Angkara Saudara Sendiri

Assalamualaikum admin harap cerita saya di post oleh admin untuk pembaca sekalian… hai semua saya perkenalkan diri saya sebagai Fiq saya dari negara jiran… maaf andai penulisan kurang bagus, kurang jelas,dan kurang di fahamkan kerana ini penulisan yang pertama. sebenarnya yang menghadapi barang ni adalah mak saya.. pada awalnya mak saya mengadu sakit kaki lama kelamaan makin teruk.

Mak saya mengalami sakit dari tahun 2008 hingga sekarang tetapi sekarang sudah bekurangan. pada pertengahan bulan tahun 2008 waktu tu waktu pagi, pada hari minggu mak memang selalu meluangkan masanya untuk menyiram bunga di taman, kemudian kaki mak terkena duri, alaa luka nya macam kena cakar kucing tu.. Jadi pada awalnya kami hanya memberi minyak gamat tetapi lama kelamaan bukan makin sembuh, tapi makin teruk sampai kaki mak keluar air dan bau yang sangat busuk. Ayah saya terus bawa mak ke hospital untuk membuat pemeriksaan. Doktor cuma mengesahkan kencing manis , ye memang mak ada penyakit kencing manis sebab itu kami cuma harapkan perubatan doktor.

Ada satu hari tu waktu minum pagi mak ada beritahu pada ayah yang semalam dia ada bermimpi buruk, ada ular hitam datang kerumah dan masuk di dalam rumah kami, bukan seekor tapi 3 ekor kami cuma fikir mungkin mainan tidur. kaki mak makin teruk semasa awal bulan 2 tahun 2009. Cabaran lebih teruk melanda kami sekeluarga semasa hampir tarikh perkahwinan kakak saya, mak di tahan di wad kemudian bakal bapak mertua kakak saya (yang pada ketika itu lah masa ni dah jadi bapak mertua dia) seorang yang pandai bab mistik dengan ajaran islam yeee bukan ajaran sesat.

Dia bekata pada mak saya yang kaki mak saya ni bukannya kencing manis tetapi tekena perbuatan orang. Kami sebenarnya susah hendak percaya kerana kami tidak pernah ganggu orang (bukan tunjuk diri baik tetapi itu memang kenyataan kami lebih suka buat hidup sendiri). selepas mak saya di keluarkan dari wad bakal bapak mertua ( saya gelarkan bapa lah yee supaya senang) kakak saya terus datang kerumah untuk merawat mak saya. Dia meminta izin pada ayah saya untuk membuat rawatan, ayah izinkan. Selepas dia membuat bacaan pada air, dia memberi air itu kepada mak saya dan menyuruh mak saya mandi dengan air itu.

Sementara menunggu mak abis mandi bapa bercakap dengan ayah saya yang ada barang kena tanam di kawasan rumah kami. Ada dua barang tetapi yang satu dah hancur dan yang lagi satu ni masih baru, Dia meminta sebilah pisau dan menyuruh kami semua keluar di taman rumah kami untuk mencari di mana barang itu berada.

Setelah itu bapa ada baca beberapa potongan ayat suci sebelum di lemparnya pisau itu. semasa pisau itu di lemparnya tempat di sebelah kaki mak saya barang itu keluar, saya memang tak dapat lupa rupa barang itu sampai sekarang. O

Okay sedikit info lah yee, barang itu kain putih kemudian di ikat mengikut bentuk patung yang ada kaki tangan tu, ada jarum yang di cucuk di kepala, kaki, tangan dan perut. selepas itu bapa mengambil barang itu dan dia membakara barang itu depan kami dengan kalimah Bismillahirahmanirahim.

Semasa barang itu di bakar kami sekeluarga terhidu bau busuk yang amat hampir temuntah kami mencium saat itu. Kemudian kami di beritahu bahawa saudara terdekat yang menghantar dan ada jugak yang mak saya kena dari pejabat orang terlalu iri hati dengan mak saya. Alhamdulillah mak saya di beri kesembuhan dan Allah jugak menunjukkan kepada kami siapa pelakunya, dia adalah bapak dan mak saudara saya belah ayah, dia iri hati dengan mak saya dan kebahagian keluarga kami.

Satu hari itu bapak saudara saya ada mengaku sendiri yang meraka ada berjumpa seorang bomoh untuk merawat mak saudara saya ketika itu yang sedang sakit dan bomoh itu berkata yang membuat kaki mak saudara saya ni sakit dan mereka menuduh mak saya yang melakukan. sampai sekarang ini saya memang tidak mahu meliat dia dan keluarganya.

Selepas betahun-tahun mak saya sihat pada tahun 2018 sekali lagi mak saya tekena perbuatan orang yang mana pada tahun itu abang saya pulak yang kahwin, dari kefahaman mak saya setiap anak-anak kahwin mesti dia sakit. Mak saya mengalami sakit kaki tapi tidak sama macam tahun 2009, mak saya sampai menangis setiap lepas maghrib sampai sebelum subuh kerana dari punggung hingga ke kaki nya sakit. Sampaikan mak saya harus jalan bongkok. Tapi alhamdulillah Allah jumpakan kami dengan seorang hamba Allah untuk merawat mak, pak cik ni orang indonesia tapi dia merawat ajaran islam dengan ayat suci al-quran. pak cik memberi tahu kepda kami yang orang menghantar ni seramai 3 orang dan mereka orang terdekat kami Allahuakbar.

Semasa mendengar mak hampir terduduk kerana kami memang tidak pernah menganggu hidup orang lain mahupun saudara kami sendiri. Tetapi kali ni diaorang bijak, mereka dah tak main tanam mereka menghantar melalui angin dan ada penjaga di pagar rumah kami. Di saat itu pak cik tu becakap dia mesti rawat satu keluarga kerana satu keluarga dah terkena, ayah saya jadi sakit kulit sampai sekarang, dan kami tiga beradik memang selalu berselisih faham. Alhamdulillah setelah berubat pakcik tu mempagar seluruh rumah kami untuk pelindung.

Tapi mak saya masih sakit sampai sekarang dan selalu bermimpi buruk baik, mak sihat hanya untuk 1 ke 2 minggu kemudian sakit balik. Kami dah abis ikhtiar dan masih mencari-cari di mana yang dapat membuat rawatan. Sekarang ni bukan mak je yang kena kakak saya pun kena jugak…

Maaf ye kalau cerita saya panjang sangat dan ada yang tidak faham, saya cuma meluahkan rasa dan ingin berpesan jangan iri hati kebahagiaan keluarga orang dengan membuat pekara tidak baik. Tapi jaga lah keluarga sendiri dan luangkan masa untuk keluarga sendiri lebih insya allah kebahagian akan datang dengan sendirinya. Ingat Allah selalu kerana Allah sentiasa ada di sisi kita.

Saya cuma ingin mencari perawat untuk mak saya dan kami sekeluarga . Ohhh yee cerita ni takde tokok tambah yee semuanya kenyataan..

Tulus Iklas dari Negara Jiran B

Hantar kisah anda : fiksyenshasha.com/submit

Fiq
FOLLOW FB KAMI.

19 comments

    1. Sapa yg ada no ustaz yg bole berubat org minta share2 kat sini. Kalau boleh area utara. Mak sya sakit kulit dah brtahun2 tak sembuh. Mimpi pelik2. Kami dh habis ikhtiar. Mak sya setiap hari sedih tgk kulit dia. Tlg ya. Tq

      1. cube try buka youtube cari jejak alam mistik,,tgok ustaz tu pakar buang menatang2 tu,,rsenyer no tepon dia ada kt ctu,,

  1. asalamualaikum saudara
    adakaha mak saudara masih lagi sakit.. klau saudara memerlukan bantuan utk cari perawat bleh blas komen saya.. kalau saudara mahu saya boleh bagi no hp perawat tu area srbn saudara tinggalkan no saudara di ruangan komen..

    1. walaikumsalam, ye sekarang ni mak saya masih sakit lagi. iktiar tak pernah putus tapi mereka tetap teruskan niat jahat mereka :'(…. tapi saya ni dari negara jiran malaysia

      1. Allah yang maha mengetahui segala isi langit dan bumi, semoga awk sekeluarga kuat harungi, semoga mak awk cepat sembuh ye,

      1. kak habibah duk area mne klau area srbn saya bleh bg no ustaz tu tp kak kna bg no hp akak dlu or email je kt saya kt dlm komen ni saya x brani nk bg no hp… klau akak luar dri srbn elok nye akak dlu ustaz yg berdekatan je

  2. Jangan putus asa berubat. Seelok nya istiqomah 40hari 40 mlm…solat taubat n solat hajat. Insya Allah diberi petunjuk.

  3. semoga awk dan sekeluarga cepat sembuh ye dan sentiasa dalam lindunganNya. Jangan pernah putus asa. Allah SWT sentiasa bersama orang yang benar. Semoga orang yg sihirkan keluarga awk tu mendapat balasan yang setimpal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.