Pengalaman Seram Politeknik di Utara

Hai, nama aku Maya (bukan nama sebenar). Aku belajar di Politeknik belah utara dalam 5 tahun lepas. Aku tak pastilah boleh dikatakan hijab aku terbuka atau pun macam mana. Tapi boleh dikatakan aku selalu ternampak penampakan masa aku belajar disana. Sebelum tu, aku nak ingatkan aku bukan penulis yang baik. Okay, jom kita start.

Kisah 1
Masa ni aku ada event, so kumpulan kami diarahkan untuk nyanyi satu lagu. So aku dan kawan-kawan aku berlatih menyanyi dalam pantri. Pantri ni kiranya sini lah tempat nak basuh pinggan dan sebagainya. Kami pilih untuk berlatih dalam pantri sebab taknak ganggu roommate kami yang lain untuk study. Esoknya roommate aku ada kuiz. So, dipendekkan cerita biasalah perempuan bila dah berkumpul dengan geng, memang hiruk pikuk la ceritanya. Masa tu dah pukul 11 malam tak silap, tapi kami still berlatih menyanyi and for me quite bising jugak lah. Memang jahil sikit masa tu huhu. Tengah syok2 tergelak macam orang gila, aku tetiba tertengok tingkap dekat dalam pantri tu. Btw tingkap tu macam terlopong sebab dah pecah. So kita memang nampak ruangan luar dengan jelas. Belakang pantri tu macam bukit, so nampak pokok2. Aku ternampak ada satu makhluk berkepala botak sambil lidah terjelir tengah tengok kawan aku menyanyi, Lisa (bukan nama sebenar). Dengan kepala yang terkopek kulitnya, mata putih. Masa tu aku macam nak pitam dah. Aku terus berlari masuk bilik tinggalkan kawan2 aku. And menangis atas katil. Kawan2 aku yang ligat menyanyi tu tak perasan aku dah masuk bilik, so aku suruh roommate aku pergi bagitahu mereka suruh masuk bilik terus. Nasib lah masing2 paham and tak banyak bertanya. Esok baru aku cerita dekat mereka. Rupanya Lisa tu tengah datang bulan masa tu. Mungkin makhluk tu berselera tengok dia agaknya huhu.

Kisah 2
Biasa lah, baru baru bercinta dengan bf. Jadi, setiap malam nak call berjam jam. So, nak dijadikan cerita masa tu aku tengah call dengan bf aku. Macam tak selesa nak onthephone dalam bilik, so aku pergi lah bercakap dekat tangga. Dari tangga, aku boleh nampak bangunan2 lain. Kiranya bukan kamsis, but bangunan lain macam cafe, jabatan elektrik, jabatan hospitaliti dan sebagainya. And, dekat situ memang terang sebab ada tiang lampu dekat area jalan. Tengah syok2 onthephone, tetiba aku nampak something like benda putih dekat atas jalan.Aku ni rabun teruk, so aku ambik cermin mata aku yang aku gantung dekat baju then aku pakai. Benda yang aku nampak tu, pocong rupanya! ‘Pocong tengah tengok aku dari atas jalan mengadap kamsis. Aku angkat kaki masuk bilik terus.

Kisah 3
Okay yang ni bukan cerita dekat Politeknik aku, ni jadi dekat tempat bf aku belajar. Macam biasa, tengah onthephone tiba2 aku terdengar something. Suara lelaki yang garau gila, dia cakap macam ni
“Woi tidorlah bodoh!’
Then aku macam, terdiam while bf aku still dok ligat bercakap. Aku terus cakap
“Awak, stop kejap”
“Kenapa?”
“Kawan awak marah ke kita call ni? Dia suruh diam tadi”
“Eh, awak ni, dorm saya dah gelap la. Saya sorang je tak tidor lagi”
“Awak, saya dengar orang marah tadi. Sumpah demi Allah”
Bf aku terus letak call, and kami berWhatsapp je. Kami terus tidor and bf aku demam esoknya hahahah. Tulah gatal lagi nak oncall sampai tengah malam. Suara yang marah tu, bagi aku memang menyeramkan lah. Dengan garaunya. Adoiii..

So, sampai sini jelah cerita aku. Sorry kalau tak seram, nanti aku update lagi cerita-cerita. Thank you guys.

Hantar kisah anda: fiksyenshasha.com/submit

Maya

Follow Whatsapp FS KLIK SINI

Rating Pembaca
[Total: 2 Average: 3]

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.