‘Berani Menyeru, Tanggunglah Sendiri!”

Hai, assalamualaikum. Nama aku mia, cerita dalam FS memang gempak. Yang pasal kes mak mentua dengan anak mentua itu, memamg takde hati perut. So cerita yg aku nk share ni masa dekat kolej dalam 4 ke 3 tahun lepas.

Dulu masa dekat kolej biasalah, kita ada geng geng, aku dulu dduk hostel first sem dengan second sem then aku jadi outsider.

Dalam geng geng aku ni ada sorang kwan aku nama nadia (bukan nama sebenar), dia mcm nakal sikit lah, mulut banyak, suka cakap lepas, kadang kadang suka gaduh dengan senior. Aku dulu, dalam geng aku ada 8 org kalau tak silap aku. Aku adalah antara yg mcm nakal jugak, tapi kurang brcakap layan layan mcm tu je lah.

Cerita dia bermula, masa aku dekat surau lepas solat isyak. Lepas je aku mengaminkan doa, terus aku di sapa oleh nadia. Tiba tiba dia tanya “hoi miaa, kau pernah kan seru makhluk halus?”. Aku pun terus tepuk peha dia “heshhh kau ni mulut apaaa lah! Asal kau tanya mcm ni?”. Aku pun pelik asal dia tanya aku,puas aku fikir. Ohhh rupanyaa aku lupa aku pernah cerita dekat dia yg aku pernah main spirit of the coin, masa sekolah menengah dulu, pernah la ada alami gangguan tapi nanti lah aku cerita nanti pening pulak baca.

Okay then, aku cerita la dekat dia aku main tak extreme punya, ada sesetengah orang kata nak extreme kena titik darah dan macam macam lagilah. Aku ingat aku cerita tu cuma sekadar untuk pengetahuan dia je, rupanyaaaaa dia cakap dia nak cuba seru makhluk halus dan berdamping dan nak kena kan senior dia. Malam tu aku nasihat dia macam macam tapi dia nekad nak juga buat. Nadia ni memang gila!

Malam tu lepas prep, dalam pukul 1 pagi aku baru boleh lelapkan mata. Tengah aku baru nak lelap, aku terus terdengar ada orang buka pintu bilik dorm, aku cuba telek sikit nak tengok siapa, dengan bantuan cahaya biasan lampu koridor. Aku nampak nadia tengah pegang pisau kecil je, kertas putih, kain kuning dan lilin dan dia tengah nak sarung selipar. Aku malas nak tegur, sebab kalau tegur aku memang dah tahu dari awal, memang dia tak akan dengar cakap, dan akan membuatkan aku dan dia bertekak pukul 1 pagi tu.

So aku diam kan je lah, dalam hati aku, aku berbisik buat sendiri tanggung sendiri lah!! Keesokkan malam nya, selepas isyak dari surau…
Nadia mengadu dekat aku, badan dia sakit sakit. Aku ingatkan dia demam, aku pegang badan dia panas sangat sangat. Nadia sampai tak larat nak berjalan ke dorm, aku dengan 2 orang kawan aku yang lain tolong nadia papah dia naik tangga sampai ke dorm.

Kami semua baringkan dia, dia kata dia panas sangat sangat, kawan aku kuatkan kipas sampai maximum, tambah lagi dengan kipas tangan. Aku ni pulak, tengah makan cokelat dekat atas kepala dia, sebab aku duduk bersimpuh dekat dengan kepala dia lah sambil makan.

Kebetulan, aku ada sorang kawan satu dorm tapi lain kursus, nama dia puteri dia ni pandai juga la sikit sikit bab jampi serapah (dalam islam), dia kata dekat aku dia nampak Nadia ni macam lain, so dia ambil keputusan untuk baca ayat kursi, dia tiup dekat tapak tangan dia dan sapu dekat muka nadia. Tiba tiba nadia, terus bangun terpacak!!kawan aku terus tanya, “siapa kau!?”. Nadia hanya membalas dengan ketawa yang besar dan suara yang agak garau.

Bulat terbuntang mata dia, dalam pada masa yang sama ada angin kencang sekali datang, terus hempas pintu dorm dan masa tu juga lah aku nampak ada makhluk besar, tinggi , hitam muka dengan badan dia, muka penuh nanah buruk!! Dia duduk membongkok depan pintu dorm, masa tu terus aku menjerit sekuat hati, sampai terjatuh dari katil dan terus tak sedar apa yang jadi.

Berdasarkan cerita kawan aku yg lain, malam tu dorm aku jadi kecoh suasana hingar bingar, satu persatu pelajar perempuan menjerit tak tentu hala!! Aku pulak menjerit, menangis, dan ketawa dan ramai yang pimpin aku ke surau. Semasa di surau, aku ingat ingat lupa kejadian semasa di sana. Tetapi, apa yang aku ingat semasa student lain mengangkat aku ke surau, melangkah sahaja aku ke surau badanku terasa panas dan aku nampak sosok tubuh seorang wanita sedang duduk mengerekot di sebuah pondok di hadapan surau. Lalunya sahaja aku di sebelah, dia mengangkat mukanya yang buruk dan bau busuk nanah itu, sambil mengerling ke arahku.Aku terus pejamkan mata, perasaan aku nampak makhluk itu, hanya Maha penciptaNya sahaja lah yang Maha mengetahui.

Aku duduk di dalam surau, dan dikelilingi oleh pelajar yang lain. Aku duduk melutut sambil menangis. Tiba tiba aku terdengar suara orang sedang menjerit kesakitan, lalu aku toleh ke belakang dan melihat nadia sedang dikelilingi oleh ustazah dan ustaz. “Kenapa kau ganggu perempuan ini?” kata ustaz. “Dia menyeruuukuuuu!!” jerit Nadia diiringi dengan tawanya. “Apa kau mahu dari perempuan ini?”. Kata ustaz. “Aku mencari inaa!! Budak ini ingin berdamping denganku, menyeruku dengan darahnya! Dan berjanji untuk abdikan diri bersamaku!!!”. Selepas mereka berkomunikasi begitu, aku terus tidak sedarkan diri. Aku terus sedar yang aku berada di katil rumahku.

Kata kawan kawan aku yang lain, ustaz telahpun mengeluarkan ‘benda’ itu dari badan nadia. Nadia muntah, dah mutahnya berwarna hitam dan busuk! Hubungan aku dengan nadia agak renggang selama 1 bulan, kami tidak bertegur sapa. Aku sakit hati dengan perangai dia yang tak makan saman tu! ‘Berani Menyeru, Tanggunglah Sendiri” Selepas 1 bulan, kami bersahabat seperti sedia kala.

Kami baru dapat tahu, roh yang masuk di dalam badan nadia adalah makhluk yang telah dibuang oleh tuannya dan ingin mencari tuan baharu. Entah ya entah tidak, Itu adalah berdasarkan apa yang orang kampung cerita, sebab kolej aku ni dekat dengan perkampungan orang. Yang Maha Besar Yang Maha Mengetahui.
The End…
XOXO
-Miaa-

meyya_
Beri markah tahap keseraman kisah ini

11 comments

  1. Admin. Tlg jgn approve cerita syirik mcm ni lg. Penulis ni banyak sgt kawan dgn kafir sampai lupa tuhan dia. Anak haram. Mmg babi sungguh

    1. SYED sigaraga… rupa macam keling. Daripada ko maki orang, tuduh org kafir bagai….baik ko bertaubat lah..ko ni
      #SyedBangsat
      #Anjing
      #MakPakMainBelakang
      #Pedofilia
      #RupaCakapKelingBangla

  2. makin mengarut melampau2 komen2 kat FS ni skrg. rasanya lebih baik kalau admin disable je terus komen. biar semua tak dpt komen. nak block, filter pun they will always come back somehow. mengganggu pembacaan bila ada komen2 lucah, maki hamun, racist dan lain2.

  3. My in law lakonan mia khalifa dgn vergara. Dorg main threesome dlm citer tu. First part tu menantu tu hisap tetek mil dia. Msa depa mkn kt table tu MIL dia pura2 jatuhkan sudu bawah meja dan start hisap pelir. Mia khalifa baru sedar perbuatan mak dia, mak dia pun ejas lh nk threesome bagai. Last2 aksi kongkek beb. Best. Ada sambungan jg citer itu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.