Pengalaman Pusat Pemulihan Akhir

Assalamualaikum dan selamat sejahtera . Aku Nurs . Jadi aku sambung cerita pengalaman dipusat pemulihan .

Nisa : Masa naura meracau . Ustaz tu buang benda tu . Lepas naura rebah ustaz minta 3 orang tolong pagarkan kawasan pusat ni . Ustaz minta semua bilik kalau boleh ada surah al-fatihah, 3qul dengan ayat kursi .
Intan : Lepas tu naura macam mana ?
Nisa : Ustazah suruh keluarga naura ambil naura bawa berubat . 3 hari la dia keluar pusat untuk berubat .
Nia : Lepas tu nisa ada cerita hantu lagi tak dalam ni ?
Nisa : Ada . Sebelum korg masuk . . . . .

Tuk tuk tukkkk . . .(pintu diketuk)

Syu: Woi . . . Asal korang kunci pintu ?
Pipah : Dah balik dah perempuan tu.
Nisa : Esok kita sambung eyh.
Semua : Okey
Syu : Korang buat apa dalam bilik ?
Nia : Mana ada buat apa . Kita orang makan biskut je la .
Syu : Kalau aku dapat tahu korang cerita hantu malam-malam siap korang !! Pelatih baru suka sangat cerita hantu malam-malam . Kalau jadi apa-apa bukan korang boleh buat apa . Menyusahkan pelatih lama je .
Semua : Baik mem . . .
Syu : Tutup lampu tidur !!

Keesokan…

Dari pukul 12am-5:30am baby memangis meraung dan mata dia terbeliak melilau tengok sekeliling penjuru tempat.
Satu bilik semua tak boleh tidur .

Syu : Nurs . . . Anak nak susu tu.
Aku : Dia baru susu .
Syu : Pujuk la baby tu . Tu pun susah ke ? Tak reti jaga anak ?
Aku : Nurs dah pujuk kan ? Bukan nurs buat bodoh je.
Intan : Nurs cuba baca al-fatihah, 3 qul dgn ayat kursi .
Aku : Okey . (Semasa tgh baca . Pukul 4am aku dah naik bulu roma . Aku baca surah dah berterabur semua . Bilik rasa panas sgt dan terasa lain mcm)
Syu : Kesian nurs. Meh syu tlg pujuk . Bg susu.
Aku : Nah . . .
(Semasa syu pujuk baby . Sampai nampak badan syu mengigil)
Alhamdulillah dalam pukul 5:30am baby dah tidur.

Keesokan . . .

Intan : Harap malam ni baby tak meracau macam semalam la . Semua mata lebam masuk kelas . Hahahahhaha .
Aku : Harap-harap la.
Intan : Semalam intan dengar nurs baca surah betul . Tertiba sebelum syu ambil nurs baca surah dah terabur .
Syu : Tau tak pe . Bilik dah rasa panas betul . Tu syu ambil baby . Baca surah dekat telinga baby . Tapi masa baca kaki syu dah mengigil . Lain mcm rasa dia Hahaha
Intan : Nampak . Hahaha
Syu : Syu tidur dulu . Penat dengar baby menangis semlm.

Tengah aku borak-borak dgn intan dalam pukul 2am. Tertiba dengar orang berjalan dekt luar koridor . Dua-dua memerhati mak guard . Tapi . . . Apa yang kami nampak satu susuk tubuh lelaki kurus tinggi dan berkepala botak . Sedangkan mak guard gemok pendek . Aku dan intan terdiam. Selepas tu satu lembaga melimpasi dinding depan mata dekat bilik kami . Tertiba nampak kain putih terbang betul-betul depan mata kami ke kauters pengajar .

Intan : Tidur jom . Mesti nurs penatkan ? Kalau baby terbangun nanti nurs tak cukup tidur.
Aku : Tu la . Jom la tidur.

Keesokan.

Intan : Semalam nurs nampak apa yg intan nampak ?
Aku : Nampak . . .
Syu : Korang nampak apa semalam ?
Intan : Mak guard kan gemok pendek . Kita ingat semalam pukul 2am dia ronda . Tapi semalam kita orang nampak lelaki kurus tinggi dan botak.
Syu : Betul ke korang nampak ?
Intan : Betul . . . Tak tipu.
Syu : Kalau intan nak tahu tu belaan ayah syu punya . Dia datang nak tengok syu . Sbb ayah bagi tahu syu masa melawat hari tu .
Aku : Mampus . . . Benda tu kacau orang tak ?
Syu : Tak kacau pun . Cuma ayah cakap macam ada sesuatu terjadi nanti . Tu dia datang melawat syu .

Keesokan…

Selepas maghrib . Aku masih berpantang . Jadi aku dalam bilik je la . Tunggu dia orang semua balik kelas dan solat . Tertiba dari bilik dgr suara org menjerit .

Aaaaaarrrhhhhhhhhh !!!!!!

Dengar suara orang dari bilik no 8 menjerit . Lepas tu dengar tapak kaki semua berlari kearah suara tersebut . Lepas tu dari aras atas pun menjerit. Depan pintu aku ada public phone untuk call warden / tenaga pengajar . Aku dengar dia org call ustaz din . Aku dalam bilik dengan baby dah blur . Weyhhhhh . . . Apa dah jadi weh ? So, aku kena tunggu budak bilik balik baru boleh story mory. Lepas dia org masuk bilik.

Aku : Apa jadi dekat luar ? Siapa menjerit ?
Nia : Redho, taqwa dengan naura
Aku : Kenapa dengan dia org ?
Nisa : Mula-mula lepas solat maghrib kan kita orang lepak dalam surau tunggu isyak . Redho keluar surau ingat dia nak pergi toilet . Rupanya dia pergi angkat baju dekat belakang .
Pipah : Takkan dia tak tahu pantang larang dkt sini ?
Nisa : Mungkin ketua bilik dia tak bagi tahu kot. Sepatut semua pelatih baru kita orang kena bagi tahu pantang larang sini .
Aku : Lepas tu ?
Nisa : Tertiba nisa tengok taqwa berdiri tegak. Nisa nampak mila tepuk bahu taqwa tanya asal ? Tertiba taqwa menjerit lari ke aras atas . Masa dia org tgh nak tahan taqwa . Naura naik dari tangga satu lagi nak tangkap taqwa . Tertiba naura mula ketawa menangis . Tu yg syu call ustaz din suruh datang tgkkan pelatih ni . Masa tu ustaz din suruh bawa siapa yg kena rasuk masuk surau . Ustaz din berubatkan dia orang . Syu and the geng tengah pagar balik pusat ni . Syu cakap dia tak tidur bilik ni . Dia nak pagar pusat dgn teman orang yang kena histeria tadi.
Aku : Oooooooooo . . . . .
Intan : Nurs dengan baby sama je . Asyik OOOOO (aku dgn baby suka buat mulut O)
Aku : So, nak cerita hantu tak malam ni ?
Nia : Diam la nurs . Nurs tak tengak tadi muka dia orang mcm mana . Seram gila weyh !
Aku : Harap dah pagar tak ada benda seram lagi yg berlaku.

Keesokan. Ustazah minta 3 pelatih tersebut dibawa oleh keluarga masing-masing utk berubat .

Selepas seminggu. Aku dibenarkan keluar dari pusat tersebut atas alasan tertentu . Sekarang semua pelatih bilik no 5. Aku, intan, nisa, pipah, nia dan syu semua sudah bebas dari pusat pemulihan akhlak. Harap korang semua enjoy dgn cerita aku . Assalamualaikum.

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 3.5]
Nurs

1 thought on “Pengalaman Pusat Pemulihan Akhir”

  1. Harap korang dh taubat nasuha dan serik. Banyak lelaki cuma tahu puaskan nafsu sendiri. Perempuan la yg kena fikir panjang dan jaga maruah diri. Jangan mudah dipujuk lelaki hidung belang. Sebab akhirnya nanti perempuan la yg tanggung cercaan dan kutukan masyarakat. Walaupun ada rumah perlindungan macam ni, sanggup ke tahan malu bila balik rumah? Fikir sebelum terjebak.

    Reply

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.