔

    Reply
  138. sedihhhhhhhnyaaaaaaaaaaaa…………….ingtkan lama tak bukak dah ad smbungan cerita dia…tpi still sma jerrrr… pleaseeee !!!!!!!!! cepat3 la smbung balik cerita nih sya dh xsbar dh nk thu pngakhiran dia cmna …. pleaseeeee fazzzzzzz…..

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.