Hai, assalamualaikum! Ira lagi? Thankyou admin kalau admin approve story ketiga ni. Ok, taknak intro panjang. Mari kita mulakan.
Kisahnya, lepas aku diploma, aku terus dapat kerja kat satu klinik swasta kat Kuantan jugak. Klinik 24jam. Klinik ape biarlah rahsia. Memandangkan memang sejak azali lagi klinik tu memang guna sorang je juru x-ray, so aku takde partner xray nak bergilir la. Kira macam aku yang kena on call, even hari aku offday pun kadang² ada panggilan oncall.
Aku wajib duduk hostel, boleh balik time offday je. Tu pun jarang la kalau balik takde call dari klinik. Kadang² marah jugak kenapa tak terus pergi hospital je kalau nak xray weekend ni. Aku kerja situ banyak merungut je sebenarnya.
Satu hari, aku dah habis kerja pukul 6. So aku naik hostel la nak rehat. Alhamdulillah sampai masa nak tidur tu takde panggilan lagi, so aku anggap takkan ada sampai pagi esok la. Tengah tidur tu, ada orang call. I mean klinik yang call. Ada case xray skull urgent. Aku tengok jam dalam pukul 2.25 pagi. Aku pun dengan baju tidur, sarung sweater dengan tudung then turun bilik xray which is bawah hostel je. Klinik bawah sekali. Bangunan kedai tu ada 4 tingkat.
Klinik ni masuk nama patient terus kat komputer je, maknanya aku tak turun kat klinik la, takkan ambik form bagai. Aku terus ke bilik x-ray. Aku tengok patient dah ada tunggu kat situ. Aku pun suruh dia tunggu jap, nak setup semua switch on machine xray semua.
Bila aku nak pusing² tu, aku pandang la jugak patient tu, sambil mintak maaf jugak sebab suruh dia tunggu. Muka dia mcm takde expression tau. Macam blur je. Tapi kepala tu nampak la darah² sebab apa pun tak tahu. Aku tanya dia diam seribu bahasa je. Then aku suruh dia duduk atas kerusi menghadap kaset tu (kira membelakangi aku). Still berjaga² sebab yelah, darah banyak.
Then dah settle x-ray, aku suruh dia tunggu kat bawah, which is kat klinik tu then aku akan hantar terus kat doctor untuk doctor tengok. Tapi, bila aku turun je kat tangga staff tu, staff² kaunter tu tengah tidur. (Staff dibenarkan tidur kalau tak ada patient & patient nak masuk kena tekan loceng dari luar dulu).
Aku turun je, tengok kat kerusi menunggu tu takde orang, cari kat tandas pun takde, doctor pun tengah tidur² ayam maybe sebab lampu bilik dia dimalapkan. So aku naik balik & letak envelope xray tu atas meja. Esok pagi jela aku tunjuk la kat doctor.
Esoknya, lepas punchcard, aku cakap kat doctor pasal patient yang aku dapat tu, aku tanya kenapa dengan patient tu apa semua. Doctor pelik sebab semalam takde pun request xray. Skull pulak tu. Ada patient datang pun takde yang d4rah² bagai. Staff pun cakap takde call aku malam tadi. Means memang takde kes xray untuk aku. Aku macam nak buktikan kat diorang, aku naik nak ambik envelope xray tu tapi kat envelope tu kosong! Takde nama apa semua yang aku dah tulis malam tu! Aku check sistem memang takde xray yang aku buat pukul 2 – 3 macam tu. Dalam buku record xray panel & bukan panel pun takde!
Then staff² cakap aku mengigau. Tapi aku tunjuk bukti call dari klinik kat fon, aku tunjuk call history. Then diorang diam. Doctor pun cakap takpe, biarkan je. As long as dia tak buat teruk. Then aku buat kerja macam biasa, nak pergi tandas kat dengan bilik xray tu. Aku tengok ada darah atas lantai tandas tu. Tapi darah tu macam darah lama, hitam pekat macam tu. Aku tanya aunty cleaner, kenapa ada darah? Aunty tu cakap, tadi tak ada pun masa dia cuci.
Aku turun bawah, mintak tengok cctv dan memang dalam cctv tu aku tengah buat xray tapi aku sorang! Memang takda orang dalam bilik tu. Nampaklah aku duk senyum, adjust ‘orang’ kat kaset xray, dah siap tu aku bercakap seorang!
Ha, sudah! Sahlah kena kacau lagi. Tapi Alhamdulillah, dia cuma menyamar jadi patient je. Macam kat HRPB dulu menyamar jadi juruxray haha. Mohon jangan menjelma jadi benda lain dah la. Sis tak kuat walaupun hati kental. Ok tak, gurau je.
Setahun je kerja situ, then alhamdulillah dapat sambung degree dalam bidang yang sama.
Sekian cerita dari aku kali ni. Mohon maaf sepuluh jari andai tak seram 😀 InsyaAllah ada masa aku post lagi. Assalamualaikum & bye!!
Kongsi kisah anda: fiksyenshasha.com/submit
Seram weiii …meremang aku baca nih ..
Wei. takut. ?????
seram
Walaupun tak berape seram. Tapi baca meremang pulak! Lagi2 tengok luar BULAN merah besar kot! Malam Jumaat?
EL, next story plis..
Ngn kak ponti mmg da stop mcm tu je ke? Xdak cntct balik??
Haha. Sabar la. Seminggu satu cite je. Kalau banyak2 nanti orang bosan. ?
hantu ada ke malam jumaat?
Drng semua bz kumpul kat sejid dorng kot.. Haha
???
I is loike u
kat rumah kau la tu. Hahaha
HANTU SUKA MALAM JUMAAT.
publish lah cepat cite ko. sebenarnya aku #kipassusahmati ko. Cerita2 ko, aku baca. Tapi aku tak pernah komen. (jarang) ke tak penah ada?
OMG OMG OMG ??? i is loike u too EL ???
Amboi! Gatal. Haha
Tamaknya tiara semua nk rembat..haha
kahkahkahkahkah
Xseram kau kate dikk..silap2 akak bole kena pulmonary stenosis terus klau akak yg kena.paling koman pun parkinson.nauzubillah..mintak djauhkan?
Memang jiwa2 kental korang2 yang jadi MA ..doc..jururawat..juru xray semua.akak tabik springg! Sb jiwa akak halus sgt..xsekental korang..huhu..best! Seram
Serius..!!!
Gilor seram woooo…
Yg lg seram bile review blk cctv tu nmpk semua yg ko buat pagi tu dan ko sensorg…
Peerrggghhhh…
Akk yg cuak dik…
Seb bek dlu duty malam-pagi akk x pnh dpt patient misteri cmtu…
seram le tuuu
Cerite drpd FS ni…so far…sumenye bagus and meremang bulu roma….
wpun hantu menyamar jadik manusia tp aku still rasa keseraman nye..
nasib baik die x tunjuk muka sebenar..
aku bg 7.7/10 la..hahaha
Aku bagi 2.3 je la..so tambah ngan cikbambam punya point da dpt perfect 10.
nampak sgt cikbambam dgn singkong ni saling melengkapi..
kahkahkah..
hasil tambah 10/10..yeayyy..!!
macam mana tu rupa sebenar dia?
Jin 90% sama dengan Manusia ?
kan dikk akak rasa beza jin gn manusia ni based on jirim n jisim je kan.. ke hauk pemikiran akak ni..
seram. lagi seram bila duduk sorang-sorang pastu teringat balik kejadian tu. maigad i kennot brain diz
Story engko mana?
masih menanti approval dari admin. baru lepas kemalangan ni, dalam proses nak pulih. tu yang lambat sikit sambung. huhuhu
Im waiting ??????
Get well soon
thank you ?
get well soon
thank you ?
Get well soon
thank you ?
fast recovery hokey
Superb story telling.. Seram dia sampai ke hati.. Kipidap writer
Sayang ku ???
Allahuakbar…
mcm psiko pulak ko ni. huhu. tetiba aku yg takde kaitan ni seram
Love is universe ok. Tiara cannot berhenti dari cintai singkong ???
I love my eyes when look into them,
I love my name when u say it,
I love my heart when u touch it,
I love my life when u are in it.
Diam lah! Tiara cuma nak singkong dan EL
Sukahati engko la nak sape pun.
cinta kau surang je universe dan pelik sobab ea kau kunyit . yoko namo kau tiara . ni sapo lak tetibo jadi dudo perawan ni . buek malu kaum dudo yo tapi dalam plastik laie .
Wow..seram dari cite seram..
Jangan kacau la.?
???????????????????????????
X kacau lah..cuma takut nanti ada pula chapter baru yg btajuk kawan aku psycho 4 edisi sampingan..
yela kau lagi seram
hahaha..amboi marah..
oii tiara..nape ade EL?
sume ko nak sebat..hahaha
jangan sebat #FazAhmad and the geng sudahlahhhh~ hahahahaha boleh suruh Adam rukyahkan terus kot 😀
lepas adam rukyah kan si tiara ni insha Allah die akn okey..
hahahaha
Hahahaaa..abisla kauu singkong..ad pminat psiko cmni..masakk
haha nanti dia penat dia diam la tu.. lagipun dia suka semua orang kot dlm FS ni haha
erm..sakit pulak ati kite ni..
sabar cikbambam. apa yg ko nmpak ni tak semestinya betol
??????????
hahaha..psiko betul si tiara ni..
Maybe dia saja je nak sakitkan hati cikbambam kot :p bertabahlah ye ~
sedang tabah kan hati ni..
nasib baik abang singkong hati nye kuat..
tak cpt tergoda dgn ayat manis tiara..hahaha
#dahmacamdramapulak
Drama akasia nia cikbambam haha
fuhh seram laa.. tapi masa awak xray tu, takde perasaan aneh ke? that ‘patient’ takde cakap ape2 ke? hee seram laa 😀 nasib baik ada bukti history call and cctv, kalau tak.. mungkin awak percaya yg awak sedang mengigau / cuma mimpi heee
Tak seram sebab tak tahu. Cuba kalau time2 tu jugak tahu benda tu hantu. Confirm ketar lutut.
ehh. kalau aku seram duda. pagi2 mcm tu. patient pulak blur2 ayam. dengan darah lagi. serammm!
Yelah kan.. seram sungguh, dengan darah bagai~ nasib baik tak menjelma dengan kepala tertanggal ke apa… taknak bayangkan~
betol. uiiishh. tak leh bayang. mau pengsan. hahahaha.
Nice story..?
yes betul, nice and seram~ 😀
Tp ada lagi yg lbih seram..komen psycho d atas tu…?
your mean tiara? hahaha
X mau mention…tau jg kan..?
marah dia nanti. lol ngan awak skali nanti dia nak kebas, bro singkong and EL dah kena dah. psycho 😀 seram
Haha..x mungkin lah..cinta nya kan hanya tuk singkong je..?
kalau cintanya hanya buat bro singkong,taklah dia letak nama EL sekali kat nickname dia. haha mana tahu lepas ni dia letak sekali nama awak 😀 kekeke its funny
Nauzubillahi min Zalik..?
Mana nama awak? Takut sangat Tiara letak nama awak ya! Hahaha 😀
Saje hilang kan..? x de kena mngena ngan dia..?
hahaha takkanlah terus hilangkan nama awak tu kalau tak takut dgn tiara hahaha 😀
serammm.. benda tu nak try xray gak lh tu
wah ramainye yg tepek gambaa kat sini..
??
cari jodoh. mana tahu, tahu depan berjumpa atas pelamin.
??????
Silap² jumpa “hantu” dlm komen..??
???? mintak simpang wei
email salah satu huruf je, terus tukar gambar. ? betol
Lol..??
???? mintak simpang wei
oiii jangan la dpt yg mcm itu.. punah hidup haha
ahahhahahaha ???
Masalah sekarang ni, acane nak tempek gambar? Cuba engko bagi step by step kat aku.
Just guna email kat gravatar.com tu..pastu upload pic..?
Hi Ira. Cerita simple je tapi serammsssss. Tak rasa seram sejuk ke masa tu? I mean rasa lain macam ke kan? Sebab Ira dok tanya dia buat tak tahu je kan? Hahaha kelakar kan benda ni sampai bab menyamar pun dia boleh jadi.
Engko bole buat adegan kelakar lagi faz?
Amende yang kelakar?
eii cam haram ni ekau guno namo den . walaupon half yo dio boleh mencomarkan image den . kau tuka namo kau hanet .!
Aduih.. Boleh tahan jugak meremang dia… Mata ni melilau aje.. Hahaha
Tp kat HRPB mmg banyak sangat la dgr story seram…
Pernah skali nampak sorg pakcik tua kat roundabout (btol ke x eja ni) nak ke HRPB, bila tgk balik da hilang.. Dah ler time tu tgh demam.. Ape la nasib…
Mesti meremang bila memikionye balik.. Merinding bulu roma.. Haha.. Awesome story!short simple and nice. Empat bintang!
eh meiyo? nama betul mariam ke?
hehee, saya ada kawan nama sama 🙂
Cantiknya nama kawan awak tu.. Tapi tak sama dengan saya namanya.. Hihihi
First n second story ira tajuk apa?
haah aku nak gak tau.. sebab dia kata ni dah yg ke3..
http://fiksyenshasha.com/kisah-praktikal-di-hospital-di-perak/
http://fiksyenshasha.com/penumpang-misteri-2/
Nsb die sruh x-ray je…kalau die tnjuk muka sebenarnye mau ketar lutut dibuatnye hiks
Da mati baru nk buat xray huhuhu *gelak keseraman
nice story beb…
“Muka dia mcm takde expression tau. Macam blur je” <—— nsib la muka tu mcm blur je kan.klau muka yg mnakutkan..hehehe..lariiiiii
yg lgi seram bila nmpak banyak nye rebutkan c sikong & keju tu.hahahaha
mybe penangan #lotsofmix
haha aku lagi seram baca komen kau shark dudu..sbb sebenarnye x de pun yg rebut aku.. haha
**lotsofmixsangat
hahahahah… tu ha, tiara nak sikong. tiara pn nak c El
hahaha… smua tiara nak… habis baby shark nak sape?? hahahaha…
baby shark nak mika je lah… :-p
#menanticeritaFazAhmad
Faz baby shark dududu taknak ke? Kenapa mesti mika T.T
baby shark nak “nama” mika je
tp hati baby shark nak faz
cia cia cia..
hahahah
itu bukan dia rebut aku..dia tamak tu.. haha
mika mcm geng sajat da book.. FazAhmad tengah drop komen tu..
cer shark dudu g sound sikit biar cepat sikit siap setori dia..
Hati nak faz pun dah buat faz gembira bukan kepalang. Mika geng sajat dah rembat dulu takde siapa boleh caras dia. Weh next story aku tak dapat siap dengan cepatlah aku kena interview si Adam dan nak siasat siket psl background si rashid tu.Apa yg penting baby shark baby aku dekat FS okaysss.
hahahahha… tamak kan.nsib sikong setia dngan cik bambam. hahaha
iyo la…geng sajat dh book mika.
faz.. i book u pk.. cpat skit up setori u tu.haha
ok faz.. baby shark baby faz sorang je.hahaha
yg penting u olls hati2 la dengan rashid tu…hahaha.tak pasal2 ada lagi air sirap perisa stokin
naik besemut komen section aku.. haha
**background music (bunga rampai di renjis2)
hahahah…biarla brsemut dlu sikong
bagi peluang untk baby shark brmanja dngan faz. hahahahahaha
**bckground music (sumpah cintaku) cintaku untk faz sorang.. hahahahaha
selamat pengantin baru fazahmad & babysharkdododo
Betul
hahahah..seram gak bce story ni.
Seramnya lahai. Boleh gila barangkali orang taknak percaya
maybe dia baru lepas accident kat dunia dia, and unfortunately klinik sana tutup la plak,
dh klinik ni je yg bukak dia pun singgah laaa..hahaha
#tauhambarjgnkecampliss
ni lucu haha.. bersangka baik la kat antu tu.. dia hilang tu pun sebab takut tu..duit x bawa kot..
Haha..terbayang dia lari kelam kabut sbb tak bawak duit nak bayar..hampeh la!! ?
Die benornye nk amik gambar pasport…
Skali dh siap print apsal itam puteh jer gambor siap nmpk tulang belulang…
Tu die tensen teros blah tu…
Eh hai kak yulie!! Haha..ada je idea kreatif kak yulie ni nk buat org gelak!! Haha
Hai ikanpaten???
Idop lg ko ekk???
Ingatkan dh masok piyok bergelumang ngan tempoyak tadi…
Haha..idop idop!! Masih berenang renang dalam kolam ni..haha
dia hilang sbb stress la tu..lepas xray suruh turun bawah..skali tgk staff ngan doktot tidoq…”DIA” pon balik laaaa….
serammm … walau bca pagi nk ke tghhari ni .. berdeabar2 rasanya
cerita seram..!!!
baca semua komen kan..dah macam drama cinta 5 segi..hahaaaa…
sumpah korang mmng sporting gila…
Drama banyak segi da ni. haha
Org kate xelok tunjuk gmbar sampy kaki..bahaye..ko dahla kt blog fs…. tp gmbr ko kaki sekerat je..ok kot
x elok eh? kena tukar la
Btul tu..senang org santau..klau pic nampak dari kpala sampai kaki..?
da potong da.. thanks info yer
Ok bro..??
ko tak inform aku pom. habislah aku.
cerita simple tapi seram dan mudah faham. nice
Omg dah cerita ke-3 ke. Ape story yg dua lagi tu. Letak la #nama mcm si El dan spesies-spesiesnya tu. Senang nak follow 😀
Seram wei apa punya forum …nak tergelak aku..cerita jd x seram pun.. hahah.. aduhai
aik klinik 24 jam kat jalan beserah tu ker???kite duk kuantan gak
Ni cerita ketiga. Cerita kedua dgn pertama tajuk nya apa? Nak baca.
?
aaaaaa skeriiiiiiiiiiiii sapelah yg dtg tu.
klinik mne?