Hai semua dan salam sejahtera kepada pembaca novel seram Fiksyen Shasha. Okey, terus terang aku banyak kisah seram yang aku alami. Aku juga peminat tegar Fiksyen Shasha… dan ini kali ke 3 saya berkongsi cerita kepada kamu semua.. dan untuk cerita ini amat panjang sekiranya ada tersilap dari penulisan mintak maaf… dan terima kasih sudi baca
Ini adalah sambungan dari cerita saya ( BILIK HUJUNG)
Ok! aku lanjutkan cerita ya.
Selepas beberapa hari kami tinggal di rumah tersebut kejadian2 aneh berlaku setiap malam dan boleh di katakan selesai waktu azan magrib makhluk halus itu mula mengganggu aku dan sekeluarga, makhluk halus itu akan memperlihatkan wajahnya yang menyeramkan itu.. terutama ya aku!! sering kali diganggu sekiranya aku sendiri di dalam bilik, kemungkinan!” makhluk itu menyukai aku kerana aku selalu sahaja sendiri dalam bilik sambil membaca novel, dan jenis aku ini suka bersendiri!. Aku akan keluar bilik hanya menolong mak aku memasak selesai habis tugas ku itu, aku akan ke bilik semula dan semasa aku ingin memegang tombol pintu itu, sepertinya aku melihat daripada ekor mata ku seorang nenek yang bertongkat di hujung pintu bilik tersebut ( bilik hujung).
Kedudukan bilik aku dengan bilik itu tidak la jauh sangat pintu bilik hujung dengan pintu ku berhadapan. Tapi aku tidak hirau kan sebab!! mungkin hanya bayang2 atau hayalan kerana selalu bersendirian..dan aku cepat2 masuk ke dalam bilik ku itu..dan aku mendapati seperti seseorang ada memakai bangku meja solek ku kerana tadi!! saat aku keluar bangku itu kemas tersusun! di dalam hati kecil ku berkata mungkin nenek2 itu ada dalam bilik aku??? aku tidak berfikir panjang aku menarik bangku itu perlahan2. Tetapi selang beberapa saat bangku itu seperti ada orang menariknya dan cuba duduk di atas… di sudut hujung telinga ku kedengaran orang mendengus sepertinya tidak puas hati.. Masa itu aku masih agak tenteram .. Kemudian.. aku membiarkan sahaja mungkin dia ingin duduk atau bersahaja jadi aku tidak peduli.
Langsung aku mengambil tuala ingin mandi sebab aku rasa badan ku teramat panas sehinggakan aku berpeluh mungkin aku takut. Aku hanya mndi di bilik kerana di bilik kami masing2 ada tersedia tandas mandi. Selesai sahaja aku mandi aku kembali ke katil ku dan di hati kecil ku masi adakah dia di situ?? aku tidak hirau kan dan aku mengambil sisir ingin menyisir rambut ku itu …. aku tak berani ingin duduk di meja solek kerana aku takut dan aku hanya ingin mengambil penyisir itu dan niat aku selesai menyisir rambut, aku ingin ke ruang tamu ingin bertanyak kepada orang tua ku iaitu bapa ku sekiranya dia dapat menghubungui bapa saudara ku… rambut aku ini panjang dan tebal susah untuk aku menyisir lebih cepat!
Semasa aku memulakan penyisiran rambut aku!! Terasa bulu roma ku berdiri badan ku terasa sangat sejuk seperti aku di dalam peti sejuk..dan aku merasakan ada yang mendampingi ku! merenung ku dengan tajam.. seolah2 aku mempunyai kesalahan?? selang beberapa saat rambut ku itu sepertinya ada yang memegang dan di tarik aku sangat terkejut … Masa itu mulut aku tak berhenti menyebut nama Allah s. W. T… dengan terkumat kamitnya aku membaca ayat suci.. Selesai aku membaca, suara mengilai di sudut bilik ku itu bergema dan aku tidak membuang masa aku terus berlari ke ruang tamu,, dan aku menyedari bapa aku bertelefon dengan seseorang,, dan aku menyedari riaksi bapa ku itu berang dan marah semasa bertelefon dengan orang itu..dengan suara yang lantang!! bapa ku itu berkata dalam perbicaraan mereka ( BILIK YANG MANA)???? dan selang beberapa saat bapa ku melihat tajam kearah bilik mistik itu…. Selesai sahaja bapa ku bercakap dengan bapa saudara ku itu langsung bapa ku memanggil aku dengan mak aku…
Dan bapa ku memulakan bicara ya…
JANGAN KAMU SESEKALI MENDEKATI BILIK HUJUNG TERSEBUT ATAU MELIHAT DENGAN LAMA KERANA DENGAN MATA KAMU MELIHATNYA… DIA AKAN MENYUKAI KAMU….
Aku langsung bercakap kepada bapa ku dan memberitahu aku pernah masuk ke dalam aku menceritakan segala2 ya kepada bapa aku.. dan kejadian hari pertama kami membersihkan rumah!!/ Alangkah!!!! Terkejutnya bapa aku. Bagaimana aku bisa memasuki bilik tersebut kerana bilik itu telah di bacakan ayat pelindung dan penghalang agar dia tidak bisa keluar… kemudian!! Aku memberitahu bapa aku. Semasa hari pertama aku masuk ke dalam rumah itu ada suara yang sering aku dengar berbisik di sudut telinga ku !! AKU ADA DI BILIK!!.. bapa aku terasa ada yang aneh di sekeliling kami dan tanpa membuang masa bapa aku menghubungui ustaz ialah kenalan yang sering kali bapa ku memintak pertolongan darinya.. Jam sekarang menunjukan 10 malam dan aku merasakan badan aku terasa sangat sejuk daripada hujung betis ku sehingga hujung ibu jari ku..dan aku merasakan otot2 ku kejang dan badan aku merasa mengeras selepas melalui kekejangan otot ku merasa ada yang membelai ku dan aku tak kuat melawan!! Aku pengsan di tempat duduk ku…
Selepas 1 jam ustaz itu sampai di perkarangan rumah kami.. bapa aku baru menyedari aku pengsan di tempat duduk? Bapa aku ingin menyedarkan aku dan memberitahu ustaz suda sampai.. langsung ustaz itu menghalangi bapa aku lalu berkata!! Dalam badan anak kau ada orang lain..
Selang beberapa saat seperti biasa aku baru sedar dengan keadaan sakit kepala, pening dan yang aku hairan badan aku terassssa sangat sakit… Aku kehilangan kekuatan dan aku lemah.. dan ustaz itu berada dalam bilik mistik tersebut sambil membaca melaungkan azan dengan kuat… dan aku bertanya kepada mak aku apa yg terjadi dengan suara ku lemah.. Mak aku pun mula bercerita
cerita mak!!
Aku pengsan dan aku kerasukan..mak berkata posisi aku semasa kerasukan sangat la seram… sambil ustaz itu membaca surah!! setan yang di dalam badan aku kepanasan dan dia mengeluarkan power dia dan menggunakan badan aku untuk menanjat syiling dengan keadaan marah…. mak berkata lagi rupanya sangat seram dengan kuku tajam, rupa hancur mulut ternganga, mata tebeliak keluar seperti biji mata terjongkel… rambutnya panjang sangat… dan mak aku berkata lagi ustaz itu berbicara dengan setan itu.. setan itu menyerupai seorang nenek bongkok..yang sering kali memperlihat kan bukan rupa sebenar
Dialog ustaz dengan syaitan
PERGILAH ENGKAU KE TEMPAT MU ASAL… JANGAN MENGGANGU MEREKA..
Setan itu pun akur dan dia menghilang… dan ustaz itu pun masih membaca ayat yasiin dan aku terhidu seperti bau hanyir terbakar dan ustaz itu menasihatkan jadikan la bilik itu sebagai slot untuk bilik bersembayang dan membaca al- quran… berakhirnya cerita aku dengan ucapan penutupan terima kasih sudi membaca sekian dan terima kasih….
Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit
harap dapat susun ayat dengan lebih baik.
Tak faham. baca sampai pening kepala aku
pening kepala…cerita cam keling..pastu apasal ada bahasa indon…takyah tulis la kau punya cerita,buat sakit hati
Pening baca sbb bnyk ‘!!!’ tak tentu hala… Hhmm…
Naik juling mata aku baca citer sampah ko ni
har3. .sesape yg penink kepale jgn lupe mkn penadol n standby siap2. .hahaha